TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 01:45

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2012 07:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ker0seN wrote:
Nu inteleg intrebarea 5. - Ce mijloc de transport preferati? Tren urban/metrou urban. Asta pentru Resita?


Poate pt. cei din Paris e adresata intrebarea. E vorba de acel proiect utopic, praf in ochi, cu "trenul urban" ce sa lege cele doua gari resitene.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 May 2012 15:32 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 44
Location: Resita-Timisoara
Haha, da... probabil. Dar de ce ni se dau doar doua variante? Sau de ce nu a fost contopita intrebarea cu cea de mai sus unde se zice ceva de genul "cu ce mijloc de transport public preferati sa mergeti?", dupa care sunt enumerate cele "realiste"? :(
Acum am citit stire ca vor face nu stiu cate statii cu afisaj... Eu cred ca au vazut ca incepem discutiile in forta si vin cu ceva fresh info (RO-A-TIR-ul). Pt. ca ei urmaresc acest forum. Si cam de fiecare data cand mirosea a demascare veneau cu stiri unse cu miere...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Jul 2012 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Puţini reşiţeni se arată preocupaţi de transportul public

Numărul celor care vor autobuze este aproximativ egal cu numărul celor care vor tramvaie


Primăria Reşiţa a realizat un sondaj de opinie, privind viitorul transportului public în municipiu. Până în data de 30 iunie 2012, termenul final de transmitere a chestionarelor completate, doar 174 de cetăţeni şi-au exprimat opiniile referitoare la acest subiect. Dintre aceştia, 66 au completat chestionarul online şi 108 la sediul autorităţii locale.

În urma centralizării rezultatelor, realizată recent, s-a constatat că 89 dintre reşiţeni au optat pentru păstrarea liniilor de autobuz. Cei mai mulţi dintre aceştia, 64, consideră necesară achiziţionarea unor autobuze noi, 5 ar prefera troleibuze, iar 4, autobuze electrice. Printre propunerile reşiţenilor se numără scoaterea liniilor de tramvai, eliminarea taxării în mijloacele de transport, intensificarea controalelor la legitimaţiile de călătorie, reducerea tarifelor, scăderea numărului de tichete pentru pensionari, trecerea serviciului sub autoritatea Consiliului Local Reşiţa, ca serviciu public local de transport şi eliminarea celui privat.

În ceea ce priveşte reabilitarea căii de rulare a tramvaiului, 85 dintre respondenţi au bifat această variantă, sursa de finanţare fiind fondurile europene.

Primarul Mihai Stepanescu a propus realizarea unei dezbateri publice pe tema transportului public local. Printr-un comunicat al primăriei suntem informaţi că dezbaterea va avea loc în perioada imediat următoare (oare, asta ce-o fi însemnând?), iar propunerile cetăţenilor care au completat chestionarul vor fi supuse atenţiei Consiliului Local Reşiţa.


http://www.prisma-online.ro/905-putini- ... ul-public/


Attachments:
tramvai-resita-200x150.jpg
tramvai-resita-200x150.jpg [ 11.99 KiB | Viewed 10252 times ]
prisma.pdf [905.7 KiB]
Downloaded 394 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Sep 2012 19:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Termenul de completare a chestionarelor s-a prelungit pana in 30 septembrie. Asta in timp ce reteaua de contact a tramvaielor a disparut de pe anumite tronsoane. Reteta cunoscuta, cu "studiul de piata" de la Brasov sau cu masacrul de la Constanta :evil:

Quote:
ROMANIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
MUNICIPIUL REŞIŢA
PRIMAR
NR. 11924/09.07.2012

COMUNICAT DE PRESA‚

Datorită faptului că numărul chestionarelor privind transportul public de călători, completate şi transmise municipalităţii de către cetăţenii interesaţi a fost extrem de mic, termenul de completare a chestionarului se prelungeşte până în data de 30.09.2012.

Chestionarul poate fi găsit în suport electronic, pe site-ul Primăriei Municipiului Reşiţa - http://www.primariaresita.ro, respectiv în formă scrisă la Centrul de Informare, Relaţii cu Publicul - corpul I al Primăriei Municipiului Reşiţa - parter. Chestionarele completate pot fi transmise în format electronic la adresa de e-mail: resita@primariaresita.ro, cât şi la:
- Serviciul Gospodărie Urbană şi Mediu - Primăria Municipiului Reşiţa- camera 212;
- Serviciul Public ,,Direcţia Impozite şi Taxe" - corpul IV al Primăriei Municipiului Reşiţa (zona Govândări);
- Serviciul Public ,,Direcţia pentru Administrarea Domeniului Public şi Privat al Municipiului Reşiţa" (zona Moroasa);
- Serviciul Public ,,Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă" (zona Muncitoresc).

Prin măsura colectării în mai multe puncte de lucru a chestionarelor completate, municipalitatea speră să realizeze o imagine de ansamblu asupra problemelor ce vor fi supuse dezbaterii publice.

Dezbaterea publică va fi organizată după procesarea tuturor chestionarelor completate de cetăţenii Municipiului Reşiţa.

PRIMAR,
MIHAI STEPANESCU

http://www.primaria-resita.ro/portal/po ... de%20presa


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Ieri, după parcurgerea tronsonului Centru (şi podul din zonă, nu ştiu cum se numeşte) - Depou, situaţia se prezintă astfel:
- pod: sunt utilaje de asfaltare pregătite, firul este dat jos, dar nu se lucrează încă
- centru: fir dat jos, chiar smuls (au rămas în aer diverse console, piese de separaţie)
- str. Revoluţia din Decembrie: fir dat jos pe alocuri, şina la locul ei
- pod peste Bârzava: fir şi şină la locul lor
- giratoriu Bd. Republicii: lipseşte o bucată de fir, şinele sunt la locul lor
- Bd. Republicii: este în reparaţii. De la distanţă pare că muncitorii scot şinele, totuşi... a fost asfaltat printre şine, astfel acestea pot fi parcurse şi cu maşină fără probleme, dalele de beton par şi ele înlocuite, practic şina se prezintă foarte bine!!!!!!
- intersecţia din faţa depoului: fir lipsă
- depou: toată reţeaua de fir-contact smulsă; tramvaiele au fost TOATE scoase din hale, a început casarea lor, în vreme ce vechile autobuze ale primăriei (Dac şi Ikarus) sunt complete.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Str. Revoluţia din Decembrie - Centru:


Attachments:
IMG_0793.jpg
IMG_0793.jpg [ 544.78 KiB | Viewed 10067 times ]
IMG_0795.jpg
IMG_0795.jpg [ 620.41 KiB | Viewed 10067 times ]
IMG_0788.jpg
IMG_0788.jpg [ 511.29 KiB | Viewed 10065 times ]
IMG_0791.jpg
IMG_0791.jpg [ 602.23 KiB | Viewed 10062 times ]
img_0761.jpg
img_0761.jpg [ 687.64 KiB | Viewed 10042 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Str. Revoluţia din Decembrie - Piaţa Traian Vuia:

Firul este smuls şi ,,dispărut" spre buzunare necunoscute.


Attachments:
IMG_0797.jpg
IMG_0797.jpg [ 1022.56 KiB | Viewed 10067 times ]
IMG_0798.jpg
IMG_0798.jpg [ 849.55 KiB | Viewed 10062 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Cal. Timişorii:


Attachments:
IMG_0512.jpg
IMG_0512.jpg [ 830.2 KiB | Viewed 10062 times ]
IMG_0513.jpg
IMG_0513.jpg [ 836.05 KiB | Viewed 10063 times ]
IMG_0523.jpg
IMG_0523.jpg [ 504.98 KiB | Viewed 10063 times ]
IMG_0524.jpg
IMG_0524.jpg [ 485.08 KiB | Viewed 10063 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pod peste Bârzava şi CF Reşiţa Nord - Reşiţa Sud:


Attachments:
IMG_0511.jpg
IMG_0511.jpg [ 632.94 KiB | Viewed 10065 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Bd. Republicii - se observă că s-a lucrat, şina fiind perfect aliniată cu şoseaua. Din păcate, m-a prins noaptea până am ajuns, iar şoferii din Reşiţa sunt de 3 ori mai răi decât cei din Dâmboviţa, Argeş, Braşov şi Cluj la un loc (dacă treci pe trecerea de pietoni te claxonează, încearcă să te ocolească şi frânează cu scârţ, iar majoritatea semafoarelor din Reşiţa nu funcţionează...).


Attachments:
IMG_0809.jpg
IMG_0809.jpg [ 613.66 KiB | Viewed 10061 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
În Depou, tramvaiele au fost scoase afară din hale, probabil pentru a face loc autobuzelor. Erau o groază de autobuze Daf articulate în garaj... în schimb, dintre vechile maşini ale Prescom, s-au păstrat cele 2 Neoplanuri articulate, 2 dube şi un autobuz Renault, restul autobuzelor (Dacuri, Romanuri 111, Ikarusuri, 3 autobuze Renault) fiind trase la gard, dar încă intacte.

A început casarea tramvaielor, haotic, probabil după ordinea în hală, ţinând cont că s-au tăiat minim 3 Duewag tip N ex-Frankfurt. Mă îndoiesc că restul tramvaielor vor mai apuca iarna... ieri, deşi era aproape ora 20, se lucra serios la colectarea becurilor şi neoanelor de pe tramvaie. Se observă că cei de la Prescom, înainte de apariţia RO-A-TIR, se pregăteau de o revopsire a tramvaielor, acestea fiind chituite.

Deşi gardul garajului abia îmi ajunge până la buric, paza patrulează non-stop pe lângă el, iar zona e împânzită de afişe cu fotografiatul interzis, prin urmare am reuşit doar câteva poze (curios, după ce am urcat cu trepiedul pe un pod CF din zonă, cele două persoane care colectau preţioasele lămpi au intrat într-o clădire şi au rămas acolo :shock: Oare m-au observat?)


Attachments:
IMG_0803.jpg
IMG_0803.jpg [ 570.65 KiB | Viewed 10059 times ]
IMG_0804.jpg
IMG_0804.jpg [ 573.69 KiB | Viewed 10056 times ]
IMG_0805.jpg
IMG_0805.jpg [ 596.53 KiB | Viewed 10060 times ]
IMG_0808.jpg
IMG_0808.jpg [ 600.83 KiB | Viewed 10058 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2012 13:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Sfârşitul restricţiei de viteză pentru tramvaie

... realizat prin eliminarea restricţiei sau prin eliminarea tramvaielor :?:


Attachments:
IMG_0800.jpg
IMG_0800.jpg [ 581.46 KiB | Viewed 10056 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jul 2013 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Cum au murit tramvaiele resitene

A doua jumătate a lui 2011 a marcat începutul sfârşitului pentru tramvaiele reşiţene. Iniţial circulaţia lor a fost oprită pentru câteva zile, apoi au fost introduse noi opriri pentru ca, mai apoi, să fie oprite fără un termen anume pentru repornirea lor. Şi de atunci, străzile Reşiţei n-au mai auzit zgomotul infernal pe care-l scotea mijlocul ecologic de transport

Potrivit autorităţilor şi operatorului de transport, calea de rulare a fost principalul vinovat, dar şi faptul că firele de curent se rupeau frecvent, implicând costuri exagerate. Oare tramvaiul mai are vreun viitor la Reşiţa şi ce ar trebui să facă autorităţile pentru acest mijloc de transport? Şeful administrativului reşiţean explică faptul că tot necazul a plecat de la lipsa banilor, care ne-au ocolit în special din cauza faptului că urbea n-a fost declarată pol de dezvoltare. Însă lipsa banilor n-a dus doar la retragerea tramvaielor!

Primarul Mihai Stepanescu explică: ,,Ne preocupă problemele administraţiei, problemele cetăţeneşti, şi sper eu ca Reşiţa să beneficieze de atenţia guvernanţilor noştri, a forurilor instituţionale româneşti, de ce nu şi europene, şi cred în asta! Sper ca să facem din Reşiţa ceea ce n-a fost în 2007, şi anume pol de dezvoltare, fiind singurul oraş din vestul României care n-a beneficiat de un asemenea statut, pierzând circa 30 de milioane de euro. 30 de milioane de euro înseamnă asfaltarea tuturor străzilor şi a trotuarelor Reşiţei, amenajare de parcuri şi sensuri giratorii, şi aşa mai departe. Asta înseamnă 30 de milioane de euro! Sau putea însemna reabilitarea, modernizarea liniei de tramvai, ca să vă dau un alt exemplu. Sau realizarea a peste 30 de blocuri de locuinţe".

Şi, totuşi, în ce stadiu se află eventualele iniţiative legate de posibilitatea reintroducerii tramvaielor?

,,Până nu apare finanţarea pe diverse axe, nu luăm în calcul nicio problemă cu tramvaiele, spune Mihai Stepanescu. N-am renunţat la acest mijloc eficient de transport public, n-am spus pe ce traseu, probabil pe acest traseu sau pe altele, că sunt trei variante. Totul era vechi! Linia a creat cele mai mari probleme, garniturile plus alimentarea cu energie electrică, se tot rupea cablul. Cablul nu te costă o avere, problema este existenţa celor peste 30 de milioane de euro pentru reabilitarea liniei. Acolo e problema! Rezolvarea acestui aspect şi mai ales a convulsiilor din trafic. Nu este simplu să reabilitezi linia aşa cum este, pentru că acest tramvai a fost introdus înainte de 1989, în perioada 1986-1988, când erau în Reşiţa puţin peste 2.000 de autoturisme şi erau peste 20.000 de muncitori, în partea din amonte a oraşului. Iar acum situaţia s-a inversat: sunt undeva la 2.000 de muncitori şi peste 20.000 de autoturisme. Dacă stai de vorbă cu şoferii, nu prea vor să audă de tramvaie. Dacă stai de vorbă cu oamenii în vârstă sau cu cei care iubesc partea ecologică, pe care o asigură acest mijloc de transport, s-ar putea să adopte varianta opţională pentru tramvaie. Făcând un studiu, părerile sunt, bineînţeles, împărţite, şi noi sperăm că vom continua demersurile de a avea un transport cât mai modern la Reşiţa, după apariţia surselor financiare. Când avem bani, ne punem la masă şi noi, şi cetăţenii, prin dezbateri publice, să vedem în ce măsură îi împărţim şi cum îi împărţim. Care sunt primele priorităţi? Modernizarea drumurilor? A utilităţilor? Să nu spargem ulterior drumurile pentru reţele de apă, canalizare sau gaz? Sau este nevoie de locuinţe, de investiţii, sau să nu spun neapărat parcuri industriale?".

Un lucru este cert: repetatele acţiuni prin care municipalitatea a întrebat cetăţenii dacă doresc sau nu reintroducerea mijlocului de transport au înclinat balanţa în favoarea tramvaiului. Iar de finanţare europeană prin fonduri structurale s-ar putea vorbi abia de la anul!


http://www.caon.ro/cum-au-murit-tramvai ... ne/1310195


Attachments:
tramvai_resita.jpg
tramvai_resita.jpg [ 38.62 KiB | Viewed 9393 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jun 2014 13:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Calea de rulare, atât a mai rămas din vechiului tramvai reşiţean care bântuia cândva pe străzile urbei, spre spaima locatarilor din Triaj şi Lunca Pomostului, care se plângeau mereu că fiecare tură le crapă blocurile, deşi alţii îl vedeau drept un mijloc de transport modern, ecologic.

Chiar dacă nu mai avem tramvaie, linia a devenit obiectul plângerilor conducătorilor auto, iar vechilor neajunsuri li s-a mai adăugat unul. Şoferii s-au tot plâns că dalele alunecă în special atunci când carosabilul e umed sau cu nisip, că liniile „te fură“ sau că, în Lunca Pomostului, în ambele părţi ale dalelor, asfaltul e mereu fisurat, iar între dale şi gurile de canal sunt mereu gropi care transformă circulaţia într-un calvar. O vreme erau periculoase şi firele de contact, iar acum oamenii se plâng că şinele se crapă, se desprind şi sparg pneurile maşinilor.

Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, vorbeşte despre fenomene fireşti provocate de încălzirea vremii: „Şi-n Reşiţa, procesul este evident, în câteva locuri au fost anumite porţiuni care s-au desprins. Bineînţeles că prin colegii de la Situaţii de Urgenţă şi prin operatorul nostru vom interveni atunci când se vor ivi asemenea cazuri“. În funcţie de fondurile europene pe care autorităţile reşiţene le vor avea la dispoziţie se va putea pune, în câteva luni, problema unui nou tip de mijloc de transport. După o dezbatere publică, se va trece fie la modernizarea liniei existente, fie la realizarea unora peste Bârzava sau la folosirea şinelor CFR-ului.

Despre vechile linii de tramvai, edilul a precizat: „Sunt superficiale şi cu o fundaţie extrem de slabă. Am desfăcut 120 de metri acum vreo doi ani, înainte de Locomotive, poate vă duceţi aminte ce convulsii au apărut în trafic“.


http://www.caon.ro/tramvaiul-ne-impunge ... nt/1427506


Attachments:
linii tramvai Resita.jpg
linii tramvai Resita.jpg [ 49.98 KiB | Viewed 8678 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Sep 2014 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Fostul depou de tramvaie a fost vandut SC Mayr Transport SRL. Vanzare directa.


Attachments:
Hotararea62.pdf [1.16 MiB]
Downloaded 442 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 16 Feb 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Tramvaiele resitene in noiembrie 2012.

Foto: transphoto.ru


Attachments:
depou Resita.jpg
depou Resita.jpg [ 331.34 KiB | Viewed 8294 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group