TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 08:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Jul 2009 00:40 
Rentabilitatea traseelor 4 si 8 era scazuta pe Tg. Cucu-Baza 3 (traseul 8) si pe Tatarasi Sud-TV-Tg. Cucu (traseul 4) in cea mai mare parte a timpului. In anii '80 cele doua trasee erau "concurate" serios de traseul 7 de tramvai (Gara-Pd. Ros-Tatarasi Nord), iar in anii '90 de traseul 47 de autobuz (Dacia-Pd. Ros-Tatarasi Nord). Intre Tg. Cucu si Tudor aveau incarcare doar atunci cand era cazul in timpul anului universitar.
De altfel, dupa '90 traseele astea au avut o viata zbuciumata: desfiintari, reinfiintari, scurtari, prelungiri, parcurs in inel la ore de varf si transformare in barat intre acestea. Nici 42 nu a facut exceptie, a avut si el perioade in care a lipsit sau in care a fost suspendat in vacante.

Cred ca aparitia troleibuzului pe Copou avea un alt scop in final, mai ales ca la inceput erau introduse si articulate. Daca nu ma insel, articulatele nu au apucat sa faca o iarna completa pe Copou din cauza numeroaselor probleme generate de parcursul in panta. Eu banuiesc ca se dorea existenta unui traseu precum 43 barat din prezent.

Parerea mea e ca legatura Copou-TV merge mai bine cu tramvaiul 8, problema lipsei de calatori pe TV-Baza 3 fiind acum de domeniul trecutului. Insa as fi adeptul legaturii Copou-TV-Bularga-Poitiers-CUG 1 (si chiar pana in CUG 2) cu troleibuz (traseul 43, eventual prelungit la un capat si redirectionat spre Copou in celalalt; consider ca 19 este mai mult decat suficient pentru Poitiers-Canta/Pacurari, astfel incat actualul 43 sa nu mai existe; legatura Bularga-TV-Pacurari ar ramane in sarcina lui 46). Nu poate fi considerata, insa, o varianta viabila ca traseu studentesc, intrucat vehiculele ar ajunge deja aglomerate in TV dinspre Poitiers-Bularga, iar din Copou ar fi destinate cu precadere celor care vor sa ajunga in zonele mentionate.
Infrastructura de troleibuz dintre CUG 2 si Hotel Europa via Podu Ros ar putea fi utilizata pentru legatura CUG 2-Pd. Ros-Pacurari.
Intr-o prima faza cred ca aceste 3 trasee ar fi un inceput bun pentru revenirea troleibuzelor. Cand va fi sa fie... Insa, spun din nou: e de preferat ca revenirea sa fie facuta pe un suport favorabil (trafic, infrastructura, de vehicule nici nu mai e cazul sa vorbesc).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jul 2009 09:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Vă invităm să participaţi la ancheta noastră
Pro ÅŸi contra tramvaielor

Istoria menţionează ziua de 17 martie 1900 (după alţii ar fi vorba de 1 martie) ca fiind data apariţiei tramvaiului electric pe străzile Iaşului. "Aducem la cunoştiinţa onor public din Iaşi că vom preda circulaţiunei prima linie a tramvaiurilor electrice, dintre Gară şi Hală. Primul vagon va pleca în fiecare zi, la ora 7 dimineaţa de la bariera Garei, iar celelalte îi vor succeda în intervale regulate de cîte 7 jum.minute, în fiecare direcţiune, înspre Hală şi de la Hală spre Gară, urmînd astfel, pînă la 11 noaptea", suna anunţul din ziarul Ecoul Moldovei din 24 februarie 1900. În anii scurşi de atunci, parcul tramvaielor a crescut constant, cu o mică excepţie în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, ajungînd în prezent la 150 de vagoane care străbat cei 77 kilometri de cale simplă.

Un specialist în transportul public, cel care de altfel ne-a făcut istoricul apariÅ£iei tramvaielor în IaÅŸi, vede numai avantaje în acest gen de transport. "Este mijlocul de transport cel mai rapid, cel mai ecologic ÅŸi al cărui ciclu de exploatare este de trei ori mai mare în comparaÅ£ie cu un autobuz. De regulă, durata de viaÅ£ă a unui tramvai este de 25-30 de ani, faÅ£ă de cei doar opt ani în cazul autobuzelor", ne-a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP IaÅŸi.

Un al doilea avantaj îl reprezintă numărul mare de călători care pot fi transportaţi. "Vorbim de 200 de persoane pe cursă, în comparaţie cu cei 80-100 de călători care încap într-un autobuz. Mă refer aici strict la Iaşi, întrucît în Oradea spre exemplu, circulă vagoane cu o capacitate de 400 de călători", a adăugat dl Stoica. În schimb, acesta admite că tramvaiul este un mijloc de transport costisitor. "Vorbim de două milioane de euro, cît costă un vagon nou. Cu banii aceştia se pot cumpăra 10 autobuze (sau 100 de microbuze – n.n.)", precizează oficialul RATP.

Un ultim element invocat în favoarea circulaţiei tramvaielor este faptul că unele metropole europene au decis la un moment dat să elimine vagoanele de pe trasee, însă au revenit asupra deciziei după două decenii, într-un moment în care s-au convins că autobuzele sînt şi ele bune, dar nu şi la fel de încăpătoare. Printre oraşele care au revenit la transportul electric se numără Parisul şi Viena. Menţionăm că în Moldova, transport electric mai întîlnim la Botoşani, unde se fac de asemenea investiţii în domeniu.

Dacă ar fi să menÅ£ionăm ÅŸi un alt element care face ca tramvaiele să fie preferate de un mare număr de ieÅŸeni, trebuie să apelăm ÅŸi la argumente de ordin politic. Nu e un secret pentru nimeni că mandatul actualului primar s-a datorat în mare măsură mobilizării la vot a pensionarilor, speriaÅ£i că un alt edil-ÅŸef ar putea să le retragă gratuităţile pe transportul în comun. Iar acest lucru nu era chiar o gogoriÅ£ă electorală de vreme ce Dumitru Oprea preluase ideea enunÅ£ată de Irina Schrotter privind privatizarea RATP, situaÅ£ie în care s-ar fi renunÅ£at la avantajele oferite pensionarilor.

Săptămîna viitoare vom trece în revistă pe larg şi argumentele celor care spun că tramvaiele ar trebui retrase la depou, în favoarea altor mijloace de transport în comun.


Tudor Damaschin, 16.07.2009
www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jul 2009 10:09 
Prostii, vorbe scoase din context si un nene scribaci in pana de idei pentru vara asta...
Chiar va rog sa-i faceti pe plac si sa-l bombardati cu argumente pro tramvai. Poate-i trece greata...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Jul 2009 09:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Pro ÅŸi contra tramvaielor (2)

Nu de mult am prezentat o situaţie cu păreri pro tramvaie în Iaşi. Argumente există însă atît în tabăra pro, cît şi în cea contra folosirii lor. Cea a susţinătorilor transportului cu tramvaie este destul de mare şi îi cuprinde în primul rînd pe reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Public. Ce spun însă cei care sînt împotriva tramvaielor în Iaşi?

Un ieşean a găsit cîteva minusuri pentru tramvai: costurile cu achiziţionarea vagoanelor sînt foarte mari, calea de rulare necesită sume enorme pentru întreţinere sau înlocuire, strada se distruge din cauza vibraţiilor, o bandă de mers este ocupată. Argumentul suprem: "Un vagon defect blochează celelalte vagoane de pe traseu".

Un alt cititor completează: "Sînt de acord cu dispariţia acestora, pentru că nu sînt bune la infrastructura pe care o avem. Sînt bune pentru legături exterioare pe distanţe scurte în zona metropolitană. Adaug şi cele scrise de colegul de mai înainte la minusuri".

Un "nu categoric tramvaielor" mai scrie un alt cititor, care continuă: "De ce nu luăm ÅŸi noi exemplul BraÅŸovului? De cîţiva ani au eliminat tramvaiele ÅŸi este evident pentru toată lumea cît de mult s‑a fluidizat traficul. ÃŽn IaÅŸi ar trebui lăsat un traseu, Tîrgu Cucu – Copou, pentru menÅ£inerea spiritului de altădată. Eu nu pot să înÅ£eleg cum se investesc acum milioane de euro în modernizarea liniei de rulare a tramvaielor, cînd cu aceÅŸti bani sînt convinsă că se asfaltau toate străzile din IaÅŸi, care sînt un real pericol. Ei, probabil e vorba de multă ÅŸpagă, comisioane.... E mult prea evident că sînt mult mai multe dezavantaje: costuri mari ale vagoanelor, distrugerea străzii, a clădirilor care uneori sînt foarte apropiate de linie, ocuparea unei benzi de sens. Mie mi se pare absurdă ideea că tramvaiele din IaÅŸi reprezintă un mijloc de transport civilizat; marea lor majoritate zdrăngăne aÅŸa de tare că te ia durerea de cap cînd ajungi la destinaÅ£ie; menÅ£ionez ÅŸi faptul că nu de puÅ£ine ori se defectează sau chiar îţi pun viaÅ£a în pericol, deoarece sar de pe linie". ÃŽn sprijinul afirmaÅ£iei sale vin taximetriÅŸtii, adversari declaraÅ£i ai tramvaielor: "Dacă nu ar mai circula tramvaiele, traficul ÅŸi-ar mai reveni la normal. ÃŽncurcă foarte mult traficul, mai ales că vatmanii nu frînează atunci cînd le apare o maÅŸină în faÅ£ă ÅŸi scapă basma curată de fiecare dată".

Alţii readuc în discuţie troleibuzele. "De ce nu se merge pe varianta troleibuzului? Cu excepţia anvelopelor, troleibuzul are numai avantaje comparativ cu un tramvai", opinează un cititor.

Nu numai oamenii simpli, ci şi aleşii locali sau chiar conducătorii oraşului au un dinte împotriva tramvaiului. La un moment dat, acum cîteva luni, însuşi directorul tehnic al Primăriei, Mihai Chirica, susţinea că pe ruta Tîrgu Cucu – Podu Roş tramvaiul nu-şi mai găseşte utilitatea. De altfel, acum un an, liniile de tramvai de pe strada Anastasie Panu au fost acoperite cu asfalt, ceea ce pune sub semnul întrebării reintroducerea tramvaielor prin zonă după ce pasajul Hala Centrală va fi finalizat...

La rîndul lui, Sorin Ionescu, consilier local PDL, susţine că tramvaiele n-ar trebui să circule pe strada Cuza Vodă. "Se înlocuiesc acum liniile de tramvai, dar nu s-a făcut nici un calcul să se vadă dacă investiţia este rentabilă. Cîţi locatari din zona Cuza Vodă circulă cu tramvaiul? Părerea mea este că acolo nu mai trebuiau linii de tramvai, deoarece şi casele sînt în pericol de prăbuşire. Sînt trepidaţii, strada este foarte îngustă, tramvaiele produc disconfort pentru locatari. Iar investiţia se va amortiza în 50 de ani. Mi se pare cam mult", mai spune Sorin Ionescu.

La aceste argumente se adaugă şi accidentele cauzate de tramvaie. De la începutul acestui an, în Iaşi au avut loc patru accidente grave în care au fost implicate tramvaie. Primul s-a produs în luna martie, pe bulevardul Alexandru cel Bun, în mai au fost două evenimente în Copou şi Tătăraşi, iar în iulie ultimul, pe strada Canta. "Într-un caz a fost vina vatmanului, care nu a aşteptat un călător să urce şi a căzut, iar în celelalte accidente a fost vorba de neasigurarea schimbării direcţiei de mers sau depăşiri neregulamentare", ne-a spus comisarul şef Mihai Pintilei, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere.


C.NegoiÅ£ă, A.Hurbea -22.07.2009
http://www.evenimentul.ro/articol/pro-s ... lor-2.html

Comentariul meu la primul articol ce se gaseste aici: http://www.evenimentul.ro/articol/pro-s ... ielor.html

Transportul electric, o necesitate
joi, 16 iulie 2009

Vedeti ca in ultima vreme apar tot felul de fenomene si in tara noastra: tornade, furtuni. Pt. ca toti iau in deradere eforturile de eliminare a gazelor cu efect de sera. Trebuie sa actionam LOCAL pt. eliminarea efectului GLOBAL: efectul de sera.

Consider ca municipiul Iasi (datorita topografiei locului, a traditiei, experientei, necesitatii) trebuie sa isi dezvolte transportul electric.

1. Tramvaiul reprezinta mijlocul de transport de suprafata cel mai performant. Are capacitate mare de transport cu costuri de exploatare mici. Asigura viteze de deplasare mari daca este separat de trafic. Are prioritate in trafic.
Costurile initiale sunt mari. Insa nu trebuie sa gandim punctiform ci sa avem strategii pe termen mediu si lung.

2. Troleibuzul este si el un mijloc de transport la fel de ecologic ca si tramvaiul. El trebuie sa ajute tramvaiul, nu sa-l inlocuiasca. Are o mobilitate mare in trafic, mai ales ca acum troleibuzele dispun si de posibilitatea de a se deplasa si fara reteaua electrica, cand este cazul.
In Iasi troleibuzul a fost scos brutal de pe trasee de catre primarul Nichita, ilegal si fara nici un temei tehnico-economic. Asta in ciuda faptului ca s-au investit bani publici uriasi in reteaua electrica, ce sta nefolosita. Sunt curios ce ar avea de spus Curtea de Conturi.

In loc sa arunci banii pe autobuze second-hand, mai bine ai reintroduce urgent troleibuzele. Insa acest lucru nu se va intampla pana nu vor disparea cei doi infatuati: Nichita si Cristian Stoica (cica, director tehnic!!!).

Silviu S.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 06:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Pro ÅŸi contra tramvaielor (3)

După cele două episoade în care aÅ£i aflat părerile celor ce doresc menÅ£inerea tramvaielor pe străzile IaÅŸului, dar ÅŸi argumentele celor care susÅ£in eliminarea acestui mijloc de transport, a sosit vremea concluziilor. De la bun început trebuie remarcat numărul mare de cititori care au participat la ancheta noastră, semn că subiectul acestui demers jurnalistic este de strictă actualitate. ÃŽn al doilea rînd, am constatat că ambele tabere au adus argumente extrem de convingătoare în "pledoariile" cu care ÅŸi‑au apărat "cauza". Spre exemplu, o doamna din tabăra "pro tramvai" vorbeÅŸte, înainte de orice, despre faptul că tramvaiul are o însemnătate istorică pentru IaÅŸi, aspect care nu trebuie pierdut din vedere. "Multă lume ÅŸi chiar turiÅŸtii ar aprecia readucerea spiritului de altădată al acestui oraÅŸ. ÃŽn alte ţări se păstrează astfel de momente ÅŸi se investeÅŸte în tot ce înseamnă păstrarea patrimoniului cultural‑istoric al unui oraÅŸ, de exemplu. Ar trebui redată oraÅŸului IaÅŸi gloria de altădată, traseele de odinioară ale tramvaielor", crede aceasta. AlÅ£i adepÅ£i din aceeaÅŸi tabără argumentează că eliminarea tramvaiului nici nu mai trebuie discutată într‑o perioadă în care politica protecÅ£iei mediului este în plină expansiune. "IaÅŸul are nevoie de tramvaie, troleibuze, în general transport electric ÅŸi ecologic ÅŸi mai puÅ£ine autobuze", afirmă un alt cititor, în vreme ce un altul susÅ£ine că, alături de tramvai, se impune readucerea troleibuzelor pe străzile oraÅŸului. "ÃŽn IaÅŸi troleibuzul a fost scos brutal de pe trasee de către primarul Nichita, ilegal ÅŸi fără nici un temei tehnico‑economic, în ciuda faptului că s‑au investit bani publici uriaÅŸi în reÅ£eaua electrică. Troleibuzul este un mijloc de transport la fel de ecologic ca ÅŸi tramvaiul. El trebuie să ajute tramvaiul, nu să‑l înlocuiască. Are o mobilitate mare în trafic, mai ales că acum troleibuzele dispun de posibilitatea de a se deplasa ÅŸi fără reÅ£eaua electrică, cînd este cazul", spune acesta. ÃŽn fine, argumente de genul transportul cu microbuzele este o mare Å£igănie, tramvaiul are cea mai mare capacitate de transport, oferă siguranÅ£ă sporită călătorilor, are prioritate în trafic iar pe timpul iernii nu întîmpină probleme deosebite se regăsesc cu duiumul în tabăra celor "pro", numărul acestora depăşindu‑l nu cu mult pe cel al oponenÅ£ilor tramvaielor.

Interesant ni s‑a părut şi faptul că au existat şi "jumătăţi de vot", în sensul că mulţi ieşeni s‑au declarat partizanii menţinerii tramvaielor, însă numai în anumite condiţii. "Nu mă opun ca tramvaiul să rămînă un mijloc de transport în comun al Iaşului, dar ar trebui corectată şcolarizarea vatmanilor sau schimbaţi cei actuali cu alţii mai cu picioarele pe pămînt şi mai conştienţi că traficul auto este sufocant, cel puţin la orele de vîrf. Sînt vatmani care, atunci cînd ajung într‑o intersecţie (ne)semaforizată, se cred şoferii unei treierătoare de mare tonaj; trec prin intersecţie ca prin lanul de grîu sau porumb, fără a ţine cont de ceilalţi participanţi la trafic", spune unul dintre aceştia.

De partea cealaltă, deÅŸi au pierdut "la mustaÅ£ă" duelul cu adepÅ£ii tramvaielor, opozanÅ£ii au adus argumente care, într‑o societate normală, ar trebui să le ofere reprezentanÅ£ilor RATP motive pentru îmbunătăţirea acestui gen de transport. Desigur, ne referim aici la ieÅŸenii care susÅ£in că tramvaiele presupun costuri de achiziÅ£ie foarte mari, calea de rulare necesită sume enorme pentru întreÅ£inere sau înlocuire, strada se distruge din cauza vibraÅ£iilor, o bandă de mers este ocupată. Argumentul suprem – "un vagon defect blochează celelalte vagoane de pe traseu" – ar trebui să‑l determine pe directorul Maricel Ghercă să gîndească de două ori înainte de a comanda vagoane second hand. De departe, cea mai pertinentă opinie este următoarea: "De ce nu luăm ÅŸi noi exemplul BraÅŸovului? De cîţiva ani au eliminat tramvaiele ÅŸi este evident pentru toată lumea cît de mult s‑a fluidizat traficul. ÃŽn IaÅŸi ar trebui lăsat un traseu, Tîrgu Cucu - Copou, pentru menÅ£inerea spiritului de altădată. Eu nu pot să înÅ£eleg cum se investesc acum milioane de euro în modernizarea liniei de rulare a tramvaielor, cînd cu aceÅŸti bani sînt convinsă că se asfaltau toate străzile din IaÅŸi, care sînt un real pericol. Ei, probabil e vorba de multă ÅŸpagă, comisioane... E mult prea evident că sînt mult mai multe dezavantaje: costuri mari ale vagoanelor, distrugerea străzii, a clădirilor care uneori sînt foarte apropiate de linie, ocuparea unei benzi de sens. Mie mi se pare absurdă ideea că tramvaiele din IaÅŸi reprezintă un mijloc de transport civilizat; marea lor majoritate zdrăngăne aÅŸa de tare că te ia durerea de cap cînd ajungi la destinaÅ£ie. Plus că nu de puÅ£ine ori se defectează sau chiar îţi pun viaÅ£a în pericol, deoarece sar de pe linie".

Vom încheia concluziile anchetei noastre cu o precizare, adresată îndeosebi celor care au participat la dezbatere, deÅŸi nu credeau că aceasta îşi are rostul în acest moment. "A venit vara ÅŸi nu aveÅ£i ce scrie?", ne‑a interpelat un cititor, căruia îi mulÅ£umim ÅŸi pentru întrebare, ÅŸi pentru ironie. Lăsînd deoparte faptul că subiectul propus spre discuÅ£ie este actual în orice moment al anului, am considerat de cuviinÅ£ă să demarăm acest sondaj într‑o perioadă în care întregul oraÅŸ a devenit un adevărat ÅŸantier tocmai datorită modernizării infrastructurii transportului electric. Altfel spus, am reuÅŸit, în mod indirect, desigur, să aflăm opinia ieÅŸenilor referitoare la justeÅ£ea acestor lucrări.


Tudor Damaschin, Evenimentul, 25.07.2009
http://www.evenimentul.ro/articol/pro-s ... lor-3.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 08:40 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 167
Location: Iasi
RATP va cumpara 13 tramvaie cu 250 euro bucata
Autor: Cristian ALBU

Transportul pentru fiecare este insa de circa 10.000 euro.

RATP mai cumpara un lot de tramvaie second-hand. Reprezentantii regiei au specificat ca este vorba despre un numar de 13 tramvaie GT4 si unul model GT8. Tramvaiele vor fi cumparate din Augsburg, Germania, la un pret modic, de doar 250 euro fiecare mijloc de transport.

"Noi mai avem astfel de tramvaie si nu au fost probleme deosebite cu ele. Urmeaza sa organizam o licitatie pentru stabilirea transportatorului", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei. Acesta a adaugat ca licitatia va avea loc pe 25 septembrie.

Pina pe 6 noiembrie, RATP trebuie sa ridice vagoanele din Germania. Cu toate acestea, pentru aducerea tramvaielor, regia va trebui sa scoata din vistierie citeva mii de euro. Aducerea unui singur vagon costa intre 9.000 si 11.000 de euro. Un tramvai de tip GT4 are o capacitate de aproximativ 140 de locuri.

La inceputul anului trecut au mai fost cumparate alte 31 de tramvaie de tip GT4, care au inlocuit vagoanele model Tatra.

www.ziaruldeiasi.ro 9 septembrie 2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 01:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
In 25.09.2009 ne luam adio de la ultimul V2A si de la Tatre (oare si #262?), prin grija fiscului (care executa silit numai pe cine vrea):

http://www.finanteiasi.ro/index.php?pag ... =0&ida=491

Asteptam si vanzarea de GT4. Probabil asta asteapta si dubarii, suparati ca au fost scosi de pe trasee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Iveco a venit cu o oferta de autobuze pentru RATP

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a mai primit ieri o oferta de autobuze noi. Reprezentantii companiei Iveco au adus ieri la Iasi un model de autobuz pentru transportul in comun.

Produs in 2008, autobuzul cu o capacitate de 30 de locuri pe scaune i-a incantat pe sefii regiei. Preturile acestor mijloace de transport sunt piperate, insa, chiar si pentru reprezentantii municipalitatii. Modelul de autobuz expus ieri in fata Palatului Culturii este dotat cu aer conditionat, sistem antivandalism, trapa pentru persoanele cu dizabilitati si podea joasa in proportie de doua treimi si s-a vandut deja in peste 200 de bucati in Romania.

"Avem autobuze vandute la Suceava, Ramnicu Valcea, Cluj-Napoca si Vaslui. Mai avem si 100 de troleibuze achizitionate de Regia de Transport Public Bucuresti. La Iasi am adus un model produs in 2008, care a fost in probe timp de 2 saptamani in Ploiesti. Este o solutie de compromis, intrucat doua treimi din podea este joasa, iar partea din spate este mai inalta. Masina este complet automatizata, dezvolta peste 330 cai putere si are un consum de 32 litri de motorina la suta de kilometri in conditiile unui trafic ce permite o viteza medie de deplasare de 15-20 de kilometri la ora", a declarat George Stamate, directorul general al diviziei 4Bus Cefin Romania, distribuitorul marcii Iveco in Romania.

Desi s-au declarat multumiti de aspectul autobuzului, sefii RATP si reprezentantii Primariei nu sunt decisi inca sa initieze o licitatie pentru achizitia unor autobuze noi. De altfel, achizitia a 50 de autobuze noi era programata inca de acum 2 ani, dar nu s-a materializat deocamdata.

"E foarte greu sa faci un leasing pentru 50 de autobuze. Ratele sunt impovaratoare, iar RATP nu le poate sustine singur. Cel mai bine ar fi daca am avea banii cash, pentru a le plati direct. Ganditi-va ca un autobuz nou costa in jur de 200 mii euro. Deocamdata RATP lucreaza la caietul de sarcini, dar nu stim cand vom putea incepe procedura de achizitie", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.


Ion Muset, Flacara Iasiului, 30.10.2009
http://flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 00:42 
De ce solutie de compromis cand am putea avea una 100% LF asa cum are nevoie Iasiul. Autobuzul asta nu e deloc bun pentru realitatea transportului urban din Iasi. Seamana mai mult cu un autocar, iar partea din spate precum si multele trepte care trebuie urcate il fac nu un prea bun prieten al persoanelor in varsta si a celor cu probleme locomotorii. Per total, nicidecum cea mai buna optiune pentru Iasi. Sper sa nu fie nimeni suficient de nebun sa ia in considerare autobuzul asta pentru traseele urbane, poate pentru cele interurbane. Macar daca tot se strang banii greu sa stim pe ce ii dam. Maz-urile deja haraie si trosnesc din incheieturi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Nov 2009 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Primaria cheltuie alti bani pentru traficul din oras

● Municipalitatea cheltuie 420 mii lei pentru intocmirea unui studiu de trafic ● "Este vorba de realizarea unui studiu, urmand ca implementarea acestuia sa fie realizata dupa accesarea fondurilor europene. Proiectul este inclus in Planul Integrat de Dezvoltare a Polului de Crestere Iasi. Nu putem estima valoarea proiectului. Dupa realizarea studiului vom sti cu exactitate costul implementarii", a precizat directorul tehnic al primariei

Pe data de 25 noiembrie, municipalitatea va organiza o licitatie pentru achizitionarea unui studiu care sa foloseasca pentru implementarea unui sistem de management al traficului din oras. Firma care va castiga licitatia va trebui sa intocmeasca studiul in patru luni, municipalitatea asigurand o prevedere bugetara de 420 mii lei. "Este vorba de realizarea unui studiu, urmand ca implementarea acestuia sa fie realizata dupa accesarea fondurilor europene. Proiectul este inclus in Planul Integrat de Dezvoltare a Polului de Crestere Iasi.
Nu putem estima valoarea proiectului. Dupa realizarea studiului vom sti cu exactitate costul implementarii", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Din cauza modificarilor aparute in desfasurarea traficului rutier, determinate de cresterea continua a parcului de autovehicule, cresterea indicelui de mobilitate a parcului auto existent si a cresterii numarului de autovehicule care tranziteaza municipiul Iasi, a devenit imperios necesara implementarea unui sistem de management integrat al traficului care sa imbunatateasca conditiile de circulatie, in special in zona centrala a municipiului Iasi, dar si pe axele de tranzit. De un astfel de sistem trebuie sa beneficieze nu numai traficul auto particular, ci si transportul in comun, care trebuie sa devina o optiune viabila pentru rezidentii municipiului", se arata in caietul de sarcini. Mai exact, se doreste realizarea unui control al traficului intr-o retea de 120 intersectii, urmand ca transmiterea datelor sa se faca in sistem wireless. Totodata, vor fi monitorizate in timp real vehiculele de transport public, urmand sa fie prioritizate vehiculele de transport public si cele de interventie in urgenta, in raport cu traficul general. Nu in ultimul rand, se doreste implementarea unui sistem de supraveghere video in aproximativ 50 de locatii.


Ciprian BOARU
ciprianboaru@bzi.ro
2.11.2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 09:43 
Offline

Joined: Fri 29 May 2009 18:04
Posts: 4
Anul viitor
Şantierul din Tătăraşi se mută în Nicolina


Primarul Gheorghe Nichita nu spunea tot adevărul atunci cînd afirma că a deschis mai multe şantiere în 2009 pentru ca anul viitor ieşenii să nu mai aibă asemenea neplăceri. De fapt, începînd cu sfîrşitul anului, sînt preconizate să înceapă lucrări de asfaltare, reabilitare a unui pod şi înlocuiri ale liniilor de tramvai în Nicolina. Pînă atunci se va moderniza zona Tătăraşi, unde deja şinele de tramvai au fost înlocuite. Vremea însă nu permite asfaltarea străzii, deci acest lucru se va întîmpla de la primăvară. La rîndul său, şantierul deschis în Nicolina va dura pînă în 2013, timp suficient pentru ca ieşenii să se sature.

Este vorba despre un proiect din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere Iaşi, care prevede reabilitarea completă a zonei Nicolina şi este estimat la maximum 20 de milioane de euro. Cea mai mare parte din sumă - 98 la sută - este din partea Uniunii Europene şi nu va trebui rambursată. De aceea, proiectul care prevede reabilitarea pasajului Nicolina, asfaltarea străzii Nicolina, a şoselei Nicolina şi a bdului Cantemir, precum şi reabilitarea şi modernizarea căii de rulare pe un tronson de 5 kilometri între Podu Roş şi CUG II, trebuie să fie impecabil.

Apariţia traseului 9 i se datorează lui Ceauşescu!

Odinioară, pe aici circula tramvaiul cu numărul 9, care avea ruta Gară - Centru - Tîrgu Cucu - Podu Roş - CUG II. "Era unul dintre cele mai aglomerate şi, totodată, rentabile trasee ale regiei. Linia 9 era folosită cu precădere de angajaţii Combinatului de Utilaj Greu, într-o perioadă înfloritoare pentru actualul Fortus. Apoi, era singura posibilitate pentru ca locuitorii din Nicolina şi CUG să ajungă în Centru sau la Gară", ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.

Traseul a fost desfiinÅ£at în 1997, motivul oficial reprezentîndu-l un accident produs pe 28 martie pe ÅŸoseaua Nicolina: tramvaiul 343 de tip TimiÅŸ a deraiat ÅŸi a lovit frontal vagonul 204 (tip Tatra) care circula din sens opus, cinci persoane fiind rănite. "Adevărul este că linia, dată în folosinÅ£ă în '84, nu prezenta garanÅ£ii pentru siguranÅ£a circulaÅ£iei. S-a lucrat repede la montarea ei, întrucît trebuia finalizată înaintea de venirea lui CeauÅŸescu pentru nu ÅŸtiu ce tăiere de panglică la CUG. Practic, proiectul tehnic nu a fost respectat, iar linia a fost pusă direct pe pămînt. Odată cu apariÅ£ia fenomenului de tasare, au apărut problemele, care au culminat cu accidentul din luna martie", a mai spus dl Mihai.

Indiferent de motivele suspendării traseului, este cert faptul că atunci a început perioada de glorie a operatorilor de maxi-taxi, care au mîncat o pîine albă de pe urma transportului călătorilor din zonele Nicolina şi CUG spre Centru sau Gară. Ulterior, municipalitatea şi RATP au luat măsuri pentru limitarea numărului de maxi-taxi care circulau pe acolo. Au cumpărat şi autobuze pe care le-au trimis pe această linie. "În prezent, fluxul cel mai mare de călători se înregistrează pe traseul de autobuz 41. Transportăm în medie 41.500 de călători pe zi, în condiţiile unei porţiuni comune cu traseul 28, unde avem 23.000 de călători pe zi", a mai afirmat Mihai Adrian.

Şantier pînă în 2013

Responsabilii din Primărie nu oferă deocamdată prea multe date despre proiect, întrucît se lucrează la documentaţia privind studiul de fezabilitate şi detaliile de execuţie. "Abia în luna decembrie se va şti cum se va proceda", ne-a spus dna Claudia Stoica, directorul adjunct al Direcţiei de Servicii şi Programe pentru Comunitate din cadrul Primăriei. Oricum, dacă vorbim de luna decembrie 2009, putem spune la fel de bine ianuarie 2010. Cu tot cu licitaţiile pentru execuţie, desemnarea firmei cîştigătoare, semnarea contractului, termenul de începere al lucrărilor, adică al deschiderii şantierului în zona Nicolina, poate ajunge la septembrie 2010. "Termenul de implementare a proiectului este de 30 de luni. Cu alte cuvinte, în anul 2013 întreaga zonă trebuie reabilitată", a mai spus dna Stoica. Reapariţia tramvaielor nu va presupune scoaterea autobuzelor, mai ales că unele circulă pe rute unde nu merge şi tramvaiul.

Fireşte, reintroducerea tramvaiului în zona Nicolina - CUG presupune ca acesta să treacă şi pe bdul Anastasie Panu, îngustat deocamdată de lucrările de la pasajul Hala Centrală. Perspectivele din această direcţie nu sînt prea încurajatoare: chiar şefii Primăriei spun că termenul dat pentru încheierea lucrărilor, sfîrşitul anului 2010, este unul optimist, din cauză că şi în acel caz mai trebuie făcută o licitaţie. "Noi sperăm totuşi că pînă în 2013 se va face şi acel pasaj, pentru că altfel, tramvaiele n-ar putea circula spre CUG", a încheiat dna Stoica.


(C.NegoiÅ£ă, T.Damaschin)
Evenimentul, 13 noiembrie 2009


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Nov 2009 14:25 
La extrem, exista linia pe Iorga accesibila pe acele bretele de pe pasarela Nicolina sau linia de pe splai Bahlui prin Tudor, daca interese oculte (si nu prea) vor face ca linia de pe Anastasie Panu sa fie desfiintata. Nu-mi doresc dar sunt si alte solutii pentru linia 9. Cat de fezabile, sa ne zica cei mai in tema.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Nov 2009 12:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Se pregătesc şefii RATP de achiziţia unor autobuze noi?

După vizionarea organizată luna trecută de reprezentanţii Iveco, ieri a fost rîndul ucrainenilor de la corporaţia Bogdan să le prezinte şefilor RATP două produse: autocarul turistic A401 şi autobuzul urban A601. "Iaşul este ultimul oraş de pe lista celor unde am organizat asemenea prezentări. Am început cu Timişoara şi am continuat cu Tîrgu Jiu, Bucureşti, Braşov şi Piatra Neamţ", ne‑a declarat Valentin Bojesku, reprezentantul pentru Europa de Est al firmei.

Este vorba despre un jucător relativ nou pe piaţa producătorilor de autobuze, care are însă avantajul de a‑şi dezvolta afacerea deşi ne aflăm în plină criză economică. "Cifra de afaceri a corporaţiei Bogdan este de două miliarde de dolari. Anul acesta am investit peste 200 de milioane de dolari în modernizarea fabricii din Ucraina", a mai spus dl Bojesku.

A601 este o unitate de transport cu o lungime de 10,6 metri (3 uşi), care poate transporta 100 de pasageri, cu o viteză maximă de 80 km/oră şi un consum de 24 litri de motorină la 100 km. Dispune de cutie de viteză automată, aer condiţionat, trapă pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi şi prezintă avantajul unui preţ mai mic în comparaţie cu ofertele altor producători: aproximativ 100.000 euro fără TVA, sumă care diferă în funcţie de configuraţia solicitată de clienţi.

Pînă în prezent, firma ucraineană nu a semnat contracte cu operatori români, însă şi‑a comercializat produsele în Ungaria, Bulgaria (autocare), respectiv Polonia (autobuze). "Pînă la organizarea unei eventuale licitaţii, ar trebui să dispunem de finanţarea necesară, însă deocamdată nu a fost întocmit bugetul pentru 2010", ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Chiar dacă va mai dura ceva timp pînă cînd reprezentanţii municipalităţii vor considera oportună achiziţia de autobuze noi, directorul RATP se gîndeşte să ceară părerea ieşenilor. "Mă gîndesc să punem pe pagina noastră de web toate ofertele primite, iar ieşenii să voteze autobuzul dorit, dotările sau cum să arate interiorul", a adăugat dl Ghercă. Ultima achiziţie de autobuze noi datează din 2005, cînd, pentru 50 de MAZ-uri, municipalitatea a plătit prin leasing 10 milioane de euro.


www.evenimentul.ro
18.11.2009


Nota mea: iata ca iesenii ar putea vota autobuzul dorit. Pacat ca n-au putut vota cand s-au scos troleibuzele din circulatie sau cand au fost achizitionate autobuzele MAZ.
Bine, oricum n-ar fi contat, cum nu va conta nici acum, prezumtivul vot iesean.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 11:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
RATP, obligata sa plateasca Primariei peste 650.000 de lei

Magistratii Tribunalului au admis, ieri, cererea Primariei si au dispus obligarea RATP la plata a 657.381 de lei. Potrivit juristilor municipalitatii, in urma unei sentinte judecatoresti ce constituia titlu executoriu, Consiliul Local a garantat aceasta suma pentru SC Autobuzul SA Iasi, societate absorbita, in anul 2004, de RATP. Municipalitatea a incercat in instanta sa obtina de la RATP si dobanda aferenta debitului, insa aceasta cerere a fost respinsa de judecatorii ieseni.


Florentina Cojocaru-Cirneci, 24.11.2009
Iasi Plus
www.iasiplus.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
RATP se transforma in societate de transport

In circa sase-sapte luni, o parte din RATP ar trebui sa se transforme in societate comerciala. Termenul a fost stabilit in cadrul unor discutii pe care reprezentantii municipalitatii si cei ai regiei le-au purtat cu specialistii de la firmele de consultanta Getinsa si ETT.

Ieri, cele doua firme si-au prezentat rapoartele referitoare la reorganizarea si restructurarea regiei de transport si activitatii de transport public. "E un plan destul de vizionar, practic suntem prima regie de transport din tara care ar trebui sa se reorganizeze. Mai exact, este vorba de restructurarea din punct de veder organizatoric, transformarea regiei in una sau mai multe societati comerciale, externalizarea unor servicii, refacerea planului de transport, regandirea modului de acordare a subventiilor, implementarea unui sistem modern de ticketing si integrarea transportului public local in cadrul transportului metropolitan", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Dupa aparitia noii societati de transport, in circa un an si jumatate se va incheia cu municiplitatea un nou contract de prestari servicii de transport, in baza caruia se vor plati subventiile. O mare piedica pentru infiintarea noii societati o constituie datoriile foarte mari pe care regia le are catre bugetul statului, circa 60-70 milioane de lei. Actuala regie va mai exista circa doi-trei ani si va mosteni toate aceste debite pe care va incerca sa le stinga prin valorificarea mijloacelor de transpot vechi si a altor mijloace fixe vechi.


Cristian Matasa, 24.11.2009
Iasi Plus
www.iasiplus.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Dec 2009 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Are legatura si cu RATP.

Macheta autogarii

Proiectul urmeaza sa fie depus spre finantare in primavara anului viitor. Lucrarile sint evaluate la 20 milioane euro, banii urmind sa fie obtinuti de la Uniunea Europeana. O valoare similara va avea si proiectul viitoarei pasarele Octav Bancila.


Doua din proiectele mari ale Iasului au inceput sa prinda contur. Deocamdata, se vad doar pe plansele specialistilor. Reprezentantii Primariei dau asigurari ca in termen de citiva ani iesenii vor avea adevarate bijuterii in municipiu. Viitorul centru intermodal, noua autogara a municipiului, ar urma sa rivalizeze cu orice constructie similara din Europa de Vest. In aceste zile se lucreaza la ultimele detalii ale studiului de fezabilitate, documentatia urmind sa fie predata in aceasta luna. Toate documentele sint insa gata la pasarela Octav Bancila. Se mai asteapta doar o aprobare a Planului Integrat de Dezvoltare (PIDPC) de catre Consiliul Judetean. Apoi, proiectul pasarelei Octav Bancila urmeaza sa fie depus pentru obtinerea finantarii europene. De altfel, ambele proiecte ar trebui sa beneficieze de finantare nerambursabila, acestea fiind evaluate la 40 milioane euro.

"Totul a fost gindit ca in cazul unui aeroport"

Firma belgiana EC-ITS BVBA a prezentat municipalitatii o propunere pentru amenajarea unei autogari in zona Tudor Vladimirescu. In aceste zile se vor pune la punct toate detaliile necesare finalizarii studiului de fezabilitate. Dupa ce s-a stabilit amplasarea cladirilor, a persoanelor, amenajarea celor 4,1 hectare, astazi urmeaza sa fie analizata si partea de arhitectura propusa de firma belgiana.

La intilnire vor fi prezenti membri ai Ordinului Arhitectilor din municipiu. "Acum avem o varianta de lucru. Am discutat foarte mult si am luat in calcul multe elemente. Asteptam si punctul de vedere al arhitectilor", a declarat Claudia Stoica, director adjunct al Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate.

Centrul intermodal va avea opt peroane, fiecare cu punct de plecare si sosire. Un peron va fi destinat transportului international, doua pentru transportul inter-regional si restul pentru transportul judetean, local, din Zona Metropolitana. Dotarile au fost calculate pentru 4.000 de calatori pe zi. Cladirea principala va fi construita pe o suprafata de 4.200 mp si va avea parter si un etaj. La parter va fi amenajata o imensa sala de asteptare, tot aici urmind a functiona casele de bilete, centrele de infomare.

"Totul a fost gindit ca in cazul unui aeroport. Este singurul proiect de acest fel din tara. Vom avea si benzi rulante pentru transportul calatorilor. Cladirea va fi din sticla si metal. La etaj va fi partea administrativa, zona de relaxare pentru soferi, spatii pentru angajati, vestiare, dispeceratul", a precizat Stoica.

Autogara va fi gata in 2013

In total, va fi amenajata o suprafata de 16.600 mp de carosabil, iar tramvaiele vor avea statii in incinta complexului. Tot pe actualul amplasament al garajelor RATP vor fi amenajate spatii de parcare pentru 100 de autobuze, o statie de alimentare, de spalare, un atelier, dar si o parcare supraterana cu parter si etaj pentru 200 de autoturisme.

Si circulatia auto din zona Tudor Vladimirescu va fi modificata dupa construirea centrului intermodal. Astfel, in solutia oferita de firma belgiana exista prevazute doua sensuri giratorii, unul in zona Iulius Mall si altul la intersectia de la CET.

"Studiul de fezabilitate va fi gata in aceasta luna. Sper sa putem preda si proiectul cel tirziu in aprilie 2010. Termenul de executie al lucrarilor este de 24 de luni. Cred ca la inceputul anului 2013 sa fie gata. Investitia este estimata la 88 milioane lei, adica 20,5 milioane euro", a completat Stoica.

In cazul pasarelei Octav Bancila, documentatia este mult mai avansata. Dupa obtinerea aprobarilor de la Consiliul Judetean si Zona Metropolitana, proiectul poate fi depus spre finantare.

Pasarela va avea cite o banda pe fiecare sens de mers si va face legatura intre strada Pacurari si soseaua Nationala, peste strada Moara de Foc si liniile de tren. Iesenii nu vor mai fi nevoiti sa stea la bariere pentru a traversa sina. Si acest proiect este evaluat la aproximativ 20 milioane de euro.

Pe linga pasarela, municipalitatea intentioneaza sa modernizeze si noua strazi importante situate de o parte si de alta a liniilor de tren. Astfel, vor fi modernizate strazile Petru Poni, Toma Cozma, Sarmisegetuza, Tabacului, Stramosilor, Columnei, Plaiesilor, Musatini, Vitejilor. Lucrarile ar urma sa fie realizate in termen de 36 de luni.


Felix GUZGA, 4.12.2009
http://www.ziaruldeiasi.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Dec 2009 10:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
RATP va primi inca 10 tramvaie SH din Elvetia

Parcul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se va imbogati cu inca 10 tramvaie second hand. Acestea vor fi aduse de la compania elvetiana Bernmobil, in cadrul programului "Donatie de tramvaie", derulat de RATP si Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO) din cadrul Guvernului Elvetian.

Pe langa cele 10 vagoane de tip BE 8/8, regia beneficiaza si de o statie moderna de rectificat bandajele tramvaielor, donata tot de elvetieni.

"Statia va fi modificata, pentru a schimba sistemul de polizare a rotilor. Achizitia si modificarea acesteia fac parte din contractul de colaborare incheiat cu elvetienii. Cele 10 vagoane vor veni pe masura ce elvetienii isi vor schimba parcul de tramvaie din Berna. Vagoanele vor fi donate cu titlu gratuit, noi urmand sa suportam doar transportul acestora", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Contractul de colaborare dintre SECO si RATP a fost incheiat in 2003, cand la Iasi au fost livrate primele 6 tramvaie BE 4/4. Ulterior, in 2004, alte tramvaie au ajuns la Iasi, iar ultimele 4 vagoane elvetiene au fost livrate in 2008.


Flacara Iasului, 10.12.2009
http://flacarais.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Dec 2009 14:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Visuri de jumătate de miliard de euro la RATP

Actualele mijloace de transport din Iaşi sunt depăşiteConsultanţii străini au prezentat edililor programul de restructurare a regiei, însă şefii RATP nu ştiu de unde vor face rost de banii necesari îmbunătăţirii activităţii.

Bugetul local al Primăriei pe următorii trei ani ar trebui alocat exclusiv pentru ca ieşenii să beneficieze de condiţii normale de transport în comun. Potrivit consultanţilor plătiţi de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, investiţiile în transportul public local s-ar ridica la peste 450 de milioane de euro.

„Investiţiile vizează sistemul de transport public, infrastructura de tramvai şi autobuz, staţii de transport locale şi regionale, managementul transportului cu benzi prioritare, dar şi sistemul de numărare a călătorilor, de informare şi de ticketing“, se arată în planul propus de firmele ETT şi Gentisa din Spania.

Investiţii pe hârtie, fără acoperire

Consultanţii au prezentat necesarul de investiţii pentru următorii ani, însă nu au indicat de unde vor fi atrase fondurile până în 2017. Planul vizează achiziţia de tramvaie noi, pentru care sunt necesare în jur de 250 de milioane de euro, câte 20-30 de milioane de euro anual. Sume importante sunt vizate şi pentru modernizarea şinelor de tramvai, pentru care ar mai trebui cheltuite în jur de 100 de milioane de euro. Pentru autobuze noi s-au estimat investiţii de 10 milioane de euro. Consultanţii au mai recomandat şi construirea unei şine de tramvai din Canta până la Metro.

De la regie, la societate comercială

Pentru staţiile din Târgu Cucu, Podu Roş şi Tudor Vladimirescu, care vor face legătura între transportul local şi cel de la nivelul judeţului sunt necesare în jur de 45 de milioane de euro.

„Pentru o parte din aceste investiţii pot fi accesate fonduri europene“, a afirmat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. Consultanţii au arătat prin planul de restructarare al RATP că regia din subordinea consiliului va trebui să se transforme în societate comercială. Astfel, SC Transport Public Iaşi va prelua numai activitatea de transport public de persoane, iar regia va rămâne cu datorii de peste 70 de milioane de lei pe care le va reeşalona.

Planul de restructurare al RATP ar trebui aprobat până la sfârşitul acestui an de Consiliul Local, iar în 2010 ar urma să fie înfiinţată noua societate. „Noua societate va fi desprinsă din RATP“, a precizat Chirica. Acesta a menţionat că regia va păstra o parte din servicii şi va delega serviciul de transport.


Alina Stan, 30 nov. 2009
www.adevarul.ro


Attachments:
ratp iasi.jpg
ratp iasi.jpg [ 26.75 KiB | Viewed 9654 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Dec 2009 09:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Autorităţile ne-au spus de ce a devenit traficul un coşmar
Omătu-i mare!


Tramvaie deraiate, autoturisme tamponate, ieşeni ajunşi la spital cu entorse şi fracturi, călători îngheţaţi în staţii, trafic infernal, aeroport închis. Acesta este bilanţul celei de‑a doua zile cu ninsori abundente, fapt care ne confirmă ideea că autorităţile locale au fost prinse total nepregătite.

Sar tramvaiele de pe ÅŸine

Două deraieri într‑o singură zi. De aceasta au avut parte reprezentanÅ£ii Regiei Autonome de Transport Public (RATP), din cauza a două macazuri care nu au mai funcÅ£ionat aÅŸa cum trebuie. Primul incident s‑a produs în jurul orei 10.15, în dreptul Colegiului NaÅ£ional. Vagonul nr. 132, care circula spre Copou, a sărit de pe ÅŸine, circulaÅ£ia tramvaielor fiind blocată mai bine de o oră. "Din cauza circulaÅ£iei autoturismelor, a intrat zăpadă la macazul din respectiva zonă. Acesta este prevăzut cu o rezistenÅ£ă a cărei rol este acela de a topi zăpada, nu ÅŸi pămîntul care pătrunde în interior. Din această cauză, lamele nu se mai lipesc aÅŸa cum trebuie, iar vatmanul are toate ÅŸansele să nu observe acest lucru", ne‑a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Interesant este faptul că la cîteva ore după producerea incidentului, care, din fericire nu s‑a soldat cu victime, circulaÅ£ia în zonă a fost din nou blocată, pentru a i se permite unui angajat al regiei să cureÅ£e macazul care se înfundase din nou.

A doua deraiere a avut loc la ora 10.48, de această dată în Podu de Piatră. Cauza deraierii vagonului 320, care circula pe traseul 2, a constituit‑o defectarea macazului, fapt care a dus la blocarea circulaţiei tramvaielor timp de o oră pe sensul de mers spre Gară. "Am intervenit imediat prin introducerea în circulaţie a unor microbuze şi autobuze. Astfel, patru microbuze au efectuat, cît timp a fost oprită circulaţia tramvaielor, traseul Baza 3 - Gară, iar alte două autobuze au transportat călători pe relaţia Dancu - Tg.Cucu", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Acesta a mai precizat că au fost luate măsuri suplimentare pentru curăţarea liniilor, însă, în condiţiile în care există zăpadă pe carosabil, efectul intervenţiei angajaţilor regiei este temporar. "Sperăm ca cineva să cureţe şi carosabilul, astfel încît să dispară disfuncţionalităţile în circulaţia tramvaielor", a mai spus dl. Mihai.

Din păcate, reprezentanţii RATP nu au putut oferi explicaţii referitoare la faptul că unii călători au aşteptat în staţii ore întregi. Aceasta în afara intervalului orar în care a fost afectat graficul de transport din cauza celor două deraieri. "Stau de două ore în Baza 3 şi nu a mai venit nici un tramvai pe traseul 7. Dacă s‑a întîmplat ceva, măcar să pună un afiş, să ştim şi noi cum stau lucrurile", s‑a plîns o ieşeancă. La fel au stat lucrurile şi în Centru, unde ritmicitatea tramvaielor de pe traseele 1‑13 a avut de suferit.

Necazurile celor de la RATP nu se opresc aici. Tot ieri, la ora 9.30, microbuzul 103, care circula pe traseul 14, a fost lovit în spate de autoturismul BT‑04‑SBO, în dreptul UMF. Zece minute mai tîrziu, şoferul autobuzului 31, de pe traseul 43, a lovit în spate autoturismul B‑67‑WSP, în acest al doilea caz vina aparţinîndu‑i salariatului RATP.


...................................................................................

17.12.2009
www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 17:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Au inghetat pana si tramvaiele

Traficul tramvaielor a fost complet dat peste cap la finalul saptamanii trecute. Din cauza gerului naprasnic, mai multe trasee au fost blocate sau deviate. Reteaua de fir contact, prin intermediul careia mijloacele de transport in comun erau alimentate, a cedat, nepermitand tramvaielor sa isi continue drumul.

Primul incident de acest gen a fost semnalat in cursul serii de sambata, in jurul orei 19.30, cand un vagon oprit in statia din Baza 3 s-a aflat in imposibilitatea de continua traseul, din cauza ca piesele de sustinere ale firelor de alimentare inghetasera complet. La fata locului s-a deplasat o echipa de interventie, care a remediat problema in aproximativ jumatate de ora. Ieri dimineata, in jurul orei 7.30, un alt tramvai a cedat in fata gerului in apropiere de statia Columnei din cartierul Dacia.

In acelasi timp, in dreptul magazinului Billa de la Gara, un vagon a blocat iesirea calatorilor, din cauza ca sistemul de deschidere a usilor nu mai functiona. Interventia a durat aproximativ o ora, motiv pentru care traficul in cele doua zone s-a aglomerat foarte tare. Tramvaiele care au ajuns din urma pe cele defecte au "degerat" pur si simplu, fiind tractate ulterior la depourile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, pentru a fi incalzite.

"Din cauza temperaturilor extrem de scazute inregistrate la finalul saptamanii, mai multe trasee au fost deviate. Este cazul tramvaielor numarul 1 si 7, care au facut capatul de linie in Targu Cucu, si de tramvaiele care circula pe traseul numarul 13, care au intors in zona Dancu. Interventiile au fost grele, dar au fost suplimentate anumite trasee de tramvai pe care s-au inregistrat probleme cu cele de autobuz. Ne-am ingrijit din timp sa dam drumul din piesele de sustinere a firelor de contact, pentru a fi evitate astfel de incidente, dar totusi au cedat", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.


25.01.2010
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Feb 2010 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Pasarela Dacia-Pacurari bate pasul pe loc din cauza unei palme de pamint ce apartine CFR

Municipalitatea nu reuseste sa grabeasca proiectele propuse pentru obtinerea de fonduri europene.

Pasarela Octav Bancila este in continuare blocata de 150 metri patrati. Terenul apartine de CFR, iar municipalitatea trebuie sa il cumpere sau sa il concesioneze pentru a putea depune documentatia spre finantare europeana. "Asteptam sa vedem ce decizie se va lua la CFR in privinta acelui teren. In functie de propunerea lor vom vedea ce este de facut", a declarat Cosmin Coman, seful Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate.

Proiectul pasarelei s-a blocat dupa ce municipalitatea a aflat ca trebuie sa achizitioneze sau sa concesioneze o suprafata de teren care apartine de CFR. Investitia totala este estimata la 20 milioane de euro si presupune atit construirea pasarelei peste calea ferata, cit si modernizarea totala a noua artere.

Documentatia ar trebui depusa pe axa I din Programul Operational Regional, unde Iasul este pol de crestere. Tot pe aceasta axa ar urma sa fie amenajata la Iasi una dintre cele mai moderne Autogari din tara. Deocamdata insa municipalitatea are doar un studiu de fezabilitate.

Documentatia a fost realizata de firma belgiana EC-ITS BVBA, dar a fost trimisa deja la modificat. "Studiul a fost predat, apoi a fost intors pentru o serie de completari. Acum s-a predat din nou, dar nu am reusit sa verificam daca s-au respectat solicitarile noastre", a completat Coman.

Autogara ar urma sa fie construita in zona Tudor Vladimirescu, pe actualul amplasament al garajului RATP. De altfel, intreaga zona ar urma sa fie modernizata cu fonduri europene. Inclusiv tramvaiele vor avea statii in curtea viitoarei autogari.


2.02.2010
www.ziaruldeiasi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Feb 2010 08:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Tramvaiul 13 si autobuzul 41 aduc RATP cei mai multi bani

Cele mai aglomerate trasee de transport public din Iasi


Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au intocmit un top al celor mai profitabile rute de transport pe care le gestioneaza. Traseul de tramvai 13 este cel mai profitabil, pe acesta circuland in medie 146 calatori la o singura cursa. La polul opus, tramvaiele de pe traseul 7 transporta doar 69 de calatori pe cursa.

In cazul autobuzelor, topul este deschis de traseul 41, pe care circula cate 164 de calatori la o cursa. Acesta este urmat indeaproape de autobuzele de pe traseul 28 barat, care transporta in medie cate 153 de calatori la o cursa.

Monitorizarea a fost facuta de catre angajatii RATP in perioada 11-22 decembrie. Rezultatele sunt, totusi, mai slabe fata de anul 2008. "Monitorizarea face parte din programul Civitas-Archimedes si a fost facuta pentru configurarea noului plan de transport. Sunt trasee care au inregistrat cresteri, dar sunt si foarte multe pe care circula mai putini calatori. Aceste studii ne vor permite sa modificam graficele sau sa evitam suprapunerea mai multor trasee. Este posibil sa scurtam o parte dintre trasee, dar asta numai dupa vor hotari cele 2 firme de consultanta cu care lucram, ETT si Getinsa. De asemenea, si Consiliul Local Municipal va avea un cuvant de spus in cazul noului program de transport", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


Ion Muset, Flacara Iasului, 5.02.2010
www.flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Feb 2010 09:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Ger de crapa... liniile RATP

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca mai multe linii de tramvai s-au fisurat din cauza gerului. Acestia au demarat in aceasta perioada un program de reparatie a portiunilor de cale de rulare afectate de temperaturile foarte reduse din ultima vreme.

Tronsonul cu cele mai multe probleme este cuprins intre SC Moldoplast SA si Baza 3, unde au fost identificate nu mai putin de 16 crapaturi. Alte fisuri au aparut pe tronsonul Podu de Piatra - Podu Ros (15) Padurii - Targu Cucu (10), Podu Ros - Tesatura (9) si Metalurgie (10).

"Pe majoritatea tronsoanelor am intervenit si am sudat acolo unde s-a putut. Acum inventariem fisurile la liniile din Copou. Tronsoanele respective sunt foarte vechi, de prin 1980, si nu au beneficiat de reparatii capitale. Speram sa obtinem finantare si sa le reabilitam. Pe tronsoanele modernizate recent nu am avut probleme de acest fel", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


Ion Muset, Flacara Iasului, 5.02.2010
www.flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Feb 2010 09:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Protest spontan al angajatilor RATP, luni dimineata (8 februarie), pentru tichetele de masa

Peste 50 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au protestat luni dimineata la depoul de la Gara. Vatmanii si soferii au refuzat sa iasa la strada, dupa ce sefii regiei au hotarat sa nu mai acorde tichete de masa.

Oamenii spun ca nu se pot descurca fara bonurile de masa, mai ales ca salariile nu au mai fost negociate de mai bine de 2 ani.

Protestul spontan nu a afectat, insa, transportul public, intrucat s-a desfasurat intre orele 4.00 si 5.00. Sefii RATP au reusit, pana la urma, sa isi convinga angajatii sa iasa la strada in jurul orei 5.30.

"Incasarile din ultima luna au scazut foarte mult, astfel ca nu am mai avut cum sa acordam aceste tichete de masa pentru luna ianuarie. Abia am reusit sa platim datoriile pe care le aveam de anul trecut. In plus, prin Ordonanta de Urgenta 114 din 23 decembrie 2009, Guvernul a intrezis acordarea tichetelor de masa angajatilor din institutiile publice. Exceptie fac doar institutiile care au venituri proprii. Or, noi nu stim inca unde ne incadram, pentru ca avem venituri proprii, dar primim si subventii de la Consiliul Local Municipal. Am trimis o adresa catre Guvern pentru a lamuri aceasta chestiune, sa vedem daca ne incadram sau nu in prevederile ordonantei. Am comunicat aceasta masura si sindicatelor, dar nu stiu de ce acestea nu au anuntat si angajatii", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.


9.02.2010
http://flacarais.ro

Mobilizatorul” de la RATP se opune unui proiect pe care nici măcar nu l-a citit
Nedelcu de la sculărie


Fost consilier local în mandatul 2004-2008, Adrian Nedelcu, şef de secţie la RATP, dar şi liderul sindicatului „Solidaritatea” din cadrul regiei, este unul dintre contestatarii proiectului vizând ridicarea unei noi autogări în zona Tudor Vladimirescu. Problema ar fi că argumentele sindicalistului sunt extrem de „subţiri”, unii reproşându-i că are alte interese atât timp cât se opune unui proiect pe care nici nu s-a obosit să-l studieze

Motivele invocate de domnia sa se referă în principal la disponibilizările care ar urma să fie făcute în interiorul secţiei 5, condusă chiar de dl Nedelcu, prin restrângerea activităţii acestei subunităţi a RATP. „În loc să se creeze locuri de muncă, la noi se restrâng. Construirea noii autogări în Tudor Vladimirescu s-ar răsfrânge şi asupra activităţii secţiei noastre. Astfel, am putea fi nevoiţi să operăm cu 10 în loc de 50 de microbuze şi cu 100 de autobuze în loc de 150. Mai mult, acolo se doreşte construirea unor săli de aşteptare, în locul halelor RATP, ceea ce înseamnă că-i vom da afară, pe lângă şoferi, şi pe cei care întreţin parcul auto”, ne-a declarat Adrian Nedelcu.

Dacă, la prima vedere, liderul de sindicat pare animat de cele mai bune intenÅ£ii, realitatea este că acesta se teme să nu-ÅŸi piardă funcÅ£ia. Motivele invocate de domnia sa nu mai au nici o însemnătate atâta vreme cât investiÅ£ia se va face cu fonduri europene, bani pe care, în alte condiÅ£ii, RATP nu-i va avea niciodată. ÃŽn plus, proiectul va aduce venituri ÅŸi activităţi suplimentare regiei locale, nicidecum disponibilizări, aÅŸa cum crede liderul de sindicat. ÃŽn cazul domnului Nedelcu nu putem vorbi decât de ignoranÅ£ă, lucru recunoscut indirect chiar de domnia sa. „Nu ÅŸtiu ce prevede proiectul, nici măcar nu l-am văzut!”, mărturiseÅŸte cu o nonÅŸalanÅ£ă dezarmantă sindicalistul.

Căzut de pe altă planetă

Evident, conducerea RATP susţine că Adrian Nedelcu are un alt nivel de percepţie a realităţii. „În Tudor Vladimirescu avem hectare întregi de teren care stau nefolosite, dar pentru care plătim impozit. Amplasarea autogării s-ar face pe acest spaţiu, nicidecum în locul garajelor. Apoi, RATP va fi cel care va asigura personal pentru administrarea autogării, prin urmare vor fi mai multe locuri de muncă. Cât priveşte halele, acestea au fost construite prin 1967-1970. Ele vor fi modernizate, urmând să beneficieze, printre altele, de spaţii de cazare şi de vestiare”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.

În ceea ce priveşte microbuzele, este adevărat că acestea ar putea să dispară, însă din cu totul alte motive. „Legislaţia pe transportul public prevede obligaţia operatorului de a folosi mijloace de transport care dispun de un număr mai mare de locuri în picioare în comparaţie cu cele de pe scaune. Prin urmare, există toate şansele ca microbuzele să fie înlocuite de minibusuri”, a explicat dl Ghercă.

Nedelcu: „Nu eu am orchestrat protestul de luni”

Adrian Nedelcu a fost acuzat voalat că i-ar manipula pe salariaÅ£i pentru a-ÅŸi plăti poliÅ£ele personale faÅ£ă de ÅŸefii RATP, care i-au redus salariul în luna decembrie cu zece procente. „Dl Nedelcu a fost penalizat pentru că nu s-a îngrijit de roÅ£ile de la autobuze ÅŸi microbuze. Din această cauză nu a beneficiat nici de prima de iarnă”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. De partea cealaltă, dl. Nedelcu susÅ£ine că aceste acuze sunt nefondate. „Eu n-am mobilizat pe nimeni. A fost vorba strict de nemulÅ£umirile salariaÅ£ilor. De altfel, am demarat personal o anchetă pentru a vedea cine a stat la originea protestului”, a spus liderul de sindicat.


11.02.2010
www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Feb 2010 10:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Autobuzele si tramvaiele de pe traseul Tudor-Agronomie vor schimba culoarea semafoarelor cand se apropie de ele

Municipalitatea ieseana va achizitiona o serie de dispozitive electronice pentru coordonarea semafoarelor pe culoarul Civitas-Archimedes. Acestea vor fi amplasate in 15 intersectii de pe traseul Tudor Vladimirescu-Agronomie.

Dispozitivele vor schimba automat culoarea semaforului in momentul in care primesc un semnal transmis prin GPRS dintr-un mijloc de transport in comun.

"Este vorba de un asa-zis sistem «green light», adica un culoar liber pentru mijloacele de transport. Practic, in momentul in care un autobuz sau un tramvai se apropie de o intersectie prevazuta cu un astfel de sistem, acestea transmit un semnal prin GPRS, iar culoarea semaforului se modifica in verde. Deschiderea ofertelor este programata pentru 2 martie si speram sa finalizam licitatia cat mai curand pentru a recupera timpul pierdut pe programul Civitas-Archimedes", a declarat Cosmin Coman, directorul Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate din cadrul Primariei Iasi.

Aparatele GPRS vor fi montate pe 75 de mijloace de transport care vor opera pe culoarul Civitas. Pentru acestea municipalitatea este dispusa sa achite 400 mii lei.


12.02.2010
http://flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Feb 2010 10:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
"Este stupidul dus la extrem"

Consilierii locali PD-L au "trantit" proiectul noii autogari a Iasului


Cei 12 consilierii locali ai PD-L s-au impotrivit, in sedinta extraordinara de ieri a Consiliului Local Municipal (CLM) Iasi, unui proiect in valoare de peste 21 milioane euro finantat aproape in totalitate cu fonduri europene nerambursabile.

Concret, acestia s-au abtinut de la vot in cazul studiului de fezabilitate privind noua autogara a Iasului. Democrat-liberalii si-au motivat pozitia prin aceea ca nu ar fi primit documentatia la timp.

"Nu am avut timp sa studiem proiectul de hotarare. Nu poti sa-ti dai votul pentru un proiect pe care il primesti la mapa cu 5 minute inainte de sedinta. Mentionez ca nu este un vot politic, ci doar unul dat din cauza ca nu am fost informati. Sa il depuna in sedinta urmatoare a CLM si il vom vota", a declarat viceprimarul Gabriel Grigore, liderul grupului de consilieri PD-L.

Nichita: "Te chinui sa aduci fonduri europene, iar consilierii voteaza impotriva"

Reprezentantii municipalitatii au sustinut, insa, ca studiul de fezabilitate putea fi consultat inca de marti la Secretariatul CLM Iasi. Votul pozitiv de ieri era cu atat mai important in conditiile in care municipalitatea trebuie sa se grabeasca sa depuna acest proiect pentru a putea accesa fondurile europene nerambursabile.

"Este stupidul dus la extrem, sunt consilieri care sunt impotriva orasului. Eu in locul lor nu as mai iesi pe strada. Te chinui sa aduci fonduri europene, iar ei voteaza impotriva. Cred ca se face tot posibilul ca aceste proiecte europene sa nu fie accesate de catre municipalitate. Nu era nicio problema daca votau acest studiu de fezabilitate, pentru ca indicatorii tehnico-economici se stabilesc in urma proiectului tehnic care avea sa fie facut dupa acest studiu. Iar cu acesta au tot timpul din lume sa il consulte si sa aduca amendamente", a rabufnit primarul Gheorghe Nichita.

Acesta a mai afirmat ca va convoca o noua sedinta extraordinara de CLM si a solicitat consilierilor PNL sa voteze proiectul, asa cum s-au pronuntat si in plenul sedintei de ieri.


12.02.2010
http://flacarais.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 15:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Un nou traseu de tramvai

Iesenii ar putea beneficia de un nou traseu de tramvai, in functie de hotararile Consiliului Local Iasi. Sugestiile utilizatorilor serviciilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi i-au pus in garda pe reprezentantii acesteia. Conducerea regiei ia in considerare propunerea unor calatori de realizare a unei legaturi directe intre Gara si cartierul Copou, prin infiintarea unei noi linii de tramvai. Traseul numarul 8, care ar putea fi dat in circulatie, ar cuprinde Rondul Gara - Podu Ros - Tudor Vladimirescu - Copou. Initiativa este una foarte buna, in conditiile in care acesta ar putea fi primul traseu care leaga zonele cele mai folositoare studentilor, respectiv Copoul de Gara. Urmarind in continuare traseul, acesta ar fi singurul care ar lega zona Podu de Piatra de Tudor Vladimirescu, asigurandu-se, totodata, legatura directa intre Podu Ros si Tudor Vladimirescu. Practic, itinerariul ar uni punctele cele mai importante ale orasului, venindu-se, astfel, in ajutorul calatorilor. Deocamdata, ideea ramane la stadiul de proiect de viitor, in conditiile in care regia de transport ieseana nu dispune, momentan, de fonduri necesare investitiei. "Traseul ramane in atentia noastra pentru a fi analizat in cadrul discutiilor vizand imbunatatirea ofertei viitoare de transport", au declarat oficialii RATP Iasi.

24.02.10
http://www.bzi.ro

Nu ar fi mai buna ruta (Baza 3) - Tudor - Tg. Cucu - Gara? Cel mai usor de realizat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Feb 2010 15:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Autobuzele iesene transporta aer

Din cauza faptului ca majoritatea traseelor de autobuz din oras se suprapun cu cele de tramvai, autovehiculele de mare tonaj au ajuns sa transporte aer in loc de calatori. In afara de avantajul capacitatii mari de care dispune si de nivelul de poluare aproape inexistent, tramvaiele reprezinta un mijloc de transport mult mai viabil, datorita vitezei de deplasare. Avand sinele foarte aproape de axul drumului, putine sunt sansele ca un tramvai sa ramana blocat intr-un ambuteiaj. In Iasi, traseele de autobuz se suprapun intr-o proportie covarsitoare cu autobuzele, rezultand un sistem de transport ineficient si costisitor. Este si cazul traseelor de autobuz 19 si 30, care circula pe acelasi tronson cu tramvaiul 2 pe aproximativ jumatate din itinerariu. Mai mult decat atat, cele doua trasee de autobuz merg in tandem circa 70 la suta. Cartierul Copou reprezinta unul din tronsoanele cele mai aglomerate de autobuze si tramvaie, in zona regasindu-se patru mijloace de transport pe roti si doua pe sine.

Trasee suprapuse

Autobuzele 41, 28, 28 barat si 43 barat urca spre aceeasi destinatie cu tramvaiele 1 si 13, in ajutor sarindu-le si microbuzele 14 si 28. Ultimul dintre acestea se ia la intrecere, in cartierele Dacia si Alexandru cel Bun, cu tramvaiele 5, 6 si 11. Suprapunerea traseelor nu se regaseste numai la nivelul transportului pe sine cu cel pe patru roti, ci si in cazul unor autobuze. De exemplu, itinerariile 43 si 43 barat sunt aproximativ 75 la suta din cursa unul in spatele celuilalt, pana la Piata Mihai Eminescu. Traseul microbuzului 28 este, in schimb, cel mai elocvent pentru a demonstra ineficienta acestor mijloace de transport in comun. In afara de faptul ca, de cele mai multe ori, microbuzele efectueaza transport in regim de taxi, multi dintre calatori urcandu-se si coborand numai la capat de linie, traseul 28 nu face decat sa suplimenteze pe cel al autobuzului cu acelasi numar, cele doua trasee suprapunandu-se suta la suta. "Intr-adevar, multe din itinerariile regiei de transport se suprapun. Daca s-ar relua circulatia tramvaielor 1 si 13 prin centrul orasului, pe strada Anastasie Panu, atunci si traseul 41 s-ar suprapune, intr-o proportie covarsitoare, cu cele doua mijloace de transport pe sine. Trebuie reevaluat graficul autobuzelor si al tramvaielor, pentru eficientizarea acestuia, in ajutorul calatorilor", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.


25.02.10
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Feb 2010 22:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Atentie! Se scumpesc biletele RATP

• Un bilet cu o calatorie va costa 1,8 lei • Abonamentele nu se scumpesc • RATP spera sa creasca incasarile cu 600 mii lei • Persoanele prinse fara bilet in tramvaie sau autobuze vor trebui sa achite pe loc suma de 40 lei, fata de 20 lei cat se plateste momentan

Edilii au anuntat ca exista posibilitatea ca biletele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sa fie scumpite in perioada urmatoare. In acest sens a fost intocmit un proiect de hotarare de Consiliu Local ce va fi supus dezbaterii publice. Astfel, un bilet de calatorie va costa 1,8 lei, fata de 1,5 lei, cu doua calatorii 3,5 lei, fata de 2,5 lei, iar un set de zece bilete va costa 15 lei fata de 12 lei. Si amenzile vor fi majorate. Persoanele prinse fara bilet in tramvaie sau autobuze vor trebui sa achite pe loc suma de 40 lei, fata de 20 lei cat se plateste momentan. "Trebuie vazuta o varianta. Ori subventie, ori cresterea tarifului. Momentan isi prezinta intentia, urmand sa o discute in comisiile de specialitate. Vom vedea care este varianta cea mai buna, daca bugetul local va putea suporta aceste costuri, vom analiza", a spus primarul Nichita. Este destul de greu de abordat varianta scumpirii, in conditiile in care iesenii sunt destul de nemultumiti de calitatea transportului. "Am analizat cu maxima atentie acest proiect de hotarare. Abonamentele nu se scumpesc si se incearca atragerea calatorilor pentru folosirea acestor abonamente. Propunerea de majorare se datoreaza costurilor crescute la energie electrica, termica, apa, combustibil", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Prin aceasta majorare, sefii RATP spera sa obtina 600 mii lei in plus pe luna. In acest moment, din sase milioane de calatorii pe luna, 2,5 milioane inseamna bilete, 611 mii abonamente, 1,6 milioane gratuitati, iar restul abonamente pentru studenti sau elevi. Exista un abonament si pentru tripleti. Mai exact, exista o hotarare de Consiliu Local conform careia se acorda abonament tripletilor nascuti de o ieseanca.


27.02.10
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Tramvaie blocate

O defectiune tehnica a unui mijloc de transport in comun a blocat pentru mai mult timp traficul in zona intersectiei bulevardului Tudor Vladimirescu cu strada Calea Chisinaului. In cursul diminetii de ieri, vagonul 314, care circula pe traseul 3, a blocat traficul, avand instalatia electrica defecta. Tramvaiul defect a avut nevoie de ajutorul unui alt mijloc de transport pe sine, pentru a fi tractat pana la depou. Pana in momentul interventiei, zona din fata sediului CET Iasi SA a fost blocata. Situatia a revenit la normal in momentul in care tramvaiul defect a intrat in rondul de la Baza 3, putand fi preluat de acolo de un alt vagon, pentru a fi dus la reparat. "Tramvaiul defect are o vechime destul de mare, dar nu aceasta ar fi principalul motiv al defectiunii. Este posibil sa apara probleme si la cele nou aduse la regie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi.


2.03.2010
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group