TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 21 Aug 2017 00:02

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Resita: file de istorie
PostPosted: Thu 17 Jun 2010 04:09 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 38
Location: Resita-Timisoara
Un autobuz vechi pe strazile Resitei de alta data.
Stie cineva, cumva, ce autobuz este acesta?

Sursa: Banatul De Munte


Attachments:
Strada 6 Martie.jpg
Strada 6 Martie.jpg [ 222.14 KiB | Viewed 5038 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 14:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44292
Anul 1972.


Attachments:
Resita 72.jpg
Resita 72.jpg [ 99.07 KiB | Viewed 2598 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Dec 2012 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44292
Anii '70.


Attachments:
resita70.jpg
resita70.jpg [ 48.18 KiB | Viewed 2105 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Jun 2015 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 752
Ker0seN wrote:
Un autobuz vechi pe strazile Resitei de alta data.
Stie cineva, cumva, ce autobuz este acesta?

Sursa: Banatul De Munte


Sigur e un ZIS. Pare a fi ZIS 155. Dovadă sunt cele 3 elemente (mai închise la culoare) situate deasupra gemuleţului unde se afişa indicativul de traseu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Jun 2015 18:41 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 1928
Location: Bucureşti
OAB wrote:

Sigur e un ZIS. Pare a fi ZIS 155.
    Sigur este ZIS-155.
      Acest autobuz a fost construit între anii 1949 şi 1957.
        Scheletul caroseriei era realizat din profile de duraluminiu, partea superioară din oţel, iar învelişul caroseriei, din foi de duraluminiu. De unde se vede că în acel timp, duraluminiul nu mai avea căutare în industria aeronautică. În decursul timpului, trecând prin reparaţii, foile de duraluminiu au fost înlocuite cu foi de oţel, ceeace a dus, inevitabil, la mărirea greutăţii autobuzului.
          A fost echipat cu motor OTTO, cu patru cilindri în linie, amplasat în faţă, pe partea dreaptă, lângă şofer, tip ZIS-120, ce dezvolta 92 CP.
            După o vreme, motorului i s-au adus modificări, devenind tip ZIS-124, obţinându-se o putere de 105 CP.
              OAB wrote:
              Dovadă sunt cele 3 elemente (mai închise la culoare) situate deasupra gemuleţului unde se afişa indicativul de traseu.
              Cele trei elemente sunt de fapt lanterne luminoase, indicatoare de traseu. Fiecare dintre lanterne avea patru lentile de culoare, roşu, portocaliu, verde şi albastru, În funcţie de combinaţia de culori, noaptea se putea determina traseul pe care circula autobuzul. Nu se specifică, dar cred că această combinaţie de culori se realiza manual, în garaj.
                Sursă: denisovets.ru.


                Attachments:
                1949-1957_ZIS 155_a.jpg
                1949-1957_ZIS 155_a.jpg [ 202.87 KiB | Viewed 1203 times ]
                1949-1957_ZIS 155_b.jpg
                1949-1957_ZIS 155_b.jpg [ 158.37 KiB | Viewed 1203 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Sat 27 Jun 2015 01:25 
                Offline

                Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                Posts: 3532
                bucsan wrote:
                Cele trei elemente sunt de fapt lanterne luminoase, indicatoare de traseu. Fiecare dintre lanterne avea patru lentile de culoare, roşu, portocaliu, verde şi albastru, În funcţie de combinaţia de culori, noaptea se putea determina traseul pe care circula autobuzul. Nu se specifică, dar cred că această combinaţie de culori se realiza manual, în garaj.
                  Sursă: denisovets.ru.
                  Interesanta aceasta "orga de lumini"... Pana acum am trait cu convingerea ca lampile laterale erau verzi si se aprindeau alternativ in functie de capatul de linie spre care se indrepta vehiculul (vezi caseta de linie cu doua despartituri), iar cea din mijloc era rosie si simboliza ca autobuzul nu mai are locuri libere. Nu stiu de unde imi venise aceasta explicatie.

                  Acum, am o dilema si mai mare, pentru ca exact tot cu trei lampi deasupra parbrizului au fost dotate si o mare parte din autobuzele SR (fabricate in perioada 1954-1959 in regim de unicat, serie mica sau reconstructii la Uzinele "Steagul Rosu" Orasul Stalin). In cazul acestora ce mai puteau reprezenta cele trei lampi, stiind ca vehiculele erau pe trasee directe strict pentru muncitorii uzinei, nu in circulatia publica generala? Sa fi fost un reflex de mimetism filosovietic, sau chiar o necesitate functionala? Scuze de lungirea off-topic-ului, poate ne mutam cu discutia la autobuze, daca e cazul.


                  Attachments:
                  SR-101bus-1955.jpg
                  SR-101bus-1955.jpg [ 64.54 KiB | Viewed 1187 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sat 22 Aug 2015 08:06 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  Anul 1981.


                  Attachments:
                  1981.jpg
                  1981.jpg [ 93.5 KiB | Viewed 963 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Thu 15 Oct 2015 17:41 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  Diversitate :)


                  Attachments:
                  Resita TV Skoda.jpg
                  Resita TV Skoda.jpg [ 241.16 KiB | Viewed 457 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:41 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  Poze din fosta arhiva a IJTL, via "Eminescu23".

                  Anul 1956.


                  Attachments:
                  1956.jpg
                  1956.jpg [ 177.2 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956a.jpg
                  1956a.jpg [ 159.12 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956b.jpg
                  1956b.jpg [ 165.18 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956c.jpg
                  1956c.jpg [ 145.66 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956d.jpg
                  1956d.jpg [ 156.63 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956e.jpg
                  1956e.jpg [ 131.17 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956f.jpg
                  1956f.jpg [ 134.48 KiB | Viewed 551 times ]
                  1956g.jpg
                  1956g.jpg [ 158.22 KiB | Viewed 551 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:43 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  Anii 1958-1961.


                  Attachments:
                  1958.jpg
                  1958.jpg [ 168.07 KiB | Viewed 551 times ]
                  1958a.jpg
                  1958a.jpg [ 159.75 KiB | Viewed 551 times ]
                  1959.jpg
                  1959.jpg [ 177.51 KiB | Viewed 551 times ]
                  1961.jpg
                  1961.jpg [ 133.82 KiB | Viewed 551 times ]
                  1961a.jpg
                  1961a.jpg [ 141.33 KiB | Viewed 551 times ]
                  1961b.jpg
                  1961b.jpg [ 122.44 KiB | Viewed 551 times ]
                  1961c.jpg
                  1961c.jpg [ 136.81 KiB | Viewed 551 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:45 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  Anul 1964.


                  Attachments:
                  1964.jpg
                  1964.jpg [ 165.41 KiB | Viewed 551 times ]
                  1964a.jpg
                  1964a.jpg [ 115.02 KiB | Viewed 551 times ]
                  1964b.jpg
                  1964b.jpg [ 163.82 KiB | Viewed 551 times ]
                  1964c.jpg
                  1964c.jpg [ 159.19 KiB | Viewed 551 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                   Post subject: Re:
                  PostPosted: Sun 30 Oct 2016 11:52 
                  Offline

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                  Posts: 321
                  Location: Timisoara
                  Silviu wrote:
                  Anii '70.


                  Aceeasi imagine, se vede un pic mai mult din autobuz.


                  Attachments:
                  s-l1600.jpg
                  s-l1600.jpg [ 80.63 KiB | Viewed 296 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sat 07 Jan 2017 18:01 
                  Offline

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                  Posts: 321
                  Location: Timisoara
                  Foto: Klaus Mundt - phototrans.eu


                  Attachments:
                  848398.jpg
                  848398.jpg [ 388.02 KiB | Viewed 275 times ]
                  848399.jpg
                  848399.jpg [ 392.71 KiB | Viewed 275 times ]
                  848400.jpg
                  848400.jpg [ 480.64 KiB | Viewed 275 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Mon 20 Feb 2017 13:12 
                  Offline
                  User avatar

                  Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                  Posts: 44292
                  TV-uri.


                  Attachments:
                  Resita 202.jpg
                  Resita 202.jpg [ 163.1 KiB | Viewed 250 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  Display posts from previous:  Sort by  
                  Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

                  All times are UTC + 3 hours


                  Who is online

                  Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


                  You cannot post new topics in this forum
                  You cannot reply to topics in this forum
                  You cannot edit your posts in this forum
                  You cannot delete your posts in this forum
                  You cannot post attachments in this forum

                  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group