TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 19 Apr 2024 02:03

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 02 May 2008 21:55 
Inainte de toate trebuie precizat ca acesta e un oras aflat in trei state (Maryland, District of Columbia, Virginia) coordonat excelent de o unica autoritate metropolitana de transport (Washington Metropolitan Area Transit Authority - http://www.wmata.com/ ). Orasul are o suprafata mare, dar putini locuitori (raportat la suprafata ocupata, sau prin comparatie cu New York-ul, de exemplu) si este deservit de metrou, autobuze si diverse trasee turistice. Transportul public este destul de aerisit, metrourile circula la o capacitate medie de ocupare, iar autobuzele aproape goale.


Top
  
 
 Post subject: Metroul
PostPosted: Fri 02 May 2008 22:03 
Mijlocul principal de transport este metroul. Exista cinci linii (portocaliu, galben, verde, albastru, rosu) care fac legatura intre centru si suburbii, avand fiecare diverse intervale de succedare, mai mari sau egale cu cele din Bucuresti. In weekend am asteptat ~20 de minute la un tren, de exemplu, fara sa fie vreun eveniment special sau vreun incident. Statiile in centru sunt dese, daca tunelul e drept, vezi dintr-o statie in alta :!: dar la periferie sunt rare si la suprafata oriunde acest lucru e posibil. Metrourile sunt produse in Italia :!: (probabil in anii '80 cand a fost introdus metroul) si reconditionate recent de Alstom (rezulta asa dupa unele placute din vagoane), au sase sau opt vagoane (dupa cum e ora de varf sau nu, rar am vazut tren de opt vagoane) cuplate spate in spate, fata in fata, precum Astrele mioritice (scuzati descrierea ne-tehnica, nu ma pricep la metrouri). Au aer conditionat si sunt actionate cu CA (scot acelasi sunet ca BM-urile), dar, surprinzator, smucesc la demaraj si la frana. Am doar trei poze, atat mi-a permis timpul sa fac: O statie, un exterior al unui tren in statie si interiorul unui vagon.


Attachments:
File comment: statie subterana
dc - subway (1).jpg
dc - subway (1).jpg [ 570.49 KiB | Viewed 4879 times ]
File comment: exteriorul unui tren
dc - subway (2).jpg
dc - subway (2).jpg [ 574.63 KiB | Viewed 4879 times ]
File comment: interiorul
dc - subway.jpg
dc - subway.jpg [ 449.23 KiB | Viewed 4881 times ]
Top
  
 
 Post subject: Autobuze
PostPosted: Fri 02 May 2008 22:21 
Exista cateva cartiere sau suburbii ale Washington-ului care nu sunt deservite de metrou si aici exista autobuze. Majoritatea traseelor sunt operate de "metro" (aceeasi firma cu metrourile care s-a intitulat, simplu, "metro"). Sunt un model autohton si n-am poze cu ele, din pacate. Par destul de compacte, sunt actionate cu GPL, sunt LF, au AC si tot locul din spate e ocupat de motor, precum la Citelisuri si sunt foarte zgomotoase. Nu-s destul de incapatoare in interior si jumatate din scaune sunt cu spatele la geam, senzatia e tare neplacuta. Indicativele sunt pur si simplu aiuritoare (1A, 1F, 1Z, 2E, B30, 29X etc etc) iar intervalele de succedare cam mari (intre 5 si 40 de minute). N-am vazut nici un autobuz cu mai mult de 10 calatori in el. Mai exista un alt operator pentru alte trasee cu indicative la fel de aiurite, acesta are autobuze Van Hool pe motorina, LF, cu AC si mult mai spatioase. Mai si sunt si mici operatori de trasee turistice cu autobuze etajate sau care imita un tramvai de epoca :!: (ar fi trebuit sa pozez asa ceva :roll: )


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 May 2008 00:03 
Foarte sobra acea statie de metrou...observati plafonul in poza 1 cand nu era trenul in statie iar apoi cand este trenul in statie, plafonul este umbrit. Sursa de lumina este undeva intre cele 2 linii. Oare in situatia in care se intalnesc 2 trenuri in aceeasi statie nu devine deranjant acel sistem de iluminare pt pasagerii care stau in tren pe acea parte?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 May 2008 09:59 
Asa sunt toate, absolut toate statiile subterane. Sunt destul de intunecoase (fata de statiile noastre, cel putin) si sunt iluminate numai de jos in sus. Surse de lumina sunt si intre linii, si intre peron si perete. Si statiile de la suprafata mi s-au parut cam intunecate noaptea. Dupa ce m-am obisnuit, mi s-a parut o atmosfera destul de frumoasa in statii, desi era destul de intuneric incat cititul unui ziar sa se faca cu oarece greutate. Iluminatul se face cu neoane puternice (80 sau 100W, judecand dupa lungime si luminiscenta) aflate intr-un fel de sant, astfel incat sa nu deranjeze calatorii din tren.


Top
  
 
 Post subject: Cartele
PostPosted: Sat 03 May 2008 10:31 
Sa vedem si niste cartele... exista abonamente zilnice si cartele "valorice" care functioneaza exact ca SAT-ul bucurestean, ambele nu sunt nominale, pot fi reincarcabile si sunt transmisibile, dar doua persoane nu pot intra una dupa alta in statie cu aceeasi cartela, indiferent de tipul ei. Sistemul lor e mai ciudat, presupune o taxare pe distanta, timp si intervale orare (in orele de varf calatoria pe care o faceam eu de obicei era $4.50 si in afara orelor de varf - $2.35) ceea ce presupune taxarea la iesirea din metrou, nu la intrare, cand cartela doar permite accesul in statie. La iesire cartela trebuie introdusa din nou si atunci are loc taxarea efectiva. Toti turnichetii sunt bidirectionali (intrare / iesire) dar de cele mai multe ori exista turnicheti separati pentru cele doua sensuri, pentru ca sa nu se creeze "ambuteiaje". Calatorii care folosesc metroul au o reducere substantiala la autobuz daca iau un bilet de "rail-to-bus transfer" gratuit, din interiorul statiei. Absolut toate biletele se dau numai la automate. Dimensiunea unei cartele este exact cea a unui card bancar (sau a cartelei Metrorex), un "bus transfer" este mai lung si mai ingust, dar pozele sunt marite de scanner, ca sa se vada mai bine. Sa le vedem:


Attachments:
farecard-fata.jpg
farecard-fata.jpg [ 246.86 KiB | Viewed 4842 times ]
farecard-spate.jpg
farecard-spate.jpg [ 318.09 KiB | Viewed 4841 times ]
bus transfer-fata.jpg
bus transfer-fata.jpg [ 164.85 KiB | Viewed 4843 times ]
bus transfer-spate.jpg
bus transfer-spate.jpg [ 228.92 KiB | Viewed 4841 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group