TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 25 Nov 2017 03:00

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 May 2013 13:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
HAOSUL DIN CULISELE RATC! Ce a declanşat GREVA care a paralizat Constanţa şi cine sunt ŞEFII TRAŞI PE DREAPTA!

Mii de constănţeni au fost nevoiţi să o ia la picior ieri dimineaţă, în drum spre serviciu sau spre şcoală, sau să apeleze la taxi pentru a ajunge la timp la muncă, după ce au aşteptat în zadar autobuzele în staţie. Vestea că este grevă la RATC i-a enervat şi mai tare. Singurii care şi-au frecat palmele de bucurie au fost taximetriştii care sperau chiar ca protestul să dureze chiar şi trei zile.
Greva le-a picat bine şi patronilor microbuzelor maxi-taxi care au scos în stradă toate maşinile disponibile şi le-au încărcat până la refuz cu constănţeni grăbiţi. Acestea ar putea fi însă ultimele zile de trai bun pentru ei căci, de astăzi, vor fi demarate controale şi verificări pentru a afla dacă ele fac concurenţă neloială transportului în comun din Constanţa.

Grevă spontană

Ieri, la primele ore ale dimineţii, şoferii de la RATC, solidari cum nu s-a mai văzut de mult, au declanşat o grevă spontană şi au refuzat să scoate autobuzele pe trasee. Ei s-au declarat nemulţumiţi de salariile, de doar 1.100 de lei, considerându-le foarte mici în comparaţie cu responsabilităţile pe care le au în trafic. S-au plâns că nu mai primesc niciun fel de sporuri şi că, deşi în urmă cu mai bine de doi ani li s-a promis că suspendarea tichetelor de masă este temporară, ei nu le primesc nici acum. Una dintre cele mai importante solicitări ale şoferilor a fost şi aceea de a demisiona cinci persoane din conducerea regiei, pe care le consideră răspunzătoare de situaţia în care sunt în prezent.

Este vorba despre liderul de sindicat, Timur Ibram, despre care spun că nu îi mai reprezintă şi că a fraternizat cu şefii RATC, Bari Gevat, şeful Autobazei RATC, Cornel Marin, şeful Corpului de Control, Nicolae Vatră, şeful Biroului Administrativ, şi Dumitru Coiciu, fostul director general al RATC, actualmente director adjunct. Aceştia patru din urmă sunt acuzaţi de şoferi că şi-au acordat drepturi şi sporuri pe care nu le merită şi că şi-au mărit salariile chiar înainte de schimbarea din funcţie a lui Dumitru Coiciu.

"Ne-a ajuns la os!"

Greviştii au refuzat dialogul cu actualul director al regiei, Ovidiu Cristian Tănase, care i-a şi avertizat că greva este ilegală şi că li se va tăia ziua de lucru, şi au cerut să vină la negocieri un reprezentant al Primăriei Constanţa. În cele din urmă a venit viceprimarul Gabi Stan. Acesta a mediat întâlnirea dintre conducerea regiei şi liderii şoferilor, după care a discutat şi cu trei dintre şefii vizaţi de cererile gre-viştilor. Între timp, liderul sindical Timur Ibram îşi anunţase deja demisia.

"În prezent, primim un salariu net de 1.150 de lei în care este inclus şi sporul de vechime. Nu avem alte sporuri, prime, nimic. Ne-a ajuns la os şi dorim o mărire salarială de 60 la sută, avem nevoie ca sporurile să fie calculate separat. Ni s-au retras bonurile de masă acum doi ani şi ne-au spus că este doar o perioadă scurtă de timp, dar nu ni s-au mai dat, la fel şi cu prima de vacanţă. De asemenea, vrem demisia unor şefi din cadrul regiei, care au făcut mai mult rău decât bine şi care nu şi-au văzut decât propriile interese. Să demisioneze şi liderul de sindicat Timur Ibram şi cei din clica lui, pentru că noi considerăm că nu ne mai reprezintă. Vrem demisiile afişate la panou şi atunci vom ieşi la treabă", astfel şi-au început negocierile reprezentanţii şoferilor.

Suspendaţi din funcţie, la presiunile greviştilor

Pe motiv că regia este într-o situaţie financiară extrem de dificilă şi că are pierderi de aproape 100.000 de euro în fiecare lună, viceprimarul Gabi Stan le-a spus greviştilor că momentan nu există posibilitatea de a mări salariile. "Eu vă propun să începeţi lucrul, pentru că sunteţi într-un protest nelegal şi la un moment dat totul s-ar putea întoarce împotriva voastră. Vom analiza situaţia şi vom vedea în ce măsură se găsesc variante pentru a creşte salariile. De mâine (astăzi) vom discuta posibilitatea de a acorda tichete de masă de luna viitoare", a explicat Gabi Stan.

În ce priveşte solicitările pentru demisiile celor patru şefi, singura variantă acceptată de grevişti a fost aceea ca respectivii să fie suspendaţi din funcţie pe o perioadă de 30 de zile, timp în care o comisie paritară va verifica activitatea lor. Anunţul că directorul a dispus suspendarea lui Nicolae Vatră, a lui Cornel Marin şi a lui Bari Gevat a stârnit urale de bucurie în rândul şoferilor. Directorul Dumitru Coiciu a scăpat de suspendare fiind, în prezent, în concediu şi plecat din ţară. "Dacă după verificări îi scoate basma curată şi îi readuce în funcţie, dracii ne ia. Ne vânează pe aici ca pe pui", comentau unele voci din mulţime. În cele din urmă, şoferii s-au lăsat convinşi şi au reluat lucrul. În jurul orei 12,30, autobuzele şi-au reluat traseele normale.

Le-au pus gând rău microbuzelor

Greviştii au cerut viceprimarului să ia măsuri împotriva microbuzelor maxi-taxi care au acaparat traseele autobuzelor RATC şi le fură toţi clienţii. "Conform legii ei nu trebuie să intre pe mai mult de 30 la sută din traseul transportului în comun. Dar au ajuns să ne ameninţe. Merg înaintea noastră, opresc în staţie, ne iau oamenii. Fondurile noastre au scăzut de când au apărut ele pe traseu. La început erau patru-cinci microbuze, acum sunt o groază. Şi nu este normal să aibă un tarif mai mic decât al nostru. Ei lucrează la negru, îi înghesuie pe oameni ca pe animale. Primăria le-a acordat licenţe peste noi!", a spus Marin Simion, unul din reprezentanţii şoferilor.

Aceştia au reuşit să-i smulgă vice-primarului promisiunea constituirii, în cursul zilei de astăzi, a unei comisii de verificare a activităţii microbuzelor. "Primăria Constanţa, împreună cu Poliţia Locală şi cu reprezentanţi ai RATC vom lua la puricat legea şi vom vedea ce se poate face. Dacă se constată că încalcă prevederile legale se vor lua măsuri", a anunţat Gabi Stan.


http://www.cugetliber.ro/stiri-social-c ... nta-176326


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 May 2013 23:20 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 48
Location: Constanta
Silviu wrote:
Pt. utilizatorii constanteni ai forumului nostru: Dl. Tanase este, de fapt, tot un coiciuc? Ca mie asa imi pare.


Este. A fost adus si pus in functie tot de primarul mult-iubit, motivul neoficial al schimbarii fiind anumite neintelegeri dintre Mazare si Coiciu. Bineinteles ca motivul oficial...a fost altul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Jun 2013 10:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Nr. 34 din 18/02/2013

HOTARARE PRIVIND APROBAREA UNOR MASURI REFERITOARE LA CONSILIUL DE ADMINISTRATIE AL RATC CONSTANTA


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Jun 2013 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Quote:
Lansare linii estivale 40 MAMAIA, 100 MAMAIA, 102 MAMAIA

Regia Autonoma de Transport in Comun Constanta infiinteaza, incepand cu data de 22.06.2013, trei linii noi de transport intre Gara si statiunea Mamaia, care vor functiona pe urmatoarele trasee:

40 Mamaia: Gara- Bd. Ferdinand- Str. Mircea cel Batran- Bd. Mamaia- Mamaia (Caraiman);
100 Mamaia: Gara- Bd. Lapusneanu- Bd. Mamaia- Mamaia( Caraiman);
102 Mamaia: CL 102 Str. Industriala- Str. Cumpenei- Str. Dezrobirii- Str. Soveja- Delfinariu- Bd. Mamaia- Mamaia( Caraiman).

Pretul unei calatorii este identic tarifului unic pentru transport in oras cu autobuzele R.A.T.C.

Programul de transport va fi intre orele 6:00 si 22:00, cu frecventa medie de 20 minute in zilele de lucru si de 25 minute in zilele de sambata si duminica. Mentionam ca abonamentele de transport pentru liniile 40, 100, 102, cele pe toate liniile si gratuitatile sunt valabile si in Mamaia.

R.A.T.C. invita calatorii sa isi cumpere din timp, de la chioscurile existente in oras biletul pentru intoarcerea din Mamaia, pana la deschiderea punctelor de vanzare in statiune.

De retinut ca, prin initierea acestui proiect, regia vizeaza introducerea unui transport accesibil pentru constanteni si totodata, sa readuca in atentia acestora conceptul de responsabilizare a calatorilor pentru a beneficia cat mai mult timp de avantajele unui tarif redus.

http://www.ratc.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Sep 2013 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
GREVÄ‚ SPONTANÄ‚ la RATC!

http://www.cugetliber.ro/stiri-social-g ... ate-190746

http://www.cugetliber.ro/stiri-social-g ... ina-190755

http://www.cugetliber.ro/stiri-social-g ... tit-190759


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Sep 2013 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Radu Mazăre, despre greva RATC: ,,Şoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale"

Referitor la greva RATC care a paralizat traficul constănţean astăzi, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a declarat:

"Mi se se pare intolerabil! Greva de astăzi este un şantaj atât pentru mine cât şi pentru locuitorii Constanţei. RATC a semnat un contract colectiv de muncă, iar legea spune clar că atâta timp cât ai un astfel de contract de muncă nu ai voie să faci grevă. Discuţia s-a încheiat conform legilor în vigoare. Aceasta grevă nu este legală, iar pierderile vor fi suportate de şoferii care au făcut grevă. În esenţă ştiu ce se întâmplă, şoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale. Din această cauză sunt ei supăraţi".

Până când şoferii RATC îşi vor relua activitatea, primarul Constanţei, Radu Mazăre, spune că a adunat toţi operatorii privaţi de transport persoane, iar conform Legii 92 s-a consultat cu ei în vederea suplimentării numărului de microbuze pe liniile RATC. Edilul a precizat şi faptul că se gândeşte să scoată traseele RATC la licitaţie.

„Mi-e clar că soluţia este privatizarea. Nu putem privatiza tot RATC-ul, ci doar traseele. Dacă vor operatorii le dăm şi autobuze”, a spus Mazăre. Pentru cei cu abonamente gratuite încă nu s-a găsit o soluţie.

„Ei nu pot circula cu microbuze maxi-taxi. Vom găsi o soluţie”, a declarat edilul.

RATC a depus o plângere împotriva şoferilor la Tribunal pentru a se verifica legalitatea sau ilegalitatea grevei de astăzi. Instanţa se va pronunţa cel târziu mâine.


http://www.cugetliber.ro/stiri-social-r ... ale-190797


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Sep 2013 20:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
MICROBUZELE private AU PRELUAT traseele RATC

În urmă puțin timp, microbuze ale firmelor private au ieșit pe teren înlocuind traseele 40 și 43 ale autobuzelor RATC, urmând și restul. Acestea au afișe lipite pe parbrize cu numărul autobuzelor pe care le înlocuiesc. Microbuzele vor ieși pe trasee și mâine dimineață, începând cu ora 06.30, iar biletele vor costa 1,5 lei.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... atc-190851


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Sep 2013 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
S-A ÎNCHEIAT GREVA RATC. Autobuzele au început să iasă pe traseu

Directorul general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, Ovidiu Tănase a anunţat că autobuzele îşi reiau, la această oră, traseele normale. „Şoferii din tura a doua au decis să se întoarcă la lucru şi să înceteze greva. Probabil că s-au gândit mai bine ce pierd prin acest gen de protest. Oricum noi îi vom acţiona în judecată şi vom cere să li se oprească din salariu prejudiciul adus societăţii. Se ajunge la o sumă în jur de 300 de lei pe zi, de angajat!”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul Ovidiu Tănase.

Microbuzele şi autocarele celorlalte companii de transport din oraş, care preluaseră traseele încă de astăzi de dimineaţă, se vor retrage pe măsură ce încheie ruta.


http://www.cugetliber.ro/stiri-social-s ... seu-190934


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 12:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Probabil ca desfiintarea RATC-ului era demult planuita. Mazarinenii, prin coicii si ibramtimurii sai, au distrus tramvaiele si troleele, au piratat traseele RATC cu duboaie evazioniste, au cumparat autobuze prin firma amantelor, si asteptau momentul prielnic. Iata-l.

MAZĂRE a hotărât soarta RATC: "Urmează licitaţia şi un contract deştept"

Greva declanşată de şoferii de la RATC la începutul acestei săptămâni, îi va ustura la portofele pe grevişti deoarece aceştia ar putea plăti prejudiciile din propriul buzunar.

Primarul Radu Mazăre a anunţat, ieri, la şedinţa ordinară a Consiliului Local Constanţa că este supărat pe juriştii RATC. El a spus că aceştia nu trebuia să ceară despăgubiri sindicatelor, ci şoferilor.

Mai mult, edilul l-a sunat pe directorul RATC, Ovidiu Cristian Tănase, pe care l-a mustrat pentru că nu a solicitat în instanţă ceea ce trebuia, cu alte cuvinte că nu a întocmit în mod corespunzător cererea pentru declararea ilegală a grevei.

În cadrul convorbirii telefonice, primarul i-a cerut lui Tănase să formuleze nominal cererea pentru recuperarea pierderilor suferite de RATC în cele două zile de grevă. Mai exact, Mazăre vrea ca pierderile să fie imputate şoferilor RATC care au făcut greva.

În cursul zilei de ieri, magistraţii de la Tribunalul Constanţa au admis cererea formulată de conducerea RATC în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Trans-portatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa pentru constatarea caracterului ilegal al grevei.

Magistraţii Tribunalului Constanţa au constatat caracterul ilegal al grevei salariaţilor RATC Constanţa. Judecătorii de la Tribunal au respins cererea de încetare a grevei formulată de reclamanta RATC Constanţa în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa, constatând încetată greva. Tribunalul a respins cererea pentru despăgubiri formulată de RATC Constanţa în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa. Decizia instanţei nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicare.

În altă ordine de idei, primarul Radu Mazăre insistă cu ideea de privatizare a RATC-ului. El a anunţat, ieri, după şedinţa Consiliului Local Municipal Constanţa că, în curând, va începe delegarea de gestiune a RATC.

„Urmează să fie organizată o licitaţie, dar pentru acest lucru se lucrează la un contract deştept. Vor fi scoase la pachet câte două, trei, patru linii. Trebuie să facem un contract deştept, să rămână gratuităţile, dar Primăria Constanţa să plăteas-că mai puţin, să rămână preţul la fel”, a explicat Mazăre.


http://www.cugetliber.ro/stiri-politica ... riu-207929


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 20:09 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 48
Location: Constanta
De foarte mult timp era in plan privatizarea. Mai exact de vreo 2 ani. In alta ordine de idei urmeaza ca autobaza de pe Str. Eliberarii sa se inchida, iar Mazare sa puna mana pe ea. Motivul inlocuirii directorului general in luna martie este legat de aceasta autobaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Sep 2013 20:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Asa a pus laba pe cladirile si pe terenurile statiilor de redresare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Feb 2014 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Sper sa-l intrebe si de reteaua de troleibuz, de instrainarea terenurilor aferente substatiilor de redresare, de dubele ce pirateaza traseele RATC, de afacerea amantei lui Mazare cu autobuzele MAZ, de afacerea Mazare-Nicusor C. cu benzinariile lor, din care se alimenteaza autobuzele coico-mazarinene, de afacerile lui Timur Ibram sindicalistul (sic!)... Apoi DNA sa treaca pe la Sibiu, pe la Slatina, pe la Brasov, pe la Nichita-Stoica-Unistil...

Quote:
Dumitru Coiciu, chemat la D.N.A.

Fostul director general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, Dumitru Coiciu, actual director adjunct al regiei, a fost chemat, ieri, de către procurorii Anticorupţie, la sediul D.N.A. Constanţa. Coiciu nu a vrut să facă niciun fel de declaraţie cu privire la prezenţa sa, ba chiar a glumit pe marginea subiectului, spunând că este prieten vechi cu procurorii. Potrivit unor surse, Coiciu ar trebui să explice modul în care s-a dezafectat şi, apoi, s-a înstrăinat calea de rulare a tramvaielor din municipiul Constanţa. Tramvaiele au fost înlocuite de autobuze treptat, încă din 2008, însă şinele au fost scoase începând din 2009.

http://observator.ro/238902/dumitru-coi ... 38902.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Mar 2014 11:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Quote:
R.A.T.C. Constanta anunta publicul calator ca, incepand cu data de 01.04.2014 , introduce experimental doua linii de autobuze (prin comasarea liniilor 5 cu 40 si 2 cu 43) care fac legatura intre cartierele KM.5 - GARA C.F.R. - FALEZA NORD(Pescarie) respectiv POARTA 6 PORT - GARA C.F.R. - TOMIS NORD (CIRESICA) dupa cum urmeaza:

Linia 5 - 40: CL.5 -Str .Virful cu Dor - Str. Democratiei - Str.Mesterul Manole - Str. Hatman Arbore - Sos. Mangaliei - Bif. Cumpana - Sos. Mangaliei - Bd. 1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Garii - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Batran - Bd. Mamaia - CL.Pescarie - Bd. Mamaia - Str. Rascoalei din 1907 - Bd. Ferdinand - Str. Garii - Str. Th. Burada - Bd. 1 Mai - Sos. Mangaliei - Str. Pandurului - Str. Democratiei - Str. Virful cu Dor - CL.5

Linia 2 - 43: CL43 CIRESICA - Str.Cpt.Dobrila Eugeniu - Str.Sucevei - Bd.Tomis - Bd. Mamaia - Str. Rascoala din 1907 - Bd. Ferdinand - Str.Garii - Str. Th.Burada - Bd.1 Mai - Str. Petru Cercel - Str. Brizei - Poarta 6 Port - Str. Viorelelor-Str. Pajurei-Bd.1 Mai Vechi - Bd.1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Garii - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Batran - Str.Ion Ratiu - Bd.Tomis- Str. Suceava - Str.Cismelei - CL.Ciresica

Tarif /calatorie = 1.50 lei

Abonament 1 linie = 55 lei

Incepand cu aceeasi data, transportul intre Poarta 2 Port - Poarta 1 Port si retur se face fara validare bilet iar pe portiunea de traseu a liniei 101C cuprinsa intre CL. 101C - str. Celulozei - Bd. Aurel Vlaicu pana la str. Cumpenei se poate circula cu bilet validat in ultima ora pe linia 101C.

www.ratc.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 Jul 2014 09:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Am avut (ne)plăcerea să mă aflu câteva ore în Constanţa acum câteva zile. Şi, ca tot omul care ajunge la Constanţa în interes de serviciu şi îi rămân vreo 2 ore libere, am zis să mă duc să văd marea. Uşor de spus...

Am ieşit în faţa gării, cu gând să mă îmbarc într-un 2 sau 5 spre Poarta 2 sau ceva autobuz spre Modern. Numai că 2 şi 5 nu mai există, s-au transformat în 2-43 şi 5-40 (şi trec pe lângă plaja Modern). Prin urmare, ca să mergi spre centru de la gară, poţi folosi 101C, 43C sau 2-43/5-40. Evident, toate acestea au staţii diferite! 101C are staţie lângă taxiuri, 43C lângă etajate, comun cu 100 şi cu 101M (Maritimo... care nu ştiu ce dracu' caută lângă 100 şi de ce nu opreşte comun cu 101C pe sensul spre Zona Industrială...), iar 2-43 şi 5-40 nu intră în terminalul de la gară, oprind lângă parc, staţie care, evident, este sărită de 101C şi 43C!
MAZurile arată obscen de-a dreptul, inclusiv MAZurile 203...vibraţii, cutii de viteze care schimbă în şocuri, finisaje proaste. Cel mai bine se ţin MAZ-urile albastre (cele cu motor Mercedes), dar şi alea, în afară de motor, sunt tot hârburi.
În Constanţa, ca şi prin alte oraşe, 75% din călători sunt pensionari, din categoria ,,închide geamu' că trage curentu'". La 35 de grade afară, e super plăcut să mergi cu MAZul, cu geamurile închise şi cu încălzirea pornită ca să nu fiarbă motorul... la uşa 3, întotdeauna, veţi întâlni o mini-şatră de rromi (că dacă zic ţigani ziceţi că fac discriminare), după modelul liniilor 32 şi 32b din Ploieşti. Localnicii ştiu ,,înţelegerea" asta, însă turiştii nu... fiind mai mare plăcerea să nimereşti între pirande.

Informarea în staţii şi vehicule e nulă. Nu sunt afişate programele de circulaţie, staţiile sunt aiurea, la gară în continuare urlă (de fapt, te hărţuiesc de-a dreptul) dubarii şi taximetriştii.

Există şi nişte aspecte pozitive... biletele de 2 călătorii şi cele de 24 de ore (!) se găsesc la toate chioşcurile de ziare, iar în autobuze benficiezi de internet Wireless gratuit de la RDS/Digi Mobil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 05 Jun 2015 10:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
"Sunt nostalgici care tot sunt de părere că nu trebuia să scoatem troleibuzele şi tramvaiele, pentru că erau ecologice" spuse sandramaua stalinista numita coiciu.

Ai naibii "nostalgici" sunt primarii oraselor cu troleibuze (Geneva, Zurich, Luzern, Szeged, Arnhem, Budapesta, Bratislava, Salzburg, Linz, Bergen, Roma, Milano, etc) si tramvaie.

http://www.cugetliber.ro/stiri-social-c ... ice-258266


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jun 2015 06:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jul 2015 06:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Vești bune pentru călătorii care vor să ajungă în stațiunea Mamaia! Dacă până acum aveau la dispoziție doar linia ”Delfinul” (de la Pescărie până la hotelul Caraiman și retur), precum și linia ”Sirena” (de la Cireșica până la hotelul Caraiman), de acum înainte ei vor putea ajunge în Mamaia direct de la Gară.

RATC Constanța va introduce, începând de vineri, 31 iulie, linia 100 Mamaia, pe traseul - Gară, strada Gării, Bulevardul 1 decembrie 1918, Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, Bulevardul Mamaia, până la hotel Caraiman și retur. Autobuzele vor circula de luni până duminică, între orele 08.00 și 20.00, la un interval cuprins între 25 și 35 de minute.

Potrivit reprezentanților RATC, tariful pentru o călătorie este de 1,5 lei. Abonamentele pe liniile 100, 100C, precum și abonamentele pe toate liniile și gratuitățile sunt valabile și pe linia 100 Mamaia. Tot de la 31 iulie, din cauza cerinței scăzute din partea călătorilor, se suspendă linia Sirena, care lega Cireșica de Mamaia.

Inițiativa este binevenită, mai ales că cititorii cotidianului ”Telegraf” s-au plâns, încă de la începutul lui iulie, că nu există niciun transport direct al Regiei spre Mamaia, fiind nevoiți să schimbe două autobuze. ”Stațiunea trebuie legată de gară din respect și pentru turiștii care vin la mare. În ultimii 100 de ani, între Gară și Mamaia legătura a fost asigurată cu trenuri, autobuze și troleibuze. Nu se poate să fie mai rău ca acum 100 de ani”, a spus Ovidiu, unul din cititori, pe 2 iulie. El a mai adăugat și faptul că pe timpul verii, 48 de trenuri asigură legătura între marile orașe și Constanța, iar turiștii care au geamantane și bagaje voluminoase sunt nevoiți să se înghesuie în microbuze supraaglomerate sau călătoresc cu taxiuri, la prețuri piperate.


http://www.telegrafonline.ro/1438030800 ... _gara.html



Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jul 2015 18:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Quote:
va introduce, incepand de vineri, 31 iulie, linia 100 Mamaia
Mda, toate indicativele alfanumerice simple posibile pentru linii constantene au fost deja atribuite si nu le-a ramas decat "100 Mamaia".

Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara (sfarsitul anuilor 70), ce i-ar fi costat sa o numeasca simplu 32, ca sa nu mai fie confuzii? Sau oricum altcumva, distinct de liniile existente! De exemplu 6, care a fost un traseu de autobuz tot foarte asemanator la inceputul anilor 70 (doar ca trecea cred si pe langa centru). Constanta a avut cea mai dezvoltata retea electrica din tara si nu mai are nimic, Constanta a avut cea mai riguroasa numerotare a traseelor si nu mai are nimic altceva decat un amalgam de indicative aberante si confuze. Probabil daca nu-l saltau pe Mazare, nu aveau voie nici anul asta sa bage transport in Mamaia. Uite asa ajungem sa laudam din prostie fosta Directie de cercetari penale a securitatii, azi DNA.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Aug 2015 13:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara


Care a fost indicativul acestei linii în perioada în care se ţinea cont de punctele cardinale? Logic ar fi fost 22, că are capătul exterior la nord. Numerele de tipul 3x au fost rezervate - probabil - pentru eventuale trasee (preluate de la ITA, alias Tomiscar) al căror capăt exterior se afla la vest.

Dacă am înţeles bine, în prezent, circulă vehicule şi pe fostul 47. Evident, nu vehicule electrice.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Aug 2015 14:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
Quote:
Este exact reeditarea liniei de autobuz 32 de odinioara
Care a fost indicativul acestei linii în perioada în care se ţinea cont de punctele cardinale? Logic ar fi fost 22, că are capătul exterior la nord. Numerele de tipul 3x au fost rezervate - probabil - pentru eventuale trasee (preluate de la ITA, alias Tomiscar) al căror capăt exterior se afla la vest.
Liniile de autobuze 32 (Gara - Lapusneanu - Mamaia) si 32b (Tomis Nord - Mamaia) au circulat in a doua parte a anilor 70, servite de Karosa SM-11, fiind urmasele fostei linii de autobuze 6 (Gara - I. G. Duca - Lapusneanu - Mamaia) din anii 60, servita de Skoda-Karosa 706 RTO-MEX. Nu au mai prins "renumerotarea dupa directii", fiind inlocuite la inceputul anilor 80 (din cauza crizei carburantilor) cu linia de troleibuze 32 (Centru - Lenin - Mamaia), servita de DAC 112EM, scurtata apoi ca 47 (Pescarie - Mamaia), si cu linia scurtata de autobuze 50 (Gara - Lapusneanu - Sat Vacanta), servita de Ikarus 280 si inlocuita apoi, la randu-i, cu linia de tramvaie 100. Dupa unii, inainte de inlocuirea cu tramvaie, ar fi fiintat si o linie troleibuze pe Lapusneanu.

Acum nu mai putem vorbi despre vreun principiu de numerotare a liniilor din Constanta, decat poate doar acela al adaugarii penibile de tot felul de litere si combinatii la cele cateva indicative scapate de urgia mascariciului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Linia (să-i spunem turistică) deservite de autobuzele etajate "decapotabile" are vreun indicativ? După cum am văzut, iniţial, ori dubla, ori avea un traseu similar cu 41 după care s-a extins. La un moment dat, nu excludeam posibilitatea să se reactualizeze fostul 2 din perioada anterioară "punctelor cardinale", 2 care, din câte văd era 12+23 al anilor '90. Mă refer la acea linie de 65 km.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 13:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
Linia (să-i spunem turistică) deservite de autobuzele etajate "decapotabile" are vreun indicativ? După cum am văzut, iniţial, ori dubla, ori avea un traseu similar cu 41 după care s-a extins. La un moment dat, nu excludeam posibilitatea să se reactualizeze fostul 2 din perioada anterioară "punctelor cardinale", 2 care, din câte văd era 12+23 al anilor '90. Mă refer la acea linie de 65 km.
Invers: 12-estival din anii '60 era traseul de zeci de km care ingloba si vechea linie 2 (devenita 12 in anii 80). Nu stiu pe ce ruta traversa Constanta acel traseu, eu vazandu-l doar in Mangalia in 1968. Dar exista in extrasezon un traseu 12 scurt (Constanta-Navodari), care a devenit in anii '80 linia 22 noua. Deci 12-le vechi circula prin Ovidiu, nu prin Mamaia, ca 23. A mai existat in anii 70 o linie 16, care facea un fel de circuit in jurul Lacului Siutghiol.

Liniile de etajate nu aveau indicative numerice. A mai circulat scurt, pe la mijlocul anilor 2000, o linie 32E, de la Gara pe Lapusneanu, dar cred ca traversa Mamaia si ajungea pana la Navodari.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Oct 2015 11:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Esenta de... mazare :twisted:



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Oct 2015 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
noul preşedinte PSD Constanţa, Felix Stroe wrote:
Îmi doresc, de pildă, reintroducerea transportului electric în Constanţa.


Quote:
a spus că vrea să reintroducă transportul electric (trimitere evidentă la decizia fostului edil de a renunţa la tramvaie şi troleibuze)


Quote:
„Constanţa este un oraş absolut mizerabil”.


http://www.replicaonline.ro/candideaza- ... ui-245278/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Dec 2015 10:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Trei imobile şi 20 de autobuze, ipotecate la bănci. Primăria Constanţa a „sabotat“ RATC Constanţa?!

Site-ul Primăriei Constanţa găzduieşte, de o săptămână, rapoartele de activitate ale regiilor subordonate. Până în prezent, au fost postate Raportul de activitate al Regiei Autonome Exploatarea Domeniului Public şi Privat (RAEDPP) Constanţa, al SC Ecosal SRL - fosta Regie Autonomă de Gospodărire Comunală Constanţa, al Confort Urban şi al Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC). După prezentarea unui bilanţ al activităţii RAEDPP Constanţa pe ultimii trei ani, această regie fiind singura care a postat rapoartele din perioada 2012-2014, astăzi analizăm eficienţa de care a dat dovadă Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa anul precedent. Încă de la început, am sesizat că este cel mai consistent raport, activitatea regiei pe 2014 fiind sintetizată în 19 pagini.

Conform informaţiilor furnizate de „notele explicative la situaţiile financiare anuale întocmite la 31.12.2014“ de conducerea RATC Constanţa, regia deţine 40% din capitalul social al SC Clean Control ITC SRL, care a încheiat anul precedent cu o pierdere de 30.722 de lei. De asemenea, pe parcursul anului trecut, RATC Constanţa a încheiat două contracte de creditare cu două bănci. Primul credit, în valoare de 1.500.000 de lei, era „pentru nevoi curente“, iar celălalt contract de creditare a fost tot de 1.500.000 de lei. Interesant este că acest împrumut a fost garantat cu ipotecă pe diverse active ale regiei (o hală de întreţinere autovehicule, o staţie spălătorie-vopsitorie şi un grup social cantine, toate situate pe strada Industrială nr. 8, dar şi 15 autobuze MAZ 203 şi zece autobuze turistice AYATS).

Pierderi de milioane de lei… motivate

Potrivit raportului, veniturile societăţii provin din transport călători, publicitate, reparaţii auto, închirieri de spaţii şi vânzări de mărfuri. Sursele sunt multiple, iar despre unele servicii menţionate anterior se ştie că sunt destul de costisitoare. Şi totuşi, la finele anului trecut, RATC Constanţa a înregistrat o pierdere de 6.934.366,02 lei.

Directorul general al regiei, Ovidiu Cristian Tănase, are o explicaţie. „Pierderea a fost generată, în principal, de înregistrarea dobânzilor şi penalităţilor aferente obligaţiilor restante la bugetul de stat, la bugetul contribuţiilor sociale, dar şi de faptul că nu s-a putut accesa în totalitate de la Primăria Constanţa suma prevăzută în buget pentru plata facilităţilor şi gratuităţilor la transportul în comun, astfel încât veniturile au fost mai mici cu aproximativ trei milioane de lei“, se precizează în document. Nici la capitolul cifră de afaceri, RATC Constanţa nu a stat bine. Aceasta a fost de 43.374.864 de lei, cu 1.873.106 lei mai mică faţă de anul 2013.

Pe acest fond, regia a avut parte şi de o scădere a veniturilor totale cu 18,66% şi, implicit, a cheltuielilor, cu 11,86%, comparativ cu anul precedent. În acest context, la finele anului 2014, datoriile RATC Constanţa erau de 17.418.864 de lei, iar patrimoniul regiei era estimat la 4.514.641 de lei.

Cifră de afaceri în scădere

Conducerea RATC Constanţa a fost asigurată de un consiliu de administraţie format din şapte persoane, structura acestuia nefiind schimbată în 2014. Personalul regiei include 745 de persoane, dintre care patru au funcţii de conducere, 74 formează personalul TESA, iar 667 sunt muncitori. Cheltuielile salariale s-au ridicat la 22.240.265 de lei, sumă din care peste 14 milioane reprezintă salariile muncitorilor, aproximativ două milioane au fost alocate salariilor personalului TESA, aproape 400 mii de lei au fost veniturile celor patru angajaţi cu funcţii de conducere (director general, director adjunct, director economic şi director tehnic), iar 108.288 de lei s-au dus pe salariile colaboratorilor.

Comparativ cu anul 2013, RATC Constanţa a înregistrat anul trecut şi o scădere a cifrei de afaceri - de la 45.247.970 de lei, la 43.374.864 de lei (cu 4,14% mai puţin).

Motivaţii de final

Nu în ultimul rând, trebuie spus că regia are acţiuni în instanţă care includ revendicări ale drepturilor de personal şi comerciale (suma este de aproximativ 2.205.132 de lei - RATC reclamant şi de 563.535 de lei - RATC pârât).

Pentru a avea o imagine completă a activităţii RATC Constanţa, trebuie să menţionăm faptul că mijloacele de transport ale regiei au „plimbat“ anul trecut 50.913.000 de persoane (o medie de 4.242.750 de persoane/lunar, cu 43.435 de persoane lunar mai puţin decât în 2013).

Pe final de raport, directorul general al RATC Constanţa, Ovidiu Cristian Tănase, subliniază faptul că pierderea înregistrată la finalul anului 2014 a fost cauzată de „înregistrarea accesoriilor aferente obligaţiilor neachitate către bugetul statului, al fondurilor speciale, dar şi de scăderea cu aproximativ 8.500.000 de lei a veniturilor din alte activităţi de exploatare (dintre care cea mai mare parte o reprezintă veniturile din subvenţii pentru investiţii)“.


http://m.ziuaconstanta.ro/stiri/adminis ... nUJbvm3zIU


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 May 2016 06:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
La famiglia a acaparat RATC-ul. Increngatura mafiota e aproape imposibil de eradicat din municipiul tomitan. Cititi si va cruciti ce spune coiciul junior!!!

Quote:
Coiciu Dumitru Radu este un tanar de 28 de ani care candideaza independent pentru postul de consilier local sub sloganul "Vocea ta in consiliul local".

A terminat Facultatea de Inginerie mecanica, industriala si maritima, sectia Autovehicule Rutiere, in cadrul Universitatii Ovidiu. A urmat un master in drept, specializarea Legislatia privind siguranta transporturilor.

Coiciu Dumitru Radu lucreaza in cadrul RATC ca inginer auto, in functia de inspector ITP. De asemenea reprezinta sindicatul RATC, aparand drepturile colegilor sai.

1.Pentru inceput ne poti face o prezentare a situatiei tramvaielor si a caii de rulare la data in care ai venit la RATC?

Bună ziua. Ma bucur că am ocazia să iau parte la acest interviu și consider blogul dumneavoastră unul foarte bine documentat.

Referitor la întrebare, tramvaiele şi calea de rulare a acestora erau deja scoase în momentul venirii mele la RATC. Povestea renunțării la acest mijloc de transport o știu bine, însă consider ca a fost cea mai buna soluție la momentul respectiv.

De ce spun asta? Pentru ca tramvaiele respective erau foarte vechi, nu mai corespundeau normelor de transport public urban, având calea de acces foarte înaltă și greu accesibilă persoanelor vârstnice sau celor cu dizabilități.

Ele prezentau un pericol pentru circulație, se defectau des, deraiau și erau zgomotoase.

2.Aceeasi intrebare insa de data aceasta referitoare la troleibuze. Si daca tot suntem la capitolul asta ne poti spune mai multe despre momentul ROCAR pentru ca foarte putina lume cunoaste ce s-a intamplat cu adevarat.

La începutul anilor 2000 Regia împreună cu Primăria au intenționat să cumpere 50 de troleibuze ROCAR. Numai ca până la livrarea primelor 15 troleibuze compania ROCAR a dat faliment. În această situație, în anii ce au urmat s-a impus scoaterea troleibuzelor de pe trasee, nemaiexistând piese de schimb pentru acestea. De aici şi decizia conducerii orașului de la acea vreme de a achiziționa autobuze.

3.Profitand de avantajele unei retele stradale de tip grila, retea stradala existenta din fericire si in Constanta, orasele americane, inca din anii ‘70 au renuntat la tramvaie in folosul autobuzelor. Care consideri ca sunt mai fiabile prin prisma raportului eficienta/costuri?

În mod sigur autobuzele electrice.

4.Spune-ne parerea ta sincera legata de transportul de tip maxi taxi.

Sunt total împotriva actualului sistem de transport urban cu mijloace maxi-taxi din motive de siguranță a călătorilor și a celorlalți participanți la trafic. Acestea fac într-un mod fraudulos transport public încălcând orice regulă a legislației rutiere. În primul rând aceste mașini nu au voie să transporte mai multe persoane decât numărul scaunelor cu care maşina a fost omologată. Nu de puține ori le-am văzut transportând mult mai mulți călători decât ar fi fost legal. În altă ordine de idei, cred că RATC și MAXI-TAXI pot coexista, atâta timp cât microbuzele maxi-taxi călătoresc pe rutele în care RATC nu poate pătrunde.

5.Ce parere ai de intentia autoritatilor locale de a inlocui autobuze cu midibuses?

În ceea ce privește minibus-urile, acestea nu pot înlocui întru totul autobuzele convenționale, ci doar să le completeze, intrând pe traseu la orele în care traficul de călători este scăzut, acesta consumând mult mai puțin decât autobuzele convenționale. Și bineînțeles intrarea acestor minibus-uri pe zonele în care un autobuz convențional nu poate pătrunde.

6.Care este situatia actuala a parcului RATC si cat de eficiente sunt liniile actuale? Consideri ca este necesara o redesenare a traseelor?

Situația actuală a parcului RATC este una foarte bună din punct de vedere tehnic. În ceea ce privește liniile de transport ale RATC, acestea acoperă eficient nevoile orașului. Consider că se pot face îmbunătățiri cum ar fi de exemplu unirea altor două linii.

7.Oamenii vor extinderea liniilor RATC catre suburbii: Ovidiu, Lumina, Navodari, Cumpana si Agigea. Cum comentezi?

În momentul de față nu poate fi vorba de extinderea liniilor RATC către exteriorul orașului pentru că legea transportului public nu permite acest lucru.

8.Am vazut ca ai postat recent pe facebook o serie de imagini cu autobuze electrice. Ne poti da mai multe detalii legate de modul de functionare, eficienta. Care ar fi costul de achizitie al unui astfel de autobuz. Costurile de intretinere sunt mai ridicate decat cele ale unui autobuz obisnuit?

Sunt un adept al transportului public realizat cu autobuze electrice. Într-adevăr costul de achiziție al unui astfel de autobuz este mai ridicat, dar eficienţa acestora în exploatare este net superioară autobuzelor convenționale, cu motor termic. În ceea ce privește costurile de întreținere, un autobuz electric este foarte ieftin de întreținut în primul rând datorită faptului că acesta nu mai are motor termic, astfel reducându-se mult din problemele uzuale ale unui autobuz convențional.


http://urban-constanta.blogspot.ro/2016 ... didat.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Nov 2017 11:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44860
Obiectivul Regiei Autonome de Transport în Comun este creșterea eficienței și a confortului pentru transportul public din municipiul Constanța.

Începând de luni, 30.10.2017, comasăm traseul 5-40 și traseul 40 C. Astfel, aceasta noua rută va lega zona Km 5 de campusul Universității Ovidius. Timpul total de parcurgere a traseului va fi de 55 de minute pe sens, iar frecvența autobuzelor la ora de vârf, de 5 minute.

Stații: Cap Linie 5 - Str. Virful cu Dor - Str. Democrației - Str.Mesterul Manole - Str. Hatman Arbore - Șos. Mangaliei - Bif. Cumpăna - Șos. Mangaliei - Bd. 1 Mai - Str. Th.Burada - Str. Gării - Bd.Ferdinand - Str. Mircea cel Bătrân - Bd. Mamaia - Pescărie – Campus Ovidius - Pescărie- Bd. Mamaia - Str. Rascoalei din 1907 - Bd. Ferdinand - Str. Gării - Str. Th. Burada - Bd. 1 Mai - Șos. Mangaliei - Str. Pandurului - Str. Democrației - Str. Virful cu Dor - Cap Linie 5.

Abonamentele eliberate pentru cele două linii rămân valabile.


RATC


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group