TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 17 Nov 2019 07:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 23:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Ca tot a fost anul nou...
Iata o urare de acum fix 50 de ani.
Troleibuze TV 2E model 1959 in statie, apoi unul se pune in miscare (Constanta, iarna 1963-1964).

http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 8363FC13EF


Attachments:
TV2E1959_Constanta_iarna1963-64.jpg
TV2E1959_Constanta_iarna1963-64.jpg [ 82.33 KiB | Viewed 6200 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Jan 2014 00:42 
Citind acest topic m-au napadit niste amintiri din vremurile de glorie ale transportului constantean...
Pentru ca realizez cat de repede se sterg anumite amintiri, ma gandesc ca fiecare dintre noi ar trebui sa astearna aici orice mic fragment care poate contribui la reconstituirea unei epoci a transportului pe care cred ca nu o va mai vedea prea curand Constanta...

Astfel ca imi amintesc ca inca de mic, cam din jurul anului 1980, si pana prin '92-'93 linia 12 lega Constanta cu Mangalia, trecand prin comuna 23 August, unde obisnuiam sa cobor cu rudele mele in vederea transbordarii in autobuzele liniei 16. Pe linia 12 imi amintesc doar DAC 117UD (articulate), mai mereu supra-aglomerate, in care eu, fiind mic si de varsta si de inaltime pe atunci, aproape ma sufocam in marea de oameni.
12-le avea statia de la gara cumva paralel cu statia de plecare a liniei 101 de tramvaie; mai tin minte ca in zona Garii Constanta, acolo de unde pleca si 12-le, mai vedeam si linia 20 si/sau 20R, scris cu finturi verzi, ai mei imi motivau cumva ca nu mergem cu 20-ul fiindca e "cursa rapida" sau pentru ca nu oprea in 23 August ... ar fi interesant de stiut daca acel 20 era acelasi lucru cu 20R sau erau chestii diferite.

Alta linie de care imi aduc aminte clar este linia 16, imi aduc aminte de ea in 2 variante:

- o prima varianta lega comuna Pecineaga de comuna Mosneni, trecand prin comuna 23 August, practic autobuzul pendula intre Mosneni si Pecineaga. Erau IK-4 galbene, pe care eu le-am considerat multa vreme ca fiind ... variante intermediare intre Roman 112 si DAC 112, evolutii ale lui Roman 112 spre DAC 112!
Si autobuzele astea erau arhipline, pline de tarani si taranci care isi carau la piata, la Mangalia, incepand de la gaini, rate, curcani si pana la oua si putini cu branza. Aglomeratia era de nedesris si putoarea pe masura...

- o a doua varianta a liniei 16 a fost Mangalia - Pecineaga, facuta si cu IK-4, la un moment-dat, iar in ultima vreme cu DAC-117, imi aduc aminte de unele scunde unde varu-miu, avand cam 2 m inaltime era nevoit sa "lupte" pentru a prinde loc in dreptul trapelor de aerisire de pe tavan, asta pentru a nu fi nevoit sa stea cocosat... inutil sa spun ce iures se declansa cand ajungeau autobuzele in statie, pentru ocuparea locurilor... Mangalia - Pecineaga s-a creat si o linie 16barat, Mangalia - Mosneni. Din ce imi amintesc, autobuzele liniilor 16 si 16 barat plecau si circulau in tandem din Mangalia pana la 23 August, de unde se ramificau.

Tin minte ca existau taxatoare care "vasleau" prin multimea de calatori pentru a incasa banii... nu stiu daca asta era de la inceput sau s-a incercat si varianta cu autotaxarea, insa imi reamintesc de aceste taxatoare, niste "tanti" grase si transpirate, care inhatau banii si ... uneori iti dadeau si bilete... de cele mai multe ori iti dadeau bilete pentru o zona tarifara mai mica, alteori nu-ti dadeau deloc... Taxatoarele aveau un fel de "șorț" precum alea de bucatarie, dintr-un material gros, cel mai adesea soioase, cu un buzunaroi mare, ca un fel de marsupiu, unde "dispareau" banii de bilete si niste buzunarele mai mici in partea de sus a sortului, pe piept, unde parca erau tinute biletele, cred ca erau diferite pe zone tarifare.

In anii de inceput cursele erau destul de dese, insa pe masura adancirii "economiei" de carburant si a evaziunii masive, taindu-se un numar mic de bilete, la un moment-dat de ajunsese sa ai doar 2 curse pe zi pe linia 16 Mangalia - Pecineaga, asa ca deja se crease o mica mafie de "taximetristi pirat" care te indesau "la ocazie" si te carau intre 23 August si Pecineaga...

Legat de liniile din Constanta propriu-zisa imi amintesc de liniile 2 si 5 care aveau capatul comun in zona Garii Constanta, dar tocmai in dreptul intrarii Santierului Naval. Erau Ikarus-uri 260 intr-o stare precara, degradata de fauna tuciurie despre ale carei apucaturi "democratia" nu te lasa sa spui adevarul, considerand in mod imbecil ca tu ii discriminezi pe ei, nu ei pe tine...
In fine, 2-ul lega Gara de Poarta 6, unde era un camin al unui liceu, in primul an de facultate, '95-'96 am prospectat si zona aia in cautare de cazare... m-am lipsit vazand cat de negru e totul..
5-ul lega Gara de o zona de case si maghernite, plus ceva depozite, "en -gros"-uri, unde mai mergeam la cumparaturi. In privinta asta, s-a facut si ceva bun cu prelungirea liniilor 2 si 5 de atunci mai catre centrul orasului, asta e macar ceva bun.

Legat de troleibuze, imi amintesc de traseele clasice, 40, 41, 42, 42b, 43, 44, 47, 48, 48b 49 si 51.
Legat de 42 barat, tin minte ca circula doar dimineata devreme, motiv pentru care nu cred ca l-am folosit vreodata, insa imi amintesc ca lega Tomis Nord de Poarta !, insa ca itinerariu era mentionat ceva gen un institut de proiectari sau ceva de genul, despre ce era vorba?

Imi amintesc reteaua de troleibuz constanteana intr-o stare jalnica iar troleibuzele constantene destul de detestate de cei care le foloseau zi de zi; verii mei stateau in gazda in Constanta si aveau nevoie de transport catre si de la scolile unde invatau si mai mereu erau probleme, fie din cauza intreruperii voite a curentului - va mai amintiti de "economia" de energie, cand se oprea curentul total in cartiere intregi? - si troleibuzele ramaneau blocate pur si simplu pe unde le "prindea" lipsa de curent, uneori chiar in mijlocul intersectiilor... apoi imi reamintesc desele ruperi de retea, care iar blocau troleibuzele... sigur ca omul obisnuit nu ramanea in minte cu cauza opririi curentului, el ramanea cu ideea ca i-ar l-a lasat troleibuzul in drum si a trebuit sa o ia la pas si eventual sa intarzie unde avea treaba... din pacate asta a dus la o discreditare nemeritata a troleibuzelor constantene, cred ca oricum nu ar mai fi durat mult si reteaua ar fi cedat de la sine; doar o reconstructie (aproape) de la zero a retelei ar fi putut s-o faca viabila, va rog sa va uitati la halul in care se prezinta si acum majoritatea stalpilor, cat de crapati sunt!

Legat de tramvaie, imi amintesc ca erau linii distincte 101 si 101 barat, ceea ce in ultimele zile era considerat 101 era fostul 101 barat, cel pe la Dobrogea, fostul 101 se intorcea comun cu 102 pana la CET.

Linia 104 s-a construit cu mari chinuri si eforturi financiare, in '95-'96 se lucra foarte lent si inca nu se terminase, s-au chinuit luni intregi pana au reusit sa "ridice" traseul unor conducte de termoficare pentru ca tramvaiul 104 sa o poata subtraversa...


Top
  
 
PostPosted: Sun 12 Jan 2014 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48730
Linia 100...


Attachments:
Linia 100.jpg
Linia 100.jpg [ 127.92 KiB | Viewed 6288 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jan 2014 18:55 
Alt aspect, eu imi aduc aminte ca am calatorit in 1986 (?) cu tramvaiele constantene pe linia 101 si ca erau vopsite in galben-lemon cu alb, isi mai aduce cineva aminte de acea schema de vopsire? Nici poze nu am vazut cu tramvaiele V3A galbene ...


Top
  
 
PostPosted: Sun 12 Jan 2014 22:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Catalin Ghita wrote:
Alt aspect, eu imi aduc aminte ca am calatorit in 1986 (?) cu tramvaiele constantene pe linia 101 si ca erau vopsite in galben-lemon cu alb, isi mai aduce cineva aminte de acea schema de vopsire? Nici poze nu am vazut cu tramvaiele V3A galbene ...

Ar fi interesant de documentat cu imagini care era schema de vopsire originala. Din pacate eu nu am trecut deloc prin Constanta in perioada mai 1984 - septembrie 2003, deci nu pot da marturie...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Jan 2014 18:25 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Răspunsuri pe scurt. În 1984 nu exista tramvai la Constanţa. Se lucra la partea de infrastructură. Tramvaiul a fost dat în exploatare în primăvara anului 1985. Schema de culoare originală este cea din fotografie, cu dungi roşii. Toate cele 70 de tramvaie au plecat de la URAC la ITC, între 1985-1987, cu aceeaşi schemă de culoare. Din câte ştiu eu nu au fost revopsite niciodată galben-lemon cu alb. Unele dintre ele au fost revopsite în schema adoptată ulterior de ITB, fond alb şi cele două dungi la partea inferioară, galben şi gri-cenuşiu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Jan 2014 18:43 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Răspunsuri pe larg, dar pentru asta voi fi puţin off-topic, sper să merite.
    Mă întorc cu câţiva ani în urmă. În anul 1981 se construieşte ultima serie de tramvaie V3A pentru ITB cu 4 uşi. Au uşile diferite faţă de cele anterioare. Sunt 14 unităţi şi vor avea numerele de la 338 la 351.
      Fotografiile, din toate postările ce vor urma, sunt realizate de subsemnatul, la data înscrisă pe fiecare în parte.


      Attachments:
      1980_V3A_ITB 351_a.jpg
      1980_V3A_ITB 351_a.jpg [ 41.37 KiB | Viewed 6255 times ]
      Top
       Profile  
       
      PostPosted: Mon 13 Jan 2014 19:20 
      Offline

      Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
      Posts: 2177
      În cursul anilor 1982-1983, la URAC nu se vor mai construi tramvaie V3A. Se vor construi numai tramvaie V2A.
        La nivelul CC al PCR se hotărăşte introducerea transportului electric, cu tramvaie, în câteva oraşe din ţară. Primul oraş vizat este Constanţa. Institutul de Studii şi Proiectări pentru Sistematizare, Locuinţe şi Gospodărie Comunală (ISLGC), din Bucureşti, primeşte sarcina de a realiza studiile de trafic, studiile de fezabilitate şi studiile tehnico-economice pentru realizarea infrastructurii de tramvai. Toate se realizează în strânsă colaborare cu Colectivul de Proiectare din cadrul ITB. Aprobate fiind toate aceste studii, se trece la etapa următoare, elaborarea proiectelor de execuţie pentru realizarea infrastructurii de tramvai. URAC primeşte sarcina de a construi vagoanele de tramvai.
          La începutul anului 1984, unul din tramvaiele V3A şi anume cel cu numărul 206 (construit iniţial în anul 1978, în grupa de tramvaie 202-252), este supus unor lucrări de modificare pentru a avea cinci uşi de acces. Pe secţiunea mediană se modifică caroseria, poziţionându-se uşa la mijlocul caroseriei, iar pe secţiunea a treia se construieşte a cincea uşă. Sper, cu aceasta, să vă lămuriţi şi cu misterul ce planează asupra lui 206...
            Mai departe îl veţi vedea pe 206 original şi pe 206 modificat.


            Attachments:
            File comment: Vagonul original ITB 206
            1978_V3A_ITB 206_a.jpg
            1978_V3A_ITB 206_a.jpg [ 49.92 KiB | Viewed 6254 times ]
            File comment: Vagonul modificat ITB 206
            1984_V3A modificat_ITB 206_a.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_a.jpg [ 35.76 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A modificat_ITB 206_b.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_b.jpg [ 31.22 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A modificat_ITB 206_c.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_c.jpg [ 44.11 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A modificat_ITB 206_d.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_d.jpg [ 31.9 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A modificat_ITB 206_e.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_e.jpg [ 46.36 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A modificat_ITB 206_f.jpg
            1984_V3A modificat_ITB 206_f.jpg [ 44.92 KiB | Viewed 6254 times ]
            Top
             Profile  
             
            PostPosted: Mon 13 Jan 2014 19:32 
            Offline

            Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
            Posts: 2177
            Revenind din off-topic, în vara anului 1984 este construit prototipul tramvaiului V3A varianta pentru Constanţa. Este prezentat pentru prima oară în public la Expoziţia Realizărilor Economiei Naţionale EREN 1984, ce a avut loc la Bucureşti în lunile august-septembrie 1984. Este expus alături de rama de metrou IVA cu numărul 075.


            Attachments:
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_a.jpg
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_a.jpg [ 40.17 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_b.jpg
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_b.jpg [ 33.48 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_c.jpg
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_c.jpg [ 32.85 KiB | Viewed 6254 times ]
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_d.jpg
            1984_V3A-Constanţa_EREN 1984_d.jpg [ 62.4 KiB | Viewed 6254 times ]
            Top
             Profile  
             
            PostPosted: Mon 13 Jan 2014 20:00 
            Offline

            Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
            Posts: 2177
            Până la sfârşitul anului 1984, la URAC se mai construiesc 9 tramvaie V3A varianta Constanţa.
              În primăvara anului 1985 se dă în exploatare prima linie de tramvai. Prototipul primeşte numărul 101, următoarele de la 102 la 110. În cursul anului 1985 URAC realizează următoarele 30 de tramvaie, ce primesc numerele de la 111 la 140. Unul dinte acestea este expus, înainte de a pleca la Constanţa, la Târgul Internaţional Bucureşti TIB 85, ce a avut loc în luna octombrie 1985. Este expus alături de rama de metrou IVA cu numărul 110 şi are sigla ITB.
                În cursul anului 1986 URAC, ocupată cu RK-uri şi modificări la tramvaiele din Bucureşti, livrează la Constanţa un singur tramvai, ce primeşte numărul 141. În anul 1987, URAC livrează la Constanţa încă 29 de tramvaie, ce vor primi numerele de la 142 la 170.


                  Attachments:
                  1985_V3A_ITC 101_a.jpg
                  1985_V3A_ITC 101_a.jpg [ 33.74 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1985_V3A_ITC 102_a.jpg
                  1985_V3A_ITC 102_a.jpg [ 44.81 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1985_V3A_ITC 105_a.jpg
                  1985_V3A_ITC 105_a.jpg [ 40.46 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1985_V3A_ITC 125_a.jpg
                  1985_V3A_ITC 125_a.jpg [ 45.16 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1985_V3A_ITC 128_a.jpg
                  1985_V3A_ITC 128_a.jpg [ 42.89 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1984_V3A-Constanţa_a.jpg
                  1984_V3A-Constanţa_a.jpg [ 47 KiB | Viewed 6252 times ]
                  1985_V3A-Constanţa_TIB 1985_a.jpg
                  1985_V3A-Constanţa_TIB 1985_a.jpg [ 52.68 KiB | Viewed 6252 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Mon 13 Jan 2014 20:07 
                  Offline

                  Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
                  Posts: 651
                  Location: Bucuresti, Militari
                  Interesant istoric; in ultimele imagini parca au deja un aer obosit, sunt incovoiate sau cu usi incomplet inchise, desi nu au decat aproape un an de functionare, sunt noi.
                  Au fost si in Bucuresti V3A, V2A in aceeasi schema de culoare dar inversata, in loc de alb era rosu cu dunga alba. Constanta a fost primul oras care a inaugurat noua era a tramvaielor cu numere peste 100 si a avut de la inceput multe linii (100, 101, 101b, 102 - a fost data in folosinta in vara lui 1989, 103) - linia 100 o mai regasim acum la Cluj, in restul oraselor s-a inceput cu 101. Ploiestiul a avut cele mai multe linii de tramvai, insa dupa 1990, in numar de 8 (101-107, 28).


                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Mon 13 Jan 2014 21:06 
                  Offline

                  Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                  Posts: 3428
                  Interesant ca URAC-ul a livrat "modelul 1984" doar la Constanta, iar atelierele au produs doar pentru Constanta timp de peste doi ani. Apoi a fost testat "modelul 1987", care nu a mai fost deloc livrat la Constanta, ci in cantitati reduse, insuficiente, impartite cu scandalul de rigoare intre Brasov (unde timp de un an tramvaiul a fost dublat de troleibuze datorita numarului infim de vagoane), Bucuresti, Cluj si Ploiesti - ultimele doua beneficiind insa initial de multe Timis-2 care faceau treaba buna.

                  "Modelul 1987" se distinge usor prin parbrizul lungit in jos. Unele informatii conduc si la concluzia ca acest model ar fi avut inaltimea totala usor redusa, pentru economie de material si reducere a greutatii (similar cu produsele "dezaluminizate" ale I. Autobuzul). Aceasta reducere ar fi cauzat mari neajunsuri la Brasov, unde reteaua a trebuit coborata cu cativa centimetri dupa ce tocmai fusese montata, pentru a nu face pantograful flama - remedierea facand imposibila inaugurarea pe 23 august 1987, asa cum s-ar fi dorit. Sunt curios daca intr-adevar motivul coborarii firului de contact a fost acesta, sau nu cumva vreo alta eroare datorata grabei.

                  Foto: Sos. Petricani, Bucuresti - traseul de testare al ITB, dotat cu fir aerian in sistem catenar.

                  Scuze pentru off-topic, dar cred ca nu avem un topic dedicat productiei romanesti de tramvaie in ansamblu.


                  Attachments:
                  V3A_model1987.jpg
                  V3A_model1987.jpg [ 122.43 KiB | Viewed 6246 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Tue 14 Jan 2014 11:54 
                  Offline

                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                  Posts: 2177
                  Răspunsuri pe scurt, suntem off-topic.
                    Este adevărat, schema de culoare inversată, roşu cu dungă albă, a fost folosită de URAC la tramvaiele V2A cu numerele ITB 4045, 4046 şi 4047, construite în anul 1986 şi ITB 4048, construit la începutul anului 1987. De asemenea, la tramvaiele V3A cu numerele ITB 352 şi ITB 354, 355, 356 şi 357, construite în prima jumătate a anului 1987.
                      În fotografie este varianta pentru Braşov, care era, într-adevăr, cu 100 mm mai joasă decât tramvaiele construite anterior (3086 mm faţă de 3186 mm). Despre acest lucru am discutat la Forumul "Judeţul Braşov", topicul "Tramvaiele din Braşov, doar amintire", la pagina 7, în data de 18 noiembrie 2011.


                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Wed 15 Jan 2014 02:38 
                      Offline

                      Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
                      Posts: 51
                      Location: Constanta
                      Catalin Ghita wrote:
                      Legat de 42 barat, tin minte ca circula doar dimineata devreme, motiv pentru care nu cred ca l-am folosit vreodata, insa imi amintesc ca lega Tomis Nord de Poarta !, insa ca itinerariu era mentionat ceva gen un institut de proiectari sau ceva de genul, despre ce era vorba?


                      Institutul de Proiectari este o cladire inalta de pe Bd. Tomis. Urcand Tomisul dinspre Dacia spre Capitol, dupa ce ai trecut de Spitalul Judetean, este urmatoarea cladire, exact in dreptul statiei troleibuzelor (acum autobuzelor) 42 si 43 dinaintea intersectiei de la Capitol (cladirea este chiar cu putin mai inalta decat Spitalul Judetean). Chiar si statia s-a numit in vremea troleibuzelor "Institutul de Proiectari". Nu stiu acum daca mai poarta acelasi nume... dupa ce s-a renuntat la transportul electric am refuzat a mai circula cu RATC. Deasemenea in dreptul acestui Institut era pozitionat macazul care despartea liniile 42 si 43. Apoi, cand plecau din statie, mergeau paralel cele 2 linii pana dupa curba la dreapta pe Bd. Mamaia, unde 43 se unea cu 40 si virau la stanga pe Str. Rascoalei, iar 42 isi continua drumul pe Bd. Mamaia pana la Str. Mihai Viteazul.
                      Prin urmare, probabil era mentionat ca itinerariu in vederea explicarii ca legatura intre Tomis Nord si Poarta 1 se facea pe la Capitol, si anume pe langa Institutul de Proiectari, si nu prin alta zona a orasului. Insa era locul pe unde treceau si 43 si 42 uzual.

                      Legat de traseul liniei 42b...imi amintesc despre acesta care ajungea la Poarta 1 Port.
                      Insa as spune, deasemenea, ca imi amintesc, desi eram foarte mic atunci si e posibil sa ma insel, de un 42b si un 43b care intorceau la intersectia strazilor Cismelei si Dobrila Eugeniu. Imi amintesc perfect cum, pe langa linia care mergea in continuare pe Str. Cismelei catre Ciresica, erau si cele 2 linii care intorceau in scuarul dintre Cismelei si Dobrila Eugeniu. Deci liniile sigur existau acolo fara discutie. Chiar mai tarziu, prin 1999-2000 cand la un moment dat se asfalta Cismelei, 42 si 43 au intors in acel scuar pentru cateva zile.
                      Insa nu mai retin exact daca cele care intorceau acolo erau 42b si 43b. Dar din ce imi aduc aminte, franturi, este ca l-am intrebat pe tatal meu de ce sunt liniile acelea acolo, si mi-a spus ca sunt 42b si 43b.
                      Ar fi foarte interesant daca cineva si-ar aduce aminte de ele. Cineva care la vremea respectiva avea o varsta mai inaintata decat a mea. Sau cineva care a locuit in imprejurimi...


                      Foarte interesante istorisirile, Catalin ! Ar trebui ca toata lumea care are astfel de amintiri sa le expuna !

                      Cat despre domnul Bucsan...cu atat mai mult ! Va rog a ne povesti cat mai multe astfel de detalii ! Ne mai infrumuseteaza viata, ne mai readuc aminte vremuri frumoase, cand viata era mult mai simpla...


                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sun 09 Feb 2014 16:23 
                      Offline

                      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                      Posts: 3428
                      Constanta pe vremea cand facea parte din Europa, cu o arhitectura si un aspect stradal occidental.
                      Putin a durat pana cand marlanii in libertate si-au incropit mediul in care se simt la ei acasa. Am avut doar o generatie de aer curat.


                      Attachments:
                      CTA_4.jpg
                      CTA_4.jpg [ 127.11 KiB | Viewed 6101 times ]
                      CTA_3.jpg
                      CTA_3.jpg [ 116.62 KiB | Viewed 6101 times ]
                      CTA_2.jpg
                      CTA_2.jpg [ 83.78 KiB | Viewed 6101 times ]
                      CTA_1.jpg
                      CTA_1.jpg [ 152.44 KiB | Viewed 6101 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Thu 20 Mar 2014 03:16 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
                      Posts: 668
                      Cătălin Ghiţă wrote:
                      ...imi amintesc ca inca de mic, cam din jurul anului 1980, si pana prin '92-'93 linia 12 lega Constanta cu Mangalia, trecand prin comuna 23 August, unde obisnuiam sa cobor cu rudele mele in vederea transbordarii in autobuzele liniei 16. Pe linia 12 imi amintesc doar DAC 117UD (articulate), mai mereu supra-aglomerate, in care eu, fiind mic si de varsta si de inaltime pe atunci, aproape ma sufocam in marea de oameni.

                      În anii '90, autobuzele liniei 12 stăteau (în zona Gării) încolonate pe o distanţă deloc neglijabilă...Unele autobuze stăteau orientate est-vest, cu faţa către vest; orientarea era, oarecum paralelă cu staţia (sau, poate, una din staţiile?) de tramvai din Piaţa Gării. Autobuzele acelea debarcaseră pasagerii şi aşteptau să ajungă la locul de îmbarcare. Pe 8205 mi-l aduc aminte perfect cum stătea în zona de care zic. Alte autobuze - mai exact cele cărora le venea rândul să îmbarce pasagerii, stăteau pe direcţia nord-sud, cu faţa către sud. Ca să fiu mai clar, orientarea autobuzelor era, oarecum, paralelă cu cea a căii ferate. Autobuzele liniei 12 erau, preponderent, DAC 117 UD, cu 4 uşi. Înafara DAC-urilor mai ştiu un Ikarus 280, cu două uşi, cumpărat de RATC în 1993 şi având numărul de parc 9303.
                      RATC-ul a avut, el puţin, un autobuz DAC 117 cu două uşi şi cu stopuri de TV 20. Sunt aproape sigur că este 8102, dar nu am certitudinea dacă deservea linia 12 sau 23. Autobuzele cu cutie automată mai circulau pe 12, dar nu foarte des. Caz concret: 7912. Cât priveşte autobuzele 8205 şi 8301 - de asemenea, hidramate - nu ştiu dacă circulau pe 12, pe 11 sau, poate, chiar pe 10 au 10b.


                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sun 30 Mar 2014 15:27 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Piata Garii.


                      Attachments:
                      piata garii.jpg
                      piata garii.jpg [ 86.21 KiB | Viewed 5936 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sat 12 Apr 2014 19:53 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Piata Ovidiu.


                      Attachments:
                      Piata Ovidiu.jpg
                      Piata Ovidiu.jpg [ 82.47 KiB | Viewed 5839 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Fri 18 Apr 2014 16:48 
                      Offline

                      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                      Posts: 3428
                      Imagini color absolut superbe: la min. 0:05 gara noua Constanta, la min. 1:35 Mangalia


                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Tue 29 Apr 2014 18:59 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Skode.


                      Attachments:
                      Lapusneanu.jpg
                      Lapusneanu.jpg [ 81.1 KiB | Viewed 5742 times ]
                      Constanta.jpg
                      Constanta.jpg [ 56.77 KiB | Viewed 5742 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sun 15 Jun 2014 22:10 
                      Offline

                      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                      Posts: 3428
                      Repostez la o calitate usor mai acceptabila o imagine in genere cunoscuta, dar care sintetizeaza o epoca apusa, o epoca de mari sperante inspre normalizare... Se disting:

                      - troleibuz TV 2E / model 1959, din prima serie sosita la inaugurare;
                      - autobuz Skoda Karosa 706-RTO MEX, livrat timpuriu, inainte de 1965; Constanta a fost al doilea oras romanesc care a beneficiat de aceste vehicule extrem de fiabile si luxoase pentru vremea lor, avand in dotare in paralel si doua variante din modelul suburban cu o singura usa;
                      - taxiuri GAZ-M21 Volga si GAZ-M20 Pobeda - masini incredibil de rezistente, adevarate tancuri sovietice...


                      Attachments:
                      Constanta occidentala.jpg
                      Constanta occidentala.jpg [ 234.84 KiB | Viewed 5625 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Tue 17 Jun 2014 06:24 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Doua diamante.


                      Attachments:
                      149 n.jpg
                      149 n.jpg [ 92.2 KiB | Viewed 5599 times ]
                      ITC.jpg
                      ITC.jpg [ 100.44 KiB | Viewed 5599 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Tue 17 Jun 2014 20:26 
                      Offline

                      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                      Posts: 3428
                      Silviu wrote:
                      Doua diamante.
                      In adevar diamante, mai ales pentru detinatorii de amintiri...

                      Troleibuzul 149 facea parte dintr-o serie extrem de restransa, de altfel prima la care a aparut din fabricatie caseta cvasi-patrata pentru linie deasupra parbrizului, urmand imediat dupa seriile celor fara nici o caseta. Caracteristica de unicitate este insa data de acea ornamentatie laterala. Au fost livrate foarte putine astfel de vehicule, posibil doar la Constanta si Brasov, pe la mijlocul anului 1960. La Brasov au fost cel putin unul rosu (#37) si unul albastru (#38). Cele din Constanta este posibil sa fi fost toate albastre precum cel din fotografie, avand in vedere specificul local ce era respectat. Nu stiu daca Bucurestiul a avut si el parte de exemplare din aceasta serie.

                      Roman-ul face parte din seriile livrate in partea a doua a anului 1978 (poate si la inceputul lui 1979), la revopsire disparand schema originala. Culorile utilizate, din ce imi mai amintesc, au fost rosu pe fond alb-curat, visiniu si verde-inchis pe fond crem.


                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sat 28 Jun 2014 22:24 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Gara veche.


                      Attachments:
                      Constanta.jpg
                      Constanta.jpg [ 59.92 KiB | Viewed 5521 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Wed 02 Jul 2014 19:36 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Hotel Continental (in stanga).


                      Attachments:
                      Continental.jpg
                      Continental.jpg [ 88.94 KiB | Viewed 5481 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Wed 02 Jul 2014 19:38 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Mamaia.


                      Attachments:
                      Mamaia.jpg
                      Mamaia.jpg [ 67.71 KiB | Viewed 5481 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Wed 02 Jul 2014 19:44 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Anul 1985.


                      Attachments:
                      Constanta 1985.jpg
                      Constanta 1985.jpg [ 95.57 KiB | Viewed 5481 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Thu 03 Jul 2014 16:26 
                      Interesanta poza, inseamna ca zona Garii a fost resistematizata ulterior anului 1985...
                      iata ca acum vedem unde avea tramvaiul 101 statia de plecare spre Km. 4 -5 ...
                      ... loc care apoi, in urma "evolutiei" spre "civilizatia" tip Mazaristan a fost ocupat de autocarele si dubele firmelor-capusa/pirat care au acaparat traseele spre Mangalia si statiuni si au adus in zona "fauna" bipeda specifica ...


                      Top
                        
                       
                      PostPosted: Fri 25 Jul 2014 11:24 
                      Offline
                      User avatar

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                      Posts: 48730
                      Vedere de pe litoral.


                      Attachments:
                      Litoral.jpg
                      Litoral.jpg [ 286.4 KiB | Viewed 8476 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      PostPosted: Sat 09 Aug 2014 20:46 
                      Offline

                      Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                      Posts: 323
                      Location: Timisoara
                      Foto: James Buckley, scan Greg Sommers - anul 1986


                      Attachments:
                      constanta1986-1.JPG
                      constanta1986-1.JPG [ 264.43 KiB | Viewed 8416 times ]
                      constanta1986.JPG
                      constanta1986.JPG [ 268.89 KiB | Viewed 8416 times ]
                      Top
                       Profile  
                       
                      Display posts from previous:  Sort by  
                      Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

                      All times are UTC + 3 hours


                      Who is online

                      Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


                      You cannot post new topics in this forum
                      You cannot reply to topics in this forum
                      You cannot edit your posts in this forum
                      You cannot delete your posts in this forum
                      You cannot post attachments in this forum

                      Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group