TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 16:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 11:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
St. Poltner Straßenbahn 1 - unul dintre cele trei vagoane de calatori de acelasi tip construite in 1911 de catre Grazer Wagen- und Waggonfabriks AG pentru tramvaiul din St. Polten. Fiind de acelasi tip, toate cele trei vagoane au ajuns la Iasi, doua dintre ele (1 si 2) cu scopul de a fi utilizate ca piese pentru restaurarea vagonului nr. 3 (livrat in 2005 catre Museumstramway Mariazell, cap de afis al WTM la deschiderea si pe intreg parcursul sezonului 2006).

Informatii primite de la Radu Bialus.

Foto: 13 mai 2006.


Attachments:
Depou Gara -0332.JPG
Depou Gara -0332.JPG [ 74.62 KiB | Viewed 4289 times ]
Depou Gara -0336.JPG
Depou Gara -0336.JPG [ 102.07 KiB | Viewed 4289 times ]
Depou Gara -0335.JPG
Depou Gara -0335.JPG [ 103.96 KiB | Viewed 4289 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Caroseria fostei locomotive 01 a AG der Wiener Lokalbahnen (WLB). Locomotiva a ajuns la Iasi pentru a fi readusa la starea originala - vagonul de calatori de tip C1 cu numarul 84. Vagonul 84 a fost unul dintre cele patru produse in 1899 de catre Grazer Wagen- und Waggonfabriks AG pentru Wien - Kagraner Bahn, Ritschl & Co (WKB), unde a purtat numarul 9. In 1904 WKB este preluata de catre Gemeinde Wien - stadtische Straßenbahnenen (WStB). Cele 10 tramvaie ale WKB (6 preluate de la Hamburger Straßenbahn - fabricate in 1898 - si cele 4 fabricate in 1899) primesc o denumire de tip (C1) si numere noi (76-81 si 82-85). Vagonul aflat in discutie este cel cu numarul 84. Intre 1910 si 1912 cele zece vagoane de tip C1 au fost vandute catre Badener Straßenbahn. In 1926 vagonul 84 este transformat in locomotiva pentru AG der Wiener Lokalbahnen (WLB), purtand numarul 1001 (ulterior 01). In final locomotiva este achizitionata de catre Museumstramway Mariazell, care o trimite la Iasi pentru a redeveni tramvaiul de calatori de tip C1 cu numarul 84.

Informatii primite de la Radu Bialus.

Foto: 13 mai 2006.


Attachments:
Depou Gara -0331.JPG
Depou Gara -0331.JPG [ 113.92 KiB | Viewed 4287 times ]
Depou Gara -3333.JPG
Depou Gara -3333.JPG [ 125.84 KiB | Viewed 4287 times ]
Depou Gara -0337.JPG
Depou Gara -0337.JPG [ 102.81 KiB | Viewed 4287 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 12:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Utilitar GP 6407. Provine din vagonul de tip G cu numarul 714 (produs in 1901 de catre Grazer Wagen- und Waggonfabriks AG pentru Bau- und Betriebsgesellschaft fur stadtische Straßenbahnen in Wien - BBG, ulterior WStB). In 1956 este transformat de catre Graf & Stift, Wien-Liesing, in utilitar de tip GP si numerotat 6407. In final este achizitionat de catre Museumstramway Mariazell si trimis la Iasi.

Informatii primite de la Radu Bialus.

Foto: 13 mai 2006.


Attachments:
Depou Gara -6407.JPG
Depou Gara -6407.JPG [ 115.26 KiB | Viewed 4286 times ]
Depou Gara -6407 a.JPG
Depou Gara -6407 a.JPG [ 116.69 KiB | Viewed 4286 times ]
Depou Gara -6407 b.JPG
Depou Gara -6407 b.JPG [ 101.79 KiB | Viewed 4286 times ]
Depou Gara -6407 c.JPG
Depou Gara -6407 c.JPG [ 107.34 KiB | Viewed 4286 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Feb 2011 10:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
Bijuterie pe sine, veche de un secol, restaurata la Iasi

Un tramvai folosit de bogătaşii din Potsdam pentru plimbări va fi refăcut în cele mai mici detalii. O mână de oameni de la Regia Autonomă de Transport Public îi va reda vagonului, până în aprilia, strălucirea de odinioară.

Când vorbeşte de vagonul din Potsdam, restauratorul Dorian Geba (63 de ani) se entuziasmează ca un copil în preajma unei jucării foarte dragi: „Cred că este testul nostru de maturitate ca restauratori. Este al 14 vagon pe care îl refacem, aici, în atelierul Regiei Autonome de Tranport Public din Iaşi".

Construit în anul 1900 şi pus în circulaţie un an mai târziu, tramvaiul a fost trimis la Iaşi la dorinţa Ministerului Culturii din Germania, pentru ca meşterii de aici să-i redea într-un timp record imaginea din vremurile când bogătaşii nemţi ieşeau cu el la promenadă.

Sistemul de boghiuri şi scheletul au fost făcute în Austria şi au ajuns la Iaşi în noiembrie anul trecut. Echipa condusă de Dorian Geba, formată din 11 oameni cu zeci de ani de experienţă în domeniu, trebuie să termine lucrarea până la începutul lunii aprilie.

Lemn de mahon şi foiţă din aur

Şeful atelierului spune că lucrarea este deosebită întrucât fiecare detaliu contează. De la picturile de pe plafon, realizate cu vopseluri făcute manual şi culori atent selectate, până la holşuruburile din bronz ale căror crestături au fost aliniate cu grijp, vor fi verificate la sânge de experţii germani.

„Pictura a durat o lună de zile. Partea de proiectare a fost destul de dificilă pentru că lucrarea a fost realizată după nişte fotografii de epocă destul de neclare primite din Germania. Vopseau a fost făcută manual după reţete vechi pentru a corespunde standardelor", explică pictorul Ilie Petraş (62 de ani).

Misiunea echipei este cu atât mai dificilă, cu cât majoritatea operaţiunilor trebuie realizate cu ajutorul utilajelor care se foloseau pentru construirea tramvaielor acum o sută de ani.

„Restaurarea se realizează cu utilaje originale şi tehnologie tradiţională a anului când au fost realizate vagoanele. Inclusiv instalaţia de ridicare a lor este din acea vreme. Am folosit lemn de mahon şi pin roşu, iar scheletul este din stejar", spune Dorian Geba.

Anumite porţiuni din pereţii vagonului vor fi acoperite cu lincrustă, un material obţinut din parf de lemn şi răşină. „Aşa ceva mai întâlneşti doar pe la marile hoteluri de lux din străinătate", spune încântat ieşeanul.

La final, pe unul din pereţii exteriori, va fi realizată stema Germaniei, la care pictorul Ilie Petraş va folosi foiţă din aur. Odată ce vagonul va părăsi atelierul, meşterii se vor apuca de celelalte şapte vagoane care aşteaptă să fie restaurate.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Biju ... 57545.html


Attachments:
Dorian Geba.jpg
Dorian Geba.jpg [ 27.57 KiB | Viewed 3478 times ]
2.jpg
2.jpg [ 31.85 KiB | Viewed 3478 times ]
3.jpg
3.jpg [ 27.3 KiB | Viewed 3478 times ]
4.jpg
4.jpg [ 21.56 KiB | Viewed 3478 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 May 2011 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
RATP a trimis o bijuterie in Germania

Unul dintre cele mai frumoase vagoane de epoca, reconditionate de meseriasii Regiei Autonome de Transport Public (RATP), a luat ieri calea Germaniei. Este vorba de cel de-al 16-lea vagon restaurat de muncitorii de la Compartimentul de Restaurari Tramvaie. Reconstructia vagonului vechi de peste 100 de ani a costat 50 de mii de euro, fiind pictat in foita de aur si avand numeroase ornamente din lemn de stejar, paltin si mahon. Acesta a fost ridicat ieri pe un TIR, direct din depoul Regiei.

"Am finalizat o noua bijuterie, care va merge pe o ruta speciala din Potsdam. Reconstructia acestuia a durat mai multe luni, dar a iesit asa cum au dorit partenerii germani. Este unul dintre cele mai frumoase vagoane reconditionate la Iasi si ne bucuram ca am putut sa finalizam aceasta lucrare delicata. Va ajunge la Potsdam la inceputul saptamanii viitoare", a declarat Dorian Geba, seful Compartimentului de Restaurari Tramvaie din cadrul RATP.

Vagonul istoric, aflat sub protectia Ministerului Culturii german, transporta calatori in urma cu un secol la Palatul Regal Sanssouci. Are o capacitate de 45 de persoane, din care 18 pe scaune. La Iasi mai sunt de restaurat sase vagoane, aduse de reprezentantii muzeului din Mariazell Austria. Urmatorul vagon la care se va lucra este unul de tip St. Polten 5. Acesta trebuie reconditionat pana la sfarsitul anului.


http://www.bzi.ro/ratp-a-trimis-o-bijut ... oto-221594

Foto: Radu Bialus, Tramclub.


Attachments:
9.jpg
9.jpg [ 137.44 KiB | Viewed 3317 times ]
9a.jpg
9a.jpg [ 104.88 KiB | Viewed 3317 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
S-a pensionat domnul Geba, s-a pensionat si Compartimentul Restaurare.

Nu v-ati lasat pana nu ati distrus si acest simbol, Nichita, Gherca!

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/o-apar ... 0629.html#


Attachments:
getpdf.pdf [2.6 MiB]
Downloaded 207 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Jan 2016 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56064
In biroul domnului Geba.


Attachments:
Depou Gara -birou dl. Geba.jpg
Depou Gara -birou dl. Geba.jpg [ 139.54 KiB | Viewed 2097 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group