TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 18 Jul 2019 01:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 17:42 
58-3001, 3002 and 1013 EMU (ex.SNCFF).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Apr 2009 21:52 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
In sfarsit s-a hotarat madam Comaneci sa faca reclama acestor garnituri de trenuri care trec pe la Draconul Rosu (asa imi place sa ii zic), la postul OTV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Apr 2009 23:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Avand in vedere specificul topicului, s-ar potrivi aici cateva remarci, chiar daca aspectele semnalate de mine vizeaza aspecte aflate la o distanta considerabila de mult mediatizatul tren care trece pe la DR (Dragonul Rosu)

1. Pe infofer, se mentioneaza ca una din perechile de intercity pe relatia Cluj-Timisoara au fost scurtate pana la Arad. Urmeaza sa vad daca informatia e corecta sau nu, avand in vedere ca nu imi este tocmai indiferent trenul respectiv

2. Personalul Cluj-Teius cu plecare la ora 19:50 continua sa fie deservit de automotoare seria 58. Speram sa fie doar o chestie de scurta durata, gen cateva saptamani. Asta in conditiile in care trenul respectiv avea cel putin o rama TE careia i se putea atasa fie vagoane 21-47, fie 20-57 sau chiar 19-57. De regula se utilizeaza un "58" alcatuit din vagon motor+vagon remorca+vagon pilot dar, cand e nevoie de capacitate mai mare se merge pe ideea legarii Heck-und-Heck a doua rame bimodale dupa formula vagon motor+vagon pilot+vagon pilot+vagon motor.
Indiferent daca se merge pe formula de 3 vagoane au pe cea de 4, cantitatea de lume pestrita pe metrul patrat este considerabil mai mare decat inainte. Inainte, de bine de rau, lumea dubioasa era dispersata in tot trenul; acum, e concentrata in trei vagoane-salon echivalente seriei 28-xx (fiecare din cele 3 module cuprinde 8 compartimente virtuale)

Acum cateva luni, daca in jurul orei 19:30, ma aflam in statia de tramvai Horea - aflata in linie dreapta la cateva sute de metri de gara - vedeam ceva albastru. Acum ce vad? Un gri trist, nervurat :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 00:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Brassovia wrote:
Daca in 1960 n-ar fi fost acea idee geniala cu fragmentarea fostelor trasee interioare de cale ferata care legau garile Bucurestiului, s-ar fi putut crea legaturi interesante de tip S-Bahn, prin modernizarea acestora. Dar si atunci exista mania inlocuirii a tot ce misca cu autobuze. Au existat chiar pana in 1960 trenuri locale pe relatia Gara de Nord - G. Dealu Spirei - G. Filaret; poate sa fi existat si spre Obor, prin G. Herastrau.


E problema de mentalitate. Poate daca CFR-ul ar fi oferit conditii de calatorie mult mai bune decat transportatorii rutieri s-ar mai fi putut salva ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 00:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Brassovia wrote:
Daca in 1960 n-ar fi fost acea idee geniala cu fragmentarea fostelor trasee interioare de cale ferata care legau garile Bucurestiului, s-ar fi putut crea legaturi interesante de tip S-Bahn, prin modernizarea acestora. Dar si atunci exista mania inlocuirii a tot ce misca cu autobuze. Au existat chiar pana in 1960 trenuri locale pe relatia Gara de Nord - G. Dealu Spirei - G. Filaret; poate sa fi existat si spre Obor, prin G. Herastrau.


E problema de mentalitate. Poate daca CFR-ul ar fi oferit conditii de calatorie mult mai bune decat transportatorii rutieri s-ar mai fi putut salva ceva.

La acel moment, ca si astazi dealtfel, CFR nu avea interes sa exploateze sectii mici, cu trafic de tip suburban. Uzinele Tudor Vladimirescu isi sporisera capacitatea, asa ca multe trasee feroviare au devenit istorie. Mai tarziu, in 1982, s-a fortat exact contrariul: desfiintarea tuturor traseelor de autobuze care dublau calea ferata. Se pare ca e grea calea de mijloc, pentru mintea romanului ajuns la putere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Apr 2009 01:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
OAB wrote:
1. Pe infofer, se mentioneaza ca una din perechile de intercity pe relatia Cluj-Timisoara au fost scurtate pana la Arad. Urmeaza sa vad daca informatia e corecta sau nu, avand in vedere ca nu imi este tocmai indiferent trenul respectiv

Este o modificare temporara, din cauza unor lucrari undeva intre Timisoara si Arad. Din 12.06.2009 se va relua circulatia pana/de la Timisoara pentru IC 231/234.

OAB wrote:
2. Personalul Cluj-Teius cu plecare la ora 19:50 continua sa fie deservit de automotoare seria 58. Speram sa fie doar o chestie de scurta durata, gen cateva saptamani. Asta in conditiile in care trenul respectiv avea cel putin o rama TE careia i se putea atasa fie vagoane 21-47, fie 20-57 sau chiar 19-57. De regula se utilizeaza un "58" alcatuit din vagon motor+vagon remorca+vagon pilot dar, cand e nevoie de capacitate mai mare se merge pe ideea legarii Heck-und-Heck a doua rame bimodale dupa formula vagon motor+vagon pilot+vagon pilot+vagon motor.
Indiferent daca se merge pe formula de 3 vagoane au pe cea de 4, cantitatea de lume pestrita pe metrul patrat este considerabil mai mare decat inainte. Inainte, de bine de rau, lumea dubioasa era dispersata in tot trenul; acum, e concentrata in trei vagoane-salon echivalente seriei 28-xx (fiecare din cele 3 module cuprinde 8 compartimente virtuale)


Se numeste rentabilizare... exploatarea unui automotor cu doar un motor cu o putere maxima de 615kW e mult mai eficienta decat utilizarea unei locomotive de 5100 kW, cu 4 vagoane pline doar pe jumatate. Si mie imi place sa fiu singur in compartiment/compartiment virtual sau chiar vagon, dar asta nu inseamna ca asa trebuie sa fie trenurile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 23:51 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Si, totusi, rentabilizarea se aplica selectiv. Si exemplul care il dau este tot un tren de scurt parcurs, care, insa, nu circula numai pe magistrala, ci si pe linii mai putin importante: Personalul 4106, cu plecare la ora 19:57 si sosire la 22:56, la Bistrita Nord.
O perioada, trenul avea in compunere doua rame TE. Ideea nu era rea, avand in vedere ca:
-trenul parcurge o distanta de 119 km; deci, o distanta relativ scurta
-vagoanele 21-47, ideale pentru distane scurte, erau atasate, uneori, ramei TE de Teius; erau cazuri cand nu apareau deloc
In prezent, situatia s-a schimbat. A ramas o singura rama TE - asezata la coada trenului iar in locul primeia au aparut doua vagoane compartimentate: un 19-57 si un 20-59.

Rentabilizare? Daca e are in vedere capacitatea totala a trenului, se poate spune ca da. Daca se are in vedere sacrificarea unor vagoane compartimentate care, inca, ar putea circula pe distante mai lungi, atunci nu. Nu stiu daca mai este o tara, membra UE unde vagoanele compartimentate sa fie utilizate pe trenuri cu parcurs sub 200 km


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 May 2009 03:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Este stiut faptul ca pentru trenurile personale se pot cumpara bilete din tren la pret de casa (plus toate facilitatile acordate la cumpararea unui bilet de la casa, precum reduceri, gratuitati etc.) de catre calatorii ce urca din statii nedeservite de vanzatori de bilete la acele ore. Se pare insa ca situatia se extinde si la accelerate (!).


Attachments:
IMG_1124.jpg
IMG_1124.jpg [ 52.7 KiB | Viewed 7317 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Jun 2009 14:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Vin noaptea (4 mai 2008) de la Arad cu acceleratul de Bucuresti (via Petrosani), dar ajung in Simeria cu o intarziere de 20 de minute (inexplicabila?). Insa, mult prea tarziu pt. a prinde trenul ce trebuia sa ma duca in Teius, de aici avand legatura la Medias. Desi se stia de intarzierea asta, trenului ce se forma in Simeria (pt. Teius - Cluj Napoca) i s-a dat drumul.

O serie de calatori au ramas abandonati 3 ore si jumatate in imunda gara Simeria.


Attachments:
Simeria.JPG
Simeria.JPG [ 85.76 KiB | Viewed 7189 times ]
Simeria 1.JPG
Simeria 1.JPG [ 43.64 KiB | Viewed 7189 times ]
Simeria 2.JPG
Simeria 2.JPG [ 57.51 KiB | Viewed 7189 times ]
Simeria 3.JPG
Simeria 3.JPG [ 28.56 KiB | Viewed 7189 times ]
Simeria 4.JPG
Simeria 4.JPG [ 54.96 KiB | Viewed 7189 times ]
Simeria 5.JPG
Simeria 5.JPG [ 48.7 KiB | Viewed 7189 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Jun 2009 15:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Cum să jupoi lumea de bani?

Titlul s-ar preta pentru un topic separat.totuşi, consider că e mai bine să mă încadrez în cele existente.
Segmentarea rutelor lungi. Cluj -Galaţi se divide în:
-Cluj-Iaşi (suspendat până în 30 iunie)
-Iaşi-Galaţi
intervalul dintre sosirea primului tren şi plecarea celui de-al doilea = durata de staţionare a vechiului Cluj-Galaţi. Asta ca să nu spun că Cluj-Galaţi este rezultatul amputării progresive a vechiului Timişoara-Galaţi întâi până la Oradea, apoi până la Cluj.

Asemănător stau lucrurile şi pe ruta Timişoara-Galaţi via Tg. Mureş ar fi suferit o divizare asemănătoare:
-TimiÅŸoara-Tg. MureÅŸ
-Tg. Mureş-Galaţi (se zice că ar fi DESIRO)
durata dintre sosirea primului tren şi plecarea celui de-al doilea este de 9 minute. Comparabilă, deci, cu durata de staţionare a vechiului tren Timişoara-Galaţi.

Un călător care vrea să parcurgă rutele respective plăteşte mai mult şi este nevoit şi să se transbordeze. Dacă întârzie primul tren, legătura îl aşteaptă?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Jun 2009 16:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
De ce sa plateasca mai mult? Se da un singur bilet pentru maxim 4 schimbari (deci platit ca si cand s-ar merge cu un singur tren).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Jun 2009 22:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Dr2005 wrote:
De ce sa plateasca mai mult? Se da un singur bilet pentru maxim 4 schimbari (deci platit ca si cand s-ar merge cu un singur tren).

Doar biletul si suplimentul...
Tichetul pentru loc se plateste de n ori. Nu e mult, dar conteaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Jun 2009 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Sezonierul Mangalia-Oradea - care ar trebui să fie unul din trenurile de elită ale CFR - avea în compunere un 19-47. Văzând vagonul respectiv, parcă faci o călătorie în timp. Măcar un 19-55 de ar fi fost. Pentru astfel de trenuri, una din soluţii ar fi vagoanele din "familia" 20-76 (20-76 + echivalentele acestora de clasa I). Astfel:
-pasagerilor care parcurg distanţe mai mari de 350 km să li se asigure loc în compartimente.
-pasagerilor care parcurg distanţe mai mici decât cea amintită mai sus să li se dea locuri în aşa-zisul salon (de fapt, zona semicompartimentată)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 01:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Tot timpul in ultimii (zeci de) ani, componenta "rapidelor" sezoniere care leaga Ardealul cu litoralul a fost o mare bataie de joc. Daca mai pui la socoteala si faptul ca de fapt au mers de accelerat (poate chiar de personal, pe alocuri), ai o imagine completa a modului in care CFR Calatori a reusit sa-si piarda calatorii de-a lungul timpului: prin lacomie, batjocura si cinism. Da, cinism - cum s-ar putea numi altfel incadrarea in categoria de "rapid" a acestor trenuri de mizerie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Jun 2009 09:31 
OAB wrote:
Cluj-Galaţi este rezultatul amputării progresive a vechiului Timişoara-Galaţi întâi până la Oradea, apoi până la Cluj.

Timisoara? Nu cumva Baia Mare - Galati? Povestea acestei legaturi eu o tin minte cam asa:

- anii '80 - doar personal Iasi - Galati
- anii '90 - personal + accelerat Iasi - Galati
- anii '90 - doar accelerat Iasi - Galati
- accelerat Baia Mare - Iasi - Galati
- accelerat Oradea - Iasi - Galati
- accelerat Cluj - Iasi - Galati


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Jun 2009 01:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Pe un forum de transport (nu mai stiu care) se zicea de un tren Timisoara-Galati cu un parcurs de 1049 km.
-Fie e vorba de o ruta Timisoara-Galati, alta decat cea prin Tg. Mures (divizata din acest an Timisoara-Tg. Mures + Tg. Mures-Galati)
-Fie persoana respectiva facea confuzia si, de fapt, era Baia Mare-Galati.

In orice caz, lungimea era de 1049 km.

Din descrierea de mai sus, rezulta ca trenul respectiv a avut traseul:


Baia Mare
Satu Mare
Oradea
Cluj
Dej-Calatori
Ilva Mica
Vatra Dornei
Suceava
Pascani
Iasi
Vaslui
Galati


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Jun 2009 07:24 
Acceleratul Timisoara - Galati era cu siguranta via Siculeni (Ciceu) - Ghimes - Adjud. Returul l-am folosit intamplator in 2006 intre Arad si Timisoara (ajungea in jurul orei 22).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 01:45 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Trenul 1632 / 1636: Oradea-Bucuresti-Nord

1. La megafon, nu se anunta ca trenul respectiv are o grupa de Constanta in conditiile in care grupa respectiva este jumatate din tren:
71-31
40-31; nu mergea nici afisajul electronic si nici precizarea rutei nu am observat-o
40-31 (pe afisajul electronic scrie Revizia Grivita in loc de ruta iar ruta este afisata intr-unul din geamuri)
20-49
19-47
20-49

2. Nici in gara, nici la agentia de voiaj nu se precizeaza existenta grupei de Constanta; perechea de trenuri figureaza doar ca trenuri accelerate pe relatia Bucuresti N. - Oradea. Iar grupa este, conform mersului trenurilor, pe tot parcursul anului

3. Timpul parcurs intre Cluj si Constanta este mai scurt in cazul acceleratului decat in cazul sezonierului in conditiile in care:
-sezonierul are statut de rapid
-sezonierul nu trece prin Gara de Nord, deci nu rebruseaza decat la Constanta

4. Acest tren este adaptarea fostului accelerat 422 (Satu Mare-BucureÅŸti Nord, via Oradea) din anii '80

5. Singurul avantaj al sezonierului este deservirea sudului litoralului. Dar, cu abundenţa de dube si autocare folosite ca autobuze mai este acesta un avantaj? Ramane de vazut. Eu am vazut treaba asta deja din 2001 :tren Bucuresti-Constanta + transport auto pana la Eforie Nord.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Jun 2009 14:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Singurul avantaj al sezonierului este deservirea sudului litoralului.

Linia Constanta-Mangalia este din punct de vedere tehnic undeva la nivelul secolului al XIX-lea. Vitezele permise sunt foarte reduse, intarzierile nu lipsesc niciodata. Trenurile estivale sunt foarte lungi si cu atat mai mare este pericolul. Unele statii sunt in curba. Mecanicul, insotitorii de tren si personalul statiei nu pot cuprinde cu privirea situatia urcarilor/coborarilor pe ansamblul trenului. Din aceasta cauza, anual mor sau sunt schiloditi aici oameni care nu apuca, din cauza timpului scurt de stationare, sa urce sau sa coboare. Aspectul este arhicunoscut de cel putin 40 de ani dar nu s-a facut niciodata nimic. Reeditarea celebrului Acc. 442/841 de altadata nu aduce nici o imbunatatire, ci doar deceptii: timpi mult mai lungi de parcurs, vagoane cu banchete mult mai putin confortabile (cele vechi, chiar daca erau acoperite cu vinilin, aveau burete gros si forma ergonomica, nu ajungeai teapan la destinatie). Vechiul tren nu rebrusa in Gara de Nord. Toate sezonierele de atunci (parca doar cu exceptia internationalului Mamaia Express - Acc 312/811 + Acc 812/311, dar cu mers de rapid!!!), stationau doar in Bucuresti-Baneasa. Acum de ce nu s-o fi putand???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 11:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Formula magica a trenurilor spre litoral si-a spus, si de aceasta data, cuvantul. Ce inseamna magic? ceea ce a spus Brassovia, ca poti baga orice fel de vagoane, ca pasageri exista din belsug. Sa o luam pe rand:

Rapidul 936:


Inca de la sosirea in Cluj, in compartimentul in care ma gaseam era un frig exagerat. De ce, deoarece climatizarea vagoanelor 40-31, practic, nu se poate regla. Asta in ciuda acelui dispozitiv situat deasupra usii compartimentului care, teoretic, ar permite reglarea temperaturii aerului. Rezultatele:
-acoperirea orificiilor de refulare a aerului cu plapuma (observabila si la alte compartimente); ba mai mult, capul familiei din compartimentul unde ma aflam (care avea doi copii; un baietel de 7 ani si o fetita de 3, baietelul si doamna avand proleme respiratorii) a avut ideea acoperirii orificilor de refulare cu banda adeziva, idee nepusa in practica din lipsa unei asemenea benzi;
-oprirea climatizarii pe timpul noptii; rezultatul; sauna, mai ales la compartimentele cu 6 locuri; respectivii stateau cu usa de la culoar deschisa iar daca cineva trecea pe culoar langa compartimentul respectiv simte un aer cald si umed care razbatea din interior; fereastra... nici vorba sa fie deschisa, desi vagoanele 40-31 au ferestre cu parte mobila mare; la noi in compartiment, fiind doar 4 locuri, efectele incalzirii au fost mai reduse in plus, noi am mai deschis, din cand in cand, ferestrele
-discutii la repornirea climatizarii; conductorita era prinsa intre ciocan si nicovala; pentru unii e prea rece, pentru altii prea cald;

Si, uite asa o calatorie cu un vagon - altfel confortabil - se transforma intr-un cosmar

La plecarea din Constanta nici vorba sa functioneze aerul conditionat dintr-un motiv foarte simplu; trenul a fost remorcat de o locomotiv 060 DA nemodernizata. Si, cireasa de pe tort, trenul a plecat cand o buna parte a pasagerilor erau pe peron, motiv pentru care a trebuit sa opreasca din nou; trenul e lung, goarna DA-ului abia se aude iar statia, fiind in curba cineva aflat la o extremitate a trenului nu vede ce se inampla in capatul celalalt; exact cele spuse in mesajul anterior.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 12:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Trenul fantoma 12635. De ce fantoma? Deoarece, in multe cazuri, nu ese anuntat traseul real al trenului. Respectivul figureaza:

-fie ca tren Constanta-Sibiu

-fie ca tren Constanta-Sibiu caruia i se ataseaza vagoane pentru Oradea la Bucuresti Nord

insa, in putine cazuri se spune care ca este vorba de un tren format din mai multe grup de vagoane. Si, astfel, cine nu se documenteaza indeajuns are la dispozitie doua variante:
-fie asteapta sezonierul Mangalia-Oradea, care din cauza intarzierilor acumulate pe o distanta de 28 km, ajunge sa plece din Eforie Nord chiar si la 22:25 (asta in conditiile in care, la hotel, camera trebuie eliberata fi la 10, fie la 12, depinde de hotel)
-fie ia un mijloc de transport auto; pentru 100 RON, respectiv 170 RON dus-intors o anume firma asigura transportul Cluj-Mangalia

Vagoanele cuseta din compunerea trenului 12635 grupa Constanta-Oradea sunt tot 40-31. Aceleasi probleme, dar conductorul respectiv, pe timp de noapte, a trecut vagonul pe ventilatie; in felul acesta, s-a asigura permanent aer proaspat far a fi prea frig. Insa au aparut ale probleme:
-viteza extrem de redusa (cu mici exceptii) pe tronsonul Fetesti-Fundulea; intre km 147 si 113 s-a mers, in unele locuri, groaznic de incet
-stationari anormal de luni pe Valea Prahovei; S-au totalizat peste 60 minute intarziere iar din dorinta de a le scoate, s-a redus foarte mult timpul de oprire in anumite gari; de exemplu, sub un minut la Blaj.

Insa un element semnificativ al calatoriei a fost o fata din Constanta care a preferat sa vina cu microbuzul din Constanta la Bucuresti iar acolo s-a suit in accelerat. Motivul - din puncul ei de vedere - e simplu: De ce sa faca 6 ore cand duba o aduce in 3? Asta ca sa nu spun ca, dupa ce a cerut permisiuna conductorului de a fuma s-a dus intr-unul din capetele vagonului si, in usa grupului sanitar de acolo, fuma si statea la taifas cu alte 3 fete care, desi nu fumau, pareau a fi de aceeasi teapa cu ea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 12:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Nu sunt anuntate grupele dar, pe mers, apar 2 trenuri, 1635 (12635) si 1631 (12631) cu acelasi orar pe Constanta - Copsa Mica, unul de Oradea, celalalt de Sibiu. Teoretic ar fi trebuit sa fie 2 trenuri diferite, practic... se mai face economie la TUI. Oricum, o simpla cautare pe Infofer intoarce si acest tren ca legatura Constanta - Sibiu/Oradea. Mai frumos o sa fie cand o avea schimbare in Copsa Mica (ceea ce era, oricum, logic, sa nu tii 1h30min grupa ailalta acolo in mijlocu' campului sa vina vagoanele de la Sibiu).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 18:48 
Acest tren a fost fantoma si ieri in Bucuresti Nord, unde a sosit neanuntat in gara, doar dupa vreo 10min de la sosire s-au trezit sa anunte ca trenul este garat la linia x.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 23:11 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
shoppy wrote:
Acest tren a fost fantoma si ieri in Bucuresti Nord, unde a sosit neanuntat in gara, doar dupa vreo 10min de la sosire s-au trezit sa anunte ca trenul este garat la linia x.


Anuntul a fost in jurul orei 20: 15, trenul fiind garat la linia 10.

Gara de Nord este un caleidoscop atat din mai multe puncte de vedere
-vizual: plin de magazine ale caror firme sunt colorate in culori vii
-acustic: anunturi, din minut in minut, in legatura cu aeroportul Henri Coanda.
-uman: fel de fel de oameni, apartinand mai multor paturi sociale


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 16:58 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
La mijlocul lunii Iulie am mers la Brasov cu un acelerat (nu mai stiu ce numar, care pleaca la 9.40 spre Brasov) zi am avut loc in vag 9 (ultimul - 20-54 049x) compartimentul 7: geamul acestuia nu se deschidea, la fel ca si cele de pe culoar, doar unul!, in restul compartimentelor se deschideau. astea erau blocate din revizie (cum se plangea controlorul) cu suruburi puse intre rame ca sa impiedice deschiderea - or fi fost defecte, si "asigurate" asa ca sa nu cada :D? sau oare de ce? Chiar asa de iresponsabili sunt cei din Revizie? Daca e defect ori pui un anunt cu "fereastra defecta" ori faci luntre si punte ca sa remediezi defectiunea; daca vin stricate din parcurs nici nu se mai obosesc sa remedieze si-i da drumul asa, paote dupa ce-l mai carpesc, "l-as ca tine si asa". Nici cei din echiajul trenului (conductorii) nu sand straini de aceste neajunsuri, in cardasie cu cei din REV, ori si ei preiau trenul pur si simplu si ura si la gara! :D Si dupa aia tine-te de plangeri si ofuri de la calatori si aia ridica neputinciosi din umeri: nu noi, aia de la revizie le bat in cuie!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 17:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
E posibil sa fie incuiat cu cheie patrata... la primul si ultimul compartiment geamurile se pot incuia. De blocat... e posibil ca sarma care tine geamul inchis sa se rupa si atunci cei din revizie blocheaza geamurile, sa nu intre apa cand spala vagonul. Apoi le lasa asa ca, desi sunt revizie, reparatiile planificate nu le fac ei (probabil nici carpeala nu au cum sa faca, ca trebuie dat jos geamul cu tot cu cheder si pusa alta sarma), ci cine castiga licitatia facuta de C.F.R. (de aia ajung vagoane cu domiciliul la Timisoara sa li se faca reviziile planificate tocmai la Titu sau Marasesti).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 20:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Si pana atunci sufera calatorii. N-am vazut ca geamurile respective sa aiba broasca patrata pe undeva. era doar un holzsurub infipt strategic intr-un colt in spatiul dintre rame ca sa impiedice glisarea. daca nu sunt blocate voluntar, sunt intepenite din cauza de mecanism. Mai bune sunt cele rabatabile cu reglare variabila,
Rau e cand sub blocate (in special vara :D:D), rau e cand sunt toate geamurile si usile vraiste (in special iarna :D)
Fereasca sfantul sa faca geamuri electrice ca la masini :D - comanda locala/centralizata si sa se strice sistemul :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Aug 2009 10:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Dr2005 wrote:
Silviu Sintea wrote:
Ati auzit de GFR (Grup Feroviar Roman)? Cine coordoneaza activitatea acestei firme?

E coordonata de cineva care a stiut sa ia gratis un parc de locomotive si vagoane de milioane de euro. Acum circula cu ele doar in Ungaria si Bulgaria, pentru ca, conform contractului, nu are voie in Romania. Dupa ce se va finaliza procedura de primire de locomotive si punerea lor in circulatie, mai mult ca sigur ca va ataca contractul la consiliul concurentei si va castiga. Atunci statul va ramane doar cu partea neprofitabila din CFR Marfa, ca restul va fi fost deja transferat G.F.R.-ului, impreuna cu contractele C.F.R. Marfa. Momentan G.F.R. lucreaza la pret de dumping, atragand mari clienti ai C.F.R. Marfa.

Dupa cum banuiam acum cateva luni, G.F.R. a inceput sa opereze si in Romania cu locomotivele Rolling Stock, cu care, teoretic, nu avea voie sa faca concurenta C.F.R. Marfa - ceea ce exact face acum :twisted: Pe la Brazi puteti vedea trenuri cu cisterne trase de locomotive Rolling Stock.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Aug 2009 10:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Din 21.08.2009 s-a desfiintat transbordarea intre statiile Arpas si Porumbacu... dar trenurile au ramas, insa nici Gabi Szabo nu ar putea alerga 12km in 40 de minute (cat e timpul de transbordare). Asa ca, practic, intre Brasov si Sibiu nu mai exista nicio legatura... nu au nicio sansa sa faci mai putin de 7 (ÅžAPTE) ore intre cele 2 municipii situate la distanta de 160 (O SUTÄ‚ ÅžAIZECI) de km unul de celalalt. Exista varianta cu ocol prin Sighisoara - Medias - Copsa Mica, ceea ce inseamna 223 km, parcursi in 5 ore doar cu personale si vreo 3h45min cu Acc/R+P. Desigur, aici se adauga si 40-100 de minute de frecat menta prin Medias sau Copsa Mica, fiind doar 3 trenuri cu legaturi cat de cat apropiate (cu 15 min de asteptare): P3507+P2568, A1637+P2570 si A1635+P18600(adica fosta grupa a lui de Sibiu). In cel din urma trebuie sa te inghesui in cele 2 (DOUA) vagoane de clasa a 2a si 1 (UNUL) vagon de clasa 1, pentru ca celelalte 6 vagoane de clasa raman la Brasov... deci o bataie de joc desavarsita, spre bucuria unora precum Carabulea si Codreanu, care profita de situatie.
Nu stiu daca Regiotrans asigura transbordare, nu am reusit sa aflu :(

Sa mergem putin inapoi in timp (cum vreo luna), pe vremea cand P 2107 Brasov - Sibiu avea transbordare (acum nu o mai are). Iata interiorul unui vagon de clasa intai. Welcome to the twilight zone :twisted:

Luminile s-au aprins ca lumea dupa ce a pornit trenul (becurile sunt alimentate de la baterie).
A 2a poza e realizata cu o expunere de 15 secunde. Nu se putea altfel.


Attachments:
P2107-(Brasov-Arpas+bus)-Bv-002.jpg
P2107-(Brasov-Arpas+bus)-Bv-002.jpg [ 11.27 KiB | Viewed 11070 times ]
P2107-(Brasov-Arpas+bus)-Bv-003.jpg
P2107-(Brasov-Arpas+bus)-Bv-003.jpg [ 45.49 KiB | Viewed 11069 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Ieri, intre 21 si 22. Asteptam IC 531 care stiam ca intarzie; deja la Brasov a avut 40 de minute, dar stai, ca treaba asta nici nu se compara cu ceea ce am vazut mai tarziu. Sa o luam pe rand:

1. Trenul accelerat Sighetu Marmatiei-Timisoara a sosit in gara Cluj cu locomotiva parazita; adica intre EA si primul vagon a fost pastrata DA-ul cu care a venit pana la Salva; era de asteptat detasarea ei la Salva deoarece Salva-Dej-Cluj e linie electrificata. DA era clasica, seria 62!! Stiti ce inseamna asta. Congelator pe timp de iarna :evil: pe relatia Sighet-Salva avand in vedere ca:
-DA clasica nu are sistem de incalzire
-WIT-uri nu stiu sa mai existe.
DA-ul avea motorul pornit la ralanti; probabil, sa poata transmite comenzile EA-ului catre vagoane

2. Acceleratul Satu Mare-BucureÅŸti Nord a fost anuntat ca intra in gara pe linia 2. A intrat pe 3. Noroc ca GM-ul se aude, ca altfel aveam surpriza sa ma trezesc cu el la un metru in spatele meu, nestiind ca trebuie sa feresc o alta linie decat cea anuntata. Iar mecanicul nu a dat nicio avertizare sonora

3. IC 531 nu a fost anuntat deloc, intrand pe linia 2 in loc de 3. Este pentru a doua oara cand vad treaba asta. Data trecuta IC-ul de Timisoara a sosit, tot asa, ca o fantoma; nu s-a spus nimic in megafoane.

Daca, Doamne Fereste, GM-ul care remorca acceleratul de Satu Mare lovea pe cineva, cine raspundea? Se mergea pe principiul tapului ispasitor (mecanicul) ca a fost dirijat pe alta linie decat prevedea graficul?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group