TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 05:02

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 14:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Din ce marci si modele de vehicule (si cam in ce numar din fiecare) este format parcul Regiei de Transport din Chisinau?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 16:04 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
Dr2005 wrote:
Din ce marci si modele de vehicule (si cam in ce numar din fiecare) este format parcul Regiei de Transport din Chisinau?


Ikarus-260 (circa 40-45 un.) si 280 (circa 30 un.)
LiAZ-5256 - 50 unitati
Man Lion's Classic - 20 unitati

Mai erau cate un LiAZ-6212, PAZ-3237 si MAZ-103 la testare.

Rutele 35, 51, 54, 56 sunt private. Ele sunt deservite de autobuze uzate adusa din Europa (Steir, MAN, Ikarus-260 s.a.)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 13:49 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
Linkul la Autobuzele produse la Uzinele Holdingului RusAvtoProm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2007 10:08 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
Cele mai recente Variante ale Schemelor


Attachments:
SCHEME_BUS_RUSROM.GIF
SCHEME_BUS_RUSROM.GIF [ 92.49 KiB | Viewed 19071 times ]
SCHEME_TROLL_RUSROM.GIF
SCHEME_TROLL_RUSROM.GIF [ 93.55 KiB | Viewed 19070 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 17:06 
Chisinau - ultima parte.
Iata si doua indicatoare de statii.


Attachments:
Chisinau_Statia_31 aug 1989.JPG
Chisinau_Statia_31 aug 1989.JPG [ 211.24 KiB | Viewed 18986 times ]
Chisinau_Statia_Cin-ul Patria.JPG
Chisinau_Statia_Cin-ul Patria.JPG [ 210.75 KiB | Viewed 18985 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Jan 2011 08:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
In Chisinau sunt peste 1600 microbuze! Cum sa reziste autobuzele? Reiau o intrebare pertinenta pusa de "radub": de ce nu se infiinteaza o unitate noua, ce sa deserveasca populatia Chisinaului cu troleibuze si cu autobuze?

Site "Parcul Urban de Autobuze Chisinau": http://www.autourban.md

Parcul Urban de Autobuze - întreprindere în prag de faliment

Parcul Urban de Autobuze este în prag de faliment, iar cei 800 de angajaţi riscă să rămână şomeri. Pentru că încasările aduse bugetului municipal nu acoperă investiţiile din bani publici, autorităţile spun că singura soluţie este reorganizarea Parcului, precum şi transmiterea rutelor de autobuz unor administratori privaţi.

Anual, din bugetul municipal sunt alocaţi peste 40 de milioane de lei pentru activitatea Parcului. 40 la sută din aceşti bani se cheltuie pentru combusibil, restul sunt pentru acoperirea diferenţei dintre preţul de cost, care este de peste 6 lei, şi preţul actual al călătoriei, care e de 2 ori mai mic.

Transmiterea rutelor în gestiunea administratorilor privaţi nu este o soluţie, spun şoferii de autobuz. Potrivit lor, în aceste condiţii, angajaţii parcului riscă să rămână şomeri.

Din cele peste 140 unităţi de transport ale Parcului Urban de Autobuze, zilnic pe traseu ies doar 96. Restul staţionează din cauza problemelor tehnice.


http://www.publika.md/parcul-urban-de-a ... 78461.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Jan 2011 22:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
R. Moldova are vreo centrala electrica proprie (termo, hidro, atomica sau altceva)? Din cate stiu eu, nu. Toata energia electrica cred ca le vine de la fosta URSS sau de la noi. Bineinteles prin intermediari, care isi trag partea grasa. Deci este mai greu de desfiintat transportul electric, tocmai unul din consumatorii cei mai siguri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Jan 2011 10:00 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
Are 3 CET-uri ( 2 in Chisinau si 1 in Balti) care asigura cam o treime din consumul necesar. Restul este procurat din Ucraina sau regiunea transnistriana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 18:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Victor Ceban, Optimizarea transportului public in municipiul Chisinau.

www.chisinauprojects.eu


Attachments:
Prezentatre studiu Optimizarea transportului public.ppt [4.13 MiB]
Downloaded 326 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jun 2012 12:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Quote:
Cine este interesat în reformarea transportului public din municipiu?

Observ că se discută în ultimul timp foarte mult despre „rutiere” fără a se oferă soluţii reale. Toţi sunt nemulţumiţi de prestaţia acestor mijloace de transport. Da, o altă alternativă nu avem în Chişinău. Troleibuzele nu sunt şi nu vor fi în stare să facă faţă schimbărilor majore din municipiu, acest lucru se cunoaşte foarte bine. Iată că sunt mai mult de două decenii de când tot se discută despre necesitatea introducerii în oraş a „metroului uşor”, care ar fi rezolvat o multitudine de probleme ale oraşului dar şi a suburbiilor. Din câte îmi amintesc, fostul primar de Chişinău, Serafim Urechean, promitea cu mâna pe inimă că un astfel de proiect va demara începând cu anul 2003 cu susţinerea unor oarecare investitori străini, acelaşi lucru îl promite şi actualul primar, dar fără a pomeni o perioadă concretă de timp.

Pe de altă parte, problema microbuzelor ţine şi de planificarea traficului. În timp ce oraşele europene pun accentul pe uşurarea circulaţiei transportului public ecologic (troleibuze, tramvaie, metrou), a bicicletelor şi a pietonilor, la noi Chişinăul este un oraş în care prioritate se oferă transportului privat, fapt care cere şi investiţii permanente în asigurarea infrastructurii pentru acest tip de transport. Lecţia marelor oraşe din Vest demonstrează că investirea în construcţia noilor drumuri pentru privaţi nu rezolvă problemele de trafic – unităţile de transport vor fi întotdeauna „prea multe”. Automobilele sunt ca şi fumatul, prezenţa lor trebuie micşorată la maxim în zonele aglomerate.

Când oare îşi vor aminti cei din administraţia locală că totuşi majoritatea absolută a populaţiei o alcătuiesc pietonii şi ei au prioritate? Când vom avea străzi rezervate bicicliştilor? Când vom avea străzi pietonale? Când vom avea străzi rezervate doar transportului public de pasageri? Eu aş dori să aud răspunsuri la aceste întrebări în locul înjuriilor la adresa patronilor şi şoferilor de maxi-taxi.

„Rutierele” apăruseră ca o soluţie temporarăla problemele din transportul public în anii 90. Însă „nimic nu este mai permanent decât temporarul”. În afară de suplinirea unor unităţi plecate la pensie, nu s-a realizat nicio schimbare în acest domeniu, în timp ce „maxi-taxi” s-au transformat într-o afacere profitabilă. Rezolvarea prolemei transportului public în Chişinău ar lasă ceva lume fără venituri considerabile, iată de ce cred că pasul pe loc este convenabil unor grupuri influente din administraţia municipală. Aici e buba.

http://vox.publika.md/chisinau-2/cine-e ... 50441.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2012 19:18 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
Astia cu microbuzele prea isi fac de cap. Ameninta ca nu vor mai circula. Vor tarif mai mare, dar scuipa pe toate regulile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2012 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
ELECTRO wrote:
Ameninta ca nu vor mai circula.


Abia astept sa dispara duboii!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 07 Jul 2014 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Chisinaul detine un vagon Tatra T4SU, ce a fost adus in decembrie 2013 de la Lvov (si-a pastrat numarul original).

Foto: transphoto.ru


Attachments:
Chisinau 1.jpg
Chisinau 1.jpg [ 279.23 KiB | Viewed 8951 times ]
Chisinau.jpg
Chisinau.jpg [ 284.14 KiB | Viewed 8951 times ]
Chisinau 2.jpg
Chisinau 2.jpg [ 284.64 KiB | Viewed 8951 times ]
Chisinau 3.jpg
Chisinau 3.jpg [ 246.68 KiB | Viewed 8951 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Jul 2014 21:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Eliminati dubele din Chisinau!!!

Quote:
Primăria a suplimentat traseul rutei de maxi-taxi 155, cu troleibuze şi autobuze. Ce transport alternativ pot folosi cetăţenii

Primăria Chişinău a suplimentat numărul de troleibuze din capitală, în legătură cu sistarea samovolnică a activităţii microbuzelor de pe ruta nr. 155 ce circulă pe traseul "str. Bucovinei – str. Mioriţa". Mai jos poate fi văzută o listă a modificărilor ce au avut loc pentru a face faţă numărului mare de pasageri:

1) A fost suplimentat numărul troleibuzelor de pe rutele nr. 13, 23 şi 24, cu 13 unităţi de transport, conform fluxului de călători şi a regimului de activitate;

2) Itinerarul rutei de troleibuz nr. 24 a fost prelungit până în cartierul Telecentru, după cum urmează:

Tur: de la str. A. Mateevici pe str. Vasile Alecsandri, şos. Hînceşti, str. Mioriţa;

Retur: de la str. Mioriţa pe str. Gh. Asachi, str. Vasile Alecsandri, str. A. Mateevici şi în continuare conform traseului stabilit.

3) A fost suplimentat numărul autobuzelor de pe rutele nr. 5 şi nr. 23, cu 6 unităţi de transport;

4) Traseul rutei de autobuz nr. 5 se prelungeşte în sectorul Ciocana până la str. Bucovinei (Centrul Comercial "Megapolis Mall").

Autorităţile locale menţionează că, în cazul în care şi alte rute de microbuz se vor alătura protestului şoferilor de pe ruta nr. 155, Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţie la fel va opera modificări în reţeaua transportului public, inclusiv va suplini numărul troleibuzelor şi autobuzelor pe rute, pentru a asigura transportarea fluxului de călători.

publika.md


Attachments:
troleu Chisinau.jpg
troleu Chisinau.jpg [ 73.9 KiB | Viewed 8923 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Jul 2014 11:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Dar câţi călători transportau acele dube (deci vehicule de 15-20 locuri) de a fost nevoie de cel puţin 19 autobuze/troleibuze de 100 de locuri pentru a le înlocui? Erau 95 de dube pe traseu, ca să ajungă la aceeaşi capacitate de transport?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Jul 2014 17:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Mai multe rute de microbuz vor fi anulate, iar celelalte vor asigura doar transportul pasagerilor din suburbiile Chișinăului, cel puțin acesta a declarat într-o conferință de presă primarul capitalei Dorin Chirtoacă. Potrivit edilului, siguranța pasagerilor nu poate fi negociată, cu atât mai mult că în ultimii șapte ani au fost detectate și alte încălcări ca trecerea la roșu, depășirea vitezii sau comportamentul agresiv cu călătorii.

Deși s-a încercat trecerea treptată de la microbuze la transportul cu capacitate mai mare, din cauza situației create schimbările vor fi implimentate mai rapid. Astfel, până la unu septembrie Regia Transport va mări numărul de troleibuze de la 250 până la 300, iar cel de autobuze de la 100 până la 170.

Microbuzele care vor asigura transportarea pasagerilor din suburbii vor aduce călătorii doar până la un nod de transport și nu vor avea dreptul să se deplaseze prin centrul capitalei. În același timp edilul asigură că unele rute de troleibuz vor fi redeschise, ca exemplu 19, 13 sau 26. Prețul pentru o călătorie nu va fi modificat.

Primarul capitalei menționează, că datorită schimbărilor efectuate se vor crea 400 de locuri de muncă, la care sunt invitați să aplice șoferii de microbuze.


http://www.moldova.org/decizia-primarul ... i-anulate/

Iată rutele care vor fi anulate: 102, 105, 109, 110, 155, 160 și 130.

Rutele de microbuz, care vor fi anulate în etapa a doua: 103, 104, 112, 115, 116, 119 - lista nu este integrală.

Modificate: 101, 107, 108, 111, 113, 116, 123, 127, 193, 129 - lista nu este integrală.

Nemodificat: 106 - lista nu este integrală.


http://unimedia.info/stiri/chisinau--ru ... 79349.html


Attachments:
chisinau--rutele-de-microbuz-care-vor-fi-anulate-1405176262.jpg
chisinau--rutele-de-microbuz-care-vor-fi-anulate-1405176262.jpg [ 81.55 KiB | Viewed 8885 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 30 Aug 2014 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Duminică, 6 iulie, a avut loc lansarea proiectului „Trolleybook”, inițiat de Biblioteca Municipală „B.P. Hașdeu” în scopul promovării lecturii în rândurile celor mici.

Mariana Harjevschi, director general la Biblioteca Municipală „B.P. Haşdeu”, ne-a explicat că ideea realizării acestui proiect a venit din dorința de a promova lectura în rândul cetăţenilor.

Organizatorii aşteaptă tinerii capitalei, dar în special copiii, promiţând jocuri şi ateliere de creaţie. Biblioteca deţine o colecţie impunătoare de cărţi, ce vor fi recomandate de cei doi bibliotecari de la „B.P. Haşdeu”.

Totodată, organizatorii sunt convinși că Trolleybook va fi un prilej minunat pentru a molipsi tinerii cu dragostea pentru lectură şi a-i motiva să viziteze cât mai des biblioteca după încheierea sezonului estival, iar împreună cu acesta şi a proiectului Trolleybook.


http://diez.md/2014/07/07/foto-cum-arat ... dafirilor/


Attachments:
trolleybook Chisinau.jpg
trolleybook Chisinau.jpg [ 212.46 KiB | Viewed 8679 times ]
trolleybook Chisinau 1n.jpg
trolleybook Chisinau 1n.jpg [ 199.58 KiB | Viewed 8679 times ]
trolleybook Chisinau 2n.jpg
trolleybook Chisinau 2n.jpg [ 73.95 KiB | Viewed 8679 times ]
trolleybook Chisinau 3n.jpg
trolleybook Chisinau 3n.jpg [ 118.01 KiB | Viewed 8679 times ]
trolleybook Chisinau 4n.jpg
trolleybook Chisinau 4n.jpg [ 83.69 KiB | Viewed 8679 times ]
trolleybook Chisinau 5n.jpg
trolleybook Chisinau 5n.jpg [ 77.3 KiB | Viewed 8679 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Oct 2014 16:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Si mie mi-a parut interiorul BKM-urilor mai prietenos, troleibuzele mai confortabile decat Citelis-urile. In plus, sunt dotate cu sistem pneumatic de decuplare a captatoarelor.

Diferenta uriasa e si la pret, troleibuzele Irisbus Citelis/Astra fiind foarte scumpe.

Dorin Chirtoacă despre troleibuzele din Chişinău: Avem un produs competitiv pe piața europeană

Troleibuzele din Chișinău au un aspect interior atractiv pentru pasageri în comparație cu cele din București. Despre aceasta a declarat primarul capitalei, Dorin Chirtoacă în cadrul ședinței Primăriei, informează CURENTUL.

Potrivit edilului capitalei, troleibuzele din București au un interior neatractiv, neuniform și plus la toate mai sînt și murdare.

„Trebuie să le menținem într-o stare tehnică bună, să le menținem curate, pentru că avem un produs competitiv pe piața europeană”, a conchis primarul Dorin Chirtoacă.


http://curentul.md/politica/dorin-chirt ... peana.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Oct 2014 22:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Silviu wrote:
Si mie mi-a parut interiorul BKM-urilor mai prietenos, troleibuzele mai confortabile decat Citelis-urile.


Oare BKM-urile sunt omologate în UE? Respectă toate standardele europene? Că în rest... cel puţin în poze arată OK (faţă de MAZuri care sunt nişte hârburi).

Îmi vine în minte incidentul cu tramvaiul BKM, respins pentru că nu corespundea normelor europene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 14 Oct 2014 12:36 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Nicăieri nu apare că BKM-urile (atât troleibuze cât şi tramvaie) ar fi omologate în UE, cel puţin până acum.
    Poate de acum încolo, o dată cu încheierea parteneriatului dintre BELKOMMUNMAŞ şi STADLER RAIL.
      Deja au produs tramvaie solo cu podeaua parţial coborâtă BKM 62103 cu echipamente STADLER, aflate în circulaţie la Kazani, în Federaţia Rusă. Se pare, nu ştiu sigur, că inclusiv boghiurile sunt de provenienţă STADLER.


      Top
       Profile  
       
      PostPosted: Tue 14 Oct 2014 14:18 
      Offline

      Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
      Posts: 2177
      Silviu wrote:
      Potrivit edilului capitalei, troleibuzele din București au un interior neatractiv, neuniform și plus la toate mai sînt și murdare.
      Ştiu că sunt off-topic, dar de data aceasta m-am supărat foarte tare.
        Domnule primar al Chişinăului, mă simt profund insultat de această afirmaţie a domniei voastre, făcută în cadru public, în faţa ziariştilor.
          Noi nu insultăm, dimpotrivă, ţin să va aduc aminte că nu a trecut nici măcar o săptămână de când a fost semnat memorandumul prin care guvernul României vă acordă UN MILION DE EURO, nerambursabili, pentru renovarea Muzeului Naţional de Artă din Chişinău, obiectiv important al oraşului pe care îl conduceţi în calitate de primar. Şi acest lucru nu am auzit să-l fi făcut în public, de la domnia voastră. A trecut puţin cam neobservat.


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 01 Nov 2014 07:54 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 48735
          Reforma în transport a municipiului – în vigoare din 1 noiembrie 2014

          Primăria Chişinău informează că din 1 noiembrie 2014 intră în vigoare Reforma în transportul municipal, ce prevede modificarea tuturor rutelor de microbuz care circulă în municipiul Chișinău. Astfel, de mâine, microbuzele vor circula pe străzi secundare și vor traversa centrul urbei pe căi ocolitoare. Totodată, unele itinerare vor fi mai scurte. Treptat se va opera o creștere a numărului de unități de troleibuz și autobuz. Din 1 noiembrie 2014, microbuzele de linie, pe lângă schimbarea itinerarelor vor afișa în interior orarul de circulație, care va fi de la 6.00 - la 23.00.

          Primarul municipiului Chișinău, Dorin Chirtoacă a cerut scuze chișinăuienilor pentru eventualele incomodități care vor apărea ca urmare a modificării liniilor de microbuz. Vineri, în cadrul unei conferințe de presă, Edilul-șef al Capitalei a chemat cetățenii să aibă răbdare în implementarea reformei transportului. ˮPresupun că vor fi nemulțumiri și insinuări, speculații de ordin politic, mai ales că este în toiul campaniei electorale, dar noi vom merge ferm înainte pentru promovarea acestei reforme, ca să asigurăm securitatea călătorilor, iar treptat să asigurăm și confortˮ, a subliniat Dorin Chirtoacă.

          Această schimbare se face pentru a implementa Strategia transportului public din municipiul Chișinău, care între timp a fost aprobată de Consiliul municipal Chișinău, pentru a asigura securitatea călătorilor și pentru a da prioritate transportului de călători de capacitate mare: troleibuze și autobuze. Microbuzele rămân doar pe linii secundare.

          E de menționat că timp de 2 săptămâni de la adoptarea Dispoziției și a celorlalte documente care reglementează activitatea microbuzelor, până în prezent n-au parvenit contestații din partea administratorilor de rută, iar aceasta înseamnă că actele rămân în vigoare și reiese că sunt susținute de transportatori.


          http://www.chisinau.md/libview.php?l=ro&idc=403&id=9607


          Top
           Profile  
           
          PostPosted: Sat 01 Nov 2014 07:55 
          Offline
          User avatar

          Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
          Posts: 48735
          Rețeaua rutelor deservite de autobuze de capacitate medie și mică.


          Attachments:
          17.10.2014_itinerare_rute_de_microbuz.doc [209.5 KiB]
          Downloaded 150 times
          Top
           Profile  
           
          Display posts from previous:  Sort by  
          Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 

          All times are UTC + 3 hours


          Who is online

          Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


          You cannot post new topics in this forum
          You cannot reply to topics in this forum
          You cannot edit your posts in this forum
          You cannot delete your posts in this forum
          You cannot post attachments in this forum

          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group