TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 10:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 08:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Regiotrans detine in Intorsura Buzaului aproximativ 10 rame compuse din trei unitati. Acestea sint asemanatoare ca forma cu ramele electrice de la CFR, insa au intercomunicatie intre unitati.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 15:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Nu cumva este vorba de ramele ex-SNCF pentru sistem push-pull? Daca e asa, aceste vagoane nu au motoare, ele trebuind atasate la locomotive electrice pentru a putea functiona.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 00:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Automotoarele cumparate/inchiriate de Servtrans Invest de la Regiotrans (au inca sigla Regiotrans sub autocolantul cu Servtrans) pentru ruta Rosiori Nord - Costesti - Pitesti au fost inmatriculate in clasa 57, desi Regiotrans le-a inscris pe ale sale in clasa 97. Automotoarele clasei 57 sunt clasificate 57-04xy-a pentru vagonul motor, respectiv 57-05xy-b pentru remorca prevazuta cu post de conducere, unde x si y au aceeasi valoare in ambele coduri.


Attachments:
57-0410-1-P15013(Pitesti-RosioriN)-Pitesti-002.jpg
57-0410-1-P15013(Pitesti-RosioriN)-Pitesti-002.jpg [ 74.26 KiB | Viewed 10498 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 01:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
:? :? Care o fi logica incadrarii ramelor respective in seria 57?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 06:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Vagonul motor a fost incadrat in clasa 97, iar remorca prevazuta cu post de conducere a fost incadrata in clasa 57 :wink:

---------
Iata locomotiva 060-DA-001 in... Bucuresti Nord, la linia 4 :shock: pe 11.08.2008:


Attachments:
060-DA-001-Regiotrans-BucN-004.jpg
060-DA-001-Regiotrans-BucN-004.jpg [ 80.05 KiB | Viewed 10363 times ]
060-DA-001-Regiotrans-BucN-005.jpg
060-DA-001-Regiotrans-BucN-005.jpg [ 86.23 KiB | Viewed 10362 times ]
060-DA-001-Regiotrans-BucN-006.jpg
060-DA-001-Regiotrans-BucN-006.jpg [ 93.39 KiB | Viewed 10363 times ]
060-DA-001-Regiotrans-BucN-008.jpg
060-DA-001-Regiotrans-BucN-008.jpg [ 88.94 KiB | Viewed 10362 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 14:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Aceasta locomotiva cumparata pe nimic are o mare valoare istorica, fiind nu numai prima de acest tip din Romania, dar fiind din acel mic lot initial fabricat in Suedia, si nu la Electroputere. Normal ar fi trebuit protejata de lege ca obiect de patrimoniu national tehnic. Locul ei ar fi fost intr-un muzeu. Probabil ca acolo va si ajunge pana la urma, dar ma indoiesc ca intr-unul din Romania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 14:51 
Locomotiva 060-DA-001 originala se afla expusa in depoul Dej. Anul viitor va implini 50 de ani. Locomotiva din pozele lui Dragos este produsa in 1987, la 6 ani dupa ultima locomotiva de acest tip livrata CFR-ului (1407). Anul fabricatiei este confirmat si de detaliile exterioare - cupla cu flansa rotunda si cutia nervurata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 15:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
blood13 wrote:
Locomotiva 060-DA-001 originala se afla expusa in depoul Dej. Anul viitor va implini 50 de ani. Locomotiva din pozele lui Dragos este produsa in 1987, la 6 ani dupa ultima locomotiva de acest tip livrata CFR-ului (1407). Anul fabricatiei este confirmat si de detaliile exterioare - cupla cu flansa rotunda si cutia nervurata.

Imi cer scuze, dar cred ca este o confuzie. La Dej este sigur expusa locomotiva Sulzer articulata fabricata in 1938, care a circulat pana la izbucnirea razboiului, apoi a fost folosita ca grup electrogen in Depoul Bucuresti, fiind recuperata ca piesa de muzeu nefunctionala dupa 1990.
060-DA-001 a fost de la inceput in Depoul Brasov, iar eticheta cu 1987 cred ca este legata probabil de o modernizare ulterioara. De altfel, considerentul istoric a fost principalul motiv pentru care nu s-a schimbat numerotarea acestei locomotive, pastrandu-se vechiul numar. La fel este si in cazul primelor locomotive electrice (din pacate, prima din acestea din urma fiind distrusa intr-un accident in 1990).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 19:52 
Pe langa Sulzerul articulat, la Dej mai este si 060-DA-001, locomotiva originala, construita in 1959 in Elvetia.
Pozele lui Dragos infatiseaza una din multele locomotive inmatriculate 060-DA-001 produse de Electroputere pentru diversi operatori industriali; astfel, pentru fiecare astfel de operator, numerotarea incepea de la 060-DA-001. S-a mai discutat intr-un topic de aici de pe forum, apare chiar si o poza cu inca un 060-DA-001. Exemple se gasesc si pe diverse galerii foto.

Doua poze cu 060-DA-001 la Dej sunt la adresa:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/60/grey/0001-0399/pix.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 21:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
blood13 wrote:
una din multele locomotive inmatriculate 060-DA-001 produse de Electroputere pentru diversi operatori industriali

Aspectul original era acesta.
Desi am crescut langa numeroase porti de uzina, nu tin minte sa fi fost multe LDE ale intreprinderilor socialiste. Stii cumva ce intreprinderi aveau inainte de 1989 astfel de locomotive si cam care era numarul total al LDE care nu apartineau CFR?


Attachments:
060-DA-016.jpg
060-DA-016.jpg [ 52.12 KiB | Viewed 10283 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Daca nu gresesc, sunt cel putin 4 locomotive care au seria 060 DA 001. Una dintre acestea are sasiul mai lung, masurand 18,4 m fata de 17 cat masoara, in mod obisnuit, DA-ul. A fost o discutie pe un alt forum pe tema existentei a mai multor DA-uri cu numarul 001
2. Locomotiva Sulzer din 1938 este inmatriculata la clasa 241, fiecare unitate avand:
-doua osii alergatoare
-patru motoare
-una purtatoare
iar daca am vazut bine, radiatorul fiecarei unitati este langa articulatie. Designul locomotivei 241 difera substantial de cel al locomotivei 060 DA
3. Revenind la Regiotrans. Pe Youtube am vazut automotoare diesel ale operatorului respectiv pe ruta Constanta-Bucuresti-Brasov (fara Sibiu, desi din cate stiu, Regiotrans deserveste si Sibiul). Traseul include, cumva si portiuni neelectrificate? Daca nu, de ce Regiotransul nu a achizitionat Z-uri 6100, respectiv 6300?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 21:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
OAB wrote:
Traseul include, cumva si portiuni neelectrificate? Daca nu, de ce Regiotransul nu a achizitionat Z-uri 6100, respectiv 6300?

Nu, se circula cu diesel pe linii electrificate, ca si la CFR Calatori (vezi Desiro...). Peste Predeal, trenurile automotoare ale Regiotrans sunt tractate insa de LE tip 040 Koncar.
Din cate stiu, foarte curand Regiotrans va pune in circulatie si automotoare electrice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
dar fiind din acel mic lot initial fabricat in Suedia, si nu la Electroputere


Treaba asta e valabila pentru EA-uri. Locomotivele 060-EA-001 - 060-EA-008 au fost fabricate la ASEA pentru CFR. Au urma cateva locomotive ale caror piese proeneau din Suedia, dar asamblarea s-a facut aici (ma intreb daca nu cumva 060-EA1-013 face parte din acestea; 1-le dupa EA a fost adaugat ulterior, semn ca locomotiva a suferit un upgrade) iar ulterior, 060 EA-ul s-a fabricat la Electroputere. Din pacate, originala EA 001 e de domeniul trcutului, din cauza tragediei de la Augustin.
Merita mentionata si existenta locomotivei 060 EB, cu tiristori, care, insa, a fost transformata in EA
Din fericire, mai sunt mecanici inimosi care au lasa pe locomotivele lor inmatricularea de tip 060-EA-zzz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 21:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Imi cer scuze, acum vad ca am scris Suedia in loc de Elvetia, cu gandul la EA!

Dar si primele DA au fost importate ca atare, desi in presa vremii (1959) s-a ascuns acest lucru.

Nu cred ca depinde de mecanici pastrarea vechilor placi. Probabil exista o derogare oficiala (vezi si alte LE ale CFR care inca au numerele vechi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 22:09 
Iata cateva din locomotivele DA-001 in atasament.

Conform Electroputere, din 1970 pana in 1993 s-au produs 160 de locomotive 060-DA pentru industria autohtona. Printre beneficiari se numara electrocentrale, termocentrale, combinate petro-chimice, uzine de preparare a minereului, uzine unde un LDH nu era deajuns. Multe mai sunt inca active la beneficiarii initiali, altele au fost achizitionate de operatorii privati, unele au fost casate, fiecare cu norocul sau.

OAB wrote:
Treaba asta e valabila pentru EA-uri

Treaba asta este valabila si pentru DA-uri, primele 6 au fost construite in Elvetia, urmatoarele 10 au fost fabricate la Craiova dar cu partea de tractiune adusa tot din Elvetia, in continuare asimilandu-se intreaga productie pe plan local (motoarele la Resita, boghiurile la Caransebes, etc). Contractul initial era pentru 40 de bucati (parca), numar care a fost depasit de 60 de ori, productia totala fiind de ~2400.


Attachments:
diesel.JPG
diesel.JPG [ 117.04 KiB | Viewed 10266 times ]
diesel2.JPG
diesel2.JPG [ 138.58 KiB | Viewed 10266 times ]
diesel3.JPG
diesel3.JPG [ 104.15 KiB | Viewed 10267 times ]
diesel4.JPG
diesel4.JPG [ 137.63 KiB | Viewed 10267 times ]
diesel5.JPG
diesel5.JPG [ 96.8 KiB | Viewed 10267 times ]
diesel6.JPG
diesel6.JPG [ 126.79 KiB | Viewed 10266 times ]
diesel8.JPG
diesel8.JPG [ 122.02 KiB | Viewed 10267 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 22:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Brassovia wrote:
Nu cred ca depinde de mecanici pastrarea vechilor placi. Probabil exista o derogare oficiala (vezi si alte LE ale CFR care inca au numerele vechi).


Incet, incet, o sa dispara complet placile cu vechile numere de forma 060-DA, 060-EA s.a., dar si cele cu numerele codificate UIC. Cum normele UIC vor impune obligativitatea inscrierii numarului complet pe fiecare vehicul (motor sau nu), deci inclusiv cu codul regimului si al tarii, ma indoiesc ca se vor turna placute cu cate 12 cifre...
Placutele originale vor ajunge ori la autogen, ori in vitrina vreunui mecanic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 01:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Iata-l si pe XBD4536:


Attachments:
XBD4536+XBD4534-A14582-14531(Ct-BucN-Bv)-Fetesti-002.jpg
XBD4536+XBD4534-A14582-14531(Ct-BucN-Bv)-Fetesti-002.jpg [ 85.88 KiB | Viewed 11410 times ]
XBD4536+XBD4534-A14582-14531(Ct-BucN-Bv)-BucN-006.jpg
XBD4536+XBD4534-A14582-14531(Ct-BucN-Bv)-BucN-006.jpg [ 54.49 KiB | Viewed 11411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Dec 2008 23:24 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Dr2005 wrote:
---------
Iata locomotiva 060-DA-001 in... Bucuresti Nord, la linia 4 :shock: pe 11.08.2008:


Aceasta locomotiva este fosta locomotiva a CET Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Dec 2008 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
dan tm wrote:
Regiotrans detine in Intorsura Buzaului aproximativ 10 rame compuse din trei unitati. Acestea sint asemanatoare ca forma cu ramele electrice de la CFR, insa au intercomunicatie intre unitati.


Cred ca vorbiti despre asta:


Attachments:
DSC02688.JPG
DSC02688.JPG [ 172.07 KiB | Viewed 11027 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 08:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Da, despre alea e vorba si le voi prezenta si pe ele in cateva zile.

Pana atunci... 41-0838-7 cu Acc Regiotrans la Ploiesti... cam jigarita saraca locomotiva, o fi cumparata de Regiotrans sau inchiriata de la CFR?


Attachments:
41-0838-7-PlV-001.jpg
41-0838-7-PlV-001.jpg [ 69.28 KiB | Viewed 11031 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 08:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pana sa ajungem la vagoanele din Intorsura Buzaului, de cusetele RegioTrans ce se mai stie?

55 53 59-70 005-4


Attachments:
55 53 59-70 005-4-PlV-001.jpg
55 53 59-70 005-4-PlV-001.jpg [ 60.47 KiB | Viewed 11113 times ]
55 53 59-70 005-4-PlV-002.jpg
55 53 59-70 005-4-PlV-002.jpg [ 48.23 KiB | Viewed 11113 times ]
55 53 59-70 005-4-PlV-003.jpg
55 53 59-70 005-4-PlV-003.jpg [ 59.89 KiB | Viewed 11112 times ]
55 53 59-70 005-4-PlV-004.jpg
55 53 59-70 005-4-PlV-004.jpg [ 60.75 KiB | Viewed 11112 times ]
55 53 59-70 005-4-PlV-005.jpg
55 53 59-70 005-4-PlV-005.jpg [ 47.04 KiB | Viewed 11113 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 08:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
55 53 59-70 007-0


Attachments:
55 53 59-70 007-0-PlV-001.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-001.jpg [ 60.06 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-002.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-002.jpg [ 40.58 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-003.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-003.jpg [ 63.84 KiB | Viewed 11111 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-004.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-004.jpg [ 48.82 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-005.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-005.jpg [ 52.14 KiB | Viewed 11112 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-006.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-006.jpg [ 61.5 KiB | Viewed 11112 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-007.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-007.jpg [ 32.37 KiB | Viewed 11111 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-008.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-008.jpg [ 49.92 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-009.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-009.jpg [ 49.67 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-010.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-010.jpg [ 50.08 KiB | Viewed 11110 times ]
55 53 59-70 007-0-PlV-011.jpg
55 53 59-70 007-0-PlV-011.jpg [ 87.96 KiB | Viewed 11111 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 08:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Fara numar:


Attachments:
55 53 59-70 abc-d-PlV-001.jpg
55 53 59-70 abc-d-PlV-001.jpg [ 60.25 KiB | Viewed 11109 times ]
55 53 59-70 abc-d-PlV-002.jpg
55 53 59-70 abc-d-PlV-002.jpg [ 50.91 KiB | Viewed 11109 times ]
55 53 59-70 abc-d-PlV-003.jpg
55 53 59-70 abc-d-PlV-003.jpg [ 60.94 KiB | Viewed 11108 times ]
55 53 59-70 abc-d-PlV-004.jpg
55 53 59-70 abc-d-PlV-004.jpg [ 61.74 KiB | Viewed 11108 times ]
55 53 59-70 abc-d-PlV-005.jpg
55 53 59-70 abc-d-PlV-005.jpg [ 57.38 KiB | Viewed 11109 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jan 2009 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
97-0537-7

Ludus


Attachments:
97-0537-7 Ludus.JPG
97-0537-7 Ludus.JPG [ 55.41 KiB | Viewed 10680 times ]
57-0537-1 Ludus.JPG
57-0537-1 Ludus.JPG [ 89.45 KiB | Viewed 10680 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jan 2009 00:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
4542+8442

Brateiu

Rama este folosita pe ruta Sibiu - Sighisoara - Odorheiu Secuiesc.


Attachments:
4520+8420 Brateiu.JPG
4520+8420 Brateiu.JPG [ 89.74 KiB | Viewed 10678 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jan 2009 02:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Din cate stiu, pe Valea Prahovei, biletele Regiotrans pot fi luate chiar in tren. Treaba asta e valabila pentru rutele secundare din centrul tarii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jan 2009 02:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
E valabila la toti operatorii (CFR, Regiotrans, Servtrans, Via Terra) atunci cand urcarea se face dintr-o statie in care nu se gaseste o casa de bilete a operatorului respectiv.

Pe Brasov - Bucuresti - Constanta, RegioTrans nu are casa de bilete decat la Brasov si la Bucuresti. Din celelalte statii in care opreste trenul (Predeal, Busteni, Sinaia, Campina, Ploiesti Vest, Ciulnita, Fetesti, Medgidia, Constanta - sper ca nu am sarit nicio oprire) se cumpara bilete din tren la pret de casa. Se respecta toate reducerile si gratuitatile existente, mai putin cea pentru angajatii CFR si ai Ministerului Transporturilor, care platesc bilet intreg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 50
Location: Timisoara,Beius
Dragos , cand ai facut pozele la vagoanele cuseta Regiotrans ?
Din anumite surse stiam ca se aflau in curte la Remat in Bucuresti


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 22:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pozele sunt facute prin octombrie... veneau de la Brasov spre Bucuresti.

Am auzit si eu ca le-ar fi dus la casat pentru ca nu au obtinut autorizare de la AFER pentru ele... daca insa si sursa mea e aceeasi cu sursa ta, nu cred nimic pana nu vad o poza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Jan 2009 18:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
4526
8411

Arad


Attachments:
4526 Gara Arad.JPG
4526 Gara Arad.JPG [ 82.04 KiB | Viewed 10470 times ]
8411 Gara Arad.JPG
8411 Gara Arad.JPG [ 85.31 KiB | Viewed 10469 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group