TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 18 Sep 2018 18:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Mar 2010 14:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Raspunsul primit de la Consiliul Judetean Hunedoara este unul civilizat, dar de non-combat.


Attachments:
Consiliul Judetean Hunedoara.jpg
Consiliul Judetean Hunedoara.jpg [ 119.17 KiB | Viewed 4360 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Sep 2012 21:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Mircea Moloţ vrea linie de troleibuz între Deva şi Hunedoara şi în Valea Jiului

Preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara a anunţat ieri că are în vedere construirea unei linii de troleibuz care să facă legătura între municipiile Deva şi Hunedoara. O a doua linie de troleibuz se vrea a fi construită astfel încât să facă legătura între localităţile din Valea Jiului. Construirea unui astfel de traseu între Deva şi Hunedoara facilitează înfiinţarea conurbaţiei de care se discută de cel puţin şase ani. „Vrem să facem acest lucru între Deva şi Hunedoara şi ăsta este un început pentru conurbaţie. Dacă reţineţi, atunci când discutam problema conurbaţiei acest traseu trebuia să se închidă, să fie un fel de cerc: Deva – Hunedoara – Călan – Simeria – închis în Deva. Deci facem primul tronson Deva – Hunedoara şi sperăm să îl demarăm anul viitor. La fel am propus şi celor din Valea Jiului. Primarii, care au salutat ideea, vor fi parteneri serioşi la acest proiect”, a precizat Mircea Moloţ. Primul pas va fi întocmirea unor Studii de Fezabilitate, iar conducerea CJ Hunedoara are în vedere şi accesarea fondurilor europene pentru realizarea acestui proiect.


http://www.glasul-hd.ro/Mircea-Molo%C5% ... _3176.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2012 08:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Demersuri administrative pentru linia de troleibuz care va lega Deva de Hunedoara


Attachments:
Glasul Hunedoarei.pdf [8.47 MiB]
Downloaded 442 times
troleibuz.jpg
troleibuz.jpg [ 177.3 KiB | Viewed 3422 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2012 08:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Linie de troleibuz între Deva şi Hunedoara

Ieri, consilierii locali şi-au dat acordul de principiu pentru realizarea unei linii de troleu care să lege municipiile Deva şi Hunedoara. Proiectul Green Line HD este susţinut de primăriile Deva şi Hunedoara şi de către Consiliul Judeţean Hunedoara, care este şi lider de proiect. Investiţia va fi realizată în totalitate din fonduri europene. Este vorba despre un proiect care prevede construcţia unei linii de troleu între Deva şi Hunedoara. El a luat naştere după ce mulţi navetişti s-au plâns de preţul biletelor la autobuze şi maxi-taxi. După realizarea investiţiei, preţul transportului va scădea considerabil, potrivit specialiştilor. În Deva, staţiile de troleu vor fi pe bulevardul 22 Decembrie, Decebal şi Calea Zarandului. În Hunedoara, sunt stabilite staţii pe bulevardele Dacia, Republicii şi Traian.


http://www.mesagerulhunedorean.ro/linie ... -hunedoara


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2012 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Proiectul “troleibuzul” prinde contur

“Green Line HD” este ultimul proiect mare de dezvoltare zonală de interes public al Consiliului Judeţean, pentru a cărui realizare instituţia se asociază cu municipiile Deva şi Hunedoara. Autorităţile spun că noul mijloc de transport va reduce la jumătate cheltuielile de deplasare între cele două localităţi şi va da un impuls pozitiv pieţei muncii.

Consiliul Judeţean vrea o legătură mai strânsă între Deva şi Hunedoara, oraşe care stau şi la baza conurbaţiei “Corvina”. Proiectul este gândit în aşa fel încât să fie cofinanţat din programe europene care promovează dezvoltarea sistemelor de transport ce funcţionează cu energie verde.

Autorităţile vor să utilizeze curent electric ieftin pentru funcţionarea troleibuzelor. “Dorim să construim şi să înfiinţăm o linie de troleibuz între Deva şi Hunedoara, care să aducă un plus de confort în acest transport, să aducă un preţ înjumătăţit – sperăm noi – pentru că vom folosi curent electric mai ieftin, pe care îl vom produce tot noi în cadrul acestui proiect, pe conducta de apă de la Deva şi cea de la Hunedoara, împreună cu energia produsă de instalaţia de la Aqualand Deva, unde încălzirea bazinelor se face prin cogenerare şi unde se produce şi o anumită cantitate de curent electric. Acesta are un cost de trei ori mai mic decât cel pe care îl cumpărăm de la Electrica”, explică vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Tiberiu Balint.

Pentru administrarea acestui proiect, se va înfiinţa o societate care va asigura derularea sa: „Noi nu vrem să facem profit din această legătură, aşa că preţul va fi unul scăzut. Credem că astfel vom încuraja piaţa muncii, pentru că Deva oferă locuri de muncă, în timp de locuitorii municipiului Hunedoara au mare nevoie de acestea”, spune vicepreşedintele CJ. Potrivit documentaţiei, se doreşte realizarea unui sistem public de transport interurban de persoane între cele două oraşe, accesibil tuturor locuitorilor din această zonă, la un preţ ce va cuprinde numai costurile de funcţionare ale serviciului de transport şi care „va duce la fluidizarea/accesibilitatea forţei de muncă în zona municipiilor Deva şi Hunedoara, în beneficiul tuturor locuitorilor din această zonă”.

Preţ mic, eficienţă mare

Acordul de asociere între cele trei părţi are în vedere „faptul că pentru cei mai mulţi utilizatori, în special navetişti, costul transportului este insuportabil, devenind astfel o problemă socială importantă a zonei”. Proiectul a fost votat recent de consilierii locali deveni, care şi-au dat astfel acordul pentru asocierea cu cele două unităţi administrative pentru realizarea investiţiei: „Este o iniţiativă a colegilor de la Consiliul Judeţean şi este normal ca două oraşe mari precum Deva şi Hunedoara să aibă şi o linie de troleibuz, pentru că avem în vedere scăderea costurilor celor care fac naveta între cele două municipii între care nu există transport feroviar. Conurbaţia se construieşte încet – încet, pe cale naturală”, spune primarul Devei, Petru Mărginean. În expunerea de motive a proiectului se explică: „Obiectul acordului de asociere este dezvoltarea unui sistem de transport public de călători, curat şi eficient din punct de vedere energetic, prin promovarea proiectului „Green Line HD”. Astfel, linia de troleibuz face legătura între cele două mari oraşe ale judeţului, dar mijloacele de transport preiau călătorii şi de pe principalele artere din Deva şi Hunedoara. Linia de troleibuz are un traseu deja conturat – prin Hunedoara de pe Bulevardul Dacia, pe Bulevardul Republicii şi apoi Bulevardul Traian. În Deva, de pe Calea Zarandului, se pleacă către Bulevardul Decebal şi pe Bulevardul 22 Decembrie în timp ce, între cele două municipii se merge pe DN7, între Deva şi Sântuhalm şi apoi pe DJ 687, între Sântuhalm şi Hunedoara. Se apreciază că, în prezent, sunt peste o mie de persoane care fac naveta zilnic între cele două oraşe ori pentru a ajunge la muncă, ori pentru cumpărături sau a ajunge la cursuri. Pentru un navetist, costul lunar al abonamentului se apropie de 250 de lei, iar cei care folosesc maşina personală cheltuie dublu doar pe combustibil.

Tone de combustibil, zilnic

Proiectul are mai multe etape de realizare. Prima dată se va construi şi realiza infrastructura pentru transportul cu troleibuze, ceea ce implică reţea electrică, fir de contact, stâlpi de susţinere, o staţie de redresare cu atelier de întreţinere şi reparaţii, iar etapa a doua prevede înfiinţarea serviciului public care va realiza efectiv trasportul şi va gestiona infrastructura necesară. În plus, se va reface toată reţeaua de iluminat public între cele două localităţi. Pentru realizarea proiectului, angajaţii primăriilor trebuie să identifice stâlpii de iluminat stradal din Deva şi Hunedoara amplasaţi pe străzile pe care este convenit traseul „Green Line HD”, plus o bandă de teren de 1,5 metri necesară pentru relocarea cablajelor existente. Toate acestea, odată identificate, vor fi date în administrarea Consiliului Judeţean şi puse la dispoziţia proiectului. „Toate cablurile electrice şi de televiziune de pe stâlpi le vom duce în subteran, vom curăţa un pic cerul, ca să zicem aşa. Dacă luăm în calcul şi partea de ecologie, cred că vom avea beneficii majore, pentru că, în ziua de astăzi, peste 1,8 tone de combustibil se ard zilnic între Deva şi Hunedoara, vă daţi seama numai ce poluare se produce astfel, ca să nu mai vorbim de economisirea rezervelor naturale. Cu linia de troleibuz nu se va mai întâmpla acest lucru”, crede Tiberiu Balint. Autorităţile judeţene cred că înjumătăţirea preţului şi confortul transportului îi va determina pe mulţi să renunţe la maşinile personale şi să folosească troleibuzele. „Ne-am gândit la acest proiect având în vedere posibilitatea accesării unor aplicaţii de finanţare din fonduri europene nerambursabile acordate pentru dezvoltarea unor sisteme de transport ecologic şi eficiente energetic”, explică vicepreşedintele CJ Hunedoara. Autorităţile judeţene vor să acceseze în 2014 noua linie de finanţare europeană, dar pentru a avea siguranţa obţinerii fondurilor nerambursabile trebuie însă să aibă totul pregătit din timp. Proiectul va fi implementat în perioada 2014-2020 şi deocamdată nu există o estimare a costurilor.

Troleibuz de conurbaţie

Preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ, a anunţat că se ia în calcul atât construirea acestei linii de troleibuz care să facă legătura între municipiile Deva şi Hunedoara, dar şi a unui traseu mai lung, pentru localităţile din Valea Jiului: „Proiectul a apărut odată cu discuţiile despre realizarea conurbaţiei. Atunci, vorbeam despre un traseu ca un cerc, care unea Deva de Hunedoara, Călan şi Simeria şi apoi închiderea la Deva. Să sperăm că acesta va fi primul tronson, între Deva – Hunedoara, şi am făcut o asemenea propunere şi primarilor din Valea Jiului, care s-au arătat deschişi”.
Proiectul liniei de troleibuz este prins şi în Strategia de dezvoltare a judeţului Hunedoara, unde se prevede introducerea transportului ecologic în conurbaţia Deva – Hunedoara – Simeria. “Green Line HD”, pentru care Consiliul Judeţean Hunedoara este lider de proiect, poate degreva bugetele locale prin accesarea de fonduri de la Uniunea Europeană pentru transportul în comun. Autorităţile vorbeau de ceva ani de înfiinţarea unui operator regional de transport, încă de la demararea planului de amenajare a teritoriului zonal interorăşenesc Deva-Simeria-Hunedoara. Se pare că UE agreează operatorii unici de transport în comun, precum operatorul judeţean Apa Prod, pe motiv că asemenea mijloace ar putea fi folosite de populaţia cu venituri mici, iar biletele ar putea fi, la nevoie, subvenţionate. De fapt, introducerea troleibuzelor între Deva şi Hunedoara reia o discuţie veche de zeci de ani, existentă încă de pe vremea regimului comunist.


http://www.replicahd.ro/?p=6905


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Oct 2012 10:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
HCL Deva 242/2012.


Attachments:
HCL_242_2012.pdf [448.66 KiB]
Downloaded 300 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Oct 2013 16:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Alin Barna: In ce stadiu se situeaza proiectul privind gestionarea transportului public in comun pe relatia Deva-Hunedoara (ideea unui troleibuz) in vederea normalizarii pretului la biletele / abonamentele de calatorie pe aceasta ruta?

Tiberiu Balint: - Cu bucurie afirm ca acest proiect va prinde contur in cel mai scurt timp. Nu este normal ca mobilitatea populatiei sa fie limitata de preturile mari la transport. Ganditi-va ca dintr-un salariu de 700 de lei, un angajat trebuie sa dea 250-300 lei pe naveta. Cu ce mai ramane el? Pe langa ca pierde o ora din zi pe drum in loc sa se joace cu copiii, nici nu are parte de banii munciti, dandu-i pe drum.

Mai adaug si poluarea produsa de cele 3.5 tone de motorina arsa zilnic pe acest traseu de mijloacele actuale de transport si conditiile nu dintre cele mai bune, cu microbuze etc.

Se lucreaza la acest proiect si pot spune ca troleibuzul intre Hunedoara si Deva va circula in viitorul apropiat, cu pretul unui bilet de calatorie situat in jurul valorii de 2 lei!


http://alinbarna.wordpress.com/2013/09/ ... -asteapta/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jan 2014 07:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
Quote:
Troleibuz între Deva şi Hunedoara, obiectiv pentru 2015

Proiectul care va lega Deva de Hunedoara şi printr-o linie de troleibuz va costa, potrivit estimării preliminare, 50 de milioane de euro şi va fi realizat cu fonduri europene. Reprezentanţii Consiliului Judeţean spun că înfiinţarea liniei de troleibuz va duce la scăderea costului transportului între cele două oraşe cel puţin la jumătate, dar va permite şi crearea de locuri de muncă şi va reduce considerabil noxele şi poluarea produsă de combustibilii fosili.

Linia de troleibuz dintre Hunedoara şi Deva va fi realizată cu bani europeni. Proiectul, intitulat acum doi ani “Green Line HD”, reia o intenţie existentă încă de pe vremea administraţiei comuniste şi este cuprins şi în Strategia de dezvoltare a judeţului Hunedoara. “În luna martie va fi finalizat studiul de fezabilitate pentru acest proiect, iar apoi, pe măsură ce se clarifică actele de finanţare ale Uniunii Europene, cu prima ocazie îl vom depune pentru finanţare. Lucrurile ar fi trebuit să fie clare până în 15 ianuarie, pentru ca noi să ştim unde trebuie să îl depunem şi să scriem cererea de finanţare. Deocamdată, Ministerul Fondurilor Europene nu a finalizat strategia de absorbţie a fondurilor”, declară Tiberiu Balint, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara.

“Într-un an de la semnarea cererii de finanţare”

Proiectul prevede reabilitarea sistemului de iluminat public din cele două mari oraşe ale judeţului şi completarea reţelei pe porţiunea de drum interurbană care, deocamdată, nu este deservită de un sistem de lumini stradale. El include staţii, dar şi un depou pentru autovehicule. “Hunedorenii trebuie să ştie că vor avea troleibuz într-un an de la semnarea cererii de finanţare. Acest lucru nu depinde de noi, însă lucrările ar trebui să fie gata într-un an sau în cel mult 14 luni. Aş putea să spun că lucrările vor fi gata într-un an şi jumătate, însă, dacă abia peste un an va fi evaluat proiectul, sigur că acesta nu poate fi gata în câteva luni. Însă, cu proceduri de licitaţie cu tot, noi ne-am putea încadra într-un termen de un an şi jumătate. Ne dorim şi noi ca linia de troleibuz să fie funcţională până la sfârşitul anului 2015, însă acest lucru nu depinde doar de autorităţile judeţene”, explică vicepreşedintele CJ Hunedoara. Un alt proiect, paralel cu cel de realizare a liniei de troleibuz, prevede reabilitarea traseului rutier Sântuhalm – Călan. Autorităţile judeţene spun că şansele ca proiectul “Green Line HD” să fie declarat eligibil sunt mari, în condiţiile în care municipiul Ploieşti, de exemplu, a reuşit în exerciţiul bugetar anterior (2007-2013) să realizeze o linie de troleibuz intra-urbană în valoare de 88 de milioane de euro. “Impactul asupra mediului, asupra afacerilor, a locurilor de muncă, dar şi a economiei în zonă va fi categoric pozitiv”, adaugă Tiberiu Balint.

Biletul de călătorie: de trei ori mai ieftin

În acest moment, aproximativ 1.000 de hunedoreni fac zilnic naveta între Hunedoara şi Deva, dar autorităţile judeţene spun că, după ce linia de troleibuz va deveni funcţională, numărul celor care vor folosi noul mijloc de transport va creşte de şase ori, ajungând la 6.000 de călători în fiecare zi. Preţul unui bilet va scădea şi el, cel puţin la jumătate, dar nu este exclus ca acesta să coste chiar şi numai 2 lei, în condiţiile în care pentru a ajunge în reşedinţa de judeţ, astăzi, un hunedorean trebuie să scoată din buzunar 6 lei. Sistemul public de transport interurban va fi accesibil tuturor hunedorenilor, graţie preţului care va include numai costurile de funcţionare a serviciului. Pentru realizarea liniei de troleibuz, denumită de autorităţi “Green Line HD”, Consiliului Judeţean va lucra în parteneriat cu administraţiile publice locale din Deva şi Hunedoara. Obiectul acordului de asociere este “dezvoltarea unui sistem de transport public de călători, curat şi eficient din punct de vedere energetic”. De aceea, proiectul promovează dezvoltarea unui sistem de transport care funcţionează cu energie regenerabilă. El va facilita şi dezvoltarea naturală a celor două mari oraşe care stau la baza conurbaţiei Corvina: Deva şi Hunedoara. Pentru a obţine curentul electric necesar pentru funcţionarea liniei de troleibuz, autorităţile vor apela la un sistem de generare a energiei electrice, folosind conductele de apă ale celor două oraşe. Acestei surse de energie i se va adăuga, cel mai probabil, şi energie produsă de instalaţia de la Aqualand Deva, unde încălzirea bazinelor se face prin cogenerare, preţul fiind de trei ori mai mic, în comparaţie cu valoarea plătită de autorităţile locale pentru curentul furnizat în reţeaua tradiţională. Autorităţile locale spun că linia de troleibuz va crea noi locuri de muncă încă din faza realizării lucrărilor.

3,5 tone de combustibil arse zilnic

Proiectul va fi realizat în mai multe etape. Prima dintre acestea presupune realizarea infrastructurii pentru transportul cu troleibuze: reţea electrică, stâlpi de susţinere, o staţie de redresare cu atelier de întreţinere şi reparaţii. Cablurile electrice şi de televiziune montate aerian vor fi introduse în subteran. A doua fază implică înfiinţarea serviciului care va realiza efectiv transportul şi va gestiona infrastructura necesară, cel mai probabil un parteneriat public-privat. Linia de troleibuz va fluidiza circulaţia forţei de muncă şi, într-o oarecare măsură, şi circulaţia rutieră, în condiţiile în care mulţi hunedoreni fac naveta cu maşinile între cele două oraşe. Linia de troleibuz va face legătura între cele două mari oraşe ale judeţului, dar va prelua şi călătorii şi de pe principalele artere din Deva şi Hunedoara.

În Hunedoara, troleibuzul va circula pe Bulevardul Dacia, pe Bulevardul Republicii şi apoi pe Bulevardul Traian, iar apoi pe DJ 687, către Sântuhalm şi, în cele din urmă, pe DN7, către Deva. În municipiul reşedinţă de judeţ, linia va parcurge Calea Zarandului, Bulevardul Decebal şi Bulevardul 22 Decembrie. Ulterior, proiectul ar putea fi continuat către Călan şi Simeria, însă şi primarii din Valea Jiului ar fi interesaţi de înfiinţarea unei linii de transport ecologic.

În acest moment, potrivit autorităţilor, pentru transportul între Deva şi Hunedoara, se consumă zilnic 3,5 tone de combustibil.

http://www.replicahd.ro/?p=14199


Nota: Baia Mare, Timisoara, Vaslui au accesat fonduri europene pt. modernizare sau extindere retea de troleibuz. Iasi, Arad, Cluj Napoca, Craiova, Ploiesti pt. infrastructura de tramvai.

Mari absenti: BUCURESTI, Brasov, Sibiu, Satu Mare, Oradea, Iasi (pt. troleibuz), Craiova (pt. troleibuz).


Attachments:
transportatori-deva-hunedoara.jpg
transportatori-deva-hunedoara.jpg [ 129.57 KiB | Viewed 2317 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 23 Oct 2014 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Nov 2014 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46444
COMUNICAT DE PRESĂ

În ultimii ani am fost bombardaţi cu ştiri şi comunicate de presă privind introducerea transportului cu troleibuze pe rutele Deva – Hunedoara, respectiv Petrila – Petroşani, datorită faptului că troleibuzele sunt cele mai ieftine mijloace de transport şi cu poluare zero, argumente corecte.

Comunicările au continuat, dar acum apar alte “soluţii”: în locul troleibuzelor se vorbeşte despre “autobuze electrice”, deoarece “investiţia iniţială este mai mică” şi “cablurile de troleibuz nu sunt estetice” –declaraţii Tiberiu Balint, vicepreşedinte C.J. Hunedoara.

Pentru ca proiectele să nu rămână la stadiul de vorbe, dar cu banii daţi pe studii, pt. a evita viitoarele declaraţii de genul, “autobuzele sunt prea scumpe, să rămână microbuzele” dorim să facem câteva precizări:

-tehnologia autobuzelor electrice se află încă în fază incipientă, experimentală, acestea fiind deocamdată respinse de municipalităţile europene, deoarece nu există încă predictibilitate pt. implementarea lor, acestea au o durată de viaţă scăzută datorată bateriilor, autobuzele sunt zgomotoase, lente, grele, incomode (datorită dulapurilor cu baterii din interiorul vehiculului), consumul specific este mare şi există perioade de imobilizare pt. încărcarea bateriilor. Un autobuz electric a fost testat anul acesta în câteva oraşe din România, fără a exista intenţia achiziţionării unor astfel de vehicule;

-finanţările cu fonduri europene sunt doar pentru transport electric pe cablu (troleibuze, tramvaie), NU şi pentru autobuze fie că acestea sunt hibride, electrice, cu hidrogen, CNG sau orice alt sistem de propulsie.

Valoarea estimată a proiectului troleibuz pe ruta Deva – Hunedoara, de cca 58 milioane euro, include realizarea infrastructurii electrice dar şi a troleibuzelor propriu-zise. Consiliul Judeţean Hunedoara a avut posibilitatea implementării acestui proiect în două etape:

-realizarea infrastructurii electrice cu ajutorul fondurilor de preaderare (perioada 2007-2013) –menţionăm că am informat CJ Hunedoara de existenţa acestor fonduri;

-achiziţionarea troleibuzelor cu ajutorul fondurilor de postaderare (perioada 2014-2020).
La ora actuală, proiectul se poate defalca, Consiliul Judeţean Hunedoara să asigure realizarea infrastructurii electrice, urmând ca după finalizarea investiţiei, traseele să fie scoase la licitaţie, operatorul de transport asigurând achiziţionarea troleibuzelor, dar şi exploatarea/întreţinerea lor.

Dorim să informăm autorităţile dar şi publicul interesat că soluţia corectă este troleibuzul, deoarece acesta raspunde unor parametri esenţiali: economie, ergonomie, ecologie, predictibilitate.

Argumente:

1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută

- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;

- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);
- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor. Se poate folosi energia obţinută din surse regenerabile de energie;

- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen: se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul”: culturile mari de rapiţă deşertifică aproape ireversibil suprafeţe foarte mari de teren. Germania, ce a implementat acest sistem de propulsie, face paşi hotărâţi în sensul renunţării la acesta, bazându-se tot pe tramvaie sau troleibuze).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul

- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;

- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind mai mici;

- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro 5 sau Euro 6) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă;

- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către troleibuz, datorită “bonusului de încredere aferent reţelei electrice”;

- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;

- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate prin reţeaua electrică;
- Nu numai că nu se adoptă transportul cu autobuze electrice dar se testează introducerea reţelelor de troleibuz pe autostrăzi, pt. a fi folosite de TIR-uri, cu montarea de pantografe pt. captarea electricităţii din reţea;

- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii, a aerului condiţionat în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil

- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;

- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică;

- Prin finanţarea introducerii transportului cu troleibuze, se asigură şi refacerea infrastructurii drumurilor pe care să circule acestea, a stâlpilor folosiţi pt. iluminatul public, putându-se realiza şi introducerea în subteran a cablurilor de pe stâlpi.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului

- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic;

- În România amintim proiectele de introducere, extindere şi/sau modernizare (derulate sau în curs de realizare) a transportului cu troleibuze în Baia Mare, zona metropolitană Timişoara, zona metropolitană Cluj Napoca, Vaslui, Oradea, Bucureşti, Mediaş, Galaţi, etc.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group