TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 08:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 09 Mar 2014 18:34 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
    Zagreb, capitala Croaţiei, are ca operator de transport în comun pe Zagrebački Električni Tramvaj, mai pe scurt, ZET. Între anii 2005 şi 2010, acesta a achiziţionat 140 tramvaie cu podea complet coborâtă, construite de concernul KONČAR, vechi şi cunoscut producător fost jugoslav, azi croat, de vehicule feroviare. Proiectul tramvaiului a fost conceput şi dezvoltat în comun de ZET şi KONČAR, şeful de proiect pentru design fiind domnul inginer Marco Kacic.
      Pentu a nu mă repeta la toate postările ce vor urma,referitoare la acest subiect, precizez că sursa şi fotografiile sunt preluate de pe: koncar-kev.hr, railserbia.net şi zeljeznice.net.
        Pentru început, câteva fotografii ale proiectului.


        Attachments:
        ZET_2200_1_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_1_marko_kacic.jpg [ 68.72 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_2_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_2_marko_kacic.jpg [ 34.86 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_3_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_3_marko_kacic.jpg [ 40.92 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_4_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_4_marko_kacic.jpg [ 29.86 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_5_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_5_marko_kacic.jpg [ 90.6 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_6_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_6_marko_kacic.jpg [ 69.27 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_7_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_7_marko_kacic.jpg [ 72.78 KiB | Viewed 2007 times ]
        ZET_2200_8_marko_kacic.jpg
        ZET_2200_8_marko_kacic.jpg [ 64.2 KiB | Viewed 2007 times ]
        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Sun 09 Mar 2014 18:55 
        Offline

        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
        Posts: 2177
        În ziua de 25 aprilie 2005, la sediul KONČAR din Zagreb, este prezentat specialiştilor şi presei, prototipul acestui tramvai. Denumirea oficială este TMK 2200. Este botezat şi alintat sub numele CROTRAM.
          Tramvaiul este constituit din cinci module, pe trei boghiuri, având podeaua complet coborâtă pe toată lungimea sa. Boghiurile au ecartamentul conform reţelei de tramvai din Zagreb, 1000 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 32000 mm, lăţime 2300 mm, înălţime inclusiv echipamente 3400 mm. Capacitatea sa este de 41 locuri pe scaune şi 161 locuri în picioare (4 pasageri/mp), total 202 pasageri. Are toate boghiurile motoare, fiind echipat cu şase electromotoare de tracţiune asincrone în curent alternativ, având 6 x 65 kW = 390 kW. Ulterior, în fişa tehnică a producătorului este specificat 6 x 85 kW = 510 kW. Personal, cred că este o opţiune pentru viitoarele oferte.
            Fotografii de la prezentare, 25 aprilie 2005.


            Attachments:
            ZET_2201_Končar_050427_m21_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m21_TB.jpg [ 59.8 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m22_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m22_TB.jpg [ 62.88 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m23_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m23_TB.jpg [ 66.38 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m24_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m24_TB.jpg [ 63.5 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m25_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m25_TB.jpg [ 55.13 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m26_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m26_TB.jpg [ 47.67 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m27_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m27_TB.jpg [ 55.95 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m28_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m28_TB.jpg [ 59.13 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m29_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m29_TB.jpg [ 82.22 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m30_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m30_TB.jpg [ 73.36 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m31_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m31_TB.jpg [ 60.24 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m32_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m32_TB.jpg [ 46.84 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m33_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m33_TB.jpg [ 53.83 KiB | Viewed 2004 times ]
            ZET_2201_Končar_050427_m34_TB.jpg
            ZET_2201_Končar_050427_m34_TB.jpg [ 67.6 KiB | Viewed 2004 times ]
            Top
             Profile  
             
            PostPosted: Sun 09 Mar 2014 18:58 
            Offline

            Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
            Posts: 2177
            Prototipul, ce a căpătat numărul de parc 2201, în circulaţie curentă.


            Attachments:
            2201 prototip.1.jpg
            2201 prototip.1.jpg [ 258.38 KiB | Viewed 2004 times ]
            2201 prototip.2.jpg
            2201 prototip.2.jpg [ 270.5 KiB | Viewed 2004 times ]
            Top
             Profile  
             
            PostPosted: Sun 09 Mar 2014 19:14 
            Offline

            Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
            Posts: 2177
            Cum am mai spus, în perioada 2005-2010 au fost construite şi date în exploatare un număr de 140 de astfel de tramvaie. Câteva fotografii cu ele, în exploatare la Zagreb.
              Când s-a ajuns la al 99-lea tramvai, numerele de parc au continuat de la 2299 la 22100, 22 rămânând ca un prefix.


              Attachments:
              2205.1.jpg
              2205.1.jpg [ 461.07 KiB | Viewed 2004 times ]
              2224.1.jpg
              2224.1.jpg [ 132.01 KiB | Viewed 2004 times ]
              2240.1.jpg
              2240.1.jpg [ 302.75 KiB | Viewed 2004 times ]
              2242.1.jpg
              2242.1.jpg [ 327.53 KiB | Viewed 2004 times ]
              2246.1.jpg
              2246.1.jpg [ 259.91 KiB | Viewed 2004 times ]
              2252.1.jpg
              2252.1.jpg [ 143.11 KiB | Viewed 2004 times ]
              2263.1.jpg
              2263.1.jpg [ 83.93 KiB | Viewed 2004 times ]
              2263.2.jpg
              2263.2.jpg [ 158.18 KiB | Viewed 2004 times ]
              2266.1.jpg
              2266.1.jpg [ 120.65 KiB | Viewed 2004 times ]
              2281.1.jpg
              2281.1.jpg [ 150.49 KiB | Viewed 2004 times ]
              2282.1.jpg
              2282.1.jpg [ 79.26 KiB | Viewed 2004 times ]
              2299.1.jpg
              2299.1.jpg [ 51.82 KiB | Viewed 2004 times ]
              22100.1.jpg
              22100.1.jpg [ 66.23 KiB | Viewed 2004 times ]
              22100.2.jpg
              22100.2.jpg [ 99.16 KiB | Viewed 2004 times ]
              22105.1.jpg
              22105.1.jpg [ 98.84 KiB | Viewed 2004 times ]
              22108.1.jpg
              22108.1.jpg [ 143.84 KiB | Viewed 2004 times ]
              22120.1.jpg
              22120.1.jpg [ 154.19 KiB | Viewed 2004 times ]
              22121.1.jpg
              22121.1.jpg [ 98.64 KiB | Viewed 2004 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sun 09 Mar 2014 19:22 
              Offline

              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
              Posts: 2177
              În perioada septembrie-decembrie 2007, tramvaiul cu numărul de parc ZET 2263 a fost testat în capitala Finlandei, Helsinki, pentru a se vedea cum se comportă în condiţii de temperaturi foarte scăzute. Ecartamentul reţelei de tramvai din Helsinki este de 1000 mm. După terminarea testelor s-a întors acasă, la Zagreb.


              Attachments:
              Helsinki_ZET_2263.1.jpg
              Helsinki_ZET_2263.1.jpg [ 95.55 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.2.jpg
              Helsinki_ZET_2263.2.jpg [ 99 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.3.jpg
              Helsinki_ZET_2263.3.jpg [ 92.84 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.5.jpg
              Helsinki_ZET_2263.5.jpg [ 98.9 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.6.jpg
              Helsinki_ZET_2263.6.jpg [ 92.58 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.7.jpg
              Helsinki_ZET_2263.7.jpg [ 99.82 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.8.jpg
              Helsinki_ZET_2263.8.jpg [ 305.86 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.9.jpg
              Helsinki_ZET_2263.9.jpg [ 293.03 KiB | Viewed 2004 times ]
              Helsinki_ZET_2263.10.jpg
              Helsinki_ZET_2263.10.jpg [ 284.16 KiB | Viewed 2003 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sun 09 Mar 2014 19:37 
              Offline

              Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
              Posts: 2177
                După un an de zile, în perioada august-septembrie 2008, tramvaiul cu numărul de parc ZET 2282 a fost testat în capitala Bulgariei, Sofia. Pentru acest lucru au fost construite boghiuri pentru ecartament de 1009 mm, conforme cu ecartamentul majoritar al reţelei de tramvai din Sofia. După terminarea testelor s-a întors acasă, la Zagreb, au fost schimbate boghiurile pentru ecartament de 1000 mm şi a intrat din nou în exploatare pe liniile din Zagreb.
                  Unele din fotografiile postate aici sunt preluate de pe gtsofia.info.


                  Attachments:
                  Sofia_ZET_2282.1.jpg
                  Sofia_ZET_2282.1.jpg [ 145 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.2.jpg
                  Sofia_ZET_2282.2.jpg [ 137.44 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.3.jpg
                  Sofia_ZET_2282.3.jpg [ 97.37 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.4.jpg
                  Sofia_ZET_2282.4.jpg [ 144.85 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.5.jpg
                  Sofia_ZET_2282.5.jpg [ 308.49 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.6.jpg
                  Sofia_ZET_2282.6.jpg [ 240.23 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.7.jpg
                  Sofia_ZET_2282.7.jpg [ 232.62 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.8.jpg
                  Sofia_ZET_2282.8.jpg [ 192.18 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.9.jpg
                  Sofia_ZET_2282.9.jpg [ 206.16 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.10.jpg
                  Sofia_ZET_2282.10.jpg [ 209.22 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.11.jpg
                  Sofia_ZET_2282.11.jpg [ 160.22 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.12.jpg
                  Sofia_ZET_2282.12.jpg [ 168.87 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.13.jpg
                  Sofia_ZET_2282.13.jpg [ 225.59 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.14.jpg
                  Sofia_ZET_2282.14.jpg [ 151.72 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Sofia_ZET_2282.15.jpg
                  Sofia_ZET_2282.15.jpg [ 135.28 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sun 09 Mar 2014 19:53 
                  Offline

                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                  Posts: 2177
                  Între 23 şi 26 septembrie 2008, la Berlin are loc Expoziţia INNOTRANS 2008. În afară de vehiculele feroviare din nomenclatorul său de producţie prezentate la INNOTRANS, concernul KONČAR prezintă şi tramvaiul TMK 2200. Acesta este tramvaiul ce poartă numărul de parc ZET 2287. După închiderea expoziţiei, acesta se reîntoarce acasă, la Zagreb.


                  Attachments:
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.1.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.1.jpg [ 144.81 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.2.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.2.jpg [ 139.25 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.3.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.3.jpg [ 139.21 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.4.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.4.jpg [ 96.29 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.5.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.5.jpg [ 100.64 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.6.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.6.jpg [ 129.45 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.7.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.7.jpg [ 110.57 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.8.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.8.jpg [ 128.3 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.9.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.9.jpg [ 118.23 KiB | Viewed 2004 times ]
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.10.jpg
                  INNOTRANS 2008 Berlin_ZET_2287.10.jpg [ 117.21 KiB | Viewed 2004 times ]
                  Top
                   Profile  
                   
                  PostPosted: Sun 09 Mar 2014 20:02 
                  Offline

                  Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                  Posts: 2177
                  În cursul anului 2010, este livrat ultimul tramvai TMK 2200, al 140-lea, ce primeşte numărul de parc 22140.
                    A fost pusă în discuţie posibilitatea de proiectare şi construcţie a unor boghiuri pentru ecartament normal de 1435 mm şi pentru ecartament larg de 1524 mm. Câte un tramvai echipat cu aceste boghiuri ar fi trebuit să fie trimis pentru teste, unul la Bucureşti şi unul la Moscova. RATB-ul nu s-a arătat interesat de acest lucru, nici MOSGORTRANS-ul. Astfel, acest proiect a fost abandonat. Din păcate, mai ales pentru noi...


                    Attachments:
                    22140.2.jpg
                    22140.2.jpg [ 230.14 KiB | Viewed 2003 times ]
                    22140.3.jpg
                    22140.3.jpg [ 88.08 KiB | Viewed 2003 times ]
                    22140.9.jpg
                    22140.9.jpg [ 78.24 KiB | Viewed 2003 times ]
                    22140.11.jpg
                    22140.11.jpg [ 98.49 KiB | Viewed 2003 times ]
                    22140.12.jpg
                    22140.12.jpg [ 86.46 KiB | Viewed 2003 times ]
                    22140.13.jpg
                    22140.13.jpg [ 154.6 KiB | Viewed 2003 times ]
                    Top
                     Profile  
                     
                    PostPosted: Sun 09 Mar 2014 20:39 
                    Offline

                    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                    Posts: 2177
                    Înainte de terminarea livrărilor tramvaielor TMK 2200 la Zagreb, concernul KONČAR, mulţumit de succesul repurtat de către acestea, oferă un bonus transportatorului ZET, constând din construirea şi livrarea, în decembrie 2009-ianuarie 2010, către ZET, a două tramvaie de mai mică capacitate, constituite din trei module, pe două boghiuri.
                      Tamvaiul, denumit TMK 2200-K, are podeaua complet coborâtă pe toată lungimea sa. Ecartament 1000 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 20700 mm, lăţime 2300 mm, înălţime inclusiv echipamente 3400 mm. Capacitatea sa este de 27 locuri pe scaune şi 8 strapontine. Cu strapontinele ridicate are 95 locuri în picioare (4 pasageri/mp), total 122 pasageri. Cu strapontinele coborâte are 84 locuri în picioare (4 pasageri/mp), total 92 pasageri. Este echipat cu patru electromotoare de tracţiune asincrone în curent alternativ, având 4 x 85 kW = 340 kW.
                        Acestea primesc de la ZET numerele de parc 2301 şi 2302.


                        Attachments:
                        2301.1.jpg
                        2301.1.jpg [ 344.19 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.2.jpg
                        2301.2.jpg [ 262.01 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.3.jpg
                        2301.3.jpg [ 217.14 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.4.jpg
                        2301.4.jpg [ 207.24 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.5.jpg
                        2301.5.jpg [ 209.34 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.6.jpg
                        2301.6.jpg [ 204.1 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.7.jpg
                        2301.7.jpg [ 226.59 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.8.jpg
                        2301.8.jpg [ 77.14 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.9.jpg
                        2301.9.jpg [ 71.9 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2301.10.jpg
                        2301.10.jpg [ 92.7 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.1.jpg
                        2302.1.jpg [ 85.34 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.2.jpg
                        2302.2.jpg [ 276.76 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.3.jpg
                        2302.3.jpg [ 249.45 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.4.jpg
                        2302.4.jpg [ 72.16 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.5.jpg
                        2302.5.jpg [ 154.32 KiB | Viewed 2000 times ]
                        2302.6.jpg
                        2302.6.jpg [ 85.34 KiB | Viewed 2000 times ]
                        Top
                         Profile  
                         
                        PostPosted: Sun 09 Mar 2014 20:43 
                        Offline

                        Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
                        Posts: 2177
                        Pentru detalii suplimentare, fişele tehnice ale producătorului, pentru cele două tramvaie.


                        Attachments:
                        x-2012-TMK 2200.pdf [519 KiB]
                        Downloaded 234 times
                        x-2012-TMK 2200-K.pdf [527.56 KiB]
                        Downloaded 249 times
                        Top
                         Profile  
                         
                        Display posts from previous:  Sort by  
                        Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

                        All times are UTC + 3 hours


                        Who is online

                        Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                        You cannot post new topics in this forum
                        You cannot reply to topics in this forum
                        You cannot edit your posts in this forum
                        You cannot delete your posts in this forum
                        You cannot post attachments in this forum

                        cron
                        Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group