TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 01:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 22:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Consiliul Local Targoviste, groparul SC Transport Public SA?

Controlul efectuat la SC Transport Public SA a evidentiat faptul ca in cadrul societatii nu este organizat circuitul documentelor - in registrul de evidenta a contractelor nu sunt inregistrate toate contractele, unele dintre acestea aflandu-se la diferiti directori, fara a fi predate spre inregistrarea. Consiliul de Administratie al societatii a dispus suspendarea curselor efectuate cu troleibuzul, fara a fundamenta solicitarea si fara a propune masuri de conservare a instalatiei de transport.

Instalatia aferenta troleibuzului a inceput sa se deterioreze ca urmare a nefolosirii si a nerespectarii gabaritului la inaltime a autovehiculelor (4500 mm) care circula prin oras, exemplele fiind numeroase.

Bugetul de venituri pe anul 2007 a fost aprobat in sedinta Consiliului Local de Municipiul Targoviste, in care s-a emis HCL nr. 82/26.04.2007, dar nu a fost insotit de "Lista de investitii", care se aproba ca anexa la buget. Referitor la investitiile efectuate in anul 2007, societatea a achizitionat 10 microbuze second hand care au un parcurs efectiv de peste 213.000 km, sursa de finantare fiind leasing-ul pe societatea Consiliului Local Municipal "SC Transport Public SA".

Microbuzele au fost luate cu defectiuni asa cum rezulta din procesul verbal de punere in functiune si au necesitat reparatii pentru a putea fi puse in circulatie, acestea fiind suportate de catre SC Transport Public SA, ceea ce a condus la cresterea costurilor si neachitarea altor datorii. Microbuzele nu indeplinesc conditiile de asigurare a confortului calatorului, iar persoanele cu handicap nu le pot folosi. Contractul de parteneriat public privat s-a negociat achizitionarea de 5 autobuze in valoare de 490.000 euro, iar in actul aditional modificat se prevede achizitionarea de autobuze ecologice de mare capacitate in valoare de 400.000 euro (...). Societatea a facut achizitionari de mijloace fixe fara sa se respecte procedura de achizitie sau sa faca negocieri. Nu au fost realizate obiectivele stabilite - nu au fost achizitionate 10 microbuze noi in valoare de 230.000 euro.

In luna august 2007 trebuiau achizitionate autobuze ecologice in valoare de 400.000 euro, dar pana in prezent investitorul nu a prezentat spre aprobare propunerile cuprinzand detaliile tehnice ale mijloacelor de transport care sa satisfaca capacitatea de transport si calitatea serviciului public. Statiile de calatori, iar cele care au fost amplasate nu corespund din punct de vedere functional.

Nu se respecta cvorumul de minimum 3 membri din care cel putin unul sa fie reprezentant al Consiliului Local - se iau decizii fara ca niciun reprezentant in Consiliul de Administratie al Consiliului Local sa participe la sedinta sau sa fie aprobate prin Consiliul Local. Presedintele CA nu informeaza Consiliul Local de problemele aparute in actul managerial. Conducerea executiva a societatii nu a fost numita de catre Consiliul de Administratie al societatii, nu are organigrama aprobata, nu are delegate atributii pe fiecare manager, nu are stabilit program managerial. Persoanele cu atributii tehnice, desemnate de investitor in posturile de conducere nu detin experienta necesara activitatii de transport public de persoane.

Din Raportul de audit aferent situatiilor financiare incheiat la 31.12.2005 rezulta ca nu s-a prezentat spre aprobare Consiliului Local: programul anual de investitii; surse de finantare pe ani; analiza cost-beneficiu; costurile de functionare si de intretinerea dupa punerea in functiune; strategia in domeniul investitiilor care va cuprinde obligatoriu prioritatile investitionale si legatura dintre diferite proiecte, criteriile de analiza care determina introducerea in programul de investitii a obiectivelor noi, in detrimentul celor in derulare; stadiul fizic al obiectivelor; nu s-au prezentat documente care sa ateste realizarea de investitii, nu s-a prezentat nota de fundamentare pentru schimbarea obiectivelor - achizitionarea de microbuze in loc de autobuze spre aprobarea Consiliului Local. Referitor la Programul de masuri al executivului completat cu sinteza aspectelor rezultate din raportul de audit efectuat la SC Transport Public SA intocmit de consilierii locali nu s-a prezentat modul concret de solutionare al fiecarui aspect.

Concluziile controlului efectuat la SC Transport Public SA: investitorul nu administreaza si gestioneaza eficient domeniul public si privat al Consiliului Local Municipal Targoviste, fapt reflectat de situatia financiara negativa a societatii si nu s-au efectuat investitiile conform contractului de prteneriat public privat; la data de 31.08.2007 pierderea integistrata de societate este de 153.158 lei, constatand o majorare in fiecare luna; numirea unui comitet de supraveghere de catre Consiliul Local al Municipiului Targoviste in conditiile L 31/1990 republicata; solicitarea punctului de vedere al comisiei juridice cu privire la aspectele mai sus mentionate si, in special, legalitatea iesirii firmei SC Deneton Serv SRL Pucioasa, investitor si asociat in AITT SRL; achizitionarea de noi mijloace de transport si orice alte investitii se vor efectua numai cu aproparea Consiliului Local Municipal Targoviste.

Conducerea SC Transport Public SA, contraataca

Conducerea SC Transport Public SA neaga acuzatiile ce i se aduc si precizeaza ca au facut investitii in valoare de 472.011 euro din care: 39.350 euro - 20 microbuze; 64.000 euro - 4 autobuze; 96.000 euro - 6 autobuze (contract in curs de perfectare); 25.317 euro - autocar Neoplan; 247.344 euro - alte investitii. Afirma ca in anul 2007, fata de anul 2004 au crescut incasarile din bilete si abonamente cu 422.250 lei, iar cheltuielile cu piesele de schimb si combustibil s-au redus cu 602.459 lei. La acest moment, subventia neincasata este de 257.171 lei - pierderile societatii datorita neplatii la vreme a subventiei este de 224.712 lei. Transport Public solicita Consiliului Local despagubiri in suma de 330.959 lei, datorita trecerii unor bunuri din patrimoniul acesteia in domeniul public, conform L 213/1998.

Transport public a achizitionat mai multe autobuze si microbuze cu sume la pretul pietei, o masina de reparat si diagnosticat pompe injectii si injectoare (avansul achitat - 8.330 euro de catre investitor din surse proprii, restul achitandu-se din veniturile realizate din folosirea acestui utilaj); 2 masini pentru blocat roti achizitionate de catre investitor - firma Teomar Electronic SRL, masini care au fost puse la dispozitia TP pentru ulilizare printr-un contract de comodat chiria fiind 0; 2 masini pentru ridicat autovehicule pentru care s-a platit un avans de 12.000 euro; s-au facut investitii la cladiri in valoare de aproximativ 260.000 lei; au fost montate camere video in toate mijloacele de transport pe masinile de blocat roti, in autogara TP si in perimetrul curtii interioare, in valoare de 28.000 euro, actiune care a dus la cresterea incasarilor cu 48%. Societatea a castigat licitatia pentru doua trasee noi. S-a luat masura inchiderii temporare si conservarea statiei de redresare, incepand cu data de 1.01.2008, fapt care va duce la o diminuare a cheltuielilor cu 12.000 lei lunar. In prezent, TP se afla in negocieri cu doua firme straine - una din Olanda si o alta din Germania pentru realizarea si implementarea unor programe europene.

Numarul de curse s-a marit; timpii de asteptare s-au redus. Au fost montate 6 statii de imbarcare/debarcare si inca 8 sunt aproape finalizate; au fost imbunatatite contractele de publicitate ceea ce a condus la cresterea veniturilor. S-a incheiat un contract cu un alt furnizor de motorina decat cel traditional, fapt care a dus la realizarea unei economiii.

Lucrurile realizate in aceasta perioada sunt demne de luat in seama, avand in vedere conditiile dificile in care echipa manageriala isi desfasoara activitatea mentionand:
- conturile bancare blocate datorita penalitatilor rezultate in cea mai mare parte de neplata subventiei la timp;
- personalul greu de dispiclinat din punct de vedere al mentalitatii;
- calitatea de partener al Consiliului Local nu s-a facut simtita prin Executivul primariei, care trebuia sa raspunda solicitarilor noastre (nu a raspuns nici unei adresa inaintate de TP catre Primaria Targoviste);
- Consiliul Local a permis infiintarea de Autogari in interiorul orasului, in totala contradictie cu contractul de parteneriat, fapt ce a dus la pierderea contractelor de autogara cu unele firme de transport persoane;
- Spatii destinate statiilor de imbarcare-debarcare calatori pe traseele transportului public, concesionate catre aceasta societate au fost concesionate in paralel si altor firme (ex. Statia Micro 4 si cea de la Spital).
- A fost inlocuit si semnat un program de reesalonare a platilor privind impozitelor si taxelor locale in contradictie cu prevederile actului aditional la contractul de partenerit public privat.
- Aceeasi situatie s-a repetat si in cazul banilor incasati din activitatea de blocare a rotilor. Mentionez ca masinile cu care se realizeaza aceasta activitate sunt proprietatea firmei Teomar Electronic SRL al carei proprietar sunt, masini cumparate din Franta special pentru aceasta activitate si in prezent intr-o stare de uzura avansata. Banii investiti in aceste masini nu au fost recuperati - mai mult, in conditiile achitatii a 50% din contravaloarea incasarilor catre Primarie din aceasta activitate se inregistreaza pierdere. Nici pana astazi nu a fost pusa in aplicare HCL nr. 200/24.07.2007 de catre echipa executive a Primariei, hotarare privind aprobarea noului regulament de blocare-ridicare-transport-depozitare si eliberarea a autovehiculelor;
- d-na Ion Maria nu a tinut seama de faptul ca societatea are program de contabilitate ce evidentieaza separat veniturile si cheltuielile fiecarei activitati, program care cuprinde inclusiv contabilitatea de gestiune, astfel ca subventia calculata este mai mica decat cea reala, rezultata din evidenta societatii.
- nu exista o corelatie intre bugetul CL si subventia real necesara societatii (pentru anul 2007, raman neacoperite subventia privind diferenta de tarif pe semestrul II si gratuitatile pentru persoane cu handicap aferente lunilor noiembrie si decembrie 2007)
Principala problema cu care se confrunta societatea noastra este neincasarea la vreme a subventiei, aceasta generand o datorie mare catre bugetul de stat. (Anexa 7 - Situatia subventiei in perioada 01.01.2005-01.12.2007).
O alta problema:
- netinandu-se separate gestionarea si evidenta contabila a activitatii de transport public, toate celelalte activitati au fost denaturate din punct de vedere al profitabilitatii economice.
In ceea ce priveste acuzele referitoare la inchirierile dubioase, conducerea SC Transport Public SA declara ca firmele mentionate in contract nu au activitate si ca, in sustinerea acestei afirmatii detin documente de la Directia Finantelor Publice.


Elena-Alexandra OPRESCU
Data: Decembrie 11, 2007
Ziarul Dambovita, http://www.ziardambovita.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 20:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Contract concesiune transport public.


Attachments:
targoviste.pdf [277.27 KiB]
Downloaded 408 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jan 2019 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
In 26 aprilie 2018 s-a aprobat Studiul de oportunitate privind delegarea serviciului de transport public local din municipiul Targoviste. AITT-ul a cumparat cateva autobuze aflate in stare buna, asa ca trasportul public targovistean se desfasura multumitor.

Ambitiile stupide ale actualului primar, de a aduce in municipiu autobuze hibrid, inseamna rezilierea contractului cu AITT si infiintarea unei societati de transport public aflate in subordinea CL, altfel nepuntandu-se accesa fonduri europene.

http://www.jurnaldedambovita.ro/jdb_articol--primaria-targoviste-preia-de-la-aitt-transportul-public,48837.html

Reteaua de troleibuz a fost conservata dupa un model "specific", adica demontata (si pastrata, spun cei din primarie)... Pai acest mod de conservare sa si-l aplice netrebnicii si asupra bunurilor proprietate personala!


Attachments:
Anexa 1 SO delegare TG.pdf [7.18 MiB]
Downloaded 189 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group