TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 23 Aug 2019 14:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: Sun 22 May 2011 11:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Exista un proiect de hotărâre care nu s-a aprobat încă pentru rezilierea contractului de concesiune care in anul 2010 a fost atribuit pe 25 de ani si anul acesta se vrea anularea concesiunii pe 25 de ani care a fost atribuit anul trecut.

Iata si hotararea care reziliază contractul de concesiune pe 25 de ani ce a fost atribuit în urma cu un an pe când operatorul PRESCOM avea "jafuri de autobuze" de picai din ele, treceai cu piciorul prin podea, si acum ca primăria a achizitionat 8 autobuze s-a reziliat contractul de concesiune pe 25 de ani , asta că stăm ÎN GÂT PRIMARULUI CARE DIN CAMPANIA ELECTORALÄ‚ VROIA SCOATEREA TRAMVAIELOR.


Attachments:
File comment: Hotararea de Consiliul local 103 privind delegarea gestiunii
Hotararea103.pdf [66.54 KiB]
Downloaded 232 times
File comment: Iata si hotararea care reziliază contractul de concesiune pe 25 de ani ce a fost atribuit în urma cu un an pe când operatorul PRESCOM avea "jafuri de autobuze " de picai din ele treceai cu picioru prin podea, si acum ca primăria a achizition
Hotararea100.pdf [85.54 KiB]
Downloaded 211 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 May 2011 12:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Iata aici un proces verbal de semnarea a parteneriatului cu BRANTNER Şi RO-A-TIR SPEDITION precum si membrii BRATNER care in momentul pe care eu l-am primit nu era ÎNCĂ‚ semnat de cei de la BRANTNER.

Iata si linkul unde se pot vedea ce hotărâri au fost luate de consiliul local
http://www.primaria-resita.ro/portal/po ... enDocument


Attachments:
Doc1.doc [406.5 KiB]
Downloaded 217 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 May 2011 12:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
As vrea sa aflu expunerile de motive care au stat la baza initierii Hotararilor de Consiliu local prezentate anterior, precum si Contractul de concesiune nr. 13043/01.07.2010.

Pana sa aflam motivatia, totusi mi se pare grav sa anulezi un Contract de concesiune in vigoare.

Nu exista decat varianta corecta a scoaterii la licitatie a traseelor, nu "predarea" acestora unui operator ales. Unde este principiul concurentei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 May 2011 21:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Silviu Sintea wrote:
Unde este principiul concurentei?
In nici un caz nu in Romania anilor nostri. Cui ii mai pasa de vreo lege, de cand guverneaza insasi faradelegea ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 May 2011 01:54 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Nu ar trebui sa existe un caiet de sarcini? Ma refer la vehiculele care urmeaza sa fie achizitionate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 May 2011 02:17 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Din ce am citit si eu prin ziare, am inteles ca se va tine o licitatie pentru toate serviciile PRESCOM. Important ar fi ca vestea despre aceasta licitatie si toate datele necesare sa se duca cat mai departe, in speranta ca la momentul desfasurarii ei vor mai aparea si alti concurenti ce, poate, vor devansa firma "nemteasca".

Niste puncte ciudate ce trezesc semne de intrebare asupra mea:
1. Primaria a achizitionat autobuze din apropiere de Medias, mai exact Tg. Mures;
2. Firma ce este favorita si careia se incearca a i se asterne un covor moale este din Medias, in apropiere de Tg. Mures;
3. Am inteles, de la mai multe persoane, ca au fost identificate autobuze SH in stare mai buna decat cele ce le-a achizitionat primaria.

Ma intreb daca nu cumva in zona o fi un pol de interes al anumitor legaturi politice sau personale...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 May 2011 21:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Silviu Sintea wrote:
Contractul de concesiune nr. 13043/01.07.2010


In atasament: http://forum.transira.ro/files/197-2010.pdf


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 25 Aug 2011 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Începând de Sâmbătă 27.08.2011 tramvaiele din Reşiţa nu vor circula timp de o săptămână. Vor circula doar Autobuze.
Nu stiu exact care este motivul pentru care se întamplă acest lucru dar voi incerca să aflu cat mai repede care motivul opririi indelungate a tramvaielor


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 27 Aug 2011 03:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
mai jos am sa atasez fotografia anuntului care arată intreruperea circulaţiei tramvaielor în municipiul REŞIŢA
ŞI CARE TOTODATA TRIMITEREA OAMENILOR (VATMANILOR, ELECTRICIENILOR, MECANICILOR)ŞI TOT CE INSEAMNĂ‚ PERSONAL DE INTREŢINERE LA TRAMVAI TRIMIŞI ACASĂ‚ ÎN RECUPERĂRI CONCEDII BĂGATE FORŢAT PE GÂT ANGAJAŢILOR ŞI CHIAR CONCEDII FĂRĂ PLATĂ LA CEI CARE NU MAI AU NICI RECUPERĂRI ŞI NICI CONCEDII


Attachments:
dscf0289_164 [800x600].jpg
dscf0289_164 [800x600].jpg [ 89.36 KiB | Viewed 11378 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Aug 2011 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Tramvaie comuniste au fost trase pe dreapta din cauza lucrărilor edilitare

Tramvaiele Îi pun În dificultate pe călători din cauza nesiguranţei

Vestea pare bună la prima vedere, Însă partea proastă este că acestea vor fi repuse În circulaţie după ce se termină lucrările. După ce mijloacele de transport În comun le-au dat bătăi de cap reşiţenilor toară vara, acum aceştia mai pot circula doar cu autobuzele.

Tramvaiele cumpărate cu un euro pentru reşiţeni În urmă cu câteva mandate le-au asigurat călătorilor sauna gratuită pe parcursul acestei veri, dar şi palpitaţii la inimă din cauza temperaturilor ridicate. Salvarea prin scoaterea lor din circulaţie vine pe final de sezon şi este oferită de firma de electricitate.

Se lucrează la Înlocuirea cablurilor electrice, astfel că nu ne-am fi permis să le lăsăm În circulaţie şi să punem În pericol viaţa călătorilor;, a spus Ionela Kovacs, director punct de lucru Ro-a-Tir, firma care a preluat În concesiune serviciul public de transport. Momentul este numai bun pentru revizia mijloacelor de transport În comun, astfel Încât acestea să se mai târască pe linii câteva sezoane, deşi sunt vechi. Călătorii sunt fericiţi că au scăpat de tramvaiele comuniste.

Opinii Împărţite

Este bine că s-au scos, mai bine ar rămâne trase pe dreapta de tot sau Primăria să cumpere unele noi. Acestea cred că şi-au depăşit norma de funcţionare a spus reşiţeanul Andrei Mirea, de 27 de ani. De aceeaşi părere sunt şi alţi locuitori ai oraşului, care s-au săturat să inspire mirosul urât şi să aibă emoţii că nu vor ajunge cu bine la destinaţie. Din cauza căii de rulare, care este degradată, vatmanul a trebuit să oprească şi am luat un taxi ca să ajung la timp la serviciu. ÃŽn plus faţă de bilet, am mai dat banii şi pe taxi. Mai bine le-ar scoate de tot;, a spus şi Caius Sebin, de 24 de ani. Deşi reşiţenii s-ar simţi mai bine fără vechiturile de pe şine, care Încă sunt În patrimoniul Prescom, specialiştii În transport În comun explică faptul că soluţiile ar fi cu totul altele.

Soluţia nu este ca tramvaiele să fie scoase din circulaţie pentru că mijloacele de transport pe reţele electrice sunt cele mai verzi şi sunt apreciate de Uniunea Europeană. Uniunea Naţională a Transportatorilor Publici chiar recomandă administraţiilor publice locale să le păstreze, a spus inginerul electro-mecanic Gheorghe Marchiş.

Acesta a explicat că Uniunea Europeană finanţează proiectele, Însă este important ca cineva să le şi scrie. Cota de finanţare a autorităţii locale la fondurile atrase pe transportul În comun este de doar 2 la sută, a adăugat Gheorge Marchiş.

Planuri futuriste

Municipalitatea ia În calcul ca variantă modernă de transport urban linia CFR, Între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord. Deşi optează pentru aceasta, Primăria a fost dependentă În acest caz de finalizarea Planului Urbanistic General, care oferă acum mai multe soluţii, inclusiv referitoare la fluidizarea transportului În comun.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/re ... 45800.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Sep 2011 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Începând de astăzi 12.09.2011 de când trebuia să se reia circulaţia tramvaielor în Municipiul Reşiţa se pare că oprirea PROVIZORIE este de fapt definitivă şi totodată ÎNCEPE EPOCA SCOATERII TRAMVAIULUI din Municipiul Reşiţa, TRAMVAIUL fiind considerat cel mai ecologic mijloc de transport in comun si totodata TRANSPORTUL VERDE cu cele mai mici costuri de întreţinere şi cea mai mare fiabilitate.
De astăzi pe traseul de tramvaie se circulă cu un număr de 10 autobuze pe traseul de tramvai (autobuze DAF Alliance B93G = cu un numar de 140 de călători maxim), pe când la un tramvai capacitatea de transport este de 300 de călători pe fiecare tramvai (la 8 tramvaie in circulaţie = 2400 calatori).
Deşi Prevederile Uniunii Europene sunt Prioritare nimeni nu poate face nimic, sunt proiecte mari şi late pentru reînoirea infrastructurii, pentru reînoirea parcului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Sep 2011 06:48 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
@Silviu: Dupa cum probabil ai citit deja circulatia tramvaielor a fost oprita "temporar" in Resita si la termenul de repornire nu s-a mai intamplat nimic. Niciun ziar sau alta urma de mass-media nu deschide nici macar pe ocolite acest subiect. Parca toti il ignora si asteapta sa traca suficient timp pentru a fi "prea tarziu" sa le mai reporneasca.

Ma intrebam daca nu cumva poti sa dai un mail in numele asociatiei catre primaria Resita sau Ro-A-Tir pentru a afla care este situatia si a le mai deschide putin mintile. Data trecuta cand ai intervenit s-a auzit destul de departe (si in mass-media) de interventie. You've got the power!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 17:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Astazi s-au facut disponibilizări in masă, adică tot personalul de întreţinere de la sectorul TRAMVAIE A FOST DAT AFARĂ si au mai ramas doar 5 mecanici si 2 electricieni pentru intreţinerea autobuzelor.
Ceea ce se spunea in presă că vor sa preia 7 garnituri de tramvaie a fost doar o abureală.
Păcat că oamenii au ajuns pe drumuri cu rate la bănci căci incepând cu data de 01.10.2011 s-a scumpit si pretul biletelor de la 1,5 lei la 2 lei si abonamentele s-au scumpit foarte mult.
MARE PĂCAT CA S-A DORIT FALIMENTAREA PRESCOMULUI!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Resita are cel mai scump transport in comun

Unul dintre candidatii la Primaria Resitei, deputatul Valentin Rusu, il acuza pe Mihai Stepanescu, actualul primar, de achizitia unor autobuze second-hand supra-evaluate si de o calitate inferioara ce au inceput sa se strice dupa cateva luni de circulatie

La sfarsitul anilor ’80, in Resita, s-a dat in folosinta o linie de tramvai in cinstea multilustrului si iubitului conducator. Aceasta a fost exploatata vreme de doua decenii, pana ce garniturile au iesit din functiune, una cate una.

Reactia primariei nu putea sa fie o alta decat sa achizitioneze autobuze si s-au hoarat sa aduca unele deja uzate. Printre principalele fapte de eroism ale primarului Stepanescu se numara contractele cu mai multe firme, ROMARIS, RO-A-TIR si in urma carora resitenii s-au ales cu cateva fiare vechi motorizate la preturi cuprinse intre aproximativ 15 si 30 de mii de euro pe bucata, cel putin asa declara Marius Gartoi (seful serviciului public), dar in municipiul de pe Barzava se zvoneste ca pretul a ajuns pe la o suta de mii de euro.

Cat unul nou si super-dotat

In astfel de conditii, cu tramvaiele casate, autobuze ca in imagine e normal ca soarta resitenilor sa nu se imbunatateasca, chiar mai rau de atat, tinde sa se inrautateasca. Toamna lui 2011 va aduce scumpirea biletelor pe mijloacele de transport in comn din resita, cel putin asa declara primarul Mihai Stepanescu in urma sedintei de consiliu local din septembrie.

Pretul biletelor pe autobuze si tramvaie creste fix la 2 lei, tarif ce inseamna undeva la jumatate din pretul unei calatorii cu autobuzul in Paris iar cel mai probabil scumpirea anuntata se va produce in luna octombrie. Sa mai spun ceva despre conditiile de calatorie pariziene si cele resitene asigurate de Mihai Stepanescu si echipa-i sustinuta de USL ?

In ceea ce priveste transportul pe linia de tramvai, edilul sef a precizat ca acesta nu a fost scos definitiv din oras, tramvaiele au fost retrase momentan, din cauza reviziei tehnic. “Tramvaiele sunt in proprietatea Prescom SA si urmeaza ca opt garnituri sa fie preluate de municipalitate iar firma RO-A-TIR sa aduca inca opt autobuze pentru resiteni.


http://www.politicienii.ro/2011/09/28/r ... ort-comun/


Attachments:
prescom_transportul_din_resita.jpg
prescom_transportul_din_resita.jpg [ 173.1 KiB | Viewed 11115 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Resitenii, lasati la mila tramvaielor

Dincolo de huruitul infernal al tramvaielor, care se va auzi în curând, se ascunde majorarea preţului la bilete

Chiar dacă am încercat s-o facem cât mai puţin evidentă, răfuiala electorală dintre primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu, şi omul de afaceri Gheorghe Filipescu a trecut dincolo de războiul panseluţelor ce au fost mutate cu tot cu jardiniere din faţa Consproiect prin intervenţii cu buldozerul, organizate de autorităţile locale. Iar reşiţenii au ajuns într-un fel de exil electoral între Stepanescu şi Filipescu.

Omul de afaceri a venit, marţi, 27 septembrie, în faţa consiliului local să se plângă, dar nu pentru panseluţele care i-au fost luate, ci pentru o sesizare înaintată de primar parchetului reşiţean, prin care spunea că Filipescu l-a calomniat într-o scrisoare distribuită, pe diverse căi, electoratului.

Ce e ciudat, însă, e că plângerea penală pentru calomnie ar fi trebuit să ajungă la judecătorie, nu la parchet, dar fapta sesizată ar putea fi, de fapt ultraj, având în vedere funcţia publică îndeplinită de primar. Chestii de jurist, aţi putea spune, însă gluma se îngroaşă atunci când observi că plângerea penală este semnată de consilierul juridic Sorin Orbulescu şi de Anghelina Ionică, şeful Biroului Juridic şi de Executări Silite.

Stepanescu se plânge că Filipescu l-a acuzat că a cumpărat zece autobuze la mâna a doua, cu 100.000 de euro bucata, când, de fapt, au fost luate doar opt, cu un cost totalizând sub această sumă. Filipescu se plânge că Stepanescu a scris parchetului că el prezintă un pericol social deosebit.

Într-unul dintre răvaşele lui Filipescu putem citi că regretă administraţia din 2004-2008, care i-a încredinţat lucrările din centru, şi care ar fi adus opt tramvaie pe un euro, „care circulă şi astăzi“. În mod cu totul întâmplător, Stepanescu i-a arătat că astăzi nu mai circulă tramvaiele. Dar vor circula!

Potrivit primarului, vor fi preluate şapte garnituri de tramvaie (ce au aparţinut Prescom-ului, după o înţelegere cu administratorul judiciar) ce vor fi predate operatorului de transport, iar municipalitatea va mai aduce opt autobuze noi.

Dincolo de această veste bună se ascunde una rea: în momentul în care reşiţenii vor auzi din nou huruitul infernal al tramvaielor, vor şti că preţul biletului a ajuns la doi lei. Åži asta pentru că odată ce vor fi preluate garniturile, se va semna contractul dintre municipalitate şi operatorul de transport, document care stabileşte noul preţ, asupra căruia s-a căzut de acord încă din prima zi în care firma a pus piciorul în Reşiţa.


http://www.caon.ro/resitenii-lasati-la- ... lor/987492


Attachments:
tramvai-resita.jpg
tramvai-resita.jpg [ 38.62 KiB | Viewed 11117 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Ce se mai vinde in Resita...

Quote:
Detalii produs

Oferim din stoc fir contact tramvai Ri 100 mm2 conform DIN 43141

Cantitate = 4500 kg

PRET = 37,5 RON +TVA

Pentru mai multe detalii, nu ezitati sa ne contactati la tel/fax 0255 222978 / 211499 sau pe adresa de email: mira_val_ro@yahoo.com

http://www.miravalsrl.bizoo.ro/vanzare/ ... ct-tramvai


Attachments:
Fir-contact-tramvai_3208711_1296638799.jpg
Fir-contact-tramvai_3208711_1296638799.jpg [ 6.8 KiB | Viewed 10881 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Suntem si noi importanti!

REŞIŢA - Spune primarul Mihai Stepanescu, referindu-se la banii direcţionaţi de CJ către alte localităţi, ocolind Reşiţa.

Vechiul subiect al gunoaielor Reşiţei a fost adus în discuţie în cadrul unei recente conferinţe de presă susţinute de Mihai Stepanescu, primarul municipiului. Edilului i s-a cerut să comenteze o afirmaţie potrivit căreia staţia de compactare a deşeurilor, aparţinând Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI), nu ar funcţiona din cauza datoriilor înregistrate de primării, în special de cea a Reşiţei.
Stepanescu a admis faptul că debitul municipalităţii faţă de ADI se ridică undeva la 250.000 de lei, însă a explicat: ,,Aşteptăm şi noi bani! Suntem într-o fază greoaie cu sistemul de termie pentru că am decis să nu desfiinţăm acest sistem centralizat unic în judeţ, care nu ia faţa alegătorilor şi poate n-aduce voturi. Sunt pierderi cantitative de 50-75%, care sperăm că vor fi diminuate din 23 decembrie, când va fi pus în funcţiune noul sistem".
Edilul a mai spus că aşteaptă şi susţinere de la Consiliul Judeţean, aşa cum au primit şi alte localităţi, şi că speră ca din acei bani să poată achita măcar datoriile şcolilor: ,,Suntem de 30-40 de ori mai mari decât Socol sau Pojejena. Nu cerem de 40 de ori mai mult, dar suntem şi noi importanţi. Consilierii judeţeni aprobă tot felul de hotărâri".

În legătură cu tramvaiele, primarul Reşiţei a explicat că fiecare din factorii implicaţi are păreri diferite şi că, deşi operatorul spune că nu mai poate continua cu actuala cale de rulare, ,,a venit cu o ofertă şi ar trebui să se supună rigorilor legii. Dacă Prescom-ul intră în faliment, ar putea cumpăra tramvaiele", ori ar putea aduce altele mai bune, din altă parte.

Antoniu Mocanu

Sursa: CAON.RO


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Am postat aceasta stire ca sa va cer opinia, deoarece eu nu inteleg mai nimic din ea...

Ce legatura are intrarea PRESCOM-ului in faliment cu achizitionarea tramvaielor de catre RO-A-TIR? Ce legatura are legea cu treaba asta? Exista vreo lege care obliga o firma ce preia activitatea alteia intrate in faliment sa o preia 100%? Adica in ce fel ii obliga legea pe cei de la RO-A-TIR sa continue transportul cu tramvaie odata cu falimentarea PRESCOM?

Firul de contact a inceput deja sa lipseasca pe portiuni destul de mari din mai multe zone ale orasului, pentru ca a inceput sa pice la pamant, nemaifiind intretinut.

Despre "modernizarile" gen afisaje in statii si pe autobuze ce le-au promis cei de la RO-A-TIR, anticipabil, nu se mai aude nimic...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Nov 2011 10:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Sa Mai FIe oare somaj pe linia de tramvai ????????
NU PREA MAI CRED


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Nov 2011 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Somaj pe lina de tramvai

REŞIŢA - În pofida promisiunilor oficiale, bătrâna şi nereabilitata cale de rulare a tramvaielor produce şomeri

Căderea liberă a Prescom-ului şi părerile împărţite legate despre cât de necesare şi agreate sunt tramvaiele în peisajul urban al Reşiţei, au atras o serie de discuţii. În momentul în care administraţia reşiţeană a adus un nou operator pentru serviciul de transport, oficialităţile vorbeau despre un protocol de colaborare încheiat cu acesta, prin care firma se obliga să nu dea afară din oameni cel puţin şase luni.

Åži totuşi, unii dintre angajaţii vechiului Prescom, preluaţi de noul operator, au rămas pe drumuri pentru că li s-au încheiat contracte de muncă doar pe o perioadă de trei luni. Întrebată în legătură cu ce se va întâmpla cu oamenii care lucrează la tramvaie, Ionela Kovacs, directorul punctului de lucru din Reşiţa al societăţii de transport, a precizat că aceştia vor trece la taxat şi la control, chiar şi în condiţiile introducerii noului sistem electronic de validare a călătoriilor.

Cifrele existente însă în evidenţa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Caraş-Severin arată o realitate puţin diferită. Astfel, în 30 iunie, se înscria ca şomer un fost angajat al operatorului de transport, în 31 iulie, alţi nouă, la 1 septembrie, un altul, iar la 30 septembrie, alţi opt. Pentru ca acum, la acest sfârşit de noiembrie, în evidenţele oficiale să fie înscrişi 81 de foşti angajaţi ai Prescom.

Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, spune că într-adevăr a existat un protocol între municipalitate şi operatorul de transport, care însă şi-a încetat valabilitatea în momentul în care societatea a câştigat licitaţia pentru concesionarea serviciului. ,,Cei care au fost daţi în şomaj au avut tot felul de abateri, dar am înţeles că au şi făcut angajări. Aveau 152 de angajaţi, dar au rămas mai puţini, undeva la jumătate. Noi le-am oferit celor în cauză alternativa de a lucra la Serviciul de Gospodărire, dar până acum niciunul dintre ei n-a venit", a precizat primarul.

Antoniu Mocanu

http://www.caon.ro/somaj-pe-lina-de-tramvai/1020109

Desi am fosti colegi , nu am auzit ca i s-ar fi propus vreunuia sa lucreze la serviciul gospodarie probabil pe un salar de 450 lei si munceste foarte mult; desi somaj are 550 - 575 lei si sta de fapt acasa.:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Mar 2012 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Inceputul sfarsitului previzibil din viitoarea comuna Resita!!!

A început sfârşitul tramvaiului reşiţean, acesta a devenit deja o amintire- se pregăteşte un ,,tun" de aproape 400.000 de euro ?

Ceea ce până mai ieri se vorbea pe la colţuri sau circula în oraş sub formă de bârfă, iată că începe să se contureze tot mai clar. Este vorba despre distrugerea tramvaiului din Reşiţa, lucrare inaugurată în trei etape: la 23 august 1988 tronsonul Renk- Intim şi mai apoi, 23 august 1989 când la ora 23:30 de minute, prima garnitură de tramvai pornită de la Renk a ajuns la Muncitoresc. Ultimul tronson, cel de la Muncitoresc la Marginea, a fost inaugurat după 1989 pe vremea primarului Mircea Popa.

Tramvaiul a mai fost oprit odată din luna august 1994 şi până în luna februarie 1995. Se lucra atunci cu opt garnituri fabricate la Timişoara, nişte cutii de conservă mai exact, în care era frig, ploua şi care abia se târau. Ba mai luau şi foc. Tot la iniţiativa fostului edil Mircea Popa, în 1996, din partea municipalităţii oraşului Dortmund, au fost primite ca donaţie, şase garnituri de tramvai. Fiindcă trebuiau înscrise în inventar cu o valoare, acestea aveau preţul simbolic de o marcă germană bucata. În ultimii ani, S.C. PRESCOM a funcţionat numai cu acestea, cu toate că au fost fabricate în 1960 şi ar fi trebuit de mult casate.

În loc să caute soluţii financiare pentru reabilitarea liniei de tramvai, pentru modernizare, pentru cumpărarea altor garnituri, conducerea falimentarului PRESCOM a hotărât să oprească tramvaiul încă de anul trecut. Au urmat zvonurile că acesta nu va mai porni în veci, şi aseară am avut certitudinea că aşa este.

În jurul orei 23, pe pasajul de la Nera, o echipă a S.C. Prescom, desfăcea din bride şi tăia de zor firul de contact din cupru. Totul sub ochiul atent al celui care a falimentat PRESCOMUL, fost viceprimar, directorul Gheorghe Marchiş. În momentul în care echipa noastră de televiziune şi reporterii au ajuns acolo, Marchiş a urcat în maşină şi a ,,tăiat-o" spre Govândar. Întrebaţi despre ce se execută acolo, un ,,şef de lucrare" al cărui nume nu vi-l putem spune fiindcă nu a vrut să se prezinte, a încercat să ne lămurească despre faptul că linia de alimentare reprezintă un pericol şi ei o repară. Aşa de bine au reparat-o încât mai bine de doi km din firul din cupru special, a şi dispărut deja. Întrebaţi despre aprobări sau hotărâri de consiliu local, oamenii au spus că ei doar execută iar răspunsurile sunt la Gheorghe Marchiş. Culmea tupeului: acesta s-a întors odată ,,la locul crimei" în speranţa că ziariştii au plecat, dar văzând lumina de la camera de filmat, fără să ţină cont că este strigat şi rugat să oprească pentru a vorbi cu ziariştii, şi-a continuat drumul de această dată spre Muncitoresc.

Deci, ce înţelegem noi de aici? În primul rând că peste 70 de milioane de dolari americani, la puterea dolarului din 1989, sunt aruncate. Probabil că se va obţine o sumă din cei 18 km de cablu de cupru, va urma scoaterea liniei de rulare şi vom vorbi la trecut şi ,,a fost odată" tramvai la Reşiţa.

Aceasta în condiţia în care nicăieri în ţări civilizate, tramvaiul nu a fost scos din uz "“ tocmai costurilor mici de funcţionare şi mai ales, pentru că nu poluează. Unde mai pui că UE dă fonduri frumoase prin programele de reabilitare a infrastructurii tramvaielor, a se vedea cazul Timişoara. Au fost şi câteva cazuri unde totuşi s-a întâmplat şi acest lucru iar edilii şi-au dat seama ulterior de eroarea făcută.

Să facem un mic calcul cam ce cantitate de cupru şi de şină fabricată dintr-un oţel înalt aliat, există în acest moment pe străzile Reşiţei, fiindcă de fapt, aceasta este miza acestui jaf. De fapt, linie ar fi mult mai multă fiindcă în urmă cu câţiva ani s-au cumpărat kilometri de cale de rulare care ar trebui să fie depozitată în curtea celor de la RoAtir.

Deci, firul de contact măsoară în jur de 20 de km dus întors. În metri, aceasta înseamnă 20.000 de metri. În condiţia în care un metru de fir de cupru cântăreşte cel puţin două kg, făcând un calcul simplu reiese că avem în jur de 40 de tone de cupru. Dacă daţi o căutare pe Google, o să găsiţi că acest produs, ,,deşeul" de cupru, se cumpără cu cel puţin 15 lei, dar preţul ajunge şi la 5 euro pe kilogram, în funcţie de cantitate şi calitate. Deci, dintr-un foc ajungem la o valoare de 600.000 de lei noi. În euro, aceasta înseamnă 139.534 de euro.

Mai departe calculaţi dumneavoastră fiindcă am ajuns la calea de rulare, la şină. Luând cei aproape 10 km ai traseului şi înmulţind cu 4- numărul liniilor de tramvai, ajungem la 40 de km de linie ferată din oţel înalt aliat. Un metru de cale ferată cântăreşte între 35 şi 50 de km, în funcţie de tip. Noi punem valoarea cea mai mică, 35 de kg. Deci, discutăm deja despre 40.000 de metri ceea ce în kg înseamnă 1.400.000 de kg de fier. Preţul unui kg fier vechi porneste de la 0.70 lei pe kilogram, deci avem în total 980.000 de lei noi ceea ce în euro înseamnă 227.906 euro.

Şi acum facem totalul:

227.906 + 139.534 face în total 367.440 euro, adică 1.579.995 de lei noi.

În ediţia de mâine vă vom povesti şi despre personajele implicate în această afacere curat-murdară cu tramvaiul construit din banii reşiţenilor.

Am încercat să obţinem o poziţie oficială din parte celor de la RO-A-TIR, proprietarul actual al liniei de tramvai, dar, cu toate că am stat la poarta societăţii mai bine de două ore, gardianul de serviciu ne-a dat acelaşi răspuns:,, nu este nimeni din conducere, sunt plecaţi pe la Primărie - aceasta cu toate că noi ştiam foarte bine că şi Marchiş la fel ca şi administratorul, Ionela Covaci, erau în birou şi probabil ne pândea pe după perdele.

Ca afacerea să pară legală, colac peste pupăză, a apărut şi o hârtie oficială din partea unui Comitet Local de Urgenţă. În aceasta se spune că ca s-a ajuns la aceasta soluţie ca urmare a numărului mare de incidente înregistrate, unele dintre ele soldate şi cu pagube materiale. Numai că, nimeni nu îşi aminteşte de aceste ,,multe incidente" şi nici păgubiţi nu am găsit. Este adevărat, au fost ceva incidente, dar acestea s-au petrecut din cauza camioanelor cu lemne sau altor autoutilaje care au agăţat şi rupt firul de alimentare. Culmea este că acest Comitet Local de Urgenţă s-a întrunit în 7 februarie, dar nimeni nu a dat vreo un comunicat în acest sens. Au trecut şi zăpezile, au trecut şi gerurile şi firul nu s-a rupt. În schimb, a fost tăiat cu bună ştiinţă de către cei ce ar fi trebuit să întreţină linia de tramvai. CE exemplu mai clar se poate da că acesta este de fapt începutul sfârşitului pentru tramvaiul reşiţean?

Nu de alta, dar în ultimii ani ni se pusese numele de Reşiţa - comuna cu tramvai. Se pare că îl vom pierde şi pe acesta puţin câte puţin, metru cu metru.


http://www.infocs.ro/index.php/2012/03/02/a-inceput-sfar%c8%99itul-tramvaiului-re%c8%99i%c8%9bean-acesta-a-devenit-deja-o-amintire-se-pregate%c8%99te-un-tun%e2%80%9d-de-peste-un-aproape-400-000-de-euro/


Attachments:
Furt-tramvai-4.jpg
Furt-tramvai-4.jpg [ 39.64 KiB | Viewed 10255 times ]
Furt-tramvai-7.jpg
Furt-tramvai-7.jpg [ 31.28 KiB | Viewed 10254 times ]
Furt-tramvai-9.jpg
Furt-tramvai-9.jpg [ 34.59 KiB | Viewed 10251 times ]
Furt-tramvai-10.jpg
Furt-tramvai-10.jpg [ 38.14 KiB | Viewed 10251 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Mar 2012 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Deontologia presei, texte pt. fraieri.

Am fost sunat de dl. Mircioane, in urma transmiterii comunicatului de presa in care atrageam atentia, inca din anul 2009, ca tramvaiul resitean e in pericol de disparitie. Rezultatul? Acesta n-a publicat nimic. Oare exista legatura intre nepublicarea mircioaneasca si afirmatia primarului Resitei cum ca a reusit sa opreasca la timp propagarea acestei stiri?

Un tramvai numit dorinţă - ultimul spectacol
Tramvaiul reşiţean trage pe dreapta. Definitiv


Tramvaiul din Reşiţa a rămas o amintire, dar şi o speranţă în inimile reşiţenilor nostalgici, care considerau acest mijloc de transport nu numai util, ci şi un simbol, care dădea oraşului o faţă mai citadină. Pe de altă parte, unii reşiţeni, cârcotaşi, obişnuiau să numească Reşiţa, ,,comuna cu tramvai". Evident, era o exagerare.

De câteva zile, însă, speranţele reşiţenilor care mai credeau că tramvaiul ,,n-a murit, numa' un pic s-o hodinit" au primit o grea lovitură. În data de 29 februarie a.c., în zona semaforului de la Centrul de Transfuzii Sanguine, o echipă de lucrători de la SC Ro A Tir SRL, cocoţată pe maşina de intervenţie, tăia cablurile de alimentare cu energie electrică a tramvaiului, sub atenta supraveghere a directorului societăţii, Ionela Kovacs. Mai erau şi câţiva poliţişti, care supravegheau şi ei zona, fără să oprească circulaţia. Am întrebat-o pe doamna director ce se întâmplă şi aceasta ne-a precizat: ,,Cablurile de susţinere au cedat, linia de alimentare s-a lăsat şi există pericolul să fie agăţată de maşinile înalte. Dacă ar trece acum un TIR, ar putea trage cablurile după el". Ca un făcut, tocmai atunci a apărut un TIR, care a trecut cu cabina la câţiva centimetri pe sub cablurile lăsate, atingând reţeaua de susţinere cu antena radio. Doamna director s-a enervat că ,,şoferii ăştia merg ca nebunii, nu se uită", şi a cerut lucrătorilor să se grăbească. Lucrările de dezafectare au continuat şi cablurile de alimentare, pe ambele sensuri de mers, au fost tăiate.

Ulterior, lucrarea de desfiinţare a cablului de alimentare a tramvaiului, de la Centrul de Transfuzii Sanguine, până aproape de staţia de la Universalul Vechi, a fost preluată de societatea falimentară SC Prescom Reşiţa, deoarece societatea privată de transport public SC Ro A Tir, nu a dorit să preia în administrare decât tramvaiele, fără calea de rulare şi fără reţeaua de alimentare, acuzând faptul că sunt în stare avansată de degradare. Astfel că reţeaua electrică şi calea de rulare au rămas în patrimoniul SC Prescom SA, care se află încă în proces de faliment. Cine ştie?! Poate că Prescom va profita de oportunitate şi va vinde cablurile de cupru, salvându-se de la faliment. (Altă exagerare!)

Un lucru este, însă, sigur: dacă înainte de iarna 2011-2012 tramvaiul era foarte greu de repornit, în prezent acest lucru este practic imposibil.

Mai menţionăm că deşi tramvaiul nu mai funcţionează din toamna anului 2011, a rămas o sursă de controverse printre reşiţeni. Cetăţenii fără maşini consideră că tramvaiul era un mijloc de transport confortabil şi eficient, care asigura legătura între cartierul Govândari şi oraşul vechi, unde se află şi platforma industrială, cu cele mai multe locuri de muncă. În schimb, şoferii sunt mulţumiţi că a dispărut tramvaiul, deoarece încurca circulaţia. Åži mai mulţumiţi sunt locuitorii cu domiciliul situat de-a lungul liniei de tramvai, deoarece acesta era o sursă de zgomot şi de trepidaţii, care polua fonic oraşul şi afecta structura de rezistenţă a locuinţelor.


http://www.argument-cs.ro/content/un-tr ... -spectacol


Attachments:
Aici%20au%20fost%20taiate%20cablurile.jpg
Aici%20au%20fost%20taiate%20cablurile.jpg [ 94.16 KiB | Viewed 10200 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Mar 2012 13:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Şi, totuşi, cablul de cupru de la tramvaiul reşiţean a fost furat!

Am semnalat într-un articol publicat în data de 3 martie, sub titlul ,,Un tramvai numit dorinţă - ultimul spectacol", faptul că firul de cupru de la reţeaua de alimentare cu energie eelctrică a tramvaiului din Reşiţa a fost tăiat de lucrătorii de la Ro A Tir, societatea de transport public din municipiu, din zona Centrului de Transfuzii Sanguine, până aproape de staţia de la Universalul Vechi.

Deci pe o lungime de peste un kilometru. În opinia noastră, această dezafectare a reţelei de alimentare înseamnă îngoparea definitivă a tramvaiului reşiţean. În afară de acest aspect, lucrurile sunt mai complicate şi se află aproape de paranormal.

După ultimele informaţii, chiar managerul de la SC Prescom Reşiţa, Gheorghe Marchiş, a sesizat de faptul că se fură cablul de cupru de la tramvai! În seara de 2 martie, alertat de faptul că se taie cablul, s-a deplasat la faţa locului şi a sunat poliţia pe 112, ca să semnaleze furtul! Marchiş a recurs la această soluţie, deoarece atât reţeaua de alimentare, cât şi calea de rulare a tramvaiului se află în proprietatea societăţii Prescom SA (societate aflată în proces de faliment şi condusă de Marchiş până la declararea falimentului). Poliţia a venit şi i-a chemat pe autorii furtului, respectiv pe şefii de la Ro A Tir, în frunte cu managerul Ionela Kovacs, să dea declaraţii. Conform spuselor lui Marchiş, Ionela Kovacs se dezvinovăţeşte afirmând că oricum intenţiona să preia în proprietate reţeaua de alimentare şi a început să o demonteze pentru că punea în pericol circulaţia cu maşini mari (de altfel, personal am fost la faţa locului şi am văzut cum Ionela Kovacs conducea operaţiunile de demontare a cablului şi mi-a spus că acesta reprezintă un pericol, deoarece poate fi agăţat de TIR-uri - n.a.). Ionela Kovacs i-ar fi declarat lui Marchiş că a semnat deja preluarea reţelei de alimentare şi a căii de rulare, de la Prescom. Problema este că Prescom încă nu a semnat nicio predare, deoarece nici nu a primit o solicitare în acest sens. Deci, Ro A Tir a preluat ceva ce nu i-a fost predat. Gheorghe Marchiş recunoaşte că intenţia municipalităţii era să dea reţeaua (şi calea de rulare) în proprietatea (sau în administrarea) Ro A Tir, dar predarea-primirea nu s-a realizat în documente, astfel că, în continuare, Prescom este responsabil de soarta cablurilor şi a şinelor de tramvai. ,,Deci, este furt!" a spus Marchiş şi a adăugat: ,,În plus, cei de la Ro A Tir nu au obţinut nicio autorizare de la Primărie ca să demonteze reţeaua. În condiţiile în care tramvaiul este un mijloc de transport ecologic, în Uniunea Europeană nici nu ai voie să demontezi o linie de tramvai fără aprobări speciale. O linie de tramvai este o sursă de certificate verzi. Dar, aceasta este altă poveste. Cert este că eu am semnalat la poliţie un furt de cablu de cupru şi toate datele asta indică, fiindcă cei de la Ro A Tir nu erau proprietarii cablului".

Sigur că Gheorghe Marchiş, dacă ar dori să-i scoată basma curată pe cei de la conducerea Ro A Tir, ar putea să semneze, retroactiv (!), procesul verbal de predare a reţelei electrice, oricum, primirea este gata semnată. Poate că i se va sugera aceasta din partea factorilor politici. Dar asta ar însemna că Marchiş a dat o alarmă falsă la 112, reclamând un furt dintr-o proprietate care nu-i aparţinea, o proprietate care, astfel, ar deveni a hoţului! În aceste condiţii, pare că Marchiş ar trebui să plătească o amendă pentru alarmă falsă la 112! Încurcate sunt căile... tramavaiului! Rămâne de văzut care este poziţia Primăriei Reşiţa în această problemă. Între timp, poate că şi poliţia aşteaptă unele sugestii.


http://www.argument-cs.ro/content/%C5%9 ... fost-furat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Mar 2012 15:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Silviu Sintea wrote:
Voi fi chemat dupa finalizarea studiului de trafic.


Evident ca a fost o minciuna din partea oficialilor Primariei. Asa, ca sa treaca "valul".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Mar 2012 00:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Nu de alta, dar în ultimii ani ni se pusese numele de Reşiţa - comuna cu tramvai. Se pare că îl vom pierde şi pe acesta puţin câte puţin, metru cu metru.
Iata si filmuletul cu dezafectarea firului de cupru de la tramvai.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2012 18:01 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Resiteni, avem nevoie de implicarea voastra.
Primaria fac o dezbatere publica in legatura cu scoaterea tramvaiului. Din pacate se pare ca nu exista prea multa transparenta si au ales varianta "descarca, imprima, completeaza, scaneaza si trimite". Deci noi nu o sa vedem rezultatele cum ar fi fost in cazul unui poll online si vom avea ceva bataie de cap daca nu ne putem prezenta sa-l completam fizic. Fie ea si campanie electorala, ne putem folosi de ea, dar sa nu fim chiar paranoici ca nu ne doare mana sa completam si sa trimitem un e-mail :D.

Articol:
Quote:
Tramvaiul reşitean, lăudat de unii, hulit de alţii, se odihneşte în hangar, din cauză că a îmbătrânit, iar operaţiile de întinerire costă sume foarte mari. Totuşi, mulţi specialişti sunt de părere că un oraş ca Reşiţa, reşedinţă de judeţ şi foarte lunguieţ (are vreo 12 kilometri lungime), are nevoie de un mijloc de transport nepoluant şi de mare capacitate.

Dar unele sunt dorinţele, altele putinţele. Pe lângă aceasta, ca să se poată, este importantă să se şi vrea. Tocmai în această idee, pe tema ,,Ce vor reşiţenii?", Primăria municipiului a lansat o dezbatere publică privind soarta tramvaiului.

Astfel, printr-un comunicat de presă, suntem informaţi:

,,Municipiul Reşiţa, prin primarul Mihai Stepanescu, doreşte realizarea unei dezbateri publice pe tema transportului public local de călători. Reşiţenii interesaţi de această temă sunt invitaţi să completeze un chestionar, până cel târziu în data de 30.06.2012.

Chestionarul poate fi găsit în suport electronic, pe site-ul Primăriei Municipiului Reşiţa http://www.primariaresita.ro , respectiv în formă scrisă la Centrul de Informare, Relaţii cu Publicul, de la parterul Primăriei - corpul I. Chestionarele completate pot fi transmise în format electronic la adresa de e-mail resita@primariaresita.ro, sau la Serviciul Gospodărie Urbană şi Mediu - camera 212, corpul I al Primăriei Municipiului Reşiţa.

Dezbaterea publică va fi organizată după procesarea tuturor chestionarelor completate de cetăţeni".

Prezentăm câteva dintre întrebările cuprinse în chestionar:

Cu ce preferaţi să mergeţi: cu autobuzul; cu tramvaiul; cu autoturismul personal; cu taxi;

Cum apreciaţi eliminarea tramvaiului şi înlocuirea lui cu linii de autobuze: Pozitiv; Negativ; Nu ştiu;

În perspectiva modernizării transportului public local, care mijloc de transport în comun credeţi că ar trebui dezvoltat prioritar: tramvaiele; autobuzele; troleibuz, altele (ex. autobuz electric);

Aţi fi dispus să folosiţi autobuze în loc de tramvaie? Având în vedere: reducerea zgomotului, a vibraţiilor şi fluidizarea circulaţiei prin creşterea capacităţii portante a drumului: Da; Nu;

Credeţi că beneficiile aduse mediului de menţinerea tramvaiului justifică investiţia foarte mare în reabilitarea căii de rulare şi achiziţionarea de noi vehicule (tramvaie): Da; Nu; Nu ştiu;

În total, în chestionar sunt 13 întrebări la care se răspunde prin bifarea căsuţei corespunzătoare opiniei cetăţeanului.


Sursa: Argument-CS

Chestionarul poate fi descarcat de aici: DEZBATERE PUBLICA - TRANSPORT LOCAL CALATORI (Click dreapta > Save (Link) As... - in cazul in care se va deschide in browser).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2012 19:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Daca s-a ajuns la "dezbatere publica", RIP Resita tram. Era de prevazut, totusi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2012 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Chestionarea aceasta seamana izbitor cu cea din orasul de supt poalele Tampului sau cu microbuzele lui Pinalty-Cucoreanu: "nu-i asa ca va doriti inlocuirea tramvaielor vechi, zgomotoase, greoaie cu autobuze moderne, silentioase, nepoluante?"

Ai naibii nemtii si elvetienii astia inapoiati, cum investesc ei in tramvaiele astea afurisite!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2012 19:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Puteti descarca chestionarul si de aici.


Attachments:
Chestionar.pdf [33.65 KiB]
Downloaded 326 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2012 22:26 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 43
Location: Resita-Timisoara
Nu inteleg intrebarea 5. - Ce mijloc de transport preferati? Tren urban/metrou urban. Asta pentru Resita?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group