Din câte știu eu, încă facem parte din Uniunea Europeană. Că unii își doresc un ''roexit'', este altă poveste.
Caietul de sarcini elaborat de STB prevede încă de pe primele pagini: - ''achiziționarea tramvaielor cu o lungime de 36 metri (între 32 și 37 metri), cu cel puțin 5 uși duble''. - ''ofertantul va prezenta ... un tramvai ... care dispune de omologare de tip într-o țară a Comunității Europene, începând cu anul 2013''. - ''boghiuri liber pivotante''. - ''gabarit de liberă trecere ... lățimea 2400 / maxim 2450 mm''. - ''......''.
O fi citit cineva de pe forum caietul de sarcini de la prima la ultima pagină ?
Tramvaiul prezentat în acest topic are o lungime de 27,5 metri, o lățime de 2500 / maxim 2550 mm, are 4 uși duble și 2 uși simple și nu este certificat în Uniunea Europeană, are 2 boghiuri pivotante pe secțiunile 1 și 3 și boghiu fix pe secțiunea mediană.
Rușii nu au construit niciodată tramvaie cu lățimea sub 2500 mm, chiar și la Piatigorsk, unul din cele două orașe din Federația Rusă ce au rețeaua de tramvai pe ecartament metric de 1000 mm, tramvaiele KTM 71-615 au lățimea de 2620 mm, iar la Kaliningrad circulă numai tramvaie TATRA.
Tramvaiele prezentate anul trecut la InnoTrans 2018 Berlin sunt prototipuri experimentale, unul solo, de 16,5 metri, pe 2 boghiuri, celălalt articulat din 3 secțiuni, de 34,7 metri, pe 4 boghiuri, bidirecțional, acesta fiind proiectat și construit la cererea expresă a operatorului moscovit MOSGORTRANS. Ambele au lățimea de 2500 / maxim 2550 mm.
Cât despre certificarea în Uniunea Europeană, trebuie ținut seama că, nici măcar tramvaiul STADLER MINSK B85600M construit la filiala STADLER din Belarus, la Fanipoli/regiunea Minsk și care circulă la Sankt-Petersburg, nu are certificare în Uniunea Europeană. Se știe foarte bine (cine știe) că pentru Ostrava / Cehia, STADLER a ofertat acest tip de tramvai, refuzat din motivele expuse mai sus, apoi a ofertat tipul STADLER TANGO NF2, cu care a câștigat licitația, tramvaie ce sunt construite la filiala STADLER din Polonia, la Siedlce.
Și repet, pentru cei care nu au aflat, STADLER MINSK nu mai are nimic în comun cu BELKOMMUNMAȘ BKM Minsk.
|