TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 27 Nov 2020 06:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 19 Nov 2010 09:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Autobuzele din Craiova, urmarite de la sol si prin satelit

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/A ... 63061.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Jan 2011 19:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Big Brother in statiile si autobuzele craiovene. Cum vor afla oltenii in cate minute vine autobuzul

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/B ... 59275.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Mar 2011 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Prea saraci sa cumpere autobuze second-hand. 20 de masini vor duce oltenii din Cernele la Piata.

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C ... 56712.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Au inceput lucrarile la pasajul suprateran! Vezi cum arata Calea Bucuresti

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/F ... 55907.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Asa va arata intersectia de la kilometrul 0 al orasului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Vezi aici varianta finala a traseelor pentru autobuze si tramvaie

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C ... 55470.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Solutii inedite la problemele din trafic: Caile tramvaiului, incrucisate

http://www.lupamea.ro/articole.php?numa ... ncrucisate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Jul 2011 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
RAT Craiova si-a lansat cardurile de calatorie



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Aug 2011 08:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Consilierii locali craioveni au renuntat la noile autobuze pentru subventia la energie termica

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C ... 47408.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Jan 2012 21:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Pasajul suprateran face victime colaterale. Afla cat a pierdut regia locala de transport din cauza lucrarii din centrul Craiovei!

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/c ... 39694.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 30 Sep 2014 10:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
De curând s-a luat o decizie de-a dreptul stupidă... mijloacele de transport circulă doar în intervalul 6 - 21 (+/- 15-30 de minute, în funcţie de traseu) :shock:
http://www.rat-craiova.ro/program/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Oct 2014 12:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Şapte dintre cele 17 autobuze noi, pentru care a fost semnat primul contract subsecvent din acordul-cadru pe care Primăria Craiova îl are cu firma Solaris, au fost prezentate ieri de RAT Craiova.

Celelalte 10 autobuze sunt preconizate să ajungă în Bănie săptămâna viitoare. Tot atunci ar urma să fie introduse în circulaţie cele şapte autobuze aduse azi, după ce vor fi înmatriculate.


http://www.gds.ro/Local/2014-10-27/sapt ... a-craiova/

Albe si astea!!! Cat de mult costa sa aiba o alta culoare?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Oct 2014 12:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Şi MAN-urile luate acum câţiva ani tot albe sunt. La fel şi Prestij-urile... Numai BMC-urile au venit galbene. În schimb, tramvaiele tocmai sunt vopsite în alb cu albastru...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Oct 2014 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Solaris-urile din Oradea, Baia Mare, tot albe. Irisbus-urile din Cluj Napoca, Bucuresti, Suceava, Vaslui, albe si ele. MAZ-urile din Galati, idem. Cat de mult sa costa o schema de vopsire cu alte culori?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Oct 2014 21:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Cam toţi operatorii au luat schemele ,,default" ale producătorilor. De exemplu BMC-urile sunt galbene, albe sau portocalii (schemele astea 3 se regăsesc şi în Bulgaria), la MAZ aveai de ales între câteva culori, la MAN la fel. Scheme personalizate nu am văzut decât la Timişoara.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Jul 2016 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Aer prea conditionat!

Misteriosul aer condiționat din autobuzele RAT Craiova

GdS a prezentat pe larg problemele sem­­na­late de mai mul­ți cititori care se întrebau de ce nu funcționează aerul condiționat din noile autobuze Solaris cumpărate pe bani grei de Primăria Craiova, în timp ce călătorii se sufocă din cauza căldurii. Răspunsul a fost simplu. Șoferii primiseră ordin de la conducerea SC RAT Craiova SRL, societatea din subordinea primăriei, să folosească sistemul de climatizare între anumite ore ca să nu consume prea multă motorină. Așa se face că, de exemplu, în luna iunie, în timp ce afară erau peste 30 de grade Celsius, iar în autobuz peste 40, șoferii aveau voie să pornească aerul condiționat doar trei ore în intervalul 11.00 – 17.00. „Ținând cont de temperaturile ridicate, comisia de analiză a consumurilor de combustibili și lubrifianți la nivel de regie a hotărât că mijloacele de transport în comun dotate cu aer condiționat vor utiliza instalația (…) începând cu 1.06.2016, între orele 11.00 – 17.00“, scria în hârtia pe care fiecare șofer o ținea în cabină ca pe Sfânta Biblie. Dar aerul nu trebuia irosit, chiar dacă plătitorii de abonamente și bilete riscau să se simtă confortabil în autobuz, ci cu economie, să nu facă pagubă în bugetul societății și să nu mai poată raporta profit la finalul anului: maximum o oră, între 11.00 și 13.30, și maximum două ore, între 13.30 și 17.00. Explicația conducerii RAT a fost aceea că temperaturile din iunie nu au impus funcționarea îndelungată a aerului condiționat și că șoferii trebuia să oprească instalația la capăt de linie. Presiunea publică i-a obligat pe reprezentanții RAT să crească treptat programul de funcționare a aerului condiționat de la trei la cinci ore, apoi la șase ore, și să mărească și intervalul orar, de la 10.30 la ora 18.00. Și, totuși, o întrebare rămâne fără răspuns. De ce nu dau șoferii drumul la instalația de climatizare, setând o anumită temperatură? Aerul condiționat și-ar face treaba și s-ar opri atunci când temperatura setată a fost atinsă. Motivul este simplu. Autobuzele nu sunt dotate cu această opțiune, deși ea era prevăzută în caietul de sarcini al licitației organizate de Primăria Craiova. Și aici ajungem la problemele de care vorbeam mai sus.

Caietul de sarcini, document opțional

Caietul de sarcini a prevăzut o condiție tehnică eliminatorie: „dotarea cu sistem de aer condiționat a salonului de călători (putere minimă 24 kW) cu posibilitate de reglare independentă a temperaturii în cabina șoferului“. Mai departe, documentul spune următoarele: „pentru asigurarea microclimatului în compartimentul pasagerilor și al postului de conducere, pe timp de vară, autobuzul va fi dotat cu o instalație de aer condiționat, una pentru ambele compartimente, de minimum 24 kW. Sistemul va oferi posibilitatea reglării atât a temperaturii, cât și a debitului de aer“. Șoferii știu ce înseamnă acest lucru. Reglarea temperaturii înseamnă prezența sistemului climatronic, adică șoferul stabilește o temperatură pe care o consideră optimă pentru confortul călătoriei, pornește aerul condiționat pe automat, iar sistemul funcționează până când atinge temperatura dorită. Apoi se oprește. Cea de-a doua prevedere legată de reglarea debitului de aer presupune că, o dată pornit, el funcționează încontinuu în funcție de treapta setată. Au autobuzele Solaris posibilitatea reglării temperaturii cum scrie în caietul de sarcini? Nu. Atunci cum le-a cumpărat Primăria Craiova dacă această cerință nu a fost respectată? Bună întrebare.

Senzorul din Solaris este degeaba

Potrivit răspunsului oferit de conducerea RAT Craiova, autobuzele au un senzor de temperatură presetat din fabrică la 22,5 grade Celsius. RAT recunoaște, însă, că temperatura aceasta nu ar putea fi atinsă din cauza distanței mici între stații, iar deschiderea ușilor anulează efectul răcoros. La întrebarea GdS dacă sistemul de aer condiționat de pe autobuzele Solaris permite reglarea temperaturii, RAT a conceput un răspuns meșteșugit. „Din construcția mijloacelor de transport marca Solaris, reglarea temperaturii din interiorul salonului pentru pasageri se face în mod automat în funcție de un senzor de temperatură aflat în interiorul salonului. Temperatura de referință presetată valoric în fabrica constructoare este de 22,5 grade Celsius. Instalația de aer condiționat are posibilitatea de a fi pornită/oprită de către conducătorul auto, la cererea pasagerilor sau în funcție de un program prestabilit (…) Temperatura de 22,5 grade Celsius nu a fost solicitată valoric de Primăria Craiova, aceasta fiind o valoare prestabilită pentru toate mijloacele de transport produse de Solaris și nu în mod aleator, ci ca valoare standardizată, care să corespundă zonei climatice. Autobuzele pe care Primăria Craiova le-a achiziționat sunt destinate utilizării în zona cu climat temperat N“, spune societatea. De fapt, RAT vorbește despre efectele pornirii aerului condiționat, adică despre răcirea aerului din interior care, logic, se face automat pe măsură ce sistemul funcționează, nu despre prezența sistemului care permite reglarea temperaturii. În concluzie, temperatura din autobuzele Solaris nu poate fi reglată, deci ele nu respectă caietul de sarcini. Răspunsul RAT duce la altă întrebare. De ce a mai fost stabilit un program de funcționare a aerului condiționat atâta timp cât, din construcție, autobuzele sunt dotate cu un senzor de temperatură care oprește funcționarea aerului condiționat dacă temperatura din autobuz scade sub 22,5 grade Celsius? Iată cum explică societatea: „Ca în orice activitate, pentru urmărirea și analiza eficienței costurilor și optimizarea activității, acestea trebuie să se desfășoare după reguli ce trebuie clar stabilite și respectate. În ceea ce privește instalația de climatizare a autobuzelor Solaris, am solicitat firmei constructoare soluții tehnice pentru a obține date în format electronic pentru a prelua timpul efectiv de funcționare a instalației de climatizare, dar, din păcate, nici Solaris și nici un alt producător nu stochează informațiile respective. Ne-am văzut obligați să stabilim reguli proprii de normare și de aplicare a consumurilor aferente instalațiilor de aer condiționat, procedând la determinări reale ale consumului specific de motorină și raportarea acestora la un sistem de referință. În perioada de funcționare a unei instalații, computerul de comandă urmărește temperatura mediului ambiental, cât și temperatura interioară a salonului pentru pasageri, instalația având timpi alternativi de funcționare sau recirculare, în funcție de diferența de temperatură constatată(…) Interstația medie la nivelul rețelei de transport în comun în municipiul Craiova este de aproximativ 400 m, la fiecare stație deschizându-se toate cele trei uși. În aceste condiții nu va fi posibil niciodată ca temperatura salonului să ajungă la 22,5 grade Celsius“, explică RAT Craiova. Și totuși, călătorii rămân cu o informație clară: dacă ei cer, șoferul trebuie să pornească aerul condiționat. Chiar dacă RAT a stabilit un program de funcționare. La urma urmei, peste 30 de grade Celsius pot să fie și după ora 18.00, maximul permis de program.

Scaune goale pușcă

Sistemul de climatizare nu este singura posibilă problemă de respectare a caietului de sarcini al licitației. Documentul prevede în cazul scaunelor pentru pasageri ca acestea să aibă tapiserie. În realitate, tapiseria nu există. „Scaunele pentru pasageri vor fi realizate din material plastic tratat antistatic și rezistent la acte de vandalism. Spătarul și șezutul vor fi prevăzute cu tapiserie din material rezistent la murdărie și utilizare intensă“, spune caietul de sarcini. Podeaua este alt exemplu. Documentul vorbește despre existența unui covor. „Podeaua va fi acoperită de un covor, lipit etanș, rezistent la uzură, antiderapant, impermeabil și ignifug. Pentru covor, soluția tehnică folosită pentru montaj și îmbinări la margini va evita dezlipirea, pătrunderea apei și impurităților sub acesta. Tipul covorului va fi pentru trafic intens, cu durata de viață de minimum opt ani. Culoarea covorului va fi în acord cu designul general al salonului“. Autobuzele Solaris nu sunt prevăzute în mod evident cu nici un tip de covor, asta dacă nu cumva el a fost integrat în podea.


http://www.gds.ro/Local/2016-07-11/mist ... t-craiova/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Jul 2016 15:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
,,Covorul" antiderapant e acel linoleum lipit pe podeaua autobuzului... aşa se numeşte el ,,covor antiderapant", da' reporterii lu' peşte prăjit nu au auzit de asta.

Acel senzor din autobuz e conectat la un soft, în mod sigur se poate interveni şi modifica temperatura presetată.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Dec 2019 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Primele 10 autobuze, din totalul celor 38, ce urmează să completeze parcul auto al operatorului public de transport, RAT, au sosit în Craiova. Alte 15 vor pleca în această seară către noi. Iar la începutul anului viitor vor veni și ultimele 13.

https://www.facebook.com/GenoiuMihail/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2019 10:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Au sosit si celelalte 15.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group