TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 10:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
RATP asteapta banii de la BERD la mijlocul acestei luni

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi asteapta in continuare peste 2 milioane euro, bani care reprezinta ultima tragere pe care trebuiau sa o faca de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Suma trebuia acordata in cadrul imprumutului de 15 milioane euro, accesat in 2007 pentru modernizarea liniilor de tramvai din oras. Desi lucrarile au fost facute, banii nu au mai ajuns in conturile Regiei sau ale constructorului Martin Rose, care s-a ocupat de investitie. O rezolvare a problemei se asteapta la mijlocul acestei luni, cand oficialii BERD se vor intruni pentru a decide daca mai dau banii la Iasi. "In urma corespondentei pe care am purtat-o cu cei de la BERD, ni s-a transmis ca pe 15 noiembrie va avea loc o intalnire pentru a decide cand se dau acesti bani. Atunci cand s-a facut imprumutul, o parte din fonduri au fost alocate prin Raiffeissen Bank, respectiv 5 milioane euro. Acum, cei de la BERD si de la Raiffeissen trebuie sa-si rezolve problemele pentru a se putea asigura intreaga suma de 2 milioane euro. Banii vor merge direct catre Martin Rose, pentru plata lucrarilor efectuate pana acum", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Lucrarile la liniile de tramvai au debutat in primavara anului 2008. Astfel, au fost inlocuiti peste 16 kilometri de cale de rulare de pe tronsoanele strada Garii - Arcu - Billa - Bacinschi - Silvestru - Canta, Cuza Voda - Targu Cucu, Silvestru - Pod de Piatra - Pasaj Alexandru cel Bun si Nicolae Iorga - Bazar. Investitia a fost estimata la 19,5 milioane euro, suma pentru care concernul german Martin Rose s-a angajat sa faca lucrarile. Dintre acestea, 15 milioane euro au fost imprumutate de la BERD, iar restul sumei a fost asigurata de la bugetul local.


http://www.bzi.ro/ratp-asteapta-banii-d ... uni-194872

Au pixu':
Quote:
bani care reprezinta ultima tragere


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
La Iasi se poate intampla si asa ceva.

Limbaj de director:
Maricel Gherca wrote:
au fost o serie de peripetii


RATP a ratacit un autobuz second-hand

Unul dintre cele 14 autobuze second-hand cumparate recent de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi nu a ajuns inca la destinatie. Autobuzul cumparat cu 3.300 euro rataceste inca pe drumurile tarii din cauza unei defectiuni la cutia de viteze. "Au fost o serie de peripetii, dar majoritatea autobuzelor a ajuns la garajul nostru. Unul singur are o defectiune la cutia de viteze si vom trimite o masina sa-l aduca la Iasi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. El a mai precizat ca, dupa efectuarea reviziei la toate autobuzele, sefii Regiei vor face pregatiri pentru inmatricularea acestora.

Cele 12 autobuze VanHool si 2 de tip Renault, achizitionate de pe drum, de reprezentantii Regiei, vor circula cu numere provizorii pana la inmatricularea definitiva a acestora. "Vom vedea cate autobuze vom inmatricula pana la urma. Noi am calculat ca avem de achitat intre 1.200 si 3.000 euro pentru taxa de prima inmatriculare. Depinde de capacitatea motoarelor. Toate autobuzele au Euro 1 si este posibil ca o parte dintre acestea sa fie lasate pentru piese de schimb. In principiu, vor circula cu numere provizorii, pana vom face rost de bani pentru taxa de prima inmatriculare", a mai spus Maricel Gherca.

Achizitia celor 14 autobuze second-hand a costat Regia 45 mii euro. La acesti bani se adauga si contravaloarea transportului la Iasi, estimata la 20 mii euro. Toate autobuzele care au ajuns la Iasi sunt de capacitate medie si corespund tuturor normelor de transport din Romania si Uniunea Europeana. Cu o lungime maxima de 12 metri, o latime de 2,5 metri si o inaltime de maxim 3 metri, autobuzele cumparate de la VDL Coach & Bus Center Eindhoven fac parte dintr-o serie mai veche de astfel de autovehicule cumparate de RATP. La Iasi mai sunt 20 de autobuze de acest tip, care circula pe linia 19 si 46.


http://www.bzi.ro/ratp-a-ratacit-un-aut ... and-195043


Attachments:
iasi.jpg
iasi.jpg [ 37.57 KiB | Viewed 10076 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
RATP sta pe un butoi de pulbere. Angajatii isi cer drepturile

Sindicalistii RATP solicita fie majorarea salariilor pentru angajati, fie reacordarea tichetelor de masa • Acestea le-au fost retrase la inceputul anului cu promisiunea ca vor primi salarii mai mari

Se agita spiritele in cadrul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Membrii de sindicat ai institutiei sunt nemultumiti de faptul ca, dupa ce au ramas fara tichetele de masa, nu beneficiaza nici de cresterile salariale promise. "In ianuarie, conducerea Regiei a decis sa nu mai acorde tichetele de masa negociate prin contractul colectiv de munca. In schimbul acestora, angajatii urmau sa primeasca o majorare de salariu. Lucru care nu s-a intamplat nici pana acum. Am solicitat o discutie pentru a lamuri problema, pentru ca una am negociat noi, iar alta primesc oamenii", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber din cadrul RATP. Discutiile vor avea loc astazi si se anunta aprinse, mai ales ca RATP este intr-o situatie financiara dificila.

Sefii RATP dau vina pe criza

Contactati telefonic, sefii RATP sustin ca nu au de unde sa satisfaca promisiunile facute sindicalistilor. Incasarile slabe, criza economica, dar si datoriile istorice sunt cauzele principale pentru care revendicarile nu pot fi satisfacute. "Este adevarat ca asa s-a intamplat. Noi am mai avut niste discutii, dar a reiesit ca nu putem sa satisfacem cheltuielile cu acordarea tichetelor de masa. Nici salariile nu au putut fi majorate din cauza crizei si a veniturilor scazute. Vom incerca sa identificam o solutie la discutiile de maine", a afirmat Maricel Gherca, directorul RATP. Conform acestuia, incasarile zilnice ale Regiei au scazut in ultima vreme, pana la 130 mii lei pe zi, bani care abia ajung pentru plata salariilor celor 1.400 de angajati ai institutiei.


http://www.bzi.ro/ratp-sta-pe-un-butoi- ... ile-194995


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Angajatii Regiei de transport fac asfaltari

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) s-a transformat intr-o subdivizie a Citadin SA. Pentru a reduce costurile cu manopera, angajatii Regiei de la calea de rulare s-au apucat de plombat pe langa liniile de tramvai. Astfel, mai multe portiuni de carosabil de langa calea de rulare vor fi reabilitate in urmatoarea perioada. Acestea se afla intr-un stadiu avansat de degradare si reprezinta un pericol pentru siguranta calatorilor care folosesc tramvaiul. O parte din lucrari au inceput ieri, in Podu de Piatra. "Acolo se decapeaza si se ridica liniile la nivelul adecvat. Am incheiat un contract cu cei de la Citadin pentru furnizarea de materiale pentru plombarea gaurilor de langa liniile de tramvai. Ieri am beneficiat de 5 tone de asfalt, pe care le-am si turnat in Podu de Piatra si la Bazar. Lucram cu o echipa de muncitori de la noi pe care i-am specializat in asfaltari pentru a nu fi nevoiti sa angajam alte persoane pe perioade determinate", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Acesta a mai precizat ca si alte sectoare de linii vor fi reabilitate in urmatoarea perioada. "Sunt probleme mari in zona Metalurgie, unde asfaltul de la calea de rulare este stricat. Si in Baza 3 sunt ceva probleme. Incercam sa reabilitam aceste portiuni in functie de cat material primim de la cei de la Citadin. Avem si utilaje proprii pentru asfaltare intre linii, iar materialele le platim din fondurile institutiei", a mai spus Mihai.


http://www.bzi.ro/angajatii-regiei-de-t ... ari-195320


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Nov 2010 08:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
O delegatie din Elvetia va inaugura la Iasi o hala de 200 mii euro

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor inaugura saptamana viitoare prima hala de strunjit rotile direct pe tramvai. O delegatie elvetiana, din partea Secretariatului pentru Cooperare Economica, va veni pe 24 noiembrie la Iasi pentru a taia panglica investitiei de 200 mii euro. "Este vorba de o statie moderna care a fost construita de angajatii nostri de la Sectia II. Masina de strunjit bandaje a fost adusa de la Nurburgring si modificata aici pentru a putea remedia defectiunile tramvaielor fara a le mai scoate de pe boghiuri. A fost un proiect comun in care am colaborat cu o firma din Iasi si cu una din Piatra Neamt", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Acesta a mai precizat ca, astfel, reparatia sistemelor de rulare a tramvaielor va dura mai putin si se va efectua cu mai putini oameni. "In mod clasic, aceasta operatiune dureaza in jur de o saptamana pentru un tramvai. Acesta se ridica pe vinciuri, se scoate boghiul si apoi se strunjeste bandajul. Este, practic, o operatiune de corectare a acelor bandaje care s-au aplatizat din cauza functionarii. Acum, toata aceasta procedura va dura numai o zi", a mai spus Adrian Mihai.

Noua hala va functiona in depoul Regiei din Dacia, iar personalul RATP va fi instruit de partenerii elvetieni cum sa manevreze utilajul.


http://www.bzi.ro/o-delegatie-din-elvet ... uro-196160


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Nov 2010 08:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
In Iasi, statiile de autobuz nu rezista in fata vandalilor

Recent, municipalitatea ieseana a dispus montarea a 50 statii moderne RATP. Nu a trecut mult timp si acestea au inceput sa arate ca dupa bombardament. Dupa o inventariere in detaliu, edilii au tras concluzia ca trebuie schimbate 50 panouri de sticla, care au fost sparte sau crapate de iesenii nervosi sau beti. Astfel, dintr-un total de 50 statii, 28 au nevoie de reparatii serioase. Insa de asta se va ocupa RATP, care de curand a preluat administrarea acestor statii de asteptare. "Cincizeci de panouri de sticla trebuie schimbate din 28 de statii. Se cunoaste ca multe dintre aceste statii au devenit tinte. Vom discuta cu cei de la RATP pentru ca statiile, acum, sunt in administrarea lor. Cele mai mari pagube au fost facute in statiile de pe traseul rond Agronomie - Tudor Vladimirescu", a declarat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si Investitii.

Firma Smart Production SRL s-a ocupat de montarea noilor statii dupa ce a castigat licitatia organizata de primarie, ofertand suma de 780 mii lei fara TVA, in conditiile in care estimarea bugetara era de 820 mii lei fara TVA. Statia consta intr-o copertina, o banca de inox si un city light pe care urmeaza sa fie montata harta orasului. Achizitia face parte din proiectul european Archimedes, in cadrul caruia primaria este partener.


http://www.bzi.ro/in-iasi-statiile-de-a ... lor-196159


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Nov 2010 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Mai multe autobuze pe traseul 19

Oficialii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor suplimenta numarul autobuzelor de pe traseul 19, ca urmare a unor plangeri formulate de calatori. Acestia au reclamat ca trebuie sa astepte un autobuz mai bine de jumatate de ora din cauza ca pe aceasta ruta opereaza doar patru mijloace de transport. In consecinta, RATP va introduce pe acest traseu inca doua autobuze la orele de varf. "Dupa ce vom inmatricula autobuzele Van Hool aduse recent din Olanda, vom suplimenta acest traseu cu inca doua unitati la orele de varf. Astfel, in statii va ajunge cate un autobuz o data la 10 minute", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Acesta a mai precizat ca procedurile de inmatriculare a autobuzelor cumparate din Olanda au inceput deja, urmand a fi definitivate dupa omologarea lor de catre Registrul Auto Roman si Politie.


http://www.bzi.ro/mai-multe-autobuze-pe ... -19-196180


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Nov 2010 12:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
VeÅŸti proaste pentru primarul Nichita

Lucrările la linia de tramvai de TătăraÅŸi au adus municipalitatea în instanÅ£ă. Firma Themeli ConstrucÅ£ii SRL a dat în judecată Primăria, cerând să fie obligată la plata a 2,310 milioane de lei, dar ÅŸi a penalităţilor de întârziere


Din 2008, de când a început înlocuirea căii de rulare a tramvaielor, între cele două părţi au tot fost frecuşuri, municipalitatea reclamând ritmul prea lent al lucrărilor, iar firma – întârzierile în virarea fondurilor. „Pe 13 septembrie am depus la registratura Primăriei factura fiscală ce reprezintă contravaloarea lucrărilor realizate în perioada decembrie 2009 – 30 august 2010. Primăria este obligată să facă aceste plăţi în 20 de zile de la înregistrarea facturii. Vă rugăm să o obligaţi în termen de zece zile la plata debitului şi a penalităţilor de întârziere de 0,1 la sută pe zi, începând cu 5 octombrie”, se arată în acţiunea aflată pe rolul Tribunalului.

Reprezentanţii municipalităţii nu par îngrijoraţi. „Avem încredere în justiţie, deoarece argumentele noastre vor fi imbatabile. Dacă decizia nu ne va fi favorabilă, o vom ataca la instanţele superioare”, ne-a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Primul termen al procesului a fost stabilit pe 3 decembrie.

Primarul Gheorghe Nichita a mai primit o veste proastă. Contestaţia sa împotriva amenzii de 30.000 de lei primite în aprilie de la prefectul Dragomir Tomaşeschi a fost respinsă. Sancţiunea a motivată prin faptul că a refuzat să pună în aplicare decizia judecătorilor Tribunalului privind punerea în posesie cu 0,49 hectare de pădure. Primarul Gheorghe Nichita este însă sigur că va avea câştig de cauză la recurs. „Până acum au fost două procese-verbale prin care am fost amendat de prefect. Am câştigat ambele contestaţii, dar prefectul a făcut recurs. La rândul meu, voi face recurs la această ultimă decizie a instanţei, deoarece în acest dosar am cele mai viabile probe”, a spus dl Nichita.

În schimb, prefectul are parte numai de veşti bune. Zilele trecute, procurorii au decis neînceperea urmăririi penale la o plângere făcută împotriva dlui Tomaşeschi de omul de afaceri Bogdan Ciuhodaru. „Plângerea viza faptul că am afirmat într-o emisiune de televiziune că, dacă ar exista o mafie imobiliară, el ar fi în vârful ei. Rezoluţia dată îmi confirmă acest lucru”, a spus dl Tomaşeschi.


http://www.evenimentul.ro/articol/vesti ... chita.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Nov 2010 09:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Tramvaie noi la RATP din 2011?

Visul ieşenilor de a circula cu mijloace de transport moderne ar putea deveni realitate. Prezent la Cluj la o întâlnire a membrilor Uniunii Române de Transport Public (URTP), directorul RATP Iaşi ne-a declarat că intenţionează să acceseze fonduri europene pentru achiziţia de mijloace de transport în comun noi


„Până acum, Uniunea Europeană a dat bani doar pentru infrastructură, însă din 2011 regiile autonome vor putea depune proiecte referitoare la obţinerea unei finanţări în vederea achiziţiei de mijloace de transport. Este vorba doar de tramvaie şi troleibuze, întrucât la nivelul UE se pune accent pe transportul ecologic”, a spus Maricel Ghercă.

Directorul RATP a mai precizat că s-a întâlnit cu omologi din Polonia, Ungaria şi Bulgaria, ţări unde s-a reuşit achiziţia de tramvaie cu bani nerambursabili. „Cei din Cracovia, spre exemplu, au adus 20 de tramvaie moderne, în urma derulării unui proiect în valoare de 45 milioane de euro”, a spus dl Ghercă.

Singurele mijloace de transport noi aduse în IaÅŸi sunt cele 50 de autobuze MAZ achiziÅ£ionate prin leasing la sfârÅŸitul lui 2005. ÃŽn condiÅ£iile în care preÅ£ul unui autobuz urban trece lejer de 100.000 de euro, iar cel al unui tramvai ajunge la două milioane de euro, RATP a fost nevoită în permanenÅ£ă să recurgă la achiziÅ£ia de maÅŸini ÅŸi tramvaie second hand. Anul acesta, regia ieÅŸeană a adus zece tramvaie în baza unei colaborări cu Guvernul ElveÅ£iei ÅŸi 14 autobuze pentru care a plătit 45.000 de euro.

„Se iau decizii fără să fim consultaţi”

Întâlnirea de la Cluj vine şi cu alte noutăţi pentru RATP Iaşi. „S-au făcut demersuri pentru ca URTP să intre în Consiliul Economic şi Social (n.r. - instituţie publică de interes naţional, tripartită, autonomă, constituită prin Legea 109/1997, cu modificările ulterioare, în scopul realizării dialogului social la nivel naţional dintre patronat, sindicate şi Guvern şi a climatului de stabilitate şi pace socială). Ideea ar fi că se iau decizii în ceea ce priveşte activitatea transportatorilor publici, fără să ne consulte şi pe noi cineva. Or, vrem să avem şi noi un cuvânt de spus la nivelul ministerelor”, a mai spus dl Ghercă.


http://www.evenimentul.ro/articol/tramv ... -2011.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Nov 2010 09:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Cred ca aceste autobuze reprezinta o achizitie buna pt. RATP. Ca si confort asigurat probabil ca fac toti banii. Insa transformarea Renault-urilor (GPL) inseamna bani aruncati. De altfel, tot proiectul "Civitas" mi se pare tichia de margaritar de pe capul chelului, o mare minciuna ambalata frumos pt. a fi servita amarastenilor. Sunt curios cati bani a cheltuit municipalitatea pana in prezent, cat a fost finantare nerambursabila.

Regia de Transport a scos la strada alte autobuze second-hand

Cele 14 autobuze second-hand achizitionate recent de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) au fost inmatriculate, o parte circuland deja. Acestea vor inlocui treptat autobuzele care au nevoie de reparatii capitale in aceasta iarna. "Unul din cele doua Renault-uri cumparate a fost trimis la Bucuresti pentru a fi transformat sa poata functiona pe GPL. Alte doua autobuze Van Hool A500 suplimenteaza traseul 19 intrucat acolo au fost numeroase plangeri ca circula putine autobuze. Deocamdata, toate autobuzele au fost inmatriculate provizoriu, pentru trei luni", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

In total, investitia in noua serie de autobuze second-hand se ridica la 45 mii euro. La aceasta se adauga si costurile de transport pana la Iasi, estimate la inca 20 mii euro. Toate autobuzele care au ajuns la Iasi sunt de capacitate medie si corespund tuturor normelor de transport din Romania si Uniunea Europeana. Cu o lungime maxima de 12 metri, o latime de 2,5 metri si o inaltime de maxim 3 metri, autobuzele cumparate de la VDL Coach & Bus Center Eindhoven fac parte dintr-o serie mai veche de astfel de autovehicule cumparate de RATP. La Iasi mai sunt 20 de autobuze de acest tip, care circula pe liniile 19 si 46.


http://www.bzi.ro/regia-de-transport-a- ... and-197752


Attachments:
VDL_Coach_Bus_Center_Eindhoven.jpg
VDL_Coach_Bus_Center_Eindhoven.jpg [ 39.08 KiB | Viewed 9917 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Dec 2010 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Verdict usturator, de 20 milioane euro: "Problema traficului nu se va rezolva niciodata"

Firma care a facut studiul de fezabilitate pentru fluidizarea traficului din oras nu ofera garantii • Reprezentantii Search Corporation SRL au primit 172 mii lei fara TVA pentru a declara ca problema traficului din Iasi nu va fi rezolvata • "Problema traficului nu se va rezolva niciodata. Trebuie sa urmarim sa imbunatatim. Aceasta arhitectura nu este inventia noastra. Se practica in toata Europa: Viena, Paris", a spus Daniel Cotiga, reprezentant Search Corporation • Proiectul are o valoare de 20 milioane euro si va fi depus spre finantare • Chiar daca au avut unele obiectii, consilierii locali au votat ieri in unanimitate documentatia realizata de firma


Dupa indelungi discutii, consilierii locali au votat ieri in plen un proiect in valoare de 20 milioane euro. Sistemul de management de trafic in municipiu, ce contine indicatorii tehnico-economici si studiul de fezabilitate, a fost prezentat in sedinta Consiliului Local de reprezentantii firmei Search Corporation SRL. Firma nu este la primul contract cu primaria, consilierii locali explicand, mai in gluma, mai in serios, ca a devenit o directie a municipalitatii. Proiectul urmeaza sa beneficieze de fonduri europene. "Proiectul cuprinde 90 intersectii din care 15 au fost incluse in coridorul Civitas. Sistemul este compus dintr-o retea de telecomunicatii prin fibra optica. Se vor transmite date de la o intersectie la alta. Stim ca a mai fost facut un studiu de circulatie. Simularile au fost facute pentru traficul din 2020. Sunt date preluate si din studiul anterior. Problema traficului nu se va rezolva niciodata. Trebuie sa urmarim sa imbunatatim. Aceasta arhitectura nu este inventia noastra. Se practica in toata Europa: Viena, Paris", a spus Daniel Cotiga, reprezentant Search Corporation. Si primarul Gheorghe Nichita si-a dat seama ca proiectul nu este spectaculos, chiar daca implica o cheltuiala enorma. "Sistemul nu este spectaculos. Ii simti lipsa cand nu-l ai. In cadrul proiectului costa foarte mult fibra optica. Suntem obligati sa o bagam noi in pamant (70 kilometri de santuri in oras - n.r.)", a precizat primarul.

Prea scump

Consilierii locali au atras atentia ca valoarea proiectului este destul de mare si ca sistemul nu contine indicatore pentru parcari. Cel mai incisiv a fost consilierul PNL, Camelia Gavrila. "Cand voi vedea strazi, parcari, putem gandi si acest sistem. Nu-mi trebuie un sistem care sa-mi spuna ca la ora 08.00 este trafic infernal. Dupa ce am vazut sumele, cred ca ar trebui sa fim mai rezervati", a spus Gavrila. Chiar si asa, proiectul a fost votat in unanimitate.

Echipamentele care se cumpara

Prin noul sistem, edilii vor putea supraveghea traficul in amanunt. Astfel, prin preluarea imaginilor din trafic se va sti cu exactitate marca masinii, numarul de inmatriculare si viteza cu care circula. Edilii au anuntat o serie de echipamente care vor trebui achizitionate in momentul implementarii: automate de dirijare a circulatiei - 72 buc., semafoare auto, pietoni - 1.000 buc., camere detectie video - 634 buc., camere de supraveghere - 59 buc., stalpi semafoare - 695 buc., camere (canale pentru fibra optica) de tragere - 1.635 buc., indicatoare rutiere - 4.518 buc. Vor fi facute si marcaje pe o suprafata de 25.924 mii metri patrati. Pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, Search Corporation a castigat licitatia organizata de primarie ofertand suma de 172.357 lei fara TVA.


http://www.bzi.ro/verdict-usturator-de- ... ata-198811


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Dec 2010 14:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
A fost modificat contractul dintre BERD, RATP si primarie

Contractul de credit incheiat intre Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si primaria ieseana privind reabilitarea liniilor de tramvai din municipiu a fost modificat. Din cauza ca municipalitatea, in calitate de titular al imprumutului, nu a efectuat inca ultima tragere din imprumutul de 15 milioane euro luat de la BERD, intelegerea va fi prelungita pana la sfarsitul anului. "Perioada de angajament in care municipiul poate efectua trageri s-a incheiat la data de 15 februarie 2010. Tinand cont de faptul ca suma trasa efectiv din credit pana la aceasta data este in valoare de 12,9 milioane euro, se impune incheierea unui act aditional pentru prelungirea perioadei de angajament pana la data de 31 decembrie 2010, pentru efectuarea ultimei trageri din credit", se arata intr-o hotarare aprobata ieri de Consiliul Local.

Mai mult, pentru a fi siguri ca-si vor primi banii la timp, reprezentantii BERD au solicitat municipalitatii si deschiderea unui cont Escrow, in care vor fi depozitati banii necesari pentru ratele catre banca. Contul va deschis la o sucursala a bancii Millenium, intelegere agreata de BERD, dar si de Ministerul de Finante. "Pentru a fi siguri ca-si vor primi ratele la timp, BERD a solicitat ca inainte cu 6 luni de data platii ratei sa depozitam in acest cont, lunar, cate o sesime din valoarea pe care o avem de returnat. Astfel, daca vom avea de achitat o rata in iunie, de exemplu, noi va trebui sa depozitam ceva bani incepand cu luna ianuarie. Prin acest procedeu banca se asigura ca va primi banii la timp", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Singurii care nu au votat proiectele de hotarare referitoare la intelegerile dintre Regie si BERD au fost reprezentantii PD-L. "Proiectele au fost aduse foarte tarziu, iar in ziua sedintei au fost modificate. Intrucat nu am avut timp sa le studiem si sa intelegem despre ce este vorba, am decis sa ne abtinem", a declarat Gabriel Grigore, liderul de grup al consilierilor PD-L in Consiliul Local.


http://www.bzi.ro/a-fost-modificat-cont ... rie-198810


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Dec 2010 09:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Un titlu rautacios si mincinos.

Tramvaiele transportă mai mulţi colindători decât călători!

Dacă vreţi să scăpaţi de cerşetorii din mijloacele de transport în comun, nu le daţi bani! Acesta este sfatul pe care reprezentanţii RATP îl dau ieşenilor nemulţumiţi de faptul că în ultima perioadă se remarcă o creştere a numărului celor care „plimbă ursul” prin autobuzele şi tramvaiele regiei


Oricât de mult s-ar strădui reprezentanţii Poliţiei Comunitare să ne convingă de faptul că acţiunile lor au ca rezultat stârpirea cerşetorilor, numărul celor care fac bani apelând la mila publicului confirmă ineficienţa măsurilor luate de oamenii legii. Cel puţin în zona transportului public, nu există autobuz sau tramvai în care să nu vezi puradei gălăgioşi şi murdari, care, în spiritul datinilor hibernale, scot bani din buzunarele călătorilor milostivi. Fără a fi nou, fenomenul pare să nu mai deranjeze pe nimeni, decât poate pe acei ieşeni care plătesc sume destul de mari pentru a călători în condiţii decente. „Circul cu tramvaiul zilnic şi aproape de fiecare dată am parte de colindători, ursari sau ce-or mai fi ei… Oare nu se poate face nimic pentru a scăpa de aceşti cerşetori?”, ne-a spus Carolina P, pensionară. „N-am nimic împotrivă să ascult un colind, fie şi în tramvai. Dar, din păcate, numai colind nu se poate numi ceea ce interpretează aceşti puradei. Deunăzi l-am văzut pe unul care a bolborosit ceva pe limba lui, dar a cerut bani în româneşte! Şi mai zic că aşa-i tradiţia iarna…”, s-a amuzat un alt ieşean.

În privinţa măsurilor concrete, reprezentanţii RATP susţin că au mâinile legate. Teama de a nu-i provoca pe cerşetori este mai mare decât dorinţa de a le asigura ieşenilor un transport civilizat. „Au fost ani în care vatmanul sau şoferul ieşeau din cabine pentru a-i alunga pe cerşetori. Imediat erau înjuraţi, iar în unele cazuri se ajungea la geamuri sparte de pietrele aruncate de cei coborâţi din tramvai. Prin urmare, considerăm că măsurile pentru eradicarea fenomenului ar trebui să vină din partea Poliţiei Comunitare, cu care RATP a încheiat un parteneriat. Pe de altă parte, numărul cerşetorilor ar fi redus dacă ieşenii nu le-ar mai da bani. Nu cred că cerşetorilor le dă mâna să îndure frigul dacă nu mai scot nimic”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.evenimentul.ro/articol/tramv ... atori.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Dec 2010 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Hotii au furat o parte din reteaua de troleibuz din CUG

O parte din reteaua de troleibuz a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a fost furata, ieri, din rondul CUG. Hotii au reusit sa fure 80 de kilograme de sarma de cupru, prejudiciul creat fiind de 1.600 lei. Din primele cercetari rezulta ca indivizii au folosit o scara de lemn pe care au abandonat-o la fata locului.

Reprezentantii RATP au anuntat ca au sesizat Sectia 6, care efectueaza in prezent cercetari pentru identificarea autorilor furtului. Totodata, acestia ii avertizeaza pe cei care doresc sa se "aventureze" in astfel de fapte ca reteaua se afla sub tensiune, existand pericolul de electrocutare.


http://www.bzi.ro/hotii-au-furat-o-part ... ug-199946#


Attachments:
w240xh240_retea_troleibuz.jpg
w240xh240_retea_troleibuz.jpg [ 36.82 KiB | Viewed 9783 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Dec 2010 17:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
Hotii au reusit sa fure 80 de kilograme de sarma de cupru, prejudiciul creat fiind de 1.600 lei.
In ce tara din lume 1000 grame de cupru 99,5% laminat in profil special mai costa 20 lei (4,5 EUR)??? Chiar si cablurile banale electrice costa de cateva ori mai mult. Am impresia ca sunt mai mari hoti cei care au pus aceasta valoare in contabilitatea regiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Dec 2010 09:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
I-auzi ce spune dl. director Gherca, ca se fisureaza cuprul. Dar reteaua fostei linii de troleibuz nr. 44 nu s-a fisurat? Au dat-o jos URGENT, sa nu incurce socotelile unora din Primaria Iasi.
Pacat ca s-a ajuns aici. Eu am tot respectul pt. managerul Gherca, care doreste revenirea troleibuzului in Iasi. Evident, tot dispretul pt. leguma angajata pe pile la RATP, ce-si permite sa comunice in numele Conducerii Regiei, pe forumul oficial al unitatii.

Hotii au furat sarma de troleibuz a RATP

Peste 60 metri de retea de troleibuz apartinand Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost furati miercuri seara de mai multe persoane necunoscute. Hotii au ignorat complet faptul ca reteaua era sub tensiune si au reusit sa subtilizeze aproape 80 kilograme de fir de cupru. Paguba se ridica la 1.600 lei, reprezentantii Regiei facand deja plangere la Sectia 6 de Politie. "Hotii au actionat noaptea, la fata locului fiind gasita si o scara de lemn cu care au ajuns la linii. S-a furat toata reteaua de la rondul CUG, persoanele ignorand complet faptul ca reteaua este sub tensiune. Este si o zona putin iluminata, astfel ca acestia au putut actiona fara a fi deranjati, probabil, de nimeni. Noi am facut plangere la Politie si asteptam rezultatul. Atentionam iesenii sa nu incerce sa fure reteaua intrucat este sub tensiune de 600 volti, ceea ce ar putea duce la incidente nefericite", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Seful Regiei a mai precizat ca reteaua de troleibuz din oras nu poate fi stransa pentru ca s-ar deteriora. "Cand am scos troleibuzele, am luat decizia de a nu mai scoate si reteaua de pe stalpi. Daca am strange-o, s-ar fisura din cauza ca sarma de cupru este foarte fragila. Noi mai scoatem cate o bucata atunci cand avem nevoie, dar in rest preferam sa o lasam pe stalpi", a mai spus Maricel Gherca.


http://www.bzi.ro/hotii-au-furat-sarma- ... atp-200056


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Dec 2010 15:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Transport public in perioada Craciun-Revelion.


Attachments:
planif2.jpg
planif2.jpg [ 375.76 KiB | Viewed 9632 times ]
craciun2010.jpg
craciun2010.jpg [ 145.64 KiB | Viewed 9631 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Jan 2011 21:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Asta da, idiotenie! Se pare ca cineva avea totusi dreptate cand afirma ca insasi existenta tramvaiului a fost periclitata de administratia Nichita. De ce sa distrugi acel loc in care tramvaiul putea circula nestingherit, aducand trafic zgomotos intr-o zona locuita? O oaza verde pt. tramvaie si pt. oameni risca sa fie distrusa. Pacat!

Desfiintare a liniei de tramvai dintre Podul de Piatra si Podul Ros?

Aceasta ar urma sa fie transformata in strada
.

Linia de tramvai dintre Podul de Piatra si Podu Ros ar putea fi eliminata. Ideea nu este noua, dar pina acum nu a fost pusa in practica. In locul liniilor de tramvai ar urma sa fie amenajata o strada.

"Avem acel proiect prin care vrem sa reabilitam splaiurile Bahluiului. Putem include si aceasta investitie dintre Podul de Piatra si Podu Ros. Proiectul ar include strazile din zona riului, dar si podurile de peste Bahlui. Pentru modernizarea strazilor avem si proiecte tehnice, iar pentru poduri, studii de fezabilitate. Mai trebuie ca o firma sa le prinda intr-un proiect care apoi sa fie depus pe fonduri europene", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei.

Proiectul privind arterele si podurile din zona riului Bahlui se afla pe o lista de rezerva a municipalitatii pentru a intra la finantare pe axa I din Programul Operational Regional. Investitiile ar fi insa imense. Conform unor date de la Primarie, doar asfaltarea portiunii dintre Podul de Piatra si Podu Ros ar costa in jur de sase milioane de lei.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/desfii ... os~ni6umi/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Jan 2011 09:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
RATP a scos la strada frigidere pe roti

Zeci de mii de ieseni care sunt nevoiti sa circule zilnic cu mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) trebuie sa suporte frigul patrunzator din autobuze. Desi au fost dati nu mai putin de 200 mii euro pentru un autobuz MAZ, ele devin adevarate frigidere pe roti. Instalatiile de incalzire fie sunt defecte, fie nu fac fata temperaturilor extrem de scazute inregistrate in ultima vreme. Sefii RATP sustin ca nu au ce face si ca din cauza temperaturilor cedeaza chiar si instalatiile tramvaielor, mult mai rezistente decat cele din autobuze. "La tramvaie functioneaza instalatiile la aproape toate mijloacele scoase la strada. La autobuze sunt, insa, cele mai mari probleme. Au fost, totusi, temperaturi de minus 16 grade afara. Ba mai mult, dimineata au cedat doua autobuze pe traseu. La unul de tip VanHool, din cauza unui dop de gheata, s-a blocat instalatia de aer. L-am tractat in garaj si in cateva ore a devenit functional din nou. Pur si simplu, nu avem solutii impotriva frigului", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

De parca frigul nu era de ajuns, din cauza aglomeratiei din trafic, de ieri iesenii ajung si mai tarziu la serviciu. In zone ca pasajul Galata, Pasarela Nicolina sau Podu-Ros autobuzele RATP sunt aproape blocate. "A reinceput scoala si este normal ca traficul sa se aglomereze. Din pacate, la pasajul Galata nu avem ce face pana nu se receptioneaza lucrarile de la bulevardul Nicolae Iorga. Noi am aprobat ca la iesirea din pasaj soferii sa faca obligatoriu dreapta spre Gara Nicolina. Aici dorim sa amenajam un sens giratoriu ca sa se poata intoarce spre Podu de Piatra. Nu putem sa facem insa nici o interventie, pana nu se receptioneaza drumul", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic si de investitii al Primariei Iasi.


http://www.bzi.ro/ratp-a-scos-la-strada ... oti-202151


Attachments:
Frigidere RATP.jpg
Frigidere RATP.jpg [ 40.41 KiB | Viewed 9522 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Cel mai lung tramvai din Iasi, scos la strada

Cel mai mare tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) va iesi in curand la strada. Este vorba de un tramvai dublu articulat, model GT8, unicat in Iasi, care a fost achizitionat in 2009 de la Augsburg. Are o capacitate de 253 locuri, din care 61 pe scaune. Prima data va circula pe traseul numarul 5. "Este un tramvai adus odata cu tramvaiele GT 4 cumparate de la Augsburg. El a fost adus si a fost verificat de mecanicii nostri, iar noaptea trecuta (acum doua zile - n.r.) a fost scos in probe. Se comporta foarte bine, motiv pentru care va fi scos in curand la strada. Este cel mai mare tramvai pe care-l avem in depou si care va rula prin oras", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/cel-mai-lung-tramvai- ... oto-203274


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 105.76 KiB | Viewed 9444 times ]
2.jpg
2.jpg [ 70.73 KiB | Viewed 9446 times ]
3.jpg
3.jpg [ 113.04 KiB | Viewed 9445 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Jan 2011 09:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Locul unde Moartea pandeste in fiecare zi

Un experiment facut ieri de reporterii BUNA ZIUA IASI in mai multe statii ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi arata ca accidentul produs in urma cu cateva zile, cand o studenta a fost luata in plin de o masina in timp ce cobora din tramvai, se poate repeta oricand • Statiile fara refugii de pe bulevardul Carol, cele din Canta sau din zona industriala sunt adevarate zone de risc pentru pietoni • Numai ieri, intr-un interval de doar o ora, mai multe masini nu au acordat prioritate calatorilor care coborau din tramvaiele oprite regulamentar la statia de la bauMax • Multi soferi uita sa opreasca in aceste statii, desi sunt obligati, si au tendinta de a forta trecerea • Asa se face ca ieri doua persoane au fost la un pas de a fi izbite de un autoturism Dacia Logan • Soferul a oprit la doar cativa centimetri de femeile care coborau din tramvai • Imaginile pot fi urmarite in exclusivitate pe site-ul www.bzi.ro

Iasul este un oras periculos chiar si pentru cei care traverseaza regulamentar. Cazul studentei care a fost lovita in plin de o masina in timp ce cobora din tramvai se poate repeta oricand. Zeci de statii fara refugii ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sunt adevarate zone de risc pentru pietonii care coboara din tramvaie. Desi sunt semnalizate, iar soferii au obligatia sa opreasca la stationarea tramvaiului, multi dintre ei uita sa o mai faca.

Asa se face ca numai ieri, la una dintre cele mai periculoase statii de tramvai din oras, mai multi soferi au fortat trecerea, neacordand prioritate pietonilor. Ba mai mult, doua femei care coborasera in statia de la bauMax puteau avea soarta studentei accidentate in Copou. Masina, o Dacie Logan, condusa de un sofer inconstient, s-a oprit la cativa centimetri de cele doua femei, dupa o frana brusca.

Imaginile surprinse de reporterii BUNA ZIUA IASI nu mai au nevoie de nici un comentariu.

Statia de la bauMax e cea mai periculoasa

Ieri, reporterii BUNA ZIUA IASI au urmarit timp de ora cum urca si coboara calatorii in statia din fata centrului comercial bauMax. Locul in care opresc tramvaiele RATP este complet ignorat de soferii ieseni, cu toate ca locul este semnalizat prin semne de circulatie. Cel putin cinci masini au trecut pe langa tramvaiele care erau oprite in statii. "E foarte periculos, domnule, cand cobori aici. Eu ma dau jos in fiecare zi in aceasta statie si intotdeauna ma uit in stanga si in dreapta dupa masini. Soferii nu respecta nici o regula de circulatie. Eu am noroc ca sunt tanar si ma feresc, dar un batran sau un copil ce face?", ne-a marturisit un calator in timp ce cobora din tramvai.

O alta zona de risc, monitorizata ieri, este statia Bicaz. Refugiul pietonal dinspre Dacia spre Zimbru nu beneficiaza de trecere de pietoni, iar calatorii, neavand alta solutie, traverseaza prin locuri interzise. Soferii care circula prin zona nu au vreun gand sa incetineasca. Spun, insa, ca, in lipsa marcajului pietonal, sunt nevoiti sa se fereasca de pietoni. "Nu exista nici un semn nimic. Toti trec alandala prin zona, iar alta solutie nu ai decat sa acorzi prioritate pietonului. Chiar daca acesta travereseaza prin loc nepermis. Altfel ajungi sa platesti", a declarat un taximetrist care circula zilnic pe acolo.

Pericole si pe Copou, in Canta, in Metalurgie

Oficialii RATP cunosc situatia, dar nu au cum sa intervina. Nici macar refugiile pietonale nu sunt o solutie, spun acestia, din cauza strazilor extrem de inguste. "Intr-adevar, sunt mai multe zone din oras in care exista astfel de pericole. Este vorba de Copou, unde de altfel s-a si produs recent un eveniment nefericit, de Canta, in zona strazii Sergent Grigore Ioan, la bauMax, unde este o situatie intr-adevar speciala, dar si in zona Metalurgie. Toate statiile sunt semnalizate prin indicatoare, iar soferii ar trebui sa tina cont de ele chiar si atunci cand tramvaiul opreste in statii. Daca am face refugii pietonale in aceasta zona, am incurca circulatia. Si asta din cauza tramei stradale extrem de inguste", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Primaria strange din umeri

Chiar daca problema este cunoscuta la nivelul autoritatilor locale, acestea sustin ca nu au solutii. Totusi, in alte orase, in care sefii acestora se preocupa de siguranta cetatenilor, statiile respective sunt atentionate prin marcaje speciale de culoare galbena. Oficilii municipalitatii considera, insa, aceasta solutie ca fiind inutila. "Degeaba facem noi aceste marcaje, pentru ca, daca e zapada sau e murdar carosabilul, soferii nu au cum sa le vada. Noi putem sa facem orice tip de marcaje, aflate in concordanta cu prevederile Codului Rutier, dar daca ele nu sunt respectate de soferi, nu avem ce face. Asa cum la o trecere nesemnalizata de cale ferata soferul care nu se asigura poarta intreaga vina daca este lovit de tren, asa si aici, cei care nu respecta regulile de circulatie sunt in culpa", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.


http://www.bzi.ro/locul-unde-moartea-pa ... deo-204087


Attachments:
statie-1.jpg
statie-1.jpg [ 30.09 KiB | Viewed 9372 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Jan 2011 10:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Depoul RATP, semnalizat cu semafoare pentru pietoni

Ieri, la intrarea in depoul RATP de la Gara au fost montate semafoare pe galben intermitent. "Pentru a preintampina evenimente de acest gen, am decis sa punem acele semafoare. Oricum, intrarea in depou era semnalizata si inainte prin semne de circulatie, dar se pare ca nu erau luate in seama de trecatori. Aici nu e trecere de pietoni, dar pentru a-i face cumva atenti pe trecatori, am montat semafoarele in ambele parti ale trotuarului", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Reamintim ca pe 10 ianuarie un batran de 73 ani a fost lovit de un tramvai in timp ce trecea prin fata portii depoului. S-a ales cu traumatism cranio-cerebral sever si cu rani la nivelul fetei si mainii stangi.
Se pare ca accidentele se tin lant de angajatii Regiei. In urma cu doua zile, soferul unui autobuz al RATP a lovit un autoturism in fata hotelului Europa. El va fi sanctionat conform Regulamentului de Ordine Interioara al Regiei, fiind declarat vinovat de incident. In aceeasi zi, un tramvai a fost avariat de un autoturism in Podu de Piatra, RATP urmand sa-si recupereze pagubele de pe asigurarea autoturismului.


http://www.bzi.ro/depoul-ratp-semnaliza ... oni-204391


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Jan 2011 10:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Themeli a pierdut procesul cu Primăria

Firma Themeli Construcţii SRL, care a lucrat la liniile de tramvai din Tătăraşi, a pierdut procesul intentat Primăriei. Din 2008, de când a început înlocuirea căii de rulare a tramvaielor, între cele două părţi au tot fost frecuşuri, municipalitatea reclamând ritmul prea lent al lucrărilor, iar firma – întârzierile în virarea fondurilor


În toamna lui 2010, societatea a cerut la Tribunal ca municipalitatea să fie obligată la plata a 2,310 milioane de lei, dar şi a penalităţilor de întârziere. „Pe 13 septembrie am depus la registratura Primăriei factura fiscală ce reprezintă contravaloarea lucrărilor realizate în perioada decembrie 2009 – 30 august 2010. Primăria este obligată să facă aceste plăţi în 20 de zile de la înregistrarea facturii. Vă rugăm să o obligaţi în termen de zece zile la plata debitului şi a penalităţilor de întârziere de 0,1 la sută pe zi, începând cu 5 octombrie”, au arătat şefii firmei.

Judecătorii nu au plecat însă urechea la argumentele grecilor, ci la cele ale şefilor municipalităţii, care au justificat neplata prin tărăgănarea lucrărilor. „A fost respinsă ca neîntemeiată cererea formulată de Themeli Construcţii SRL în contradictor cu municipiul Iaşi, reprezentat prin Primarul municipiului”, ne-a spus dna Daniela Amancei, purtătorul de cuvânt al Tribunalului.

Reprezentanţilor municipalităţii soluţia li se pare firească. „Aşa cum e şi normal, de situaţia lucrărilor şi de întârzierea acestora se face răspunzătoare firma Themeli. Justiţia a confirmat că demersurile noastre pentru tragerea la răspundere a acestei firme sunt temeinice. Se va încerca finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor”, ne-a spus dl Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei.


http://www.evenimentul.ro/articol/theme ... maria.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Feb 2011 08:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Daca ar fi avut troleibuze nu s-ar fi intamplat asa-ceva! Bine ca bagat o groaza de bani in reteaua de troleibuz si n-o folosesc si continua sa arunce bani pe mofturi gen montarea instalatiilor GPL pe autobuzele Renault!

Autobuzele RATP au cedat in fata frigului

Mai multe autobuze al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au cedat in ultima perioada din cauza temperaturilor extrem de scazute. Este vorba in special de instalatiile de incalzire ale MAZ-urilor. Din cauza unor defectiuni, acestea nu mai fac fata, astfel ca frigul a inceput sa persiste in mijloacele de transport in comun. "Este vorba, intr-adevar, de niste defectiuni la sistemele de incalzire ale MAZ-urilor, pe care incercam sa le remediem. In unele autobuze merg acum doar convertoarele, de asta nu fac fata temperaturilor. Problema se va rezolva cat de curand", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/autobuzele-ratp-au-ce ... lui-205847


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Feb 2011 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
RATP nu are bani sa cumpere autobuze noi

Iesenii nu vor avea parte nici in acest an de autobuze noi. Desi au stabilit cum vor arata cele 50 autobuze pe care tot incearca sa le achizitioneze de cativa ani, sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca nu au bani pentru cumpararea lor. Singurele posibilitati de modernizare a parcului prevad doar achizitia unor mijloace electrice de transport. "Nu avem bani de autobuze. Uniunea Europeana aloca bani doar pentru transportul electric. Sa vedem ce posibilitati vom avea in acest an, dar, sincer, nu cred ca avem fonduri pentru autobuze. In plus, la inceputul anului trecut Guvernul a dat o Ordonanta de Urgenta prin care interzice autoritatilor locale efectuarea unor achizitii", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

Acesta a precizat si cum vor trebui sa arate autobuzele, in cazul in care vor fi achizitionate candva. Cele 50 mijloace de transport vor trebui sa aiba minim 100 locuri, din care 30-35 scaune, aer conditionat atat pentru sofer, cat si pentru calatori, precum si panouri cu afisaj electronic.

Autobuzele vor avea o lungime maxima de 12 m si trebuie sa respecte normele de poluare Euro 4. Acestea sunt cerintele minime trecute in caietul de sarcini pe care oficialii RATP il au pregatit, in cazul in care se vor obtine fondurile necesare pentru achizitie. Anul trecut, sefii primariei intentionau sa cumpere autobuzele prin accesarea unui imprumut de 50 milioane euro, dar acesta nu s-a materializat nici pana astazi.


http://www.bzi.ro/ratp-nu-are-bani-sa-c ... noi-206201


Attachments:
22.jpg
22.jpg [ 42.97 KiB | Viewed 9262 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Feb 2011 08:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Ce legatura o fi avand titlul cu continutul articolului? A, o fi vreo metafora si eu nu m-am prins... Cinstit, ce rost isi au astfel de "stiri"?

Tramvaiele risca sa inghete pe sine

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi risca sa ramana fara energie electrica. Furnizorul de energie Tinmar IND SA Bucuresti a transmis o notificare catre sefii Regiei prin care solicita plata facturilor scadente. Este vorba de peste 600 mii lei pe care RATP trebuia sa-i achite pana la data de 1 februarie. Regia mai are de platit facturile pentru patru luni, respectiv octombrie, noiembrie, decembrie si ianuarie, suma totala ridicandu-se la 1,2 milioane lei. "In ultimele luni a crescut foarte mult consumul de energie electrica, avand in vedere ca este iarna si am fost nevoiti sa asiguram caldura in tramvaie. Noi facem plata la 60 zile, dar acum avem de platit nu mai putin de 600 mii pentru ca cei de la Tinmar IND SA sa nu ne sisteze curentul. Vom cauta sa alocam banii necesari din incasari, dar am solicitat si ajutorul municipalitatii in acest sens", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Regia are de incasat de la municipalitatea ieseana aproape 10 milioane lei, in contul gratuitatilor pe care sefii sai le-au acordat pensionarilor si altor categorii sociale in 2009.

SC Tinmar IND SA a devenit furnizorul de energie electrica al RATP in 2008, cand a castigat o licitatie organizata in acest sens. In 2009, sefii Regiei au semnat un nou contract pentru o perioada de trei ani, valoarea acestuia fiind de 4,4 milioane lei / an.


http://www.bzi.ro/tramvaiele-risca-sa-i ... ine-206200


Attachments:
tramvai_pe_Cuza_Voda.jpg
tramvai_pe_Cuza_Voda.jpg [ 42.73 KiB | Viewed 9260 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Feb 2011 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Razboiul intre Fisc si RATP continua

Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) si Regia Autonoma de Transport Public se lupta in continuare in instanta pentru evitarea vanzarii imobilelor Regiei in contul datoriilor pe care aceasta le inregistreaza la bugetul de stat • Desi magistratii de la Tribunalul Iasi au admis recursul Fiscului, prin care solicita evaluarea imobilelor RATP, sefii Regiei au contestat decizia • Mai mult, toate imobilele administrate de Regie au fost intabulate si trecute in patrimoniul municipalitatii

Regia Autonoma de Transport Public continua razboiul in instanta cu Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi privind evitarea executarii silite a imobilelor. Sefii Regiei au incercat in mai multe randuri sa evite procedura de evaluare a cladirilor, demarata de Fisc printr-un expert individual, contestand actiunea la Judecatoria Iasi. Totusi, dupa mai multe termene, procesul a ajuns la Tribunalul Iasi, care a admis recent recursul celor de la Finante, astfel ca procedura de evaluare poate continua. "Admite recursul declarat de intimata ANAF - Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Iasi. Respinge contestatia la executare formulata de Regia Autonoma de Transport Public Iasi în contradictoriu cu intimata ANAF - DGFPJ Iasi împotriva anuntului privind vânzarea pentru bunuri mobile. Respinge cererea de interventie în interes propriu formulata de Municipiul Iasi reprezentat de Primarul Municipiului. Mentine restul dispozitiilor sentintei atacate ce nu contravin prezentei decizii", se arata in solutia magistratilor de la Tribunalul Iasi.

Sefii Regiei sustin ca evaluarea imobilelor si executarea silita a acestora de catre Fisc este, practic, imposibila. Si asta pentru ca, intre timp, cladirile respective au fost intabulate si trecute in patrimoniul public si privat al municipiului. "Noi am facut deja recurs la sentinta magistratilor de la Tribunal. Ne vom judeca in continuare, numai ca nu se va mai putea pune sechestru pe bunuri, avand in vedere ca autoritatea de care tin acum, respectiv municipalitatea ieseana, nu are datorii", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

Din cauza proceselor cu DGFPJ, RATP nu a putut sa se transforme pana acum in societate comerciala, intrucat nu ar fi detinut patrimoniu propriu. Procesul deschis de DGFPJ este motivat de recuperarea celor peste 100 milioane lei pe care RATP le datoreaza la bugetul consolidat al statului.

Transformarea RATP in societate comerciala ar urma sa se faca prin divizarea institutiei in doua societati distincte: una va prelua activitatea de transport, iar alta va ramane sa gestioneze achitarea datoriilor istorice.


http://www.bzi.ro/razboiul-intre-fisc-s ... nua-206368


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Feb 2011 08:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Sinele RATP crapa din cauza frigului

Frigul si vechimea sinelor de tramvai le dau mari batai de cap sefilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Mai multe zone din oras au intrat in reparatii dupa ce liniile de tramvai s-au fisurat. Astfel, mai multe echipaje ale Regiei au fost dislocate in oras pentru a remedia defectiunile la calea de rulare. Cele mai mari probleme sunt, in continuare, in zona Metalurgie, Podu Ros, Tesatura, Padurii, Bucsinescu sau Copou. "Avem cate doua echipe care lucreaza zilnic la liniile fisurate. Acestea cedeaza mai ales din cauza diferentelor de temperatura, dar si pentru ca o parte necesita reabilitare completa", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Conform acestuia, alte echipe au fost trimise sa curete macazurile si refugiile din statii. "Multe dintre macazuri se blocheaza din cauza mizeriei de pe strazi. Mai mult, pentru ca au fost plangeri din partea soferilor, am decis sa curatam indicatoarele luminoase si balizele semnalizatoare de la refugii", a adaugat Adrian Mihai.


http://www.bzi.ro/sinele-ratp-crapa-din ... lui-206378


Attachments:
Bulevardul_Dacia-iarna-tramvaiul_11.jpg
Bulevardul_Dacia-iarna-tramvaiul_11.jpg [ 47.62 KiB | Viewed 9235 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Programul S.E.C.O.
PostPosted: Fri 04 Feb 2011 19:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Prezentarea programului S.E.C.O., demarat la Iasi in anul 2003.

Partea I:



Partea II:



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Feb 2011 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56086
Sinele de tramvai dintre Tutora si Podu Ros crapa zilnic

Cele mai vechi linii de tramvai din oras continua sa dea batai de cap sefilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Linia dintre Tesatura si Podu Ros a cedat ieri din nou, in mai multe locuri. Din acest motiv doua echipaje de muncitori au lucrat in mai multe zone de pe traseu pentru remedierea defectiunilor. Circulatia tramvaielor si masinilor s-a desfasurat cu restrictie in zona. "Este o portiune de linii care a fost data in exploatare in 1977. Are deja 34 ani si este iesita din uz. Cum pe aici trec mai multe rute de tramvai, este si normal ca in aceasta perioada sa cedeze. In plus, rama stradala este foarte ingusta, iar masinile circula si pe linii, accentuand, astfel, degradarea lucrarilor. De exemplu, joi am lucrat in intersectia din Podu Ros, iar azi (ieri - n.r.) ne-am mutat sa reparam o portiune la numai cativa metri. Colaboram si cu un echipaj de la Citadin, care astupa gropile facute langa linii", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

Conform acestuia probleme mai sunt pe Metalurgie, la Doi Baieti, in Super Copou, Bucsinescu, precum si pe strada Padurii. In cazul in care municipalitatea va gasi banii necesari, doar cateva din aceste portiuni vor fi reabilitate.


http://www.bzi.ro/sinele-de-tramvai-din ... nic-206550


Attachments:
sine_de_tramvai_deteriorate.jpg
sine_de_tramvai_deteriorate.jpg [ 34.88 KiB | Viewed 9199 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group