TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 11 Dec 2018 16:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Jan 2008 01:14 
Revin cu partea a doua a intrevederii dintre mine si persoane din consiliul de administratie al Transurb-Galati in frunte cu d-na Genica Totolici.
Asadar, lucrurile in transportul in comun, nu stau chiar roz....D-na director mi-a relatat o ,,ciuntire" a unei legi, mai bine zis o modificare a unei legi de catre factori de decizie care au stabilit aceste legi si care defineste intr-un mod ciudat notiunea de...AUTOBUZ.Spicuiesc asa succint cam despre ce e vorba
AUTOBUZ=Vehicol destinat transportului de persoane avand capacitate de cel putin ...9 locuri...(...).
Dumnezeule-Mare!!!! Asta inseamna ca prin ,,mozolirea" acestei legi, dubarii, shandramalele si acolitii isi pot continua activitatea ...nestingheriti si...LEGAL !(??????????) Chiar am ramas surprins si de fapt acest aspect nu ma mira: ,,Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!!"
Referitor la achizitii in domeniul transportului electric, intr-adevar se intentioneaza aducerea a inca 20 de tramvaie ZGT-6 din Rotterdam si in curand vor sosi 10 troleibuze.Problemele relatate de doamna director sunt cat se poate de grave.
-furtul a unei portiuni a retelei de contact pentru troleibuze de pe str Domneasca
-furtul a unei mari portiuni de retea de contact pentru tramvaie de pe str Ana Ipatescu( spre Gara Fluviala)
-vandalizarea catorva scaune tapitate din autobuzele...DAB( nici nu au apucat sa guste aerul de Galati...:( )de catre niste idioti
-reticenta primarului in ceea ce priveste acordarea de fonduri pentru investitii in infrastructura, etc.
Chiar stau si ma intreb,...oare pana unde merge boala numita...,,orbul primarilor"( ca ,,orbul gainilor" o stim...) ???Chiar nu-si dau seama ca sunt aberanti si ca-si bat joc de cetatenii care i-au ales....si ca denota prin aceasta, o aroganta cu valente de NESIMTIRE??? Scuze ca fac asa o paranteza, dar eu sunt un tip mai taios din fire,...si nu-mi convine sa vad cum un adormit, ales de noi , doarme de doua mandate si nu vede neregulile din transportul PRIVAT ( dubit) ba mai mult,..le da lor apa la moara acordand licente peste licente.Cum are unul un ,,WC"( a se citi ,,duba") luat la mana a doua din afara, pac-pac face ce face si il vezi a doua zi cu ,,closetul" pe bulevardele Galatiului!!!Pe ce baza acorda acest primar licente de transport cand acestia in marea majoritate abia au iesit din jungla si au apucaturi de ,,urangutani" beti si ragusiti, badarani si neamuri proaste????Zilele urmatoare voi iesi la rampa rau de tot si va voi aduce la cunostinta absolut toate dovezile fotografiate si filmate de mine de-alungul timpului care-l incrimineaza pe acest primar ABSENT al Galatiului!!Voi prezenta ,,intreaga carte de vizita" a ceea ce inseamna notiunea de maxi-taxi in Galati impusa si manevrata de ,,scumpii si iubitii" nostri edili!Ca de exemplu sa dai autorizatie de construire de garaje pe linia de tramvai si la cap de linie inca( Palatul Navigatiei si Gara fluviala)!!!Cai care umbla hai-hui pe strazile Galatiului uneori chiar si pe strazile centrale iar nimeni ,,de acolo de sus" nu ia masuriPoate se sesizeaza vreo persoana din...UE si se va pune naibii capat acestui circ si bataii de joc din domeniul transportului PUBLIC clasic: autobuze,troleibuze si tramvaie!!!!!
Ceva trebuie facut si vreau sa fac ,chiar de-asi sti ca o voi face singur, pasiunea poate capata si valente ,,violente" vis a vis de cei care incearca sa atenteze la valoarea continutului acestei pasiuni,...cum si ,,pasiunea" edililor fata de ,,shandramale si closete pe 4 roti particulare" capata valente violente la adresa TRANSURB!! Nu ,,perii" nici pe doamna director, nici Transurbul si nici nu am acest prost obicei,...dar se vede ca acesti oameni lupta si vor sa faca ceva pentru noi cetatenii, si chiar au facut,....si nu voi tolera delasarea ,,alora de sus" care de 18 ani incoace supureaza ca un cancer!Cum cancer exista in transportul public din Galati.Cancer numit MAXI-TOXI!!!Asa ceva nu voi tolera!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Oct 2008 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
"Primaria municipiului Galati.
Traseul 64"


Attachments:
64 Primaria Galati!.JPG
64 Primaria Galati!.JPG [ 87.58 KiB | Viewed 12531 times ]
64 -152-.JPG
64 -152-.JPG [ 89.24 KiB | Viewed 12530 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Oct 2008 22:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Sa dispara odata!


Attachments:
35 shr -str. Domneasca 7.JPG
35 shr -str. Domneasca 7.JPG [ 127.5 KiB | Viewed 12521 times ]
60-21.JPG
60-21.JPG [ 104.23 KiB | Viewed 12524 times ]
65 g.JPG
65 g.JPG [ 122.87 KiB | Viewed 12524 times ]
79-06.JPG
79-06.JPG [ 107.01 KiB | Viewed 12523 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Oct 2008 23:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Fara reguli.


Attachments:
duba 78.JPG
duba 78.JPG [ 89.42 KiB | Viewed 12511 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 11:08 
Am zis ca e cazul sa-i "trag de maneca" pe "tovarasii" din Primaria si Consiliul Local Galati, indicandu-le ca, in opinia mea, dubele/maxi-taxi actuale nu ar mai trebui sa fie admise in transportul PUBLIC din Galati.

Sa vedem daca si ce vor raspunde.

Ca o paranteza, va indemn si pe voi sa luati atitudine, sa va informati asupra drepturilor si obligatiilor pe care le aveti si sa solicitati autoritatilor responsabile sa se conformeze.

E foarte important sa fie cat mai multi care iau atitudine, doar asa vom fi luati in seama; celor interesati le pun la dispozitie textul in format MS Word (*.doc) pentru a va usura treaba.

In atasament gasiti o arhiva *.zip care contine textul in format *.doc.
Am arhivat documentul Word pentru ca nu pot atasa direct fisiere Word (*.doc), dar arhive (*.zip) pot.


Attachments:
primariagalati2010_02_23.jpg
primariagalati2010_02_23.jpg [ 207.18 KiB | Viewed 11255 times ]
primariagalati2010_02_23_2.jpg
primariagalati2010_02_23_2.jpg [ 26.58 KiB | Viewed 11257 times ]
Model.zip [552.74 KiB]
Downloaded 155 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Mar 2010 13:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Uniunea Europeană se implică în mod constant în dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor 3 parametri definitorii: “ecologie, economie, ergonomie”.

Cel mai recent exemplu, este dat de proiectul "Electric Vehicles în Urban Europe" (EVUE), componentă a programului "UrbAct". Proiectul a fost lansat in 10 decembrie 2009 şi reprezintă o punte de legatură între municipalităţile ce dispun de transport electric şi cele ce doresc să implementeze această formă de transport ecologic.

Oraşele participante la acest proiect: Stockholm, Frankfurt, Madrid, Zografou, Suceava, Beja, Cracovia, Lisabona, Londra, Oslo. Proiectul se va derula până în anul 2012, timp în care se aşteaptă înscrierea tuturor oraşelor ce doresc să îşi introducă sau să îsi dezvolte transportul electric.

Uniunea Europeană a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.

Abordarea acestor provocări este esenţială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice şi de promovare a creşterii economice şi a dezvoltării durabile. Proiectul EVUE reprezintă instrumentul efectiv de implementare a acestor deziderate europene.
Informaţii despre acest proiect: http://urbact.eu/en/projects/low-carbon ... /homepage/

Prin Programul Operaţional Regional se finanţează “extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanţare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului şi reabilitarea reţelei de tramvai), Vaslui, Baia Mare (extinderea reţelei de troleibuze), Brăila, Reşiţa, Ploieşti şi Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Piteşti, Oneşti sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze.

În Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al municipiului Galaţi sunt trasate direcţii de dezvoltare a transportului ecologic. Au fost achiziţionate 30 autobuze şi 10 troleibuze MAZ iar anul acesta se doreşte dezvoltarea parcului auto al societăţii Transurb SA, cu 10 autobuze şi 10 troleibuze noi. Sunt prevăzute lucrări de reabilitare a infrastructurii tramvaiului şi de extindere a reţelei de troleibuze.

Din păcate, aceste proiecte nu pot fi eficiente fără o strategie coerentă a Primăriei Galaţi în domeniul transportului public. Municipiul este realmente invadat de dube, ce piratează vehiculele societăţii Transurb prin suprapunerea peste traseele acestora, şi prin nerespectarea unor programe de circulaţie.

Legislaţia a eliminat noţiunea de “microbuz” folosit în transportul public, pentru transportul de mică şi medie capacitate fiind folosit “midibuzul”. De asemenea, prevederile legale referitoare la obligativitatea afişării rutelor, traseelor, programelor de circulaţie (în staţii şi vehicule), la facilitarea accesului în vehicule a persoanelor cu dizabilităţi sunt ignorate în municipiul Galaţi.

Menţionăm că prevederile legale amintite mai sus NU SUNT FACULTATIVE. Pentru a asigura transport de tip “maxi-taxi”, Primăria trebuie să prevadă în caietele de sarcini toate cerinţele legale. Ghidul pentru atribuirea traseelor urbane îl găsiţi disponibil aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2323

Considerăm că, la ora actuală, municipiul Galaţi are cel mai mare procent de microbuze raportat la numărul de locuitori. Buzău, Brăila, Botoşani, Piatra Neamţ sunt oraşe ce încă sunt sufocate de microbuze. Târgu Mureş, Alba Iulia, Sighişoara, Vaslui, Mediaş, Piteşti sunt localităţile ce elimină treptat microbuzele de pe traseele locale.


12.03.2010
Asociatia Transira


Attachments:
Dube.JPG
Dube.JPG [ 91.44 KiB | Viewed 11151 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Mar 2010 15:04 
Un raspuns bizar al domnului Mirica Adrian de la Serviciul Transporturi din Primaria Galati.

Va atrag atentia ca NU este raspunsul la petitia mea, ci la aceea a unui galatean, pe care o puteti vizualiza aici:

http://www.primaria.galati.ro/discutii/ ... =13&t=1100

"Re: Legislatie maxitaxi

Mesaj de c.cristina pe Mar Mar 09, 2010 12:50 pm

Referitor la sesizarea dvs.va comunicam urmatoarele:
- in luna Mai 2010,intradevar contractele de concesiue a serviciului public de transport public in regim regulat din Municipiul Galati expira,urmand ca pana la acea data sa se sustina o licitatie pentru concesionarea acestui serviciu public;
- in Legea 448,art.64 alin(1) lit.a) prevede"adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun AFLATE IN CIRCULATIE".Dupa licitatie,prin caietul de sarcini al serviciului,se pot impune si prevederile Legii mai sus mentionate.
Serviciul Transporturi
Mirica Adrian

c.cristina
Reprezentant Primarie
"

Probabil ca genul asta de raspuns voi primi si eu si imi pun niste semne de intrebare. Ia auziti ce spune omu': "Dupa licitatie,prin caietul de sarcini al serviciului,se pot impune si prevederile Legii mai sus mentionate."

Pare cel putin ilogic!
- cum adica "DUPA licitatie" ?!? Adica faci intai licitatia si abia apoi caietul de sarcini ?!? Mai sa fie! Asa o fi la Galati, mai stii... :roll:
Eu sunt convins ca ar trebuie prevazuta INCA DE LA INCEPUT un caietele de sarcini obligatia respectarii legii 448/2006 incepand cu data de 01.01.2011 !
Cine le garanteaza astora din Primarie ca dubagii vor "coopera" si vor "intelege" sa-si "adapteze" dubele asa, de buna voie, daca prin caietul de sarcini nu s-a stipulat acest lucru?!?
- cum adica "se pot impune" ?!? Tovarasii de la Galati nu sunt convinsi ca e vorba de o OBLIGATIE si NU de o optiune?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Mar 2010 12:31 
Asa cum intuiam inca de ieri, am primit si eu un raspuns identic cu cel de mai sus.

Acum avem dovada ca la Serviciul Transporturi din Primaria Galati se cunostea obligatia respectarii legii 448/2006 cel putin din martie 2010.
Daca la 01.01.2011 se va dovedi ca nu respcta prevederile legale, (daca vor mai fi in vigoare atunci), vom putea arata ca incalcarea legislatiei s-a facut IN CUNOSTINTA DE CAUZA, deci nu vor putea pretinde ca e vorba de vreo "greseala", "omisiune" s.a.m.d.


Attachments:
2010-03-08-RaspunsGalati-31.JPG
2010-03-08-RaspunsGalati-31.JPG [ 70.36 KiB | Viewed 11096 times ]
2010-03-08-RaspunsGalati-32.JPG
2010-03-08-RaspunsGalati-32.JPG [ 153.62 KiB | Viewed 11098 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Mar 2010 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Transportul cu tramvaie şi troleibuze versus transportul cu microbuze

Avem cele mai multe microbuze maxi-taxi din România, raportat la numărul de locuitori, iar edilii vor să tragă pe dreapta jumătate dintre ele. Transportatorii privaţi se apără spunând că pe trasee pot circula doar microbuze noi, nepoluante şi atacă transportul cu troleibuze.

Uniunea Europeană pune accentul pe dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor trei parametri definitorii: "ecologie, economie, ergonomie".

Un exemplu este proiectul "Electric Vehicles în Urban Europe", lansat în 10 decembrie 2009, care se doreşte a fi o punte de legătură între municipalităţile ce dispun de transport electric şi cele dornice să implementeze această formă de transport ecologic.

La Galaţi, Transurb SA, societatea de transport local, a achiziţionat 30 autobuze şi 10 troleibuze MAZ, iar în 2010, se intenţionează completarea parcului auto prin cumpărarea a cel puţin 10 autobuze.

Primarul Dumitru Nicolae a declarat însă că nu va aloca bani în acest sens, deci gălăţenii sunt pe cont propriu când este vorba să se deplaseze prin oraş.

"Din păcate, aceste proiecte nu pot fi eficiente fără o strategie coerentă a Primăriei în domeniul transportului public. Municipiul este realmente invadat de dube, care piratează vehiculele societăţii Transurb prin suprapunerea peste traseele acestora şi prin nerespectarea unor programe de circulaţie", ne-a declarat preşedintele Asociaţiei Transira, inginerul Silviu Sântea.

Discriminarea persoanelor cu dizabilităţi

Facilitarea accesului în vehicule a persoanelor cu dizabilităţi este ignorat în municipiul Galaţi. Excepţie face doar societatea de transport local, al cărui parc auto are în prezent autobuze care permit accesul persoanelor cu handicap.

Conform calculelor asociaţiei Transira, municipiul Galaţi are, la ora actuală, cel mai mare procent de microbuze din România raportat la numărul de locuitori şi, evident, cea mai mare poluare cauzată de acest gen de transport.

Preşedintele Confederatiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), filiala Galaţi, Silviu Cârlan, susţine că lucrurile nu stau deloc aşa. "Toate microbuzele vechi vor dispărea de pe trasee din luna mai 2010. Vor rămâne doar cele cumpărate în 2009 şi 2010, deci poluarea este minimă. Se spune că troleibuzele sunt ecologice pentru că nu poluează. Se uită să se menţioneze care sunt costurile de întreţinere ale acestora. Sunt imense, se defectează des şi sunt prea mari pentru străzile din Galaţi", ne-a declarat Silviu Cârlan.


Vali Trufasu, Adevarul, 25.03.2010
http://www.adevarul.ro/locale/galati/Tr ... 76756.html


Attachments:
Galati.jpg
Galati.jpg [ 24.27 KiB | Viewed 10961 times ]
ADVAZI20100327_0002[1].pdf [438.18 KiB]
Downloaded 226 times
Transira Galati.pdf [59.51 KiB]
Downloaded 70 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Mar 2010 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Ceva e putred cu maxi-taxiurile astea!

Cum circulăm? O întrebare importantă care îi frămîntă pe şmecherii din administraţie, mai ales atunci cînd bagă în viteză limuzinele lor de jdemii de euroi.

Culmea e că singurii care nu sînt întrebaţi sînt chiar cei care merg ghemuiţi cu caşcarabetele şi scot cîte zece mii din buzunar la fiecare călătorie.

E necesar? Le place? Le convine? În Galaţi transportul public e totolici, iar evaziunea din transportul privat e mai mare chiar şi decît nesimţirea şoferilor de maxi-taxi.
Soluţia placentată de autorităţi se va cristaliza după licitaţia care stă să vină. Dar chiar şi aşa interesele şi şpăgile care se scurg de prin prejurul acestei afaceri sînt atît de mari, încît să se încalce legea fără nicio problemă. Şi ca să nu trebuiască să mă credeţi pe cuvînt, iată cîteva exemple din legislaţie:

1. OU 109/2005 la art. 1, al. 3 face clar distincţia între autobuz şi microbuz în sensul că autobuzul trebuie să fie "conceput şi construit pentru transportul de persoane pe scaune şi în picioare".

2. La art. 49, al. 3 se specifică "transportul rutier de mărfuri şi/sau persoane se efectuează numai cu vehicule rutiere destinate prin construcţie tipului respectiv de transport".

3. Legea 448 din 18 decembrie 2006 - privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prevede adaptarea tuturor mijloacelor de transport aflate în circulaţie, pînă la 31 decembrie 2010. Cu ce maşini vor funcţiona transportatorii de la 01.01.2011 avînd în vedere că maxi-taxiurile actuale nu au fost concepute cu rampă pentru handicapaţi? De ce nu au fost introduse aceste condiţii la licitaţie?

Sînt foarte curios cum o să răspundă domnii de la Primărie la aceste jenante încălcări de lege?


29.03.10
http://www.antidotul.ro/5087/ceva-e-put ... html#15873


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Apr 2010 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Opt transportatori împart „caşcavalul” în oraş. Miza este un milion de euro pe lună

Mai puţine microbuze

Odată cu intrarea în vigoare a noului regulament, începând cu luna viitoare, vor mai rămâne pe străzile oraşului doar jumătate din numărul microbuzelor care sunt în prezent în trafic, maşinile vechi urmând a fi scoase de pe trasee. „S-a decis reducerea maşinilor care vor opera în regim de maxi-taxi de la 337, la 170", a spus Ciumacenco.


23.04.2010
http://www.adevarul.ro/locale/galati/Op ... 75187.html


Attachments:
duba Galati.jpg
duba Galati.jpg [ 21.25 KiB | Viewed 8033 times ]
maxi-taxi Galati.pdf [13.91 KiB]
Downloaded 68 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 13:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Cartonaş roşu pentru microbuze - Dezordine în transportul local

Nicolae Rainea este singurul consilier local care circulă numai cu mijloacele de transport ale SC Transurb. De două şedinţe încoace, social-democratul reclamă aglomeraţia creată în staţii precum Ţiglina I sau Centru şi cere Comisiei de Transporturi să ia măsuri, dar nu-l ascultă nimeni.

Pentru că nu mai are cartonaşele roşii – i le-a dat lui Mircea Radu – Rainea se încăpăţânează să sesizeze verbal aceeaşi problemă: „Aşa cum sunt eu perseverent nu mă las până când nu rezolvăm. În staţiile din Ţiglina I, şi pe o parte şi pe alta, în Centru dar şi în alte zone vin câte opt microbuze odată şi din cauza lor autobuzele nu mai opresc în dreptul staţiei marcate. Din această cauză, până ajunge la locul în care a oprit autobuzul, călătorul pierde câte două - trei autobuze şi stă de-i vine rău în staţie. Sunt dispus în orice zi să mergem să vedem ce putem face pentru a pune ordine asupra modului în care staţioneaă microbuzele şi autobuzele”, a spus Rainea. Rămâne de văzut dacă sesizarea îi va fi luată în seamă.


http://www.viata-libera.ro/politica-adm ... rtul-local


Attachments:
haos galati.jpg
haos galati.jpg [ 70.84 KiB | Viewed 6666 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jan 2012 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Călătoria cu maxi-taxi, pericol curat! O pasageră dintr-un microbuz a fost accidentată la o frână prea bruscă

http://www.adevarul.ro/locale/galati/ga ... 37388.html


Attachments:
suburban.jpg
suburban.jpg [ 39.34 KiB | Viewed 6415 times ]
incident maxi-taxi Galati.pdf [13.94 KiB]
Downloaded 68 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Aug 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Cum se fură milioane de euro cu microbuzul. Pe urmele unei evaziuni pe care Fiscul n-a descoperit-o niciodată

Un calcul simplu arată că aproximativ 1,8 milioane de ore de lucru prestate pe traseele din Galaţi de microbuzele de transport persoane nu se regăsesc în actele înregistrate de firmele respective la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Mai mult decât atât, bilanţurile contabile ale firmelor de transport din Galaţi se încheie, an de an, cu pierderi.

Reţelele de socializare şi forumurile sunt pline de comentarii legate de faptul că în marea majoritate microbuzelor private folosite la transportul în comun în oraşul Galaţi nu se eliberează bilete, deşi obligaţia aceasta este în vigoare încă din anul 2008. Cei mai mulţi dintre cei care postează comenarii acuză Poliţia şi Fiscul că refuză să verifice acest domeniu de activitate care, din ceea ce se pare, generează o evaziune fiscală importantă.

Opt operatori şi 180 de microbuze pe trasee

În oraşul Galaţi sunt în circulaţie, în prezent, pentru transportul în comun de persoane 180 de microbuze care aparţin unui număr de opt firme private. La începutul lunii mai aceştia au intrat în grevă, după ce autorităţile locale au anunţat că le va mai prelungi licenţele de transport, pentru a atribui activitatea în exclusivitate societăţii publice Transurb. Până la urmă, Consiliul local a decis să le prelungească licenţele până în mai 2016, când se pare că se va renunţa definitiv la operatorii privaţi.

Până atunci microbuzele vor continua să circula pe traseele concesionate, iar evaziunea fiscală va merge ca unsă, după cum vom demonstra în continuare.

1,8 milioane de ore de lucru „se pierd” în acte anual

Potrivit ITM, la firmele de transport public licenţiate lucrează 352 de şoferi, dintre care doar 161 au contracte full-time de lucru, ceilalţi fiind angajaţi pe contracte între două şi patru ore pe zi. Situaţia este cel puţin ciudată, dat fiind că în uz sunt 180 de microbuze, care lucrează şapte zile pe săptămână, timp de 16 ore pe zi, respectiv între orele 6,00 şi 22,00. Un calcul simplu, arată că se ajunge la 20.160 de ore pe săptămână, care ar trebui să se regăsească în pontajele şoferilor angajaţi la firmele de transport. Surpriză, însă! Pontajele indică doar 15.000 de ore pe săptămână, în medie, ceea ce înseamnă că 25% din activitatea de transport se face cu şoferi plătiţi „la negru” sau obligaţi să muncească ore suplimentare neplătite.

Anual, avem aşadar peste 1,8 milioane de ore lucrate fără acte, adică echivalentul a 1267 de salarii medii brute pe ramura transporturi care, conform Institutului Naţional de Statistică, se ridică 1.420 de lei. Având în vedere că taxele şi contribuţiile aferente salariului mediu brut specificat sunt de 725 de lei, rezultă că, anual, activitatea de maxi-taxi din Galaţi generează o evaziune, doar dinpre zona salarială, de aproape un milion de lei.

Evaziunea? Cât e evaziunea?

Însă evaziunea din zona salarială este doar o parte a problemei. Cea mai gravă pare, de departe, cea legată de încasarea tarifului de transport. Potrivit HCL nr 181/2008, operatorii de transport privaţi autorizaţi pentru curse în regim de maxi-taxi la Galaţi au obligaţia să elibereze bilete, lucru care, dacă este să ne luăm după comentariile făcute de gălăţeni, nu se prea întâmplă.

Este complicat de făcut o evaluare a evaziunii pe acest segment, însă dacă ne uităm la cifrele raportate de firmele de maxi-taxi la Fisc, lucrurile încep să se lege. Conform cifrelor din bilanţurile contabile pe 2013, cele opt firme de maxi taxi din Galaţi au realizat, împreună, vânzări de bilete de 14,9 milioane de lei. Asta înseamnă că fiecare maxi-taxi de pe traseu a transportat în fiecare zi, conform, hârtiilor, doar 150 de călători. În aceste condiţii, nici nu-i de mirare că trei din cei opt operatori raportează pierderi, iar alţi patru au profituri mai degrabă simbolice.

De fapt, una singură dintre firmele implicate, respectiv ACJ Globe Tour, care are 25 de microbuze, are un profit rezonabil, de 270.000 de lei, la o cifră de afaceri de 4,3 milioane de lei. Principala sa concurentă, Comsamo SRL a făcut, cu 45 de microbuze, o cifră de afaceri de 4,4 milioane de euro, însă profitul este ca şi inexistent: 16.600 de lei, adică un câştig de doar 368 de lei pentru fiecare maşină. Asta într-un an întreg! Un pic peste 16.000 de lei a făcut profit şi Andry SRL, la o cifră de afaceri de 690.000 de lei produsă cu 15 microbuze, în vreme ce Relajcar SRL reuşeşte, cu 25 de microbuue, un profit de numai 11.000 de lei , la o cifră de afaceri de 1,2 milioane. Cele 15 microbuze ale Bădilaş SRL au reuşit să aducă patronului lor, în un an de zile, doar un profit de 1.000 de lei (deci vreo 20 de bani pe zi de fiecare maşină), cu toate că cifra de afaceri a depăşit 1,6 milioane de lei. În fine. Transdan SRL (10 microbuze) a pierdut 54.000 de lei la o cifră de afaceri netă de 760.000 de lei, SC Sogitour SRL (10 microbuze) a ieşit pe minus cu 35.000 de lei (la o cifră de afaceri netă de 465.000 de lei), iar Transcris SRL (cu 25 de microbuze) a bătut toate recordurile: pierdere de 222.000 de lei la o cifră de afaceri netă de 1,5 milioane de lei, Asta, nota bene, în condiţiile în care a lucrat pe un traseu mai mereu foarte aglomerat: Micro 19-Parc CFR.

Şi totuşi, avem şi dovada că nu se dau bilete!

Chiar dacă, aşa cum spuneam, nu putem măsura foarte precis evaziunea produsă prin nefiscalizarea încasărilor de la călători, zilele trecute am primit şi dovada că nu se eliberează bilete. Potrivit unei informări primită de la Poliţia locală Galaţi, în intervalul 27 iunie-5 iulie a.c, au amendat cu câte 400 de lei doi şoferi de maxi-taxi care nu dăduseră bilete pasagerilor. Mai pe scurt, făceau evaziune. Viorel P., de 41 de ani, a fost găsit în culpă în zona străzii Brăilei, iar Eugen G., de 39 de ani, a fost depistat pe strada Regiment 11 Siret. În intervalul 12 iulie-7 august, alţi patru şoferi au fost prinşi făcând evaziune, semn că nu avem de-a face cu o întâmplare.

Ce-i de făcut?

Autorităţile fiscale se disculpă mereu când vine vorba de fenomenul evaziunii pe transportul în comun, argumentând că nu are suficienţi oameni pentru a verifiac atât de multe maşini, pe un interval de timp atât de mare. Într-o bună măsură, au dreptate. În acelaşi timp, este greu de înţeles de ce propunerea câtorva consilieri locali ca pe maxi-taxi să fie instalate camere de supraveghere a fost tratată „la şi altele” de către plenul Consiliului. Anunţată cu surle şi trâmbiţe în 2013, măsura nu a mai fost pusă în aplicare. Ba chiar nu a mai pomenit nimeni de ea, semn că „apele” au fost liniştite la nivel politic.


http://adevarul.ro/locale/galati/title- ... index.html


Attachments:
maxi-taxi evazioniste Galati.pdf [66.49 KiB]
Downloaded 68 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 08 May 2016 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46715
Cancerul maxi-taxi a fost eradicat. De maine in Galati circula doar mijloacele de transport ale Transurb SA!

Felicitari!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group