TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 24 Aug 2019 07:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Nov 2009 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Du-mă acasă, măi tramvai...
...dar nu oricum. Asta este dorinţa reşiţenilor, sătui de condiţiile indecente ale transportului reşiţean.


În urmă cu exact douăzeci de ani, Reşiţa intra în rândul oraşelor cu tramvai din România. Mulţi spun că, dacă investiţia ar fi demarat după 1990, municipiul nostru nu ar fi beneficiat niciodată de un astfel de mijloc de transport de călători. Dincolo de orice fel de speculaţii pe această temă, rămâne o realitate tristă: tramvaiul reşiţean este uzat moral, la fel ca şi calea de rulare care mereu necesită lucrări de întreţinere.

Actualele garnituri de tramvai au fost achiziţionate în baza bunelor relaţii ale primarului de atunci, Mircea Popa, cu administraţiile din Bielefeld, Germania. Ele au fost cumpărate pe o sumă modică, în condiţiile în care nemţii îşi schimbau parcul auto de transport public. Se întâmpla în urmă cu 15-16 ani, însă anul lor de fabricaţie e mult mai vechi, de cel puţin 45 de ani, ceea ce spune mult despre starea în care au ajuns aceste vagoane cu care călătorim zi de zi.

Dacă e să ne referim strict la aceste garnituri, se detaşează două aspecte esenţiale: mizeria pe care o întâlneşti la tot pasul şi lipsa de preocupare pentru întreţinerea acestora. După cum arată, este clar că cele mai multe vagoane care circulă în municipiu nu au mai fost spălate de ani de zile.

Acest lucru este vizibil cu ochiul liber, nu doar la sfârşitul zilei, ci şi la prima oră a dimineţii, atunci când garniturile sunt scoase din depou. În cel mai bun caz, oamenii Prescom-ului reuşesc să le măture, iar dacă o fac, acest lucru se întâmplă în fugă sau o dată la câteva zile. Geamurile sunt atât de murdare, încât de multe ori abia reuşeşti să vezi dincolo de ele. La fel de murdare sunt podelele, scaunele ori plafonul vagonului. Celălalt aspect ţine de indolenţa personalului de întreţinere: uşile nu mai au garnituri, burdufurile au început să se rupă, fără ca cineva să le mai repare, iar aerotermele au rămas doar o amintire.

Din acest motiv, călătorii dârdâie pe timpul iernii de frig, iar vara se topesc de cald. Mai uzate decât tramvaiele sunt autobuzele, cu care ţi-e frică să călătoreşti. ,,Este o mizerie de nedescris pe aceste mijloace de transport. Nici nu ai curaj să te pui pe scaune. Locuiesc pe Str. Făgăraşului, iar uneori ajung acasă cu autobuzul. Scaunele sunt rupte, praful este de trei degete pe ele, geamurile sunt atât de mizerabile încât nu ai cum privi pe fereastră", ne-a spus Gabriela Dan.


Roxana Nafiru
roxana.nafiru@informmedia.ro
18.10.2009
http://www.caon.ro


Attachments:
news-20091018-06572302-1625926349.jpg
news-20091018-06572302-1625926349.jpg [ 12.94 KiB | Viewed 15229 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Nov 2009 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Un comentariu semnat "Valentin" pe www.caon.ro

Adevarul de dincolo de interesele materiale ale celor din primarie

Este trist ca in conditiile in care Comisia Europeana militeaza pentru realizarea unui transport public ecologic, electric, pentru care se ofera si sume consistente nerambursabile, in Romania se incearca in continuarea manipularea oamenilor in scopuri pur personale de catre alesii locali, oentru care grija principala este unplerea buzunarului propriu si nicidecum dezvoltarea localitatilor pe care le administreaza si cresaterea calitatii vietii acolo.

E trist ca , desi avem experienta Europei occidentale, care a facut aceeasi greseala in anii 50-60, refuzam sa invatam ceva. In acea perioada exista convingerea ca automobilul va rezolva problemele de mobilitate, investitiile in transportul public fiind aproape inexitesnte, rezumindu-se la inlocuirea tramvaielor si troleibuzelor cu autobuze, principalul motiv invocat fiind ca "INCURCA CIRCULATIA" (suna cunoscut nu?). Insa, dupa mai putin de 20 de ani de politica "TOTUL PENTRU AUTOMOBIL", vest europenii au inceput sa isi dea seama ca este o mare prostie, ca rezultatul a fost doar o crestere extensiva a poluarii, a timpuului petrecut in trafic, a aglomeratiei si a consumului de resurse energetice.

Ca urmare au demrata programe de dezvoltare a transportului public, cu precadere cel electaric pe sine (metrou, tramvai, in fucntie de marimea oraselor), si de restrictionare a utilizarii automobilelor prin reducerea numarului locurilor de parcare in centru (Viena), desfiintarea unor benzi de circulatie (Paris), interzicerea intrarii automobilelor in centru (Freiburg), si , nu in ultimul rind, aplicarea unor trafie substatiale pentru parcare, combinate cu sanctiuni drastice pentru cei care nu respectau reglementarile. Rezultatele au inceput sa apara, prin dezvoltarea unor sisteme de transport public eficiente, ecologice, care asigura o buna mobilitate a cetatenilor, reduc poluarea (energia electrica se poate obtine pe cale hidro, nucleara, eoliana, solara, nu doar din hidrocarburi), care nu sint vazute doar ca un mijloc de transport pentru cei cu venituri mici, cum este perceptia la noi.

La aceasta dezvoltare a contribuit si presa, prin camapniile responsabile pe care le-a sustinut, in colaborare cu autoritatile locale. Din pacate la noi se face exact invers, daca cei din primarie au un cistig material din desfiintarea unei retele de transport, toata presa lcoala incepe sa tipe ca acel sistem de transport e o nenorocire, ca incurca traficul, ca trebuie desfiintat cit mai repede, manipulind opinia publica fara jena, chiar impotriva intereselor cetatenilor.

Daca s-ar dori intr-adevar rezolvarea problemei in favoarea cetatenilor, s-ar lua o atitudine corespunzatoare, pozitiva, de evidentiere a solutiilor si avantajelor oferite de imbunatatirea retelei de transport. In cazul Resitei, spre exemplu, care este un oras de munte, e clar ca desfiintarea tramvaiului nu va duce decit la cresterea poluarii, exemplul Brasovului, care a masacrat efectiv transportul electric fiind elocvent.

Intr-adevar, situatia liniei de tramvai e dificila in Resita, insa daca se doreste intr-adevar slujirea intereselor cetatenilor, se pot gasi solutii care sa permita reabilitarea tramvaiului cu sume care pot fi suportate de la bugetul local. Exista si la noi in tara exemple: Timisoara a reabilitat cu fonduri europene aproape 70% din retea, in curind se va ajunge la 100%, Oradea la fel, a reabilitat mare parte din reteaua de tramvai cu fodnuri europene, Galati intentioneaza acelasi lucru (contributia locala va fi maxim 10% din valoarea lucrarilor), Braila de asemenea, Ploiesti , Arad, chiar si Iasi...Deci , daca se doreste ,se pot urma exe,ple pozitive, se pot intocmi proiecte si se pot obtine bani, doar sa se vrea.

Avantajele pentru comunitate ar fi mult mai mari daca se reabiliteaza linia decit daca se desfiinteaza (in acest caz practic, beneficiile le vor lua citiva din primarie care vor valorifica imensa cantitate de curpru si metal rezultata). In plus, prin reabilitare, se pot realiza portiuni separate complet de traficul auto, ducind la scurtarea timpului de calatorie, si o mai buna respectare a graficului de circulatie. Aceste lucruri, completate cu o taxare la nivel real a parcarii (nicaieri in Occident parcare nu e gratis in zonele centrale ale oraselor), si sanctionarea dura a celor parcati ilegal (nicaieri in Occident parcarea pe iarba sau trotuar nu e permisa, fiind sanctionata, si nici nu se accepta motive puerile gen nu aveam unde parca, considerindu-se de la sine inteles ca utilizarea masinii personale implica si respectarea regulilor de parcare si asumarea riscului de a nu gasi loc de paracre amenajat) poate duce la o crestere a numarului de calatori platitori (cei acre merg gratis pe subventii de la primarie oricum vor fi).

Legat de incurcarea circulatiei, este o tema complet falsa, prin care cei din primarie incearca sa manipuleze oamenii. Un tramvai nu poate bloca circulatia decit daca linia pe care circula este blocata de automobilisti care nu respecta codul rutier, de aici se vede clar intentia de manipulare grosolana, omitindu-se cu buna stiinta cauzele reale. In loc ca primaria si politia sa aplice legea si sa sanctioneze pe cei care circula neregulamentar, se incearca o manipulare grosolana, schimbindu-se cauza cu efectul.

Sper ca presa resiteana sa nu duca aceeasi camapnie murdara ca in Brasov sau Constanta, unde toti sint aserviti autoritatilor locale si sint doar trompeta acestora, ci sa fie obiectiva, sa prezinte atit partea negativa din prezent cit mai ales solutiile care se pot aplica pentru remedierea situatiei in folosul comunitatii locale si nu doar a citorva alesi.

Sint convins ca multi ziaristi, si chiar cetateni, au fost prin orasele occidentale, si au vazut ca acolo tramvaiele nici vorba sa incurce circulatia, din contra circulatia e mult mai lejera acolo unde exista sisteme de transport pe sine, de mare capacitate, linii de tramvai sau metrou usor. De aceea imi exprim speranta ca se va milita pentru o solutie avantajoasa, demontindu-se si ideea lansata de primar ca nu sint bani, adevarul fiind ca bani sint, dar trebuie facute proiecte pentru ei, de unde rezulta ca nu prea sint de fapt oameni competenti la nivelul primariei pentru a scrie asemenea proiecte (o solutie este apelarea la o firma de consultanta). Exista atit bani europeni, cit si bani de la guvern, pentru investitii in transportul electric, trebuie doar proiecte bine facute pentru a-i obtine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Nov 2009 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Asta este... noi l-am votat. Desi, nu cred ca am fi avut dintre cine alege dar noah, am vrut democratie, asa ca ne-am pierdut capacitatea numita "unitate" si nu suntem in stare sa mai miscam ceva acum. Sa scoata tramvaiele, sa faca bani din fier vechi, sa inchida punctele termice, sa scoata iluminatul public, sa taie statiile ca sa le vanda la fier vechi, ca asta inseamna evolutie in mintea lor.
De fapt, cred ca este vorba de un echilibru, evolutia unei persoane (financiar) versus evolutia unui oras... trist.


Top
 Profile  
 
 Post subject: S-au facut modernizari
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 22:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
S-au facut modernizari putine dar cu rost pentru tramvaiele din Resita, spun asta deoarece in majoritatea tramvaielor care circula s-au montat aeroterme.
Acum in diminetile cand e frig afara (ma refer la temperaturi de 0 grade) se cunoaste ca in tramvaiele resitene functioneaza caldura, au fost schimbate burdufurile care erau rupte si care nu mai prezentau nici o garantie.
Dupa cum spuneam modernizari putine dar cu rost.
Sa speram ca este doar inceputul unei noi ere si pentru transportul resitean.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 23:27 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Intr-o perioada se vorbea despre o metoda de finantare pentru primarii, cu bani de la U.E. din fonduri structurale.
Din cate tin eu minte, orice proiect initiat de catre primarii si alte sisteme bugetare, erau finantate in proportie de 98% din bani U.E., nerambursabili, beneficiarii fiind obligati sa suporte doar 2% din cheltuielile totale. Cu acest sistem, nu s-ar putea moderniza totul, oare?

Daca este cineva mai informat in priviinta acestui tip de finantare, il rog personal sa contacteze Primaria Resita, prin intermediul site-ului lor/mail, si sa-i informeze postand aici raspunsul care-l va primi.

Nu stiu de ce dar am senzatia ca mai mult "nu se vrea" decat "nu se poate".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Ker0seN wrote:
Intr-o perioada se vorbea despre o metoda de finantare pentru primarii, cu bani de la U.E. din fonduri structurale.
Din cate tin eu minte, orice proiect initiat de catre primarii si alte sisteme bugetare, erau finantate in proportie de 98% din bani U.E., nerambursabili, beneficiarii fiind obligati sa suporte doar 2% din cheltuielile totale. Cu acest sistem, nu s-ar putea moderniza totul, oare?

Daca este cineva mai informat in privinta acestui tip de finantare, il rog personal sa contacteze Primaria Resita, prin intermediul site-ului lor/mail, si sa-i informeze postand aici raspunsul care-l va primi.

Nu stiu de ce dar am senzatia ca mai mult "nu se vrea" decat "nu se poate".


Foarte obiective consideratiile tale.

Din pacate, orasele mici si mijlocii au sanse reduse sa obtina finantari prin Programul Operational Regional. Sunt 12 poli de crestere ce au obtinut sume pe care trebuie sa le imbrace in proiecte, in timp ce alte orase, ce ar avea proiecte, sunt condamnate sa primeasca maruntisurile de la masa celor bogati, in urma unei concurente dure.
O etapa de finantare pt. orasele ce nu sunt poli de crestere s-a consumat in acest an. Nu stiu cand va mai fi alta. De accea nici municipiul Botosani nu poate ajunge la aceste fonduri, pt. reabilitarea retelei de tramvai.
Detalii despre finantarea prin Programul Operational Regional, aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3231

Intrebarea e simpla, totusi: Resita are macar un astfel de proiect?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 23:42 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Sincer, nu cred ca are un astfel de proiect. Deoarece acolo unde am auzit propozitia "transportul public Resita" nu am auzit niciodata "Programul Operational Regional". Senzatia care imi ramane este ca aceasta conducere incearca sa manipuleze opinia populatiei prin intermediul mass-media. Lucru deloc nou, la noi in tara, dar totusi... ce interese asa de ascunse ar putea sa aiba?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 23:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Ker0seN wrote:
dar totusi... ce interese asa de ascunse ar putea sa aiba?
Otel inalt-aliat la pret de fier vechi din gunoaie, cupru de 99% puritate la pret de apa plata, apoi ani de zile motorina de la autobuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 00:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Brassovia wrote:
Ker0seN wrote:
dar totusi... ce interese asa de ascunse ar putea sa aiba?
Otel inalt-aliat la pret de fier vechi din gunoaie, cupru de 99% puritate la pret de apa plata, apoi ani de zile motorina de la autobuze.


Sa nu uitam de producatorii de MANAS-uri, BMC-uri, MAZ-uri, etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Transportul cu tramvaiul
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Din surse mai neoficiale am auzit ca pana in 2013 tramvaiul nu poate fi scos deoarece are toate autorizatiile, licentele si alte acte pentru a putea circula. Incepand din 2014 cine stie ce se mai intampla.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 22:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Iluzii... Nu conteaza daca are autorizatiile sau nu, decat cand este vorba de infiintare. Pentru desfiintare nu trebuie decat sa existe cativa idioti care sa o faca. Cel din Brasov nici macar nu avea perioada de amortizare a investitiei terminata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Dec 2009 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Investiţie de milioane de euro

Municipalitatea a depus un proiect, ca să refacă calea de rulare a tramvaielor. De 40 de milioane de euro este nevoie, pentru ca mijloacele de transport în comun să circule normal, fără să îi lase pe cetăţeni blocaţi în mijlocul traficului.


Dana Firiţeanu, 28.12.09
http://www.adevarul.ro


Attachments:
Resita.jpg
Resita.jpg [ 137.21 KiB | Viewed 14944 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Mar 2010 13:17 
Cei de la Resita au fost la Constanta si s-au interesat de tramvaiele KT4D, o statie de redresare si masina de curbat linia la rece!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
,,Neseriozitate" de 70.000 de lei?

Consilierii locali reşiţeni nu au apreciat studiul de trafic ce prevedea desfiinţarea tramvaielor.

Consilierii au respins, în unanimitate, studiul de trafic pe care l-au considerat făcut de mântuială.

Acesta ,,prevede sensuri giratorii şi sensuri unice nejustificate", dar şi eliminarea tramvaielor şi introducerea metroului de suprafaţă, deşi municipiul de pe Bârzava nu a avut bani nici măcar să reabiliteze calea de rulare a bătrânelor tramvaie! Mult hulitul şi zgomotosul tramvai a scăpat, ca prin urechile acului, de la ştergerea de pe suprafaţa plină de cratere a municipiului de pe Bârzava, în ultima şedinţă a consiliului local. Atunci, printre proiectele luate în discuţie s-a numărat şi unul, iniţiat de către primarul Mihai Stepanescu şi viceprimarul Sorin Simescu, vizând ,,aprobarea documentaţiei Studiului de Circulaţie pe raza municipiului Reşiţa, elaborat de către SC Incertrans SA Bucureşti, conform Caietului de Sarcini şi a Contractului de servicii nr. 9003/15.01.2009".

,,Avem nevoie de acest studiu de circulaţie pentru finalizarea PUG-ului, spunea Simescu. Nu este perfect, l-am iniţiat pentru că este absolut necesar! Are mari lipsuri, care se vor clarifica în timp". Nu de aceeaşi părere au fost şi ceilalţi consilieri locali. Potrivit lui Ioan Benga, documentul prevede ,,sensuri giratorii şi sensuri unice nejustificate... lucruri care nu sunt necesare! În loc să simplificăm lucrurile, le-am complicat".

Printre modificările majore despre care s-a vorbit în consiliu s-au numărat introducerea de sensuri unice pe Bdul Muncii şi pe Str. Făgăraşului şi chiar eliminarea tramvaielor, după cum spunea viceprimarul Cristian Panfil. Şi totuşi, potrivit studiului de trafic, la ora actuală, 74,4 procente dintre călători preferă să meargă cu tramvaiul, în vreme ce restul utilizează traseele pe care sunt introduse autobuze. Numai în lunile septembrie, octombrie şi noiembrie, cu tramvaiul au fost transportate 1.167.447 de persoane, în vreme ce cu autobuzul au mers, pe liniile 2 şi 3, doar 84.618 de călători, iar pe linia 4 - 117.673 de persoane. Surprinzătoare este starea actuală a parcului reşiţean de mijloace de transport. Potrivit documentului, avem 28 de tramvaie (!?), 12 din Dortmund, din 1974, alte 8 tot din Dortmund, din 1966, şi 8 din Frankfurt, din 1963, cu o capacitate cuprinsă între 237 şi 264 de călători. Autobuze avem 15, ceva mai noi, din 1977-2003. Şi totuşi oamenii preferă tramvaiele...

Trebuie precizat că, dimineaţă, pe traseul principal (tramvaie), majoritatea persoanelor urcă în staţiile Moto-Velo, Intim, Victoria şi Mioriţa şi coboară la Nera, Universitate şi Universal. După-amiază, majoritatea urcă la Nera, Universitate şi Muncitoresc, şi coboară la Muzeu, Intim şi Moto-Velo.

Deci, cei mai mulţi dintre călători folosesc transportul în comun pentru a se deplasa de la un capăt la celălalt al oraşului. Fără să ţină cont de acest lucru, se prevede ca traseele autobuzelor să fie împărţite pe trei zone separate: Reşiţa Nord, Prescom şi Reşiţa Sud. Însă, acestea nu acoperă întreaga suprafaţă a municipiului şi nu au staţii comune care să permită călătorilor schimbarea mijlocului de transport.

Nici măcar metroul de suprafaţă, care ar urma să înlocuiască tramvaiele, nu ar acoperi întreaga Reşiţă, ci doar circuitul Gara de Nord - Stavila. Deci, per total, trasee care în acelaşi timp se suprapun dar care şi lasă zone neacoperite.

Astfel, pentru a merge din Renk în Muncitoresc de exemplu, reşiţenii nu vor mai putea folosi un singur mijloc de transport ca în prezent, ei fiind obligaţi să schimbe mai multe - adică, mai multe aşteptări în staţii şi mai multe bilete cumpărate. Într-un oraş care nu a fost în stare să reabiliteze în ultimele decenii calea de rulare a tramvaielor - ale căror costuri s-ar ridica la peste 40 de milioane de euro, potrivit aceluiaşi studiu de trafic, metroul de suprafaţă nu va fi făcut pe banii noştri.

Reşiţa trebuie să-şi caute un furnizor de astfel de servicii, care să facă linia pe cheltuială proprie şi să accepte ca primăria să-şi pună oamenii la încasat banii de pe biletele de călătorie. Abia apoi, din sumele strânse astfel, autoritatea locală ar trebui să achite furnizorului valoarea contractului!

Cât de serios a fost făcut acest studiu, pe care vom plăti 70.000 de lei din buzunarele municipiului, a remarcat consilierul Claudiu Dolot: ,,Sunt porţiuni unde apare municipiul Suceava în loc de municipiul Reşiţa: la concluzii sau la evaluarea traseului rutier. Se contrazic cu Prescom-ul, care spune că gradul de utilizare a tramvaielor este 80%, ei spunând 75%. Eu cred că ar trebui revăzut. Este o dovadă de neseriozitate totală!" Întrucât prin aprobare toate prevederile documentului ar fi devenit obligatorii, consilierii locali şi-au dat mâna şi s-au declarat, în unanimitate, împotriva acestuia....


15.03.2010
http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-c ... 5-07422350


Attachments:
Resita.jpg
Resita.jpg [ 22.53 KiB | Viewed 14641 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 01:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Se pare ca sfarsitul e mai aproape decat credem :( Acum cateva luni a luat foc statia de redresare.

http://www.prescom-cs.ro/noutati.php

Urmare a incendiului din data de 12.01.2010, Substatia de redresare nr.1, care alimenteaza tramvaiele cu energie electrica pe tronsonul PASAJ MOCIUR - PIATA REPUBLICII - STAVILA, nefiind functionala, circulatia tramvaielor se poate desfasura, in regim de avarie, cu un numar de maximum 7 tramvaie doar pana la Piata Republicii.

Pentru deservirea cetatenilor care locuiesc in zonele aferente parcursului PIATA REPUBLICII - STAVILA, in graficele deservite anterior de tramvai pe acest tronson, incepand cu data de 13.01.2010 circula autobuze inscriptionate "1B RENK - MARGINEA".

Autobuzele amintite mai sus circula pe traseul RENK - VICTORIA - INTIM - B-DUL A.I.CUZA - MARGINEA - B-DUL REVOLUTIA DIN DECEMBRIE - INTIM - RENK , pana la repunerea in functiune a substatiei avariate.

Va multumim pentru intelegere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Feb 2011 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Grevă la Prescom ! Autobuzele şi tramvaiele sunt trase pe dreapta, iar sute de reşiţeni stau în staţii degeaba

Angajaţii de la societatea de transport în comun au declanşat în această dimineaţă un protest spontan de lucru şi nu au mai scos pe traseu niciun mijloc de transport în comun. Reşiţenii au aşteptat minute în şir în zadar, pentru ca, în final să apeleze la taximetre. şi acestea însă, de abia au făcut faţă numărului mare de călători.

şoferii de la transport în comun au tras pe dreapta autobuzele şi au ieşit în curtea societăţii. Reşiţenii au îngheţat în staţii, fără să ştie că cei 240 de angajaţi ai SC Prescom SA au declanşat un protest spontan şi au refuzat să îi ducă la muncă.

,,De mai bine de jumătate de oră stau în staţia de tramvai şi la toate numerele de telefon de la taxi sună ocupat. Nu ştiu care sunt motivele, dar ar fi bine ca situaţia să se remedieze cât mai repede", a spus în această dimineaţă Buda Ştefan, un reşiţean de 25 de ani. ,,Trebuie să ajungem la spital pentru un control. De mai bine de jumătate de oră nu a trecut niciun tramvai sau autobuz", a declarat pentru Adevărul de Seară Reşiţa şi Taţa Purcel, de 52 de ani.

Circulaţia mijloacelor de transport în comun a fost paralizată mai bine de două ore, pentru ca în jurul orei 09.00 autobuzele să iasă pe traseu. Cei 240 de angajaţi ai Prescom s-au temut să nu îşi piardă locul de muncă, după ce au văzut într-un ziar local un anuţ potrivit căruia se angajaează şoferi, iar oamenii s-au temut că un alt operator de transport le va prelua traseele şi atribuţiile, iar actualul Prescom îşi va închide porţile.

,,Într-un ziar local a apărut un anunţ cum că se angajează şoferi pentru transport local, deşi noi ştim că un alt operator în afara Prescomului, care are contract cu Primăria, nu poate veni. Trebuie să se facă o licitaţie în cel mai rău caz. Angajaţii Prescom se tem că îşi pierd locurile de muncă", a declarat Remus Dragomir, reprezentantul angajaţilor de la Prescom.

Neîţelegere cu Primăria

Când a văzut că nu e de glumă cu angajaţii de la transportul în comun, edilul şef al Reşiţei s-a deplat în curtea societăţii ca să le dea oamenilor explicaţii. ,,Sunt nişte exagerări vizavi de faptul că se fac angajări ca şi conducători ai mijloacelor de transport. Nu cunosc nimic serios pentru că noi nu am organizat nicio licitaţie, nu am încurajat pe nimeni să facă lucrul ăsta", a precizat Mihai Stepanescu, şeful oraşului.

Acesta a admis faptul că societatea din subordinea consiliului local nu posedă bani şi că are nevoie de infuzie de capital, dar dă asigurări că nu va omite protecţia actualilor angajaţi.

Grevă ilegală

,,Avem obligaţii prin contract să prestăm servicii, nu să blocăm întreprinderea. Trebuie să respecte legea. Măcar 30% dintre angajaţi trebuia să fie la muncă. Greva spontană există în legislaţie, dar în servicii nu poate exista aşa ceva. Cum să întrerupă toată lumea lucrul? Este lipsă de responsabilitate, nu pot să-i înţeleg" , a declarat Gheorghe Marchiş, directorul SA Prescom SA.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... entsPage-1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Feb 2011 10:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Am primit pe mail (spicuiri):

Quote:
Tramvaiul din Resita MOARE!!! Incet, dar sigur. SE VREA SCOATEREA ACESTUI MIJLOC DE TRANSPORT.

Azi, 25.02.2011, muncitorii din cadrul SC PRESCOM SA Resita au refuzat sa iasa afara datorita zvonurilor care circula in legatura cu firma din Medias care a venit si a facut un anunt public dat in presa, precum ca angajeaza soferi pentru autobuze pentru transportul public.
Colegii mei au solicitat sa ni se spuna cu exactitate ceea ce se intampla, plecam acasa, sau SE VOR SCOATE TRAMVAIELE sau NU. Mentionez ca la aceasta intalnire a venit pana si primarul municipiului Resita, directorul general Gheorghe Marchis, viceprimarul Cristian Enuica sau cineva de la viceprimar , dl Dumitrache din aparatul de specialitate a primarului.
In plus, la noi in curte a ajuns o statie de alimentare cu combustibil de care nimeni nu doreste sa spuna nimic, mai mult se ascundea ca nimeni nu a dat dispozitia sa descarce acest container. Am sa fac si o poza sa o trimit pe mail pentru a vedea despre ce fel de statie este vorba ca sa vedeti si dumneavoastra.
In fata marii adunari de muncitori, toti au spus ca nu stiu cine a adus-o si cine a dat dispozitia de a fi descarcata, totusi se pare ca, aici, cum au spus si colegii mei suntem lucrati pe la spate si vom ajunge in somaj vatmani, taxatori, controlori, mecanici, electricieni.
In urma intrevederii cu cei din primarie, s-a spus astazi ca vor fi aduse autobuze care nu vor avea nevoie de reparatii, caci vor fi in garantie si va urma un haos total.
Multi dintre colegii mei au spus ca vor sa faca un MEMORIU CARE SA AJUNGA LA COMISIA EUROPEANA PE PROBLEME DE TRANSPORT PENTRU A FACE CEVA SI CU CALEA DE RULARE A TRAMVAIULUI, DEOARECE ESTE CEL MAI FIABIL SI CEL MAI ECONOMIC MIJLOC DE TRANSPORT IN COMUN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Feb 2011 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Grevă spontană la Prescom

Angajaţii de la Serviciul Transport Local au şomat în această dimineaţă mai bine de două ore

Firmele de taxi au făcut bani frumoşi vineri, după ce angajaţii societăţii de transport în comun au refuzat să iasă pe traseu la primele ore ale dimineţii. Motivul acestei greve spontane a fost generat de un anunţ de angajare (până la urmă nimic negativ) apărut în cotidianul nostru.

,,Oamenii au refuzat să iasă pe străzi datorită anunţului apărut chiar în cotidianul dumneavoastră. Acesta era legat de faptul că o societate caută să angajeze şoferi pentru transportul local, lucru care i-a speriat pe angajaţi, ştiut fiind faptul că singurul operator care poate face acest lucru este SC Prescom. Şoferii noştri au sunat la numărul de telefon trecut în anunţ şi li s-a spus că acest concurs va fi organizat, marţi, 1 martie, chiar aici în curtea noastră. Oamenii au reacţionat aşa, de teamă că îşi vor pierde locurile de muncă. Ba mai mult, în curtea Serviciului Transport Local a apărut şi o staţie de alimentare, care ne-a ridicat alte semne de întrebare", a declarat Remus Dragomir, lider de sindicat.

Gheorghe Marchiş, directorul societăţii Prescom, nu justifică greva spontană a angajaţilor, declarând că: ,,Nu este normal că s-a procedat aşa, pentru că noi avem obligaţii prin contract să prestăm servicii şi să nu lăsăm oamenii pe drumuri. Părerea mea e că aceste lucruri au fost interpretate greşit, şi, oricum, nu este prima negociere pe care Primăria Reşiţa o poartă cu alţi operatori de transport. De fapt, astfel de lucruri sunt absolut normale". Referitor la o posibilă sancţionare a greviştilor, Marchiş a precizat că abia după ce va analiza situaţia va lua o decizie.

Primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu, ce a avut în cursul zilei de ieri două întâlniri cu liderii de sindicat şi angajaţii Secţiei Transport Local, a declarat că nu a fost organizată nici o licitaţie în vederea concesionării serviciilor de transport local, salubritate şi administrarea cimitirelor.

Mai mult, edilul a precizat că va susţine modernizarea acestor servicii şi că este preocupat de protecţia socială a angajaţilor SC Prescom SA. În acest sens, primarul a solicitat conducerii sindicatului din cadrul acestei societăţi comerciale să îşi exprime în scris doleanţele pentru a le putea da un răspuns cât mai urgent.

O altă preocupare a primarului Mihai Stepanescu este legată de locaţia viitorului deponeu, care nu a fost stabilită încă, având în vedere că cel din municipiul Reşiţa este închis iar cel de la Bocşa se va închide în luna iunie a acestui an.


25.02.2011
http://www.caon.ro/greva-spontana-la-pr ... 5-11534048


Attachments:
DSCF5561.JPG
DSCF5561.JPG [ 14.82 KiB | Viewed 13573 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Feb 2011 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Iata statia de care se vorbea in e-mail-ul primit de la angajatii Prescom.


Attachments:
prescom.jpg
prescom.jpg [ 18.91 KiB | Viewed 13570 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Feb 2011 23:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Un articol mai complet.

Nu ma pot pronunta, totusi mi-e greu sa cred ca iese fum fara foc. Doua lucruri sunt clare:
-nu s-a facut nimic pt. reabilitarea infrastructurii tramvaiului
-au fost achizitionate cateva autobuze confortabile

Societatea Prescom a lăsat mii de reşiţeni aşteptând în staţiile de tramvai şi autobuz. Dintr-o neînţelegere!

Rablele societăţii de transport în comun reşiţene n-au mai ieşit în această dimineaţă din garaj, angajaţii punând la cale o grevă spontană ce i-a lăsat pe abonaţii şi plătitorii de bilet de zi cu zi să meargă la serviciu sau la şcoală pe jos, prin ger şi ninsoare. Doar taximetriştii au avut de câştigat

Reşiţenii au înjurat în această dimineaţă Prescom-ul mai mult ca niciodată. Dacă până acum o făceau pentru că autobuzele şi tramvaiele se prezintă într-o stare jalnică, se defectează în fiecare zi şi ajung în staţii la intervale mari de timp, astăzi au făcut-o pentru că nu au mai venit deloc. Motivul? O grevă spontană a angajaţilor secţiei de transport local, generată de un anunţ apărut într-un cotidian local. ,,Într-un ziar local a apărut un anunţ cum că se angajează şoferi pentru transport local, deşi noi ştim că un alt operator în afara Prescom, care are contract cu Primăria, nu poate veni în oraş. Trebuie să se facă o licitaţie în cel mai rău caz. Angajaţii Prescom se tem că îşi pierd locurile de muncă", a precizat liderul de sindicat al angajaţilor de la Prescom, Remus Dragomir. ,,A venit o firmă care a intrat în casa noastră, a adus o pompă de alimentare. Ni s-a spus că, în câteva zile, noi nu vom mai ieşi pe traseu. E vorba de o firmă din Mediaş. Lumea e îngrijorată că rămâne fără loc de muncă", a spus şi Petre Golomoz, angajat al Prescom.

La faţa locului a venit de urgenţă şi primarul Mihai Stepanescu. ,,Am aflat în această dimineaţă că e vorba de o grevă spontană a muncitorilor de la Prescom, mai bine-zis a celor de la secţia de transport local. M-am deplasat aici şi am explicat încă o dată, ceea ce am făcut şi ieri liderilor de sindicat, că sunt nişte exagerări vizavi de faptul că se fac angajări de conducători ai mijloacelor de transport. Nu cunosc nimic serios pentru că noi nu am organizat nici o licitaţie, nu am încurajat pe nimeni să facă lucrul ăsta", a spus primarul. Doru Marchiş, directorul Prescom, nu exclude varianta sancţionării protestatarilor." Dacă procedează aşa, normal că le sunt ameninţate locurile de muncă, pentru că nu o să-i las să devină stăpânii Reşiţei. Avem obligaţii prin contract să prestăm servicii, nu să blocăm intreprinderea. Trebuie să respecte legea, măcar 30 la sută dintre ei trebuiau să fie la muncă. Greva spontană există în legislaţie. În servicii nu poate exista aşa ceva, să întrerupă toţi lucrul. Cum s-ar fi simţit ei dacă aseară rămâneam fără apă, curent, gaz? Este lipsă de responsabilitate, nu pot să-i înţeleg", a afirmat Marchiş.

Înainte de a părăsi curtea Prescom, primarul Reşiţei a spus: ,,Oamenii vor merge la lucru, iar noi, pe viitor, vom avea în vedere modernizarea serviciilor de transport pentru că Reşiţa are nevoie de asta. Administraţia locală şi operatorul nu posedă bani, iar pentru asta e nevoie de infuzie de capital. Avem de-a face cu mijloace depăşite, atât moral, cât şi fizic, şi nu asigură nici confortul, nici siguranţa călătorilor. Ne stă în atenţie şi protecţia angajaţilor, să aibă un loc de muncă, să aibă venituri, pentru că e normal să fie aşa".

UPDATE, ora 17.45 ===================

Urmare a grevei spontane ce a avut loc în această dimineaţă în transportul local de călătorie, precum şi a temerilor pierderii locurilor de muncă de către şoferi, primarul Reşiţei vine cu precizări într-un comunicat de presă.

,,Vă facem cunoscut că nu s-a organizat nici o licitaţie în vederea concesionării serviciilor de transport local, salubritate şi administrare a cimitirelor. Am susţinut şi voi continua să susţin modernizarea acestor servicii întrucât, în ceea ce priveşte transportul local, trebuie asigurate confortul şi siguranţa călătorilor. Datorită problemelor financiare ale primăriei şi Prescom SA, nu există alternativă pentru modernizare, decât cu aport de capital. Este adevărat că au avut loc mai multe întâlniri, atât la sediul primăriei, cât şi la cel al operatorului de transport local, cu reprezentanţii diferitelor firme interesate. Aceasta în condiţiile în care, pe lângă transportul local, salubritatea şi administrarea cimitirelor, o mare problemă o reprezintă locaţia viitorului deponeu pentru deşeuri, având în vedere că cel din Reşiţa este închis, iar cel din Bocşa se va închide în acest an" se arată în comunicatul de presă.

Primarul Mihai Stepanescu solicită liderilor de sindicat să-i prezinte o listă cu doleanţele sindicaliştilor, pentru a fi rezolvate într-un timp cât mai scurt.


25.02.2011
http://www.argument-cs.ro/


Attachments:
greva%20prescom%201.jpg
greva%20prescom%201.jpg [ 46.59 KiB | Viewed 13543 times ]
greva%20prescom%202.jpg
greva%20prescom%202.jpg [ 47.41 KiB | Viewed 13544 times ]
greva%20prescom%203.jpg
greva%20prescom%203.jpg [ 50.21 KiB | Viewed 13542 times ]
primarul%20si%20Marchis.jpg
primarul%20si%20Marchis.jpg [ 45.42 KiB | Viewed 13542 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Mar 2011 18:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Şi totuşi de ce nu circulă noile autobuze prin municipiul Reşiţa

Ieri, consilierii locali s-au întâlnit din nou în şedinţă, iar pe ordinea de zi erau două hotărâri cu trimitere directă la cele opt autobuze. Acum, ele au trecut din domeniul public în domeniul privat. Nu şedinţele dese sunt o problemă ci faptul că patru dintre autobuze nu au actele în regulă, cel puţin deocamdată.

Dar de ce ele nu sunt nici la această oră pe traseu? Situaţia este destul de simplă. Pe la Registrul Auto Român au trecut doar patru din cele opt. „Deocambată la noi au fost aduse actele doar pentru patru autobuze, iar din punctul nostru de vedere doar acestea pot ieşi pe traseu“, a precizat Viorel Brajovan, directorul RAR Caraş-Severin. Printre angajaţii societăţii care asigură şi transportul local circulă tot felul de zvonuri. Unul dintre ele este şi cel legat de întârzierea predării acestor autobuze.

Cei mai mulţi dintre ei spun că Primăria are în vedere scoaterea tramvaielor din circulaţie şi mai mult decât atât o asociere cu o firmă din Mediaş care ar trebui să vină la Reşiţa, iar această asociere ar lăsa pe drumuri mai mult de 100 de angajaţi. În orice caz dacă reşiţenii vor dori să circule cu autobuzele cumpărate recent, mai au de aşteptat.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Si ... 56500.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Mar 2011 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Inca un e-mail. Sunt spicuiri (nu am facut publica identitatea autorilor) insa am pastrat intocmai modul de adresare. Mi-e teama ca mai moare un tramvai, ca raman oameni pe drumuri...

Quote:
colegii mei soferii erau deja in proba noile autobuze cu care sa speram ca vom circula de maine sau poimane cel tarziu.
In urma unor intrevederi cu diverse persoane am aflat ca firma din MEDIAS este RO AIR TIR SPEDITION sau ceva de genu si din cate au aflat sindicatele se pare ca este deja un parteneriat de "asociere " cu aceasta firma cat si din spusele soferului care a adus statia de alimentare de carburant (cea pe care vi-am trimis-o in poza) a spus ca de fapt patronul lui a castigat licitatia si ca este a noastra ca va venii cu noile autobuze din austria (nu striu inca ce marca ar fi.) . Mai mult unii din colegii nostrii au sunat din nou la numarul pus la dispozitie pentu informatii li sa spus "DIN CAUZA GREVEI FOMISTILOR ALORA DE LA PRESCOM SE AMANA CU O SAPTAMANA SAU DOUA".
In cazul in care exista un contract de asociere despre care primaria si consiliul local nu stie absolut nimic (am sa va trimit comunicatul primariei ca raspuns al solicitarilor noastre) care este solutia pentru a putea acest contract sa fie pus in aplicare, dupa cum spunea si primarul ca nu a fost organizata nici o licitatie in acest sens. Ba mai mult societatea noastra se afla din 27.01.2011 in insolventa.
Maine am sa iua raspunsul primit de la primarie si am sa-l scanez sa v-il trimit sa vedeti si dumneavoastra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Raspunsul primariei.


Attachments:
Comunicat Primarie 28.02.2011.doc [278 KiB]
Downloaded 288 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2011 21:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Intr-adevar, fum fara foc n-a iesit. Cei din Resita vorbeau despre o firma din Medias care sa preia transportul din Resita. Initial nu mi-a venit sa cred, deoarece firma (RO-A-TIR Trans Spedition) are doar tiruri insa (ce "coincidenta"), in curtea firmei au aparut cateva autobuze din Olanda, Den Outsden! In luna martie a.c.!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 May 2011 00:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Se pare ca este oficial incepând cu data 01.06.2011 RO-A-TIR SPEDITION Medias va veni la Reşiţa. Pentru a prelua transportul in comun si din ceea ce spunea directorul se va circula DOAR CU 4 TRAMVAIE DIN 9 EXISTENTE PE TRASEU IN PREZENT CEEA CE PRESUPUNE INCEPUTUL ELIMINARII ACESTORA.
DIN CE S-A DISCUTAT LA SEDINTA CARE A FOST ASTAZI (19.11.2011) LA GARAJUL (DEPOUL) S.C. PRESCOM S.A SE PARE CA SI CONCEDIILE VOR FI PIERDUTE SI ORELE DE RECUPERARE, INTR-UN CUVANT CAM TOTUL.
DIN SPUSELE CELOR DE LA MEDIAS VOR ADUCE 13 ARTICULATE CARE IN MOMENTUL DE FATA STATIONEAZA LA JEBEL UNDEVA PE UN TEREN.
NU STIU CAT ESTE DE LEGAL ATRIBUIREA DIRECTA FARA LICITATIE A TRASEELOR ATATA TIMP CAT CONTRACTUL DE CONCESIUNE CU PRESCOM NU A PICAT


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2011 07:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Trebuie Hotarare de Consiliu local pt. delegarea gestiunii serviciului de transport public local.

Nu stiu daca RO-A-TIR Trans Spedition are ca obiect de activitate prestarea serviciilor de transport public insa exista SC Schmitt International SRL (poate astia-s "nemtii" de care se vorbea anterior), adica tot patroni ai RO-A-TIR, firma ce are cateva curse speciale in jud. Sibiu (transport angajati SC Kromberg & Schubert).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Adio, Dar mai ramai
PostPosted: Sat 21 May 2011 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Patronul se numeşte Mayer şi se pare că este ceva neamţ că a fost ieri 20.05.2011 si a vizitat depoul si garajul.
Este adevarat ca trebuie hotărâre de Consiliu local dar inca nu s-a aprobat anularea contractului de concesiune pe 25 de ani cu Prescomul, care a fost intocmit anul trecut .
Mentionez ca ieri autobuzul #24 si tramvaiul #22 au luat calea fierului vechi si urmeaza autobuzul #33 si apoi #12 Si #17 si #13. Pana si autoturnul cel vechi a avut aceeasi soartă.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adio, Dar mai ramai
PostPosted: Sat 21 May 2011 09:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Eminescu23 wrote:
Patronul se numeşte Mayer şi se pare că este ceva neamţ


Daca e Mayr Cosmin (patronul RO-A-TIR), acesta este neamt precum Iohannis de la Sibiu (macar sibianul cunoaste limba germana).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 May 2011 09:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Iată că incet încet se va duce tramvaiul spre iesirea sa din circulaţie. Deşi mulţi nu credeau acest lucru se va întâmpla si acesta

De la 1 iunie, alte 13 autobuze pentru transportul reşiţean

Astăzi, au ajuns la Reşiţa un număr de 13 autobuze pentru transportul public de călători, care se adaugă celor opt achiziţionate în această primăvară. Firma care le-a adus este Spedition din Mediaş, componentă a cunoscutului Grup de firme Mayer.

Practic, în acest fel municipalitatea încearcă să aducă la pachet firmele Bratner, din Austria, pe partea de salubritate, şi Mayer, pentru a asigura transportul de călători. Cele 13 autobuze sunt aduse de Spedition Mediaş, pe o perioadă provizorie, până la organizarea licitaţiei de adjudecare a Serviciului de transport călători. În cazul în care vor fi declaraţi câştigători, cei de la Mayer vor veni la Reşiţa cu alte autobuze.

Potrivit lui Marius Dumitrache, inspector în cadrul Compartimentului de Transport şi Siguranţa Circulaţiei al Primăriei Reşiţa, autobuzele nu sunt noi, dar se prezintă într-o stare foarte bună. Toate sunt articulate, cu o capacitate de aproape 140 de locuri fiecare, dintre care 40 pe scaune, sunt dotate cu rampe pentru persoanele cu handicap, aer condiţionat şi camere de luat vederi. O parte dintre ele au fost deja înmatriculate astăzi, urmând ca acelaşi lucru să se întâmple cu celelalte la începutul săptămânii viitoare.

Conducerea primăriei susţine că, deocamdată, tramvaiele nu vor fi scoase din circulaţie, opt garnituri vor continua să asigură fluidizarea transportului public de călători în Municipiul Reşiţa.


http://www.argument-cs.ro/content/de-la ... i%C5%A3ean


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 May 2011 09:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Cum adica, autobuzele au fost aduse provizoriu? Firma are dreptul sa foloseasca autobuzele pe traseele Prescomului, fara a exista Hotarare de Consiliu local? Nu!

Autobuze articulate? Inca un pas spre desfiintarea tramvaiului!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group