A fost o dată ca nici o dată. Acel troleibuz interurban articulat a circulat pe două linii interurbane, între Torino şi Rivoli şi între Torino şi Chieri. Era echipat cu două electromotoare de câte 130 kW, unul pe prima secţiune, al doilea pe semiremorca articulată, la o tensiune de alimentare de 1200 V. (Liniile urbane existente în interiorul oraşului Torino aveau tensiunea de alimentare de 600V). Dimensiuni: lungime 18050 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3000 mm; consolă faţă 2400 mm; consolă spate 3200 mm; ampatament 5350+7100mm. Constructor caroserie tip MONOTRAL, de către Oficina VIBERTI SpA-Torino, pe şasiu complet FIAT 2405F. Dar surpriza cea mare a fost că un exemplar de acest fel a sosit la Bucureşti, la Uzinele AUTOBUZUL, în decursul anilor 1968-69 pentru studiu, în vederea realizării unui troleibuz articulat de catre acestea. AUTOBUZUL realiza în acest timp, în serie, modelul TV-2. A urmat, după studiul FIAT-ului, realizarea la Atelierele Centrale ITB a prototipului articulat din două troleibuze TV-2 şi realizarea la AUTOBUZUL a celor două prototipuri TV-21EA, care nu aveau nimic comun cu acesta. Din păcate. Şi am continuat cu modelul TV-20....
Attachments: |
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_a.jpg [ 55.04 KiB | Viewed 3823 times ]
|
FIAT 2405F-VIBERTI-MONOTRAL_b.jpg [ 42.66 KiB | Viewed 3823 times ]
|
FIAT-2405F-VIBERTI-MONOTRAL [probe la AUTOBUZUL 1968-69]_a.jpg [ 52.49 KiB | Viewed 3823 times ]
|
|