TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 13:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Aug 2013 11:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
E o posibila explicatie, de ce Chirica, Nichita si alti reatepisti au exterminat troleibuzele.

Alte 40 de autobuze second-hand, posibil fără aer condiţionat, vor circula în Iaşi

Primăria vrea să achiziţioneze 40 de autobuze second hand. Pot avea aer condiţionat numai la şofer. Chiar dacă s-ar găsi o firmă care să aducă maşini dotate şi cu aer condiţionat pentru pasageri, nu ar primi pentru această facilitate decât 5% din punctaj. Anul trecut, licitaţia a fost câştigată de o firmă-paravan pentru patronul Unistil care este cumătru cu viceprimarul Mihai Chirica.

Primăria umple oraşul de autobuze second hand. La mai puţin de un an de când au apărut în oraş ultimele 20 de maşini rulate, municipalitatea mai achiziţionează 40 de autobuze second hand. Costul acestora este de 3,3 milioane de lei, fără TVA. O singură maşină porneşte de la un preţ de 19.000 de euro, fără TVA, sumele provenind din bugetul propriu al Primăriei. Licitaţia în acest sens va avea loc pe data de 26 septembrie.

Cerinţele pentru cele 40 de autobuze sunt trase la indigo faţă de cele ale ultimei achiziţii. Maşinile albe cu dungi albastre au fost cumpărate anul trecut la suprapreţ şi aduse în Iaşi de o firmă paravan în spatele căreia se afla patronul companiei Unistil, Vasile Puşcaşu. Societatea Transaccept din Bârlad a obţinut atunci contractul de 1,5 milioane de lei deşi avea sediul într-un apartament şi nu avea cifră de afaceri. Plus că autobuzele aduse la Iaşi nu erau dotate cu instalaţii de aer condiţionat, aşa cum era specificat în caietul de sarcini.

Tomorug va face din nou cărţile

Noua achiziţie prevede ca cele 40 de maşini să fie de an de fabricaţie de minim 1998, să aibă un motor turbo diesel, servodirecţie şi o putere de minim 267 CP. Autobuzele vor avea o capacitate de 80 de persoane şi trebuie să fie dotate cu instalaţii de încălzire pentru compartimentul pasagerilor, cu aer cald ventilat sau cu minim trei calorifere. Instalaţia de aer condiţionat este o condiţie obligatorie şi în acest caz, cu precizarea că trebuie să existe „minim în cabina şoferului“.

De altfel, instalaţia va fi criteriul de departajare între firmele care se prezintă la licitaţie.

Preţul cel mai mic al ofertelor va conta în proporţie de 95%, restul fiind rezervate pentru existenţa instalaţiei de aer condiţionat şi în salonul pasagerilor. Primăria acceptă maxim două mărci sau tipuri de autobuze. „Va fi desemnată câştigătoare oferta care obţine punctajul maxim, aplicând criteriul de evaluare menţionat. Oferta financiară va conţine preţul unitar/marcă şi tip, precum şi valoarea totală. Valoarea ofertei va fi exprimată în lei şi va cuprinde toate cheltuielile şi taxele plătite sau plătibile, ocazionate de livrarea produselor la achizitor“, solicită Primăria. Licitaţia va fi coodonată de o comisia de evaluare a ofertelor înfiinţată la nivelul municipalităţii. Preşedintele acesteia este Dumitru Tomorug, directorul tehnic al Primăriei, acelaşi care a supervizat şi licitaţia de anul trecut. După semnarea contractului, firma este obligată să aducă maşinile într-un termen de 30 de zile. Maşinile vor fi introduse pe traseele în care vor începe lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Un astfel de şantier va fi deschis în zona Piaţa Nicolina, Calea Chişinăului, zona Industrială până în staţia Doi Băieţi.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/alte-4 ... 18699.html


Attachments:
daf.jpg
daf.jpg [ 65.43 KiB | Viewed 10288 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Oct 2013 18:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
DNA Iasi, cat mai dormi? Uita-te un pic ce mai fac nasii si finii Primaria Iasi-RATP-Unistil! Cum au distrus reteaua de troleibuz, cum s-au dat plocon trasee la Unistil, cum seful Unistil e mare importator de autobuze...

Vasile Puşcaşu joacă singur şi dă gol în campionatul de toamnă al licitaţiilor
40 de autobuze second-hand, vândute RATP de către Unistil

Autobuzele DAF vor fi aduse de la Rotterdam şi sunt ceva mai bune decât vehiculele DAF albastre care circulă acum în oraş. La licitaţia organizată de Primărie, Unistil a fost singura participantă. Anul trecut, cele 20 de autobuze DAF au fost aduse din Olanda tot de Unistil, dar printr-o firmă paravan din Bârlad.

40 de autobuze DAF aduse tocmai din Olanda vor circula până la sfârşitul acestei luni pe traseele din Iaşi. Maşinile sunt second-hand, au o vechime de aproximativ 13 ani şi vor fi introduse în transportul local ieşean după ce au fost scoase din circulaţie din Rotterdam. Deşi performante, teoretic, faţă de ultimele autobuze introduse de RATP, maşinile nu au instalaţie de aer condiţionat în vagonul călătorilor, ci doar deasupra cabinei de la şofer.

Puţin sub plafon

Primăria a organizat ieri licitaţie pentru achiziţionarea a 40 de autobuze second-hand pe care să le introducă pe traseele RATP. Singurul participant la procedură a fost firma Unistil, compania care are mai multe trasee de transport public în comun în Iaşi şi care s-a ocupat şi anul trecut de o licitaţie asemănătoare. Patronul societăţii, Vasile Puşcaşu, a venit la licitaţie cu o ofertă de 3,35 de milioane de lei, fără TVA, adică cu câteva sute de lei mai puţin faţă de plafonul maxim propus de municipalitate. Oferta acestuia a fost admisă pe loc şi declarată câştigătoare. „Primăria ne-a comunicat verbal că oferta este acceptată şi este în regulă, a verificat documentaţia, criteriile de evaluare, trebuie să mai transmită procesele verbale. Nu au avut niciun fel de comentarii, actele au fost verificate. Atât timp cât nu depăşeşte valoarea şi respectă caietul de sarcini, nu văd motive să fie respinsă“, a declarat Puşcaşu. Oficialii Primăriei au prezentat o variantă diferită a modului în care s-a desfăşurat licitaţia. „A fost un singur ofertant, firma Unistil. Abia am deschis oferta, urmează analiza“, a menţionat Dumitru Tomorug, directorul tehnic al Primăriei şi preşedintele comisiei de evaluare.

Scoase de pe străzile din Rotterdam în aprilie

Firma Unistil a venit cu o ofertă de 40 de autobuze de marcă DAF, majoritatea de ani de fabricaţie 2000 şi 2001, doar una fiind din 1998. Maşinile second-hand nu mai sunt însă albastre, precum cele care circulă acum în oraş, ci sunt de culoare crem cu roşu, şi nu au instalaţie de aer condiţionat în vagonul destinat călătorilor, doar deasupra cabinei şoferului. Primăria a prevăzut doar posibilitatea ca ofertantul din cadrul licitaţiei să aducă maşini cu aer condiţionat şi să crească astfel în punctaj, dar fără să-l oblige prin caietul de sarcini. „Au aer condiţionat în partea din faţă, la cabina şoferului. Cu banii aceştia nu putem aduce aer condiţionat în salonul călătorilor, pentru că nu ne încadram în sumă. Am căutat şi nu am găsit. Peste 25.000 de euro costă un autobuz cu aer condiţionat în salon“, a explicat Puşcaşu. Primul lot de 20 de autobuze va ajunge în Iaşi în următoarele zece zile, conform acestuia. Toate maşinile second-hand vor fi recepţionate până la sfârşitul acestei luni şi introduse în transportul local pe zonele de şantiere în care tramvaiele au fost scoase. „Noile“ autobuze au circulat până în luna aprilie pe străzile din oraşul Rotterdam.

Scandalul paravanului

Un alt transport de autobuze second-hand olandeze a avut loc anul trecut. 20 de maşini DAF de culoare alb-albastru au fost cumpărate de Primărie printr-o licitaţie în spatele căruia a fost tot firma Unistil.

Contractul a fost câştigat de o altă societate folosită ca paravan, care avea sediul într-un apartament din Bârlad. Firma Trans Accept din Bârlad a obţinut contractul pe fonduri publice, iar Unistil a apărut în calitate de terţ susţinător, care s-a ocupat de transportul maşinilor la Iaşi. Scandalul de anul trecut a vizat inclusiv lipsa instalaţiei de aer condiţionat care să-i ajute pe călători în zilele toride. Şi aceste autobuze care se regăsesc acum pe o parte din traseele RATP au aer condiţionat doar în faţa autovehiculelor.
.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/40-de- ... 4658.html#


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Dec 2013 16:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 20492.html

Ultima investiţie păguboasă a RATP!

Cetăţenii au sesizat că pe străzile din oraş nu mai circulă nici un autobuz echipat cu instalaţie de gaz lichefiat (GPL). Eşecul unei investiţii de aproximativ 280.000 de euro a fost determinat de proasta inspiraţie a şefilor regiei de a dota cu instalaţii pe GPL autobuze vechi, în prag de casare

În urmă cu patru ani, municipalitatea ieşeană a prezentat primul autobuz echipat cu instalaţie GPL (gaz petrolier lichefiat), combustibil a cărui utilizare prezenta mai multe avantaje, precum reducerea emisiilor poluante, un nivel mult mai scăzut al zgomotului, eliminarea fumului, dar şi o durată mai mare de viaţă a motorului. După acest episod, alte 29 de autobuze Renault au fost înzestrate cu instalaţii similare, întreaga investiţie ridicându-se la minim 280.000 de euro, bani alocaţi în cadrul programului Civitas. Autobuzele au circulat o bună perioadă, numai că, începând cu vara acestui an, prin oraş nu mai vezi nici un vehicul inscripţionat cu sloganul „Eu sunt din generaţia eco”, ceea ce, evident, confirmă faptul că vorbim de o investiţie nerentabilă. De altfel, ieşenii au remarcat acest lucru, dovedit şi de mesajele apărute pe site-ul domnuleprimar.ro. „Ca simplu cetăţean al acestui oraş, sunt interesat de modul în care se cheltuieşte banul public, iar dacă sunt implementate proiecte ce se dovedesc ulterior inoportune şi păguboase pentru banul public, lucrurile nu trebuie trecute cu vederea. Îmi rezerv dreptul de a semnala organismelor europene situaţia celor 30 autobuze şi a staţiei GPL, pentru care s-au utilizat fonduri puse la dispoziţie de acestea”, spune Mircea Mina. Acestea mai întreabă de ce a fost nevoie acum de 40 de autobuze second-hand ce utilizează drept combustibil motorină şi nu se folosesc cele 30 de maşini Renault convertite pe GPL. „Dacă erau folosite aceste 30 autobuze Renault, se puteau păstra banii daţi pe cele 40 de autobuze sau puteau fi utilizaţi în alte investiţii destinate transportului public, cum ar fi avansul pentru autobuze noi, cu dotări moderne”, mai spune acesta.

Instalaţii noi, montate pe 30 de rable!
De partea cealaltă, reprezentanţii RATP nu consideră investiţia ca fiind una păguboasă. „Cele 30 autobuze Renault R312 au fost achiziţionate înainte de proiectul Civitas Archimedes şi nu au avut legătură cu acesta. Ulterior, acestea s-au transformat în autobuze care funcţionează cu GPL, deci cu acordul şi cu finanţare de la Uniunea Europeană. Nu putem considera această transformare ca fiind o investiţie păguboasa, întrucât autobuzele sunt funcţionale şi sunt utilizate în funcţie de nevoile regiei de acoperire a traseelor. Mai mult, instalaţiile GPL pot fi refolosite şi pe alte autobuze”, spun aceştia. Tot oficialii RATP afirmă însă că nu vom mai vedea prea curând la stradă autobuzele echipate cu instalaţii pe GPL. „Ţinând cont de faptul că autobuzele Renault R312 sunt fabricate la începutul anilor ’90, acestea nu vor mai putea fi exploatate mult timp, întrucât piesele de schimb necesare nu se mai fabrică, îngreunând astfel, din ce in ce mai mult, operaţiile de întreţinere şi reparaţie”, mai spun aceştia. Afirmaţia confirmă declaraţiile unor angajaţi ai RATP, şoferi pe autobuzele Renault, care susţin că aceste mijloace de transport sunt dintre cele mai păcătoase din tot parcul regiei. „Dacă le-aţi văzut, aţi remarcat probabil faptul că au mers toată vara cu capacul din spate ridicat, pentru a nu se încinge. Nu a existat o zi în care să nu avem probleme cu autobuzele. Cât priveşte reparaţiile, acestea au fost minime, pentru a li se putea imputa şoferilor că nu au exploatat cum trebuie autobuzul. De altfel, în garaj se petrec tot felul de lucruri necurate, sub oblăduirea şefilor de coloană”, spune unul dintre aceştia.

„Vizionarii” de la RATP au omis să ia în calcul dublarea preţului gazului!
O altă cauză care a condus la retragerea autobuzelor Renault o constituie creşterea preţului gazului lichefiat. „Trebuie menţionat că din momentul începerii transformării autobuzelor Renault prin Proiectul Civitas Archimedes (2009) până în prezent, preţul GPL-ului aproape s-a dublat, crescând de la 0,39 euro/litru (2009) la 0,68 euro/litru în prezent, impact care se regăseşte în costurile de operare şi greu de anticipat la momentul iniţial, la care se adaugă costurile rezultate de condiţiile speciale de transport şi depozitare. Astfel până la revenirea unui context favorabil pe piaţa carburanţilor, s-a luat decizia de a limita utilizarea acestor autobuze cu GPL”, se mai arată într-un răspuns al celor de la RATP.
Concluzia ar fi că, dintr-o iniţiativă lăudabilă s-a ales praful. Autobuzele Renault vor mai rămâne ceva timp în garaje, MAZ-urile, Van Hool-urile sau DAF-urile dovedindu-se mult mai fiabile. Mai mult decât atât, în scurt timp vor fi scoase la stradă cele 40 de autobuze Den Oudsten Alliance City B96, aşa că şansele de a călători cu „maşini eco” tind spre zero. (Dan Constantinescu)
Data publicarii: 04/12/2013


---
Într-adevăr, în vizita mea la Iaşi am văzut un singur autobuz Renault la stradă. Curios e că, la Ploieşti, circulă Ikarusuri cu instalaţii asemănătoare. Ikarusurile sunt fabricate între 1977 şi 1988... şi piese se găsesc destule, deci argumentul cu ,,produse la începutul anului '90" nu prea se susţine. A, că au fost gioarse de la început e altă mâncare de peşte (după cum ştiţi, unul nici nu a circulat).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Aug 2014 07:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Apoi există posibilitatea achiziţiei de mijloace de transport ecologice: tramvaie şi autobuze electrice, pentru că reţea de troleibuze nu mai avem.


Interviu cu Cosmin Coman, director executiv al Direcţiei Dezvoltare şi Proiecte Europene din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi.

http://www.ultimele-stiri.eu/articol/sa ... ele/184187

Autobuze electrice, chiar asa? Nu zau! Si, a propos, cum de nu mai aveti retea de troleibuze? Ti-a furat-o bau-baul? Intreaba-i pe Nichita si pe Gherca cum si unde a disparut reteaua troleibuzelor. Sau stii si tu, dar nu vrei sa spui, micutule :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Oct 2014 10:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Dilema in mocirla din Podu Ros! Primaria vrea o investitie doar de dragul de a cheltui banii!

Municipalitatea si RATP nu se pun de acord pe problema unui tronson de linii de tramvai • In timp ce locatarii cer o interventie din partea municipalitatii, de orice natura, cei de la RATP invoca inutilitatea modernizarii liniei de tramvai

Traseul liniilor de tramvai care vin din Podu de Piatra spre Podu Ros ar fi inutil, sustin reprezentantii RATP. Acestia sustin desfiintarea sa. Pe de alta parte, locatarii din zona Podu Ros Cantemir indura de ani de zile mizeria de pe traseul liniei de tramvai. Infrastructura liniei este una veche, deteriorata, care nu a beneficiat de investitii macar in intretinere, in timp ce zona din jur este un adevarat focar de infectie care se transforma in mlastina dupa fiecare ploaie.

"Nu ai cum sa traversezi pe aici fara sa te murdaresti pana la ceafa daca mai si ploua. Balariile au doi metri, ce grija a avut primaria de locul acesta? Asa e de ani de zile", a declarat Mircea Vantur, un iesean din Podu Ros. In timp ce locatarii cer o interventie din partea municipalitatii, de orice natura, cei de la RATP invoca inutilitatea modernizarii liniei de tramvai. "Discutii pe acest subiect au fost destul de multe. Acolo tramvaiele nu circula in acest moment. Odata ce se va relua circulatia pe traseul Nicolae Iorga se va putea reface inelul de circulatie atat spre Tudor Vladimirescu, cat si spre Podu Ros. Acel tronson (Podu de Piatra - Podu Ros - n.r.) era avut in vedere pentru dezafectare. Cel mai bine stie primaria ce se va intampla acolo. Discutiile care s-au purtat au adus in atentie faptul ca mijlocele de transport care veneau pe acel traseu si intrau in sensul giratoriu, blocau traficul de multe ori. Cum spuneam, primaria va poate spune ce variante are in vedere", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Primaria mai vrea licitatie

In timp ce RATP sustine ca mai utila ar fi dezafectarea liniei, o posibila varianta fiind inlocuirea acesteia cu o strada, cei din Palatul Roznovanu s-au apucat deja de creionat un proiect pentru extinderea liniilor. "Pentru legatura liniilor de tramvai dintre Podu de Piatra si Podu Ros se lucreaza in prezent la o documentatie pentru a depune un proiect spre finantare europeana pe actualul exercitiu bugetar, adica pana in 2015. Cand va fi gata documentatia, vom putea lansa si o suma necesara acelor lucrari. Vorbim practic de modernizarea liniei de tramvai si de refacerea spatiului verde de langa linii, chestiune care nu este inclusa in a doua etapa de modernizare a cursului Bahluiului. Acest proiect pentru linia de tramvai nu elimina proiectele pe care le aveam in vedere pentru viitorul exercitiu financiar al Uniunii Europene, pe care vrem sa obtinem finantari pentru reabilitarea ambelor splaiuri, cu acele pasaje subterane propuse cu mai mult timp in urma", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al municipalitatii.


http://www.bzi.ro/dilema-in-mocirla-din ... oto-462549


Attachments:
s560x316_linie_de_tramvai_degradata_splai_bahlui_mal_drept.jpg
s560x316_linie_de_tramvai_degradata_splai_bahlui_mal_drept.jpg [ 179.28 KiB | Viewed 9531 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 27 Oct 2014 10:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Oficiosul RATP Iaşi prezintă o fişă de proiect din care citez
,,-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - [Soseaua Nationala - Pod Podu Ros, in locul Caii ferata a tramvaiului] (se desfasoara paralel cu strada Soseaua Nationala, pe sectorul cuprins intre km 0+243,51 si intersectia Podul Ros si inlocuieste traseul liniei de tramvai existent pe acest traseu):
L= 885,00 m
Solutia sistemului rutier este urmatoarea:
Pamant stabilizat in grosime de 20 cm, strat de balast in grosime de 20 cm, strat de balast stabilizat cu ciment 6 % in grosime de 25 cm, Strat de baza din AB 31,5 in grosime de 10 cm, strat de legatura din BAD 20, in grosime de 6 cm, strat de uzura din MAS 16 in grosime de 5 cm.
Locuri de parcare: 86 de locuri si 8 locuri pentru persoanele cu dizabilitati.
Strada noua va avea sens unic de circulatie inspre sensul giratoriu din Podul Ros"


Attachments:
splai_bahlui_drept_2014.pdf [139.82 KiB]
Downloaded 259 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Nov 2014 20:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
La Primărie nu mai e loc pentru părerile ieşenilor
Nonsensuri în transportul public


Proiectul municipalităţii de înlocuire a liniei de tramvai care face legătura între Podul de Piatră şi Podu Roş a stârnit deja reacţii adverse în rândul ieşenilor. Dincolo de lipsa oricărei dezbateri publice pe acest subiect, sunt semnalate o serie de deficienţe ce pot perturba grav transportul în comun de persoane

Modul în care edilii oraşului se gândesc să reabiliteze zona Podu Roş - Şoseaua Naţională, principalul element constituindu-l desfiinţarea liniei de tramvai, a generat reacţii din partea opiniei publice. Ieşenii sunt deranjaţi de faptul că nu s-a organizat nici un fel de dezbatere publică pe acest subiect, în condiţiile în care alte proiecte de larg interes (reabilitarea zonei Lăpuşneanu spre exemplu) au fost supuse atenţiei înaintea demarării lucrărilor.

„Desfiinţarea acestui segment de cale de rulare ar însemna ruperea unei legături directe între Podu Roş - Gară şi Podu Roş - Dacia. Pe lângă acest lucru, în cazul unei defecţiuni sau accident, tramvaiele vor putea fi redirecţionate pe bulevardul Nicolae Iorga sau pe segmentul Podul de Piatră - Podu Roş, în funcţie de locaţia incidentului”, crede Adrian Crengăniş, preşedintele Asociaţiei „Prietenii Tramvaiului”, într-o interpelare adresată municipalităţii ieşene. Acesta aduce şi alte argumente în favoarea păstrării liniei de tramvai.

„Prin desfiinţarea tronsonului Podu de Piatră - Podu Roş, traseele 5 şi 11 vor avea un itinerariu de 80% în comun, în cazul în care traseul 5 va fi deviat pe bulevardul Nicolae Iorga, iar ambele trasee sunt printre cele mai bune pe care le deserveşte RATP. Care va fi soluţia pentru acestea?”, întreabă Adrian Crengăniş.

Devieri de la graficele de transport şi timpi mai mari de aşteptare

Mai mult, în opinia membrilor asociaţiei, racordul dintre tronsoanele Podu Roş - CUG şi Podu Roş - Podul de Piatră ar facilita intrarea mai rapidă la traseu al tramvaielor ce vor circula pe segmentul Podu Roş - Podul de Piatră. De asemenea, tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră este utilizat pentru intrarea la traseul a tramvaielor de pe traseele 1, 7, 8, 13, pentru a evita aglomerarea zonei centrale unde au traseu comun, în prezent, şase trasee (1, 3, 6, 7, 8, 13) şi va urma cel puţin unul care va lega zona centrală de CUG.

„Aglomerarea zonei centrale înseamnă devierea de la grafic a vagoanelor aflate în serviciu. Trimiterea tramvaielor pe traseele pe care au fost repartizate prin Podu de Piatră – Podu Roş (1, 7, 8, 13) reprezintă înlocuirea celor care se retrag la depou prin zona centrală şi lasă un gol în trafic, rezultând un timp mare de aşteptare în staţii şi, iarăşi, devierea de la grafic”, mai spun aceştia.

Mai facem menţiunea că eliminarea liniei de tramvai survine în urma discuţiilor municipalităţii ieşene cu şefii RATP. Or, aceştia din urmă s-au exprimat de nenumărate ori în favoarea menţinerii liniei de tramvai între Podu Roş şi Podul de Piatră, care oferea o alternativă la desele blocări de pe B-dul Nicolae Iorga.

Nu mai sunt bani de pasaje pe splaiuri

Modernizarea celor două maluri ale Bahluiului au fost votate în şedinţa CLM de miercuri, 29 octombrie. Pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roş, se va înlocui linia de tramvai cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Şoseaua Naţională. Reabilitarea va continua şi pe tronsonul următor, din Podu Roş până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul bulevardului Chimiei, unde se vor îngropa în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. În paralel, Şoseaua Naţională va fi reabilitată şi transformată ulterior în sens unic dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră.

Al doilea proiect ce a primit aprobarea Consiliului Local vizează modernizarea străzilor de pe malul stâng al Bahluiului. Se va lucra de la Podul Sf. Ioan la Podul de Piatră, pe 5 tronsoane: Pod Sf. Ioan - Bdul Metalurgie (se amenajează strada cu două benzi în calea curentă, cu sens dublu), B-dul Metalurgie - B-dul Tudor Vladimirescu (sens unic, cu două benzi de circulaţie), B-dul Tudor Vladimirescu - Podu Roş (se păstrează sensul unic cu două benzi), Podu Roş - Podul de Piatră (trei benzi cu sens unic, apoi două benzi într-un sens şi una din sens opus), B-dul Tudor Vladimirescu - Splai Bahlui (două benzi, cu sens unic spre Podu Roş).

„Pasajele au fost scoase din proiect pentru că sumele nu au mai ajuns. Ca să mai putem salva ceva, dăm pasajele deoparte şi modernizăm Splaiurile. Proiectele există, iar când vine altă finanţare, introducem din nou pasajele”, a spus ieri viceprimarul Mihai Chirica.

* * *
Nonsensuri în transportul public

* se revine la linia de tramvai CUG - Podu Roş dar sunt rupte legăturile directe între Podu Roş - Gară, respectiv Podu Roş - Dacia

* traseele 5 şi 11 se suprapun în proporţie de 80%. Inevitabil, unul va trebui desfiinţat!

* printre măsurile menite a reduce poluarea în Iaşi se numără încurajarea cetăţenilor în folosirea transportului electric!!! Probabil, măsura nu se referă la Podul de Piatră, zona cu cel mai ridicat nivel de pulberi în suspensie, atât timp cât este scos tramvaiul din peisaj pentru a se face loc autoturismelor.

* o altă categorie de populaţie afectată este cea a studenţilor de la Politehnică, nevoiţi să ocolească inutil până a ajunge la facultăţile de pe Bdul Mangeron

* descongestionarea traficului în zona Podu Roş se face prin introducerea în sensul giratoriu a unei noi artere, dinspre Podul de Piatră!


http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 73141.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Nov 2014 15:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
EXCLUSIV Congelatoarele pe roţi ne vor da frisoane şi în această iarnă
Mai frig în autobuze decât afară!


Şi în această iarnă, ieşenii vor avea parte de mijloace de transport cu instalaţii de căldură defecte. În general, este vorba de autobuzele MAZ şi Van Hool, dar şi de microbuze şi o parte dintre tramvaie.

Pornind de la premisa că nu contează cum circuli atât timp cât ajungi la destinaţie, responsabilii RATP continuă să ignore faptul că transportul de persoane se realizează cu unităţi de transport neîncălzite. Dacă în cazul tramvaielor lucrurile stau cât de cât bine, în sensul că măcar un vagon din trei dispune de instalaţii de climatizare funcţionale, lucrurile se schimbă atunci când vine vorba de autobuze şi microbuze. Astfel, în majoritatea MAZ-urilor, în interior este la fel de frig ca afară. „După ce îngheţi în staţii, trebuie să mai suporţi şi frigul din autobuz. Nu au deloc căldură. Cobori mai înfrigurat decât ai urcat, iar situaţia asta e valabilă în fiecare an”, scrie un ieşean pe www.ziarulevenimentul.ro.

Şofează opt ore în frig

Situaţia e valabilă şi în cazul autobuzelor Van Hool sau al microbuzelor. Chiar angajaţii regiei spun că sunt nevoiţi să îndure opt ore de frig în fiecare zi. „Dimineaţa e jale. Conduc opt ore în frig. Şi nu e numai asta, stăm cu prosoapele după noi, ca să ştergem geamurile, care se aburesc în permanenţă”, spune conducătorul unui microbuz Iveco. Potrivit acestuia, şoferii de pe DAF-urilor şi autobuzelor Den Oudsten sunt privilegiaţi. „Asta noi sunt încălzite. Şi la MAZ-uri cabina şoferului e încălzită, nu şi vagonul”, adaugă angajatul regiei.

Nu s-a schimbat aproape nimic

Aceeaşi problemă s-a înregistrat şi iarna trecută, când ieşenii remarcau contradicţia dintre sloganurile prin care regia le recomanda ieşenilor să folosească transportul public şi condiţiile de transport. „A scrie pe autobuze mesaje precum Foloseşte şi tu transportul public sau Noi punem viitorul în mişcare în timp ce nu este pornită căldură, este bătaie de joc”, arătau la acea vreme ieşenii.

* * *

Partea bună ar fi că la tramvaie situaţia s-a mai îmbunătăţit. „Au fost mai fost achiziţionate aeroterme”, spun oficialii regiei. Majoritatea tramvaielor de tip ST10, cele întâlnite îndeosebi pe traseele 6 şi 7, sunt încălzite. La fel şi tramvaiele GT4, însă nu în totalitate. În schimb, singurele două tramvaie active de tip Be4/4, folosite pe traseul 3, pot fi considerate congelatoare pe şine.


http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 79657.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Dec 2014 07:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Revoltator! Iesenii, obligati sa astepte si jumatate de ora un autobuz RATP

Mii de ieseni sunt chinuiti zilnic de un serviciu public • Platite lunar cu milioane de lei, conditiile asigurate clientilor au ramas mult in urma timpurilor pe care le traim • Iesenii ingheata in statii in asteptarea autobuzelor, care atunci cand vin sunt ticsite de calatori

Calatorii de pe mai multe trasee trebuie sa indure conditii greu de imaginat atunci cand indraznesc sa utilizeze autobuzele sau microbuzele celor de la RATP. Scoaterea tramvaielor de pe mai multe trasee a intins la maxim capacitatea RATP de acoperire a necesarului de mijloace de transport. Reclamatiile se aduna tot mai multe, vizate fiind atat trasee ce tranziteaza zona Pacurari, cat si zona Tudor Vladimirescu.

Dupa eliminarea tramvaielor 7 si 8, odata cu inceperea lucrarilor la linia de tramvai din zona industriala, RATP a decis insa sa utilizeze doar un traseu de autobuz. "Orice s-ar spune, este o bataie de joc. Autobuzele 8 sunt pur si simplu ticsite aproape tot timpul, rar gasesti loc. De multe ori nici nu poti urca. Nu este normal sa scoti doua tramvaie si sa pui un autobuz", a declarat Marius Rusu, un student din Tudor Vladimirescu.

"Sardinele" din Pacurari se revolta, inutil insa

Aproape de desfiintare, RATP functioneaza parca din inertie. Cu un picior in groapa, regia de transport pare sa nu mai faca fata necesitatilor. O dovada o reprezinta situatia iesenilor din Pacurari, care pierd ore intregi in statii pentru a putea prinde un mijloc de transport care sa-i duca acasa.

"Platesc lunar pe un abonament de 120 lei, prea mult pentru ce mi se ofera. Eu am un copil mic pe care-l plimb in majoritatea timpului cu un carut si imi este imposibil sa folosesc microbuzele 20, de aceea trebuie sa astept autobuzele 43 sau 46. In weekend asta inseamna zeci de minute asteptate in statii si aglomeratie maxima in autobuze. La fel este la prima ora in timpul saptamanii", se plange Anca Gherasim, o tanara din Pacurari. Oficialii municipalitatii recunosc ca aceste probleme s-au acutizat odata cu deschiderea santierelor din zona industriala. Daca in ceea ce priveste revenirea tramvaielor in zona industriala acest lucru ar urma sa aiba loc pana de Craciun, in rest situatia nu are sanse de rezolvare pana nu se reinnoieste parcul auto de transport public. "RATP Iasi analizeaza posibilitatea de a introduce autobuze pe traseul mentionat de dumneavoastra (20 - n.r.), la orele de varf, dar aceasta depinde de posibilitatea regiei de a face achizitii viitoare de noi mijloace de transport", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al municipalitatii.


http://www.bzi.ro/revoltator-iesenii-ob ... atp-472095


Attachments:
autobuze-rond4.jpg
autobuze-rond4.jpg [ 131.32 KiB | Viewed 9348 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 Dec 2014 18:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/dupa-l ... 82837.html

Quote:
Pasajul subteran „Mihai Eminescu“ de la Fundaţie a fost deschis circulaţiei astăzi. Slujba de sfinţire a fost ţinută de ÎPS Teofan. În primul autobuz care a trecut prin tunel a urcat primarul Gheorghe Nichita.


Ce font pt. 208, 8-ul e de comedie :twisted:



Attachments:
pasaj.jpg
pasaj.jpg [ 58.64 KiB | Viewed 9338 times ]
211.jpg
211.jpg [ 83.56 KiB | Viewed 9338 times ]
211 n.jpg
211 n.jpg [ 86.3 KiB | Viewed 9338 times ]
208.jpg
208.jpg [ 72.3 KiB | Viewed 9338 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Dec 2014 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Dl. Gherca, inainte de a fi adus la RATP, nu s-a ocupat de Autobuzul Iasi, distrugandu-l?

Statul, ţepuit cu stil la Iaşi. Regia de transport „a deraiat” spre faliment cu datorii de 55 milioane de euro la buget, imposibil de recuperat

Falimentul transportului-public din Iaşi împovărează grav buzunarele contribuabililor. Fiscul şi Primăria Iaşi s-au înscris la masa creditorilor în procesul de insolvenţă a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) cu sume uriaşe, pe care nu le va putea recupera niciodată.

Primăria Iaşi, condusă de PSD-istul Gheorghe Nichita, a ajuns deja la al treilea eşec managerial de calibru, pe care-l rezolvă prin insolvenţă, aceeaşi metodă la care a apelat în ultimii ani şi în cazurile clubului de fotbal Politehnica Iaşi şi a societăţii de termoficare a oraşului, SC CET SA.

Regia a intrat în insolvenţă la data de 30 iulie 2014, cu datorii estimate la vremea respectivă, la 186 de milioane de lei. Recent a fost publicat oficial, tabelul preliminar al creanţelor, iar valoarea totală a cererilor admise este de 245 de milioane de lei, adică aproximativ 55 de milioane de lei. Ca şi în precedentele cazuri de insolvenţă în care este implicată municipalitatea, principalii creditori sunt Fiscul şi Primăria Iaşi.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală figurează cu o creanţă garantată de 10.453.353 lei, la care se mai adaugă creanţe bugetare de 163.296.644 lei. Pe locul doi în topul creditorilor se află Municipiul Iaşi, cu o creanţă bugetară de 69.604.337,19 lei. Valoarea totală a creanţelor bugetare se ridică la 233.428.513,89 lei, acestea având o pondere de 95,3547% în total creanţe, potrivit antitepari.ro. Practic, Fiscul are de recuperat 40 de milioane de euro din taxe şi impozite neplătite, iar Primăria Iaşi 15 milioane de euro, din subvenţii acordate categoriilor sociale defavorizate. Problema este că RATP IAŞI RA are în patrimoniul propriu bunuri de natura obiectelor de inventar, consumabile a căror valoare este de 3.048.706,34 lei, adică mai puţin de 700.000 de euro. În patrimoniul regiei mai figurează 213 vehicule, 47 dintre acestea fiind radiate ca urmare a înstrăinării din anii 2010 şi 2012, alte 50 de autobuze MAZ au fost trecute în patrimoniul privat al municipalităţii ieşene, ca urmare a achitării de către Primărie a ratelor de leasing, un autobuz TV a fost înstrăinat în februarie 2013, astfel încât în patrimoniul RATP mai figurează 115 vehicule. Nu se spune nimic despre contextul în care au fost înstrăinate aceste bunuri, cui şi cu ce sume.

"Soluţia pentru redresarea transportului public din Iaşi ar fi, în sinteză, cam asta: sesizare făcută la DIICOT, management privat şi subvenţionarea societăţii cu 30%, fonduri care să nu întârzie", este de părere economistul ieşean Tiberiu Brăilean.

Maniera în care a fost gestionată situaţia RATP nu este vizibilă chiar pentru toată lumea. Vizibil, în schimb, este faptul că mijloacele de transport ale regiei scoase la stradă prezintă o siguranţă scăzută în exploatare, dovadă fiind şi accidentele care se petrec periodic. În urmă cu trei zile, pe 18 decembrie, un autobuz second-hand al RATP a rămas fără frâne şi a rulat în acest mod aproape doi kilometri prin centrul Iaşiului. Era plin cu călători, iar colegii spun că şoferul a făcut un adevărat act de eroism slalomând printre autoturismele din trafic. Cel mai grav accident din istoria RATP Iaşi, s-a înregistrat în martie 2011. Atunci, un tramvai rămas fără frâne pe panta Copoului a spulberat şase maşini. O persoană a murit.

„Încălzirea“ a fost făcută cu Poli şi CET Şefii Primăriei Iaşi au patentat „modelul insolvenţei“ cu fosta Fotbal Club Politehnica Iaşi, societate băgată în insolvenţă în 2010 cu datorii oficiale totale de 14,8 milioane de lei. Cea mai mare pagubă se înregistrează în dreptul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Iaşi, pe care defuncta Politehnica Iaşi a păgubit-o cu 6,4 milioane de lei. Printre cei care aveau de primit bani se numără, însă, chiar RATP, forţată să sponsorizeze fotbalul falimentar din Iaşi. Ulterior a apărut Clubul Sportiv Municipal Studenţesc (CSMS) Iaşi, echipă cu rezultate mediocre, aflată în prezent în liga secundă. Marele „tun“ pe insolvenţă dat, însă, de şefii Primăriei Iaşi este CET Iaşi, societate a cărei datorie depăşeşte 540 de milioane de lei. A intrat în insolvenţă în 2012, iar activitatea de administrare a serviciilor de termoficare la Iaşi a fost „pasată“ operatorului privat Dalkia.


http://adevarul.ro/locale/iasi/statul-t ... index.html


Attachments:
gherca.jpg
gherca.jpg [ 62.74 KiB | Viewed 9295 times ]
ratp iasi.pdf [82.01 KiB]
Downloaded 273 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Jan 2015 10:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Nu mai scapam de mijloacele de transport in comun cumparate la mana a doua!

Edilii isi propun ca in urmatorii ani, incepand cu 2015, sa mai achizitioneze tramvaie si autobuze second hand. Concret, in acest an este posibil sa se cumpere 15 tramvaie si 15 autobuze, pentru acesta fiind alocate 5 milioane de lei.

Consilierii locali PNL nu sunt insa de acord cu aceasta, considerand ca acesti bani impreuna cu eventuale fonduri europene ar putea fi folositi pentru achizitionarea de mijloace de transport noi. Consilierii locali liberali se impotrivesc achizitiei de mijloace de transport in comun la mana a doua.

Motivul?

Fie se recurge la o achizitie de noi tramvaie si autobuze, fie se folosesc cele ale RATP, care oricum asigura acum transportul iesenilor.

“Eu cred ca este momentul sa ne oprim din asta. E totusi o rusine pentru Iasi. Toatemarile metropole au reusit sa faca efortul sa achizitioneze unul, doua, trei, cinci zece, mijloace de transport noi si noi ne-am obisnuit sa traim de la second hand. Noi vom fi impotriva la aceasta achizitie. Cred ca este momentul sa schimbam macazul”, a spus Marius Danga, liderul grupului consilierilor locali PNL.
Pe de alta parte primarul Gheorghe Nichita refuza sa achizitioneze tramvaie si autobuze noi deoarece considera ca pretul unuia nou este echivalent cu valoarea modernizarii a trei tramvaie sau autobuze.

“Eu optez in continuare ca tramvaiele pe care le avem noi pot sa fie reabilitate si pot fi foarte bune pentru ca cat cheltuiesc pe un tramvai nou reabilitez trei tramvaie vechi. Si atunci pot sa reabilitez mai rapid tramvaiele ca sa avem o flota disponibila pentru transportul public la standarde actuale”, a spus Nichita.

In momentul de fata, Regia Autonoma de Transport Public Iasi este in insolventa, iar licitatia pentru achizitionarea de mijloace de transport second-hand va fi facuta de Primarie.


http://stiri.telem.ro/stiri/nu-mai-scap ... -8848.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Jan 2015 10:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Deja depourile sunt pline... din GT8-urile din Augsburg circulă unul singur, din Be8/8 circulă doar câteva. Iar modernizarea la Paşcani...
Dacă vreţi un exemplu de reabilitare ieftină al tramvaielor, îl găsiţi la Craiova. Chopper-e luate cu fonduri europene, RK făcut cu vreo 10.000 euro. Pe când Iasiul, prin acelaşi program Civitas accesat şi de Craiova, a făcut piste de biciclete pavate cu piatră cubică şi şi-a făcut un modern dispecerat, dar urmărirea vehiculelor se face tot vizual, de au vopsit numerele de parc pe acoperiş, ca să se vadă pe cameră :lol:
Iar după finalizarea lucrărilor spre CUG s-ar putea desfiinţa linia 41 de autobuze, ocazie cu care s-ar putea disponibiliza hârburile belaruse luate la preţ de Citaro în 2005.
Apropo de autobuze, sunt curios dacă cineva va plăti pentru ţeapa luată cu Renault-urile R312, în care s-au pompat bani la greu pentru instalaţiile GPL şi care acum zac descompletate în autobaza din Tudor Vladimirescu şi în Depoul Dacia (în 2013 mai circulau vreo 2 bucăţi).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Jan 2015 20:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
RATP Iaşi anunţă publicul călător că, începând cu data de 2.02.2015, ca urmare a lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor între CET şi Baza 3, se produc următoarele modificări în structura traseelor de transport public din municipiul Iaşi:

• traseele 1 şi 8 devin trasee-inel, cu următoarele itinerarii:

- traseul 1: Copou – Tg. Cucu – Podu Roş – Baumax – Tudor Vladimirescu – Tg. Cucu – Copou;

- traseul 8: Copou – Tg. Cucu – Tudor Vladimirescu – Baumax – Podu Roş – Tg. Cucu – Copou;

• traseul 6 devine inelar şi se înfiinţează traseul 6b, astfel:

- traseul 6: Dacia – Gară – Billa – Tg. Cucu – Tudor Vladimirescu – Baumax – Podu Roş – Podu de Piatră – Dacia;

- traseul 6b: Dacia – Podu de Piatră – Podu Roş – Baumax – Tudor Vladimirescu – Tg. Cucu – Billa – Gară – Dacia;

• traseul 7 va avea parcursul: Canta – Gară – Tg. Cucu;

• cursa specială de autobuz Ţuţora – Baza 3 se prelungeşte până la Baumax;

• traseul 5 se suspendă.

Călătorii care utilizează mijloacele de transport de pe traseul 5 vor folosi tramvaiele care circulă pe traseele 6 şi 6b.

Abonamentele rămân valabile pe vechile itinerarii până la expirarea lor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Apr 2015 01:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Mar 2006 22:20
Posts: 11
Location: Suceava
Un montaj cu niste tramvaie filmate ieri prin Iasi



Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Apr 2015 06:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Autobuzele vechi au interzis prin cea mai poluată zonă din oraş

Situaţia încărcării atmosferei cu pulberi în suspensie a reprezentat principala temă a ultimei şedinţe a Comisiei de Dialog Social. Un studiu naţional aprecia că, pe parcursul a şase ani, 800 de adulţi şi 200 de nou-născuţi au decedat din cauze care pot fi atribuite pulberilor în suspensie.

Poluarea aerului se tratează la Iaşi cu măsuri paliative. Situaţia încărcării atmosferei cu pulberi în suspensie a reprezentat principala temă a ultimei şedinţe a Comisiei de Dialog Social, care a avut loc la sfâştirul săptămânii trecute.

„Dacă facem apel la istoria literaturii, vedem că Iaşul a fost dintotdeauna un oraş prăfuit. Şi la figurat, dar mai ales la propriu. Deja avem depăşiri în acest an la cantităţile de pulberi, PM10. În general, 80% din depăşirile de cantităţi de PM10 apar iarna şi primăvara, când este un trafic mai greu, cu viteze mici, cu dese porniri şi opriri, dar când se folosesc şi cantităţi mari de antiderapant. Nu avem o probă ştiinţifică referitoare la gradul în care nisipul se transformă în aceste pulberi, dar perioada în timp corespunde“, a declarat Bogdan Davideanu, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului.

Conform precizărilor acestuia, în primele trei luni ale acestui an au fost cuantificate 21 de depăşiri ale limitelor maxime admise ale pulberilor în suspensie aflate în atmosferă, majoritatea fiind înregistrate la staţia de măsurare din Podul de Piatră. Situaţia a fost calificată totuşi de Davideanu ca relativ bună, anul trecut înregistrându-se 40 de depăşiri, în aceeaşi perioadă. „Măsurile care se pot lua sunt constisitoare şi foarte lungi, ca termen de implementare. Modificarea parcului auto va dura foarte mult. încă suntem groparul Europei, încă se înamtriculează tot felul de cazane pe patru roţi“, a spus Davideanu.

Aprecierea acestuia a fost contrazisă de subprefectul Bogdan Abalaşi, care a apreciat că principala problemă este reprezentată de transportul în comun. „Parcul auto privat este relativ nou. Hai să vedem ce autobuze avem şi cât poluează. Hai să vedem ce facem cu traficul greu, că nu maşinile mici sunt problema“, a spus Abalaşi. Davideanu a explicat scăderea numărului de depăşiri ale pragurilor critice şi prin micile schimbări operate de municipalitate. „La solicitarea noastră, au fost scoase autobuzele vechi de pe traseele prin Podul de Piatră. Acum sunt mai noi. Ceva-ceva s-a mişcat. E drept, staţia din Podul de Piatră are şi un amplasament nefericit, într-un nod de circulaţie, nu pe un culoar fluent“, a precizat Davideanu.

Numărul mare de semafoare din oraş, care fragmentează traficul, a fost şi el învinuit de poluarea atmosferică. Medicul-şef al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, Dana Scumpu, a acuzat pulberile din atmosferă de creşterea numărului de cazuri de astm bronşic şi de decese premature din cauza unor boli pulmonare. Un studiu publicat de presa centrală aprecia că, pe parcursul a şase ani, 800 de adulţi şi 200 de nou-născuţi au decedat din cauze care pot fi atribuite pulberilor în suspensie, acestea putând provoca crize de astm, şi chiar cancer pulmonar.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/autobu ... 93794.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Jun 2015 23:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua ... te+la+Iasi

Proiect european, implementat româneşte la Iaşi
Publicat 17:14 04.06.15

După ce s-au investit aproape 300.000 de euro în instalaţii de gaz petrolier lichefiat pentru transportul în comun, cele 30 de autobuze stau neclintite în garaje. Asta pentru că au ajuns să consume mai mult decât autobuzele pe motorină, iar întreţinerea lor este mult mai scumpă. Proiectul european a eşuat la şase ani de la startul său.

„Dacă făceam un drum lung până la Târgu Frumos, ne încadram în parametrii tehnici, dar în oraş consumul era foarte ridicat, depăşind de două ori consumul de motorină”, explică Maricel Ghercă, directorul RATP Iaşi.

Un autobuz cu instalație GPL consumă, în medie, 110 litri la 100 de kilometri, dublu faţă de unul care funcţionează cu motorină. Odată cu creşterea preţului gazului petrolier lichefiat, care aproape s-a dublat, regia de transport ar ieşi în pierdere dacă ar scoate autobuzele pe traseu.

Greşeala autorităţilor, spun specialiştii, a fost că au montat instalaţiile GPL pe maşini vechi de 20 de ani.

„Pe un motor mai vechi, care nu are control electronic, este mai greu de reglat ca să funcţioneze la parametri optimi. Ori obţii economie de combustibil şi motorul şi maşina nu mai trage, nu mai are aceeaşi putere, ori dezvoltă putere şi consumă foarte mult şi atunci nu ai făcut nimic”, explică Adrian Sachelarie, profesor universitar la Facultatea de Mecanică.

Mai mult, autobuzele nu pot fi nici măcar vândute la fier vechi, pentru că Regia de Transport este în insolvenţă. Municipalitatea vrea să înfiinţeze o nouă companie de transport şi să repună autobuzele în funcţiune. Până atunci, însă, călătorii mai au de aşteptat.

„Vom vedea la momentul potrivit care este oportunitatea în ceea ce priveşte balanţa de venituri şi cheltuieli cu privire la această investiţie, dar credem noi că un transport ecologic şi un transport civilizat merită să fie dezvoltat în municipiul Iaşi”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.

Dotarea Regiei de Transport cu staţie GPL şi modificarea celor 30 de autobuze a făcut parte dintr-un proiect mai amplu, care a costat 4,7 milioane de euro.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 21 Jun 2015 07:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Liderul grupului de consilieri locali ai PNL Iaşi, Marius Dangă, este de părere că primarul interimar Mihai Chirica seamănă la atitudine cu primarul suspendat Gheorghe Nichita. Cea mai mare nemulţumire a sa este legată de intenţia municipalităţii de a lua un credit pentru RATP, deşi ar putea atrage fonduri europene pe axa de transport. Redăm integral comunicatul transmis de Marius Dangă:

"Cea mai arzătoare problemă a ieșenilor, transportul public, este tratată în bășcălie de dl. Mihai Chirica. Din păcate, această bășcălie și iresponsabilitate este plătită scump de ieșeni: 20 mil euro. Aceștia bani, pe care Primăria vrea să îi împrumute, vor trebui plătiți din taxele și impozitele fiecărui ieșean. Este absurd, în condițiile în care Uniunea Europeană pune la dispoziție fonduri pentru modernizarea transportului public.

Ghidul general POR 2014-2020 prevede ca obligatorie existența unei Strategii integrate de dezvoltare urbană, a unui Plan de mobilitate urbană durabilă, abordarea soluţiilor de transport în mod unitar la nivel de municipiu şi Zonă Metropolitană, ca şi delegarea gestiunii serviciului de transport în baza Regulamentului 1370/2007 adoptat de Parlamentul European.

În loc să își ocupe timpul util, rezolvând aceste probleme, dl. Mihai Chirica se dovedește a fi copia fidelă a nașului său politic, Gheorghe Nichita: plin de aroganță, fără o minimă cultură a dialogului și fără idei.

Domnule Gheorghe Chirica, vă cer demisia! Cu dvs. în fruntea Primăriei, condamnați ieșenii să plătească din buzunarele lor împrumuturi care vor amaneta viitorul orașului, în loc să absorbiți fonduri nerambursabile de la UE.

Pun la dispoziția tuturor celor interesați documentele care arată că falimentul RATP a fost produs de Primăria Iași prin nerespectarea contractului de delegare și mă întreb ce a păzit Camera de Conturi până acum pe acest subiect, precizează Marius Dangă.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cum-il ... 99068.html


Attachments:
Prezentare - FALIMENT RATP(1).pdf [1.11 MiB]
Downloaded 240 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 11:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Incepand de anul acesta, odata cu finalizarea lucrarilor pe Axa Sud, linia 9 va fi reactivata, marele avantaj al reintroducerii acestui traseu constituindu-l descongestionarea aglomeratiei pe tronsonul Podu Ros - CUG. De altfel, traseul, care a functionat timp de 13 ani pe ruta Gara - CUG, s-a bucurat de o audienta-record in randul iesenilor, fiind vorba de una dintre cele mai lungi rute de tramvai din Iasi (alaturi de traseul 3).

Se pare ca sefii RATP vor da curs solicitarilor formulate de ieseni, care opinau ca traseul 9 ar trebui sa faca legatura intre CUG si Copou. "Intentionam sa ducem tramvaiul din CUG in Copou. Vor fi minim 12 unitati care vor opera pe acest traseu, poate chiar 14", spune Cristi Stoica, directorul RATP. Facem mentiunea ca tramvaiele care vor deservi CUG au fost "conservate" in depourile regiei; este vorba de noua tramvaie de tip GT8, cumparate de regia ieseana in primavara lui 2012 din orasul Augsburg, vagoane fiabile, usor de condus si de intretinut si, ceea ce este cel mai important, de capacitate mare: 280 de locuri.

Se modifica ruta traseului 41

Decizia de a lega CUG de Copou va avea efecte asupra traseului de autobuz 41. Evident, nu are sens mentinerea actualului traseu, care s-ar suprapune cu cel al tramvaiului 9, prin urmare se discuta ca autobuzele de pe traseul 41 sa faca legatura intre Ciurea si Piata Mihai Eminescu. Exista si posibilitatea, mica ce-i drept, ca traseul sa fie si mai mult scurtat, Ciurea - Podu Ros. "Traseul 41 ar putea fi dus pana in Piata Eminescu, iar la orele de varf sa fie prelungit pana in Copou. Analizam toate variantele", mai spune directorul Stoica.

Dispare linia 5, va ramane doar traseul 11 ca legatura intre Baza 3 si Dacia

O alta noutate care va surveni in aceasta toamna o constituie eliminarea definitiva a liniei de tramvai pe tronsonul Podu Ros - Podul de Piatra, determinata de lucrarile de modernizare de pe Splai Bahlui Mal Drept. Acest lucru inseamna practic eliminarea totala a traseului 5. Va ramane, in schimb, traseul 11, deservit de tramvaie, care vor circula pe Nicolae Iorga, facand legatura intre Tatarasi Sud sau Baza 3 si Dacia. In schimb, vor aparea cursele speciale intre Baza 3 si Tutora, pentru iesenii care vor sa ajunga in zona industriala.


http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-a ... si-5565866


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Oct 2015 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Suma destinată cumpărării a 15 autobuze second-hand a fost dublată, suplimentarea fiind de 1,77 milioane de lei. Astfel se pot cheltui în jur de 3,4 milioane. Firma cumătrului Vasile Puşcaşu, Unistil, se oferise să aducă autobuzele cu vreo 3 milioane de lei. Primarul Mihai Chirica se apără şi susţine că va fi licitaţie şi oricine poate concura cu firma cumătrului său. „Vom alege dintre cel puţin două oferte. Şi mă refer la oferte eligibile”, declară Chirica. În trecut, Unistil a livrat autobuze second-hand şi printr-o firmă „paravan”. „Deja cred că instituţiile statului trebuie să stea cu ambii ochi pe această licitaţie”, liderul consilierilor locali ai PNL, Marius Dangă.

Cumpărarea de către Primărie a 15 autobuze second-hand începe să semene din ce în ce mai mult a afacere între cumetri. Pe ordinea de zi a şedinţei în plen de azi a Consiliului Local a fost introdus, pe nepusă masă, un proiect de hotărâre prin care alocarea bugetară pentru cumpărarea autobuzelor este practic dublată. Noua sumă pe care Primăria vrea să o pună la bătaie este practic egală cu singura ofertă primită la licitaţia organizată acum trei săptămâni, din partea firmei Unistil. „De ce ar depune cineva o ofertă cu preţul aproape dublu? Poate pentru a da motive ca la reluare să dubleze estimativul? Aranjamentul se vede deja”, spunea liderul consilierilor locali ai PNL, Marius Dangă, la începutul acestei luni. Proiectul de hotărâre apărut subit la mapa consilierilor pare să confirme suspiciunile exprimate de liberali.

„Afacerea miroase, din ce în ce mai tare şi mai urât“

Consilierii locali au primit pe e-mail proiectele de hotărâri şi ordinea de zi a şedinţei în plen vinerea trecută, spre consultare. Un al doilea e-mail a fost trimis de către secretariatul Consiliului Local marţi, după încheierea programului de lucru de la Primărie. Mesajul conţinea tot ordinea de zi şi proiectele de hotărâri, cu o mică adăugire. La ordinea de zi a apărut o completare, cu un singur proiect de hotărâre, care viza redistribuirea şi reîntregirea excedentului Municipiului Iaşi înregistrat la 31 decembrie 2014.

Conform proiectului de hotărâre, se intenţionează operarea unor modificări la capitolul referitor la transporul public. Astfel, din suma destinată achiziţiei de tramvaie second-hand se propune retragerea unei sume de 2,67 milioane lei, justificată prin faptul că achiziţia nu se va concretiza în acest an. În schimb, la suma destinată achiziţiei de autobuze second-hand se adaugă 1,77 milioane lei. „Situaţia devine strigătoare la cer. Afacerea miroase, din ce în ce mai tare şi mai urât, dincolo de semnele de întrebare pe care noi ni le-am exprimat până acum. Deja cred că instituţiile statului trebuie să stea cu ambii ochi pe această licitaţie”, a spus Dangă.

Indignarea liderului liberal pleacă de la situaţia înregistrată la licitaţia organizată pe 6 octombrie de către municipalitate. Contra sumei de 1,6 milioane lei se cereau oferte pentru 15 autobuze second-hand, Euro 4, cu aer condiţionat. Doar Unistil SRL, societate abonată la licitaţiile municipalităţii, a depus ofertă. Aceasta însă se ridica la peste 3 milioane lei, dublu faţă de cât era dispusă Primăria să plătească. Conform legii, licitaţia a fost anulată, urmând să se reia. Dacă CL va aproba astăzi suplimentarea sumei iniţiale de 1,6 milioane lei cu încă 1,77 milioane lei, se va ajunge practic la situaţia în care Primăria îşi adaptează estimările la pretenţiile posibilului furnizor.

Patronul Unistil nu este nimeni altul decât Vasile Puşcaşu, cumătrul primarului Chirica.

„Discutăm acum dacă vrem sau nu să continuăm procedura de achiziţie publică. Avem nevoie de autobuze, aşa că vom relua procedura. Un autobuz aşa cum îl cerem noi ajunge la 40.000 de euro. Cu siguranţă nu voi alege un câştigător dintr-o singură ofertă. Dacă va veni un singur participant, cum a fost Unistil data trecută, vom relua procedura. Vom alege dintre cel puţin două oferte. Şi mă refer la oferte eligibile”, a declarat primarul interimar Mihai Chirica.

Întrebat dacă prezenţa mai multor participanţi la licitaţie va elimina suspiciunile, mai ales dată fiind legătura de rudenie prin alianţă dintre Chirica şi Puşcaşu, primarul a dat din nou asigurări că licitaţia nu va oferi motive de suspiciune. „Nu există lege prin care să pot restricţiona accesul cuiva la licitaţie, dar am cadrul legal pentru a asigura un nivel de protecţie astfel încât să nu se întâmple nimic în neregulă. Vor fi cel puţin doi ofertanţi. Dacă este nevoie, repetăm licitaţia şi de o sută de ori ca să nu existe suspiciuni”, a spus Chirica.

„La tramvaie e mai complicat. Autobuzele vin mai uşor”

Ultima achiziţie de autobuze noi de către Primărie a avut loc în 2005, când au fost cumpărate 50 de autobuze MAZ contra sumei de 10 milioane de euro. La acea dată, municipalitatea a fost acuzată că a acceptat un preţ umflat şi că ar fi operat modificări în caietul de sarcini cu doar câteva zile înaintea licitaţiei, pentru a favoriza un ofertant.

Nici achiziţiile ulterioare de mijloace de transport nu au fost făcute fără semne de întrebare. În 2012, Unistil a vândut Primăriei 20 de autobuze, la un preţ de 20.000 euro bucata, printr-o firmă paravan. Un an mai târziu, tot Unistil a vândut municipalităţii 40 de autobuze, cu aceeaşi sumă. În ambele situaţii, preţul autobuzelor rulate a ridicat suspiciuni.

Primarul interimar a anunţat ieri că licitaţia privind cumpărarea a 15 tramvaie second-hand va fi reluată, după ce la procedura organizată în această vară nu a fost depusă nicio ofertă. „Am retras bani de la tramvaie, dar nu pe toţi, pentru a putea organiza licitaţia. La anul, vom completa cu suma necesară. Anul acesta nu vom termina achiziţia, pentru că la tramvaie e mai complicat. Chiar dacă semnăm contractul, el nu se va executa, pentru că transportul este mai complicat. Autobuzele vin mai uşor”, a încheiat Chirica.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/afacer ... 10092.html

Mihai Chirica a anunțat că renunță să mai cumpere 15 autobuze second hand și că se vor achiziționa unele noi.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/mihai- ... 10113.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Oct 2015 23:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Or fi ieşit în traseu toate vagoanele Be8/8 şi GT8? În 2013 încă nu ieşiseră la traseu, dar le făcuseră afişajele (GT8)... Între timp, ieşenii se înghesuiau în GT4-uri pe toate traseele, fiind în circulaţie inclusiv GT4 nemodernizate, cu frâne cu tamburi (Dumnezeu ştie cine mai produce tamburii şi garniturile de frână respective). În condiţiile astea, nu văd rostul unei achiziţii noi de tramvaie second hand.
Pe de altă parte, în contextul finalizării liniei spre CUG, ceea ce va însemna disponibilizarea unui număr măricel de autobuze atât la RATP, cât şi la Unistil (sper că Unistil nu va fi lăsat să dubleze tramvaiul acolo). Alte autobuze ,,noi" la mâna a doua ce rost ar avea, când cele mai importante relaţii de transport ar fi preluate de tramvaie?

Să ne amintim şi ,,calitatea" unor loturi de autobuze second-hand, precum Renault-urile şi Mercedesurile din San Sebastian (da' nici cu MAZurile noi nu mi-e ruşine, au fost cazuri de roţi zburate în mers de pe ele!). În schimb, cel mai bine se comportă Van Hool-urile, deşi ele au fost foarte hulite la vremea achiziţiei. Şi, acum, la vreo 6 ani de la achiziţie, încă duc greul transportului local.
Deci, practic, avem 50 de MAZuri, 40 DAFuri, 20 Berkhof-uri (nu mai pun la socoteală dubele şi hârburile din San Sebastian) şi 28 Van Hool-uri, practic 138 autobuze, în condiţiile în care ora de vârf găseşte pe trasee 66 autobuze. Chiar dacă scoţi cele 20 de Berkhof-uri, 10 MAZuri, 10 DAFuri şi 18 Van Hool-uri, tot îţi rămân suficiente maşini să asiguri traseele existente, ca să nu mai vorbim de autobuzele ce vor deveni disponibile la introducerea tramvaiului la CUG.

Aşa că revin la întrebarea iniţială: ce rost are o altă achiziţie de maşini second-hand? Autobuzele astea ce vor face? Mai bine cumpără câte 3 - 4 maşini noi pe an şi înlocuiesc treptat autobuzele actuale.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Oct 2015 12:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Dr2005 wrote:
Aşa că revin la întrebarea iniţială: ce rost are o altă achiziţie de maşini second-hand? Autobuzele astea ce vor face? Mai bine cumpără câte 3 - 4 maşini noi pe an şi înlocuiesc treptat autobuzele actuale.
Pai a inventat o minte europeana ilustra obligatia de a avea un anumit procentaj de vehicule cu podea joasa. Cu pericolul de a primi amenzi pe aceasta tema se justifica cei ce achizitioneaza autobuze fara numar, desi nu circula efectiv nici cu jumatate din ce au deja.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 31 Oct 2015 04:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Păi şi nu se face procentul? În Belgia am văzut o groază de vechituri pe la De Lijn, că ăia nu prea fac distincţie între liniile urbane şi cele suburbane, toate opresc în toate staţiile, asta ca să nu mai vorbesc de tramvaie (nişte PCC-uri cu uşi atât de mici încât un om de 85 kg ca subsemnatul urcă/coboară cam greu, comparabile cu cele de Timiş).
Tare îmi e că obligaţia asta e doar pentru ăia mai săraci... şi pe la unguri am văzut că s-a impus în forţă ,,obligaţia" asta, concretizată prin scoaterea BKV-ului de pe traseele de autobuz şi înlocuirea lui cu operatori privaţi, teoretic pentru îmbunătăţirea transportului, însă după plecarea lui David Vitezy lucrurile au luat-o razna de tot, ca să nu mai vorbim că noua autoritate a mai şi desfiinţat din traseele de autobuz din cauza finalizării liniei de metrou M4, deşi metroul nu-i autobuz să oprească peste tot.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Dec 2015 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
P.M.U.D.

Pe ici pe colo apare si cuvantul "troleibuz".


Attachments:
PMUD IASI versiune imbunatatita dec.2015.pdf [27.77 MiB]
Downloaded 187 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 04 Jan 2016 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Cu 4 vehicule noi, Primaria Iasi rezolva problema parcului de autobuze. God! :mrgreen:

Primaria municipiului Iasi a demarat o procedura privind achizitia unor autobuze pentru transportul public local. Municipalitatea va achizitiona patru autobuze noi cu podea joasa, valoarea contractului fiind de trei milioane lei. Aceste mijloace de transport in comun vor fi achizitionate in baza unui contract derulat prin fonduri guvernamentale, prin Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL).

Societatea care va castiga contractul va avea termen trei luni de zile pentru a livra cele patru autobuze noi destinate transportului public local. Ofertele pot fi depuse pana la data de 24 februarie, zi in care va avea loc si deschiderea acestora.

"Contractul prevede achizitia unui numar de patru autobuze cu podea joasa, valoarea estimata fiind de 3.064.515 lei. Contractul nu va fi impartit pe loturi, locul principal de livrare fiind municipiul Iasi", se arata in documentatia de participare la aceasta procedura.


http://www.bzi.ro/autobuze-noi-pentru-t ... lei-534067


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 28 Jan 2016 07:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Până în anul 2030, transportul în comun din municipiul Iași va fi asigurat în proporție de sută la sută cu mijloace de transport electrice (autobuze, tramvaie și, posibil, troleibuze), a anunțat primarul Mihai Chirica, miercuri, 27 ianuarie, într-o conferință de presă.

Potrivit acestuia, municipalitatea ieșeană va trebui să pună astfel în aplicare Directiva Uniunii Europene, potrivit căreia, până în 2030, transportul în comun asigurat de autovehiculele care folosesc combustibili fosili (benzină, motorină și derivate ale acestora) va trebui să fie înlocuit în întregime de cel electric, în vederea eliminarea poluării. În acest sens, de câteva zile, pe străzile Iașului este testat un autobuz electric, fabricat în Cehia. Autovehiculul, produs de SOR Libchavy s.r.o., în parteneriat cu reprezentanţa cehă a Cegelec Energies Praga, are o lungime de 10,37 metri, o lăţime de 2,52 metri şi o înălţime de 2,92 metri. Gol, acesta cântăreşte 9.800 kg, iar încărcat cu pasageri (19 locuri pe scaune plus 66-70 în picioare) poate ajunge şi la 15.700 kg. Bateria electrică are o autonomie de funcționare de 150 de kilometri, autobuzul putând dezvolta o viteză maximă de 80 km/h. De asemenea, autovehiculul dispune de aer condiționat și de încălzire electrică, precum și de rampe pentru accesul persoanelor cu handicap.

”Autobuzul electric a fost foarte bine primit de către ieșeni. Acesta a circulat luni pe traseul 36, marți pe traseul 42, miercuri va circula pe traseul 52, joi pe traseul 30, iar vineri pe traseul 46. Joi vom avea o întâlnire de lucru la Primărie, în care vom discuta despre perspectivele pe care le avem în vederea achiziționării, pe viitor, a unor astfel de autovehicule”, a declarat primarul. În acest moment, prețul unui astfel de autobuz (circa 400.000 de euro, respectiv aproximativ 2 milioane de lei) este prohibitiv pentru autoritățile ieșene, în condițiile în care pentru achiziția de noi mijloace de transport în comun, în bugetul local pentru acest an a fost prevăzută suma de 12 milioane de lei, care ar ajunge pentru cumpărarea a numai șase astfel de autovehicule.


http://infois.ro/?p=21709


Attachments:
autobuz-electric.jpg
autobuz-electric.jpg [ 48.35 KiB | Viewed 7508 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 28 Jan 2016 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Radu Czech:

Asadar, masina a plecat din garaj la ora 9, cu incarcare 100%, a circulat pe traseul 42 si, dupa parcursul Garaj-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-CUG I-Copou-Garaj (101 km), a ajuns la 44% incarcare. De la reprezentanta s-a primit indicatia ca masina sa fie retrasa de pe traseu cand incarcarea incepe sa scada sub 30%. Deci, ar mai fi putut sa faca inca o cursa completa Copou-CUG I-Copou, poate plus inca o semicursa spre CUG I (pe semicursa cu multe rampe pierdea cca. 8-9%, iar pe cea "la vale" cca. 2-3%), deci inca 34-35 de km.

In concluzie, cam 135 de km pana la necesitatea retragerii la garaj, plus inca vreo 5 km pana la garaj, astfel incat indicatorul sa nu intre in zona galbena inainte de intrarea in garaj.

La toate semicursele, incarcarea maxima intre doua statii consecutive a fost de 40 de persoane (din totalul de 85+1 (8 calatori/m2) sau 69+1 (6 calatori/m2)), valoare atinsa chiar pe urcare intre BCU si Universitate (punctul critic al traseului). Din toate astea rezulta ca, in conditiile traseului 42, masina testata astazi ar putea acoperi maxim tura de dimineata (trebuie sa avem in vedere, insa, si posibila afectare a performantelor de temperatura exterioara). Concluziile nu sunt greu de tras.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Feb 2016 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Autobuzul electric, care a fost introdus in circulatie pe strazile din Iasi la sfarsitul lunii ianuarie, a ramas blocat in timp ce se afla pe traseu. S-a intamplat ieri, in jurul orei 15:00, cand noul autobuz se deplasa pe traseul numarul 28 Dacia - Copou, iar din cauza unei defectiuni tehnice, acesta a ramas pur si simplu blocat in mijlocul drumului. Calatorii care se aflau inauntru au fost coborati si preluati de urmatorul mijloc de transport. La scurt timp, mijlocul de transport electric a fost preluat de echipele Regiei Autonome de Transport Public si tractat la garaj, acolo unde urmeaza sa se stabileasca motivul pentru care autobuzul, adus in probe la Iasi, s-a stricat.

http://www.bzi.ro/noul-autobuz-electric ... seu-538921

Radu Czech:

In ultimele doua zile nu s-a incarcat cum trebuie, desi a stat suficient "in priza", si a iesit din garaj cu 97%, respectiv 85%. Alaltaieri a iesit de pe traseul 42 la 37% (dupa 133 de km) si s-a retras fara probleme, insa ieri, desi pe traseu (28) nu a facut probleme, in timp ce se retragea (baterie la 42%), pe N. Iorga a aparut o eroare la bord si nu mai putea accelera, asa ca a fost tras pe dreapta, ulterior fiind tractat la garaj.

Reprezentantii producatorului suspecteaza ca a fost o problema la incarcare si acumulatorii nu s-au incarcat uniform (ma rog, care e realitatea vor vedea ei). Au recomandat ca masina sa fie pusa din nou la incarcat, insa problema nu s-a rezolvat, asa ca astazi nu poate iesi pe traseu. Pe mine ma bucura cumva aceasta situatie, pentru ca, atunci cand noi tehnologii sunt testate, orice problema aparuta si rezolvata la timp este un castig pentru toata lumea. Astept curios sa vad despre ce a fost vorba.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Feb 2016 10:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Radu Czech, 13.02.2016:

Subiectul a ramas in aer dupa incidentul de acum doua saptamani si e cazul sa lamurim problema, astfel incat dupa plecarea masinii de la Iasi sa avem o imagine completa si corecta.

Masina se afla in continuare la Iasi, caci nu s-a mai reusit incarcarea ei, desi s-a incercat in fel si chip, conform instructiunilor primite de la reprezentanta SOR, sa se dea de capat problemei. In final a venit o echipa la Iasi si ieri s-a rezolvat misterul. Sunt doua povesti care s-au intamplat pe 3 februarie.

Cum am spus, masina a plecat din garaj cu incarcare 85%, fara a se gasi (atunci) explicatia pentru acest lucru. Evident, celulele nu erau perfect balansate, ceea ce in final a dus la comportamentul pe care l-a avut masina pe drumul spre garaj (e bine macar ca asta s-a intamplat cu ea fara calatori, ca sa nu ramana lumea cu o imagine deformata). In perioada scursa de atunci s-au incercat diverse variante pentru a se incarca acumulatorii, fara nici un rezultat. S-au schimbat chiar si cele doua baterii de 12V, chiar si echipa care a venit a adus un set nou de baterii de 12V, si degeaba. In final s-a descoperit problema de la care a pornit tot sirul asta de evenimente si, asa cum ni se intampla uneori tuturor, nu era vorba de nimic foarte complicat, ci de o banala siguranta de la sursa de alimentare, care a sarit (de la supratensiune). De aceea s-a oprit aparent fara motiv incarcarea in ultima noapte si de aceea nici nu s-a mai putut face reincarcarea de atunci.

Aseara a fost pusa la incarcat, totul a functionat perfect si astazi mai iese o data pe traseu, inainte de a pleca din Iasi. Acum iese pe traseul 42, se duce in Copou si va circula pana in jurul orelor 14-15.
...

Asadar, astazi a iesit incarcat 100% pe traseul 42 la ora 10 (din Tudor a intrat pe sensul spre Copou) si a revenit la garaj la 14:45 cu bateria la 62%, dupa 80 de km efectuati.


Attachments:
img_1813_193.jpg
img_1813_193.jpg [ 86.2 KiB | Viewed 7474 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 27 Feb 2016 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Conducerea Primariei Iasi a anuntat ca nu vor mai fi achizitionate de acum inainte autobuze si tramvaie second-hand. Conform primarului Mihai Chirica, la regia de transport a orasului vor intra doar mijloace de transport noi, cele vechi urmand a fi trecute pe linie moarta. Mai mult, edilul a aratat ca, la nivelul RATP vor ajunge doar masini cu norme de poluare de minim Euro 4.

"Este pentru prima oara in istoria acestei regii cand se propune un buget de investitii de 17 ori mai mare. Incepe sa aiba profit, sunt sume acumulate in conturi si incepe sa se dezvolte. Credem ca vom reusi sa trecem de faza de insolventa in cea de reorganizare. A mai fost un subiect anuntat pe achizitia de autobuze. Primaria municipiului Iasi, cat eu pot sa decid acest lucru, nu va achizitiona decat autobuze noi. Este un control al Garzii de Mediu in ultimele doua saptamani, referitor la noxele degajate in atmosfera de catre unele autobuze ale noastre. Intr-adevar, ar fi cam 20 de autobuze care sunt non-euro si asta nu e bine. Am cerut regiei sa faca tot posibilul ca acestea sa dispara din trafic. Trebuie inlaturate acestea. Trebuie sa fie minim Euro 3, insa de la regie mi s-a spus ca vor fi luate autobuze de minim Euro 4. Autobuzele vor fi in proprietatea regiei, sa le exploateze cat mai bine stiu ei", a precizat primarul Mihai Chirica.


http://www.bzi.ro/primarul-mihai-chiric ... noi-542509

Autoritatile locale vor achizitiona în acest an zece autobuze noi, destinate transportului public de persoane. Planul de innoire a parcului auto fost inaintat odata cu licitatia pentru achizitia primelor 4 mijloace de transport in comun, urmând ca în scurt timp sa fie demarata si licitatia pentru restul autobuzelor.

Licitatia organizata pentru primul lot de mijloace de transport, care s-a desfasurat zilele trecute, a avut o valoare de 3.064.515 lei, fara TVA si au fost depuse trei oferte din partea firmelor. Este vorba despre oferta celor de la SC Anadolu Automobil Rom SRL Ilfov, in valoare de 2.813.622 lei, fara TVA, oferta de la SC BMC Truck&Bus SA Ilfov, in valoare de 2.884.416,36 lei, fara TVA si oferta depusa de firma SC Briari’s IND SA Dolj, in valoare de 3.064.000 lei, fara TVA. Autoritatile urmeaza sa studieze cele trei oferte si sa desemneze castigatorul licitatiei in viitorul apropiat.

"Conform Bugetului Municipiului Iasi pe acest an, aprobat de Consiliul Local în sedinta din 10 februarie, doar pentru achizitia de autobuze noi, Primaria a alocat suma de 10 milioane de lei. Pe lânga înnoirea parcului de autobuze, municipalitatea intentioneaza modernizarea statiilor de transport în comun, urmând a continua si investitiile în calea de rulare a tramvaielor", au precizat reprezentantii Primariei Iasi.

Acestea ar urma sa fie primele mijloace de transport public noi aduse la Iasi in ultimii ani, dupa achizitia celor 50 de autobuze MAZ. Toate autobuzele care vor fi cumparate vor avea podea joasa. Achizitia este facuta de Primaria Iasi, deoarece RATP se afla in insolventa si urmeaza ca zilele acestea, sa fie studiat la Tribunalul Sindic planul de reorganizare al regiei
.

http://www.bzi.ro/primele-autobuze-noi- ... asi-542482


Attachments:
autobuze_noi.jpg
autobuze_noi.jpg [ 162.98 KiB | Viewed 7460 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group