TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 11 Dec 2018 16:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
PostPosted: Fri 25 Jul 2014 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Vedere de pe litoral.


Attachments:
Litoral.jpg
Litoral.jpg [ 286.4 KiB | Viewed 5225 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 09 Aug 2014 20:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Foto: James Buckley, scan Greg Sommers - anul 1986


Attachments:
constanta1986-1.JPG
constanta1986-1.JPG [ 264.43 KiB | Viewed 5165 times ]
constanta1986.JPG
constanta1986.JPG [ 268.89 KiB | Viewed 5165 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 Aug 2014 00:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Vremea TV-urilor rosii.


Attachments:
TV 2U ITC.jpg
TV 2U ITC.jpg [ 85.71 KiB | Viewed 5109 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Aug 2014 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Brassovia wrote:
Silviu wrote:
Doua diamante.
In adevar diamante, mai ales pentru detinatorii de amintiri...

Troleibuzul 149 facea parte dintr-o serie extrem de restransa, de altfel prima la care a aparut din fabricatie caseta cvasi-patrata pentru linie deasupra parbrizului, urmand imediat dupa seriile celor fara nici o caseta. Caracteristica de unicitate este insa data de acea ornamentatie laterala. Au fost livrate foarte putine astfel de vehicule, posibil doar la Constanta si Brasov, pe la mijlocul anului 1960. La Brasov au fost patru (#27-30), probabil doua albastre (#28 si #29) si doua rosii (#27 si #30). Cele din Constanta este posibil sa fi fost toate albastre precum cel din fotografie, avand in vedere specificul local ce era respectat. Nu stiu daca Bucurestiul a avut si el parte de exemplare din aceasta serie.

Roman-ul face parte din seriile livrate in partea a doua a anului 1978 (poate si la inceputul lui 1979), la revopsire disparand schema originala. Culorile utilizate, din ce imi mai amintesc, au fost rosu pe fond alb-curat, visiniu si verde-inchis pe fond crem.


E posibil ca 149-le constănţean să fi fost ca şi 4159-le bucureştean? 4202-ul, deja, nu mai avea acea ornamentaţie laterală. Deşi poza e alb-negru, parcă nuanţa de albastru a "V"-ului de sub parbriz e aceeaşi cu cea a lui 4202.

Romanul constănţean cu numărul 7913 avea tot butuc subţire, ca şi cel la care se face referire. Ceea ce nu mai ştiu este dacă ochiul mobil al geamurilor laterale era de dimensiuni mari sau mici şi, ca urmare, nu pot spune dacă au fost "colegi de generaţie" sau nu.
Are careva idee când au apărut Romanurile cu butuc gros? A primit Constanţa astfel de exemplare? E posibil ca toate punţile cu butuc gros să fi fost RABA? Sunetul era identic cu cel al punţilor DAC-urilor hidramate şi a primei generaţii de DAC-uri cu cutie manuală în timp ce puntea cu butuc subţire avea un sunet aparte; un fel de hârâit care, însă, nu era supărător. Nu exclud posibilitatea ca, şi în butucul subţire, să fi fost nişte angrenaje planetare, dat fiind faptul că şi aceasta emitea două sunete.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Aug 2014 21:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
OAB wrote:
E posibil ca 149-le constănţean să fi fost ca şi 4159-le bucureştean? 4202-ul, deja, nu mai avea acea ornamentaţie laterală. Deşi poza e alb-negru, parcă nuanţa de albastru a "V"-ului de sub parbriz e aceeaşi cu cea a lui 4202.
Nu am nici o amintire personala si nu am gasit nici o imagine care sa imi confirme ca au existat si in Bucuresti troleibuze cu acea ornamentatie laterala vizibila la 149, dar asta nu inseamna cu nu au existat, mai ales ca vorbim de o serie foarte redusa numeric si neomogena, caci au fost atat de culoare rosie cat si albastra, posibil unele avand din fabrica si emblema triunghiulara, asa cum apare intr-o poza (din pacate nedatata) #27 brasovean. Postez imaginea respectiva (o carte postala) in topicul ISTORIE de la BRASOV:
viewtopic.php?f=7&t=2095&p=143361#p143361
Poate cineva din Bucuresti sa-si aminteasca de ele, daca or fi existat si acolo...

OAB wrote:
Romanul constănţean cu numărul 7913 avea tot butuc subţire, ca şi cel la care se face referire. Ceea ce nu mai ştiu este dacă ochiul mobil al geamurilor laterale era de dimensiuni mari sau mici şi, ca urmare, nu pot spune dacă au fost "colegi de generaţie" sau nu.
Are careva idee când au apărut Romanurile cu butuc gros? A primit Constanţa astfel de exemplare? E posibil ca toate punţile cu butuc gros să fi fost RABA? Sunetul era identic cu cel al punţilor DAC-urilor hidramate şi a primei generaţii de DAC-uri cu cutie manuală în timp ce puntea cu butuc subţire avea un sunet aparte; un fel de hârâit care, însă, nu era supărător. Nu exclud posibilitatea ca, şi în butucul subţire, să fi fost nişte angrenaje planetare, dat fiind faptul că şi aceasta emitea două sunete.
Nu imi amintesc si nici nu vad logica sa se fi revenit la butucul subtire, dupa trecerea la cel gros, si mai ales in 1979 (presupunand ca 7913 era intr-adevar cel original, din 1979, si nu vreo epava mai veche revigorata sub numarul sau de parc, facuta din bucati, cum s-ar zice - o practica destul de frecventa pe atunci). Au fost multe variatiuni in productia de Roman 112. La inceput au avut ferestre mobile inalte, apoi scunde mai multa vreme, apoi in final iarasi inalte. La fel, la inceput au avut lampi spate combinate dreptunghiulare tip MAN, apoi o vreme au fost dotate cu lampi spate de tip TV 20 (!!!), in fine s-a revenit apoi la primele... Si la troleibuze au avut loc de asemenea toate aceste fluctuatii, insa nu neaparat sincron cu cele de la autobuze. Incepuse vremea reducerilor si economisirilor si uzina se descurca uneori prin rezolvari ciudate. Unele schimbari au fost ireversibile, precum: farurile devenite rotunde, renuntarea la tragatoare, scaunele lipsite de tapiterie, renuntarea la ferestrele inferioare de la usile 2-3. Despre butuc nu stiu ce sa zic, poate au fost folosite alternativ diferite solutii tehnice, dar e greu de reconstituit un fir logic daca nu ai notat la vremea respectiva in carnetel tot ce vedeai aparand pe strazi. Si apareau lunar noutati pe atunci...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Aug 2014 23:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Karosele din Constanta

In vremea relativ cenusie a "construirii societatii socialiste multilateral dezvoltate", Karosele din Constanta erau o adevarata desfatare a ochiului celui pasionat, pe care eventual ti-o permiteai, daca te numarai printre fericitii ce prindeau un concediu pe litoral. Sa vezi Karose in Bucuresti era banal si deja depasit de alte noutati mai incitante. Dar la Constanta s-a intamplat un miracol unic in "provincie": dotarea intregii flote de autobuze cu Karosa si dieselizarea integrala realizata concomitent cu Bucurestiul, daca nu chiar mai repede (1971).

Mai intai venisera S706-RTO, ceva mai tarziu decat la Bucuresti (1959), dar mai devreme decat la Brasov (1966) - deci probabil prin 1963. Au fost putine exemplare in circulatie pana in 1967, dar totusi au existat. Era considerat un vehicul de lux in Romania, fiind importate in total cam 1000 de bucati din toate variantele, iar in transportul public nu le-am vazut decat la Bucuresti, Constanta, Brasov si Sinaia. Va rog sa ma corectati daca gresesc. La Constanta am remarcat mai multe tipuri:
- RTO MEX, urbana de export, cu sau fara caseta de linie la spate, culoare rosie clasica;
- RTO CAR, interurbana, tot de culoare rosie clasica, cu o singura usa din doua canaturi actionate pneumatic si fara caseta de linie in fata (tablele de traseu se agatau in exterior, pe bot in dreapta si pe lateral inainte de usa, in niste carlige);
- RTO CAR ce avea schema de vopsire cu dungi albastre pe fond crem si parca avea si caseta de linie.
Variantele interurbane le intalneai in special pe linia 2 (Constanta - Eforie - Mangalia), ce era de fapt rapida, neoprind decat in cate o singura statie in fiecare localitate, si pe liniile sezoniere 12 (Mangalia - Eforie - Constanta - Ovidiu - Navodari, tot rapida) si 16 (Constanta - Eforie - Mangalia-Nord). Nu am vazut la ITC tipul RTO LUX, care in transportul public se pare ca a fost folosit doar pentru Padurea Baneasa (linia 48 din Bucuresti). Daca ITB-ul a avut in total putin peste 600 S706-RTO si la Brasov au fost doar 30, apreciez ca la Constanta trebuie sa fi fost intre 70 si 100 de bucati cel putin. Intre anii 1968-1973 a fost vehiculul majoritar al ITC.

Apoi au venit si SM-11 (modelele 1310 si 1320), incepand cu 1970 mai timid, apoi ca o adevarata avalansa in anii 1971-1981. Sa fi fost peste trei sute cu totul. Interesant este ca la Constanta a fost singurul loc unde s-a folosit in transportul public si tipul SL-11, din care personal am remarcat trei modele:
- SL-11.1305, aduse in 1971, avand caseta laterala de linie, schema cu dungi albastre decalate fata de ornamentele laterale si trecand si peste bot; acestea au circulat la inceput pe nou infiintata linie 20 (Constanta - Eforie - Mangalia-Nord - Mangalia) si ocazional pe liniile 17-local (Eforie Sud - Costinesti) si binecunoscuta 10, proaspat prelungita la Tuzla;
- SL-11.1312, aduse in 1981, fara caseta de linie laterala, tot albastre, dar cu dungile aliniate la ornamente, inlocuind vechile SL-uri retrase;
- SL-11.1311-Turist, varianta in stil autocar, cu usi cu actionare manuala - doar putine exemplare, probabil destinate pentru curse speciale, dar folosite si pe traseele din sud.

La efectivele de SM-11 + SL-11, Constanta a cam egalat Bucurestiul (cca 350). Prin comparatie, Brasovul - care a fost un alt fief al SM-11 - a detinut doar 95 de bucati in total.

Consider ca am avut un mare privilegiu sa ma bucur in cateva randuri de vederea, ascultarea si adulmecarea superbelor Karose din Constanta, tot atat de occidentale la acea vreme ca si intregul urbanism al statiunilor. Nu intamplator si o mare parte din turistii de pe litoral de atunci proveneau din Cehoslovacia.

Intre timp, s-a revenit cu toate in Asia, este greu de crezut ca a fost posibil si altfel.


Attachments:
SL11.1305 (1971)_ITC#4557.jpg
SL11.1305 (1971)_ITC#4557.jpg [ 98.16 KiB | Viewed 5057 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Sep 2014 00:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Autobuz Karosa 706-RTO al ITC circuland in Jupiter, pe linia 21 Mangalia - Olimp (sau poate pe vechea linie 4 mangaliota, 2 Mai - Neptun, daca poza este dinainte de 1971).


Attachments:
Jupiter.jpg
Jupiter.jpg [ 176.05 KiB | Viewed 4991 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Oct 2014 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Autobuze.


Attachments:
Constanta.jpg
Constanta.jpg [ 93.96 KiB | Viewed 4820 times ]
Chevrolet.jpg
Chevrolet.jpg [ 87.8 KiB | Viewed 4820 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 06 Dec 2014 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Skoda Karosa SM11 in Mamaia.


Attachments:
Mamaia.jpg
Mamaia.jpg [ 85.55 KiB | Viewed 4652 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Jan 2015 12:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Aici gasiti poze cu tramvaie si troleibuze din anul 1997, printre pozele din anul 2007.

https://www.flickr.com/photos/88754906@ ... 333004074/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 Feb 2015 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Navrom.


Attachments:
Navrom.jpg
Navrom.jpg [ 174.55 KiB | Viewed 4443 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 Feb 2015 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Quote:
Defilarea trupelor germane pe actualul bulevard Tomis, se observa in dreapta actuala cladire a Muzeului de Arta iar in stanga coltul cladirii hotelului Continental.


Attachments:
Tomis.jpg
Tomis.jpg [ 109.89 KiB | Viewed 4443 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Apr 2015 11:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Probabil un viitor album, care acum contine prima poza.

Bernhard Kußmagk - 1996
https://www.flickr.com/photos/124502316 ... 9374426303


Attachments:
Delfinariu trams.jpg
Delfinariu trams.jpg [ 303.97 KiB | Viewed 4157 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 10 May 2015 20:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Anul 1990.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 30 May 2015 19:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Poze 1998:
https://www.flickr.com/photos/66798019@ ... 1334344913


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Jun 2015 09:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
S-au adaugat poze noi din 1998, in albumul din linkul de mai sus. Merita vizualizat din cand in cand, autorul probabil incarcand poze si in viitor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
...


Attachments:
constanta.jpg
constanta.jpg [ 168.51 KiB | Viewed 3284 times ]
constanta-1.jpg
constanta-1.jpg [ 181.48 KiB | Viewed 3284 times ]
constanta-2.jpg
constanta-2.jpg [ 174.71 KiB | Viewed 3284 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 12:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Mamaia


Attachments:
mamaia.jpg
mamaia.jpg [ 129.25 KiB | Viewed 3282 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 11:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Din vremurile in care nu existau mazare, fagadau, coiciu si alti nemernici de teapa lor.


Attachments:
Constanta trolleybus.jpg
Constanta trolleybus.jpg [ 107.35 KiB | Viewed 3056 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 11:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Quote:
Intersectia de la Dacia.


Attachments:
Dacia.jpg
Dacia.jpg [ 56.32 KiB | Viewed 3056 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 12:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Poarta 2.


Attachments:
Poarta 2.jpg
Poarta 2.jpg [ 54.82 KiB | Viewed 3051 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 12:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
La Capela Militara.


Attachments:
La Capela Militara.jpg
La Capela Militara.jpg [ 98.3 KiB | Viewed 3051 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 16:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Silviu wrote:
Din vremurile in care nu existau mazare, fagadau, coiciu si alti nemernici de teapa lor.
In imagine sunt chiar primele troleibuze care au functionat la Constanta (TV 2-E model 1959), incepand din iulie 1959. Schema de culoare era cu albastru-deschis pe fond alb, fiind colorate doar registrul ferestrelor (mai putin zona lunetei, la primele sosite) si fusta la partea de jos. Nu aveau inca al cincelea geam zenital, dar aveau deja bare de protectie (spre deosebire de cele livrate anterior la Bucuresti si Brasov). Ochiurile mobile ale ferestrelor erau rabatabile cu ax orizontal, iar "cucuveaua" de linie era dreptunghiulară alungită. Farurile cu cozoroc aveau o poziţie mai înaltă, iar luminile spate, semnalizatoarele si pozitiile erau din lampi mici rotunde. Sigla rotunda, parbrizul plat cvadripartit cu montanti grosi, luneta bipartita si piesa electrica de pe acoperis intregeau tabloul particularitatilor modelului respectiv.

Stiti unde este locul in care au fost fotografiate? Cumva la gara veche? Sau de la inceput au intors prin 1907+Republicii?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 Oct 2015 18:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Bul. Lăpușneanu, anul 1971.


Attachments:
1971.jpg
1971.jpg [ 55.14 KiB | Viewed 2862 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Nov 2015 20:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Foto: James Buckley, scan Greg Sommers - sursa ebay.com

ORIGINAL TROLLEY SLIDE Constanta Romania 121 Scene;July 1986
ORIGINAL TROLLEY SLIDE Constanta Romania 136 Scene;July 1986


Attachments:
const.jpg
const.jpg [ 265.12 KiB | Viewed 2400 times ]
const1.jpg
const1.jpg [ 281.09 KiB | Viewed 2400 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Jan 2016 15:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Foto: Thomas E. Fischer, Lars F. Richter, sursa Blickpunkt Straßenbahn


Attachments:
ro_konstanza_tb.jpg
ro_konstanza_tb.jpg [ 61.89 KiB | Viewed 2162 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 02 Jan 2016 15:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Foto: Thomas E. Fischer, Lars F. Richter, sursa Blickpunkt Straßenbahn


Attachments:
roconsta.jpg
roconsta.jpg [ 76.93 KiB | Viewed 2159 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jan 2016 20:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
Foto: James Buckley, scan Greg Sommers - sursa ebay.com

ORIGINAL TROLLEY SLIDE Constanta Romania 108 Scene;July 1986


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 187.64 KiB | Viewed 2126 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Feb 2016 19:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
ORIGINAL TROLLEY SLIDE: ROMANIA CONSTANTA #154 tuborg /STRASSENBAHNDIA RUM


Attachments:
$_57.JPG
$_57.JPG [ 36.43 KiB | Viewed 2092 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Feb 2016 19:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
ORIGINAL TROLLEY SLIDE:ROMANIA CONSTANTA #136 /STRASSENBAHNDIA RUMÄNIEN


Attachments:
$_57.JPG
$_57.JPG [ 41.91 KiB | Viewed 2091 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group