TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 07 Dec 2019 02:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 494 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 12:32 
Merci de informatie , Tom... :D ....am vazut in poze pe un site nemtesc poze cu ST10 si 11....11-le pare a fi destul de incapator....ar fi bun pentru linia 11 mai ales de cand se va deschide Carrefour-ul de la Baza 3, pacat ca sunt doar 3...sau de ce nu, pt 1 sau 13...totusi, ca sa inteleg, RATP va aduce aceste 10 tramuri ST10/11 si 30 de vagoane GT4?va insemna asta sfarsitul TATRA la Iasi?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 12:43 
Tom wrote:
Am vazut pe aici ca se face licitatie ca sa aduca tramvaiele. Ce lege idioata... Se face licitatie cine sa-i dea nikitei un sut in spate? Sau licitatie pentru capace de WC in sediul regiei? Licitati, licitati si iar licitati... pana ilicitati.

Este vorba despre prevederile Ordonantei de Urgenta 60/2001 privind achizitiile publice, deci fara legatura cu autoritatea publica locala. Pentru capacele de WC (clasice) e suficienta cererea de oferta.
Tavinho wrote:
tramvaiele care vin la iasi sunt sigur ST10 si ST11?

...
Tavinho wrote:
sunt sperante sa avem si la iasi candva astfel de tramvaie

Desigur. Dar deocamdata sa ne ocupam de sina si retea, nu? Fiecare lucru la timpul lui...
Tavinho wrote:
totusi cum de s-a ales praful de 48 de saviemuri

Sa vedem... 2001 si 2002 (nu ma refer la casarea lor).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 13:58 
Mmda. Ordonanta de urgenta, intr'o problema ce necesita existenta unei legi organice. Pe vremea domniei colegilor simirado-nikitenilor. Nu stiu la ce e buna ordonanta asta, poate la pierdut timpul (sa cada afacerea ca sa punem dube), la castigat cine trebuie (dunarealizing) sau la comisioane. Niste legi facute cu picioarele, si acelea strambe.

Cred ca ar fi o solutie sa se aduca, precum odata rege strain, guvern si parlament strain. Eventual si presedinte. In cele 10 tramvaie cred ca ar incape un parlament si un guvern nemtesc, nu? Iar pe slabiceni si pe restul sa-i trimitem la schimb, sa mature pe jos in tramvaiele din Darmstadt, pentru ca nu se ridica macar la nivel de guvern printr'un land prapadit dela ei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 22:36 
Tavinho wrote:
totusi, ca sa inteleg, RATP va aduce aceste 10 tramuri ST10/11 si 30 de vagoane GT4?

Reiau: RATP va aduce cele 10 tramvaie de la Darmstadt, pe parcursul a 8 luni. De asemenea, RATP intentioneaza sa achizitioneze inca 30 de vagoane GT4, insa acestea vor fi disponibile abia la sfarsitul anului. Mai dureaza pana la eventuala semnare a unui contract.

Tavinho wrote:
pacat ca sunt doar 3

Atat a putut disponibiliza HEAG Mobilo. Celelalte 3 sunt pastrate pentru piese de schimb destinate vagoanelor ST12 (din anumite surse am inteles ca e posibil ca unul sa ramana pentru muzeu, insa informatiile initiale indicau ca vor fi folosite in totalitate pentru intretinerea vagoanelor ST12).

Tavinho wrote:
va insemna asta sfarsitul TATRA la Iasi?

Da. Dupa aducerea ST-urilor, toate vagoanele T4R vor fi retrase. T4D-urile vor mai circula pana vor sosi viitoarele achizitii (ca numar de vagoane la strada, probabil si in functie de lucrarile care vor incepe la cale si retea).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 23:14 
Pacat. Anii '90 au insemnat sfarsitul V56. Inceputul anilor 2000 a insemnat sfarsitul V2A. Jumatatea (spre inceput) a anilor 2000 a insemnat sfarsitul Timisurilor. Jumatatea (spre sfarsit) va insemna deci sfarsitul Tatrelor.
Vom ramane cu GT4, ST7/8 si GT5 + ST10/11. GT4 arata destul de bine prin Iasi. ST'urile par sa se descurge bine prin Copou, desi o minte luminata le-a mutat de acolo. ST10/11 vor arata si ele bine ca suratele lor mai vechi din Darmstadt. GT5 face un zgomot asemanator vagoanelor ITB (V56), asa ca mi-au placut doar din acest motiv. Vor disparea insa si ele.
In plus, vom ramane cu cutiile de chibrituri verzi, numite BeHeHe4/4 si vor mai veni niste monstruozitati si mai mari Beeee8/8. Macar un NU hotarat mazurilor si dubelor in loc de tramvaie. Iar nikita si simirad la 2m sub ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007 23:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Tom wrote:
Beeee8/8

Bmee, ca sa respectam codificarea UIC, ca nu sunt compartimentate! :)))


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 15:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
radub wrote:
Este vorba despre prevederile Ordonantei de Urgenta 60/2001 privind achizitiile publice, deci fara legatura cu autoritatea publica locala.


OUG 60 /2001 a fost abrogata prin OUG 34 /2006.
Vedeti aici: http://transira.ro/viewtopic.php?p=42361#42361


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 19:15 
Tot trecand cu trenul pe langa depoul din Dacia am vazut un V2A, 356? cred ca e singurul ramas, nu? totusi el mai functioneaza? si tot in acest sens, mai e vreun Timis ce poate iesi la traseu? dar vagonul V56?
Am vazut imagini cu 8/8-urile din berna....e bine ca sunt mai incapatoare, dar si asa, in verzituri intra destula lume....designul e invechit dar merg totusi bine.... :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 22:13 
V2A'ul e folosit pentru scoala, dar nu prea mai e folosit. Motivul ar fi ca nu i-au facut asigurare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Sep 2007 23:17 
La fel ca si la Bucuresti, au existat vagoane cu dunga rosie mai mare sau mai mica. A mai existat o varianta de schema de culoare intermediara intre cele doua mentionate.
Iata doua fotografii, apartinand lui Hans Oerlemans. (cele atasate)

Prima fotografie, realizata Richard Lomas este de pe situl:
http://tramways-romania1982.blogspot.co ... chive.html
si reprezinta schema de culoare de care vorbeam mai sus (remorca 77, unica la Iasi).
Image


Attachments:
0792.20 za 19-05-73 Iasi.jpg
0792.20 za 19-05-73 Iasi.jpg [ 130.78 KiB | Viewed 15917 times ]
0792.35 za 19-05-73 Iasi.jpg
0792.35 za 19-05-73 Iasi.jpg [ 104.45 KiB | Viewed 15917 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Sep 2007 20:05 
Odata cu achizitionarea celor 70 Tatre se mai dorea si continuarea cu inca 50 Tatre. Din pacate s'a ales solutia Timis, cu rezultate dezastruoase.
Se dorea ca pana in '83 sa dispara vechile tramvaie ITB, dar dupa recordurile de stat pe bara ale vagoanelor Timis (310 si 344 aproape niciodata in circulatie) si a deselor defectari ale lor, vagoanele ITB au rezistat si au ramas in circulatie pana in 1992 in forma originala.
In 1982 s'au casat o treime dintre ele, dar restul au continuat sa-si faca datoria, desi isi castigasera deja numele de "rable" si chiar o poezie in care autorul le dorea in cuptor la CUG (v. Monografia).

Aproximativ in 1985-'86 s'au modificat 6 remorci pentru transport de marfa (3 descoperite si 3 acoperite) + 1 vagon motor modificat.
In 1989 au inceput sa se faca o serie de experimente, rezultand un vagon cu aspect de Frankenstein. Dupa unii vatmani, acesta ar fi ceea ce astazi este vagonul 100, complet restaurat. La vremea respectiva avea numarul 90, fiind ulterior numerotat 86. Vagonul era primul ITB, dupa multa vreme, care avea ferestre cu deschidere.

Vagonul 90 a fost unul dintre primele cu partea de jos a vagoanelor vopsita in rosu. Probabil din cauza starii de degradare a acestor vagoane nu s'au mai obosit sa-l faca alb si au dat cu vopsea rosie pana jos. Totusi se mai vedea vechea vopsea pe dedesubt, asta la toate vagoanele vopsite asa.
In varianta originala, fereastra din fata era mult mai mare, dar vagonul a fost refacut, probabil dupa un accident. Tramvaiul 86 ex 90 + 93 ex 108 este unul din ultimele tramvaie V56/8+V10 care a circulat in Iasi in forma veche.

La inceputul lui 1990 a aparut si tramvaiul 91+103. Vagonul 91, renumerotat mai tarziu 87, era modificat, in sensul ca s'a taiat partea din fata a acoperisului, cu tot cu caseta de afisare a liniei, iar ferestrele salonului au fost impartite in doua, rezultand 6 ferestre mici. Vagonul motor era vopsit intr'o nuanta de galben, in timp ce remorca era un cream mai deschis, dar tot spre galben. Remorca 103 a fost renumerotata 84 si mai tarziu 91, dar a disparut inaintea vagonului motor, care a mai circulat si cu alte remorci pana a disparut. Atat vagonul cat si remorca aveau usi pline, fara geam, ceea ce le dadea un aspect neplacut.

A existat si un vagon modernizat, probabil vagonul motor 100 (anii '90), care avea ferestrele mari ale salonului impartite (in 2 ferestre mici, ca de Timis).

Vagonul "91" din poza lui Hans Oerlemans nu este 91. Nu cunosc sa existe fotografii cu acest vagon si daca nemtii nu au facut poze cu el, inseamna ca nu mai exista cand au venit ei. Ultima data l-am vazut in 1991, in vara, avand numarul 87.


Attachments:
File comment: Vagonul 86+93 (ex 90+108) si 103+103.
Foto (C) Blickpunkt Strassenbahn.

86-93_103-103_BS.jpg
86-93_103-103_BS.jpg [ 77.61 KiB | Viewed 15760 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Strada Padurii, toamna


Attachments:
148 -str. Padurii.jpg
148 -str. Padurii.jpg [ 230.27 KiB | Viewed 8470 times ]
149 -Padurii.jpg
149 -Padurii.jpg [ 141.4 KiB | Viewed 8470 times ]
154 -str. Padurii.jpg
154 -str. Padurii.jpg [ 190.32 KiB | Viewed 8470 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Mai sint citeva Tatre in circulatie. Haideti sa le vedem (fotografiile le-am realizat in lunile mai si noiembrie 2007).

201


Attachments:
201 Baza3.JPG
201 Baza3.JPG [ 109.43 KiB | Viewed 13480 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
206


Attachments:
206 Baza3.JPG
206 Baza3.JPG [ 101.54 KiB | Viewed 13478 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
212


Attachments:
212 Baza3.JPG
212 Baza3.JPG [ 105.68 KiB | Viewed 13473 times ]
212 Piata Unirii.JPG
212 Piata Unirii.JPG [ 365.52 KiB | Viewed 13459 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
236


Attachments:
236 Baza3.JPG
236 Baza3.JPG [ 95.45 KiB | Viewed 13052 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
240


Attachments:
240 -Dacia.JPG
240 -Dacia.JPG [ 341.36 KiB | Viewed 12952 times ]
240 Baza3.JPG
240 Baza3.JPG [ 93.9 KiB | Viewed 12630 times ]
240 -5- Baza3.JPG
240 -5- Baza3.JPG [ 98.19 KiB | Viewed 12630 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
251


Attachments:
251 Baza3.JPG
251 Baza3.JPG [ 95.27 KiB | Viewed 13050 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
258


Attachments:
258 Baza3.JPG
258 Baza3.JPG [ 106.16 KiB | Viewed 13049 times ]
258 -Depou Dacia.JPG
258 -Depou Dacia.JPG [ 368.1 KiB | Viewed 12951 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
260


Attachments:
260 Tatarasi Nord.JPG
260 Tatarasi Nord.JPG [ 502.95 KiB | Viewed 13018 times ]
260 Baza3.JPG
260 Baza3.JPG [ 105.54 KiB | Viewed 12629 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
267


Attachments:
267 Baza3.JPG
267 Baza3.JPG [ 91.47 KiB | Viewed 13047 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
269


Attachments:
269 Baza3.JPG
269 Baza3.JPG [ 108.78 KiB | Viewed 13046 times ]
269 -Baza3.JPG
269 -Baza3.JPG [ 107.11 KiB | Viewed 12628 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
271


Attachments:
271 Baza3.JPG
271 Baza3.JPG [ 112.54 KiB | Viewed 13045 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
272


Attachments:
272 Baza3.JPG
272 Baza3.JPG [ 99.69 KiB | Viewed 13044 times ]
272 -CFS 1.JPG
272 -CFS 1.JPG [ 378.78 KiB | Viewed 13005 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Vagonul 258, cel putin din unghiul in care a fost pozat, semana foarte mult cu schema de vopsire bucuresteana a vagoanelor din perioada comunista pana sa se treaca la galbenul acela tern. Era chiar frumoasa schema veche de vopsire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
266


Attachments:
266 -Tatarasi Sud.JPG
266 -Tatarasi Sud.JPG [ 410.9 KiB | Viewed 13030 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
223

Foto 3: anul 2000.


Attachments:
223 -Tatarasi Sud.JPG
223 -Tatarasi Sud.JPG [ 395.6 KiB | Viewed 13029 times ]
223 Tatarasi Sud.JPG
223 Tatarasi Sud.JPG [ 391.43 KiB | Viewed 13027 times ]
223  iasi.JPG
223 iasi.JPG [ 94.63 KiB | Viewed 12627 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
231


Attachments:
231 Baza3.JPG
231 Baza3.JPG [ 398.07 KiB | Viewed 13025 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
253

Foto 3: anul 2000.


Attachments:
253 -CFS 1.JPG
253 -CFS 1.JPG [ 399.83 KiB | Viewed 13002 times ]
253 Baza3.JPG
253 Baza3.JPG [ 79.39 KiB | Viewed 12626 times ]
253 zona garii.jpg
253 zona garii.jpg [ 88.45 KiB | Viewed 12626 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Nov 2007 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
262


Attachments:
262 -b3.JPG
262 -b3.JPG [ 502.48 KiB | Viewed 13020 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 494 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group