TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 04:45

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 19:51 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
Quote:
http://citynews.ro/eveniment/clujul-va-avea-cinci-autobuze-electrice-din-2013-1229658

Clujul va avea, începând de anul viitor, cinci autobuze electrice. Anunţul a fost făcut de directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători, Liviu Neag, la Transilvania L!VE. Acesta a declarat că măsura face parte dintr-un program european de modernizare a transportului public din oraş.

"Noi suntem parte dintr-un parteneriat româno-elveţian, în care Clujul va beneficia în premieră naţională de cinci autobuze electrice şi credem noi că acest proiect se va finaliza până la sfârşitul anului 2013", a declarat Liviu Neag.

Introducerea autobuzelor electrice în transportul public face parte dintr-o tendinţă ce se regăseşte în întreaga Uniune Europeană.

"La nivel mondial, la nivel european în special, se fac puternice progrese tehnice în ce priveşte reducerea gradului de poluare şi binenţeles înlocuirea transportului cu combustibilului clasic motorina, pe care o cunoaştem, cu transport electric", a completat directorul RATUC.

Neag a reamintit şi că municipiul Cluj-Napoca va beneficia şi anul viitor şi de noi tramvaie poloneze. Numărul acestora va fi stabilit de către Consiliul Local.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
De multa vreme se tot pomeneste de fondurile elvetiene, dar nimic concret. Oare ce fel de autobuze electrice doreste Boc? Si ce-i cu moftul asta? Prima data sa cumpere macar toate cele 12 tramvaie, sa modernizeze parcul de autobuze si troleibuze si apoi dl. Boc (si vuvuzelele aferente institutiilor subordonare Primariei/CL) sa se ocupe de mofturi, cum ar fi "autobuzele electrice"!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 22:14 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
De la 12 tramvaie s-a ajuns la "in functie de resurse".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
COMUNICAT DE PRESĂ

În ultima vreme s-a vorbit de proiectul achiziţionării a 5 autobuze “electrice” prin fondurile programului de cooperare româno-elveţian, “în premieră naţională”. Cu tot respectul pt. dl. primar Emil Boc, considerăm că este momentul să fie stopate declaraţiile bombastice, deoarece achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile. Aşadar, cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el.

Tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond. În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută.

În opinia noastră, RATUC Cluj Napoca este una din societăţile de transport public printre cele mai performante din România. Există rute, trasee şi programe de circulaţie întocmite corespunzător, ponderea transportului electric (tramvaie, troleibuze) fiind considerabilă, existând echipă de specialişti ce au implementat retele electrice şi în alte oraşe din tara noastră, punându-se accent pe proiecte inovatoare (transformarea autobuzelor în troleibuze), implementarea sistemului de ticketing, extinderea în zona metropolitană. Totuşi, deşi au fost achiziţionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pt. achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice. Iată comunicatul aici: http://www.primariaclujnapoca.ro/comuni ... ml?gId=803

Având în vedere colaborarea cu elveţienii, considerăm necesară nu doar obţinerea unor fonduri, ci şi valorificarea experientei lor în ceea ce priveşte implementarea retelelor de troleibuze şi a construirii caroseriilor pt. troleibuze (inclusiv inovatoarele troleibuze dublu-articulate, vezi foto). Astfel, ar putea fi puse în practică proiectele de extindere a reţelei de troleibuz, de care se vorbeşte de ani de zile: în cart. Gheorgheni (str. C. Brâncuşi, str. L. Rebreanu, calea Floreşti –cu prelungire în comuna Floreşti, realizarea traseului Gară - Zona industrială Est – Aeroport, etc). De asemenea, considerăm că este nevoie de tehnologie nouă (macaze şi încrucişari de mare viteză, mai ales în Piaţa Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60.

Prin Programul Operaţional Regional s-a finanţat construirea, extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii supraterane şi subterane aferente (Ordinul nr. 1360 din 20.04.2011). Municipiul Cluj Napoca a ales reabilitarea integrală a infrastructurii tramvaiului dar şi realizarea liniei de troleibuz Gară – Aeroport (ultimul proiect deocamdată fără finanţare) şi considerăm că merită efortul financiar de a continua achiziţionarea tramvaielor Pesa Swing (silenţioase, confortabile, cu consum redus de energie). În perioada 2014-2020 se va pune accent pe exploatarea reţelelor de tramvai şi troleibuz construite/modernizate până în anul 2013, deci achiziţionarea de troleibuze şi tramvaie. Nu şi pt. Autobuze, fie ele electrice, hibrid sau cu gaz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 17:14 
Offline

Joined: Mon 16 Apr 2012 10:12
Posts: 6
Recent, intr-o emisiune primarul Boc a declarat ca elvetienii prefera un singur proiect mai mare. Deci nu vor fi achizitionate 5 autobuze electrice si iluminat public cu leduri si izolatii termice sau despre ce era vorba ci in jur de 10-12 autobuze electrice.
Sincer, daca ar exista posibilitatea achizitionarii cu aceste fonduri a 10-15 troleibuze articulate mi s-ar parea o investitie mult mai buna.

http://www.stiridecluj.ro/politic/prima ... ce-in-2013


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
http://www.stiridecluj.ro/politic/o-aso ... e-si-lente

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... -electrice

http://cluj-am.ro/?p=1416

http://citynews.ro/eveniment/un-ong-cer ... ce-1236181

http://www.buzznews.ro/2013/03/11/un-on ... -si-lente/

http://www.presalocala.com/2013/03/11/a ... electrice/

http://www.realitatea.net/un-ong-cere-p ... 31620.html

http://www.ziarelive.ro/stiri/un-ong-ce ... lente.html

http://www.ftr.ro/autobuzele-electrice- ... -64799.php

http://www.cetateanulclujean.ro/index.p ... ce-in-oras


Attachments:
no260_trreporter.pdf [3.76 MiB]
Downloaded 242 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Ciudata reactia directorului RATUC, dubioasa chiar. Cum adica "opinie gresita"?

Liviu Neag, directorul RATUC subliniază că este greşită opinia celor de la TRANSIRA care solicită Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la cumpărarea de autobuze electrice pentru că sunt prea scumpe şi zgomotoase

Şeful RATUC afirmă că autobuzele electrice nu sunt deloc zgomotoase şi nici atât de costisitoare cum vehiculează reprezentanţii TRANSIRA. „Ca şi costuri, autobuzele electrice sunt undeva între un autobuz şi un troleibuz, iar costurile se recuperează undeva în 3-4 ani, iar apoi se va circula mult mai ieftin”, afirmă Liviu Neag. Directorul RATUC menţionează că în SUA se foloseşte acţionarea electrică cu acumulatori şi la transportul de marfă pe marile şantiere de construcţii.

Acumulatorii rezistă 24 de ore

Potrivit conducerii RATUC, peste tot în lume se pune problema folosirii mijloacelor de transport electrice, indiferent dacă este vorba despre automobile sau mijloace de transport în comun. În ceea ce priveşte autobuzele electrice, acestea funcţionează pe baza unor acumulatori care se reîncarcă la o perioadă de 24 de ore astfel că au un ciclu de lucru de o zi. Acumulatorii se pot încărca şi de la panouri fotovoltaice, de asemenea, în timp, folosirea acestui mijloc de transport în comun va fi mai ieftină decât cele clasice.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... zgomotoase


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Mar 2013 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Am cerut oficial Primariei renuntarea la achizitionarea autobuzelor electrice. Nr. de inregistrare: 86776/1/12.03.2013.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:11 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.
Din pacate nu imi merge scanner-ul, asa ca am fost nevoit sa fac poze (scuzati calitatea pozelor). Articolul a aparut in ziarul " Transilvania Reporter" din 10 Mai 2013.


Attachments:
fotografie0012_194.jpg
fotografie0012_194.jpg [ 147.83 KiB | Viewed 3219 times ]
fotografie0013_104.jpg
fotografie0013_104.jpg [ 125.53 KiB | Viewed 3219 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
darius wrote:
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.


Cine stie?

In poza e un autobuz electric Hess, testat in Geneva. N-ar fi mai bine sa-i lasam pe elvetieni sa-si testeze autobuzul (autobuzele; cei din Geneva vor sa le realizeze un traseu dedicat, nr. 5) si dupa aceea sa decidem?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Aug 2013 23:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Silviu wrote:
Am cerut oficial Primariei renuntarea la achizitionarea autobuzelor electrice. Nr. de inregistrare: 86776/1/12.03.2013.


Primaria Cluj Napoca, europeana, model de transparenta. Texte boccii. Iata stadiul actual al solicitarii mele adresate d-lui Emil Boc, anume, sa renunte la achizitionarea autobuzelor electrice, pastrand planul initial, de extindere a transportului cu troleibuze la Aeroport si in loc. Floresti, putand taia panglici si acolo.


Attachments:
Primaria Boc.jpg
Primaria Boc.jpg [ 251.06 KiB | Viewed 2901 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Dec 2013 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Nr. anunt seap/Data publicare: 356656/20.12.2013

Denumire contract: Servicii de proiectare si consultanta tehnica privind inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare din cadrul programului de cooperare Elvetiano-Roman , Obiectivul 1 al ariei de concentrare tematica 4 ”Imbunatatirea mediului inconjurator “ , un management durabil al energiei

Valoare estimata: 403.225 RON

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=454248


Attachments:
Boc.rar [1.63 MiB]
Downloaded 54 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
43(2).pdf [1.39 MiB]
Downloaded 47 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea proiectulului si a cheltuielilor legate de proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
44(3).pdf [527.53 KiB]
Downloaded 57 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Jul 2015 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Astazi, 29 iulie, doamna Sirma Caraman - secretar de stat in cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), E.S. domnul Jean-Hubert Lebet - ambasadorul Confederatiei Elvetiene, domnul Attila Gyorgy – secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice (MFP) si domnul Emil Boc, primarul municipiului Cluj Napoca au semnat documentele de finantare pentru proiectul „Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare, in municipiul Cluj-Napoca”.

“In cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman, municipiul Cluj-Napoca beneficiaza de finantare pentru trei proiecte: primul urmareste modernizarea si extinderea iluminatului public si a sistemului de iluminat in doua cladiri ale Primariei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED – este proiectul pentru care am semnat acordurile pe 9 iulie anul acesta si care are o valoare de peste 1,8 milioane de franci elvetieni.

Prin al doilea proiect, cel pe care il semnam astazi, vechile autobuze diesel, zgomotoase si poluante, care inca mai circula prin oras, vor fi inlocuite cu autobuze electrice, silentioase si cu emisii minime de bioxid de carbon, cu doua statii de incarcare. Este proiectul cel mai mare ca valoare, de 7,6 milioane de franci elvetieni (32 de milioane de lei) si speram ca, in acest fel, clujenii vor fi incurajati sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca mai mult transportul in comun.

Al treilea proiect, pe care speram ca il vom semna in curand, vizeaza tot eficienta energetica si va consta in reabilitarea termica a unor unitati de invatamant preuniversitar din Cluj-Napoca”, a declarat doamna secretar de stat Sirma Caraman.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvetieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contributia elvetiana nerambursabila este de 6.456.938 de franci elvetieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentand 85% din costurile eligibile.

Perioada de implementare este de 24 de luni, timp in care vor fi achizitionate 10 autobuze electrice si vor fi realizate 3 statii de incarcare: doua pentru alimentarea zilnica a autobuzelor si una in depozitul de serviciu (la capatul liniei 3), pentru activitatile de service si intretinere.

In urma realizarii acestui proiect, emisiile de CO2 (bioxid de carbon) la nivel national ar putea scadea cu 206,39 tone/an, ca si cantitatea de deseuri generate de transportul in comun. Pentru fiecare autobuz electric, nivelul emisiilor de CO2 va scadea de la 3140 g/Km la 0,0 g/Km, de N2O (oxid de azot) de la 0,089 g/Km la 0,0 g/Km, iar zgomotul si vibratiile vor scadea de la 95db la 40db. In acelasi timp, va creste confortul calatorilor si dezvoltarea sustenabila a sistemului de transport in comun.

Documentele de finantare semnate astazi sunt:
Acordul de proiect, incheiat intre Ambasada Elvetiei - in calitate de reprezentant al statului finantator, Ministerul Finantelor Publice (MFP) - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si MDRAP – in calitate de Organism Intermediar pentru Aria de Concentrare 4 a Programului, si
Acordul de implementare, incheiat intre MFP - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si Primaria Municipiului Cluj-Napoca - in calitate de beneficiar al finantarii.


http://www.mdrap.ro/comunicare/buletine ... 0&art=2331

Cum sa creasca confortul calatorilor cand li se ia din spatiu, pt. dulapurile cu bateriile greoaie? In plus, zgomotul nu o sa "scada"!

"La Cluj au fost atrase un număr mai mare de proiecte din fonduri elveţiene decât în restul ţării; cea mai mare parte a sumei dedicate României de guvernul elveţian vine la Cluj. Prin achiziţia autobuzelor electrice, Clujul va fi la nivelul oraşelor Geneva şi Berna din Elveţia", a spus ambasadorul Elveţiei în România, Jean-Hubert Lebet.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 39847.html

O mare minciuna a ambasadorului Elvetiei in Romania: in Geneva circula un singur autobuz electric, prototip, deci experimental. Nici in Berna, nici in alt oras din Elvetia, nu circula autobuze electrice!!! De ce sa fie Romania cobaiul Europei?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jul 2015 14:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
De ce sa fie Romania cobaiul Europei?
Pentru ca sa plateasca ea ineficienta testelor indelungate, cheltuielile de mentenanta aberante si disconfortul creat calatorilor. Ce cobai ar fi mai buni decat niste prostovani de romani, dintre care unii mai devin si fuduli ca sunt bagati in seama si se dau cu masinute cu baterii?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Nov 2015 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Municipalitatea a făcut primii paşi spre achiziţia autobuzelor electrice. Înainte de a lansa efectiv licitaţia pentru cumpărarea acestor autovehicule, există o serie de alte proceduri ce trebuie îndeplinite. Săptămâna aceasta, municipalitatea şi-a anunţat intenţia de a selecta oferte pentru servicii de consultanță în management, servicii de audit financiar, respectiv servicii de informare şi de publicitate.

În total, costurile estimate pentru aceste servicii ajung la 125.000 de lei fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), circa 28.000 de euro. Serviciile de consultanță în management necesare au fost evaluate la 79.123 de lei, fără TVA, serviciile de audit financiar necesare, la 9.683 de lei, fără TVA, iar serviciile de informare si publicitate, la 36.338 de lei, fără TVA.

Interesant este că anunţurile au fost postate pe website-ul primăriei în 23 noiembrie, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 26 noiembrie. Puţin timp de analizat şi de conceput oferte.

Din start, trebuie subliniat că numele proiectului este uşor ipocrit (chiar mai ipocrit decât "Modernizarea căilor de acces spre centrul oraşului-comoară"). Acesta se numeşte "Înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două stații de încărcare".

Municipalitatea tocmai a cumpărat, în 2014-2015, 50 de autobuze diesel noi, iar Compania de Transport Public mai aşteaptă zilele acestea încă 10 autobuze diesel second-hand. Din denumire ai zice că municipiul tocmai isprăveşte trecerea la un transport public 100% verde, nu că de abia începe.

Valoarea totală a proiectului este de 11 milioane de franci elveţieni, dintre care efectiv pentru autobuze se alocă 7,5 milioane de franci. 15% din bani şi sumele neeligibile provin de la Primăria Cluj-Napoca.

Obiectivul proiectului constă în cumpărarea a 10 autobuze electrice, construirea a trei staţii de încărcare lentă, dintre care două la capetele liniei 30 şi una în depoul de reparaţii, la capătul liniei 3, precum şi construirea a 11 staţii de încărcare rapidă, câte cinci la fiecare capăt al liniei 30 şi una la depoul de reparaţii. În ce priveşte serviciile de publicitate şi informare, se speculează deja că acestea vor încăpea din nou pe mâna omului de afaceri Decebal Cotoc.

Potrivit gazetadecluj.ro, Cotoc a câştigat în 2013 contractul de publicitate pentru Primăria Cluj-Napoca, pe doi ani, contra unei sume de 96.280 de lei, cu societatea Amprenta Advertising, iar anul acesta, pentru 228.700 de lei, cu o altă companie, Selmaco International, singura care a depus ofertă. Astfel, firmele lui Cotoc au împânzit oraşul cu prisme şi cuburi publicitare aprobate de primărie.

Firma căreia i se atribuie contractul ar urma să se ocupe de promovare. Vor fi necesare, potrivit estimării municipalităţii, trei comunicate de presă, trei anunţuri de presă scrisă, trei panouri temporare, patru plăci permanente, 100 de broşuri, 44 de autocolante, 40 de mape de presă şi două conferinţe de presă.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 43038.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Dec 2015 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Denumire: Servicii de consultanta in management necesare pentru proiectul " Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare"

Data postare: 23.11.2015

Pret estimat: 79123.92 lei fara TVA

Criteriu de atribuire: pretul cel mai scazut.

http://primariaclujnapoca.ro/achizitiiprimarie.html


Attachments:
caiet de sarcini consultanta.pdf [1.56 MiB]
Downloaded 65 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Dec 2015 20:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Denumire: Servicii de audit financiar necesare pentru proiectul " Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare"

Data postare: 23.11.2015

Pret estimat: 9683.47 lei fara TVA

Criteriu de atribuire: pretul cel mai scazut.


Attachments:
caiet de sarcini audit(1).pdf [1.49 MiB]
Downloaded 25 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Dec 2015 20:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Denumire: Servicii de informare si publicitate necesare pentru obiectivul " Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare"

Data postare: 23.11.2015

Pret estimat: 36338.36 lei fara TVA

Criteriu de atribuire: pretul cel mai scazut.


Attachments:
caiet de sarcini informare si publicitate.pdf [654.24 KiB]
Downloaded 28 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 06:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Dupa "ciuparul" oltenesc iaca si telescopul ardelenesc:

„Nu ştim exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne aşteptăm ca durata de viaţă a primului set de baterii să fie de 4-5 ani. După ce nu vor mai funcţiona, ne-am gândit la o soluţie de avarie: autobuzele să aibă posibilitatea să circule pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop", a subliniat Liviu Neag.

O sa se agate cu undita de firele de troleibuz, d-le Neag? In cazul tau, telescopul scuza mijloacele, dar era mai economic, mai realist, sa fi cumparat direct troleibuze, in loc sa-l amagesti pe Boc cu "Cluj, capitala europeana a bateriilor uzate".

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 47180.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 May 2016 15:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Eu zic ca domnul Neag, care neaga realitatea evidenta despre autobuzele pe baterii, sa se uite cu telescopul inspre Europa de dincolo de granita cu Ungaria, care e deja la distanta de ani-lumina de noi astia care incercam sa mai scoatem niste spagi de la chinezi, de unde se mai poate, inainte de alegeri, doar-doar...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 04 Jul 2016 14:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Dupa cum era de asteptat, Neag si Boc (sau vitavercea) nu doreau autobuzele electrice pt. a rezolva o necesitate a Clujului (evident, municipiul de pe Somes nu are nevoie de experimente costisitoare cu harabale cu baterii, ci de innoirea parcului de troleibuze si tramvaie si inlocuirea pieselor speciale ale retelei de troleibuz). Sandramalele cu baterii vin doar pt. umplerea...blidelor!!!

Quote:
Astra Vagoane Arad începe producția de troleibuze și autobuze electrice, înfiinţând o nouă divizie de business, care va contribui la creşterea cifrei de afaceri, după ce anul trecut veniturile s-au redus de trei ori.

„Am lansat două linii noi de producţie, una de autobuze electrice şi una de troleibuze. Recent, m-am întors din Franţa unde am semnat un acord cu un mare producător de componente, cu care vom colabora în producţia de troleibuze şi autobuze electrice“, a spus Valer Blidar, care controlează compania.

Capacitatea de producţie a noilor linii va fi de un troleibuz şi un autobuz electric la zece zile.

„Urmează o serie de licitaţii în străinătate, dar şi în ţară. Deja avem un contract pentru troleibuze la Cluj“, a mai spus Blidar.


http://www.actualitati-arad.ro/troleibu ... e-la-arad/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Jul 2016 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
O comisie a primăriei analizează oferta făcută de Astra la licitaţia pentru cumpărarea celor zece autobuze ecologice pe fonduri elveţiene, iar verdictul ar urma să fie dat săptămâna aceasta. Patru companii s-au arătat interesate, dar în faza de evaluare a ajuns doar Astra Vagoane Călători Arad.


Dupa cum am spus, DEDICATIE. Dar cum participa firma aradeana cu un autobuz cu baterii care inca nu exista??????

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 48859.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 29 Jul 2016 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Dedicatia Neag-Boc pt. blidari a dat gres (deocamdata).

Quote:
Adio, autobuze electrice în Cluj. Cel puţin până în vara lui 2017

Licitaţia prin care Primăria Cluj-Napoca doreşte să cumpere 30 de autobuze electrice, dintre care cel puţin 10 achiţionate cu sprijin elveţian, va fi reluată, a anunţat directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP), Liviu Neag, la Realitatea FM Cluj. Costul acestora se ridică la suma totală de 71 de milioane de lei.

Depunerea ofertelor pentru licitaţie a avut loc în 1 iulie 2016, iar în data de 4 iulie 2016 o comisie a primăriei a deschis ofertele şi a descoperit că există patru firme interesate: polonezii de la Solaris Bus&Coach, Anadolu Automobil Rom SRL - reprezentanta pentru România a companiei SOR Libchavy Cehia, Revicom Oil din Bucureşti şi Astra Vagoane Călători SA Arad - partenera CTP într-un alt contract prin care vor fi aduse 20 de troleibuze la Cluj; primul a sosit la începutul lunii iunie 2016.

În secţiunea de evaluare a licitaţiei, în termenul limită, s-a înscris doar oferta celor de la Astra Vagoane Călători SA Arad. Însă aceasta a fost declarată neconformă de către comisia de evaluare.

"În oferta făcută, vehiculul nu avea omologare totală. Ce înseamnă autobuz electric? Să înlocuieşti motorul electric cu baterii. Şi aici era problema. Astra avea toate celelalte aspecte omologate, mai puţin înlocuirea motorului", a explicat Neag.

În consecinţă, licitaţia va fi reluată. Caietul de sarcini va fi retrimis la ANRP pentru verificare, în termen de 10 zile lucrătoare urmând să fie consemnate recomandări suplimentare sau clarificări. Urmează publicarea licitaţiei pe SEAP.

"Anunţul de licitaţie ar urma să intre undeva între 15-25 august 2016. Luna octombrie ar urma să ne prindă cu noi oferte. Sperăm ca acum să avem parte de mai multe firme interesate de acest proiect. Cel mai repede, Clujul ar putea să aibă autobuze electrice în vara anului 2017", a conchis directorul CTP.

Cluj-Napoca devine primul oraș din țară prin care vor circula regulat autobuze electrice, în urma unui proiect finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român. Compania de Transport Public (CTP) ar urma să beneficieze de 30 de astfel de autobuze, dintre care cel puţin zece cumpărate cu sprijin elveţian. Preţul estimativ pentru maşinile ce urmează a fi cumpărate este de 71.241.776 lei, fără TVA.

Autobuzele sunt solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, kneeling), fără etaj, caroserie CE, conform Directivei nr. 2007/46/CE. Mijloacele de transport vor avea o capacitate de transport de minim 70 persoane, din care minimum 27 pe scaune.

Cele 3 stații de încărcare ale bateriilor vor permite realizarea unei încărcări rapide, într-un timp mic, cca. 5-10 minute și a unei încărcări lente pe durată a 4-6 ore. Încărcarea rapidă se va face de la rețeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor, prin intermediul unor ansambluri de captare, de construcție specială, comandate. Încărcarea lentă (4-6 ore) va fi făcută de la rețeaua de 400 V curent alternativ prin intermediul unor prize trifazate.

Stațiile de încărcare completă, din incinta microbazei Grigorescu și cea din cadrul microbazei autobuze și troleibuze din cartierul Aurel Vlaicu - Pod Someșeni, vor avea câte un post de încărcare rapidă și câte 5 posturi (prize trifazate) pentru încărcarea lentă pe timpul nopții. Necesarul de putere pentru fiecare stație de încărcare este de cel puţin 150 KW. Stația de încărcare autobuze electrice din incinta autobazei troleibuze, din cartierul Gheorgheni, va fi prevăzută cu un post pentru încărcarea rapidă și un post pentru încărcare lentă.

Prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român, în Cluj se vor finanța trei proiecte: primul urmărește modernizarea și extinderea iluminatului public și a sistemului de iluminat în două clădiri ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED în valoare de peste 1,8 milioane de franci elvețieni; al doilea proiect prevede înlocuirea vechilor autobuze diesel, zgomotoase și poluante, care încă mai circulă prin oraș, cu autobuze electrice, silențioase și cu emisii minime de bioxid de carbon, cu două stații de încărcare; al treilea proiect vizează tot eficiența energetică și va consta în reabilitarea termică a unor unităţi de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvețieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contribuţia elveţiană nerambursabilă este de 6.456.938 de franci elvețieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentând 85% din costurile eligibile.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 49409.html

Quote:
"În oferta făcută, vehiculul nu avea omologare totală. Ce înseamnă autobuz electric? Să înlocuieşti motorul electric cu baterii. Şi aici era problema. Astra avea toate celelalte aspecte omologate, mai puţin înlocuirea motorului", a explicat Neag.


Cum sa inlocuiesti motorul, Neag??? Si bateriile ce rol au? Sa faci poze cu telefonul?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Jul 2017 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Cei de la Astra nu au reusit sa produca autobuzul cu baterii, asa ca o sa aduca astfel de jucarii (viitoare troleibuze) Solaris-ul.

Cost enorm de achizitie (sigur, se bate apa-n piua pe cofinantarea elvetiana), nemaivorbind de cel "neeligibil", pt. instalatiile de incarcare a bateriilor voluminoase, cu durata incerta de viata! Un moft costisitor!

Emil Boc wrote:
Primaria Cluj-Napoca a finalizat licitatia privind cumpararea a 30 de autobuze electrice. Autobuze nepoluante pentru confortul clujenilor!

Azi am semnat acordul cadru privind achizitionarea a 30 de autobuze electrice.

Primele 11 autobuze electrice vor fi livrate, potrivit contractului, in maxim 9 luni de la semanrea contractului subsecvent ( cel tarziu martie 2018).Banii pentru aceste 11 autobuze provin din fonduri elvetiene (85%) si buget local ( 15%). Urmatoarele 19 autobuze urmeaza sa fie achizitionate din fonduri locale si europene.

Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri, dotate cu wifi, camere video, aer conditionat si platforma joasa pentru persoane cu dizabilitati.

Autobuzele au o garantie de 5 ani, costurile de mentenanta si piese de schimb fiind asigurate de firma castigatoare, Solaris. De asemenea, autobuzele au o autonomie de 105 km si vor fi incarcate in 13 statii lente si rapide. Incarcarea lenta dureaza 6 ore, iar cea rapida 10 minute.

Pretul unui autobuz electric este de aproximativ 500.000 euro.

Dorim pe aceasta cale sa oferim clujenilor un transport de calitate, modern, european, ecologic, nepoluant si sa crestem numarul autobuzelor in vederea incurajarii utilizarii transportului in comun.


Attachments:
19989690_1421148121307342_8972875329419522992_n.jpg
19989690_1421148121307342_8972875329419522992_n.jpg [ 91.36 KiB | Viewed 617 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Jul 2017 00:40 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 47
Electrobuzul, practic are toate dezavantajele de troleu si de autobuz plus multe altele noi. As vrea sa fac o mica lista gen pro si contra.

Pro:
1. Pot circula independent, fara retea (punct slab, pentru ca orice autobuz poate face asta)
2. Nu polueaza local (tot punct slab, ca troleibuzul e la fel, insa are randament mult mai mare cand e vorba de transfer de energie, nefiind pierderile termice la incarcare de baterii)
3. Ofera o combinatie de independenta de retea si poluare locala zero. Aici intr-adevar au un avantaj.
4. Sunt un produs nou cu care calatorul neobisnuit cu autobuze se poate mira (alt punct slab, ca dupa cateva luni tot rable o sa le numeasca acelasi calator)

Contra:
1.Cara baterii, care si cand sunt descarcate cantaresc tone. Autobuzele care in jur de 500 kg de diesel iar troleibuzele cateva sute de kilograme de captatori si alte echipamente specifice unui troleibuz (tragatoare, suporti etc)

2. Nu se pot realimenta rapid. Daca se consuma bateria, acolo moare masina. Trebuie tractata pana la un punct de alimentare. Nu e problema pentru anumite trasee, dar se poate face o tura intreaga incluzand capacitate de transport in ora de varf?

3. Alimentarea peste noapte este fezabila insa prezinta riscuri nu numai pentru vehiculul individual. Un scurt circuit poate da nastere la un incendiu care poate crea scurturi in cascada care pot afecta mai multe autobuze daca nu o flota intreaga, plus alte daune la un asemena incediu. Un autobuz diesel daca ia foc nu da nastere la incendiu in lant. Nu vorbim de pompieri, care vin cu intarziere. Un troleibuz nu are sursa de curent, nu are ce sa faca scurt. Cel mai rau caz bateriile (24V) fac scurt si ard cabluri, sigurante, etc.

4. Durata vietii bateriilor este extrem de redusa. In articole vad ca vorbesc de 4-5 ani. La un automobil tin in jur de 9 ani (cele din fabrica) si 6 cele care nu sunt OEM. Este normal pentru ca o baterie auto nu se descarca sub 12V foarte des. Ele au 13.8V la repaos si 14.5V cu motorul pornit, cu cel putin cca 12V dupa porniri succesive nereusite, cand nu mai e suficient amperaj pentru rotirea motorului. Bateriile de autobuz vor ajunge descarcate cel putin la 50% zilnic, daca nu de doua ori, ce va deteriora celulele (ori Li-ion sau Plumb-acid sulfuric). Deci costuri de inlocuire, costuri de manopera la inlocuire, si costuri indirecte a lipsei unei masini in traseu.

5. Consum mult mai ridicat de curent fata de un troleibuz. Energetic vorbind, un troleu sa zicem de 20t incarcat, si un electrobuz de tot 20t vor efectua acelasi lucru mecanic pe un traseu identic cu nr calatori identici etc. Deci amandoua ar consuma aceaiasi cantitate de "curent" insa, diferenta apare la pierderi calorice. Troleul are reteaua si circuite interne si motorul. Insa putem elimina circuitele interne si motorul pentru ca amandoua vehiculele au aceiasi mod de tractiune. Deci ramane reteaua pentru troleu, si bateriile pentru electrobuz, PLUS instalatia de incarcare a bateriilor. Oricine a folosit un redresor de baterii stie ca o baterie la incarcat se incinge, si cu cresterea temperaturii, creste rezistenta pe circuit, deci e nevoie de mai mult curent pentru a se incarca bateria la fel. Consumul l-as estima la 25% mai mare pentru electrobuz (se poate calcula usor de oricine cu fizica de liceu).

Per total randamentul sau diferenta de randament nu e chiar asa de mare, insa este mai mare. Si nu am luat in calcul diferenta de masa, ca 20t la un troleu inseamna sarcina goala mai mica cu sarcina utila mai mare, iar la electrobuz sarcina utila calatori mai mica, pentru ca sunt si bateriile carate oriunde se duce.

Or fi mai multe pozitive si negative, dar e clar un caz de "scarpinat urechea dreapta cu mana stanga". Parerea mea.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group