TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 00:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: Fri 28 Oct 2005 13:55 
Autobuzele au fost introduse in Galati cam tarzior...in 1955. Dar de atunci si pana acum au avut o mare si larga raspandire atat ca nr. de vahicule...cat si ca diversitate de modele si tipuri.
Iata numai cateva dintre ele: Mercedes-1944, Tudor-Vladimirescu-1965, DAC-uri de toate modelele, Ikarus articulate, si mai noi...Rocar de Simon.


Attachments:
File comment: Iata cateva autobuze existente in Galati .DAC-uri in general...
HPIM0483.JPG
HPIM0483.JPG [ 154.19 KiB | Viewed 20634 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 19:14 
Iata proaspatul autobuz GL-03-GGI iesit de la reparatii.


Attachments:
IMG_0108.jpg
IMG_0108.jpg [ 360.93 KiB | Viewed 20155 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 19:16 
...Acelasi.


Attachments:
IMG_0109.jpg
IMG_0109.jpg [ 363.6 KiB | Viewed 20152 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 20:33 
Aproape ca ai zice ca e "661".
Apropos, s'a intamplat vreodata sa fie un "XXX" din asta la mai multe autobuze? Adica sa aiba acelasi "numar" ? Ce se intampla daca Politia le da o combinatie din asta pe care o mai au, dar cu alte cifre inainte?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 00:29 
Daca te referi la vechiul sistem de inmatriculare, iti pot da un exemplu de autobuz ale carui numere sa fie "XXX": acesta ar fi 31-GL-999. Mentionez ca autobuzul respectiv era un Dac articulat, de culoare galbena si a fost casat prin anii '90. Un alt caz ar fi DAC-ul 112 cu numarul de parc 31-GL-7777.
Daca te referi la noul sistem de inmatriculare, iti pot da un alt exemplu de autobuz al carui numar sa corespunda cerintei tale : Rocar-ul U312B cu numarul de parc GGG. El provine din aceelasi lot cu GGI pe care l-a prezentat deja Sergabi28.

Suplementar, mentionez ca am calatorit recent cu GGI si pot afirma urmatoarele:
-la interior arata bine, s-au sudat table rigide peste podeaua din zona celei de-a treia usi, becurile amplasate in cutiile de comanda ale usilor sunt toate functionale, la fel si cele 4 becuri de balizare ( becurile amplasate pe caroseria autobuzului ). Panourile laterale si cele ce alcatuiesc plafonul sunt "valurite" in unele locuri (in zona aerisirilor din plafon ), iar scaunele - cu o singura exceptie - sunt originale, tip ROCAR, de culoare gri. Singurul scaun inlocuit este tot de tipul ROCAR dar are culoarea galbena si probabil ca provine de la ex-autobuzul MKD ( singurul pe care il stiu sa fi avut la Galati scaune Rocar de culoare galbena ).
-la exterior, schema de vopsea corespunde cu precedenta exceptand aspectul ca, in partea din spate, dunga de vopsea se ridica pana aproape de jumatatea tablei existente intre bara de protectie si luneta.
Se pare ca cei de la Transurb au decis sa prelungeasca "viata" Rocar-ului GGI. Un alt autobuz care a avut parte de o asemenea decizie este DAC-ul MKF, care in prezent functioneaza pe traseele 21 si 31.
Felicitari pentru poze, Sergabi28!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 11:24 
Amiralul Byrd wrote:
Daca te referi la vechiul sistem de inmatriculare, iti pot da un exemplu de autobuz ale carui numere sa fie "XXX": acesta ar fi 31-GL-999.
Nu, ma refeream ca daca exista un GL-03-WST si un GL-12-WST, ce vor picta pe unul si ce vor picta pe altul ? Am ales la intamplare combinatia, sau poate nu :twisted:
Inainte, era putin probabil, pentru ca erau prea putine masini cu 32-GL-*.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 00:15 
Cu siguranta ca Transurb-ul va evita o astfel de situatie. Autobuzele au fost "botezate" dupa cele trei litere care reprezinta partea finala a numarului de inmatriculare. Doua autobuze care sa aiba aceeleasi trei litere ar produce incurcaturi in cadrul discutiilor pe care le au diferiti angajati ai Transurb-ului atunci cand vorbesc despre mijloacele de transport in cauza si ar putea totodata genera confuzii si erori in programul de lucru al societatii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 13:49 
Da, dar spre deosebire de numerele de parc "reale", aceste "numere" sunt date de fapt de catre Politie. Ce face Transurb: se duce la politie si spune, vrem un numar dar sa nu fie din lista urmatoare:....,.....,.....
:twisted:
Stiu ca multe orase folosesc / foloseau acest sistem, dar mi se pare cam ciudat, mai ales ca numerele nu sunt in ordine &c.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 14:06 
Cand s-au achizitionat aceste autobuze tip ,,Rocar- U312B" in 1995,logic ca s-au comandat numerele pentru ele.Si numerele au fost alese in ordinea crunologica functie de disponibilitatea de atunci a combinatiilor de numere.
Eu daca imi cumpar 4 autoturisme,...logic ca o sa caut sa le inmatriculez in ordine cronologica dar care sa se asemene oarecum intre ele punand la dispozitie 10 variante de numere alese...De exemlu:
-GL-76-OSG (Onofrei Sergiu-Gabriel, preferential ,initialele numelui!)
-GL-76-SGO
-GL-76-OGS
-GL-76-GOS
-GL-76-SOG
-GL-76-GAB
-GL-76-SER
-GL-76-SRG
-GL-76-ONO
Imi cer scuze de off topic dar cam in acest fel s-a procedat si la Transurb cu ordinea numerelor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 14:40 
OK. Deci, de fiecare data ei verifica sa nu aiba un autobuz cu aceeasi combinatie. Interesant. Iar daca le iese ceva ce mai au, ii spun la politai: pe asta il avem, da-ne altul :lol: :lol:
Legat de off-topicul de mai sus, eu as fi ales niste combinatii tot care sa semene intre ele: DEP, GUV, POL, SEN, WHW, WIW, WPO, WPR, WPS, WST &c. :P

Oricum, sistemul e ciudat, inainte macar spuneai 3749 si era clara treaba. Acum iti rupi limba spunand CXJ sau chestii din astea. Ce minte creata au avut inventatorii acestui sistem de numere...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 23:00 
Sincer sa fiu, nici mie nu-mi place acest sistem de numerotare. Era de preferat ca, pe langa numarul dat de Politie, sa se introduca si un numar de parc stabilit de Transurb. De exemplu: autobuzul cu numarul GL-01-MKA sa aiba numarul de parc 1 (sau 01), autobuzul cu numarul de parc GL-01-MKB sa aiba numarul de parc 2 (sau 02)...
Stiu ca in unele judete din tara se practica acest mod de "dubla" numerotare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 23:33 
Interesant este ca doar la Galati s'a pastrat sistemul, adaptandu-se la noile numere. Imi amintesc ca asa era la Brasov, Sibiu, Piatra Neamt si cred ca si in alte orase. In afara de Galati, nu stiu de Piatra Neamt, in rest celelalte au trecut la numere de parc propriu-zise.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Sep 2007 02:52 
Imi cer scuze ca deviez off-topic.
La Piatra-Neamt lucrurile au fost mai complicate. Ca sa fiu mai exact:
-autobuzele care aveau numere vechi au fost silite sa se adapteze la noul sistem de inmatriculare impus de lege. Un exemplu: autobuzul cu numarul de inmatriculare vechi 31-NT-2993 a primit, conform noului sistem de inmatriculare, numarul NT-33-RTU iar numarul de parc a devenit 33 RTU;
-autobuzele care au primit direct numere de inmatriculare noi ( NT-02-RTU.... NT-17-RTU) au avut numerele de parc 02 RTU...... 17 RTU;
-au existat si exceptii de la regula "RTU": cateva Ikarus-uri 280 au primit numere diferite de cele cu terminatie "RTU". Cateva exemple: FPT, FPR, EUT, EUP, CHE...
La Galati, schimbarile numerelor de parc (si de inmatriculare) s-au "formulat" intr-un mod mai simplist:
-o parte din vechile autobuze au primit numere noi: de exemplu, autobuzul 31-GL-8816 a primit noul numar GL-04-ZPA. Prin urmare, numarul de parc a devenit ZPA;
-noile autobuze au primit numerele de parc in functie de "terminatia literara a numarului de inmatriculare": de exemplu, autobuzul GL-01-MKF are numarul de parc MKF.
La Piatra-Neamt s-a incercat ca toate autobuzele sa primeasca numere cu terminatia RTU (cu exceptiile de rigoare, mai sus amintite) pe cand la Galati, singura restrictie pe care a ridicat-o Transurb-ul dpdv al inmatricularii a fost sa nu existe numere care sa aiba "terminatie literara comuna".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Sep 2007 10:20 
La inceputul anilor 90 odata cu intrarea in vigoare a noului sistem de inmatriculare (1992 mai exact) si pana cam prin 1999/2000 era si la Galati sistemul de a se pune si cifrele in fata grupului de litere.
De exemplu autobuzul GL-02-JET avea scris pe lateral 02JET.Si asa mai departe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 17:36 
Offline

Joined: Sun 09 Jul 2006 15:22
Posts: 2
Location: Galati
Sunt propuse..sau deja in curs de casare mai multe DAC-uri printre ele si cele 2 care mai erau articulate..si un rocar..sunt in"tarcul"de casare sa zic asa..ieri le am vazut..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 17:55 
Asta deoarece vor fi inlocuite cu 30 de autobuze din 1997/1998 din Danemarca!!!
Si bineinteles 15 troleibuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 20:54 
Parca mai aveau si un Ikarus articulat...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 21:08 
Infirm zvonurile cu privire la casarea lui ZPA (cel albastru!!!) care a fost proaspat renovat. Ele au fost trase in acel loc ca sa faca loc celorlalte autobuze noi.Iar dupa introducerea autobuzelor noi se va lucra la graficul pentru ,,Curse-Conventii" din Galati catre Combinatul Siderurgic ,,Arcelor-MITTAL". Dupa cum declara d-na Director al sc Transurb-Galati, autobuzele care vor veni la Galati vor deservi si cursele ,,Conventii".Asadar nu se va casa prea curand ZPA-ul.
Iar in ce priveste singurul Ikarus articulat din Galati: GL-04-CUC, acesta inca isi face treaba.Desi nu arata cine stie ce,..totusi nu-i cad tablele de pe el!!! Unele DAC-uri si Rocar ar trebui casate fara drept de apel!!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Nov 2007 23:20 
Ikarus-ul CUC e absent de ceva timp de pe traseele locale. Pentru casare am inteles ca sunt deja YGJ-ul si SHR-ul. Nu stiu ce se intampla cu TGO, MKB si SHO.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Nov 2007 13:04 
Amiralul Byrd wrote:
Ikarus-ul CUC e absent de ceva timp de pe traseele locale. Pentru casare am inteles ca sunt deja YGJ-ul si SHR-ul. Nu stiu ce se intampla cu TGO, MKB si SHO.

Fac curse ,,Conventii". Le-am vazut prin Combinat pe magistrala in zona Otelariei OLD nr 1 ,exact unde lucrez!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 06:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
Superbe aceste autobuze. Cele mai bune autobuze low-floor cu care am mers.

Numerele originale:

- GL-07-DWH: 2934;
- GL-07-DWI: 2123;
- GL-07-DWJ: 2931;
- GL-07-DWK: 2930;
- GL-07-DWL: 2917;
- GL-07-DWM: 2914;
- GL-07-DWN: 2908;
- GL-07-DWO: 2905;
- GL-07-DWP: 2901;
- GL-07-DWR: 2902.

Le-am vazut circuland numai pe linia 102. Din pacate, ceata si intunericul de afara mi-au cam dat de furca.

DWP:


Attachments:
DWP.jpg
DWP.jpg [ 93.64 KiB | Viewed 19119 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 06:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
DWJ:


Attachments:
DWJ.jpg
DWJ.jpg [ 86.5 KiB | Viewed 19117 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 06:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
DWH:


Attachments:
DWH.jpg
DWH.jpg [ 79.82 KiB | Viewed 19116 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 06:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
DWR:


Attachments:
DWR.jpg
DWR.jpg [ 66.43 KiB | Viewed 19114 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 06:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7922
Iata autobuzul Rocar de Simon U412-260 PNO prezent la datorie pe linia 102:


Attachments:
PNO.jpg
PNO.jpg [ 67.8 KiB | Viewed 19547 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 17:29 
Offline

Joined: Tue 24 Apr 2007 00:18
Posts: 3
Location: Copenhagen, Denmark
Great. Thanks for pictures.. Please post some more pictures when the next ten buses are going in traffic :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Jan 2008 23:21 
Astazi cu ocazia unei vizite la depoul nr 1-Transurb-Galati, am avut uimirea sa vad al doilea lot de autobuze sosite din Copenhaga!!Erau in statia ITP-Transurb Auto, unde faceau niste manevre iar doua din ele au luat drumul Autobazei unde se vor primeni pentru iesirea la strada!!!
Ceea ce pot spune, e ca autobuzele de azi(n.a.-9-01-2008) erau cu numere provizorii de Galati si cateva aveau numere de Copenhaga/Denmark!!!
Iata si o imagine cu #1947 ( GL-015798)surprinsa cand tocmai ieseam din Depoul-1:


Attachments:
DSC00302.jpg
DSC00302.jpg [ 373.14 KiB | Viewed 19022 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 12:56 
Offline

Joined: Sun 18 Dec 2005 13:17
Posts: 5
Location: Galati
Cateva poze cu DAB-urile din prima serie.
Am mers zilele acestea cu unul dintre ele (DWK), arata si se comporta foarte bine, fiind cu mult peste ceea ce a avut Galati-ul pana acum.
DAB-ul cu nr. de inmatriculare DWR da semne de oboseala la sistemul de franare: zgomotul de "fier pe fier" la franare , se aude de la mare distanta... Cred ca totusi nu e o problema grava si poate fi remediata.


Attachments:
DWI 07-02-2008_resize.jpg
DWI 07-02-2008_resize.jpg [ 195.65 KiB | Viewed 18865 times ]
DWJ 31-01-2008_resize.jpg
DWJ 31-01-2008_resize.jpg [ 190.7 KiB | Viewed 18865 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 11:53 
Offline

Joined: Sun 18 Dec 2005 13:17
Posts: 5
Location: Galati
Incepand cu ziua de vineri, 15.02.2008, DAB-urile din cea de-a doua serie au primit numere de inmatriculare. Iata 2 dintre ele: FPX (1959) si FPU (1970), ambele circuland pe traseul 102.


Attachments:
FPU 15-02-2008_1_resize.jpg
FPU 15-02-2008_1_resize.jpg [ 138.08 KiB | Viewed 18816 times ]
FPX 15-02-2008_resize.jpg
FPX 15-02-2008_resize.jpg [ 175.6 KiB | Viewed 18816 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Apr 2008 23:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
GL 07 FPZ

1946 Copenhaga


Attachments:
1946 -str. Domneasca.JPG
1946 -str. Domneasca.JPG [ 137.05 KiB | Viewed 18618 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group