TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 22 Sep 2017 10:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Sun 03 May 2015 20:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Strategia de dezvoltare urbană a municipiului Târgoviște 2014-2020.

Quote:
Repunerea în funcțiune a transportului cu troleibuze


Attachments:
Strategia-de-dezvoltare-2014-2020.pdf [879.94 KiB]
Downloaded 80 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Feb 2016 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
O poza din care se vede ca lipseste o parte a retelei de troleibuz.

http://adevarul.ro/locale/targoviste/vi ... index.html


Attachments:
retea targoviste.jpg
retea targoviste.jpg [ 42.56 KiB | Viewed 428 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 02 Apr 2017 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
61163, 61171 in 1998.

Foto: Klaus Mundt - phototrans.eu


Attachments:
61163kt.jpg
61163kt.jpg [ 467.8 KiB | Viewed 392 times ]
61173.jpg
61173.jpg [ 479.91 KiB | Viewed 392 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 May 2017 09:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Actualul primar, Cristian Stan, s-a laudat cu un proiect de introducere a autobuzelor electrice. I-am explicat, pe facebook, ca habar n-are ce-s alea autobuze cu baterii si ca e la indemana sa reintroduca troleibuzul. Nu i-a placut ce am scris, deci m-a blocat.

Am purtat corespondenta oficiala pe tema PMUD, primind asigurari ca se va studia posibilitatea reintroducerii troleibuzelor. Raspunsul? Demontarea, in mare graba, a retelei de troleibuz!!!! Asta, probabil, ca sa nu incurce "autobuzele electrice" lui Stan (va raspunde precum cei de la Iasi: "am reintroduce troleibuzul dar vai, nu avem retea electrica")!



Attachments:
retea troleu Targoviste.png
retea troleu Targoviste.png [ 408.43 KiB | Viewed 354 times ]
-locale-targoviste-aitt-dezafecta-intreaga-retea-troleibuz-targoviste.pdf [387.4 KiB]
Downloaded 13 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 May 2017 08:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Asociația “Reclădim România” cere explicatii Primariei.


Attachments:
Asociația-Reclădim-România-Clarificări-linii-de-troleibuz.pdf [876.99 KiB]
Downloaded 8 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 May 2017 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Quote:
Bună ziua,

Având în vedere preocuparea pt. dezvoltarea transportului ecologic, vă rog sa analizaţi propunerea de reintroducere a transportului cu troleibuze (acest proiect este cuprins si în P.M.U.D.)

Considerăm că troleibuzul este solutia corectă, nu „autobuzele electrice” pt. că există 3 criterii favorabile lui: economie, ergonomie, ecologie:

1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută

- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;

- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);

- Troleibuzul circulă fără zgomot şi fără vibraţii (specifice motorului diesel);

- Troleibuzul este confortabil, deoarece sistemul său de propulsie nu ocupă spaţiul interior, spre deosebire de autobuzele diesel, hibrid sau electrice;

- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor;

- Se pune un accent deosebit pe folosirea energiei electrice obţinute din surse regenerabile (hidro, eoliană, solară);

- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen: se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu ("bio-dieselul" sau "gazul natural comprimat");

-Tehnologia autobuzelor electrice se află încă în fază incipientă, experimentală, acestea fiind deocamdată respinse de municipalităţile europene, deoarece nu există încă predictibilitate pt. implementarea lor. Autobuzele electrice au o durată de viaţă scăzută datorată bateriilor, sunt grele, incomode (datorită dulapurilor cu baterii din interiorul vehiculului), consumul specific este destul de mare, există perioade de imobilizare pt. încărcarea bateriilor, sunt costuri mari cu depozitarea şi reciclarea bateriilor, este necesară constructia unor hale în care să fie adăpostite aceste autobuze, pt. a preintâmpina descărcarea rapidă a bateriilor la frig sau căldură;

- Nu numai că nu se adoptă transportul cu autobuze electrice dar se testează introducerea reţelelor de troleibuz pe autostrăzi, pt. a fi folosite de TIR-uri, cu montarea de pantografe pt. captarea electricităţii din reţea.

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul

- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;

- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici. Se poate folosi infrastructura tramvaiului (stâlpi, traversee, substaţii de redresare şi, mai ales, experienţa personalului în domeniul transportului electric „pe fir”);

- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro V sau Euro VI) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă;

- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către transport electric, datorată “efectului de reţea, ce conferă predictibilitate traseului de troleibuz;

- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;

- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate;

- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz;

- Se elimină posibilitatea furtului de combustibil.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil

- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;

- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului

- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene făcând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic.

Cu stimă,
ing. Silviu Sîntea

O.N.G. TRANSIRA
http://www.transira.ro

26.09.2016
primarulmunicipiuluitargoviste@pmtgv.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 May 2017 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Quote:
Neprimind raspuns in termenul legal, va retransmit materialul.

4.11.2016
primarulmunicipiuluitargoviste@pmtgv.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 May 2017 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Quote:
buna ziua,
prin prezenta va transmitem raspunsul Municipiului Targoviste referitor la e-mailul dvs din data de 04.11.2016.

va multumim!

cu stima,

Ana Maria ILIE
Directia Managementul Proiectelor
Municipiul Targoviste


Attachments:
Raspuns Transira.pdf [28.34 KiB]
Downloaded 34 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jun 2017 15:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44553
Cititi si va cruciti!!!!

Reteaua de troleibuz din Targoviste a fost demontata in mare graba, dupa ce am atras atentia ca se pot obtine fonduri europene pt. reabilitarea ei si pt. achizitionarea de troleibuze moderne. Au demontat-o ILEGAL pt. a o conserva mai bine (va suna cunoscut?) si pt. a face loc "autobuzelor electrice".

Am in lucru un material amplu despre jaful din cateva orase din Romania, de trimis Comisiei Europene, tocmai pt. ca sa nu primeasca cofinantare pt. idiotenii "trendy", cum sunt autobuzele cu baterii, asta dupa ce au desfiintat retelele de troleibuz (sau tramvai).


Attachments:
raspuns retea Targoviste.jpg
raspuns retea Targoviste.jpg [ 871.11 KiB | Viewed 243 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group