TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 09:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Chisinau: troleibuze
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 18:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Cite/ce tip de troleibuze sint? Cite trasee deservesc?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jul 2007 19:09 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
Silviu Sintea wrote:
Cite /ce tip de troleibuze sint? Cite trasee deservesc?


La Chisinau exista 3 Parcuri de Troleibuze (Depouri).
Ele deservesc 23 Rute.
PT-1: 3, 10, 14, 22, 28, 29
PT-2: 1, 2, 4, 5, 8, 17, 18, 20
PT-3: 7, 9, 13, 16, 21, 23, 24, 25, 26
Numarul total de Vehicole este circa 220-240 (in 1985-1990 a fost mai mult de 400)?, din care 13 sunt articulate.
Majoritatea sunt de Marca ZiU-682 (sau ZiU-9); 7 - ZiU-683 (sau ZiU-10) (articulat); 39 - Skoda-14Tr (a cate 13 in fiecare Depou), 20 - YuMZ-T2; 4 - YuMZ-T1 (articulat); 2 - BKM articulate si 1 BKM nearticulat (unicul cu nivel de podea scazut).

P.S. Rutele 16 si 26 circula numai in Zilele de Lucru in Orele de Varf; Ruta 14 circula foarte rar si numai pana la vreo 20:00.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Din schemele postate rezulta ca reteaua de transport in comun - atat cea de troleibuze cat si cea de autobuze - este constituita de axa nord vest-sud est.
2. MAN-urile Lion's Classic sunt standard sau articulate? Din cate stiu "familia" Lion's Classic cuprinde atat vehicule de 12m cat si vehicule de 18m
3. partial off-topic. Nu ma mira deloc prezenta troleibuzului LIAZ 6220 in garajul 13 de autobuze din Moscova. Toate autobuzele inrudite indeaproape cu LIAZ 6220, adica:
-SVARZ 6240, construit la Uzinele Feroviare Sokolniceskii din Moscova
-LIAZ 6211, construit la Uzinele Iahromsk
au ajuns fie la Garajul 5, fie la Garajul 13; daca te uiti pe http://www.bus.ruz.net vei vedea ca numerele de parc ale acestor "hibrizi" (ca asta sunt de fapt) au numere de parc fie 05xxx, fie 13xxx; 13539 apare pozat de mai multe ori.
De fapt SVARZ 6240 si IAZ 6211 sunt doua autobuze gemene; difera tipul motorului; la SVARZ e de fabricatie ruseasca si e turbo in timp ce IAZ-ul are motor RABA D10; performantele sunt cam aceleasi
4. Uzinele SVARZ au modificat si troleibuzele Ikarus 280 T si 283 T, rezultand vehiculele numite SVARZ Ikarus. Voi ati avut asa ceva la Chisinau?

Asa arata un Ikarus 283 T modificat la Uzinele Sokolniceskii:


Attachments:
283t.jpg
283t.jpg [ 22.46 KiB | Viewed 17730 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jul 2007 10:42 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
OAB wrote:
1. Din schemele postate rezulta ca reteaua de transport in comun - atat cea de troleibuze cat si cea de autobuze - este constituita de axa nord vest-sud est.

Exact. Este Vorba de bd. Stefan Cel Mare.
In anii 80-90 aceasta Axa nu a fost atat de evidenta, pentru ca mai existau Rute, ce circulau pe strazile paralele: str. M. Cogalniceanu (T: 5), str. Bucuresti (T: 15, A: 7, 9, 14 si 20), str. Albisoara (A: 13, 19, 26, 61)


OAB wrote:

2. MAN-urile Lion's Classic sunt standard sau articulate?

Doar standarde.


OAB wrote:
4. Uzinele SVARZ au modificat si troleibuzele Ikarus 280 T si 283 T, rezultand vehiculele numite SVARZ Ikarus. Voi ati avut asa ceva la Chisinau?

Nu. Nu am avut la Chisinau asa ceva.
La Moscova aceste Troleibuze au circulat pana la anul 2004, dupa ce au fost scoase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 16:58 
M-am intors acum trei zile de la Chisinau. Am fost a treia oara in ultimii doi ani. Ca si datile trecute am folosit troleibuzul la greu (multumesc Sergiu pentru harti!). Biletul de troleibuz se procura de la o taxatoare si costa 1 leu moldovenesc (aprox. 0,20 RON). Desi vin destul de des, sunt destul de aglomerate si multe arata foarte rau. Am prins aproape 40 de grade si inauntrul lor era muuult mai rau decat in Citaro - cuptor in toata regula. M-a enervat faptul ca au extrem de multe dube, iar soferii lor sunt asa de nesimtiti, incat opresc si in mijlocul intersectiilor.
Iata si cateva poze cu troleibuzele lor (nu prea am avut timp de pozat decat jumatate de ora :D )


Attachments:
Chisinau_1204_14.JPG
Chisinau_1204_14.JPG [ 244.59 KiB | Viewed 17577 times ]
Chisinau_1224_10.JPG
Chisinau_1224_10.JPG [ 201.42 KiB | Viewed 17578 times ]
Chisinau_1247_22.JPG
Chisinau_1247_22.JPG [ 297.8 KiB | Viewed 17578 times ]
Chisinau_1277_22.JPG
Chisinau_1277_22.JPG [ 191.6 KiB | Viewed 17578 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 17:01 
Chisinau - partea a doua:


Attachments:
Chisinau_2057_1.JPG
Chisinau_2057_1.JPG [ 290.1 KiB | Viewed 17577 times ]
Chisinau_2115_2.JPG
Chisinau_2115_2.JPG [ 286.17 KiB | Viewed 17577 times ]
Chisinau_2147_8.JPG
Chisinau_2147_8.JPG [ 252.71 KiB | Viewed 17576 times ]
Chisinau_2140_8.JPG
Chisinau_2140_8.JPG [ 278.41 KiB | Viewed 17577 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 17:03 
Chisinau - partea a treia:


Attachments:
Chisinau_2151_18.JPG
Chisinau_2151_18.JPG [ 241.53 KiB | Viewed 17575 times ]
Chisinau_3010_24.JPG
Chisinau_3010_24.JPG [ 232.01 KiB | Viewed 17574 times ]
Chisinau_3033_25.JPG
Chisinau_3033_25.JPG [ 243.57 KiB | Viewed 17575 times ]
Chisinau_3818_25.JPG
Chisinau_3818_25.JPG [ 272.84 KiB | Viewed 17575 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2007 17:04 
Chisinau - partea a patra: unul din putinele troleibuze articulate.


Attachments:
Chisinau_trol articulat.JPG
Chisinau_trol articulat.JPG [ 160.06 KiB | Viewed 17572 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Mar 2008 15:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
"Potrivit unei indicatii a premierului Vasile Tarlev, responsabilii din cadrul Guvernului trebuie sa intreprinda actiuni urgente si practice pentru lansarea producerii in Republica Moldova a troleibuzelor. Tinand cont de faptul ca, atat pe piata interna, cat si pe cea regionala, exista o cerere sporita pentru troleibuze calitative, premierul a cerut urgentarea selectarii investitorului cu potential real si crearea unei intreprinderi mixte de asamblare a troleibuzelor in Moldova."

http://economie.moldova.org/stiri/rom/19878/

Dincolo de Prut troleibuzul are sperante mai bune.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Mar 2008 15:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
"Troleibuzele si autobuzele Skoda vor fi asamblate la uzina de pe langa Directia municipala transport electric. Un acord in acest sens a fost semnat vineri, 23 martie, de catre reprezentantii concernului din Cehia si primaria mun. Chisinau. Primele troleibuze asamblate in Moldova vor fi produse la inceputul anului 2008. Troleibuzele cehe sunt mai economice, deoarece sunt mai joase si mai usoare decat majoritatea masinilor ce circula in Chisinau. Totodata, partea de jos a troleibuzelor cehe este fabricata din otel, ceea ce va permite mentinerea masinelor in stare buna timp de 15-20 de ani.
Partea ceha este dispusa sa finanteze realizarea acestui proiect, iar municipalitatea se va rasplati treptat. Costul aproximativ al unui troleibuz este de 150-200 mii euro."


http://www.interlic.md/Economie/119.html

O stire cam veche, dar care arata totusi o oarecare preocupare. Stie cineva, acest proiect a devenit intre timp realitate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Mar 2008 12:36 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
Desigur ca nu... In anul trecut au fost asamblate numai trei masini care au doar corpusul nou (unul cumparat la TROLZA, alti doi - la uzina VZTM din Rusia), alte detalii fiind vechi si restaurate. Si au mai fost reparate capital circa 10-15 masini. Atat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 May 2008 20:23 
Offline
User avatar

Joined: Thu 08 May 2008 11:37
Posts: 15
Brassovia wrote:
"Potrivit unei indicatii a premierului Vasile Tarlev, responsabilii din cadrul Guvernului trebuie sa intreprinda actiuni urgente si practice pentru lansarea producerii in Republica Moldova a troleibuzelor. tinand cont de faptul ca, atat pe piata interna, cat si pe cea regionala, exista o cerere sporita pentru troleibuze calitative, premierul a cerut urgentarea selectarii investitorului cu potential real si crearea unei intreprinderi mixte de asamblare a troleibuzelor in Moldova."


Am vazut ieri un troleibuz pe care scria, in lateral, la acoperis, "fabricat in atelierele depoului Chisinau" sau cam asa ceva. Imi cer scuze ca nu am retinut corect si pana sa-i fac o poza s-a si dus, dar este acesta un prototip la o posibila serie locala?
Am mai vazut circuland pe B-dul. Stefan cel Mare un "troleibuz de servici" crem cu albastru deschis. Provine dintr-un vehicul de pasageri?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jun 2008 14:00 
Offline

Joined: Wed 08 Feb 2006 12:49
Posts: 8
kfbu wrote:
Am vazut ieri un troleibuz pe care scria, in lateral, la acoperis, "fabricat in atelierele depoului Chisinau" sau cam asa ceva. Imi cer scuze ca nu am retinut corect si pana sa-i fac o poza s-a si dus, dar este acesta un prototip la o posibila serie locala?


Da, intr-adevar, el a fost asamblat la Sectia de Reparare a RTEC dintr-un Corp nou, procurat la Uzina VMZ din Rusia, alte detalii fiind pur si simplu luate din Masini vechi si restaurate.
Pe poza el este sau nu?


kfbu wrote:
Am mai vazut circuland pe B-dul. Stefan cel Mare un "troleibuz de servici" crem cu albastru deschis. Provine dintr-un vehicul de pasageri?


Nu.


Attachments:
08.jpg
08.jpg [ 30.91 KiB | Viewed 16915 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jul 2008 23:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Pe strazile Chisinaului circula deja primul troleibuz reutilat de intreprinderea municipala

In sedinta de luni a Primariei, reprezentantii Regiei Transport Electric Chisinau au prezentat primul troleibuz reutilat in cadrul intreprinderii, care circula deja pe strazile orasului pe ruta nr. 22. Potrivit directorului Regiei Gheorghe Morgoci, renovarea unui troleibuz costa intre 18-20 mii de Euro, iar in acest caz costul lucrarile s-au ridicat pana la 950 mii lei. Morgoci a mai informat ca pretul unei asemenea unitati noi de transport costa pana la 150 mii de Euro.

Directorul Regiei Transport Electric a spus ca intreprinderea pe care o conduce are posibilitatea de a reutila pana la sfarsitul anului inca 30 - 35 de troleibuze, in cazul in care Consiliul municipal Chisinau ar vota un proiect de decizie in acest sens.

La randul sau, primarul general a mentionat ca exploatarea acestui troleibuz va demonstra cum autoritatile locale pot face fata situatiei si la ce nivel sunt pregatite serviciile responsabile in privinta asamblarii troleibuzelor, reparatia lor capitala, punerea lor in functiune, exclusiv cu fortele municipiului. Potrivit lui Dorin Chirtoaca, asemenea experienta merita a fi incercata avand in vedere costurile reduse pentru renovarea unei unitati de transport.

In context, primarul a solicitat Directiei generale Transport si Cai de Comunicatie si Regiei Transport Electric Chisinau sa elaboreze proiecte de decizie pentru finantarea lucrarilor de asamblare a troleibuzelor, schimbarea usilor si reutilarea unitatilor de transport. De asemenea, Dorin Chirtoaca a inaintat ideea prezentarii unui proiect de decizie privind achizitionarea de noi troleibuze, astfel incat CMC sa se pronunte pe marginea acestora.

Mentionam ca in 2006 Consiliul municipal Chisinau a adoptat o decizie cu privire la achizitionarea a cate 20 de unitati de transport anual, timp de 5 ani. Insa doar in 2006 s-au gasi resurse financiare si au fost procurate 20 troleibuze noi de la uzina ucraineana LITAN.

Decizia privind reutilarea troleibuzelor a fost luata la solicitarea primarului Chisinaului ca masura pentru imbunatatirea deservirii orasenilor cu transport public.


23 iunie 2008
Directia Relatii Publice,
Primaria mun. Chisinau
http://www.chisinau.md


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 15:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Despre transportul cu troleibuze din Republica Moldova (si Transnistria), cu propuneri de imbunatatire a acestuia, in atasament.

www.agir.ro


Attachments:
520.pdf [298.79 KiB]
Downloaded 288 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jul 2010 20:53 
Offline

Joined: Sat 20 Jun 2009 20:02
Posts: 4
Fotografii realizate in Chisinau in aprilie 2009.


Attachments:
File comment: Chisinau.
Chisinau.jpg
Chisinau.jpg [ 120.64 KiB | Viewed 15454 times ]
06-2144__Chisinau__18-04-2009.JPG
06-2144__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 128.92 KiB | Viewed 15448 times ]
11-2056__Chisinau__18-04-2009.JPG
11-2056__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 92.65 KiB | Viewed 15447 times ]
12-3787__Chisinau__18-04-2009.JPG
12-3787__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 100.49 KiB | Viewed 15447 times ]
19-1205__Chisinau__18-04-2009.JPG
19-1205__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 136.19 KiB | Viewed 15447 times ]
21-2079__Chisinau__18-04-2009.JPG
21-2079__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 91.22 KiB | Viewed 15447 times ]
22-1279__Chisinau__18-04-2009.JPG
22-1279__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 73.24 KiB | Viewed 15447 times ]
23-1205__Chisinau__18-04-2009.JPG
23-1205__Chisinau__18-04-2009.JPG [ 121.17 KiB | Viewed 15448 times ]
26-CFH840__Chisinau__19-04-2009.JPG
26-CFH840__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 119.56 KiB | Viewed 15448 times ]
34-2142_Chisinau__19-04-2009.JPG
34-2142_Chisinau__19-04-2009.JPG [ 137.48 KiB | Viewed 15450 times ]
35-2143__Chisinau__19-04-2009.JPG
35-2143__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 150.1 KiB | Viewed 15448 times ]
36-2081__Chisinau__19-04-2009.JPG
36-2081__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 153.85 KiB | Viewed 15448 times ]
37-1253__Chisinau__19-04-2009.JPG
37-1253__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 150.43 KiB | Viewed 15448 times ]
38-2119__Chisinau__19-04-2009.JPG
38-2119__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 137.98 KiB | Viewed 15448 times ]
39-1277__Chisinau__19-04-2009.JPG
39-1277__Chisinau__19-04-2009.JPG [ 128.9 KiB | Viewed 15449 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Mar 2011 21:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Primele troleibuze noi au ajuns la Chisinau!

http://www.timpul.md/articol/%28foto%29 ... 22025.html


Attachments:
Chisinau 1.jpg
Chisinau 1.jpg [ 305.83 KiB | Viewed 9460 times ]
Chisinau 2.jpg
Chisinau 2.jpg [ 352.07 KiB | Viewed 9458 times ]
Chisinau 3.jpg
Chisinau 3.jpg [ 463.23 KiB | Viewed 9459 times ]
Chisinau 4.jpg
Chisinau 4.jpg [ 460.35 KiB | Viewed 9458 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Apr 2011 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
In probe la Minsk.

Foto: www.transphoto.ru


Attachments:
AKCM-321.jpg
AKCM-321.jpg [ 385.37 KiB | Viewed 9395 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 May 2011 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
In circulatie, pe traseul 22.

Foto: www.transphoto.ru


Attachments:
1288-bul. Dacia.jpg
1288-bul. Dacia.jpg [ 389.49 KiB | Viewed 9190 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 May 2011 10:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Pretuim si noul si vechiul.

Foto: www.transphoto.ru


Attachments:
BKM 321 1306,  MTB-82D 01.jpg
BKM 321 1306, MTB-82D 01.jpg [ 291.46 KiB | Viewed 9137 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Precizam ca troleibuzele au fost scutite de la plata TVA-ului.

http://www.chisinau.md/libview.php?l=ro&idc=403&id=3346


Attachments:
Dispozitie_bancara.pdf [986.48 KiB]
Downloaded 209 times
Scrisoare_pag._1.pdf [1.43 MiB]
Downloaded 212 times
Scrisoare_pag._2.pdf [976.85 KiB]
Downloaded 219 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 19:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Cateva fotografii de pe www.transphoto.ru

Troleibuze retrase din circulatie, inlocuite cu noile BKM-uri.


Attachments:
3662, 744.jpg
3662, 744.jpg [ 398.1 KiB | Viewed 11828 times ]
3832.jpg
3832.jpg [ 223.98 KiB | Viewed 11828 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Troleibuze pt. scoala.


Attachments:
sc nr 1.jpg
sc nr 1.jpg [ 388.32 KiB | Viewed 11827 times ]
sc nr 3.jpg
sc nr 3.jpg [ 282.41 KiB | Viewed 11825 times ]
sc.jpg
sc.jpg [ 210.66 KiB | Viewed 11827 times ]
sc1.jpg
sc1.jpg [ 317.37 KiB | Viewed 11826 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 19:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Troleibuze de interventie.


Attachments:
KTG-1 M9.jpg
KTG-1 M9.jpg [ 366.49 KiB | Viewed 11826 times ]
KTG-1.jpg
KTG-1.jpg [ 331.14 KiB | Viewed 11826 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Cantina mobila.


Attachments:
PT-3.jpg
PT-3.jpg [ 382.55 KiB | Viewed 11826 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Oct 2011 18:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Chirtoacă promite: În 2012 vom avea 30 de troleibuze asamblate la Chișinău

Spre mijlocul anului 2012, Regia Transport Electric (RTEC) va prezenta primul troleibuz asamblat la Chișinău. Pe parcursul întregului an, vor fi asamblate în total 30 de unități de transport. Cel puțin așa prevede planul de acțiuni și Acordul de colaborare privind asamblarea troleibuzelor la Chișinău semnat astăzi, 13 octombrie, de către directorul RTEC, Gheorghe Morgoci, și directorul general al SA „Belcommunmash”, Vladimir Korol.

În acest proiect, municipalitatea figurează drept garant financiar. La baza acestui proiect a stat Acordul de principiu privind asamblarea troleibuzelor la Chișinău, semnat acum trei luni la Minsk. Volumul de investiții pentru asamblarea unui lot de 30 de troleibuze se ridică la suma de 4-5 milioane euro, cheltuieli ce vor fi prevăzute în bugetul municipal pentru anul 2012.

Lucrările de asamblare a noilor troleibuze vor decurge în cadrul sectorului de reparații al RTEC, care pe parcurs va deveni o uzină spun oficialii de la Chișinău. „Autoritățile din Belarus au început în același mod. La început doar au asamblat, pe urmă au trecut la producere. Începând din vară anului 2012, și la Chișinău vor fi asamblate troleibuze. Vom începe de la simplu spre complicat, de la interior. Cu timpul vom ajunge să avem o uzină de asamblare a troleibuzelor la Chișinău, vom putea acoperi necesarul pentru Capitală și vom propune ulterior troleibuze și pentru celelalte municipii din republică care folosesc acest mijloc de transport, ca Bălți și Tiraspol”, a specificat primarul general Dorin Chirtoacă.

Directorul RTEC a menționat că datorită acestui proiect vor fi create noi locuri de muncă, iar noile troleibuze, de care municipalitatea mai are nevoie, vor costa mai ieftin. „Noi avem îndeajuns specialiști la noi. Cu componentele produse în Belarus noi von asambla troleibuze și vom avea service pentru întreținerea lor, piese de schimb la îndemână”, a subliniat Morgoci.

UNIMEDIA precizează că municipalitatea a procurat 102 troleibuze de la SA „Belcommunmash”. În municipiul Chişinău circulă alte 100 de troleibuze care ar trebui casate.


http://unimedia.md/?mod=news&id=40033


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2012 07:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Primele 5 caroserii sunt la Chisinau.

http://www.jurnaltv.md/ro/news/troleibu ... a-376980/#

http://www.eurotv.md/stire-troleibuze-a ... mai-ieftin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2012 07:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Nr. primului troleibuz "Made in Moldova" ce a fost testat pe strazile Chisinaului este 3862.

http://www.jurnaltv.md/ro/news/primul-t ... ova-378113


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jul 2012 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Felicitari Chisinau. Sper sa vad astfel de troleibuze si in Romania. De dincoace de Prut. La Iasi, de exemplu.



A fost inaugurat primul troleibuz asamblat la Chișinău. Chirtoacă: „Astăzi este o zi istorică”

Primul troleibuz asamblat la Chișinău este gata să iasă pe străzi. Ceremonia oficială de inaugurare a avut loc astăzi, 17 iulie, la Regia Transport Electric din Capitală. Autoritățile spun că acesta este doar un început, iar în următorii doi ani va fi reînnoit întregul parc de troleibuze de la Chișinău, după care se vor gândi chiar și la export.

Primarul Dorin Chirtoacă a ținut să precizeze că nu este vorba doar de un simplu troleibuz, ci de renașterea economică și industrială a municipiului Chișinău. „Cu adevărat este vorba de renașterea unei ramuri. Americanii ar fi spus: „Today is a great day”. Sau cum spunem noi: „Astăzi este o zi istorică”.

La 17 iulie 1436 avea loc prima atestare documentară a orașului Chișinău. Astăzi, 17 iulie 2012, are loc lansarea primului troleibuz asamblat la Chișinău”, a punctat edilul Capitalei. „Și acesta este doar începutul. Pentru că anul viitor ne propunem, cu sprijinul Consiliului municipal, să creștem asamblarea până la 50 pe an. Astfel încât, în 2-3 ani să reînnoim întregul parc de troleibuze din Chișinău. După aceea ne propunem chiar și să transmitem troleibuze colegilor de la Tighina, Bender, Tiraspol și Bălți, apoi chiar export”, a mai adăugat Chirtoacă. Primarul a menționat că până la sfârșitul acestui an vom avea 10 troleibuze asamblate la Chișinău.

Acesta le-a transmis un mesaj tuturor celor care vor călători cu aceste troleibuze: „Să le păstreze, să aibă grijă de ele pentru că este multă muncă depusă”. Iar participanților la trafic le-a cerut să acorde prioritate transportului public.

Astăzi a avut loc lansarea primului troleibuz, alte patru unități de transport își așteaptă rândul în depoul regiei, urmând să fie finisate pe parcursul acestei luni. Directorul RTEC, Gheorghe Morgoci a menționat că își propune ca în timp mai multe lucrări din procesul de asamblare a unui troleibuz să aibă loc la Chișinău. „Astăzi, 85% din tot procesul tehnologic de confecționare a troleibuzului se petrec la Minsk și doar 15% la Chișinău. Pe parcurs sperăm să ajungem măcar 70 la 30, atunci și prețul va scădea”, a specificat acesta.

În context, Dirk Schuebel, șeful delegaţiei Uniunii Europene în Moldova, a lăudat autoritățile municipale și a spus că acest proiect de colaborate dintre Republica Moldova și Republica Belarus este un exemplu reușit de cooperare dintre UE și Parteneriatul Estic.

„Îmi amintesc acea zi superbă de mai (n.red. - de fapt era aprilie, 28) de anul trecut când stăteam în Piața Marii Adunări Naționale din Chișinău și inauguram prima prima partidă de troleibuze noi de la Minsk care au început să circule pe străzile din orașul vostru minunat. Aș spune că acest proiect este unul dintre cele mai bune exemple de cooperare cu Uniunea Europeană, în cadrul Parteneriatului Estic. Asta pentru că atât Republica Moldova și Republica Belarus fac parte din Parteneriatul Estic.

Noul troleibuz va circula pe ruta nr. 21.

UNIMEDIA menționează că asamblarea troleibuzelor la Chișinău are loc în cadrul acordului de colaborare semnat între RTEC și SA „Belcommunmash”, de unde au fost procurate anul trecut și cele 102 troleibuze.

Primul troleibuz asamblat la Chișinău era așteptat acum o lună, însă municipalitatea a întârziat cu transferul banilor pentru piese. Procesul propriu-zis de asamblare a început la 9 iulie.

Un troleibuz asamblat la Chișinău costă circa 135 mii de euro, cu 10 mii de euro mai puțin decât unul făcut la Minsk.


http://unimedia.md/?mod=news&id=50023


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2012 10:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
3862

Foto: www.transphoto.ru


Attachments:
3862.jpg
3862.jpg [ 369.11 KiB | Viewed 8703 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group