TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 05:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
BERD propune finanţare, dar impune şi condiţii

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) este disponibilă să susţină autorităţile locale ale municipiului Chişinău, prin alocarea a 2 granturi a câte 3 milioane de euro pentru SA „Apă-Canal Chişinău” şi, respectiv, Regia Transport Electric. Însă mai întâi municipalitatea trebuie să promoveze măsuri corecte vizavi de prestatorii de servicii nominalizaţi (ajustarea tarifelor)

Åžeful administraÅ£iei municipale a declarat că SA „Apă-Canal ChiÅŸinău” îşi onorează obligaÅ£iunile financiare de rambursare a creditului anterior faÅ£ă de instituÅ£ia financiară europeană (chiar dacă în ultimul timp cu o anumită întârziere), astfel că BERD ÅŸi-a arătat disponibilitatea să înceapă alte 2 proiecte cu municipiul ChiÅŸinău.

Potrivit lui Dorin Chirtoacă, unul dintre proiectele propuse, evaluat la 3 milioane de euro, vizează SA „Apă-Canal” - elaborarea şi punerea în aplicare a unui studiu de fezabilitate în cadrul întreprinderii, ca mai apoi să fie mai simplă acceptarea de fonduri europene pentru reconstrucţie şi dezvoltare, inclusiv pentru staţia de epurare şi reconstrucţia în ansamblu a întreprinderii.


Cel de-al doilea proiect de finanţare din partea BERD este preconizat pentru RTE Chişinău, în vederea procurării de troleibuze noi. Totodată, D. Chirtoacă a informat că BERD poate să ofere un împrumut de 9-10 milioane de euro pentru renovarea în ansamblu a Parcului de Troleibuze nr. 1 (procurarea a 90 de troleibuze noi).

Edilul capitalei a spus că, deocamdată, propunerile BERD sunt aprobate la nivel conceptual (mai urmează 2 etape de aprobare). Acest proiect ar fi putut demara acum 3-4 luni, de când a fost adus la cunoştinţa municipalităţii (24 februarie, curent), însă întrucât activitatea CMC este blocată, acţiunile municipalităţii în acest sens n-au luat amploare. Primarul de Chişinău a precizat că iniţierea acestor proiecte este condiţionată de o serie de măsuri care trebuie luate la nivelul celor 2 regii, inclusiv chestiunea tarifelor. Potrivit sursei citate, reprezentanţii BERD ar fi spus la finele săptămânii trecute că punerea în aplicare a proiectului este în întârziere, tocmai din cauza a ceea ce se întâmplă în prezent la nivelul Consiliului municipal. D. Chirtoacă a mai menţionat că specialiştii din cadrul BERD au analizat situaţia întreprinderilor de apă şi canalizare din unele state asiatice şi au ajuns la concluzia că, în urma susţinerii oferite de banca europeană, regiile au ajuns nu doar să-şi recupereze pierderile şi să ajungă la linia de plutire, ci să aibă şi profit.

Tatiana LUPAÅžCU, 25 iunie 2009
www.capitala.md


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 17:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
BERD va acorda mun. Chişinău 13 milioane de euro ca să procure 90 de troleibuze noi


„Datorită reformelor noi, pe care le implimentează Primăria mun. ChiÅŸinău, Banca Mondială ÅŸi Banca Europeană pentru ReconstrucÅ£ie ÅŸi Dezvoltare (BERD) au manifestat deschidere faÅ£ă de municipiu ÅŸi au arătat că vor să se implice în noi proiecte ce Å£in de municipiul ChiÅŸinău”, a declarat primarul Dorin Chirtoacă, azi, 12 octombrie, în cadrul ÅŸedinÅ£ei operative a primăriei.

Astfel, Chirtoacă a anunţat că BERD va oferi municipiului Chişinău un împrumut de 10 milioane euro, şi un grant de 3 milioane euro pentru a procura 90 de troleibuze noi, dar şi pentru renovarea parcurilor de troleibuze.

În acest context de idei, edilul capitalei a cerut Regiei Transport Electric Chişinău ca până la 1 noiembrie să fie pus în aplicare graficul de oră şi minut la fiecare staţie a transportului public, iar şoferii care nu vor respecta acest grafic, să fie penalizaţi


http://www.unimedia.md


Attachments:
13764.jpg
13764.jpg [ 19.73 KiB | Viewed 8121 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Chirtoacă: Vom avea cel puţin 90 de troleibuze noi până la sfârşitul iernii

În cea de a două jumătate a anului curent urmează să fie procurate cel puţin 90 de troleibuze noi în cadrul unui program finanţat de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). „Aceasta va fi cea mai mare achiziţie de troleibuze din ultimii 20-30 de ani”, a subliniat primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtocă, astăzi, 17 mai, în cadrul şedinţei operative de la Primărie.

Potrivit primarului, BERD va oferi 13 milioane euro, dintre care 3 milioane - grant, iar 10 milioane – credit.

În acest sens, de la 1 iulie până la 1 septembrie va fi anunţată o licitaţie publică. În urma licitaţiei va fi desemnată compania câştigătoare, iar în decurs de 5 luni vor fi procurate cele 90 de troleibuze, care vor înlocui mijloacele de transport învechite din capitală.


17.05.2010
http://unimedia.info/?mod=news&id=19242


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 12:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Încă nu a fost desemnat câştigătorul tenderului de achiziţionare a 90 troleibuze. Grupul de lucru mai are la dispoziţie 30 de zile

Câştigătorul tenderului pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi nu a fost încă desemnat, deşi comisia de lucru a deliberat mai bine de două ore în cadrul unei şedinţe cu uşile închise, la care au participat şi reprezentanţii BERD. Grupul de lucru mai are la dispoziţie încă 30 de zile pentru a numi compania care va furniza unităţile de transport. Anunţul a fost făcut astăzi, 21 septembrie, de către primarul municipiului Dorin Chirtoacă, după ce s-a finisat şedinţa.

Potrivit primarului, în cadrul şedinţei au fost puse multe întrebări, din partea fiecărui membru al comisiei, în ceea ce priveşte condiţiile tehnice ale viitoarelor troleibuze. „S-a discutat mult, începând cu partea tehnică - motor compresor, consumul de energie electrică, şi până la puterea încălzitoarelor, nivelul de zgomot şi viteza de pornire din loc a unităţilor de transport. Condiţiile tehnice trebuie să fie verificate drastic”, a menţionat Chirtoacă.

La rândul său, directorul RTEC, Gheorghe Morgoci, a subliniat că principala condiţie pe care trebuie să o întrunească compania câştigătoare este respectarea parametrilor tehnici prevăzuţi în caietul de sarcini, şi mai apoi va fi analizat raportul preţ-calitate.

Grupul de lucru a cerut să fie realizată o analiză comparativă, pe fiecare punct aparte, a ofertelor propuse pentru a fi desemnată cea mai bună şi optimală variantă.

Noile troleibuze vor fi eficiente energetic şi vor consuma cu circa 20-30% mai puţin curent electric. De asemenea, vor avea podea joasă, trei uşi duble, acces pentru persoane cu dezabilităţi fizice, sistem electronic de afişaj şi tichetare, precum şi parametri tehnici conform standardelor europene.

Amintim că la 12 august 2010 Primăria municipiului ChiÅŸinău a încheiat cu Banca Europeană pentru ReconstrucÅ£ie ÅŸi Dezvoltare contractul de creditare pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi. BERD a acordat în acest scop un împrumut de 14 milioane de euro, dintre care 3 milioane sub formă de grant acordat de Uniunea Europeană ÅŸi 0,7 milioane sub formă de asistenÅ£ă tehnică.

UNIMEDIA precizează că la tender s-au înscris 5 companii din Rusia, Belarus ÅŸi Ucraina, iar preÅ£ul pentru un troleibuz variază între 125-160 mii euro, în dependenÅ£ă de compania producătoare ÅŸi capacităţile tehnice ale unităţii de transport.


http://www.unimedia.info/?mod=news&id=23925

bunel wrote:
ar fi bine sa fie trolebuse ceva similar cu Scoda, ca alea rusesti sa te pisi pe dinsele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Oct 2010 08:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Chirtoacă: Vor fi procurate 100 de troleibuze şi nu 90, aşa cum se preconiza iniţial

În rezultatul negocierilor preţului la tender, Primăria municipiului Chişinău va procura nu 90 de troleibuze cum se preconiza iniţial, ci 100-102. Anunţul a fost făcut astăzi, 13 octombrie, de către primarul Dorin Chirtoacă, după ce a fost semnată tranşa finală a acordului cu Banca Europeană pentru Investiţii.

Prin semnarea contractului cu BEI, Chişinăul a obţinut un credit de 5 milioane euro. "Condiţiile sunt avantajoase, creditul a fost oferit pentru o perioadă de 10 ani, cu o dobânda de 3.5% si cu o perioadă de graţie de 2 ani”, a precizat viceprimarul Mihai Furtună.

„În municipiul Chişinău la linie în fiecare zi sunt circa 260 de troleibuze, dintre care 200 ar trebui înlocuite. Prin faptul că vom procura şi vom înlocui 100 de troleibuze vom face un pas înainte. Noi ne dorim înnoirea totală a troleibuzelor şi apoi trecem şi la autobuze”, a declarat edilul capitalei.

Potrivit autorităţilor, rezultatele licitaÅ£iei ÅŸi compania câştigătoare va fi anunÅ£ată săptămâna viitoare. La tender au participat 5 companii din Rusia, Belarus ÅŸi Ucraina, iar preÅ£ul pentru un troleibuz variază în dependenÅ£ă de compania producătoare ÅŸi capacităţile tehnice ale unităţii de transport.

Noile troleibuze vor fi eficiente energetic şi vor consuma cu circa 20-30% mai puţin curent electric. De asemenea, vor avea podea joasă, trei uşi duble, acces pentru persoane cu dizabilităţi fizice, sistem electronic de afişaj şi tichetare, precum şi parametri tehnici conform standardelor europene.

Amintim că anterior Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a oferit un credit de 5 milioane de euro pentru procurarea troleibuzelor noi, iar Uniunea Europeană a acordat în acest sens un grant de 3 milioane euro.


http://unimedia.md/?mod=news&id=24786


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Oct 2010 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Contractul de procurare a celor 102 troleibuze va fi semnat pe 3 noiembrie, la Chişinău

Regia Transport Electric va semna contractul privind achiziţionare a celor 102 troleibuze cu compania producătoare pe 3 noiembrie, la Chişinău. Anunţul a fost făcut public astăzi, 25 octombrie, de către directorul RTE Chişinău, Gheorghe Morgoci, în cadrul şedinţei operative de la Primărie

"Câştigătorul a fost desemnat, deocamdată, nu-l putem anunţa. Până când, noi negociem condiţiile de livrare şi prevederile ce ţin de asigurarea lucrărilor de reparaţie şi întreţinere acoperite de garanţie", a precizat Morgoci.

Conform condiţiilor impuse de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, numele companiei câştigătoare nu paote fi divulgat decât după semnarea contractului.

La tender au participat 5 companii din Rusia, Belarus ÅŸi Ucraina, iar preÅ£ul pentru un troleibuz variază în dependenÅ£ă de compania producătoare ÅŸi capacităţile tehnice ale unităţii de transport.

Noile troleibuze vor fi eficiente energetic şi vor consuma cu circa 20-30% mai puţin curent electric. De asemenea, vor avea podea joasă, trei uşi duble, acces pentru persoane cu dizabilităţi fizice, sistem electronic de afişaj şi tichetare, precum şi parametri tehnici conform standardelor europene.


http://unimedia.md/?mod=news&id=25237


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 12:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Vor fi 102 troleibuze AKSM-321. Felicitari, Chisinau!

Din primăvară vom circula în troleibuze noi, aduse tocmai din Minsk, Belarus. Compania care a fost desemnată câştigătoare este BELKOMMUNMASH & Carpat Belaz Service. Contractul de achiziţionare a celor 102 troleibuze noi a fost semnat în urmă cu câteva minute de către directorul firmei producătoare, Vladimir Karoli, şi directorul Regiei Transport Electric Chişinău, Gheorghe Morgoci.

Troleibuzele, de model АКСМ-321, vor fi livrate începând cu luna februarie, în patru tranşe. Ultimele vor fi aduse în luna mai.

Noile troleibuze sunt eficiente energetic şi consumă cu circa 20-30% mai puţin curent electric. De asemenea, au podea joasă fără trepte, trei uşi duble, ferestre fumurii, acces pentru persoane cu dizabilităţi fizice, sistem electronic de afişaj, precum şi parametri tehnici conform standardelor europene. Capacitatea de transport - 100 persoane.

Perioada de exploatare pentru unităţile de transport este de circa 15 ani, iar costul pentru un troleibuz este de 125 mii euro.

Culoarea unităţilor de transport urmează a fi stabilită. Autorităţile aşteaptă propuneri din partea cetăţenilor. Producătorii au câteva propuneri: alb, oranj, verde şi albastru, sau combinaţii dintre aceste culori.

"BELKOMMUNMASH" este unul dintre cei mai mari producători pe teritoriul CSI de transport electric urban. Grupul de lucru din cadrul Primăriei a avut de ales între 5 companii care au participat la tender: din Rusia - Russia Buses-GAZ Group, Belarus - BELKOMMUNMASH & Carpat Belaz Service Minsk şi Ucraina - Laz, VMZ Group, Trolza Market.

Amintim că pentru procurarea celor 102 troleibuze, Primăria s-a împrumutat cu circa 10 milioane euro de la Banca Europeană pentru ReconstrucÅ£ie ÅŸi Dezvoltare ÅŸi Banca Europeană de InvestiÅ£ii. Totodată, 3 milioane euro au fost acordate sub formă de grant de către Uniunea Europeană ÅŸi 0,7 milioane sub formă de asistenÅ£ă tehnică.

La ora actuală pe străzile Chişinăului circulă 260 de troleibuze. Din numărul total de unităţi de trasnport, 200 au termenul de exploatare expirat. După ce vor fi procurate 102 de troleibuze noi, vor mai rămânea încă 100 care trebuie înlocuite. Totodată, 100 de troleibuze vor fi scoase din exploatare.


http://unimedia.md/?mod=news&id=25625


Attachments:
Chirtoaca.jpg
Chirtoaca.jpg [ 19.43 KiB | Viewed 6952 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 15:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu Sintea wrote:
Vor fi 102 troleibuze AKSM-321. Felicitari, Chisinau!

Auzind vestea asta buna de peste Prut, ma gandeam cand anume au fost importate ultima data 100 de troleibuze noi pentru vreun oras din Romania, sau chiar pentru toata Romania la un loc... Nu-mi puteam aminti...
Nici nu aveam ce sa-mi amintesc, pentru ca asa ceva nu s-a intamplat si nu se va intampla probabil niciodata in Romania, asa cum este ea organizata statal astazi. Timisoara a fost singurul caz din istorie de importare de troleibuze noi, insa doar 50 bucati. Pastrand proportia in comparatia cu Chisinaul si luand in seama calitatea Skoda, putem spune insa ca Timisoara e chiar deasupra. Dar Timisoara nu a fost niciodata reprezentativa pentru tara lui Spaga-Voda. Dovada cea mai concludenta: tonele de mizerii si calomnii varsate de tovarasii de la Partid, cu ocazia achizitionarii acelor troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 16:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Silviu Sintea wrote:
costul pentru un troleibuz este de 125 mii euro


Oare cat o fi costat un MAZ 203T pentru Galati (fara taxele vamale)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 16:23 
Brassovia wrote:
[...]ma gandeam cand anume au fost importate ultima data 100 de troleibuze noi pentru vreun oras din Romania, sau chiar pentru toata Romania la un loc... Nu-mi puteam aminti...
Nici nu aveam ce sa-mi amintesc, pentru ca asa ceva nu s-a intamplat si nu se va intampla probabil niciodata in Romania, asa cum este ea organizata statal astazi. [...]
Pai la Bucuresti s-au adus 200 de troleibuze Ikarus 415T noi in '97-'98... echipate la Arad, ce-i drept, insa si la Chisinau troleibuzele se pare ca vor fi asamblate tot (partial macar) pe plan local.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 16:25 
Foarte putin mi se pare 125k. Parca se vehicula suma de aprox. 250k la Galati, sau ma insel eu?!
Acum, probabil ca acele troleibuze sunt destul de slabe la acesta suma, dar totusi sunt troleibuze noi care clar sunt net superioare ZIU-urilor si chiar Skodelor vechi care-si duceau traiul pe strazile Chisinaului.
Sunt tare curios cand va fi acea mult anuntata licitatie la RATB. Deja ne ameninta de vreo 2-3 ani... Oricum, majoritatea IK415-urilor cel putin de la Berceni se mentin bine.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2010 17:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Catalin Ghita wrote:
Brassovia wrote:
[...]ma gandeam cand anume au fost importate ultima data 100 de troleibuze noi pentru vreun oras din Romania, sau chiar pentru toata Romania la un loc... Nu-mi puteam aminti...
Nici nu aveam ce sa-mi amintesc, pentru ca asa ceva nu s-a intamplat si nu se va intampla probabil niciodata in Romania, asa cum este ea organizata statal astazi. [...]
Pai la Bucuresti s-au adus 200 de troleibuze Ikarus 415T noi in '97-'98... echipate la Arad, ce-i drept, insa si la Chisinau troleibuzele se pare ca vor fi asamblate tot (partial macar) pe plan local.
Troleibuze Ikarus de Arad: mie nu mi s-au parut a fi un import, ci un joint-venture. Oricum, au fost binevenite la acel moment si ar fi si astazi, daca s-ar mai putea...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Mar 2011 22:14 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
Primele troleibuze isi incep calatoria spre Chisinau.
http://unimedia.md/?mod=news&id=31384


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Mar 2011 15:14 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
http://unimedia.md/?mod=news&id=31411
Primarul general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă şi preşedintele Comitetului Executiv al oraşului Minsk, Nicolai Ladutiko au semnat ieri un protocol de intenţie privind deschiderea la Chişinău a unei întreprinderi mixte de asamblare a troleibuzelor, în cadrul întreprinderii municipale Regia Transport Electric.

Potrivit serviciului de presă al Primăriei, la prima etapă urmează a fi analizat sistemul actual de reparaţie a troleibuzelor din cadrul RTEC, iar decizia de creare a unei întreprinderi mixte la Chişinău va fi luată până la 30 iunie, curent.

De fapt, prin iniţierea proiectului nominalizat, cei doi edili intenţionează asamblarea de troleibuze la Chişinău, în baza experienţei uzinei „Belkommunmash" SA.

Implementarea proiectului comun al celor două capitale este prevăzută pentru anii 2011-2015.

În cadrul întâlnirii oficiale dintre cei doi primari au fost discutate şi alte subiecte ce ţin de aprofundarea relaţiilor de colaborare dintre cele 2 capitale: a Republicii Moldova şi a Belarusului.

Dorin Chirtoacă i-a făcut o invitaţie omologului său de la Minsk de a vizita Chişinăul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 09:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Si Scripcaru de Buruenesti a vizitat Minsk-ul, venind cu 30 de autobuze MAZ. Care au inlocuit troleibuze. D-le Scripcaru, mai mergeti inca o data la Minsk si aduceti troleibuze.

Chirtoacă în vizită la uzina din Minsk. A vrut să vadă personal troleibuzele

Până la întâi iunie, cele 102 troleibuze cumpărate de Primărie de la o uzină din Minsk, vor circula pe străzile Capitalei. Cinci dintre ele au pornit deja spre Chişinău şi vor ajunge în cel mult 10 zile. Iar pentru a se convinge că a cheltuit corect banii împrumutaţi de la BERD şi Banca Europeană pentru Investiţii, Dorin Chirtoacă a mers la Minsk ca să vadă personal cum arată troleibuzele


Primele 20 de troleibuze vor ajunge la Chişinău până la sfârşitul lunii martie. Cinci dintre ele complet echipate au pornit vineri după amiază spre Moldova şi vor ajunge în parcurile RTEC săptămâna viitoare.

Noile troleibuze consumă cu 40 la sută mai puţin curent electric, sunt dotate cu sistem electronic de afişaj şi de taxare, au trei uşi duble şi au podea coborâtă pentru accesul facil al pasagerilor cu dizabilităţi.

Ajuns la Minsk, edilul Capitalei a rămas satisfăcut de felul cum arată troleibuzele. "Sunt bine-făcute, de calitate, cu tehnologii noi şi cu adevărat foarte plăcute şi la vedere şi modul în care te simţi în ele", a declarat Chirtoacă.

După ce a făcut turul uzinei de troleibuze, Dorin Chirtoacă a mers la Comitetul Executiv al oraşului Minsk, un fel de Primărie a Capitalei beloruse, unde a semnat cu omologul său, Nikolai Ladutiko, acordul de intenţie, care prevede deschiderea la Chişinău a unei întreprinderi mixte de asamblare a troleibuzelor.


http://www.publika.md/chirtoaca-in-vizi ... 62731.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 21:07 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
Maine ajung primele cinci.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 23:28 
Offline

Joined: Thu 06 Jan 2011 23:27
Posts: 10
Location: Chişinău
Primele troleibuze.
http://chisinau.md/libview.php?l=ro&idc=403&id=3166


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Oct 2011 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
Primarul si cei 102 copii ai sai! Cum s-a desfasurat parada troleibuzelor in centrul capitalei

S-a insurat cu Primaria si are acum 102 copii. Este vorba despre primarul capitalei, care a denumit astfel troleibuzele cumparate din Belarus. Ultimele 6 troleibuze au ajuns astazi la Chisinau si toate unitatile de transport au defilat astazi pe bulevardul Stefan cel Mare. Parada troleibuzelor a inceput in Piata Marii Adunari Nationale

La parada troleibuzelor au asitat mai multi locuitori ai capitalei, care s-au aratat incantati de noile unitati de transport.

Primarul capitalei a primit un troleibuz verde in dar din partea uzinei din Belarus.

Primarul a purtat troleibuzul in brate, spunand ca acum are 102 copii.

Ultimele sase unitati de transport au ajuns astazi la Chisinau, iar soferii au primit cheile.

Potrivit Regiei Transport Electric cele 102 troleibuze vor fi repartizate pe toate rutele din capitala.

Unul dintre troleibuzele a fost dotat cu aer conditionat. Confortul de 6 mii de euro a fost oferit cadou de uzina din Minsk cu ocazia Hramului Orasului.

Conform graficului, toate cele 102 troleibuze, urmau sa ajunga la Chisinau inca pe 3 septembrie. Din cauza crizei din Belarus acestea au fost livrate cu intarziere. Cele 102 troleibuze sunt cumparate dintr-un credit de 10 milioane de euro oferit de BERD si un grant de 3 milioane de euro oferit de BEI.


http://m.protv.md/stiri/social/primarul ... zelor.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group