TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 14:03

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 20:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Sint curios ce propuneri ati face. Ale mele sint urmatoarele:

1) Troleibuze pe traseul 46 Bucium - Pacurari.

Imi aduc aminte de traseul 43 si vechile troleibuze. Cam goale. Odata cu cresterea confortului, datorat autobuzelor noi, linia 43 a renascut din propria-i cenusa.
Tot asa, am vazut dubele RATP destul de intesate cu calatori, pe aceasta linie 46. Citeva troleibuze noi ar spori afluxul de calatori pe aceasta linie.

2) Traseul 43 CUG - Pacurari Ar fi necesare adoptarea solutiilor moderne de incrucisare tramvai-troleibuz.

3) Traseul 41 CUG - Copou. Deservit de catre troleibuze articulate.

4) Traseul 42 Tudor - Copou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 21:39 
46 Bucium - Pacurari este putin probabil sa fie prea rentabil. Nici ca autobuz nu prea pare.
42 si 43 ar fi bune, dar cu conditia sa nu intersecteze tramvaiul decat in zona Tudor Vladimirescu si evident Copou/P.Eminescu. Adica, din Tg.Cucului sa coboare spre zona numita "Podul de Fier", sa intre pe Tudor Vladimirescu de acolo, sa se intersecteze cu tramvaiul spre Tatarasi si de acolo sa mearga inainte pana la intersectia cu Vasile Lupu si de acolo sa intre pe traseul "actual". O alta problema ar fi rondul acela din Tudor Vladimirescu. Mai curand 42 ar trebui dus macar pana in Podul Ros, daca nu char pana la Pasajul Alexandru.
Actuala linie 41 (fost troleibuz) ar merge transformata in tramvai, dar nikiteanul nici macar in troleibuz n'ar mai vrea.
Legat de intersectarea tramvai/troleibuz, planurile din anii '80 tocmai asta spuneau, ca se vor introduce in zone unde nu este tramvai. In momentul de fata, troleibuzul dubleaza tramvaiul in zone foarte complicate cum ar fi Tg.Cucului (zona macazurilor spre Tatarasi si mai incolo spre Podul Ros), bd. Elena Doamna si Tudor Vladimirescu (destul de inguste), intersectiile de la podul Tudor Vladimirescu si Podul Ros.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Exact. Acel 42 prelungit ar deservi facultatile din zona.

Tramvaiul 9 ar putea fi o solutie pt. zona CUG. Ar putea fi ajutat de un traseu de troleibuz (daca tot ai dat o gramada de bani sa pui acolo retea) care sa nu mearga in Copou, ci in Pacurari.

Nici 43 nu parea prea rentabil, deservit de bietele vechituri de troleibuze. Acum nu ai loc sa arunci un ac in autobuzele de pe aceasta ruta. Cred ca asa s-ar intimpla si in cazul unui 46 deservit de troleibuze moderne.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 22:11 
Daca troleibuzul vrea sa revina, va trebui sa-si faca o intrare ca in 1985. Cele mai moderne troleibuze care exista la ora actuala. La vremea respectiva, erau DAC117EA, macar pentru zona care se afla in "epoca de aur". Acum, suntem in alta epoca si trebuie altceva, din epoca aceasta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 01:15 
Reteaua de troleibuz a ramas la locul ei, dar a fost trecuta peste cea de tramvai. Ea arata bine sau cel putin cat de bine arata la momentul suspendarii functionarii troleibuzelor. Pentru a avea insa un viitor, sunt necesare troleibuze noi. Dupa experienta MAZ si Renault, poporul n'ar mai vrea Rocar si Skoda vai de ele, cu scaune de lemn si mergand ca melcul.
In ultima fotografie vedeti pantograful trecand chiar pe sub reteaua troleibuzului.


Attachments:
DSC01872.jpg
DSC01872.jpg [ 120 KiB | Viewed 20010 times ]
DSC01877.jpg
DSC01877.jpg [ 166.18 KiB | Viewed 20011 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Tom wrote:
Pentru a avea insa un viitor, sunt necesare troleibuze noi. Dupa experienta MAZ si Renault, poporul n'ar mai vrea Rocar si Skoda vai de ele, cu scaune de lemn si mergand ca melcul.


Troleibuzele Rocar, cel putin modelul 312 erau foarte bune, problema este ca niciodata nu au avut intretinere si reparatii bine facute. Tot asa s-ar putea moderniza macar la partea de scaune si climatizare, dar nu cred ca se vor mai complica cu asta. Oricum, e adevarat ca este nevoie de parc nou, dar ma intreb daca acel parc inseamna cam ce a insemnat MAZ daca nu merita mai mult niste troleibuze SH ca FBW sau altele. In final, sunt intru totul de acord cu ideea modernizarii, dar sa se faca cu cap si nu sa fie distrusa infrastructura in virtutea nu stiu carei marci din spatiul est-european care aduce numai lapte si miere prin produsele sale exceptionale si indragite printre altele si de domni onesti ca primarul Mazare sau Scripcaru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 21:49 
Mai multi sefi de autobaze RATB wrote:
Rocar a colaborat foarte prost cu clientii sai
Daca la Bucuresti exista opinia asta, e clar ce era la Iasi. Dovada: troleibuzele 401..412 au disparut la 5-6 ani de exploatare, autobuzele DAC 117UD au disparut la 2-3 ani, e adevarat, din alte motive, dar n'au mai reaparut niciodata toate, desi ar fi trebuit sa ramana in stare buna.
Probabil ca intr'o oarecare masura, Rocar 312UD sau ~E ar fi fost mai bune, dar tot Rocar erau.
Conform unor surse RATP, troleibuzele ramase sunt in stare (aproape) de functionare, dar reintroducerea lor in starea in care sunt si cu confortul pe care il ofera ar compromite definitiv notiunea de troleibuz.
Pentru ca troleibuzul sa reapara in Iasi, trebuie vehicule noi, retea noua care sa permita viteze mari si mai ales este necesara reglementarea traficului, care devine tot mai bucurestean, si asta fara videan la primarie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 00:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Sunt de acord ca trebuie modernizat parcul auto si gestionarea traficului in Iasi (si, in fapt, in orice oras care se dezvolta serios). Problema este ca de multe ori din reactia intarziata sau pasivitatea serviciilor publice se ajunge ca privatii sa reactioneze foarte repede si sa umple cu dube trasee care erau altfel deservite mai putin atragator de transportul local. De multe ori asta risca sa se intample oricand serviciul public nu este destul de prompt disponibil (interval de succedare). Plus ca, desi la Iasi nu putem vorbi de asta, lasarea in paragina a transportului public (in speta electric) a fost un demers cat se poate de constient si bine pus la punct pentru a elimina aspecte incomode si care nu ajuta la imaginea liderilor locali si buzunarul "cui trebuie". Din acest motiv prefer si vehicule vechi (fie si DAC) dar care vin la interval mic decat dube inghesuite si cu o droaie de ilegalitati.

In fine, revenind la aspectul cu Rocar, sunt de aceeasi parere. Stiu ca Rocar a facut extrem de multe gafe si nu s-a adaptat la realitate si cerintele unui mediu competitiv si al altor asteptari de la beneficiari. E cat se poate de adevarat. Aspectul in discutie era: intretinerea unor vehicule chiar si vechi dar autohtone are ceva mai multe sanse de reusita decat cea a unor modele straine luate la mana a doua. Pe de alta parte nu consider vehiculele MAZ (in special) solutia care inseamna modernizarea, sunt alte alegeri mai inspirate daca se vrea si daca se stie ce se vrea, mai putin este vorba despre existenta reala a fondurilor pentru achizitii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 00:28 
Nikita doar profita de o situatie pe care din cand in cand o mai inrautateste si el. Daca maine ies troleibuzele alea la strada, poporul calator va incepe sa urle ca vrea mazul inapoi. Unii chiar si la MAZ au reactionat negativ spunand ca maxi-taxi erau mai bune.
Troleibuzul trebuie sa concureze mazul ca sa reapara, iar mazul urca bine Copoul si merge cu viteza, chiar daca pe langa marginile usilor poti vedea afara cam ca la DAC. Cu caldura nu prea stiu cum stau, dar sigur mai bine ca la DAC'uri, unde cred ca nu era deloc sau era cat sa nu se spuna ca nu e.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 23:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Desi troleibuzele din curtea RATP sint in stare de functionare, sigilate (pt. Fisc?), recunosc ca ele nu ar mai avea ce sa caute pe strazile municipiului de pe Bahlui.
Daca nu s-ar fi ratat momentul introducerii troleibuzelor pe traseul 44 (se puteau face 5 troleibuze mai acatarii), probabil ca le-am fi vazut si acum la traseu.

Nu uitati ca s-a vorbit si de desfiintarea treptata a transportului cu tramvaie. Desi, la o luna dupa ce aparea stirea strecurata in presa locala, despre achizitionarea a altor 150 de autobuze, a aparut un interviu in foaia Primariei, cu iubitorul de tramvai, Nichita.

Reteaua de troleibuze se afla in stare foarte buna. Pentru fluidizarea traficului, cred ca sint portiuni unde aceasta ar trebui mutata pe banda II a drumului, sa fie suspendata pe traversee, desfiintind consolele. Este necesar sa se inlocuiasca toate intersectiile tramvai -troleibuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Mar 2008 22:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Am reascultat emisiunea difuzata in luna mai 2007 de postul local de televiziune TeleM, in care dl. director Maricel Gherca vorbea de posibilitatea reintroducerii troleibuzului pe unele trasee, incepind cu ruta CUG - Podu Ros.
Sint convins de bunele intentii ale directorului RATP. Sa speram ca si la nivelul primariei se va schimba ceva, in curind.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Din discutiile purtate cu conducerea RATP, a reiesit faptul ca se doreste achizitionarea unor troleibuze noi. Ceea ce e si normal.

N-am inteles, initial, de ce mai e nevoie de INCA 50 de autobuze, in conditiile in care au fost achizitionate recent 30 de Renault-uri (se zicea ca vor inlocui tramvaiele de pe rute cu lucrari de modernizare cale de rulare), acestea adaugindu-se celor 50 de MAZ-uri. Cele 40 de troleibuze promise ar fi putut completa fericit parcul de vehicule RATP /CL Iasi.

Insa, e imperios necesar, sa dispara DUBELE. Ale cui or fi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 08:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Bate vantul schimbarii in transportul in comun

Sefii municipalitatii intentioneaza sa achizitioneze tramvaie noi de 30 de milioane de euro. "Este vorba despre fonduri structurale. S-au facut proiecte si acesti bani vor fi folositi pentru achizitionarea de tramvaie. Este foarte important insa sa realizam si lucrarile de reabilitare si modernizare a caii de rulare – altfel, vagoanele noi s-ar deteriora intr-un timp foarte scurt", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP. Achizitia se va face prin licitatie. "Nu putem spune ce tip de tramvaie vrem, deoarece este vorba despre o valoare foarte mare si legislatia privind achizitiile publice ne obliga sa facem licitatie", a regiei dl Maricel Gherca, directorul regiei.

Sefii regiei mai doresc sa reintroduca troleibuzele pe trasee, dar acest plan va putea fi realizat doar dupa ce va fi inlocuita reteaua de alimentare cu energie electrica. "Am scos troleibuzele deoarece erau blocate in trafic de operatorii privati de transport. Mai mult, reteaua de alimentare cu energie electrica era comuna cu cea a tramvaielor si, atunci cand apareau probleme din cauza troleibuzelor, erau blocate si tramvaiele", a adaugat dl Gherca. (Adina Rusu, Ziarul Evenimentul, www.evenimentul.ro)

Precizarea mea: dimpotriva, in cea mai mare parte, reteaua de troleibuz este suspendata separat de cea de tramvai.
Consider ca e nevoie de macaze si incrucisari noi si de translatarea retelei de troleibuz spre axul drumului, in anumite zone.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 13:00 
Cred ca un eveniment mult mai important decat planurile inca distante de reintroducere a troleibuzului a fost parada tramvaielor de sambata, 17 mai. Cu aceasta ocazie, directorul RATP, dl Maricel Gherca, a precizat ca regia intentioneaza mai intai sa repare toate liniile din oras si pe urma sa cumpere tramvaie noi. Problemele troleibuzelor sunt cele mentionate mai sus, dar dl Gherca a spus ca regia doreste reintroducerea lor, dar momentan nu este posibil din motive financiare, iar vehiculele existente sunt uzate si nu mai pot fi reintroduse in circulatie.
Dealtfel, cu o zi inainte, cu ocazia intalnirii cu membrii URTP, s'a recomandat de catre URTP reintroducerea troleibuzelor. Spre deosebire insa de recomandarile UE, ridicate de unii la rang de lege din cauza intereselor proprii, aceasta recomandare va ramane recomandare si va fi pusa in practica atunci cand va fi posibil, asta daca nu vine la primarie vreun Oprea Franaru' sau vreun alt Ferfenechiu sau o modista cu sot traficant de terenuri de sub depouri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Haideti sa nu punem pe aceeasi balanta actiunile respective.
Felicit RATP pt. evenimentul respectiv si regret ca nu am putut sa particip si eu.
Reintroducerea troleibuzelor in municipiul Iasi este o necesitate pentru care am luptat personal. Sigur ca e nevoie de troleibuze noi, am mai spus-o. De altfel, cele vechi sint la Remat.
Cistigul pentru Iasi este reprezentat de faptul ca la RATP exista manageriat!

Off-topic: nu stiu de ce Oprea ar fi mai Frinaru decit Nichita. De schrotturi nici nu merita sa povestim.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 20:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Dupa un timp destul de lung de cheltuit sperante, m-as bucura sa vad ca se fac pasi hotariti pentru reintroducerea troleibuzelor.

Pasii, poate ca se fac deja. Zilele acestea echipe ale RATP verificau temeinic reteaua de troleibuz de pe traseul 44.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 21:09 
Reteaua de troleibuz este intretinuta, pentru a nu ajunge ca aceea din Suceava inainte de a ajunge zero.
Daca linia 44 ar fi schimbata cu altceva, RATP ar putea intra cu 12 troleibuze (11 Skode si Rocarul) pe aceasta linie, dar ma tem de reactia calatorilor, multumiti de confortul si viteza superioara a mazului. De asta se teme si RATP.
Oricum, asta doar daca se rezolva problema cu fenechiul liberal, adica cu fiscul.

P.S. "Daca linia 44 ar fi schimbata" = schimb de linii intre RATP si Unistil, firma care detine acum linia 44.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jul 2008 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Troleibuzele acelea sint proprietatea Remat-ului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jul 2008 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Silviu Sintea wrote:
Dupa un timp destul de lung de cheltuit sperante, m-as bucura sa vad ca se fac pasi hotariti pentru reintroducerea troleibuzelor.

Pasii, poate ca se fac deja. Zilele acestea echipe ale RATP verificau temeinic reteaua de troleibuz de pe traseul 44.


Puteam sterge mesajul citat. Nu o fac, pentru ca vreau sa imi cer scuze pentru dezinformare.

Angajatii RATP verificau, intr-adevar reteaua de troleibuz a traseului 44. Insa, pentru a o demonta!!!

Ati citit si voi presa locala. Se scria ca troleibuzele ar putea fi reintroduse in anul 2009. Intentiile in acest sens le-am auzit chiar eu, in discutiile cu conducerea RATP.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Era vorba de recomandarea URTP, adresata municipalitatii iesene, de reintroducere a troleibuzelor. Nici un plan concret.

E bine, totusi, ca si URTP a inceput sa se implice. Iata (in atasament) ce parere au cei de la UITP despre troleibuze.


Attachments:
22_SteinerTB_Vortrag_02042008_Auswahl.pdf [377.2 KiB]
Downloaded 348 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 16:46 
Din pacate anul acesta iesenii au votat (in majoritatea lor) pentru Status Quo actual, cealalta optiune fiind o corcitura stalinisto-capitalista de desfiintare a tramvaiului + neintroducerea niciunui troleibuz. Asa ca in prezent se reabiliteaza macar o parte din calea de rulare a tramvaiului.

Din fericire, tramvaiul merge pe mijlocul drumului si este mult mai dificil sa vina acolo nesimtitii cu jeep sa parcheze si sa blocheze circulatia, pe care si asa o blocheaza cu nesimtirea lor. Troleibuzul nu a fost insa protejat de aceasta ciuma, declansata de mizeria ceausista a blocurilor fara locuri de parcare sau daca vreti spusa mai frumos: cresterea haotica a densitatii urbane fara crearea infrastructurii rutiere necesare.

Dupa ultimii 7 ani de iepoca de aur, cu transport exclusiv electric si suprasolicitat, au urmat inca 7 ani de haos democratic, in care a castigat teren automobilul, in fata supraaglomeratului tramvai si a lentului troleibuz.

Sigur ca URTP recomanda, dar inca mai demult, RATP sub conducerea unui Prostica de Garla, adica sluga lui nea' profesorele Costica Senilad, au facut praf regia, rezultatul fiind spargerea ei si refacerea ulterioara, cu tot cu datoriile si mai mari facuta de SC Autobuzul.

Si asa, RATP a facut eforturi sa adune din Germania niste tramvaie destul de bune, chiar daca nu noi. Odata intrerupta circulatia troleibuzelor, nu mai poti veni insa cu vechituri, chiar daca bune, care nu vor face decat sa se tarasca pe reteaua existenta si vor fi si vandalizate de poporul obisnuit sa traga de fusta persoanei de langa el, iar in lipsa de asta, va trage din obisnuinta de scaune si de bare, pana le va rupe.

Asta este situatia actuala a troleibuzelor la Iasi. Cel putin intentii bune inca mai exista, dar sa nu uitam ca extrem de multi oameni nu mai vor nici tramvaie si nici troleibuze si multi repeta ca niste zombi prostiile debitate de tembeliziunile "independente", in care toti "marii specialisti" vin si-si guita intelepciunea.

Ecologia nu incepe cu transportul ecologic, ci cu gunoaiele din case si din jurul lor. Cam cati romani sunt preocupati de asta?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 May 2009 14:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Vor fi aduse 30 de autobuze prin proiectul "Archimedes", cu GPL. Insa, daca adaug acelor 30 de autobuze, 50 de autobuze MAZ, 44 de microbuze (10 reconditionate tot prin "Archimedes"), 30 de Renaulturi, 9 Mercedes Burillo si autobuzele Unistil, ma intreb: unde ar mai avea loc troleibuzele?

Nicaieri.

Cu cine am vorbit a spus ca personal, primarul Nichita se opune reintroducerii troleibuzelor. Va trebui sa luptam sa ramana reteaua. Imi este greu sa accept ca s-au aruncat gramezi de bani publici pt. reteaua de troleibuze, nefolosita in prezent.

Au preferat autobuzele Unistil, in loc sa reintroduca troleibuzele pe linia 44 si sa suplimenteze autobuzele pe linia 41. S-au grabit sa dezafecteze reteaua traseului 44. Pe cine deranja aceasta retea?

Corectura, Sintea, 7 mai, ora 21:35: inteleg ca e vorba de 30 de autobuze existente ce vor functiona cu GPL. Deci am avea aproape 90 de autobuze RATP, 50 de dube si 10-15 autobuze Unistil. Ar incapea si ceva troleibuze (10-20) pe trasee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 May 2009 15:21 
Microbuzele, care sunt tot in numar de 50, sunt o pacoste de pe vremea ideii geniale a simiradului cu scindarea RATC in RATEC si Autobuzul s.a. Aceste vehicule sunt exploatate intens pentru a fi amortizate si sunt uneori preferate pe trasee cu strazi inguste, in care traficul si parcarile creaza probleme.

In conditiile traficului actual si a necesitatii de autobuze, Nikita a comis o grava greseala in a suspenda troleibuzele la momentul in care a facut-o. Chiar si intercalate cu autobuzele, troleibuzele ar fi suplinit astazi numarul de autobuze necesar in prezent datorita lucrarilor, dar si a viitoarelor trasee care se vor infiinta.

Linia 44, una din sansele salvarii troleibuzului (chiar si in conditiile suspendarii in restul orasului), a avut nesansa sa fie subiectul unor lupte murdare pentru acapararea traseului, lupta pe care oameni interesati nu aveau interesul ca municipalitatea s'o castige. Unistil a stiut mult mai bine sa-si apere interesele, raspunzand in forta sicanarilor facute de dubari, ceea ce RATP n'a facut niciodata.

Nu cunosc starea exacta a retelei pe traseul liniei 44 si de cate ori s'au facut modernizari la aceasta, dar trebuie sa spun nu ca demontarea ei in sine, ci graba cu care s'a facut este dubioasa, dar acoperita in mod sigur prin documente legale. Adica, exista si alte portiuni in stare similara, dar care totusi au ramas, desi sunt nefolosite.

Reteaua (ce a mai ramas) va ramane si ca exemplu s'a refacut o portiune dupa lucrarile din intersectia strazii Pacurari cu Piata Eminescu. E adevarat, macazul nu a mai fost refacut, dar nici nu era folosit.

O mare sansa pentru troleibuz ar fi conservarea si intretinerea unor portiuni de retea: Bucium-Socola, Bucium-CUG si Copou-Piata Eminescu, pentru teste, daca orasul ar fi dispus sa organizeze periodic targuri internationale de transport public. Orasul Iasi are particularitatea ca are forme de relief care solicita la maxim vehiculele, ceea ce ar constitui un motiv de a se organiza aici prezentari si testari de vehicule, incluzand troleibuze si troleibuze cu dubla tractiune.

Daca nu s'ar obtine fonduri europene suficiente pentru transportul cu troleibuze, desi s'ar putea obtine la pachet cu tramvaiele pentru zona metropolitana, o solutie ar fi transformarea unor autobuze existente in troleibuze, intr'un viitor apropiat.

Din pacate, actualului primar nu-i plac troleibuzele. Din fericire, el nu va sta in fotoliu o vesnicie. Iarasi din pacate, desi in oras se modernizeaza liniile de tramvai, nu suntem siguri ca a renuntat la ideea desfiintarii liniei de tramvai intre A.Panu si Podul Ros, ca si intre Podul de Piatra si Podul Ros, desi s'au arnuncat gramezi de bani publici si pentru aceasta linie (A.Panu-Podul Ros), nefolosita in prezent si amenintata de proiectul Palache. Si pentru aceasta linie va trebui sa luptam, cu atat mai mult cu cat pe strada Palat si in zona cu potential turistic, transportul electric (incluzand troleibuzele) ar fi preferabil autobuzelor, care ar putea fi deviate pe strada 7 Noiembrie (actual Sf Lazar).

Oricum, reintroducerea troleibuzului se va face ca dela zero, cu retea noua, stalpi noi si vehicule noi (sau posibil transformate). In orice caz viitorul troleibuzului nu se numeste 112/7E, 212/7E si nici macar Skoda 14Tr 2'nd hand. Ar fi insa preferabil ca macar cateva exemplare sa fie pastrate pentru muzeu sau ca utilitare, dar deocamdata mingea nu este nici la Nikita, nici la RATP, ci la liberalul Ferfenechiu sau urmasii acestuia stapani pe finantele locale, care le-au sigilat cu etichete de NaCl

P.S. Nu e vorba de alte 30 autobuze cu GPL, ci de transformarea a 30 existente :!:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2012 18:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Reteaua troleibuzelor, buna pentru casare!

http://www.evenimentul.ro/

Quote:
21. Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public in domeniul privat al Municipiului Iasi a unor bunuri aflate in administrarea R.A.T.P., in vederea casarii.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1679


Attachments:
troleu Iasi.jpg
troleu Iasi.jpg [ 8.43 KiB | Viewed 15684 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2012 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Inca o zi trista pt. transportul public din Romania. Ma doare, vazand ca municipiul moldav (prin primarul Gheorghe Nichita) isi bate joc de munca si banii iesenilor, eliminand reteaua de troleibuz, dupa ce, in anul 2006, dorohoianul a decretat (verbal) eliminarea troleibuzelor de la traseu.

Tristetea imi este amplificata de faptul ca municipiul Iasi este o metropola, nu un "targusor prafuit" si ca infrastructura troleibuzului era foarte bine dezvoltata, ajutand reteaua de tramvai, coloana vertebrala a transportului public iesean.

La revedere troleibuz, adio Gheorghe Nichita! Specialistii din cadrul RATP sper ca vor ramane si peste cativa ani, poate vom vedea retea noua de troleibuz. Ne bucuram ca romanul, cu jumatate de masura, ca infrastructura tramvaiului va fi complet refacuta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2012 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
O schita cu reteaua de troleibuz din anul 2003, realizata de Stefan Puscasu.

Quote:
Retea totala: 31.3 km echivalent (29.3 km cale dubla, 3.9 km cale simpla, 0.2 km cale simpla acces depou).
Trasee: 41 (9.7 km), 42 (5.5 km), 43 (11.8 km), 44 (5.9 km), 46 (8.9 km).


Reteaua de troleibuz se apropie, ca lungime echivalenta, de reteaua de tramvai.


Attachments:
retea Iasi 2003.jpg
retea Iasi 2003.jpg [ 58.97 KiB | Viewed 15669 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Nov 2012 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Am preluat o poza a lui Radu B. de pe Tramclub.

Se observa cat s-au chinuit cei ce au lucrat la infrastructura de tramvai sa lucreze in plin trafic si printre cabluri. In unele locuri reteaua de troleibuz a fost avariata insa acest lucru nu era chiar atat de grav, se puteau inlocui tronsoanele lipsa. Pacat de munca celor din RATP ce s-au chinuit timp de 6 ani sa conserve reteaua de troleibuz cat mai bine (am vazut ca era bine ancorata, nu avea "sageti"). Sincer, am fost naiv, sperand ca troleibuzele vor fi reintroduse in perioada 2012-2016. Ma gandeam ca primarul (inginer, totusi, nu un troagar) va tine cont de parerea d-lui Gherca, de URTP, UITP... Liberalii care au militat pt. reintroducerea troleibuzelor unde-s? Cristian Adomnitei a ajuns ditai presedinte de Consiliu Judetean.

Durata normala a retelei de tramvai nu este si ea depasita? Ca pe putine tronsoane s-a inlocuit vechea retea electrica. E usor sa imbraci in vorbe sterile actiuni de distrugere.


Attachments:
img_4420.jpg
img_4420.jpg [ 116.74 KiB | Viewed 15651 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2012 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
S-a pus cruce prin HCL 248 din 31 octombrie 2012. Din cei 27 consilieri locali, au fost prezenti 22, toti votand "pentru". :twisted:

Desi anexa face parte integranta din HCL, ea nu a fost publicata. Asta e modul HOTESC de lucru din Primaria Iasi.


Attachments:
Hot. 248-2012.pdf [92.6 KiB]
Downloaded 305 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Feb 2013 08:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Presa, presa...

Viceprimarul Chirica vorbeste despre "autobuze electrice" iar presa despre troleibuze (as vrea eu)! "Functie de cerintele pe care le vor cere" slobozeste orificiul bucal chiricean.

Biletele RATP s-ar putea scumpi

În următoarea şedinţă a Consiliului Local Iaşi, va fi supus discuţiei şi aprobării un nou preţ pentru biletele de transport în comun din localitate. Directorul RATP Iaşi, Marcel Ghercă, a declarat că preţul va creşte cu 10 bani pentru o călătorie, iar măsura este în concordanţă cu indicele de consum.

Pe de altă parte, viceprimarul Iaşului, Mihai Chirica, a precizat că se doreşte achiziţionarea unor noi mijloace de transport în comun, prin programe europene. El a precizat că, pe actualul exerciţiu bugetar european, a fost încurajată achiziţionarea de mijloace de transport public acţionate electric, iar municipalitatea ieşeană ia în considerare cumpărarea acestor tipuri de vehicule şi ia în calcul reintroducerea reţelelor de troleibuze.


http://portal.radioiasi.ro/audio-bilete ... 23831.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 30 May 2020 12:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Declaratia anului e a primarului municipiului Iasi, Mihai Chirica! Se doreste achizitionarea a 40 de troleibuze IMC cu cofinantare asigurata de Adiministratia Fondului pentru Mediu.

https://youtu.be/NNtQN0n_dSE?t=9121



Mihai Chirica, primar wrote:
Vreau să aduc troleibuze, astea moderne se cuplează automat la rețea dar au și baterii care le permit să ruleze câteva zeci de kilometri. Deci sunt mai eficiente decât autobuzele electrice. La un autobuz acuma nu ține o tură, ar trebuie să avem un număr dublu de autobuze ca să putem asigura transportul cap-coadă pe un traseu. Apoi ele staționează mult, deci costă mai mult, e foarte greu. Pe când troleibuzul poate să stea întreaga perioadă a zilei în circulație.


Reapar troleibuzele!

Primaria Iasi a tinut la dospit un proiect vizand reintroducerea troleibuzului in oras * la opt ani de la disparitia totala a acestui mijloc de transport, se doreste achizitia de noi troleibuze * este vorba de masini care dispun si de autonomie, in sensul ca merg pe fir, apoi se decupleaza si continua sa ruleze ca un autobuz * au fost avansate si variante de trasee, vorbindu-se deja de trei rute complet noi

Achizitia celor 32 de tramvaie noi si a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care vor schimba din temelii transportul public. In urmatorii 20 de ani Iasul va beneficia exclusiv de un transport ecologic intrucat, conform directivelor Uniunii Europe, pana la finele lui 2022, va trebui ca peste jumatate din capacitatile de transport sa fie ecologice, iar pana in 2030, sa avem transport ecologic suta la suta. Deja in Iasi, in fiecare zi, numarul tramvaielor scoase la strada il depaseste pe cel al autobuzelor (136 de vagoane fata de 100 de autobuze, si acelea EURO 6), insa la nivelul municipalitatii se discuta de luni bune de reintroducerea troleibuzului in Iasi. Mai precis, se doreste implementarea de troleibuze care sa nu depinda in totalitate de fire. "Tehnologiile au evoluat. Acum sunt troleibuze cu autonomie, merg pe fir, apoi se decupleaza, continua sa ruleze ca un autobuz si se recupleaza sub cablaj. Totul se face automat, prin computer", spune primarul Mihai Chirica.

Avantaje

Surse din Primaria Iasi sustin ca s-a lucrat luni bune la documentatia tehnica trimisa deja la Agentia Fondului de Mediu in ideea de a fi achizitionate 40 astfel de troleibuze, impreuna cu alte 40 de autobuze electrice. Iasul are un mare avantaj comparativ cu alte municipii, in sensul ca exista deja o retea mare de substatii de redresare, care acopera foarte bine orasul. Cu o singura exceptie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici in comparatie cu o retea complet noua. Interesant este si faptul ca multe orase opteaza pentru troleibuze in defavoarea autobuzului electric, iar unul dintre acestea este Clujul, unde, desi sunt exploatate autobuze electrice, se lucreaza masiv pentru reconectarea retelei de troleibuz care a fost in conservare aproape 20 de ani.

Ce zone sunt vizate

Dincolo de beneficiile asupra sanatatii iesenilor, reaparitia troleibuzelor va conduce catre extinderea retelei de transport. Deocamdata nu e nimic batut in cuie, insa sunt propuse sapte trasee: trei trasee noi, trei foste trasee de troleibuz (in prezent operate de autobuze) si inca unul care nu a fost niciodata traseu de troleibuz (de asemenea, pe care ruleaza autobuzele Isuzu). Ca si zone pe care acestea vor opera in viitor se vorbeste deja de Bucium, Pacurari, CUG, Tudor Vladimirescu, plus marile bulevarde si cele doua Splaiuri. Ca si scenariu de transport, se vorbeste de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, dupa care rutele de troleibuz se "despart" spre Copou si Pacurari.

Scurt istoric

Introdus in Iasi in 1985, intr-un moment in care criza energetica se manifesta pregnant la nivel global, troleibuzul iesean a avut o istorie scurta, de doar 21 de ani. Lipsa de viziune in ceea ce priveste transportul local a primarilor care s-au perindat la conducerea orasului a facut ca, incepand cu 2002, acest mijloc de transport ecologic sa piarda teren in fata operatorilor privati. Paradoxal, si iesenii au contribuit la disparitia troleibuzelor, atat timp cat au preferat ca circule inghesuiti in maxi-taxi pentru simplul fapt ca acestea ajungeau la destinatie mult mai rapid decat o faceau troleibuzele sau tramvaiele

Nici conjunctura nu a fost favorabila dezvoltarii troleibuzului. In 2003, un posibil parteneriat cu Rocar pentru aducerea a 17 troleibuze noi, a fost contestat de alti participanti la licitatie pana in momentul in care firma bucuresteana a intrat in faliment. Astfel, in 2005 apare pentru prima data in discutie varianta renuntarii la troleibuze, din cauza uzurii parcului, a retelei dar si datorita lipsei fondurilor necesare achizitiei de noi astfel de vehicule. Faptul ca, in paralel, municipalitatea a adus in leasing 50 de autobuze MAZ din Belarus a permis inlocuirea troleibuzelor cu noile autobuze. De asemenea, celebrele microbuze Iveco, aduse in perioada 2003-2004 au constituit alternative pentru inlocuirea troleibuzelor. Cele din urma sperante pentru revenirea troleibuzelor pe strazi au inceput sa dispara incepand cu 2006 cand sefii RATP au dat la casat 35 de troleibuze, pentru ca in 2012, sa fie eliminata mare parte din reteaua de fir contact, tot in vederea casarii. Actul care a pus cruce troleibuzului in Iasi este HCL 248 din 31 octombrie 2012, votata de 22 de consilieri locali.


https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/reapar-troleibuzele--217486324.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group