TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 12:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 362 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
ITC 509, fotografiat la Pescarie. Troleibuz nou pe atunci, transport electric covirsitor in Constanta.


Attachments:
509ITC.jpg
509ITC.jpg [ 46.27 KiB | Viewed 28724 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 09:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Ce a vazut un francez in anul 1987:


Attachments:
CTA.jpg
CTA.jpg [ 210.97 KiB | Viewed 28721 times ]
405.jpg
405.jpg [ 278.12 KiB | Viewed 22970 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Constanta sper ca va ajunge in timp un model in ceea ce priveste transportul electric. Sa vedem cit timp se va scurge pina atunci. Dar, Doamne, aceste fotografii sint superbe...
Sa nu uitam sursa: http://tramways-romania1982.blogspot.com/

Oare pe unde or mai sta ascunse fotografiile -document foarte dragi noua?


Attachments:
491.jpg
491.jpg [ 106.45 KiB | Viewed 28721 times ]
495.jpg
495.jpg [ 106.38 KiB | Viewed 28721 times ]
509.jpg
509.jpg [ 134.71 KiB | Viewed 28720 times ]
EPSON494Constanza.jpg
EPSON494Constanza.jpg [ 145.4 KiB | Viewed 27597 times ]
EPSON496Constanza.jpg
EPSON496Constanza.jpg [ 171.33 KiB | Viewed 27596 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Mar 2007 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
433 si 416.


Attachments:
510c.jpg
510c.jpg [ 104.76 KiB | Viewed 28721 times ]
511c.jpg
511c.jpg [ 102.91 KiB | Viewed 28731 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Apr 2007 21:48 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Pozele de mai sus cu troleibuze din Constanta/Mamaia ar putea crea impresia eronata ca fiabilitatea DAC-ului 117E era la pamint in conditiile de trafic din Constanta.
Pot sa spun ca - din contra - eu n-am vazut troleibuze circulind cu viteza mai mare ca cele de pe 41.
In plus, dat fiind ca era o destinatie turistica, Constanta a avut un parc de troleibuze in continua innoire in perioada 1980-1990. Si am apreciat intotdeauna starea tehnica si mai ales estetica foarte buna a troleibuzelor din Constanta (mai ales cele de pe 41).
De multe ori m-am intrebat daca - pe timpul iernii - troleibuzele noi nu erau puse in conservare, pentru ca - de la an la an - nu se putea vedea o degradare.
Din pacate, dupa 1990 starea 117-urilor s-a schimbat rapid si dramatic... pina la disparitie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Nov 2007 23:43 
Scurta monografie

1906 cand este introdus primul traseu oficial pe distanta Constanta - Techirghiol, asigurat cu tramcarul (vehicul cu tractiune animala) si transporta concomitent 8-14 persoane.
Odata cu infintarea statiunii Mamaia ( 1906 ), a fost data in exploatare linia de cale ferata cu utilizare sezoniera, care facea legatura intre Constanta si Mamaia , realizand un transport mixt (ziua pentru transport persoane si noaptea pentru transport marfa).
La 30 mai 1920 se inaugureaza prima linie de autobuze pe distanta Constanta - Techirghiol, deservita de catre vehiculele Societatii de Transport Constanta, proprietatea ing. Radu Stoika.
In anul 1925 orasul Constanta este declarat municipiu si avea o populatie de 59164 locuitori, cuprinzand comuna Anadalchioi, cartierele Viile Noi, Palazu Mare si Bratianu. Apoi, in anul 1932 apare Societatea de Transport Tomis avand in dotare un numar de 10 autobuze care efectuau curse inteme pe traseele Anadalchioi - Tabacariei - Ovidiu - Mamaia si Bratianu.
In anul 1935 , Societatea de Transport Persoane , denumita "SAGEATA", cu sediul in Bucuresti, castiga concesiunea exclusiva a transportului in comun de persoane din municipiul Constanta.
In noiembrie 1943 sunt aduse de la Odesa vagoane de tramvai ce au circulat pe traseul Posta Veche - bdul. Tomis - bdul. Mamaia - Spitalul Militar si retur Timpul de exploatare al acestora este scurt , pana in august 1944, cand tramvaiele au fost retransmise orasului Odesa .
In anul 1948, "Cooperativa Transportul Dobrogean" avea in dotare 33 autobuze care circulau pe 5 trasee si era subordonata Consiliului Popular.
In anul 1950 activitatea de transport in comun de persoane este integrata in intreprinderea Comunala Constanta.
Incepand cu 1955 se infinteaza primul serviciu "TAXI deservit de 10 autoturisme, marca "Pobeda", tipul M20.
Din 1959 se da in exploatare prima linie de troleibuze, cu o lungime de 10,4 km retea dubla, deservita de troleibuze romanesti tip TV 2E.
In acelasi an (1959) se infinteaza unitatea de transport in comun de persoane denumita I.T.C. CONSTANTA.
Lucrarile pentru introducerea transportului in comun cu tramvaie in municipiul Constanta incep in iunie 1983 iar la 18 august 1984 se inaugureaza prima linie de tramvai pe traseul: Gara – Sat Vacanta, cu o lungime de 11,8 km cale simpla, deservita de 10 tramvaie dublu articulate tip V3A-C, fabricate de Intreprinderea de Transporturi Bucuresti.
In perioada 1984 -1986 se dau in exploatare alte doua linii de tramvaie insumand 27,5 km cale simpla precum si depoul de tramvaie cu halele de reparatii si intretinere .
In anul 1990, I.J.T.L. Constanta se transforma in Regie Autonoma, iar activitatea de transport persoane cu taximetrul si cea a autoutilitarelor de transport marfa se desprind formand un agent economic separat.
In decursul anilor 1959 - 1969, I.T.C. Constanta cunoaste o continua dezvoltare, ajungand la sfarsitul perioadei sa exploateze si sa intretina 239 autobuze, 109 troleibuze, 27 taximetre si 72 autovehicule de transport marfa si speciale.
In anul 1979 pe autovehiculele ce asigurau transportul in comun de persoane se introduce "autotaxarea" eliminandu-se astfel personalul care elibera legitimatii de calatorie in interiorul acestora."

Totodata in anul 1979 I.T.C. CONSTANTA se transforma in Intrprinderea Judeteana de Transport Local Constanta (I.J.T.L.) preluand autovehiculele (de transport persoane si marfa) de la unitatile subordonate Consiliului Popular Judetean Constanta.


Attachments:
a.jpg
a.jpg [ 59.27 KiB | Viewed 25179 times ]
396, 398-45.jpg
396, 398-45.jpg [ 115.85 KiB | Viewed 24939 times ]
Top
  
 
PostPosted: Mon 05 Nov 2007 22:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Transport in comun litoral (cca 1964-65) - conform "Litoralul Romanesc, Mic Indreptar turistic, Ed. Meridiane, 1966

A U T O B U Z E :

2. Gara Constanta-Sos. Mangalia-Agigea-Eforie Sud-Mangalia
3. Portul Constanta-Str. Mihai Viteazul-Str. Mihai Coiciu-Str. Frunzelor si retur
4. Str. Negru Voda-Str. Mircea cel Batran-Str. Stefan cel Mare-Sos. Filimon Sarbu-Piata Stefan cel Mare-Str. Cerealelor-B-dul Republicii-Str. Mihai Viteazul-Parcul Tomis-Port
5. Portul Constanta-B-dul Marinarilor-Str. Mihai Viteazul-B-dul Republicii-Gara Constanta-Sos. Mangalia-Str. Pandurului-Str. Mesterul Manole-Str. Hatmanul Arbore si retur
7. Portul Constanta-B-dul Marinarilor-Str. Mihai Viteazul-B-dul Republicii-Str. Th. Burada-B-dul Aurel Vlaicu-Fabrica de Celuloza si retur
8. Baza de troleibuze-Str. Achilea Mihail-Str. Maramures-Str. 30 decembrie-Str. Moldovei-B-dul Lenin-Str. Mircea cel Batran-Str. Negru Voda-B-dul Marinarilor-Portul Constanta si retur
9. B-dul Duca-B-dul Lenin-B-dul Tomis-Palazu Mare si retur
10. Gara Constanta-Sos. Mangalia-Agigea-Eforie Nord-Eforie Sud
11. Gara Constanta-Sos. Mangalia-Agigea-Eforie Nord-Techirghiol
12. B-dul Duca-B-dul Lenin-B-dul Tomis-Sos. Harsova-Ovidiu-Lumina-Uzina de Superfosfati-Navodari si retur
14. Portul Constanta-B-dul Marinarilor-Str. Negru Voda-Str. Mircea cel Batran-B-dul Republicii-B-dul Tomis-Str. Mihai Dumitru-Str. Mihai Viteazul-B-dul Poporului-Str. Frunzelor si retur

T R O L E I B U Z E :

20. Str. Rascoala din 1907-B-dul Republicii-Str. Mircea cel Batran-B-dul Lenin-Piata Soveja
21. Str. Rascoala din 1907-B-dul Republicii-Str. Mircea cel Batran-B-dul Lenin-Mamaia
22. Gara Constanta-B-dul Republicii-B-dul Lenin-Mamaia
23. Gara Constanta-B-dul Republicii-Str. Mircea cel Batran-Str. Ion Ratiu-B-dul Tomis-IRTA 2-Str. Ion Ratiu-B-dul Tomis-B-dul Lenin-Str. Rascoala din 1907-B-dul Republicii-Gara
24. Gara Constanta-B-dul Republicii-B-dul Duca-B-dul Lenin-Piata Soveja


ALTE OBSERVATII PERSONALE:

Linia 21 a fost ulterior prelungita de la gara.
Linia 22 circula in paralel cu 21, dar pe Bd. Duca.

Linii autobuze aparute/modificate ulterior:

6. Gara-Lapusneanu-Mamaia (vazut 1971)
10. prelungit la Tuzla (1971)
11b. Eforie Nord-Techirghiol
12. (sezonier) Mangalia-Eforie-Constanta-Ovidiu-Navodari (vazut 1968) - cel mai lung traseu servit de un transportator urban vreodata in Romania!
13. Gara Constanta-Agigea, Sanatoriu (13b)
16. Mangalia Nord-Eforie-Constanta (vazut 1968, sezonier, servit de Skoda 706RTO cu o singura usa, de tip suburban, schema de culori alb-albastru)
16. circuit in jurul Lacului Siutghiol? (1978?)
17. Constanta-Eforie-Costinesti (vazut 1970)
17 local. Eforie Sud-Costinesti (vazut 1971, servit de Karosa SL 11, model suburban cu usa in fata si la mijloc, schema de culoare alb-albastru)
18. Poarta 1-Gara-Poarta 6 (aprox. actualul 2, dar cred ca pe Str. Traian)
18 b. Gara-Poarta 6
20. Constanta-Eforie-(Olimp-)Neptun-Venus-Jupiter-Saturn-Mangalia (vazut 1971, servit de SL 11, idem)
21. Olimp-Neptun-Venus-Jupiter-Saturn (1972, troleibuzele au fost atunci renumerotate 21 in 41, 22 in 42, 23 in 43 ...)
22. Poarta 2-Mihai Viteazul-Tomis Nord
23. Tomis Nord-Mamaia-Sat Mamaia-Navodari (vazut 1978 cand inca circulau ultimele Skoda RTO 706, apoi 1983)
28 ?
32 autobuz. Gara-Lapusneanu-Mamaia (1977, aprox. fostul 6)
32b. Tabara Nord-Mamaia
35 ?
50. Gara-Lapusneanu-Tabara Nord (1978, viitorul 100 tramvai)
52. Tomis Nord-Mamaia-Capul Midia (1978, cateva curse pe zi)

Linii de autobuze in Mangalia (1968):

2. de la Constanta (prelungit de la capatul de linie initial Gara Mangalia pana in centru-zona portului)
3. ? (a existat dar nu retin traseul, mergea spre vestul orasului)
4. 2 Mai-Mangalia-Mangalia Nord (autobuze TV 2U)

Linii de troleibuze in afara renumerotarii de tip 4x (1983):

16. Mamaia-Pescarie (viitor 47; dupa desfiintarea lui 16 autobuz care facea ocolul Lacului Siutghiol)
30. Gara - Centru, inainte de construirea retelelor la poarta 2 si Poarta 1 (viitor 50?)
32. Centru (Rascoala din 1907)-Mamaia (dupa desfiintarea lui 32 autobuz) - pe aceast traseu au circulat vehicule de tip DAC 112EM, singurul lot livrat in tara (serie mica); dupa 1992 s-a reluat productia cu caroseria modificata, usa 2 mai in spate etc.


Intrebare daca stie cineva: intr-o perioada de cca. 25 de ani nu a existat linia 1; inainte de introducerea troleibuzelor, a fost cumva linia 1 Centru-Mamaia (devenita poate troleibuz 21?)?

Alte detalii interesante:
- Traseele de legatura Constanta-sudul litoralului au fost preluate de ITC de la IRTA din 1961 (in 1960, era autogara IRTA la gara noua); ele au rezistat pana in anii 90 datorita unei exceptari de la lege; in toate celelalte orase, inclusiv Bucuresti, traseele care depaseau zona suburbana au revenit la 1 ianuarie 1975 la IRTA
- Prin 1960 au circulat si autobuze de tip deschis
- Prin 1972, au fost "mesterite" 2 autobuze (sau doar unul?) cu etaj deschis, prin modificarea lui TV 2 (vezi foto in colectia revistei "Autoturism"), dar s-au considerat periculoase datorita retelei electrice


Attachments:
File comment: Skoda "cazan" intorcand la statuia lui Ovidiu (vechiul capat de linie central din anii 50)
Skoda706RO-Constanta'50.jpg
Skoda706RO-Constanta'50.jpg [ 55.42 KiB | Viewed 29875 times ]
File comment: In zilele darii in folosinta a noii gari
TV1-GConstanta,1960.jpg
TV1-GConstanta,1960.jpg [ 49.13 KiB | Viewed 29874 times ]
File comment: In zilele darii in folosinta a noii gari, TV 1 al IRTA asteptand sa plece spre Eforie sau Mangalia (1960)
TV1 IRTA-GConstanta,1960.jpg
TV1 IRTA-GConstanta,1960.jpg [ 45.29 KiB | Viewed 29869 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Tot istorie
PostPosted: Mon 05 Nov 2007 23:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Si iata "veteranul" litoralului, circuland dinspre Eforie Nord inspre Eforie Sud, pe linia 2 (cu caracter rapid), prin fasia de teren de langa Lacul Belona. Astazi drumurile sunt complet modificate, iar soseaua nationala este ridicata mai sus cam cu 2 m decat la momentul luarii acestei poze (cca 1970).


Attachments:
File comment: Pe vremea cand dubarii inca nu se nascusera si frecventa pe toate traseele externe era de 15-30 min
Skoda706RTO_ITC_linia2_EforieN.jpg
Skoda706RTO_ITC_linia2_EforieN.jpg [ 32.07 KiB | Viewed 29866 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Nov 2007 13:49 
la inceputul anilor 80, 30 avea traseul MAMAIA-Centru, si era deservit de troleibuze Roman , la un interval destul de mare (posibil 30-45 minute)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Nov 2007 20:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
fantt wrote:
la inceputul anilor 80, 30 avea traseul MAMAIA-Centru, si era deservit de troleibuze Roman , la un interval destul de mare (posibil 30-45 minute)

Referinta la seria mica de DAC 112EM care au circulat pe Mamaia este din vara 1983. Performantele lor dinamice erau foarte bune in raport cu DAC 117E. Intervalele de succedare nu erau insa din cele mai fericite.
In privinta unor frecvente de circulatie mari pe liniile de pe litoral, m-am referit la perioada de pana in 1980, cand au inceput restrangerile datorate asa-ziselor masuri de economisire. Totusi, din ratiuni care tineau probabil de imaginea tarii in fata turistilor straini, la Constanta aceste masuri au fost mult mai blande decat in alte orase, cel putin in circulatia de sezon estival. In plus, introducerea tramvaiului a fost urmata rapid si de extinderea consistenta a acestuia, lucru care in celelalte orase care au fost obligate in aceeasi perioada sa introduca tramvaiul nu s-a intamplat.
Faptul ca amintesc de vremuri in care transpotul in comun constantean era cu mult mai dezvoltat nu inseamna ca afirm ca si conditiile de calatorie ar fi fost ideale. Nici vorba. Cererea era uriasa si, in ciuda numarului impresionant de vehicule din trasee era greu sa ajungi in interiorul vreunuia, si odata ajuns nu era nici o placere. Dar a existat o vreme (1970-1976) cand lucrurile evoluau intr-o directie corecta, si se simtea o permanenta imbunatatire, chiar daca cu pasi marunti.


Attachments:
Gara Constanta.jpg
Gara Constanta.jpg [ 54.28 KiB | Viewed 29807 times ]
Eforie Nord.jpg
Eforie Nord.jpg [ 49.36 KiB | Viewed 29807 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 01:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Referitor la istoricul transportului in comun constantean:
A. Numerotarea troleibuzelor mergea in continuare. Ce inseamna astaa in cazul casarii vreunui troleibuz, numarul ramanea, in principiu, vacant, numerotarea mergand mai departe. Au existat exceptii (a se vedea 380, care circula pe linia 45 si care avea afisaj deasupra celei de-a doua ferestre, ca si la MAN-urile originale), dar ,de exemplu, in vara lui 2001, am vazut troleibuze cu numar de parc mai mare de 615, dar si foarte putine troleibuze cu numar mai mic de 500. Troleibuzele DAC 112 E cu caroserie de DAC (nu de Roman) au fost 406 si 407. In 2001, unul dintre acestea era, deja, utilitar
B. Autobuzele nu au avut numar de parc pana tarziu; despre sistemul numerotarii autobuzelor am mai scris si in alte locuri, motiv pentru care consider ca nu e cazul sa ma repet. Constanta a avut foarte multe DAC-uri, aici fiind mai multe aspecte pe care le consider interesante. In vara anului 1996 existau cateva autobuze achizitionate de ITC Inaintea anului 1981; este vorba de 7912, 7917 si 8006; numarul acestora a fost mult mai mare, lucru indicat chiar si de numarul de parc. Asta in conditiile in care, la Cluj, primele DAC 117 UD au sosit in 1981. Un autobuz DAC 117 interuban ,dar care era in dotarea ITC/RATC a fost 8102. Acesta avea stopuri de TV 20. Constanta nu stiu sa fi avut niciun exemplar DAC 117 UD seria 1996-1998
C. Aducerea tramvaielor KT4D in Constanta o consider discutabila. Nu era mai bine T4D, eventual T4D+B4D sau tandeme de T4D?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 12:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
OAB wrote:
Referitor la istoricul transportului in comun constantean:
A. Numerotare troleibuzelor mergea in continuare.

Intr-adevar in Constanta nu s-au reatribuit numerele de parc la troleibuze.
De asemenea, se deduce cu siguranta ca numerele 0-100 nu s-au atribuit de loc, numerotarea primelor TV 2E incepand (probabil?) de la 100 sau 101. Troleibuzul #135 din imagine este model 1959, fabricat fie la sfarsitul anului 1959, fie la inceputul anului 1960. Dupa aceea s-au operat in productia fabricii unele modificari ale caroseriei. In total au circulat in Constanta cu putin peste 100 bucati TV 2E, si cam tot atatea sau ceva mai putine TV 20E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 16:10 
Troleibuzele din Constanta

TV2E: 121..256? (136?)
TV20E: 257?..323 (67?)
total TV2/20E: 203
nota: ?..120 erau autobuze inainte de 1959, cand au aparut troleibuzele
Roman(DAC) 112E: 324..401 (78)
112E: 402..407 (6)
117E: 408..542 (135)
117E scunde: 543..555 (13), initial pt Bulgaria
117E: 556..573 (18)
217E: 574..613 (40)
212E: 614..624 (11)
412E: 625..639 (15)

Dupa userul virgilius, 324 a devenit 349 si apoi 380, deci renumerotari s'au mai facut, dar nu s'au reluat numerele pentru tipuri mai noi.

In 1989, dupa ce numerele 1xx erau pentru tramvaie, 2xx erau pentru vehicule utilitare (autoturnuri, depanare &c).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 02:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
2. de la Constanta (prelungit de la capatul de linie initial Gara Mangalia pana in centru-zona portului)
3. ? (a existat dar nu retin traseul, mergea spre vestul orasului)
4. 2 Mai-Mangalia-Mangalia Nord (autobuze TV 2U)


E posibil ca linia 14 (Neptun-Frontiera cu Bulgaria) sa provina din comasarea si lungirea celor 3 linii amintite mai sus? Traseul liniei 14 era:
-Neptun + celelalte statiuni aferente Mangaliei
-Gara Mangalia
-Casa Armatei
-Mangalia Sud (cap de linia pentru 15 si, daca bine tin minte si pentru 12; In 2005 zona era "dubizata?")
-Zona de vest a orasului; altfel spus, iesirea spre Limanu
-Limanu
-2 MAI
-Vama Veche
-Restaurantul Frontierei cu Bulgaria
In 1989 erau doua linii 14: acestea aveau traseu comun pana la noul pod peste limanul din zona; de acolo, 14 o lua direct catre 2 Mai in timp ce 14B mergea pe traseul vechi, dar numai pana in comuna Limanu.
Cu un an inainte, linia 14 era deservita si de un DAC 117 hidramat cu numarul de inmatriculare 32 CT 1669. In anul inaugurarii podului, acolo isi faceau veacul doua scunde: 31 CT 8314 si 31 CT 8315. Ulterior 31 CT 7383, numar de parc 8614


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 22:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
OAB wrote:
E posibil ca linia 14 (Neptun-Frontiera cu Bulgaria) sa provina din comasarea si ...

Mangalia a cunoscut si perioade fara transport local asigurat de la Constanta. Traseele de care vorbesc nu se mai regaseau deja in a doua parte a anilor 70, probabil spre 2 Mai-Vama Veche existau si curse ITA. Pe de alta parte, numerele de traseu 14 si 15 s-au dat dupa renumerotarea ultima, cand nu mai existau demult in Constanta vechile trasee cu aceste numere (14 din cate stiu fusese inlocuit de troleibuzul 44).
Nu cred ca aceste linii (acum spurcate de dubari) proveneau direct din mica retea interioara a Mangaliei din anii 60, dar raspundeau practic acelorasi necesitati de deplasare, o vreme ignorate total (anii 80) din cauza restrictionarii carburantilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Nov 2007 01:08 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
tip de vehicul, directii, autobaze


In principiu:
Liniile 1-9 = autobuze cu trasee in interiorul Constantei; precizez faptul ca, in zona centrala, abia cu putin inaintea invaziei MAZ-urilor au fost (re) introduse trasee de autobuz precum 5-ul. Autobuzul 8612, care parea sa nu fi trecut prin nicio reparatie capitala pana in anul 2001, deservea linia 5. Podeaua avea acea musama galbuie, tipica autobuzelor 117 UD din perioada anterioara anului 1987 (autobuzul era din 1986)
Liniile 10-19 = autobuze cu trasee la sud de Constanta. Coloana vertebrala a acestor trasee era linia 12
Liniile 20-29: linii la nord de Constanta
Liniile 30-39: Aici nu am inteles ce s-a intamplat. S-au prevazut linii catre localitatile situate la vest de Constanta?
Liniile 40-51: troleibuze;
Liniile 1xx: tramvaie


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 21:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Postez in intregime o imagine din care anterior am postat doar un fragment, si la o rezolutie mai buna.
Gara noua la inaugurare (1960). Autobuze TV 1R ale IRTA (pe atunci trasele preorasenesti inca nu erau in exploatarea orasului).


Attachments:
Gara Constanta 1960 - TV 1R.jpg
Gara Constanta 1960 - TV 1R.jpg [ 130.58 KiB | Viewed 29511 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 16:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Gara Constanta noaptea, 1960. Se vad taxiuri Pobeda si un Moskvici.


Attachments:
1 G Constanta noaptea, 1960.jpg
1 G Constanta noaptea, 1960.jpg [ 96.9 KiB | Viewed 29457 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 16:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Prin 1960, circulau intre Constanta si statiunile de pe litoral si autobuze deschise realizate prin modificari constructive. La inceputul anilor 70 au circulat pentru un timp si TV 2U etajate cu platforma deschisa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Epoca de aur a motocicletei si Hotelul "International" din Mamaia.


Attachments:
1 Mamaia, 1960.jpg
1 Mamaia, 1960.jpg [ 163.46 KiB | Viewed 29423 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 17:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Autocare pentru turisti: Skoda 706 RTO-Lux si cateva Chausson.


Attachments:
1 Autocare, 1960.jpg
1 Autocare, 1960.jpg [ 188.35 KiB | Viewed 29443 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 17:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Turisti din Cehoslovacia si autoturismele lor: Skoda Octavia de tip vechi si un Fiat 500.


Attachments:
1 Autoturisme Cehoslovacia.jpg
1 Autoturisme Cehoslovacia.jpg [ 157 KiB | Viewed 29441 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Mar 2008 18:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Intrebari pentru cei care sunt mai in tema:

Stie cineva intre ce ani a circulat traseul de troleibuz 45 in Constanta?

Au existat vreodata trasee de troleibuz 46 si 50 la Constanta, si daca da, care era itinerarul acestora?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Postez harta traseelor din Constanta, anul 1999, la rezolutia originala.


Attachments:
constanta1999.JPG
constanta1999.JPG [ 793.22 KiB | Viewed 27602 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
bercenicity wrote:
Ultimul 217 a fost #613 si a fost la garajul (ca fapt divers, in constanta la depoul de troleibuze i se zicea garaj) care deservea liniile 40/41/42/43.. dupa aia #614 a fost un 212 care a stat la celalalt garaj... m-am intristat cand am vazut ca nu mai iau articulate :(.. it was the begining of the end


alte chestii mai mult sau mai putin interesante
1. cutiile cu rezistente de pe 217-uri sunt flancate cu cate doua bucati de tabla pe fiecare parte... ca o particularitate, 217-urile de la #609 la #613 aveau bucatile din spate cu cca 4-5 cm mai inalte decat cele din fata (asa e cand esti la mare si ai timp de ars gazu' de dimineata pana seara :).. ce plaja, stai si te uiti la trolee).. cu #613 am mers in mamaia cu 60+ km/h :D

2. troleele de la garajul din zona stadionului erau mai ingrijite decat cele de la garajul din zona INEL II (ceva gen floreasca vs. ferentari in bucuresti ;) ) si troleele ramaneau mai mult timp pe un anumit traseu (spre deosebire de troleele de la garajul INEL II)

3. troleele de pe 48 isi schimbau nr de linie la capatul de la CFR Palas in 48b si vice-versa... cred ca inca se mai practica asta (daca mai exista 48b)

4. troleele care aveau capatul la poarta 1 port puteau sa isi schimbe numarul liniilor oricum in domeniul 44/49/51.. asa ca daca un troleibuz cobora spre poarta 1 ca 44 putea sa urce inapoi ca 49 sau 51

5. 42b mergea doar dimineata si in anumiti ani si de Ziua Marinei toata ziua

6. la un moment dat, troleele 44/49/51 au avut traseul spre port un pic altfel, adica de la intersectia bd. gh. duca cu tepes voda (?) o lua pe g.h duca, se intalnea cu 48 si aveau statie comuna p-ta grivita, faceau stanga la bd. ferdinand (48 facea dreapta) si oprea cu 40/41/43/48 la statia republica, si reveneau pe mihai viteazu la intersectia mihai viteazu/bd. ferdinand impreauna cu 48... au circulat putin asa (intre doua veri, ca eu nu le-am prins asa)

7. dupa ce 104 a fost dat in folosinta, autobuzul 2 a fost desfiintat, dar a reaparut la un moment dat (cred ca atunci cand au adus MAZ-urile) si au mers impreuna o perioada

8. inainte sa fie prelungite pana in centru 2 si 5 aveau capatul la gara pe strada care da in poarta spre santierul naval C-ta.. cred totusi ca la un moment dat le-au mutat capatul de la gara de pe acea strada undeva mai aproape de gara...

9. 44 mergea la un moment dat (cand iesea din coiciu si mergea spre intreprinderea Energia) prin camp.. cool

10. la intersectia unde 42/43 veneau dinspre capatul de la ciresica sa intre pe bd. tomis era un semafor actionat de troleibuze... ca element de actionare era tot elementul care se foloseste pt actionarea macazurilor, doar ca in dreptul lui troleele nu accelerau, chiar parea ca trebuie sa mearga la ralanti in dreptul lui... mai e un semafor actionat de tramvaiul 102 (mai functioneaza ?) la intersectia cu bd. mamaia

11. in unele veri nu a functionat troleibuzul 41... mergeau doar 40 si 47, iar calatorii erau obligati sa faca transbordarea la pescarie... asta in incercarea de a descuraja blatistii (pentru a trece din c-ta in mamaia pe linia 41 trebuiau compostate 2 calatorii)

12. tot la diverse momente in timp (nu pot sa zic exact cand, eram prea mic, probabil la inceputul anilor 90), liniile 40/41/43 mergeau in sensul dinspre gara, de la intersectia bd. ferdinand/str 1907 pe str. 1907 (care este acum sens unic in sens invers) si ieseau in bd. mamaia... 43 o lua direct pe bd. tomis, nu mai mergea pe mircea cel batran... am impresia ca inainte de aceasta deviere temporara l-am vazut ultima oara pe 50 :(

13. si mai inainte fata de momentul descris mai sus 40/41 nu mergeau direct de pe mircea cel batran pe bd mamaia... mai mergeau cateva strazi (imi scapa acum numele exact), facea dreapta pe o straduta (ambele sensuri) si iesea in bd. mamaia... cred ca inca se mai pot gasi stalpi cu mufe pt console pe ei pe acea straduta... atunci construiau blocurile noi din zona bd. mamaia/str. mircea cel batran

14. 44/49/51 aveau sensul dinspre centru spre casa de cultura identic cu cel de intoarcere.. adica pe mihai viteazu, tepes voda (care acum este sens unic in sens invers), bd. i gh duca

15. din ce am observat in constanta liniile erau numerotate asa:
1-9 autobuze interne
10-19 autobuze la sud de constanta (pana in mangalia, unele nici nu ajungeau in constanta, parca ceva gen 16)
20-29 autobuze la nord de constanta
40-51 troleibuze
10x tramvaie
stie cineva daca au existat linii in constanta in intervalul 30-39?

16. troleibuzele au avut tragatoare pt trolee de cand au venit in dotarea standard (poate si de mai demult) (la cum arata reteaua, cred si eu ca aveau nevoie)... unor troleibuze mai vechi li s-au montat si lor tragatoare.. si soferii se foloseau din plin de ele... de exemplu daca unui troleu care mergea la poarta 1 ii sareau troleele la poarta 2 soferul nu se mai sinchisea sa puna troleele sus... isi dadea drumul la vale :)... sau daca avea o statie imediat dupa intersectie si ii sarea troleul in intersectie rula pana in statie... pe vremea asta in bucuresti, daca ii sarea vre-unui troleibuz troleele soferul punea o frana brusca de te dadea jos (bine, ca mergeau incet in zonele cu pericol de deraiere)

17. orarul era respectat pe bune.. cel putin ora pt ultima cursa - f. importanta pt mine - vedeam cum stau troleibuzele la capat, cate unu pt fiecare linie, iar la ora H (pe atunci era 23.45, ulterior s-a modificat la 23.30 si apoi la 23.00) plecau toate... iar ora H era aceeasi indiferent de linie pt liniile interne (ce exceptiile de rigoare 42b/49) si de capat

18. au existat 101 si 101b... 101b a devenit actualul 101, iar 101 mergea de la intersectia cu 102 pe traseul lui 102 in ambele sensuri in ambele sensuri pana la capatul de la depou


Am recuperat aici postarea lui bercenicity.

Adaug citeva poze realizate de catre Straphan.


Attachments:
577, 532 -2002.JPG
577, 532 -2002.JPG [ 427.29 KiB | Viewed 27584 times ]
590 -2002.JPG
590 -2002.JPG [ 415.63 KiB | Viewed 27585 times ]
595-2002.JPG
595-2002.JPG [ 420.23 KiB | Viewed 27584 times ]
621-2003.JPG
621-2003.JPG [ 402.28 KiB | Viewed 27584 times ]
626 -2002.JPG
626 -2002.JPG [ 445.23 KiB | Viewed 27585 times ]
629 -2002.JPG
629 -2002.JPG [ 374.96 KiB | Viewed 27586 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 23:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Brassovia wrote:
Referinta la seria mica de DAC 112EM care au circulat pe Mamaia este din vara 1983. Performantele lor dinamice erau foarte bune in raport cu DAC 117E. Intervalele de succedare nu erau insa din cele mai fericite.
In privinta unor frecvente de circulatie mari pe liniile de pe litoral, m-am referit la perioada de pana in 1980, cand au inceput restrangerile datorate asa-ziselor masuri de economisire. Totusi, din ratiuni care tineau probabil de imaginea tarii in fata turistilor straini, la Constanta aceste masuri au fost mult mai blande decat in alte orase, cel putin in circulatia de sezon estival. In plus, introducerea tramvaiului a fost urmata rapid si de extinderea consistenta a acestuia, lucru care in celelalte orase care au fost obligate in aceeasi perioada sa introduca tramvaiul nu s-a intamplat.
Faptul ca amintesc de vremuri in care transpotul in comun constantean era cu mult mai dezvoltat nu inseamna ca afirm ca si conditiile de calatorie ar fi fost ideale. Nici vorba. Cererea era uriasa si, in ciuda numarului impresionant de vehicule din trasee era greu sa ajungi in interiorul vreunuia, si odata ajuns nu era nici o placere. Dar a existat o vreme (1970-1976) cand lucrurile evoluau intr-o directie corecta, si se simtea o permanenta imbunatatire, chiar daca cu pasi marunti.


Am rascolit putin arhiva personala dind si eu de aceeasi vedere. Ajunsa la destinatar in 12 iulie 1968.

In dreapta Skodei 706 RTO, un troleibuz TV.


Attachments:
Constanta -1968.JPG
Constanta -1968.JPG [ 499.44 KiB | Viewed 27920 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Vedere din piata garii.

30 iulie 1966


Attachments:
Constanta -1966.JPG
Constanta -1966.JPG [ 482.14 KiB | Viewed 27915 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Gara Constanta.

1 mai 1964.


Attachments:
Constanta -1964.JPG
Constanta -1964.JPG [ 323.51 KiB | Viewed 27914 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56076
Gara Constanta.

Anul 1982. Fotografie preluata de aici: http://tramways-romania1982.blogspot.com/


Attachments:
Gara Constanta, 1982.jpg
Gara Constanta, 1982.jpg [ 149.57 KiB | Viewed 27912 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 00:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Linia 50 troleibuze din Constanta a existat. Imi aduc aminte - sigur - ca pe una din tablele statiilor din Tomis Nord, alaturi de 42 si 43 era trecut 50, fiind apoi dat cu vopsea peste numarul respectiv. In 1987, 50-ul avea o parte a traseului comuna cu 45-ul. Ca sa fiu mai clar. Va mai aduceti aminte de macazul de pe strada 1907? Ei bine, macazul respectiv era de tipul "inainte si la dreapta". "La dreapta" o luau troleibuzele liniilor 42, 43, 40 iar "inainte" mergeau 45-ul si 50-ul. De fapt, troleibuzele nu mergeau inainte ci, la intersectia strazii 1907 cu Ferdinand (Republicii), 40, 42, 43 o luau la dreapta iar 45-ul si 50-ul la stanga. Nu tin minte, insa, capatul celalalt al liniei 50; candva era Tomis Nord. Trebuie precizat ca intre macaz si locul unde, efectiv, traseele troleibuzelor se desparteau era o distanta lunga.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 362 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group