TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 25 Jun 2018 03:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 22:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Se pare totuşi ca şi Municipiul de pe Bârzava (Reşiţa) va beneficia de achiziţia unor noi autobuze de medie capacitate, spun asta în urma unei stiri găsite se siteul http://www.caon.ro, ceea ce ar fi bine, că din anul 1995 dacă nu mă însel nu au mai fost achiziţionate autobuze, mai putin 2003 când au fost achiziţionate cele 7 microbuze care circulă şi la ora actuală.
pun şi un link pentru cei care vor să citească ştirea.
http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-c ... 4-08074686
Vă aştept cu comentarii şi propuneri la acest topic.

Undă verde pentru autobuze

După tot felul de probleme, tergiversări şi contestaţii, Consiliul local al municipiului de pe Bârzava a deblocat situaţia legată de achiziţionarea, în leasing, de autobuze urbane, aprobând procedurile legate de licitaţia pentru un număr de nouă astfel de mijloace de transport cu capacitate medie, şi a cinci de capacitate mică.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze Noi
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 23:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Din câte am auzit eu este vorba de achiziţionarea de 9 autobuze scurte probabil şi 6 microbuze.
Asta am auzit în urma unor discuţii care au avut loc pe la noi la depou şi dacă este vorba de 9 autobuze scurte noi tot e bine că microbuzele se folosesc în general pentru traseele exterioare adică pe cartierele mărginaşe ale municipiului.
Am să revin cu mai multe informaţii de îndată ce le voi primi şi eu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze Noi
PostPosted: Tue 06 Oct 2009 23:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Iata inca două ştiri luate de pe site-ul http://www.caon.ro legate despre achiziţionarea de autobuze si microbuze noi pentru municipiul REŞIŢA.

Autobuzele, al enşpelea episod
REŞIŢA - După toată degringolada licitaţiilor şi contestărilor, autobuzele rămân obiect de dispută eternă.
Chiar dacă la şedinţa ordinară precedentă, din 22 septembrie, nici un deget de consilier local nu s-a ridicat împotriva achiziţionării de autobuze, în şedinţa extraordinară de marţi, 6 octombrie, unul dintre aceştia a dat vizibile semne de răzgândire. Şi asta chiar dacă acum nu era vorba de o reanalizare a vechii hotărâri, ci de modificarea unei anexe (caietul de sarcini).

,,Ce autobuze luăm noi? Noi sau vechi?", se întreba consilierul Ioan Benga. Adică luăm autobuze noi sau vechi, pentru a face jocul cuiva? Pentru cine le luăm? Pentru ce operator, Prescom sau altcineva? De ce nu găsim noi un operator care să vină cu tot cu ele?“ După câteva replici legate de cât de noi sau vechi vor fi maşinile, Lucian Bucur, secretarul municipiului, a liniştit puţin apele, precizând că aceste aspecte au fost deja votate în şedinţa anterioară.

În plus, potrivit viceprimarului Sorin Simescu, în documentele care fac parte integrantă din hotărâre se preciza clar că, printre altele, maşinile cu pricina să nu fi fost înmatriculate şi să nu fie mai vechi de un an.

Mihai Stepanescu, primarul municipiului, a adăugat că autobuzele sunt o achiziţie a comunităţii şi vor contribui la modernizarea transportului în comun, indiferent de operatorul care le va folosi. Edilul Reşiţei ne-a declarat: ,,Vrem să reluăm achiziţia de autobuze printr-un sistem leasing pentru a putea duce acest proiect la bun sfârşit. (...) Noi ne dorim modernizarea mijloacelor de transport în comun“.

Hotărârea Consiliului Local prin care se aprobă achiziţionarea a nouă autobuze cu capacitate medie şi a cinci cu capacitate mică, toate cu podea joasă, pentru transportul urban de persoane abrogă o alta mai veche, vizând achiziţionarea a 30 de autobuze de capacite medie şi a zece de capacitate mare, care ar fi schimbat cu totul faţa actuală a transportului local, scăzând drastic timpul de aşteptare în staţii, devenit uneori un calvar pentru reşiţeni.

Potrivit caietului de sarcini, Consiliul Local nu va plăti nici un avans, nici comisioane la semnarea contractului, iar perioada de graţie, inclusiv pentru dobândă, va fi de 12 luni. Contractul de leasing ar urma să se deruleze pe o perioadă de şapte ani, societatea de leasing putând participa la licitaţie fie singură, fie în asociere cu producătorul.

Tot legat de transport, Consiliul Local a completat contractul de concesiune vizând transportul de persoane pe traseele secundare, pe care le va subvenţiona. Este vorba despre traseele Piaţa Republicii-Lend (Baraj Secu), Renk-Moniom, Intim-Ţerova, Nera-Doman şi Piaţa Republicii-Cuptoare, pe care transportul va fi asigurat cu autobuze de capacitate mică.

Iata si a doua ştire luată de pe site-ul http://www.caon.ro
Transportul reşiţean, în dezbatere

REŞIŢA - Problema traseelor secundare ale transportului din municipiul de pe Bârzava, care a generat discuţii atât de aprinse şi a fost pe cale să dea naştere unui protest din partea cetăţenilor, a fost în sfârşit tranşată după litera legii.
Mai exact, marţi, 6 octombrie, consilierii locali s-au întrunit într-o şedinţă extraordinară care a pus pe tapet exact această problemă: suspendarea, vreme de 60 de zile, a hotărârii care modifica traseele secundare, considerându-se că decizia a fost luată în pripă, fiind tratată cu oarecare superficialitate.

În consecinţă, fiind vorba despre o problemă a urbei, era necesară consultarea cetăţenilor printr-o dezbatere publică. Decizia iniţială a fost luată ,,pentru eficientizarea anumitor trasee, spune primarul municipiului, Mihai Stepanescu. Am constatat că acest sistem are anumite carenţe şi am solicitat ca oamenii să-şi expună anumite puncte de vedere şi vom vedea dacă variantele vor fi fezabile sau nu“. În consecinţă, reşiţenii sunt aşteptaţi să-şi exprime, vreme de două luni, observaţiile legate de transportul din municipiu.



Top
 Profile  
 
 Post subject: Autobuze Noi
PostPosted: Sun 20 Dec 2009 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Se pare ca si Reşiţa va avea autobuze noi, licitatia a fost facuta si firma castigatoare a fost MAN, se vor achizitiona un numar 9 autobuze de medie capacitate si 5(6) de mica capacitate. Pe cand aceste vor ajunge in garaj am sa revin si cu niste poze


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Dec 2009 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Fondurile necesare achizitionarii autobuzelor noi (3 milioane euro) sunt asigurate prin credit bancar.

http://www.primariaresita.ro/


Attachments:
Hotararea430.pdf [267.26 KiB]
Downloaded 297 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Din nou de actualitate!

Reşiţa are opt autobuze noi

REŞIŢA - Mijloacele de transport, achiziţionate de la o firmă din Târgu Mureş, sosesc săptămâna viitoare în municipiu.

Autobuzele au fost cumpărate în urma unei licitaţii publice, organizată de Direcţia de Întreţinere a Patrimoniului din cadrul Primăriei Reşiţa.

,,Din cauza unor probleme pe care le are operatorul de transport local, adică SC Prescom, nu s-a putut organiza licitaţia prin acesta. Important e că am cumpărat acele autobuze, din care două sunt mari şi şase au capacitate medie. Toate sunt înscrise, au verificarea tehnică, sunt prevăzute cu rampe pentru persoanele cu handicap, aer condiţionat şi o serie de alte utilităţi. E un prim pas în modernizarea transportului local" ne-a declarat primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu.

Potrivit acestuia, cele opt autobuze au costat 100.000 de euro.


Nina Curiţa

Sursa: CAON.RO


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Jan 2011 08:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Hotaraste primarul, Consiliul local, fara sa stie directorul!

Privatizarea societăţii Prescom este singura şansă a reşiţenilor la servcii mai bune

Autobuzele vechi vor fi scoase din uz


Aleşii locali şi-au dat acordul pentru scoaterea la licitaţie a serviciilor de salubritate, transport în comun şi administrarea cimitirelor. Municipalitatea are ca obiectiv în acest an îmbunătăţirea serviciilor pe care le furnizează societăţile din subordinea consiliului local, astfel că, singura şansă ar fi privatizarea lor.

Până să găsească firme dispuse la asociere, Primăria Reşiţa a cumpărat opt autobuze second hand. ,,Autobuzele sunt dotate cu afişaj electronic, aer condiţionat şi rampe pentru persoanele cu handicap", a declarat primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu. Autobuzele trebuie să ajungă în oraşul de pe Bârzava în zilele următoare.

Gheorghe Marchiş, directorul Prescom Reşiţa spune că în această dimineaţă a primit hotărârea Consiliului Local în ceea ce priveşte autobuzele . ,,Ceea ce ştiu până la momentul actual este că am primit o înştiinţare prin care autoritatea locală îmi va închiria aceste autobuze", a declarat Gheorghe Marchiş.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Pr ... 60033.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Jan 2011 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Resita are doua autobuze articulate Neoplan ex-BSAG. Foto la RAR Tg. Mures ("dm").


Attachments:
Neoplan-MS.jpg
Neoplan-MS.jpg [ 137.37 KiB | Viewed 14086 times ]
Neoplan-MS1.jpg
Neoplan-MS1.jpg [ 133.69 KiB | Viewed 14087 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Feb 2011 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
SC Prescom SA, campioană la datorii, a scăpat de executare silită

Tribunalul Caraş-Severin s-a pronunţat favorabil solicitării pe care a făcut-o Consiliul de Administraţie al societăţii de transport în comun. Asta înseamnă că SC Prescom SA, a început de astăzi procedura de insolvenţă

,,Astăzi le comunicam principalilor debitori decizia instanţei. În zilele următoare, se stabileste şi administratorul judiciar al societăţii. Ideea este să ne îngheţe datoriile pe care le avem şi să nu mai crească de la o lună la alta", a declarat pentru Ziarul Adevărul de Seară Reşiţa, Gheorghe Marchiş, directorul SC Prescom SA.

Decizia instanţei îi împiedică pe inspectorii de la fisc să îşi recupereze datoriile. ,,Momentan, au fost suspendate măsurile de executare silită, din cauza faptului că societatea intră în administrare specială", spune Zlatia Cocar, purtătorul de cuvânt de la finanţe. Deşi acum fiscul nu are cum să recupereze banii, conducerea societăţii spune că va eşalona datoria şi că, în cel mult doi ani, o va şi achita.

,,Suma pe care o avem restantă îngheaţă, nu i se mai aplică penalităţi, iar noi asta am urmărit, de fapt. În doi ani o vom achita", a adăugat directorul Prescom. În topul celor mai mari datornici la bugetul de stat, societatea de transport în comun şi salubritate s-a plasat pe locul întâi cu 5,5 milioane de lei.

Campioni la datorii

Anul 2011 începe cu mari datorii la bugetul de stat. Lider rămâne şi pentru anul 2011, SC Prescom SA, societatea de transport în comun, dar şi de salubritate, cu o datorie de circa 5,5 milioane de lei. ,,Furnizorii nu îi puteam lăsa de o parte. Aşa că, finanţele au fost singura instituţie unde am putut să nu plătim"a declarat Gheorge Marchiş, directorul societăţii.

Locul al doilea este ocupat de una dintre societăţile UCM Reşiţa, respectectiv, SC UCM Turnate, cu o restanţă de circa 2,8 milioane.
Fostul său director, Augustin Tunaru, este căutat şi acum de poliţie, după ce a fugit cu banii societăţii. În acelaşi top se mai află şi SC Gostrans SA din Anina, cu aproape 3,9 milioane de lei.

Investiţii de milioane din datorii

Cu banii din datoria primilor restanţieri la bugetul de stat, ar putea fi reabilitat întegral Pasaj din Triaj, care ne costă 3 milioane de lei, dar ar putea fi şi pietruiţi aproape 13 kilometri de drum spre Muntele Semenic, astfel că turiştii nu ar mai avea atâta bătaie de cap din cauza drumului, care devine tot mai prost.

Datorii de milioane

Potrivit purtătorului de cuvânt al Direcţiei Finanţelor Publice din Caraş-Severin, Zlatia Cocar, valoarea arieratelor este de ordinal sutelor de milioane în judeţ.

,,În Caraş-Severin, arieratele bugetare rămase de recuperat la 31.12.2010 sunt în sumă de 121.545.909 lei. Circa 100 de contribuabili înregistrează obligaţii restante la buget de aproximativ 53,75% din totalul arieratelor", a declarat purtătorul de cuvânt al Finanţelor Publice, Zlatia Cocar.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 58189.html


Attachments:
13.jpg
13.jpg [ 31.05 KiB | Viewed 14038 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Feb 2011 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
De ce pe noile autobuze se pune praful, iar reşiţenii circulă tot cu rablele Prescom

Cele opt autobuze cumpărate de Primărie acum o lună zac în curtea Urban, iar rabelele circulă prin oraş. Birocraţia, neglijenţa şi neînţelegerile pe plan local se răsfrâng asupra reşiţenilor cărora le lipseşte confortul din miloacele de transport în comun

La sfârşitul anului trecut, Primăria Reşiţa a cumpărat opt autobuze la mâna a doua cu aproape 400.000 de lei, dar nici azi acestea nu circulă prin oraş. Oficialii oraşului se spală pe mâini şi aruncă vina pe societatea de transport în comun, pe care, de altfel, o şi somează.

,,Primăria Municipiului Reşiţa se vede pusă în situaţia de a soma operatorul de transport public local în vederea introducerii în circuitul transportului public local a acestor autobuze", se arată în comunicatul trimis de Biroul de Presă.

În aşteptarea licenţei

Dincolo de această somaţie, însă, lucrurile sunt mai complicate. Asta pentru că, în ciuda declaraţiilor lansate de edil, potrivit cărora autobuzele sunt în curs de licenţiere, un singur autobuz a obţinut avizele.

,,Pentru şapte dintre autobuze nu au fost prezentate actele de licenţă pentru transport persoane şi verificarea tahografelor", a declarat în această dimineaţă Viorel Brajovan, directorul RAR Caraş-Severin. Pentru ca şi acestea să poată obţine licenţa, Primăria mai trebuie să prezinte o serie de acte, de care, se pare că a uitat.

,,Lucrurile s-au poticnit la forma de transmitere a folosinţei, pentru că cele propuse de Primăria Reşiţa nu corespund cu prevederile actelor normative care reglementează eliberarea copiilor conforme de licenţă pentru mijloacele de transport", a spus Gheorghe Marchiş, directorul SC PRESCOM SA.

,,Ar fi bine ca Primăria şi Prescom să ajungă la o înţelegere", Marian Beţa, pensionar.

,,Decât să nu avem parte de autobuze, mai bine facem drumurile", Maria Sauciuc, pensionară.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 57558.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Transportul in comun
PostPosted: Mon 02 May 2011 02:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
incepând cu data de 30.04.2010 toate tramvaiele circula din nou până la STAVILA în sensul că nici unul nu va întoarce la Muncitoresc (Piaţa Republicii), numai în caz ca apare vreo defecţiune va staţiona sau va întoarce la Muncitoresc.
La autobuze nu s-a schimbat nimic rămânând la fel ca şi până acum


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2011 21:44 
Offline

Joined: Sun 05 Jul 2009 12:11
Posts: 2
Location: Resita
Tramvaiele vor circula nemteste

Zvonul potrivit căruia de la 1 iunie se va pune punct circulaţiei tramvaielor, i-a speriat pe mulţi. Potrivit directorului Prescom, Gheorghe Marchiş, lucrurile stau departe de aşa ceva. Chiar dacă transportatorul este în insolvenţă, spune Marchiş, municipalitatea nu poate renunţa la tramvaie, pentru că are datorii faţă de Prescom încă de anul trecut şi nu poate face achiziţii.

De la bun început, reprezentanţii municipalităţii s-au declarat pentru atribuirea tuturor serviciilor prestate de Prescom la pachet, pentru că toţi ofertanţii de până acum s-au arătat interesaţi fie de transport, fie de salubritate, niciunul de cimitire sau de toate la un loc. Şi dacă soarta salubrităţii şi a cimitirelor va fi dată în mâinile austriecilor de la 1 iunie, de la aceeaşi dată, transportul va fi dat nemţilor. Trebuie spus că, potrivit lui Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, firmele sunt membrele unui consorţiu, iar noul transportator va prelua atât vechile garnituri de tramvaie, cât şi autobuzele noi, aduse de municipalitate, la care se vor adăuga autobuzele pe care le va aduce operatorul. Şi va prelua personalul actual.

Cât despre datoriile pe care le-ar avea primăria la Prescom, Mihai Stepanescu a precizat că acestea nu există, pentru că ,,anul trecut am plătit dublul facturilor", la care, potrivit edilului, se adaugă tot felul de subvenţii şi abonamente, inclusiv o nouă subvenţie, introdusă la începutul lui 2010, de 1,3 miliarde de lei vechi lunar, care uneori ajunge să fie de cinci miliarde. ,,În 10 mai voi semna un ordin de plată de 1,5 miliarde, trei miliarde până la sfârşitul lunii, şi poate-i dăm patru miliarde în loc de trei".


http://www.caon.ro/tramvaiele-vor-circu ... ste/916007


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 May 2011 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Auzi acolo, contract pe perioada determinata! Arde rau, dupa cum se vede. De ce n-au facut licitatia, pur si simplu, greu de inteles.

Prescomul se afla in insolventa. Un datornic important: primaria Resita!!! Va aduceti aminte de acest scenariu? Acelasi lucru s-a intamplat la Slatina, targusor in care s-a masacrat reteaua noua de troleibuz pt. a face loc parandaratului primarului, cu autobuzele sale musai portocalii. Si cu GPS-ul in statii prin fata carora trec zilnic doua autobuze. Sau unul.

Reşiţa primeşte 13 autobuze care vor rula pe treseele publice de la 1 iunie

Municipalitatea reşiţeană îşi doreşte de mult timp să privatizeze serviciul de transport public. Deocamdată tramvaiele nu vor fi scoase din circulaţie, iar noua firmă de transport ar trebui să-şi înceapă activitatea de la 1 iunie.

Faptul că societatea reşiţeană Prescom se află în insolvenţă a permis municipalităţii să încheie un contract pe o perioadă determinată cu un operator de transport în comun până la organizarea licitaţiei. În momentul de faţă, în oraş circulă opt autobuze cumpărate de Primăria Reşiţa cu 100.000 de euro, în luna decembrie 2010. Astfel, noua firmă va aduce la Reşiţa încă 13 autobuze.

,,Acestea nu sunt noi, dar sunt într-o stare foarte bună. Au o capacitate de 40 de locuri pe scaune şi 100 în picioare,,, ne-a informat în acesată dimineaţă Marius Dumitrache, din cadrul Compartimentului de Transport şi Siguranţa Circulaţiei al Primăriei Reşiţa. Până la data la care acestea vor intra în circulaţie, reprezentantul firmei ce va prelua serviciul de transport în comun spune că cele 13 autobuze vor fi aduse la Reşiţa cel târziu mâine, iar costul autobuzelor este suportat de firmă.

,,Totul este aproape rezolvat. Primim astăzi numerele de înmatriculare pentru a putea aduce autobuzele care sunt deocamdată depozitate undeva lângă Timişoara,,, a declarat Raţiu Adrian, administratorul firmei Spedition Ro-A Tir din Mediaş.

Angajaţii Prescom, la noua firmă

Gheorghe Marchiş, resprezentantul societăţii reşiţene Prescom spune că din datele pe care le deţine, angajaţii serviciului de transport vor fi angajaţi la noua firmă. ,,Noi în prezent avem de recuperat aproximativ 5,4 milioane de lei de la Primăria Reşiţa şi alte 1,8 milioane de la asociaţiile de locatari din oraş", a spus Gheorghe Marchiş, directorul societăţii reşiţene. În prezent, SC Prescom SA are 114 angajaţi. Încă de la primele zvonuri că la Reşiţa ar veni o altă firmă, i-a supărat pe angajaţi, care în 28 februarie au declanşat o grevă spontană.

,,Angajaţii Prescom se tem că îşi pierd locurile de muncă", a declarat la acea dată Remus Dragomir, reprezentantul angajaţilor de la Prescom. Mai mult decât atât, municipalitatea vrea să privatizeze şi serviciul de salubritate al oraşului. Una dintre firmele interesate de caietul de sarcini pe care municipalitatea îl elaborează este cea a omului de afaceri Silviu Prigoană. Acesta susţine că firma sa are soluţii pentru eliminarea prafului din oraş, care îi îmbolnăveşte pe reşiţeni şi o dotare de invidiat.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 51605.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Jun 2011 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Reşiţenii se plimbă începând de azi cu autobuze mult mai noi

Serviciul de transport în comun a fost concesionat de către reprezentanţii municipalităţii reşiţene unei firme din Mediaş care a venit cu 13 mijloace de transport în comun, în timp ce Prescom este în continuare în insolvenţă

Cei mai mulţi reşiţeni spun că sunt încântaţi că de au fost scoase din circulaţie autobuzele vechi. ,,Bine că am scăpat de vechiturile acelea de autobuze care erau şi murdare şi poluau " spune Elena Traşcă, de 45 de ani din Reşiţa. Tipurile de abonament se schimbă, astfel că, de astăzi, acestea vor fi nominale. ,,Pe traseu au plecat azi şapte garnituri. Pensionarii reşiţeni vor putea beneficia în continuare de gratuitate, iar preţul biletului rămâne acelaşi" Adrian Raţiu, administrator Ro-A-Tir Mediaş.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 51048.html


Attachments:
resita.jpg
resita.jpg [ 45.01 KiB | Viewed 13406 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Jun 2011 15:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
De la 1 iunie, adio Prescom!

Marţi, bătrânul şi insolventul Prescom a spus „Pa!“ serviciilor de salubritate, celor de transport şi celor de administrare a cimitirelor din municipiul de pe Bârzava, lăsând în urmă un morman de gunoaie, o cale de rulare nerenovată pentru tramvaiele reşiţene, un parc auto învechit (cel nou fiind în patrimoniul oraşului), după care aerul a ajuns greu respirabil, dar şi mult praf.

Praf care încă nu s-a lăsat curăţat până acum. Dar de astăzi, 1 iunie, municipalitatea a dat aceste servicii în grija unui consorţiu de firme, pilonul central al acestora fiind o societate austriacă pentru salubritate, alături de una germană, care se va ocupa de transport.
Primarul Mihai Stepanescu ne-a asigurat că personalul vechilor servicii va fi preluat, reşiţenii urmând să beneficieze în perioada următoare şi de alte mijloace de transport. Totul este însă temporar, până când va fi organizată o licitaţie pentru preluarea, la pachet, a celor trei servicii cruciale pentru viaţa urbei.


http://www.caon.ro/de-la-1-iunie-adio-prescom/928709


Attachments:
prescom1.jpg
prescom1.jpg [ 45.13 KiB | Viewed 13402 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jul 2011 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Trenuleţ francez pe drum românesc pe perioada sezonului estival

Din acest weekend, pe drumurile Reşiţei circulă primul tren mecanic pus la dispoziţia celor care vizitează municipiul. Iniţiativa firmei de transport în comun este unică la nivelul judeţului, iar ca să îl cumpere, aceasta a plătit aproape 50.000 de lei.

Trenuleţul de fiţe care circulă prin oraş de câteva zile nu are alt scop decât cel de agrement şi relaxare pentru turiştii, dar şi pentru reşiţenii care vor să admire oraşul. Obiectivul circulă zilnic din staţia de la Victoria şi până la staţia Nera, din centrul oraşului, iar în weekenduri ajunge până la Lacul Secul. Deşi infrastructura Reşiţei lasă încă de dorit, din cauza drumurilor sparte şi refăcute în bătaie de joc de constructorul ISPA, oamenii se bucură că trenuleţul este ,,atrăgător" şi estetic. Adi Străin, alături de fiica sa, Amalia, nu au stat pe gânduri şi s-au gândit să testeze noul mijloc de transport în comun. ,,Este foarte bine că s-a pus în circulaţie, iar dacă merge până la Şură, în weekend este numai bine", a spus bărbatul, care şi-a plimbat fiica de doi ani îndrăgostită de culoarea roşie a trenuleţului. Vehiculul este adus tocmai din Franţa şi are un motor de Peugeot. În ce priveşte capacitatea pe care o are, aceasta este de 18 locuri pe vagon.

Succes la public

,,Va circula toată vara şi sperăm să se încadreze circulaţiei din acest oraş. Întreţinerea lui se face la fel ca şi cea a unui autoturism normal. Trebuie să avem grijă mare la frâne şi la roţi. Din prima impresie, are priză la public şi sperăm să fie aşa pe tot parcursul verii", a spus Adrian Raţiu, administratorul societăţii Ro-A-Tir, cea care a preluat în concesiune mijloacele de transport în comun.

Automobilul pleacă la ore stabilite de operator, din staţia de la Victoria şi merge până la staţia Nera în cursul săptămânii, iar în weekenduri, până la Lacul Secul, care este la doar câţiva kilometri de oraş. Preţul unui bilet este ceva mai scump decât cu tramvaiul sau un autobuz normal şi valorează 3 lei, dus-întors.

Soarta turismului de la Secul

Turismul în zona lacului nu se poate dezvolta din cauza unui litigiu mai vechi dintre Primăria Reşiţa şi SC Turist Semenic. Ca să pregătească terenul pentru vizitatori, municipalitatea face curăţenie, ca zona să fie plăcută măcar la privit. ,,În fiecare luni salubrizăm, ridicăm containerele. Până când se hotărăşte instanţa, eu cred că noi suntem administratorii", a spus Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/ad ... 49313.html


Attachments:
trenulet.jpg
trenulet.jpg [ 45.4 KiB | Viewed 13177 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 10:29 
Normal ca hidosenia asta are priza la public, doar romanul adora sa mearga cu etajate, telegondole sau cu autobuze "eco".Cred ca "jucaria" asta incurca mai mult traficul decat "harburile" alea de tramvaie pe care vor ei sa le scoata....sa fie iar vreo miscare pentru denigrarea tramvaiului? (o miscare electorala sigur este).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Aug 2011 22:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Reşiţenii rămân azi fără tramvai din cauza lucrărilor la linia de rulare

O firmă din Mediaş a câştigat licitaţia organizată de autorităţile locale pentru atribuirea serviciului de transport în comun. Noul administrator s-a pus deja pe treabă si face lucrări la linia de rulare, motiv pentru care tramvaiele au fost înlocuite de autobuze

La începutul lunii iunie, administraţia locală a concesionat serviciul public de transport în comun unei firme din Mediaş, Ro-A-Tir. Acest lucru s-a întâmplat în urma faptului că societatea Prescom a intrat în insolvenţă. În urmă cu câteva săptămâni, administraţia reşiţeană a organizat licitaţia publică pentru atribuirea servicicului, iar din informaţiile primite de la Marius Bălean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Reşiţa, firma din Mediaş este câştigătoare.

Încă din perioada în care administratorul serviciului era unul provizoriu, s-au început lucrări la linia de rulare a tramvaielor. Ionela Covaci, directorul punctului de lucru din Reşiţa, a precizat faptul că în urma demarării lucrărilor s-a constatat că este nevoie de o lucrare mai amplă. ,,Este în sarcina noastră siguranţa rutieră şi a cetăţenilor şi am luat decizia de a executa mai multe lucrări la linia de rulare a tramvaielor", a spus Ionela Covaci.

Zona Renk, afectată

Circulaţia tramvaielor este oprită azi din cauza unor astfel de lucrări de reparaţii în zona Renk. Transportul călătorilor va fi asigurat prin suplimentarea numărului de autobuze, care vor circula conform graficelor de transport ale tramvaielor. În ceea ce priveşte investiţia, reprezentantul din Reşiţa spune că banii vin din bugetul firmei şi deocamdată nu se poate vorbi de o sumă fixă, deoarece în viitorul apropiat astfel de lucrări se vor mai face în oraş.

,,Lucrarea în sine este una de amploare. Deocamdată nu putem face o evaluare exactă a sumei investite, decât la finalizare", a mai spus Ionela Covaci. Pentru ca activitatea zilnică a reşiţenilor să nu fie afectată de oprirea circulaţiei tramvaielor, firma a suplimentat autobuzele pentru a se respecta graficul de transport al tramvaielor.

Cu toate că cei mai mulţi reşiţenii spun că tramvaiele ar trebui scoase din uz, lucrările de întreţinere nu-i afectează prea mult. ,,Eu unul sunt mulţumit de faptul că circulă noile autobuze şi nu mai suntem nevoiţi să mergem în condiţii mizere", a spus Emanuel Chişu, din Reşiţa.

Lucrări în timpul zilei

În ceea ce priveşte lucrările, acestea se efectuează pe timpul zilei, pentru a nu-i deranja de reşiţeni. ,,În general, noi lucrăm noaptea, dar am vrut să evităm şi confortul fonic al locatarilor din zona Renk", a mai adăugat Ionela Covaci, reprezentantul firmei Ro-A- Tir.

În momentul de faţă preţul unui bilet de transport a rămas acelaşi, de 1.5 lei.
Ionela Covaci, Ro-A-Tir Reşiţa

Ce datorii avea Prescom la bugetul de stat

În mai, Gheorghe Marchiş era încă directorul Prescom Reşiţa. Acesta declara la acel moment că datoriile societăţii reşiţene depăşeau cinci milioane de lei, bani ce trebuiau să vină de la Primăria Reşiţa. ,,Avem de recuperat 5,4 milioane de lei de la Primăria Reşiţa şi alte 1,8 milioane de la asociaţiile de locatari din oraşâ€, a spus Gheorghe Marchiş, fostul director al societăţii Prescom, aflată în insolvenţă. Acum, servicicul de salubritate şi cel de administrare a cimitirelor a fost concesionat firmei Bratner.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/ad ... 46623.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Sep 2011 18:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Operatorul de transport, sancţionat că reşiţenii au aşteptat prea mult în staţie de Serbările Berii

Reşiţenii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că au aşteptat ore în şir după mijloacele de transport în comun de Serbările Berii, care au avut loc în weekend. De altfel, supărarea lor este că la fel se întâmplă în fiecare seară, autobuzele trecând cel mul o dată la jumătate de oră sau 25 de minute.

În plus faţă de timpul petrecut în staţiile de autobus, apar şi situaţii în care, acestea se mai şi defectează, aşa cum s-a întâmplat aseară. Astfel că, oamenii trebuie să aştepte din nou în staţie.

,,Este inadmisibil să li se strice iluminatul. Autobuzele sunt nou aduse. Ar fi trebuit să funcţioneze, măcar o perioadă de timp", spune un reşiţean, care aseară a fost obligat să coboare din mijlocul de transport al cărui sistem de iluminat s-a defectat.

Şi Primăria Reşiţa a primit sesizări că s-au creat blocaje de Serbările Berii, din cauza fluxului mare de oameni care au participat în Govândari la manifestare. ,,Este prima abatere pe care o are operatorul şi i-am aplicat un avertisment în scris", a spus Mihai Stepanescu, edilul-şef al Reşiţei.

Autobuze defecte

La nici jumătate de an de când au intrat în circulaţie pe străzile din Reşiţa, autobuzele second-hand , cumpărate de municipalitate, au cedat şi au nevoie de reparaţii. Atunci când s-a anunţat achiziţia cu mare tam-tam, reşiţenii s-au bucurat că vor circula în condiţii mai bune, însă proasta investiţie a edililor o vor plăti tot reşiţenii.

După ce administraţia locală a băgat 100.000 de euro în cumpărarea lor, acum e nevoie de alţi bani pentru a le repune în funcţiune. Autobuzele au ajuns la Reşiţa la începutul anului de la Târgu Mureş, iar la doar câteva zile de la ieşirea din garanţie au început şi problemele. În recenta şedinţă extraordinară au fost aprobaţi 40.000 de euro pentru reparaţia autobuzelor. Evaluarea a fost făcută de firma ce are deocamdată transportul local în concesiune, Ro-A-Tir, din Mediaş.

Pentru că în această perioadă se desfăşoară licitaţia pentru administrarea transportului public, viitoarea firmă ce va prelua acest serviciu trebuie să primească cele opt autobuze în stare de funcţionare. Marţi, în sedinţa de Consiliu Local susţinută în Cartierul Cuptoare, Cristian Panfil, viceprimarul Reşiţei, a ridicat o problemă. Kilometrajul autobuzului cu numărul de înmatriculare CS 07 PMR nu corespunde cu realitatea.

,,Autobuzele au fost predate pe baza unui proces verbal, dar am constatat că unul dintre autobuze are mai puţin cu aproape 850 de kilometri. Asta înseamnă ori că a mers cu spatele, ori trebuie făcută o analiză mai clară a situaţiei" a spus Cristian Panfil. De aceeaşi părere a fost şi Sorin Simescu, viceprimar al oraşului, care şi-a arătat şi el indignarea în ceea ce priveşte neconcordanţa datelor primite înaintea şedinţei. Primarul oraşului a precizat că imediat după licitaţia publică va începe o anchetă în ceea ce priveşte aspectul sesizat de cei doi viceprimari. Din cele opt autobuze mai circulă azi doar două, restul fiind stricate, termenul lor de garanţie fiind de şase luni. Suma pentru reparaţia vehiculelor este mare, având în vedere faptul că pe vremea Prescomului, cheltuielile pentru utilajele societăţii erau lunar de 70.000 de lei, şi nu aproape 168.000 de lei, cât ar costa toată reparaţia.

Adevărat scandal al autobuzelor

La momentul la care autobuzele au fost aduse la Reşiţa, conducerea de la acea vreme a societăţii Prescom, Gheorghe Marchiş, nu a vrut să le preia. Au fost săptămâni întregi de discuţii şi hârtii trimise cu solicitări şi răspunsuri. ,,Lucrurile s-au poticnit la forma de transmitere a folosinţei, pentru că cele propuse de Primăria Reşiţa nu corespund cu prevederile actelor normative care reglementează eliberarea copiilor conforme de licenţă pentru mijloacele de transport" a spus, la începutul anului, Gheorghe Marchiş, directorul SC PRESCOM SA.

A durat mult până ca aceste autobuze, anunţate cu surle si trâmbiţe, să intre pe traseu. Mai exact, patru dintre ele au rulat în data de 8 martie. Chiar mai mult, municipalitatea a transmis şi o somaţie către Prescom să urgenteze birocraţia.

,,Primăria Municipiului Reşiţa se vede pusă în situaţia de a soma operatorul de transport public local în vederea introducerii în circuitul transportului public local a acestor autobuze" se arată într-un comunicat trimis de Biroul de Presă în luna februarie.

Cu toate că erau probleme la Prescom, conducerea avea o soluţie de a aduce din Germania un pachet de 10 autobuze, cu suma de 30.000 de euro, scoase din uz în 2010, dar administraţia locală nu a agreat această soluţie.


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 45364.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 19:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Se scumpesc biletele de transport

Începând cu data de 1 octombrie a acestui an, tariful unic de călătorie stabilit pe mijloacele de transport în comun din Reşiţa va fi de 2 lei pe călătorie.

Tariful a fost aprobat prin HCL nr.260 din 11 august 2011, prin care s-a hotărât atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Reşiţa, către S.C. Spedition Ro-A Tir SRL, în urma unei licitaţii publice deschise. Tarifele pentru abonamente vor fi ajustate respectând raportul maxim aprobat prin Hotărârea Consiliului Local dintre călătoria pe bază de abonament şi tariful de călătorie cu bilet, care va fi de maxim 75%.


http://www.caon.ro/se-scumpesc-biletele ... ort/989038


Attachments:
autobuze-resita1.jpg
autobuze-resita1.jpg [ 42 KiB | Viewed 12707 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Ker0seN wrote:
Deschid acest thread nou deoarece nu gasesc unul la care sa se potriveasca informatii generale aflate din surse neoficiale despre ce se mai intampla "dupa cortina" transportului local din Resita.

Voi rezuma mai multe idei aflate "din interior" sau din alte surse ce cunosc bine situatia de acolo in acest mesaj.

In primul rand, un lucru deranjant ce s-a intamplat este faptul ca de curand s-au montat pe gardurile parcului noii societati placute cu "FOTOGRAFIATUL INTERZIS", au angajat firma de paza privata ce se ocupa de gonirea "pasionatilor" sau a altor doritori de imortalizare a ceea ce este transportul local. Probabil le e frica de vreun atentat...

Tramvaiele au fost oprite "temporar" pentru a moderniza portiuni din calea de rulare si firul de contact, pe o perioada de 2 saptamani... au trecut peste doua luni si tramvaiele sunt tot acolo. Intre timp au fost sigilate, la fel si statiile de redresare.

Tramvaiele au fost scoase din hale (desi halele nu sunt utilizate) probabil pentru a rugini mai rapid si a fi fabricata scuza vinderii lor la fier vechi. Din depou a fost dat afara pana si Timis2-ul folosit ca plug iarna.

Autobuzele cele vechi, din care multe sunt inca in stare foarte buna de functionare (111 RDT-urile, 112 UDM-urile - cel putin o parte din ele, MAN-ul si vreo doua IK 280-uri). Intre timp a inceput procesul de vandalizare a lor, deoarece sunt in alta curte nepazita.

Consumul aproximativ de motorina, "la ochi" si la logica, pe luna al parcului este undeva la 35 tone pe luna. Asta in cazul in care pe tramvaie, inainte sa fie scoase, s-au montat "celule de compensare", un sistem de stocare al curentului generat in momentul cand tramvaiul merge din inertie, reducand consumul de energie de la aprox. 1,5 miliarde pe luna (lei vechi) la aprox. 300 milioane pe luna (lei vechi).

In parc se tot aduc DAF-uri, au venit inca 4 bucati (scurte) pe langa primul scurt ce sosise de curand, acestea fiind putin mai vechi (1996) pe langa primul venit (2001). Toate au cutie hidramata dar nu si secventiala... Geografia Resitei si a imprejurimilor ne va arata la iarna ce inseamna asta :D.

RO-A-TIR a promis ca in decurs de 2 luni va monta aparate de compostat in noile masini, automate de bilete in statii, afisaje digitale in statii si va repara/adapta afisajele digitale de pe autobuze. Pana acum nu se observa nimic in acest sens. Aproape ca au trecut cele doua luni de la comunicatul transportatorilor remis catre primarie (06.09.2011). (articol: http://www.caon.ro/viitor-adus-pe-roti- ... buz/976410).

Inca o suspiciune ar fi faptul ca se doreste renuntarea la autobuzele aduse de primarie, ele fiind in chirie la RO-A-TIR (Neoplanurile si Renaulturile). Asta in mod logic daca ne gandim, pentru ca se tot aduc autobuze si erau suficiente deja. Deja sunt 11 scurte si muuulte lungi, nici nu stiu exact. Se pare ca firma nu le va numerota.

Ce credeti ca se va intampla cu transportul orasului de pe Birzava in viitor? Sunt curios daca in cateva luni le trec pe gaz, ca raposatu, ca altfel sigur dau faliment. Prescomul lucra fara profit sau chiar pe minus, desi 80% din transport era deservit de tramvaie. Dar acum cu 100% autobuze, cum va fi?

Acestea sunt in general informatii NEOFICIALE! Ele NU SUNT CONFIRMATE sau asumate de nimeni! Nu faceti acuze si nu trageti concluzii extreme, s-ar putea sa gresim si noi cu parerile noastre. Dar voi poate ati mai vazut intamplari dinastea prin alte orase si sunt curios cam care este tiparul... ce urmeaza?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 15:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Ker0seN wrote:
Scuze ca am facut noul thread... Imi era frica sa postez aici deoarece nu sunt stiri, nu sunt noutati, nu este nimic oficial si nu vreau sa fiu atacat ca am publicat zvonuri sau faze de genul :).

Sper sa se mai implice cineva in discutiile astea ca observ ca nu prea mai este sustinere din partea pasionatilor pentru transportul din Resita :(.


Probabil ca sunt putini pasionati in Resita. Chiar daca ar fi mai multi, mari sanse de a rezolva ceva nu sunt, am patit-o pe propria piele.

Tot incerc sa ajung la Resita sa vad la fatza locului despre ce este vorba. Un singur lucru e cert (pt. cei ce au citit comunicatul de presa referitor la posibila desfiintare a tramvaiului resitean): ca nu m-a cautat nimeni de atunci. Desi oficialii primariei (in functie cu edilul independent) s-au intrecut in promisiuni, pana la trecerea "valului".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 15:09 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Forumurile acestea sunt citite si de conducerea RO-A-TIR si de cei de la CAON, Adevarul de Seara sau Argument CS (din ce stiu eu), deci sa speram ca citind ceea ce discutam noi aici se vor implica si ei. Poate sa le dam un mail ar fi mai indicat (la ziare). Am observat ca au o pasiune in a face scandal pe tema transportului in comun, deci informatii noi sigur i-ar face fericiti :D.

Urat, stiu ca au promis si ce au zis, tin minte... ce sa zic, ii clar ca sunt si jocuri politice si minciuni umflate :(. Sper sa se ia atitudine, ar trebui protestat dar nici angajatii sau fostii angajati (cei dati afara de la tramvaie) observ ca nu mai protesteaza...

Ar fi frumos daca ai reusi sa ajungi dar stiu cum este in ziua de azi cu orice deplasare, cu orice ar fi ea... complicat din toate p.d.v.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 15:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Ker0seN wrote:
Ar fi frumos daca ai reusi sa ajungi dar stiu cum este in ziua de azi cu orice deplasare, cu orice ar fi ea... complicat din toate p.d.v.


Timp si bani cam lipsa :oops:

Deplasarea mea ar putea aduce cel putin o relatare corecta. La Constanta si Slatina m-am deplasat fara a reusi sa determin autoritatile locale sa renunte la planul de desfiintare a transportului electric (dupa cum se vede), la Satu Mare cam tot asa. La Ploiesti, Suceava (partial la Iasi) am gasit oameni cu capul pe umeri, dar e prea putin comparativ cu masacrarea aproape generalizata, a retelelor de troleibuz si tramvai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Timp si bani scrisesem prima data, dar m-am gandit ca mai bine sa ma exprim la modul general. Deci totusi TRANSIRA inseamna ceva daca ai reusit in cateva orase sa faci ceva. Nu e o nimica toata, e foarte mult!

Keep up the good work! Cineva apreciaza :wink:.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 20:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Vechiul Contract concesiune transport public -Prescom.


Attachments:
prescom.pdf [575.1 KiB]
Downloaded 188 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Feb 2012 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Hârburile Ro A TIR circulă greu şi se defectează pe traseu

Tot mai mulţi sunt reşiţenii care regretă tramvaiul, cu vagoanele lui insalubre, îngheţate pe timpul iernii şi transformate în saune vara. Ro A TIR, noul operator al transportului public de călători în municipiu, începe să dea tot mai des rateuri - ca să vorbim în termeni tehnici

După ce săptămâna trecută au fost scoase pe traseu autobuze îngheţate-bocnă, astăzi călătorii au avut parte de o altă surpriză neplăcută. Cei care au vrut să se deplaseze în partea de sus a oraşului, în jurul orei 14.15, au fost nevoiţi să aştepte 45 de minute în staţiile din cartierul Govândari, fără ca cineva să le spună motivul pentru care autobuzul nu venea. ÃŽn cele din urmă, în staţia de la Intim a sosit un hârb ticsit de călători şi, dacă e să dăm crezare taxatoarei, întârzierea s-a datorat faptului că autobuzul se împotmolise chiar la cap de line, la fostul Mopar, rămânând prizonierul zăpezii, în momentul în care şoferul pornise în cursă.

Cum de la staţia de la Confecţii nici un alt autobuz nu a fost trimis pe traseu pentru a suplini lipsa autobuzului, s-a ajuns la acea întârziere, în dispreţ faţă de călători. Pentru a recupera timpul pierdut, şoferul a început să meargă cu viteză mare. La Şcoala de Beton, inevitabilul s-a produs, autobuzul s-a defectat, iar călătorii au fost nevoiţi să meargă până în cartierul Marginea pe jos, fără ca cineva să le ceară scuze, ca să nu mai vorbim de înapoirea banilor daţi pe bilete.


http://www.argument-cs.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Mar 2012 22:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Scandalul Prescom continuă. Foştii angajaţi au invadat primăria

Foştii angajaţi ai societăţii Prescom, au luat, ieri, cu asalt primăria din Reşiţa. Știind că are loc şedinţa Consiliului Local, oamenii au venit să-şi strige nemulţumirea. De peste nouă luni aceştia reclamă faptul că nu au primit o parte din salariile compensatorii. Ajunşi în pragul disperării, zeci de foşti angajaţi au umplut sala de şedinte a primăriei şi au cerut administraţiei locale să le rezolve problema

Intrarea în insolvenţă a societăţii Prescom continuă să ridice probleme de natură socială foştilor angajaţi. Câţi dintre reşiţenii prezenţi ieri în sala de şedinţe a Consiliului Local îşi mai aduc aminte că societatea de la care au fost lăsaţi pe drumuri, a fost înfiinţată în 1948? În fapt, istoria nici nu mai contează când nu ai ce să pui copiilor pe masă. Acest lucru l-au reclamat oamenii, mare parte dintre ei foşti angajaţi ai secţiei de transport în comun local, desfiinţată de anul trecut.

Tudor Oprea, coordonator de transport timp de 15 ani la Prescom, spune că cele nouă luni de când nu s-au găsit soluţii pentru plata drepturilor salariale nu pot să mai continue: ,,Sunt trei salarii compensatorii, bonuri de masă, concedii şi ore suplimentare pentru care nu s-au făcut plăţile celor 450 de foşti angajaţi. Nu se poate ca nici pănă astăzi să nu se găsească banii necesari plăţii salariilor restante în condiţiile în care Legea insolvenţei spune că prioritare sunt plăţile către cei rămaşi pe drumuri.,,

Gheorghe Marchiş, ca Pilat din Pont

Prezent la discuţii fostul director al societăţii, Gheorghe Marchiş a prezentat un teanc de hârtii jusificative. Prescom are la rândul ei de primit bani, chiar din partea administraţiei locale, spunea, Marchis, încercând să arunce vina în curtea altora. ,,Vom putea plăti toate datoriile către angajaţi când se va plăti creanţa de 25 de milioane pe care o avem de primit. În momentul în care Prescom va primi datoriile de la Primărie, sau de la orice alt debitor, se vor plăti datoriile Prescom-ului către foştii salariaţi,,.

Cum si-a gospodărit Marchis societatea rămâne să judece alţii. Una peste alta cifrele rămân iar Prescom, era lider incontestabil, la datornici atât pe Reşiţa, cât şi pe judeţ, fiind înregistrat la începutul lui 2011, cu o datorie de circa 5,6 milioane la Direcţia de Finaţe. Când Marchiş a încercat să explice că şi el are de încasat salarii restante, oamenii au izbucnit: ,,Spuneţi că aveţi bani de primit numai că, noi suntem pe drumuri în timp ce dumneavoastră aveţi de lucru tocmai la firma care ne-a luat locurile de muncă.,,

Primarul contraatacă

Am atras atenţia de ce se întâmplă încă de acum trei ani spunea edilul Reşiţei, Mihai Stepanescu precizând că, în aceşti ani, au fost luate credite de 57 de miliarde de lei pentru plata penalitătilor însumate de Prescom. ,,Am scos odată Prescom din insolvenţă. Sunt datorii acumulate în timp, nu de când suntem noi la conducerea primăriei. Când ceream conducerii societăţii un audit şi explicaţii despre plătile făcute la combustibili, uleiuri, piese de schimb şi tot ce ţine de costuri, nu s-a oferit vreun răspuns. Acum, societatea, juridic, e în prefaliment şi prima urgenţă este de a găsi soluţii pentru a da un ajutor foştilor salariaţi.,,

Cum necum, situaţia plăţilor a rămas incertă. Cel mai probabil, şi ca urmare a protestului de ieri, administraţia locală va găsi o soluţie de a bugeta plăţile restante. În caz contrar, poate că se va trece la soluţia propusă de un salariat de tăiere a tramvaielor. Vânzarea lor, ca fier vechi, ar asigura sumele necesare plăţii tuturor restanţelor. Astfel ar mai dispare încă un simbol al Reşiţei. Rămâne însă o întrebare. Banii de pe şine în ce buzunare vor intra?


http://www.adevarul.ro/locale/resita/Ad ... 34594.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 30.8 KiB | Viewed 11102 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Mar 2012 15:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Contractul de delegare a gestiunii transportului public incheiat cu SC SPEDITION RO-A TIR SRL Medias.

Intrebari:
1. SRL-ul din Medias are ca obiect de activitate transportul de calatori prin curse regulate?
2. Contractul s-a atribuit prin incredintare directa? Daca da, e abuziv.

Dupa cum se vede, bunurile din domeniul public (infrastructura tramvaiului) vor fi exploatate, nu DISTRUSE!!! Daca reteaua era "lasata", putand provoca avarii, trebuia ancorata corespunzator, nu demontata, adica FURATA!!!


Attachments:
Hotarare260.pdf [833.74 KiB]
Downloaded 479 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Mar 2012 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45642
Redeventa, redeventa...

Poti folosi doua autobuze articulate in locul unui tramvai. Se respecta aceasta cerinta?


Attachments:
Hotararea425.pdf [70.34 KiB]
Downloaded 164 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group