Doneţk, oraş ukrainean care va găzdui anul viitor o parte din jocurile UEFA 2012, a achiziţionat, până acum, 55 troleibuze solo LAZ-E183A1 şi 25 troleibuze articulate LAZ-E301A1. Spre deosebire de cele achiziţionate de oraşele Kiev şi Harkov, acestea sunt echipate cu motoare de tracţiune asincrone, în curent alternativ. Cum am mai scris pe undeva pe forum, avem şi noi o mică contribuţie la producerea lor, parbrizele, tip triplex, antireflexsibile, fiind produse la GEROM S.A. Buzău.
Troleibuzele solo LAZ-E183A1 au o lungime de 12000 mm, lăţime de 2550 mm, ampatament 5855 mm şi sunt echipate cu un electromotor asincron tip AD902U2, având 170kW, produs de Uzina de Maşini Electrice din Harkov. Sunt echipate cu sistem de control al puterii tip IGBT CEGELEC EUROPULSE CAC 250NF, produs în Cehia.
Troleibuzele articulate LAZ-E301A1 au o lungime de 18750 mm, lăţime de 2550 mm, ampatament 5800+6850 mm şi sunt echipate cu două electromotoare asincrone tip DTA-2U1, având fiecare 180kW, total 2X180=360kW, unul antrenând axa a 2-a şi celălalt antrenând axa a 3-a, produse de Uzina de Construcţii Maşini Electrice din oraşul Pskov - Rusia. Sunt echipate cu sistem de control al puterii tip IGBT CEGELEC TV PROGRESS CDC 063N, produs în Cehia.