TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 22 Nov 2018 14:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 01:05 
Eleganta si stil



Made in Romania

Camasa Versace? Stefanel? Nu. Deux-pieces Dolce& Gabbana? Nici vorba! Printre atatea branduri straine am cam uitat ca exista societati mioritice care lucreaza confectii elegante si calitative ca si alea "de firma". Protagonista articolului nu este nationalista, ci conservatoare, si poarta doar haine "made in Romania". Repune in drepturi marca "Fabricat in Romania" consiliera judeteana PC Genica Totolici, directorul Transurb.

"Iulia", "Pimarcon"

Pe Genica Totolici am vazut-o imbracata doar clasic, niciodata casual ori sport. "M-am obisnuit sa port numai deux-pieces-uri si rochii cu sacou. N-as putea sa vin la serviciu imbracata sport. Nu m-ar caracteriza. Asa mi-a placut sa ma imbrac de la 18 ani. E adevarat, am adoptat stilul clasic, dar... mai tineresc: adica nu am neaparat fustele pana in pamant, ci pana la genunchi, pentru ca eu zic ca sunt inca tanara", ne-a spus zambind dna Totolici. Nu ne apucam de facut complimente, dar precizam ca dna consiliera are motive intemeiate sa poarte fuste pana la genunchi. "Port numai costume romanesti. Le caut, am furnizorii mei care mi le aduc de ani de zile. Nu apelez la firme renumite din nu stiu ce tari. Numai din Galati imi iau hainele. Am costume de la "Iulia" Suceava, "Pimarcon" Iasi, am haine facute la Brasov, Focsani. Sunt firme romanesti care lucreaza tinuta clasica si pastreaza numerele: daca stii ca porti marimea 42, 42 ai imbracat si iti vine perfect", ne-a spus Genica Totolici.

Ciocolata si dans

Spuneam ca silueta ii permite doamnei sa poarte fuste midi. Am aflat cu surprindere ca dna Totolici nu depune cine stie ce eforturi ca sa se mentina in forma: "Pana la 30 de ani am avut 53 de kg, dar cred ca de la stres am inceput sa mai pun pe solduri. Uit sa mai mananc la pranz din cauza problemelor, ajung seara acasa si mananc un pic mai dezordonat si atunci se simte. Ii place ciocolata... Cand pleaca la cumparaturi, sotul intreaba "Ce sa-ti iau dulce?" Ciocolata Smash! E buna! La sala nu ajung niciodata, sport nu mai fac din liceu. De vreo doi ani de zile am acasa o bicicleta, dar nu am reusit sa ma urc de zece ori pe ea. Chiar daca nu am facut dansuri moderne, sunt nascuta sa dansez. Ii pun muzica la casetofon sau calculator si dansez. Ii place muzica veche, din anii 70-80", a marturisit dna Totolici.

Parfum de firma

Daca la capitolul vestimentar favorizeaza firmele autohtone, la cosmetice si parfumuri au intaietate marcile straine. "Am folosit si Chanel 5, si Amarige, dar cel cu care ma dau de cativa ani buni e Moschino. Nu-mi plac parfumurile tari. Cat despre creme, nu folosesc decat Nivea. Nu imi place machiajul strident. Nu am fost niciodata la un salon de infrumusetare, nu folosesc masti cosmetice. M-am gandit ca daca inveti tenul asa, trebuie sa te duci tot timpul. La coafor merg o data pe luna. Am acasa spume, perii, fixativ si ma aranjez. asi unghiile mi le fac singura. Decat sa ma ciupeasca manichiuristele, mai bine ma ciupesc singura", a spus directorul Transurb.

Familia si Codul lui da Vinci

Nascuta in zodia Pestilor, Genica Totolici dedica putinul timp liber familiei si in special fiului, George, care va implini 18 ani. "Cred ca George e indragostit acum. Trebuie sa il ascult, sa vorbesc cu el. Mi-a prezentat-o pe prietena lui. Are banii lui, dar nu multi, pentru ca stie ce inseamna sa muncesti un ban, vede ca eu lucrez de dimineata pana seara si e chivernisit la cheltuieli. Va urma ce facultate doreste. De cativa ani vorbeste de Academia de Politie, dar de o vreme pare interesat de astiinte politice sau Relatii internationale. Mi-a spus ca o sa vina si el sa se inscrie in PC. De curiozitate, a fost de cateva ori la sedinte la tineret, cu prietena lui, pentru ca am inteles ca si ea vrea sa dea la astiinte politice si voia sa vada ce inseamna politica. Niciodata nu am fost de parere ca trebuie sa ma amestec in relatiile lui. Baiatul meu are personalitate. Eu cred ca sufletele se intalnesc, si te intelegi cu o persoana de sex opus daca ai aceleasi principii, aceleasi valori. Nu pot sa-i impun sa aleaga o anumita persoana. Daca ii impui unui copil, mai tarziu va avea complexe si frustrari. asi nu e bine", ne-a mai spus dna Genica Totolici. Cand gaseste un moment de respiro intre Transurb, politica, judet si familie, citeste. Orice! Am aflat ca in prezent dna director citeste "Codul lui Da Vinci".


Foto: Viorel Dudau



Anca Meli
Iata si persoana. Directoarea TRANSURB -Galati, D-na Genica Totolici.
Fotografie din ziarul galatean Viata-Libera


Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 24.75 KiB | Viewed 8581 times ]
Top
  
 
PostPosted: Mon 27 Aug 2007 14:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
A trecut multa vreme de cind se afla in discutie reinnoirea parcului de vehicule al Transurb SA Galati. Dupa mai multe variante discutate este cert ca se vor achizitiona 30 de autobuze si 10 troleibuze nearticulate, in conformitate cu Hotarirea Consiliului Local nr. 269 din 14.06.2007 (in atasament).

In viitorul nu foarte indepartat se are in vedere extinderea transportului public cu troleibuze.


Attachments:
GALATI 269 -2007.pdf [106.33 KiB]
Downloaded 295 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 07:33 
Quote:
Au sosit autobuzele

10 autobuze marca Maz au ajuns ieri in curtea societatii publice de transport local, lotul de 30 de mijloace de transport in comun urmand sa fie intregit cu inca 9 autobuze care vor sosi astazi si alte 11 saptamana viitoare.

Parcul auto al SC Transurb se va innoi substantial odata cu sosirea Maz-urilor, autobuze care circula de ceva timp in alte orase din tara. Acestea vor asigura galatenilor un grad de confort comparabil cu cel din Occident, atat timp cat calatorii vor da dovada si de un dram de bun simt si nu se vor apuca sa rupa tapiteria de pe scaune, cum s-a intamplat la autobuzele aduse recent din Danemarca.

"Ne bucuram ca am reusit in sfarsit sa realizam acest obiectiv si sa le oferim galatenilor conditii de transport civilizate. Vom profita de aceasta ocazie si vom mai casa din vechile autobuze, care consumau foarte mult combustibil si se stricau foarte des", ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici. Costul celor 30 de autobuze, la care se vor adauga si 10 troleibuze, se ridica la 9 milioane de euro, furnizorii fiind firmele Maz Truck&Bus SRL Bucuresti si SC Dunarea SA Bucuresti.

Monitorizarea traficului prin GPS

Capacitatea maxima a noilor autobuze este de 105 locuri, mijloacele de transport fiind prevazute cu podea joasa si sistem de aplecare spre dreapta, pentru a facilita accesul calatorilor, precum si cu dispozitive speciale pentru persoanele cu dizabilitati. Gravidele si femeile cu copii mici au prevazute scaune speciale in noile autobuze dar ramane de vazut in ce masura le vor putea si folosi tinand cont de gradul de civilizatie al unora dintre noi. Partea cea mai interesanta este ca noile achizitii vor permite SC Transurb SA sa eficientizeze la maxim sistemul de transport. Cele doua firme de care aminteam anterior vor instala un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport prin intermediul GPS-urilor montate pe fiecare dintre acestea. Se va putea asfel urmari in timp real respectarea graficelor de parcurs, dar si a consumurilor de ulei si combustibil. Asta in conditiile in care societatea de transport local a avut probleme cu unii soferi, care aveau obiceiul de-a nu efectua anumite curse si de-a sustrage surplusul de combustibil rezultat in urma actiunii. Important de amintit este ca firmele care vor aduce mijloacele de transport la Galati vor asigura intretinerea si repararea lor in autobazele Transurb si nu la centru, asa cum se intampla cu celelalte autobuze din parcul societatii.


Attachments:
MAZ.jpg
MAZ.jpg [ 16.64 KiB | Viewed 8091 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Mar 2010 12:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Ce intrebi si ce ti se raspunde...

Buna ziua,

Va rugam sa ne transmiteti date suplimentare despre proiectul de achizitionare autobuze si troleibuze noi:

-cate autobuze si troleibuze se doreste a fi achizitionate?
-vehiculele vor fi noi sau second-hand?
-care sunt proiectele pt. extinderea retelei de troleibuze si cand se preconizeaza demararea lucrarilor.

Mentionez ca initial am transmis aceste intrebari Transurb SA, fara a primi vreun raspuns.

Cu stima,
Silviu Sintea
Presedintele Organizatiei Non-Guvernamentale "Transira"


Referitor la sesizarea transmisa on-line pe site-ul Primariei Municipiului Galati si inregistrata la Registratura Generala a Consiliului Local cu nr.5949/12.02.2010 va comunicam urmatoarele:
- in anul 2010,se doreste achizitionarea unui numar de 20 de autobuze;
- in functie de ofertele care vor fi colectate si avand in vedere faptul ca bugetul pentru 2010 este limitat,se va lua o decizie care sa acopere partial necesarul de mijloace de transport al S.C.Transport S.A.;
- se doreste elaborarea unui plan de trafic pentru Municipiul Galati,urmand ca in urma propunerilor si a solutiilor cuprinse in acest plan,sa se lucreze la o strategie asupra transportului in regim regulat de persoane.

Director Tehnic
Jalba Laurentiu

Serviciul Transporturi
Mirica Adrian


03.03.10


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 May 2010 11:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
PIDU Galati.

http://www.primaria.galati.ro


Attachments:
pidu_galati.pdf [6.07 MiB]
Downloaded 1117 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Rezultatele
PostPosted: Thu 13 May 2010 13:03 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 16
Location: Galati
Dupa reducerea microbuzelor din oras se poate observa, cel putin pe str Brailei, traficul e mult eliberat, cozile la semafor au scazut mult, statiile sunt mult mai libere, nu mai sunt multe microbuze care asteapta poate poate mai urca un om. Din pacate, cineva din primarie a blocat pana cu putin timp in urma cumpararea de autobuze, asa se face ca se utilizeaza 90% din parc pentru a face fata, dar lucrurile functioneaza. Felicitari celor care au sustinut aceasta idee. Din pacate au ramas cateva zone neacoperite, spre nemultumirea justificata a unor persoane (ex: Bazinul nou), speram sa se rezolve si aceasta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 May 2010 11:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Dr2005 wrote:
Mai multe dube....
Ce nu inteleg eu este cum reusesc galatenii sa fie atat de mari consumatori de servicii de transport public. Exista un numar absolut impresionant de vehicule pe trasee, tramvaie, troleibuze, autobuze, sute de dube, cu mult mai mult decat in alte orase de aceeasi marime, si totusi nu ajung... Chiar asa de ieftin este transportul in Galati si chiar atatea nevoi de deplasare exista la o populatie lovita de criza? Inteleg ca pensionarii se plictisesc sa stea acasa, dar totusi... Ceva nu mi se pare in regula. Vehiculele programate pe trasee ale Transurb chiar circula, sau li se aloca doar motorina, care mai apoi este vanduta la negru la 1/2 pret la dubari?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Aug 2010 09:14 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 16
Location: Galati
Partea interesanta stiti care e? ca tramvaiul nu a mai trecut pe Mihai Bravu de peste un an, iar de atunci mai multi consilieri dintr-un anume partid au cerut asta. Acum vad ca cer si cetatenii de rand, desi sigur nu i-a deranjat tramvaiul recent, poate ca au uitat si cum arata tramvaiul pe acea strada. Mai interesant e ca in cele multe zeci de ani cat a functionat tramvaiul nu a sesizat nimeni ca zgaltaie monumentele arhitectonice si ca e strada de categoria a treia. Pierderea ar fi mare daca ne gandim ca lucrarile pe str Basarabiei se apropie de sfarsit, si in loc sa avem din nou traseele 36 si 37 spre gara sa desfiintam tocmai acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Jan 2012 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Gălăţenii vor circula cu aceleaşi tramvaie ca şi locuitorii oraşului olandez Rotterdam

[Nu peste multă vreme pe unele dintre străzile Galaţiului vor circula 12 tramvaie cumpărate la mâna a doua de serviciul public local Transurb de la Regia de Transport Rotterdam pentru suma simbolică de 60.000 de euro.

Fiecare dintre tramvaie costă 5000 de euro,deci cât o maşină la mâna a doua cu o vechime de 10 ani. La această valoare modestă, achiziţionarea se va putea face, conform legii, prin încredinţare directă.

„Sunt tramvaie foarte bine întreţinute cum de altfel au fost şi cele de producţie germană, achiziţionate în trecut. Preţul acestora din Olanda ne permite să le cumpărăm din bugetul Transurb. În schimb, o sumă dublă ne va costa transportul tramvaielor şi de aceea vom cere sprijin Consiliului Local, pentru a putea utiliza în acest scop subvenţia aprobată pentru Transurb", a precizat Genica Totolici, directorul serviciului local Transurb. Tramvaie olandeze vor lua locul celor nemţeşti care nu mai pot fi reparate.


http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ga ... 7456.html#


Attachments:
RET.jpg
RET.jpg [ 51.64 KiB | Viewed 9771 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Feb 2012 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Două troleibuze s-au "plimbat" noaptea pentru a înlătura gheaţa de pe linii

Pentru ca troleibuzele să poată ieşi pe trasee, în cursul nopţii, două asemenea mijloace de transport s-au „plimbat" prin oraş. „Din cauza depunerii de gheaţă pe liniile de contact, exista riscul ca, dimineaţă, să nu poată circula troleibuzele. Pentru a preveni consecinţele acestui fenomen, toată noaptea, două troleibuze au parcurs traseele. De asemenea, în prezent, pentru a menţine practicabile liniile de tramvai, zăpada depusă pe şine este curăţată cu două pluguri ", a mai precizat directorul Transurb.


http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ga ... 36139.html


Attachments:
1407.jpg
1407.jpg [ 41.51 KiB | Viewed 9654 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Feb 2012 11:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
In atasament, un document transmis Institutiei Prefectului Judetul Galati, referitor la activitatea Transurb, la necazurile cu care se confrunta societatea si la proiectele de dezvoltare a transportului nepoluant.

Quote:
Se poate vorbi de extinderea transportului cu troleibuzul pe strada Traian intre Bariera Traian si Piata centrala, pe strada G. Cosbuc intre Bariera Traian si strada Brailei. Introducerea troleibuzelor pe strada G. Cosbuc a fost pusa dealtfel in discutie si in perioada in care s-a desfiintat linia de tramvai pe tronsonul strada Basarabiei si Bariera Traian.


Attachments:
informare Transurb Galati.pdf [3.06 MiB]
Downloaded 481 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2012 08:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Autobuzul lui Mos Craciun.

http://www.facebook.com


Attachments:
Galati.jpg
Galati.jpg [ 147.2 KiB | Viewed 8528 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Oct 2013 20:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Transurb ar vrea troleibuze pe Traian, până la Metro

Conducerea societăţii locale de transport în comun Transurb SA a propus Primăriei ca, o după modernizarea străzii Traian, pe această stradă să circule troleibuze din Piaţa Centrală şi până dincolo de Bariera Traian, până la Metro. Deocamdată, nu s-a primit un răspuns, dar – conform directorului general al Transurb, Genica Totolici – un lucru e sigur: tramvaiele nu vor mai circula dincolo de Baia Comunală, spre Barieră.

„E clar că tramvaiul nu va mai circula de la Baia Comunală spre Bariera Traian. Va mai circula doar tramvaiul de la piaţă care merge spre Micro 39 sau către Micro 19. Iar pentru strada Traian este prevăzut autobuz. Noi mergem şi în momentul de faţă cu traseul 35 de autobuz – vechiul traseu de tramvai, pe care l-am prelungit până la Metro. Are o frecvenţă de jumătate de oră.

Noi, ca societate, am propus Primăriei ca pe această stradă să se pună troleibuz. Este un mijloc de transport economic, care nu poluează şi care merge şi destul de rapid. Deci, dacă se face, aşa cum este prevăzut, un bulevard larg, cu câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens şi ar avea o bandă de circulaţie pentru troleibuz, atunci ar fi foarte bine. Am putea să prelungim chiar mai multe trasee care să meargă până la Metro”, ne-a declarat Genica Totolici.

Autobuze pentru doi, trei călători

De ce sunt, totuşi, atât de rare autobuzele care merg spre Barieră, în condiţiile în care pe acest traseu se găsesc şi două obiective destul de importante, Parcul Rizer (proaspăt modernizat) şi Spitalul Militar?
„În momentul de faţă, ca să pui mai multe mijloace de transport pentru această zonă, nu ai acoperire. Dacă vă uitaţi cum merg autobuzele acolo, veţi vedea că merg goale. Sunt mai aglomerate dimineaţa, până în jur de ora 11, apoi, până după-amiază, nu e nimeni în autobuz. Merg efectiv goale. Când ai un autobuz gol şi nu ai călători, n-ai cum să-ţi acoperi cheltuielile. Nu este eficient şi nici nu ar trebui autobuze care să meargă mai des, pentru doi, trei călători care vor să meargă la Parcul Rizer sau la Spitalul Militar”, ne-a răspuns directorul general Transurb.

O altă zonă vitregită a Galaţiului este bulevardul Coşbuc, pe care circulă două trasee de autobuz: 12 (de la Metro la Piaţa Centrală) şi 34 (care vine din Aviaţie şi merge către Intfor şi Gara CFR). „Acestea ajung în staţii cam la 20 de minute. Atunci când se va finaliza mall-ul de lângă Patinoar, vom lua în calcul şi posibilitatea suplimentării cu autobuze a acestor trasee, dar numai după realizarea unui studiu de trafic”, a încheiat Genica Totolici.


http://www.presagalati.ro/transurb-ar-v ... 44173.html


Attachments:
troleibuz-TRANSURB.jpg
troleibuz-TRANSURB.jpg [ 17.36 KiB | Viewed 7431 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Dec 2013 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Astfel de initiative aduna laolalta pasionati si angajati ai operatorilor de transport. Si arata tuturor ca exista transport local. Ca exista munca, preocupare, suflet.

Frumos!

http://transportlocalgalati.blogspot.ro ... onala.html


Attachments:
Expozitie.jpg
Expozitie.jpg [ 73.22 KiB | Viewed 7226 times ]
expozitie Transurb 1.jpg
expozitie Transurb 1.jpg [ 85.85 KiB | Viewed 7226 times ]
expozitie Transurb 2.jpg
expozitie Transurb 2.jpg [ 75.75 KiB | Viewed 7226 times ]
expozitie Transurb 3.jpg
expozitie Transurb 3.jpg [ 83.61 KiB | Viewed 7226 times ]
DSC09541.JPG
DSC09541.JPG [ 85.58 KiB | Viewed 7225 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Dec 2013 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Frumoasa doamna din imagine este directorul general al SC Transurb SA Galati, societate ce are autobuze, microbuze, troleibuze si tramvaie. A mai fost o doamna ce conducea regia de transport din Vaslui, ce se numea tot Transurb (din pacate, doamna Ileana Daniel s-a stins din viata anul trecut), ce s-a zbatut pt. implementarea noii retele de troleibuz vasluiene.

Doamna Genica Totolici, o prezenta agreabila, alaturi de pasionatii fara varsta, fara frontiere.


Attachments:
expozitie Transurb.jpg
expozitie Transurb.jpg [ 84.02 KiB | Viewed 7032 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Dec 2013 13:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Interviu cu Genica Totolici, director al SC Transurb SA / Transportul în comun, la cota de avarie

Societatea Comercială „Transurb” SA Galaţi, al cărei acţionar principal este Consiliul Local Galaţi, este departe de dotarea societăţilor similare din municipiile de acelaşi rang. Dacă la Cluj şi Constanţa sunt 220, respectiv, 250 de autovehicule, Transurb SA Galaţi "încearcă să facă faţă" cu un număr înjumătăţit. Acest lucru se vede la orele de vârf, când autobuzele sunt arhipline, dar şi după „faţa” lor, cârpită şi cosmetizată.

- Doamnă director Genica Totolici, vă rugăm să ne spuneţi ce capacitate are parcul auto al SC Transurb SA şi câte dintre autovehicule sunt valide?

- SC „Transurb” SA Galaţi dispune de un parc auto de 108 autobuze şi 13 troleibuze, mijloace de transport care asigură transportul călătorilor într-un oraş care are peste 240.000 de locuitori. Funcţionăm în condiţii de avarie, am spune, şi încercăm să venim în sprijinul călătorilor noştri, reparând şi împărţind puţinele autovehicule din dotare pe cele 19 trasee de autobuz şi două de troleibuz. Dintre cele 121 de mijloace de transport pe care le avem la dispoziţie, ne bazăm, efectiv, pe 80 de autobuze şi 10 troleibuze, diferenţa autovehiculelor găsindu-se, zilnic, în atelierele de reparaţii, fiindcă gradul lor de uzură este foarte avansat. Cât priveşte transportul pe liniile de tramvai, din cauza reparaţiilor, deocamdată, nu mizăm decât pe câteva vagoane pe linia 39, care asigură legătura între Micro 19 şi Cimitirul Israelit.

- În anul 2010, existau în parcul auto 150 de autobuze... Care a fost programul de achiziţii de mijloace de transport în ultimii ani la Transurb SA?

- Comparativ cu 2010, parcul nostru are în prezent cu aproximativ 30 la sută mai puţine autovehicule. Cea mai consistentă achiziţie a fost în 2008, când au fost cumpărate, după vreo trei ani de licitaţii contestate, 40 de autobuze noi, care acum sunt bune, ca stare tehnică. Se adaugă alte opt autobuze pe care le-am cumpărat în 2012, la second hand. În maxim două-trei luni trebuie să casăm 20 de autobuze, ceea ce înseamnă că vom rămâne cu 88 de autobuze în pacul auto. O situaţie dramatică şi fără precedent. Sperăm ca până atunci să fie repuse în mişcare liniile de tramvai la care încă se lucrează, pentru a nu-i pune pe gălăţeni să alerge de la un capăt la altul al oraşului pe jos.

- Ce dotări ar trebui să aibă Transurb, pentru a asigura transportul comunitar în municipiul Galaţi, cu o frecvenţă de sosire în staţii de 3-4 minute, potrivit normativelor europene?

- La modul ideal vorbind, în acest moment, dacă nu ar exista transportatorii privaţi, ar fi nevoie de un parc auto care să numere 220 de autovehicule, pentru a putea să ne bazăm, zilnic, pe 160-170 de autovehicule, celelalte rămânând în rezervă sau în reparaţii. Ar fi apoi necesar un program de achiziţii din trei în trei ani, pentru a se evita cheltuielile cu mentenanţa celor foarte uzate.

- „Convieţuiţi” cu transportatorii privaţi, ba chiar - adeseori - prin staţii, nu mai încap autobuzele Transurb de maxitaxiuri. Cât de mult influenţează activitatea Transurb SA acest fapt?

- În municipiul Galaţi, traseele secundare asigurate de operatorii privaţi se suprapun cu traseele pricipale ale Transurb, în proporţie de 95 la sută. Necazul este că cea mai mare concentrare este pe traseele principale, aspect care îngreunează activitatea noastră şi duce la scăderea încasărilor. Pe de altă parte, avem atribuite câteva trasee total nerentabile; mă refer la traseele: 8 barat (Piaţa Centrală - IAS Bădălan), 25 (Micro 13 - cartier Fileşti), 16 (Trecere Bac - Piaţa Centrală). Aceste trasee ar putea foarte bine acoperite de operatorii privaţi, fiindcă e nevoie în aceste direcţii de autovehicule mici, călători nefiind foarte mulţi, cu excepţia orelor de vârf. Această suprapunere dăunează ambelor categorii de transportatori, pentru că nu se poate face o departajare a călătorilor şi nu se poate face o situaţie reală a cerinţei de transport nici în cazul nostru, nici în cazul operatorilor privaţi. Cu siguranţă, licitarea şi organizarea în alt mod a traseelor ne-ar aduce încasări mai mari şi, pe cale de consecinţă, şi subvenţia alocată de municipalitate ar fi mai mică.

- În mai multe rânduri, aţi depus la sectorul de specialitate al Primăriei Galaţi şi la Consiliul Local Galaţi mai multe proiecte care vizează viitoarele investiţii.

- Da, ultima propunere pe care am înaintat-o a fost acum două săptămâni şi are în vedere o strategie de investiţii minime, pentru menţinerea activităţii Transurb SA. Am propus cumpărarea a 60 de autovehicule: 40 de autobuze şi 20 de troleibuze de 9-12 metri lungime, cu podea joasă care să corespundă normelor europene; potrivit estimărilor, în acest moment fiecare ar ajunge aproximativ 200.000 de euro. Sperăm ca acţionarul principal al SC „Transurb” SA, respectiv, Consiliul Municipal Galaţi, să înţeleagă această necesitate, fiindcă - subliniez - actualul parc auto al Transurb SA, în maximum două-trei luni, va deveni mai mic cu 20 de autobuze care vor fi scoase la casat. Revizia generală a acestora ar însemna, pentru fiecare în parte, câte 20.000 de lei, ceea ce devine înrobitor pentru bugetul nostru. În aceste condiţii, din cele 108 autovehicule, vom mai rămâne, de anul viitor, doar cu 88 de autobuze, ceea ce ne va pune într-o situaţie neplăcută şi pe noi şi pe gălăţeni, care sunt contribuabilii, dar şi beneficiarii noştri. Sperăm ca municipalitatea să ia în calcul aceste situaţii şi să adopte o strategie care să vină în sprijinul călătorilor noştri.

http://www.viata-libera.ro/societate/49 ... -de-avarie


Attachments:
Genica Totolici.jpg
Genica Totolici.jpg [ 46.65 KiB | Viewed 7200 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Jan 2014 15:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Revine viscolul: Circulăm gratuit şi miercuri şi joi cu Transurbul!

Miercuri, 29 ianuarie şi joi, 30 ianuarie, călătoriile cu mijloacele de transport în comun ale societăţii locale de transport public de persoane SC Transurb SA vor fi gratuite, a decis, în această după amiază, primarul Marius Stan, în cadrul şedinţei comandamentului local de iarnă. Decizia prelungirii gratuităţii pe autobuze, troleibuze şi tramvaie a fost luată astfel încât gălăţenii să renunţe să circule cu autovehiculele, lăsând străzile libere, astfel încât arterele să poată fi deszăpezite în mod eficient.

http://www.presagalati.ro/revine-viscol ... 50857.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 03 Feb 2014 16:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Modernizare de 7,1 milioane de lei/ Dispar liniile de tramvai de pe strada Mihai Bravu

Despre modernizarea străzii Mihai Bravu, una dintre arterele importante ale oraşului, se vorbeşte mult şi bine încă din mandatul fostului primar Dumitru Nicolae, iar despre dezafectarea liniilor de tramvai s-au spus vrute şi nevrute.

Vestea bună este că modernizarea arterei nu mai este doar o promisiune dintr-un viitor îndepărtat şi nesigur. Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii şi angajarea fondurilor pentru elaborarea proiectului tehnic de modernizare a străzii Mihai Bravu au primit undă verde din partea Consiliului Local. Pe scurt, lucrările de modernizare a străzii vor include dezafectarea liniilor de tramvai, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, amenajarea de locuri de parcare şi trotuare. Nu vor fi uitate nici reţeaua de apă aflată în stadiu avansat de degradare, care va fi înlocuită, şi nici reţeaua de canalizare. Investiţia implică şi înlocuirea stâlpilor de iluminat public care nu mai corespund standardelor de siguranţă, înlocuirea corpurilor de iluminat public existente cu unele de tip LED şi iluminat ornamental.

Iată, pe tronsoane, cele mai importante lucrări care vor fi executate, conform documentelor votate de aleşi.

Sistem rutier suplu şi locuri de parcare

Potrivit hotărârii adoptate, pe tronsonul delimitat de intersecţia cu strada Basarabiei şi intersecţia cu strada Gării, partea carosabilă va avea două fire de circulaţie, sistem rutier de tip suplu, cu strat de uzură din mixtura asfaltică, trotuare de o parte şi de alta a străzii şi borduri prefabricate din granit, pe o fundaţie din beton. Vor fi amenajate accese pentru persoanele cu dizabilităţi şi 40 spaţii de parcare. Pe lângă dezafectarea liniilor duble de tramvai se doreşte dezafectarea spaţiului verde şi tăierea arborilor existenţi şi înlocuirea lor cu circa 40 de arbori tineri.

În continuarea liniei de tramvai, pe strada Gării, până la intersecţia cu strada Dogăriei, partea carosabilă va avea trei fire de circulaţie, va fi realizată o bandă de circulaţie suplimentară, pentru sensul de urcare, destinată vehiculelor lente, şi vor fi amenajate 14 spaţii de parcare şi o staţie de autobuz.

Pe tronsonul cuprins între Dogăriei şi Gara CFR Călători vor fi realizate o bretea de legătura cu strada Mureşului, 39 locuri de parcare şi o staţie de autobuz. În zona Monument (la intersecţia cu străzile Ana Ipătescu şi Dogăriei), spaţiile verzi vor ocupa 1.100 mp, cu instalaţie de irigaţie, şi vor fi amplasate opt bănci.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 7.108.959 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare este de 12 luni.

http://www.viata-libera.ro/politica-adm ... ihai-bravu


Attachments:
tramvai Galati.jpg
tramvai Galati.jpg [ 199.26 KiB | Viewed 7292 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Apr 2014 06:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Angajații Transurb Galați, societatea de transport în comun din municipiu, au intrat în grevă în această dimineață. Aceștia au cerut îmbunătățirea condițiilor de lucru și demisia directorului. Drept urmare, în Galați nu circulă autobuzele, tramvaiele și troleibuzele, relatează Agerpres

Aproximativ 150 de angajați ai Transurb, atât șoferi cât și mecanici, au refuzat să intre în tura de dimineață și s-au grupat în curtea societății, anunțând că intră în grevă. Astfel autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele nu au ieşit pe traseu, singurele variante pentru gălăţeni fiind microbuzele sau taxiurile.

Protestatarii cer demisia conducerii, fiind nemulțumiți de lipsa combustibilului și de numărul insuficient de autobuze și troleibuze existente pe teren, lucru care îi împiedică să-și realizeze norma zilnică.

Directorul Transurb Galaţi, Genica Totolici, căruia protestatarii îi cer demisia, susţine că demisia sa nu va duce la rezolvarea problemelor şi că reprezentanţii Primăriei sunt cei care pot interveni.

“Înţeleg revendicările oamenilor, acestea au fost de mult timp aduse şi la cunoştina responsabililor din Primărie, singurii care pot rezolva problema. Nu îmi voi da demisia pentru că nu aşa se poate rezolva situaţia“, a declarat directorul Transurb Galaţi, societate aflată în subordinea Primăriei

http://www.crainicul.ro/index.php/pentr ... lati-12620


Attachments:
transport_urban_galati.jpg
transport_urban_galati.jpg [ 247.44 KiB | Viewed 7466 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Apr 2014 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Greva angajaţilor societăţii de transport în comun Transurb din Galaţi s-a încheiat, autobuzele urmând să reintre pe trasee de marţi seară, protestul luând sfârşit în urma discuţiilor purtate la Prefectură între primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, şi reprezentanţii salariaţilor

"S-a ajuns la o înţelegere care prevede că sindicaliştii se angajează ca lumea să vina la lucru, iar la finalul controlului întreprins deja de către Primărie să fie luate măsuri. S-a luat chiar decizia suplimentării numărului de membri ai echipei de control care face verificări la societatea Transurb, aşa că acum fac parte din această echipă şi cei doi viceprimari", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Aproximativ 150 de angajaţi ai Transurb - şoferi şi mecanici - au refuzat să intre la lucru luni şi marţi, reclamând condiţiile de muncă şi cerând demisia directorului societăţii, Genica Totolici.

Angajaţii Transurb au declanşat protestul spontan luni dimineaţă, nemulţumiţi de numărul insuficient de autobuze şi troleibuze existente pe traseu, fapt care îi împiedică să-şi realizeze norma zilnică, dar şi de lipsa combustibilului. În aceste condiţii, autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele nu au ieşit pe traseu.

Directorul Genica Totolici a declarat însă că demisia sa nu ar rezolva niciuna dintre problemele pentru care salariaţii au intrat în grevă spontană.

În aceste condiţii, primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, a dispus efectuarea unui control la Transurb, societate aflată în subordinea Primăriei.

Primarul Marius Stan declara că sunt verificate diagramele pentru trasee, modul în care s-au făcut angajările, modul în care s-au făcut achiziţiile de carburant şi piese de schimb, dar şi reparaţiile, urmând ca la controlului să dispună măsuri legale, în funcţie de eventualele nereguli constatate.

Marţi, în timpul desfăşurării protestului, conducerea Transurb a înaintat Tribunalului Galaţi o întâmpinare prin care se solicită instanţei luarea măsurilor legale împotriva salariaţilor care au întrerupt lucrul, fără respectarea art. 205 din Legea 62/2011 privind asigurarea continuităţii activităţii în proporţie de o treime, în cazul protestelor, acţiunea declanşată în instanţă urmându-şi cursul firesc.

Societatea de transport în comun Transurb Galaţi, care are în total 650 de angajaţi, aparţine Consiliului Local Galaţi, ea fiind subvenţionată cu fonduri din bugetul municipalităţii.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Galaţi, în anul 2013, Transurb a primit subvenţii de 34 milioane de lei, iar pentru anul în curs sunt prevăzute în buget subvenţii de 30 milioane lei.

Reţeaua de transport a Transurb Galaţi este compusă din 17 trasee de autobuz, două trasee de troleibuz şi nouă trasee de tramvai, iar în parcul auto al societăţii se află 113 autobuze, 32 tramvaie şi 13 troleibuze.

http://www.mediafax.ro/social/greva-ang ... t-12380392


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 06:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Primăria va cumpăra încă 43 de autobuze pentru Transurb

Consiliul de Administraţie al SC Transurb SA Galaţi a aprobat în cursul zilei de miercuri, 23 aprilie, planul care vizează cumpărarea de către autorităţile locale a 43 de maşini (noi şi la mâna a doua), destinate transportului public de persoane în municipiul Galaţi. Cum era şi de aşteptat, conducerea operatorului public de transport local a avut şi girul Primăriei Galaţi, instituţia care finanţează proiectul.

Aproape un milion de euro

20 dintre viitoarele mijloace de transport vor fi de mare capacitate, ceea ce înseamnă că vor avea o lungime de peste 12 metri. Restul de până la 43 este alcătuit din maşini de capacitate redusă, cu o lungime de 9 metri fiecare. În vreme ce primele vor circula pe traseele foarte aglomerate din oraş, cele cu o capacitate mai mică sunt destinate în special traseelor care trebuie acoperite, dar unde numărul călătorilor nu este atât de mare.

"Valoarea financiară estimativă a proiectului a fost calculată la 860.000 de euro, bani care vin prin Primăria Galaţi. După achiziţie, o parte dintre maşinile noi vor înlocui actualele mijloace de transport Cobra şi Prestige, asupra cărora anii de uzură intensă şi-au spus deja cuvântul. Celelalte maşini vor suplimenta traseele unde în prezent este nevoie de mai multe autobuze sau troleibuze", ne-a precizat Genica Totolici, directorul Transurb SA Galaţi.

Transportul public de călători în municipiul Galaţi se desfăşoară în prezent pe 23 de trasee. Printre liniile cu probleme se numără 102, acolo unde, deşi există 18 licenţe, circulă doar 14 autobuze şi troleibuze. Şi pe Traseul 11, patru licenţe au rămas neacoperite, circulând doar şase autobuze. Totul, din cauza numărului prea mic de maşini.

Ţinta: luna septembrie

După ce proiectul a fost aprobat de Consiliul de Administraţie al Transurb SA şi de aleşii locali, urmează ca în zilele următoare să fie pus la punct caietul de sarcini necesar pentru organizarea licitaţiei. "Cel mai târziu lunea viitoare (28 aprilie - n.r.) vrem să facem public anunţul pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Urmează 58 de zile de aşteptare, timp în care cei interesaţi vor depune ofertele. Adăugând şi procedura propriu-zisă de achiziţie, dăm ca termen începutul lunii septembrie, data la care noile maşini vor începe practic să circule pe străzile oraşului", adaugă directorul instituţiei.

Ca în lumea civilizată

Doar o parte din banii necesari pentru înnoirea parcului auto al Transurb SA provin din fondurile proprii ale Primăriei. Restul sumei va fi furnizat din împrumutul pe care autorităţile locale vor să-l facă la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). "Din aceşti bani vor fi cumpărate 14 mijloace de transport în comun nepoluante", ne-a precizat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

La finalul anului trecut, SC Transurb SA avea un parc auto format din 108 autobuze şi 13 troleibuze. Din cauza gradului avansat de uzură, unele maşini trec de mai multe ori pe an prin atelierele de reparaţie ale societăţii. Într-un interviu acordat cotidianului "Viaţa liberă" anul trecut, Genica Totolici spunea că, la modul ideal vorbind, dacă nu ar exista transportatorii privaţi, ar fi nevoie de un parc auto care să numere 220 de mijloace de transport, pentru a se putea baza, zilnic, pe 160-170 de maşini.

Vă reamintim faptul că transportul public de persoane în municipiul Galaţi a fost blocat pe 31 martie şi 1 aprilie, după ce aproximativ 150 de angajaţi ai Transurb au intrat în grevă. Nemulţumiţi atât de numărul insuficient de autobuze şi troleibuze, cât şi de lipsa combustibilului, angajaţii cereau atunci demisia Genicăi Totolici. În urma anchetei făcute de Primăria Galaţi la Transurb, una dintre măsurile impuse în raportul comisiei a fost "completarea în regim de urgenţă a parcului auto cu mijloace de transport de capacitate medie şi mică (midibuze şi microbuze)".

http://www.viata-libera.ro/societate/53 ... u-transurb


Attachments:
Galati.jpg
Galati.jpg [ 66.9 KiB | Viewed 7403 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Apr 2014 20:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Interesant că nu se suflă un cuvinţel despre desfiinţarea liniei de tramvai de la gară şi din alte zone ale oraşului. Punem pariu că noile maşini ,,nepoluante" vor înlocui şi anumite trasee de tramvai?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 04 Jun 2014 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Quote:
Experimentul Autobuzul şi tichia cu leduri

Argintiu, cu nişte frumoase autocolante verzi, de o aleasă vibraţie ecologică, autobuzul electric şi-a făcut apariţia pe străzile Galaţiului. „Suntem prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine!” a declarat ţanţoş primarul Marius Stan, dând de înţeles că Experimentul Autobuzul s-ar putea lăsa până la urmă şi cu niscaiva achiziţii publice.

Cât priveşte „sărăcia”, într-adevăr, simplii gălăţenii poate că nu sunt de invidiat, dar în ceea ce priveşte municipalitatea nu se poate spune că, în ultima perioadă cel puţin, a dus lipsă de parale. Că doar o bună parte din fondurile pentru investiţii au rămas neatinse, cu toate că de făcut ar fi, slavă Domnului, multe de făcut în târgul acesta! Cât priveşte partea cu „nu cumpărăm lucruri ieftine”, aici primarul are dreptate. Păi, nu mai departe de acum câteva zile s-a finalizat în Galaţi, prin dreptul Parcului Viva, prima trecere de pietoni supraînălţată din mandatul acesta! Lucrările au fost făcute de societatea locală, Ecosal, dar credeţi că ne-am coborât până la lucruri ieftine? Păi, dacă e supraînălţare, supraînălţare să fie! Nota de plată pentru minunea de pe carosabil a fost de nu mai puţin de 45.000 lei! Da, aţi citit bine, fix 450 milioane de lei vechi au costat zece centimetri de asfalt în plus pus peste trecerea de pietoni! S-au pus, cică, şi nişte leduri, dar cu 450 de milioane de lei vechi se putea cumpăra şi o farfurie zburătoare!

Dar de ce să vorbim noi de farfurii zburătoare, când viitorul e aici, aproape, şi va veni experimental cu autobuzul electric pe traseul 104! Că, la o adică, aşa grozăvie a tehnicii ar avea un preţ dublu faţă de un troleibuz obişnuit şi că nici un oraş în care s-a făcut acest experiment nu s-a băgat la aşa afacere, în ciuda promisiunilor unor economii viitoare, nu contează! Nu contează nici că, în Consiliul Local s-au bătut deja palma pentru achiziţia a vreo 14 troleibuze, că doar ce se face se poate şi desface!

Întâmplarea a făcut ca, la cursa inaugurală a autobuzului electric să participe şi doi cetăţeni străini, englezi. Au explicat oamenii, cu un entuziasm mai reţinut decât al autorităţilor, că autobuzul electric o fi el bun în teorie, dar în practică mai eficientă s-a dovedit folosirea clasicelor troleibuze şi mai ales tramvaie, evident în variantele lor modernizate, nu ca ale care zac în triajul Transurbului. Dar, la noi, de ce să vorbim despre aşa ceva? Doar cablurile de la firele de transport nu au mai fost înlocuite de prin anii ’80, cât despre şinele de tramvai, ce să mai spui? Nici acum nu s-a descâlcit misterul celor vreo 360 de metri de şină de pe strada Basarabiei, dintre Coşbuc şi Basarabiei care, deşi chipurile în acte are 13 ani, arată de parcă ar fi de… 60 de ani, în condiţiile în care durata de folosinţă este de 40 de ani!

Prin urmare, de ce să ducem până la capăt refacerea infrastructurii de transport când, uite, la orizont apare autobuzul electric. Tichie cu leduri îi trebuie primarului, că în rest, pentru autobuzele cele de toate zilele merg şi nişte SH-uri. Eventual, poate tot unele din alea galbene, puturoase, fără geamuri de aerisire şi cu scaune mustind de tot felul de duhori. Mai că-ţi vine să o iei pe jos. Dar pe unde s-o iei, că şi trotuarele au fost „modernizate” prin unele zone până s-a ales de tot praful de ele. Ce să-i faci, nu suntem toţi chiar atât de săraci ca să mergem cu limuzina!

http://www.viata-libera.ro/editorial-vl ... a-cotidian


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 Aug 2014 06:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Noua hartă a TRANSPORTULUI PUBLIC local/ Fără MAXITAXI pe Brăilei şi Domnească!

La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au majorat capitatul social al SC Transurb SA Galaţi, în valoare de 7.831.285 de lei, cu suma de 4.300.000 de lei. Măsura e necesară pentru ca Transurb să poată achiziţiona minim 20 de autobuze de mare capacitate (12 metri), 20 de autobuze de capacitate medie (nouă metri), două autobuze interurbane de câte 12 metri şi unul interurban sau un autocar de nouă metri, toate second hand. Societatea are nevoie de ele ca de aer dat fiind că în acest moment parcul auto al societăţii se compune din 95 de unităţi faţă de un minim necesar de 136 de unităţi de transport. Cu această ocazie, s-a făcut cunoscut faptul că Transurb lucrează la o strategie privind transportul local şi la o nouă hartă a traseelor, care trebuie să intre în vigoare din luna mai 2015. Atunci expiră contractele încheiate cu operatorii privaţi de maxi-taxi.

Strategie nouă cu autobuze vechi

Consilierul local PDL Alin Mihai a subliniat că e de înţeles necesitatea unor mijloace de transport ceva mai noi la Transurb, dar a întrebat dacă înainte de achiziţii există vreo strategie privind transportul local. „Dacă noi vom lua autobuze de un milion de euro şi le punem pe traseu cu încă zece microbuze, le luăm degeaba, că Transurb, anul viitor, tot nouă milioane de euro va cere subvenţie. În al doilea rând, cred că ar trebui achiziţionate nişte mijloace de transport noi, mergând pe principiul că "suntem prea săraci să ne îmbrăcăm ieftin". Costurile de mentenanţă la Transurb, din păcate, oricât am încercat, sunt greu de controlat, iar subvenţia este într-o continuă creştere de la un an la celălalt”, a spus consilierul.

Managerul Transurb, Genica Totolici, a declarat că, în acest moment, se lucrează la o strategie de dezvoltare a transportului urban împreună cu serviciul de transporturi din Primărie. „Sperăm să iasă ceva bun şi că în 2015 vom putea să acoperim traseele principale din reţeaua de transport, aşa cum spune legislaţia. Cu noua hartă a traseelor vom putea avea traseele noastre principale şi în acelaşi timp să scădem subvenţia şi să avem veniturile noastre proprii”, a declarat Genica Totolici.
În ceea ce priveşte achiziţia mijloacelor de transport SH, managerul a spus că, pentru acelaşi mijloace de transport, dar noi, ar fi fost necesare aproximativ opt milioane de euro. Prin urmare, se plănuieşte cumpărarea unor autobuze fabricate în perioada 2002-2003 şi care vor funcţiona cel puţin şase ani fără a necesita mari reparaţii.

Ticketing şi trasee noi

După cum v-am informat deja, consultanţii BERD, bancă de la care Primăria vrea să împrumute o sută de milioane de lei pentru investiţii, printre care şi achiziţia a 14 troleibuze noi, i-au impus Primăriei să realizeze o nouă hartă a reţelei de transport public local în regim regulat. Ei au cerut ca traseele operatorilor de transport să fie distincte, fără a se suprapune: traseele principale sau centrale să fie alocate operatorului public, iar cele secundare operatorilor privaţi.

Genica Totolici ne-a confirmat că, în harta schiţată a noilor trasee, această cerinţă se respectă. Astfel, traseele principale vor fi acoperite în exclusivitate de Transurb, iar cele secundare de maxitaxi. Acestea din urmă ar urma să circule doar prin cartiere şi să descarce călătorii în traseele principale de unde să fie preluaţi de mijloacele Transurb. De exemplu, pe traseele 102 şi 104 vor circula doar troleibuze. Odată cu noile trasee se va implementa şi sistemul de e-ticketing (sistem emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) care va trebui să se aplice atât operatorului public, cât şi celor privaţi, de pe microbuze.

Pentru a putea deveni operabile, noile trasee vor trebui avizate de comisiile de specialitate ale Consiliului Local şi votate de către aleşii locali. Cert este că, până la finele anului, consilierii vor trebui să decidă soarta transportului public local.


http://www.viata-libera.ro/politica-adm ... -domneasca


Attachments:
transurb.jpg
transurb.jpg [ 95.2 KiB | Viewed 7183 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Sep 2014 06:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Transurb „redescoperă” tramvaiul

Într-un document remis Prefecturii Galaţi pentru a fi prezentat în cadrul Comisiei de Dialog Social, conducerea societăţii de transport local Transurb SA face un adevărat lobby pentru modernizarea şi extinderea liniilor de tramvai şi de troleibuz existente – un transport „silenţios, cu emisii poluante zero şi uşor de utilizat în special în traficul urban”. Interesant este că „redescoperirea” tramvaiului se produce la câţiva ani după ce edilii Galaţiului au „ras” numeroase linii de tramvai din oraş, cum ar fi cele din Port sau cele care duceau în Bariera Traian, asta ca să dăm doar două exemple. Poate că nemţii au dreptate atunci când spun că să măsori mai întâi de zece ori şi abia apoi să tai o dată.

Un parc auto subdimensionat

Documentul Transurb începe cu o analiză a situaţiei existente în transportul local de călători, din care reiese că societatea patronată de Consiliul Local are numeroase „constrângeri” financiare, tehnice şi tehnologice, de organizare şi cauzate de impunerea standardelor europene, concluzia fiind că parcul auto existent la ora actuală este subdimensionat şi nu poate face faţă cerinţelor de transport zilnice.

„La momentul încheierii contractului de delegare a gestiunii, în mai 2010, parcul auto de care dispunea societatea noastră era de 150 de capacităţi, ceea ce permitea la momentul respectiv asigurarea unui număr de 77 de capacităţi zilnic, la orele de vârf. În prezent, parcul de autobuze este subdimensionat, din cauza scoaterii din funcţiune a autobuzelor cu durata de funcţionare depăşită (casare).

În momentul de faţă, parcul auto cuprinde un număr de 109 autobuze şi 13 troleibuze, iar parcul pe şină cuprinde 63 de vagoane motor şi trei remorci ce deservesc un număr de 19 trasee de autobuz, două trasee de troleibuz şi şapte trasee de tramvai. Parcul auto de care dispunem în prezent permite cu greu asigurarea unui număr de 56 de capacităţi zilnic, la orele de vârf. Zilnic sunt efectuate la un număr de aproximativ 25-30 de capacităţi reparaţii curente, la care se adaugă reparaţiile planificate conform normativelor în vigoare, care nu permit ieşirea în circulaţie a autobuzelor după efectuarea unui anumit număr de kilometri”, se arată în documentul semnat de Genica Totolici, directorul general al Transurb.

Altfel spus, la omul sărac nici boii nu trag, toate aceste reparaţii şi restricţii de circulaţie fiind o consecinţă a faptului că Transurb nu a putut cumpăra în ultimii ani decât autobuze second-hand. Chiar săptămâna trecută scriam că, cel mai probabil din octombrie anul acesta, Transurb va băga pe trasee încă 43 de autobuze, şi acestea fiind cumpărate tot la mâna a doua.

Microbuzele, eterna problemă pentru Transurb

E lesne de observat din documentul prezentat de şefa Transurb că maxi-taxi-urile rămân în continuare „oaia neagră”, „operatori privaţi ce nu respectă prevederile HCL nr.521 din 29.10.2009, hotărâre prin care sunt stabilite şi traseele secundare, şi numărul de capacităţi asigurate de operatorii privaţi”.

„Considerăm că municipiul Galaţi a devenit un oraş care suferă din cauza aglomeraţiei şi a altor probleme, cum ar fi nivelul ridicat de poluare, zgomot şi accidente, datorate în mare parte utilizării excesive a autoturismelor personale, dar şi existenţei numeroaselor microbuze (maxi-taxi) ale operatorilor privaţi. Nerespectarea numărului de capacităţi de către operatorii privaţi conduce la o supraaglomerare a traficului de autovehicule, având în vedere că operatorii privaţi asigură la traseele repartizate un procent de peste 50% microbuze faţă de ce e reglementat, ajungând în staţii chiar şi câte trei-patru mijloace de transport pentru acelaşi traseu. În acest fel, mijloacele de transport ale Transurb SA, care au o lungime de 12 metri, sunt împiedicate să oprească în staţii, producându-se ambuteiaje în trafic, ceea ce conduce la imposibilitatea respectării graficului de circulaţie al fiecăruia.

Concluzionăm că funcţionarea corespunzătoare a activităţii de transport în comun desfăşurate de SC Transurb SA este îngreunată de prezenţa în trafic a mijloacelor de transport ale operatorilor privaţi, care circulă pe traseele principale în proporţie de 95% utilizând aceleaşi staţii ca şi SC Transurb SA. Existenţa în momentul de faţă a unui număr mare de mijloace de transport ce aparţin operatorilor privaţi, care circulă pe traseele principale şi care de cele mai multe ori nu respectă nici traseele secundare aprobate de Consiliul Local Galaţi, nu face decât să stânjenească deplasarea mijloacelor de transport în comun, determinând blocaje, avarii, accidente şi poluarea excesivă care afectează calitatea vieţii”, afirmă Genica Totolici.

„Reîntoarcerea” la tramvai

Printre numeroasele măsuri şi obiective propuse de conducerea Transurb în documentul citat se numără şi modernizarea şi extinderea traseelor de tramvai şi de troleibuz existente în municipiu, precum şi regândirea traseelor din oraş, „care presupune un studiu de specialitate privind deplasarea populaţiei, cererea de transport, cartierele noi apărute, unităţi înfiinţate sau desfiinţate, apariţia unor noi hypermarketuri etc.”.

Transurb propune, cu ajutorul administraţiei locale, modernizarea infrastructurii căii de rulare a tramvaielor, astfel încât să fie circulabile toate liniile de tramvai, inclusiv linia 36 (Comat – Gara CFR). De asemenea, este propusă introducerea de tramvaie moderne de mare capacitate, pe relaţia Micro 19 – Cimitirul Israelit, cu modernizarea structurii aferente. „Modernizarea activităţii de transport cu tramvaiele ar trebui să continue cu refacerea infrastructurii căii de rulare a acestora, în mai multe etape, pe următoarele tronsoane de drum: Casa Roşie – IREG; IREG – IC Frimu (str. Anghel Saligny); Baia Comunală – Piaţa Centrală; IREG – Piaţa Energiei; Piaţa Energiei – Micro 40 (Liceul Metalurgic); Micro 40 – Comat; Comat – Cimitirul Israelit. În Piaţa Energiei se întrevede necesar a se face un sens giratoriu pentru rularea tramvaielor, cu intrare şi ieşire în toate străzile adiacente acestuia. Odată cu încheierea acestor lucrări, se vor putea achiziţiona vagoane de tramvai moderne, silenţioase, de mare capacitate, cu podea joasă pe toată lungimea şi care să corespundă normelor europene, estimând un necesar de opt până la 20 de tramvaie”.

În ceea ce priveşte troleibuzele, „considerăm că ar fi oportună introducerea transportului cu troleibuze pe relaţia Micro 19 – Intfor, în vederea preluării călătorilor care utilizează traseele 10 şi 29”, o investiţie care poate fi finanţată şi prin accesarea unor proiecte europene, inclusiv pe energie verde.

Nu în ultimul rând, conducerea Transurb consideră că s-ar impune extinderea reţelei de troleibuz către Gara CFR, „asigurându-se legătura cu Micro 19 şi Ţiglina III, asigurându-se în acest mod transportul către Ţiglina III numai cu troleibuze (traseele 9 şi 104)”.


http://www.presadegalati.ro/transurb-re ... tramvaiul/


Attachments:
IMG_1743.jpg
IMG_1743.jpg [ 85.61 KiB | Viewed 7139 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 25 Sep 2014 06:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Transurb vrea să-şi cumpere 34 de troleibuze, 80 de autobuze şi să modernizeze 20 de vagoane de tramvai * Ar urma să fie refăcută şi infrastructura de transport din oraş * Sistem antifraudă cu taxare automată a călătorilor

Nu mai puţin de 124,7 milioane de euro, adică peste 548,6 milioane de lei, ar urma să fie investite, începând de anul viitor şi până în 2020, în infrastructura de transport şi în flota SC Transurb SA. Cel puţin aşa plănuieşte Primăria municipiului Galaţi, în paginile Strategiei privind transportul public în perioada 2014-2020, document supus dezbaterii publice, care va fi aprobat de aleşii locali la finele lunii viitoare.

Suma de aproape 125 de milioane de euro nu cade din cer. Sursele de finanţare vor fi asigurate de un împrumut la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), fondurile europene, dar şi bugetul local. Tocmai pentru că părerile gălăţenilor ar trebui să primeze în luarea unor decizii, vă prezentăm planul investiţional 2015-2020, cuprins de municipalitate în Strategia supusă dezbaterii publice.

Sistem automat de taxare

Prima măsură pe care o are în vedere Primăria, la începutul anului viitor, o constituie întocmirea unui plan de mobilitate, adică a unei hărţi a străzilor şi a tipului de trafic pe care îl suportă, astfel încât să nu se mai ajungă la situaţiile de azi, în care străduţe înghesuite sunt afectate de traficul greu. Planul trebuie să fie gata în şase luni şi va costa 300.000 de euro, fiind realizat de BERD.

Următoarea mutare a Primăriei o constituie implementarea unui sistem de taxare automată a călătorilor, indiferent că se deplasează cu mijloacele Transurb sau cu cele private. E nevoie de aşa ceva deoarece, în prezent, colectarea veniturilor de la călători se realizează de fiecare operator în parte, chiar şi prin şoferi, fapt ce duce la evaziune fiscală şi la scăderea calităţii serviciului de transport. Etapa I a introducerii sistemului de e-ticketing (sistem emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) ar trebui să se încheie pe 15 decembrie 2015, şi să coste 7 milioane de euro, împrumutaţi de la BERD.
În acest fel, Primăria va şti exact ce venituri colectează fiecare operator în parte. Şi pentru că, în acest moment, operatorii privaţi nu pot beneficia de diferenţe de tarif pentru transportul persoanelor care beneficiază de facilităţi la transport, cea de-a doua etapă, care presupune extinderea sistemului de e-ticketing în vederea repartizării automate a compensaţiilor cuvenite operatorilor de transport ar trebui să se deruleze în perioada 2016 - 2017 şi să coste 3,8 milioane de euro din fonduri europene şi cofinanţare de la bugetul local.

Flota Transurb va fi revigorată

Parcul auto al Transurb este precar, învechit fizic şi moral, ceea ce face ca un număr mare de autobuze să necesite reparaţii zilnice sau capitale, aşa că operatorului public i-ar fi imposibil să preia integral transportul pe teritoriul municipiului. Cele mai noi mijloace de transport ale sale sunt autobuzele MAZ, achiziţionate în 2008! Flota societăţii publice de transport ar putea primi forţe noi.

Prima pe listă este achiziţia, în 2015, a 14 troleibuze, aprobată deja de aleşii locali, şi pentru care s-au alocat 9 milioane de euro din creditul BERD. Următoarea este achiziţia a 40 autobuze cu grad redus de poluare - euro 6, afacere în valoare de 10 milioane de euro, obţinuţi pe credit bancar, care ar urma să se realizeze în 2016. Până în 2017 ar urma să fie modernizate 20 de vagoane de tramvai, cu suma de 10 milioane de euro, din fonduri europene, desigur cu o cofinanţare de la bugetul local. Investiţiile nu se opresc aici. Anul 2018 ar urma să-i mai aducă 20 de troleibuze, în valoare de 9 milioane de euro, din fonduri europene, iar în 2020 Transurb ar urma să-şi cumpere 40 de autobuze electrice, în valoare de 20 de milioane de euro, din fonduri europene, inclusiv dotările necesare pentru transport în cartiere.

Străzi reabilitate

Pe lista de investiţii care urmează să fie finanţate din creditul BERD se află reabilitarea a patru artere importante: Mihai Bravu (porţiunea cuprinsă între Gării şi Basarabiei) – investiţie de 2 milioane de euro, Anghel Saligny (între Tecuci şi Asachi) – investiţie de 5 milioane de euro, Tecuci (între 1 Decembrie 1918 şi Traian) – investiţie de 8,8 milioane de euro, şi bulevardul George Coşbuc – investiţie de 12 milioane de euro, din fonduri BERD şi cofinanţare locală. Lucrările sunt programate să înceapă în 2015 şi să se încheie în 2016, cu excepţia străzii Coşbuc, la care se va lucra până în 2017.

Investiţii în infrastructura de transport

Autorităţile locale îşi întorc faţa şi către transportul cu tramvaiul, ignorat până acum. Planul investiţional prevede investiţii de câte 8 milioane de euro din fonduri europene şi cofinanţare de la bugetul local pentru reabilitarea magistralelor de transport tramvai Viaduct – strada Combinatului, Calea Prutului – Viaduct şi strada Siderurgiştilor - 1 Decembrie 1918 - Henri Coandă - bulevardul George Coşbuc - Bariera Traian. Reabilitările ar urma să se desfăşoare în perioada 2015 - 2017.

Investiţii sunt prevăzute şi în transportul cu troleibuzul. Astfel, în 2015, Consiliul Local va trebui să suporte 1,3 milioane de euro pentru reabilitarea firului de contact de pe străzile Brăilei şi Domnească. Înlocuirea căii de rulare existente cu o reţea flexibilă este programată în perioada 2015-2017 şi implică o cheltuială de 2,5 milioane de euro, din fonduri europene plus cofinanţare de la bugetul local.

Rămâne de văzut dacă toate aceste planuri ale Primăriei vor fi aprobate şi transpuse în realitate.

Cum face Primăria rost de bani

Pentru că nu-i va fi uşor să facă rost de 125 milioane de euro, Primăria Galaţi ia în calcul surse suplimentare de venituri pentru asigurarea mentenanţei proiectelor din Strategia privind transportul local. Concret, are în vedere suplimentarea taxei de tranzit a municipiului Galaţi pentru autovehiculele mai mari de 3,5 tone, introducerea unei taxe pentru companiile logistice locale, introducerea unei suprataxe începând cu a cincea zi de utilizare a domeniului public pentru efectuarea de lucrări şi concesionarea parcărilor nou-create ca urmare a implementării proiectelor de modernizare a străzilor.


www.viata-libera.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Oct 2014 09:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Tot MAI PUŢINE autobuze Transurb pe TRASEE

Aleşii locali au hotărât ca din cele 76 de vehicule active să mai circule doar 55! * Cele mai afectate de reduceri sunt traseele 105 şi 22

Dacă vi se pare că aşteptaţi în staţii mai mult decât până acum şi tot priviţi în zare după un autobuz care nu mai vine, înarmaţi-vă cu răbdare. La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au votat noul program de transport al SC Transurb SA, efectuat cu autobuze şi troleibuze, care implică reducerea capacităţilor de transport. Fără comentarii, consilierii au luat pur şi simplu act de noua diagramă a societăţii locale de transport, care se aplică deja. Doar 55 de vehicule mai circulă din 75 câte au fost!

Realitatea fără menajamente

Prin votul lor, aleşii locali au răspuns solicitărilor fundamentate şi formulate în scris de către SC Transurb SA şi aprobate de Consiliul de Administraţie al societăţii. În documentele prezentate Transurb explică faptul că, la momentul încheierii contractului cu Primăria, adică în mai 2010, avea un parc auto de 150 de vehicule, ceea ce îi permitea asigurarea unui număr de 76 de capacităţi active, zilnic, la orele de vâr, iar în prezent mai are doar 109 vehicule. „La ora actuală, prin scoaterea din uz a autobuzelor cu durata de funcţionare depăşită, parcul total al SC Transurb SA este subdimensionat şi permite cu greu asigurarea unui număr de 56 capacităţi zilnic, la orele de vârf. Zilnic sunt efectuate reparaţii curente la un număr de aproximativ 25-30 de autobuze, la care se adaugă reparaţiile planificate conform normativelor în vigoare, care nu permit ieşirea în circulaţie a autobuzelor după efectuarea unui anumit număr de kilometri”, se arată în adresa operatorului public de transport local.

Traseele afectate

Iată, potrivit hotărârii aleşilor locali, câte autobuze au mai rămas în circulaţie pe trasee. Pe traseele 8 barat, 15, 25 şi 31, câte un autobuz a fost, unul rămâne. Neafectate sunt şi traseele 12, 29 şi 35 unde rămân tot două autobuze în circulaţie. Pe traseul 9, din trei autobuze, mai rămân două, iar pe ruta 16, din două, unul singur. Capacitatea de transport se înjumătăţeşte pe traseele 10, 17, 19, 20 şi 26, unde din patru autobuze vor mai circula două. Pe traseul 34, din trei autobuze mai rămân în circulaţie două. Reducerea de la şase autobuze la două va fi resimţită de călătorii de pe traseul 22. Nici traseul 11 nu scapă de reducerea numărului de autobuze de la zece la opt. Dar cea mai severă diminuare a capacităţii de transport afectează traseul 105, unde din 12 autobuze nu vor mai circula decât jumătate, adică şase. Traseul 106 nu mai este deloc acoperit. În ceea ce priveşte troleibuzele, pe traseul 104 vor circula două, iar pe traseul 102 – opt. Până la definitivarea lucrărilor de reabilitare a străzilor, traseele de tramvai 36, 7 şi 8 vor fi asigurate cu autobuze. Astfel, două vor circula pe traseul 36, iar câte unul pe rutele 7 şi 8.

Transurb aşteaptă diferenţa de subvenţie

Pentru anul 2014, Transurb preconizează să realizeze cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate în valoare totală de 38,4 milioane de lei şi venituri proprii de 7,6 milioane de lei. Prin adresă oficială, societatea cere acordarea diferenţei de cheltuială neacoperită - cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate - diferenţă în valoare de 30,7 milioane de lei ce ar trebui acordata ca subvenţie de către Primăria Galaţi. Situaţia va fi reglată la rectificarea viitoare de buget, având în vedere că în bugetul Transurb, votat la începutul anului 2014, era aprobată o subvenţie de 29,9 milioane de lei.


http://www.viata-libera.ro/politica-adm ... -pe-trasee


Attachments:
maz.jpg
maz.jpg [ 135.48 KiB | Viewed 6990 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Oct 2014 17:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Aşa au făcut şi cu troleibuzele acum câţiva ani, de au rămas doar cu 3 Ikarusuri. Acum fac la fel cu autobuzele, în loc să cumpere piese sau să încerce să le repare, preferă să le caseze şi să se plângă... cum mama naibii la Ploieşti circulă Ikarusuri din 1979 fără probleme? Sau Dacurile de la Craiova şi Tg. Jiu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Oct 2014 08:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
Ultimele două autobuze din lotul celor 23 de maşini la mâna a doua cumpărate de către Primăria Galaţi din Olanda au ajuns în Autobaza Transurb SA chiar ieri (marţi-n.r.) după-amiază. "Noile" maşini urmează să înlocuiască o parte dintre autobuzele deja existente care, în mod normal, ar fi trebuit casate de ani buni. Investiţia se apropie de 600.000 de euro.

Producţie olandezo-germană

20 dintre autobuzele proaspăt aduse la Galaţi sunt modele SB-250, produse de olandezii de la DAF. Fiecare maşină are 12 metri lungime, podeaua joasă, pentru a permite transportul persoanelor cu handicap, sistem de climatizare şi afişaj electronic. În fiecare autobuz sunt montate câte 30 de scaune. Pe locurile rămase "în picioare" mai încap încă 50 de călători. Alte două autobuze, marca Mercedes, sunt destinate transportului către şi dinspre destinaţii din afara municipiului. Ultima maşină este un autocar produs tot de DAF şi care va fi folosit pentru diverse curse speciale.

Când au fost fabricate

Pentru maşinile marca DAF, anul de fabricaţie variază între 2002 şi 2004. Aşadar, unele dintre ele au peste zece ani vechime. Cele două Mercedes-uri au fost fabricate cu exact un deceniu în urmă.

Pentru că vorbim de autobuze la mâna a doua, care au circulat timp de opt ani pe străzile Amsterdamului, maşinile aduse au, în medie, cam 500.000 de kilometri deja parcurşi. Cu toate acestea, conducerea Transurb SA ne asigură că gălăţenii vor circula în curând în condiţii mai bune.

Pe străzi, din luna noiembrie

Până să poată intra pe traseele din Galaţi, autobuzele trebuie să fie omologate, să obţină cărţi de identitate şi certificate de înmatriculare. "Planificarea la Registrul Auto Român se face doar online şi merg înscrise cel mult şase maşini pe zi. Astfel, pentru că procedurile de înmatriculare pot dura mai mult, nu promitem că toate cele 20 de autobuze vor circula pe străzile din Galaţi chiar de pe 1 noiembrie. Totuşi, vom face tot posibilul ca măcar o parte dintre ele să intre pe trasee de la această dată", ne-a declarat Genica Totolici, directorul Transurb SA Galaţi.


http://www.viata-libera.ro/eveniment/59 ... -la-galati


Attachments:
Transurb.jpg
Transurb.jpg [ 128.16 KiB | Viewed 6879 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Oct 2014 09:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46581
HCL 362/25.09.2014

Modificarea si completarea Anexei nr. 2 la HCL nr. 521/29.10.2009 privind "aprobarea Studiului de Oportunitate, pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local prin curse regulate in municipiul Galati" si aprobarea programului de transport al SC Transurb SA


Attachments:
HCL 362.pdf [193.16 KiB]
Downloaded 89 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group