TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 23 Jul 2018 18:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: Sat 14 Aug 2010 00:36 
Evenimentul wrote:
Trei mijloace de transport ale RATP, implicate în accidente rutiere

Nevoiţi să reducă numărul mijloacelor de transport în comun din cauza scăderii fluxului de călători pe perioada vacanţei de vară, reprezentanţii RATP au parte şi de ghinioane .

Haosul din traficul auto ieşean a făcut ca trei dintre mijloacele de transport ale regiei să fie implicate în accidente rutiere, soldate, din fericire, fără victime sau avarii importante.

Primul incident a avut loc în Păcurari, autobuzul cu număr de parc 46 intrând în coliziune cu autoturismul B 86 UPH. O oră mai târziu, de data aceasta pe Străpungerii Silvestru, tramvaiul 438 a fost tamponat de autoturismul BC 10 TEN.

Un alt tramvai, care circula pe Dr. Savini, s-a retras la depou după ce s-a ciocnit cu autoturismul IS 07 SCJ. „În toate cele trei cazuri, vinovaţi sunt şoferii autoturismelor.

Cel mai avariat a fost tramvaiul 438, regia urmând a-şi recupera prejudiciul produs de respectivii şoferi prin RCA”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.evenimentul.ro/articol/trei- ... tiere.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Sep 2010 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Boala specifica a tramvaielor: daca s-a blocat o hardughie de asta pe sine (indiferent de ce motiv), blocheaza si celelalte tramvaie ce o urmeaza, in final blocand tot traficul.

Un vatman "ametit" a blocat traficul la Colegiul National

Un vatman al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a incurcat, ieri dimineata, traficul la Colegiul National. Acesta nu a actionat macazul pentru a schimba directia de mers spre Gara, conform traseului 7, pe care circula tramvaiul cu numarul 134 pe care il conducea, asa ca a mers inainte spre Copou. Cand si-a dat seama ca a gresit, vatmanul Julien David a inceput sa dea cu spatele, pentru a reveni pe traseul normal. Acest lucru a dus la blocarea tramvaielor in zona respectiva timp de aproape un sfert de ora. Coada de tramvaie blocate s-a intins pana in Piata Unirii. "Soferul si-a recunoscut vina, incidentul producandu-se din cauza neatentiei. A simtit ca a trecut cu primul boghiu pe linia care duce inspre Copou, dar nu a mai putut da inapoi, din cauza unui tramvai care venea in spatele lui si care circula tot spre Gara. Atunci a preferat sa mearga inainte si, dupa aceasta, sa dea cu spatele. Asta a dus la blocarea a trei tramvaie, timp de cateva minute. Oricum, noi am deschis o ancheta in acest caz", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a mai precizat ca Julien David este unul dintre vatmanii cu multa experienta si ca nu a mai avut abateri disciplinare sau alte incidente. Vatmanul risca un avertisment sau o sanctiune financiara, in functie de concluziile comisiei de ancheta. Nu este prima data cand astfel de incidente sunt provocate din neatentia angajatilor RATP. In aprilie 2008, un autobuz MAZ al Regiei a intrat in plin intr-un tramvai care traversa rondul din Podu Ros. Soferul MAZ-ului s-a facut vinovat de incident, pentru ca nu a acordat prioritate.


http://www.bzi.ro/un-vatman-ametit-a-bl ... eo-188938#


Attachments:
134 RATP Iasi.jpg
134 RATP Iasi.jpg [ 34.28 KiB | Viewed 8877 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Sep 2010 07:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Tramvai blocat pe sine din cauza unui scurtcircuit

Un tramvai care circula pe traseul 6, Dacia - Tatarasi Nord, a blocat, ieri la amiaza, circulatia in Targu Cucu, mai bine de un sfert de ora, dupa ce s-a defectat. Incidentul s-a produs din cauza unui scurtcircuit la reteaua electrica, iar asta a dus automat la franarea mijlocului de transport. Mai multe tramvaie, dar si o parte dintre masinile care circulau in zona au fost blocate, pana la remorcarea vagonului defect. "Tramvaiul a fost remorcat de un altul, care l-a dus la depoul din Dacia. A fost un incident, independent de vatman, cand o siguranta s-a ars, iar tramvaiul s-a blocat. Graficul tramvaielor a fost afectat, dar s-a intervenit la timp pentru deblocarea circulatiei in zona", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/tramvai-blocat-pe-sin ... uit-189089


Attachments:
Tramvai_defect_Tg_Cucului.jpg
Tramvai_defect_Tg_Cucului.jpg [ 37.69 KiB | Viewed 8851 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Oct 2010 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Transportul electric, blocat o jumătate de oră

Circulaţia tramvaielor în zona Metalurgie a fost dată ieri peste cap. Motivul îl constituie defectarea vagonului cu numărul 283, care circula pe traseul 11 şi care a rămas „înţepenit” în dreptul societăţii Lactis. „Traficul a fost întrerupt de la ora 7.35 până la 8.05. Tramvaiul nu a putut fi tractat, întrucât rămăsese cu frânele blocate”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Problema a fost rezolvată după jumătate de oră, fiind rezolvată de unul dintre inginerii regiei. „Fiind oră de vârf, am pus imediat la dispoziţia călătorilor un autobuz şi un microbuz, menţinând totodată şi valabilitatea biletelor compostate în tramvaiul care s-a defectat şi în cele aflate în spatele acestuia”, a mai precizat directorul regiei de transport local.


http://www.evenimentul.ro/articol/trans ... e-ora.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Oct 2010 20:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Asta e efectul ,,imprestritarii" parcului... se blocheaza frana de stationare si trebuie sa vina ingineru' de la depou sa le deblocheze, ca vatmanii nu stiu (probabil nu au fost specializati sau nu au retinut, la cate tipuri de tramvaie sunt in Iasi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 07:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Un tramvai a blocat circulatia intre Podu de Piatra si Podu Ros

Circulatia tramvaielor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a fost blocata timp de aproape o ora intre Podu de Piatra si Podu Ros din cauza unei defectiuni la un tramvai. Incidentul s-a petrecut la ora 11.55, cand tramvaiul de pe traseul 2 a ramas blocat in statia din Podu de Piatra. Desi au intervenit rapid, echipele de mecanici ale Regiei au remediat defectiunea abia in jurul orei 12.46. "A aparut, pur si simplu, o defectiune la un tramvai de pe ruta numarul 2, care circula dinspre Podu de Piatra spre Podu Ros. Vom face o ancheta pentru a vedea ce s-a intamplat. Tramvaiul a fost tractat cu un altul la depou", a declarat Adrian Mihai.
Pe toata durata intreruperii, tramvaiele de pe traseele 5 si 2 au fost deviate pe bulevardul Nicolae Iorga, creand un adevarat disconfort calatorilor. "Probabil, cei mai afectati au fost calatorii care trebuiau sa urce de la cele doua statii intermediare de pe tronsonul afectat. Acestia puteau, insa, sa foloseasca autobuzul 19. A fost ceva neprevazut si nu am avut cum sa estimam ca va dura asa de mult intreruperea", a mai spus Adrian Mihai.


http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-blocat-c ... ros-192450


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 16:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Se vede efectul parcului de tramvaie ,,modernizat". Oricat de moderne ar fi, daca sunt n variante de modernizare cu n boghiuri si n modele de frana de stationare...
Desigur, Tatrele nu erau bune (ca daca, din intamplare, ramaneau blocate, se debloca manual (!) frana de stationare si vagonul pleca imediat pe rotile lui).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Nov 2010 00:18 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 168
Location: Iasi
In jurul orei 18.00, un accident cumplit s-a petrecut in zona Copou. Un sofer inconstient, Tudor Semaca, in varsta de 29 ani, a intrat intr-un refugiu de tramvai de langa Stadionul Emil Alexandrescu, lovind in plin trei fete, studente la Facultatea de Drept, care asteptau un mijloc de transport in comun. Soferul a incercat sa depaseasca o alta masina, insa a pierdut controlul volanului, a lovit un alt autoturism si a ricosat in refugiu, unde a lovit victimele, care au fost proiectate la cativa metri distanta.

http://www.bzi.ro/socant-trei-studente- ... deo-195530


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Nov 2010 05:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 63247.html

Zi neagră pentru vatmanii de la Regia Autonomă de Transport Public (RATP) Iaşi. De la primele ore ale dimineţii un tramvai s-a ciocnit de o maşină în zona Billa, pentru ca în următoarele trei ore, alte patru tramvaie să fie implicate în incidente asemănătoare. Ultima maşină lovită a fost chiar cea a Poliţiei.

Primul incident în trafic s-a petrecut la ora 7.50, când, spun reprezentanÅ£ii RATP, o ÅŸoferiÅ£ă nu a acordat prioritate tramvaiului 132, la Billa. La 8.10, în zona Pădurii, tramvaiul 302 a intrat în coliziune cu un alt autoturism. ÃŽn urma impactului, vagonul a fost retras de pe traseu pentru că i se spărsese o lampă.

Seria neagră a coliziunilor a continuat cu un incident în Tudor Vladimirescu. Tramvaiul 320 a fost lovit de un utilaj al RAJAC, după cum spun reprezentanţii regiei. Vagonul şi maşina mergeau în paralel când şoferul utilajului ar fi tras brusc stânga de volan. „Buldo-excavatorul a intrat în uşa numărul unu a tramvaiului. pagubele materiale au fost majore“, a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.

Al patrulea incident s-a petrecut la 10.10, la intrare în cartierul Bularga. „Un autoturism VW mergea în paralel cu tramvaiul. Şoferul a crezut poate că are timp să treacă în faţa tramvaiului. Nu a fost aşa. Autoturismul a fost grav avariat. Din fericire nu au fost victime“, a mai spus Adrian Mihai.

După aproximativ 50 de minute, un alt tramvai, de această dată în Canta, a fost impălicat într-o coliziune cu un autoturism. De această dată, maÅŸina aparÅ£inea chiar PoliÅ£iei. „Cu siguranÅ£ă autorităţile vor stabili cine a fost vinovat dar vatmanul mi-a spus că ÅŸoferul maÅŸinii de PoliÅ£ie ar fi frânat să vireze stânga spre căminele de nefamiliÅŸti, ÅŸi că nu a mai avut timp să oprească tramvaiul“, a mai precizat purtătorul de cuvânt al regiei ieÅŸene.Din fericire, chiar dacă primele patru accidente s-au produs la ore de vârf, când tramvaiele erau pline cu călători, nu a existat nicio victimă.

----
5 pe zi... pana si cei de pe linia 41 de la RATB sunt invidiosi :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Nov 2010 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Se pare ca vina nu apartine vatmanilor: http://www.bzi.ro/cinci-accidente-cu-tr ... -zi-195868


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Nov 2010 09:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Harabalele RATP continua sa deraieze. Pacat ca nu avem poze de la incident, radubianus de la Serviciul Exploatare fiind ocupat cu numararea tramvaielor ce trec prin fata gheretei in care isi odihneste pantalonii lunari, deveniti una cu el.

Tramvai deraiat in Copou din cauza unui surub

Ieri dupa-amiaza, in jurul orei 16, un tramvai care circula pe ruta Copou - Baza 3 a deraiat pe bulevardul Carol I, in apropiere de Super Copou. Mijlocul de transport s-a oprit in bordura trotuarului, fara sa fie, insa, inregistrate victime in randul pasagerilor sau pietonilor. Incidentul s-a produs din cauza unui obiect metalic aflat pe sine. "A fost un surub pe linie. Vatmanul, probabil, nu l-a observat in timp util si a deraiat", a declarat Maricel Gherca, directorul general al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Dupa aproape o jumatate de ora cativa muncitori, impreuna cu doua utilaje, au reusit sa repuna mijlocul de transport pe sine, eliberand traficul. Dupa cercetarile ce vor fi efectuate de conducerea RATP Iasi, vatmanul risca sa fie aspru sanctionat. "Deocamdata sa vedem ce s-a intamplat cu exactitate. Probabil, va fi sanctionat vatmanul, care are obligatia sa se uite si pe linie", a precizat Maricel Gherca. Vatmanul risca sanctiuni de la reducerea salariului cu 10 la suta pe o luna de zile pana la desfacerea contractului de munca.


http://www.bzi.ro/tramvai-deraiat-in-co ... rub-196352


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Nov 2010 17:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Silviu Sintea wrote:
Vatmanul risca sanctiuni de la reducerea salariului cu 10 la suta pe o luna de zile pana la desfacerea contractului de munca.


Şuruburile nu cad pe linie... şi chiar dacă o fac şi nimeresc chiar în canalul şinei, tot nu e vina vatmanului că nu l-a observat. De fapt, nici nu se poate observa, fiind de aceeaşi culoare cu şina.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Incident
PostPosted: Fri 19 Nov 2010 18:07 
Silviu Sintea wrote:
Pacat ca nu avem poze de la incident (...)


Cei de la BZI s-au ocupat de acest "aspect" ... :

Sursa


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Nov 2010 14:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Tare sunt curios prin ce metode avansate de investigatie s-a ajuns atat de rapid la concluzia ca surubul a fost de vina. Cumva aceleasi metode prin care pompierii declara ca si cauza a oricarui incendiu "un scurtcircuit la instalatia electrica"? Poate vom avea respectivul surub expus undeva la viitorul muzeul al tramvaielor din Iasi. Sau macar craniul vatmanului, dupa ce va fi executat prin decapitare, pentru vina de a nu vedea un obiect de cativa milimetri stand pe sina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Nov 2010 15:09 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 33
Brassovia wrote:
Tare sunt curios prin ce metode avansate de investigatie s-a ajuns atat de rapid la concluzia ca surubul a fost de vina. Cumva aceleasi metode prin care pompierii declara ca si cauza a oricarui incendiu "un scurtcircuit la instalatia electrica"? Poate vom avea respectivul surub expus undeva la viitorul muzeul al tramvaielor din Iasi. Sau macar craniul vatmanului, dupa ce va fi executat prin decapitare, pentru vina de a nu vedea un obiect de cativa milimetri stand pe sina.

Nu stiu cum e la Iasi da la Bucuresti scrie clar in instructiunile de serviciu ale vatmanului ca e obligat sa priveasca cu atentie la canalul liniei tocmai pentru a depista din timp eventualele corpuri straine. In caz de deraiere din aceasta cauza e singurul vinovat! :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Incident
PostPosted: Mon 22 Nov 2010 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
sanducosmin92 wrote:
Silviu Sintea wrote:
Pacat ca nu avem poze de la incident (...)


Cei de la BZI s-au ocupat de acest "aspect" ... :

Sursa


http://www.telem.ro/telem/local/29205-u ... otuar.html

Si video, cu potentialul ucigas: http://www.telem.ro/arhiva/?flv=2010/11 ... at%20Copou


Attachments:
tramvai_deraiat.jpg
tramvai_deraiat.jpg [ 27.4 KiB | Viewed 8493 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Inca un tramvai a sarit de pe linii

Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a deraiat ieri dimineata in zona Pietei Nicolina. Acesta a sarit de pe sine in jurul orei 6.40. Din fericire, nu au existat victime, doar circulatia tramvaielor de pe traseul 11 fiind afectata pentru cateva minute.

Conform cercetarilor, tramvaiul a sarit de pe sine din cauza denivelarilor liniilor din zona respectiva. "Linia este foarte proasta acolo si sunt multe denivelari. Practic, fiind un tramvai cu boghiul mai mic, acesta a sarit de pe linii. S-a «cocotat» pe una din dalele de la calea de rulare. Nu a fost nevoie de interventia cu scara mecanica intrucat vatmanul a dat inapoi si a repus tramvaiul pe linii. Pentru repararea acelei linii nu sunt fonduri deocamdata", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Este al doilea tramvai al RATP care sare de pe linii in ultimele doua saptamani. Ultimul incident de acest gen s-a petrecut in zona Casei Judetene de Asigurari de Sanatate. Atunci, un tramvai a sarit de pe linii din cauza unui surub de 25 centimetri plasat pe una dintre sine. Sefii RATP au stabilit ca vina pentru producerea incidentului apartine vatmanului, care nu ar fi vazut bucata de metal la timp.


http://www.bzi.ro/inca-un-tramvai-a-sar ... nii-198031


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 18:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Mai multe autobuze RATP au avut probleme din cauza frigului

Mai multe autobuze ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au avut probleme, astazi diminetaa, din cauza temperaturilor scazute.

Este vorba in special de cele 30 de autobuze marca Renault care functioneaza pe GPL. Acestea au pornit greu si au iesit mai tarziu la strada. In ceea ce priveste circulatia tramvaielor, acestea au intampinat unele probleme in zona Podu de Piatra, din cauza zapezii acumultate la macaze. Chiar daca acestea au fost incalzite, rezistentele nu au facut fata volumului mare de zapada acumulat.


http://www.bzi.ro/mai-multe-autobuze-ra ... lui-198108


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Jan 2011 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Călătorie cu emoţii pentru pasagerii unui tramvai din Iaşi

La un moment dat, oamenii au simţit miros de ars şi şi-au dat seama că au luat foc firele de alimentare.

Flăcările au izbucnit, în urma unui scurt-circuit. Vatmanul a avut însă prezenÅ£ă de spirit ÅŸi a stins focul, înainte de sosirea pompierilor. Din fericire, în tramvai erau doar trei persoane, pentru că tramvaiul se retrăgea în depou.

Nicio persoană nu a fost rănită.


http://www.realitatea.net/firele-de-ali ... 88973.html


Attachments:
ex-Bern 721.jpg
ex-Bern 721.jpg [ 91.41 KiB | Viewed 8211 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Jan 2011 18:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Despre acelasi incident.

Atenţie ieşeni! Tramvaiele noi ale Regiei de Transport Public iau foc în mijlocul zilei

Unul dintre cele zece tramvai aduse recent de Regia Autonomă de Transport Public din Elveţia a luat foc ieri, în jurul orei 16.00, din cauza unui scurtcircuit.

Accidentul a avut loc în Baza 3, în faţa Centralei Electrice de Termoficare. Tramvaiul avea doar câţiva pasageri şi se îndrepta spre depou, deoarece vatmanul constatase o defecţiune.

Accidentul s-a produs din cauza unui cablu care a făcut un scurtcircuit la contactul cu pantograful. Panicat, vatmanul a chemat pompierii, dar a reuşit să stingă focul cu ajutorul celor câţiva pasageri care erau în tramvai.

Până la urmă, un tânăr s-a urcat pe cabina vatmanului şi a stins incendiul cu un stingător din dotare.

„Tramvaiul era defect şi se retrăgea spre depou. Nu putem să ne explicăm accidentul, aşteptăm să vedem ce concluzii va avea comisia de investigaţie“, a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Aten ... 59671.html


Attachments:
721.jpg
721.jpg [ 50.95 KiB | Viewed 8198 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Mar 2011 09:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Tramvai defect=ambuteiaje=cheltuiala inutila.

Un tramvai defect a blocat circulatia in Canta

Circulatia tramvaielor a fost blocata ieri dupa-amiaza in zona Canta, mai bine de 20 minute. Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a ramas pe linii dupa ce un motor s-a defectat. Calatorii au fost nevoiti sa coboare in dreptul statiei de la Auto Center si sa-si continue calatoriile cu alte mijloace de transport. "Vagonul a fost ridicat cu ajutorul unei macarele si transportat pana la capat de linie, in Canta. Pe durata blocajului am decis ca tramvaiele sa se intoarca la Billa, iar calatorii au putut folosi autobuzele pentru a ajunge la destinatie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/un-tramvai-defect-a-b ... nta-210410


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Mar 2011 08:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Pantograful unui tramvai s-a rupt în intersecţia de la Billa

După ce, marţi, circulaţia tramvaielor în zona Canta a fost întreruptă timp de 20 de minute din cauza unui tramvai înţepenit pe şine, ieri a fost rândul unui alt vagon să blocheze sensul de mers dintre Gară spre Billa


Dacă în primul caz a fost vorba de o defecţiune la sistemul de frânare, de această dată incidentul s-a datorat ruperii pantografului. „Este vorba de tramvaiul cu numărul 123 care circula pe traseul 7. Din cauza gerului, reţeaua s-a contractat şi a ieşit din ancorele de pe stâlpi, fapt care a dus la cedarea pantografului”, au explicat reprezentanţii RATP.

Şi de această dată a fost nevoie de intervenţia unei scări mecanice pentru tractarea în depou a tramvaiului cu probleme. Circulaţia a fost reluată după aproximativ 30 de minute, interval în care călătorii au avut la dispoziţie autobuzele de pe traseele 30 şi 19. sensul de mers dintre Canta spre Gară nu a fost afectat de acest incident.


http://www.evenimentul.ro/articol/panto ... billa.html


Attachments:
123.JPG
123.JPG [ 9.82 KiB | Viewed 8009 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Mar 2011 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Trei autobuze au intepenit din cauza gerului

Gerul cumplit de ieri dimineata a afectat o parte din mijloacele de transport in comun din Iasi. Pe langa frigul pe care au trebuit sa-l suporte in MAZ-urile Regiei Autonome de Transport Public (RATP), unii calatori au trebuit sa se orienteze spre alte mijloace de transport deoarece trei autobuze s-au defectat in timp ce efectuau curse pe traseele 28 si 41. "Pur si simplu, s-au defectat in timp ce mergeau, din cauza temperaturilor extrem de scazute. Acestea au fost retrase la garaj, iar in locul lor au circulat alte mijloace de transport. Sunt situatii care nu pot fi prevazute de noi", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/trei-autobuze-au-inte ... lui-210595


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 17:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... asini.html

http://www.antena3.ro/romania/un-mort-s ... ml#gallery

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Mart ... 55633.html

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 55581.html

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 55739.html

Accident grav pe Copou. Un tramvai rămas fără frâne a lovit şase maşini. O persoană a murit

Un tramvai a rămas fără frâne când cobora Dealul Copou şi a provocat un grav accident de circulaţie, în faţa Bibliotecii Centrale Universitare. Mai multe Ambulanţe şi echipaje de Poliţie s-au deplasat la faţa locului


Ora 15.52 "Era un coleg deosebit. Nu am cuvinte să pot descrie o asemenea persoană. Era foarte liniştit, răbdător, un bun profesionist şi un familist convins", a declarat Gabriela Topoliceanu, purtătorul de cuvânt al Penitenciarului Iaşi. Agentul şef Dănuţ Condurache, care a decedat în accident, avea 36 de ani şi era tatăl unui băiat şi al unei fete.

Ora 15.50 Tramvaiul care a rămas fără frâne este dus la depou, împins de un alt tramvai din spate. Poliţiştii dirijează traficul.

Ora 15.36 Şoferul decedat este agentul şef Dănuţ Condurache din cadrul Penitenciarului Iaşi. Acesta se afla în timpul serviciului şi se deplasa împreună cu o asistentă medicală Mirela Drăguşanu după medicamente. "Era cu maşina de serviciu şi era însoţit de o asistentă. Se ducea spre o farmacie după medicamente. Lucra de 11 ani la Penitenciar. Din câte am înţeles asistenta medicală este în stare gravă, are şi o fractură de bazin", a declarat Marius Vulpe, directorul Penitenciarului Iaşi.

Ora 15.20 „S-a întâmplat într-o clipă. Vatmanul a frânat, iar apoi a deraiat. A fost un adevărat coşmar. O fată a leşinat, una s-a lovit la cap, un băiat şi-a rupt nasul. N-am vrut să mă uit ca să nu fiu marcat. Cred că de acum nu am să mai merg cu tramvaiul. Tramvaiul circula cu 60/70 km la oră ", spune Adrian Mihăilă, un pasager din tramvai.

Ora 15.13 "O echipă SMURD mai stă acolo ca să fie descarcerarea completă. O persoană a fost adusă de SMURD, alte două au venit singure, iar o alta a fost dusă la Neurochirurgie. Nimeni din cei ajunşi la noi la spital nu este în pericol vital", spune doctorul Diana Cimpoeşu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sfântul Spiridon" Iaşi.

Ora 15.10 „Tramvaiul cobora Copoul, ori a cedat sistemul de frânare, ori vatmanul a încercat să forţeze semaforul. O maşină este făcută zob, unde este şi o victimă decedată şi încă 5 victime, unul din tramvai şi 4 din autoturismele avariate. Fie au apărut probleme după revizia tehnică, fie a fost vina vatmanului", spune viceprimarul Romeo Olteanu.

Ora 15.06 „Din ce am reuşit să vorbesc cu poliţiştii este o persoană decedată, iar alte trei au fost transportate la spital nefiind confirmate diagnosticele. Nu am confirmarea oficială cu privire la o a doua persoană decedată deoarece are loc activitatea de ridicare a tramvaiului şi mutare a caroseriei. Pe parcursul anchetei vom stabili. Motivele pentru care nu a putut fi oprit tramvaiul vor fi stabilite în urma anchetei", spune Virginia Pralea, purtător de cuvânt al IPJ.

Ora 15.05 Tramvaiul second- hand a fost adus acum trei luni din Elveţia şi a fost fabricat în 1970. "Revizia a fost făcută luna aceasta pe data de 9", a declarat Romeo Olteanu, viceprimarul Iaşiului.În zonă a ajuns o macara pentru a ridica tramvaiul.

"A fost adusă ÅŸi o macara la faÅ£a locului. Echipajele de poliÅ£ie vor face măsurătorile necesare pentru a se stabili la ce distanÅ£ă erau autovehiculele", a spus Silvia Spiridon, purtătorul de cuvânt al ISU IaÅŸi.

Ora 15.02 Tramvaiul a rămas fără frâne în dreptul statuii de la BCU şi a intrat în maşinile care aşteptau la semafor pe şine. Prima dintre ele era o Dacie albă.

Ora 15.01 „Se pare că accidentul s-a produs între un tramvai ÅŸi un autobuz acre circulape acelasi sens. Au mai fost implicate alte 5 autoturisme. Ni s-a spus că este o persoană decedată, cu toate că informatiile pe care le avem de la echipajele noastre s-ar putea să fie două victime decedate sub acelasi tramvai ÅŸi încă 3 răniÅ£i", a spus Radu Calistru, ÅŸeful Serviciului de AmbulanÅ£ă IaÅŸi.

Ora 15.00 Romeo Olteanu, viceprimarul Iaşiului: "Este un dezastru total, mai ales că avem şi victime. Tramvaiul avea revizia făcută şi era de la elveţieni ". La locul accidentului s-au adunat sute de curioşi. Unii dintre cei aflaţi la faţa locului pozeză mormanul de fiare cu telefoanele mobile.

Ora 14.56 Vatmanul tramvaiului 13 rămas fără frâne în faţa Bibliotecii Centrale Universitare (BCU)din Iaşi este în stare de şoc. "Ne-a spus că l-au lăsat frânele", a declarat unul dintre poliţiştii de la Rutieră. Vatmanul este în maşina oamenilor legii şi stă cu mâinile la urechi.

Ora 14.55 Persoana decedată de sub tramvai era pasager într-o Dacie.

Ora 14.53 Tramvaiul care a rămas fără frâne a izbit şi un autobuz MAZ. Călătorii sunt şi acum şocaţi. "Am simţit o bufnitură din spate. Noroc că mă ţineam de bară. A intrat tramvaiul în noi. Un domn care nu se ţinea s-a lovit cu capul de geam", a spus Virgil Gheorghiu, călător în MAZ.

Ora 14.51 O maşină a fost prinsă sub tramvai. Cele şase maşini se aflau la semaforul de la baza Copoului.

Ora 14.34. Maşinile avariate au fost aruncate pe trotuar. În urma accidentului cel puţin o persoană a decedat, iar trei sunt rănite.

Circulaţia în zonă a fost blocată. Coada de maşini se întinde pe doi kilometri.

Ora 14.26 Tramvaiul a intrat în ÅŸase maÅŸini în jurul orei 14.15. Inspectoratul pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă a trimis la faÅ£a locului patru echipaje.

Ora 14.21 Momentan nu se cunoaşte numărul răniţilor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Carnagiu rutier in Fundatie: un tramvai, un autobuz si sase masini implicate - UPDATE FOTO&VIDEO

UPDATE: Cum s-a produs accidentul: tramvaiul care cobora pe bulevardul Carol I a intrat in Dacia 1310, prima masina din fata sa oprita la semaforul de la Biblioteca Central-Universitara, a taiat-o pur si simplu in doua, dupa care a avariat inca cinci autoturisme: un BMW, un Mercedes, un taxi Dacia Logan, un Chevrolet Aveo si un Volkswagen Golf. Tramvaiul s-a oprit intr-un autobuz MAZ.

UPDATE: Vatmanul, Cristian Diaconu (35 de ani), lucreaza de 14 ani la RATP Iasi.

UPDATE: Reprezentantii RATP Iasi iau in calcul doua cauze ale producerii acestui accident: fie tramvaiul a ramas fara frane, fie vatmanul nu a franat la timp. Acestia inclina insa spre cea de-a doua varianta deoarece ultima revizie a mijlocului de transport, cumparat in vara anului trecut, fusese facuta pe data de 9 martie. Tramvaiul, care circula pe traseul 13, este unul dintre cele mai mari tramvaie pe care le detine regia ieseana de transport public si, prin urmare, unul greu de oprit.

UPDATE: Tot traficul rutier a fost redirectionat pe strada Sararie, iar circulatia tramvaielor este oprita pe Copou.

UPDATE: "Sunt chestiuni pe care incercam sa le evitam pe viitor. Tramvaiele sunt relativ foarte bune. Au fost verificate. Au toate documentele in regula. Nu stiu cati ani au circulat in Elvetia, dar ele au fost expertizate de RATP. Un tramvai nou costa 2 milioane de euro, iar RATP nu are o situatie financiara buna pentru a-si permite astfel de mijloace de transport. Nu avem tramvaie noi in Iasi. Avem 50 autobuze luate acum patru ani, noi. Ne-ar trebui cam 240 milioane euro pentru a cumparat tramvaie nou noute. Cred ca trebuie sa vedem rezultatul anchetei si apoi vom lua masurile care se impun", a declarat primarul Gheorghe Nichita, la Realitatea tv.

UPDATE: Circulatia in zona este partial blocata si la aceasta ora. Tramvaiul a fost dus la depou, iar in prezent mai multe echipe lucreaza la ridicarea masinilor avariate.

UPDATE: Vatmanul, care in prezent este audiat la Politie, a declarat ca nu i-a functionat sistemul de franare.

Un accident rutier deosebit de grav a avut loc astazi, in jurul orei 14:00, in Fundatie, o zona intens circulata a municipiului Iasi. Au fost implicate un tramvai, un autobuz si sase autoturisme.

Accidentul s-a soldat cu un mort si trei raniti. O Dacie 1310 (IS 04 VTX) a fost pur si simplu prinsa sub tramvai, alte cinci autoturisme fiind grav avariate. Tragedia a avut loc dupa ce tramvaiul a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

Un barbat in varsta de 42 de ani, Danut Condurache, angajat al Penitenciarului Iasi, care conducea masina prinsa sub tramvai, a decedat pe loc. Trei raniti au fost transportati la Spitalul "Sf. Spiridon" Iasi: doi raniti usor - un barbat din tramvai si o pasagera de 55 de ani din autobuz - si o femeie de 43 de ani in stare grava, Mirela Dragusanu, care a fost descarcerata din autoturismul taiat in doua de tramvai.

Potrivit reprezentantilor RATP, ultima revizie a tramvaiului second hand, importat din Elvetia, fabricat in anul 1973 si modernizat dupa '90, a avut loc pe data de 9 martie.


http://www.bzi.ro/carnagiu-rutier-in-fu ... deo-212951


Attachments:
tramvaiul ucigas.jpg
tramvaiul ucigas.jpg [ 34.25 KiB | Viewed 7901 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 18:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Este acelaÅŸi vagon care a avut incendiul la circuitul de forÅ£ă pe 7 ianuarie!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 18:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Din pacate, articolul anterior este insotit de fotografii socante, inclusiv cu bietul decedat, Dumnezeu sa-l ierte! Asta inseamna presa??? Sa calcati cu bocancii durerea familiei decedatului dar si sa ne ingroziti aratandu-ne fatza hidoasa a mortii bietului nevinovat? Sa va fie rusine!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Mar 2011 19:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Tramvai deraiat la Iaşi: Un mort şi cinci răniţi. Vatmanul s-a ales cu dosar penal pentru ucidere din culpă

Quote:
Viceprimarul Iaşiului, Romeo Olteanu, a precizat că tramvaiul fusese adus la sfârşitul anului trecut din Elveţia, ca donaţie, şi că ultima revizie tehnică fusese făcută pe 9 martie: “Vom începe o anchetă pentru a vedea dacă a apărut o problemă la sistemul de frânare sau dacă vatmanul a încercat să forţeze trecerea la semafor”.

Primarul Iaşiului, Gheorghe Nichita, a spus că nu crede să fi fost o defecţiune tehnică, dar că acest lucru se va stabili în urma unei anchete: “Până acum, aceste tramvaie nu au mai fost probleme tehnice, de regulă, în cazul accidentelor, a fost eroare umană”.


http://www.jurnalul.ro/stiri/observator ... 72451.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 160.52 KiB | Viewed 7879 times ]
2.jpg
2.jpg [ 153.37 KiB | Viewed 7878 times ]
3.jpg
3.jpg [ 137.46 KiB | Viewed 7877 times ]
4.jpg
4.jpg [ 134.22 KiB | Viewed 7877 times ]
5.jpg
5.jpg [ 150.11 KiB | Viewed 7879 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 08:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Pacat, mare pacat...

Dumnezeu sa-l ierte pe bietul decedat, sa le dea sanatate celor accidentati si sa le aline suferinta tuturor celor ce au fost implicati in accident, mai ales a amaratului de vatman.


Vatmanul gasit vinovat de producerea accidentului din Fundatie: http://video.bzi.ro/video/show/Vatmanul ... atie-10660


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Mar 2011 08:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Cocteil mortal: cel mai greu tramvai al RATP, cea mai lunga panta din oras

"Ghiuleaua" ucigasa din Copou avea 35 tone

O tragedie greu de descris in cuvinte s-a petrecut ieri in centrul Iasului. Sute de oameni au fost martorii unei "ghiulele" lansate de pe Copou, cea mai lunga panta din oras, si care s-a oprit in mai multe masini aflate la semafor, in Fundatie. Tramvaiul a trecut printr-o Dacie aflata in coloana ca printr-o coala de hirtie si l-a sfirtecat efectiv pe soferul care, cel mai probabil, nici nu a fost constient de primejdie. In dreapta lui se afla o colega de serviciu care a scapat ca prin minune cu viata, dar se afla in stare extrem de grava la spital


In fata Daciei, un BMW a fost facut zob in urma impactului, dupa ce a fost impins intr-un autobuz. Probabil daca in calea tramvaiului-ghiulea nu s-ar fi aflat autobuzul, cele peste 35 de tone de fier s-ar fi pravalit mai departe in cea mai circulata intersectie din centrul orasului. In total sapte persoane au ajuns la spital si sase masini au fost puternic avariate. "Nu au tinut frinele. Am incercat sa frinez", a spus vatmanul, aflat in stare de soc. Unii oficiali au avansat ideea unei erori umane, incercind sa ascunda astfel starea deplorabila a tramvaielor second-hand aduse din strainatate cu fast. Acest accident apare la exact cinci ani dupa ce o alta "bomba pe sine" a ramas fara frine in aceeasi zona, si care a ajuns pina in fata blocului Tarom, unde s-a izbit intr-un alt tramvai. Atunci, pe 22 martie 2006, au fost doar raniti, iar vina a picat pe doua suruburi. Ele au fost singurele vinovate pentru acel accident. Acum a murit un om. Cine va fi vinovat?

Un angajat al Penitenciarului si-a pierdut viata, iar o colega de-a sa este in stare critica la spital dupa ce masina in care se aflau a fost spulberata de un tramvai. Tragedia s-a petrecut ieri, la putin timp dupa ora 14. Un tramvai care circula pe traseul 13 si care cobora dinspre Rond Agronomie a izbit violent autoturismul Dacia condus de agentul sef Danut Condurache (43 de ani).

Coliziunea a fost atit de puternica incit vagonul aproape a rupt autoturismul, l-a rasucit cu fata spre Copou si l-a tirit mai multi metri. In urma impactului soferul a fost smuls de pe scaun si tras sub rotile tramvaiului, barbatul fiind practic sfirtecat. Colega sa, Mirela Dragusanu (44 de ani), asistenta medicala la Panitenciar, care se afla pe scaunul din drepta a scapat ca prin minune cu viata, fiind internata in stare critica la spital.

Potrivit unor colegi ai acestora veniti la fata locului, aseara femeia ar fi trebuit sa plece spre Bucuresti unde urma sa isi astepta baiatul care se intorcea din Japonia in urma cutremurului. Acesta este casatorit acolo si a intirziat repatrierea din cauza formalitatilor pe care le avea de facut in cazul copilului minor, pentru a parasi tara. Barbatul care si-a pierdut viata lucrase in trecut la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta. Potrivit unor apropiati ai anchetei, ieri un alt coleg de-al sau ar fi trebuit sa conduca masina implicata in accident. Danut Condurache insa s-a oferit sa mearga el la farmacie.

"Parca era intr-un film"

Ceea ce a urmat dupa impactul initial au fost scene desprinse parca din filmele de groaza. In fata Daciei, un BMW a fost facut zob si proiectat pe spatiul verde din stinga in urma impactului, dupa ce a fost impins intr-un autobuz MAZ care se afla in fata sa. Acesta din urma era primul in coloana care astepta la semafor si a fost "aruncat" de tramvai pina aproape de mijlocul intersectiei. "Parca era intr-un film. Au inceput sa sara masini de o parte si de alta si lumea a inceput sa tipe. S-a intimplat in jurul orei 14. Erau masini care stateau la semafor si deodata a venit tramvaiul peste ele. A fost ceva de cosmar", a declarat Paula R, o studenta care se afla in trecere prin zona, la momentul producerii accidentului. "Eu eram in autobuz. S-a simtit o bufnitura din spate. Eu am avut noroc ca m-am tinut de scaunul din fata si m-am lovit doar la genunchi. Cel care era linga mine s-a lovit la cap, dar nu parea grav. Daca impactul era mai puternic baga masina in interiorul autobuzului", a spus Virgil Gheorghiu, unul dintre calatorii aflati in autobuz in momentul accidentului. "A scos o fata, o femeie din Dacia iar barbatul care mai era in masina era facut bucati". Cred ca el era soferul", a continuat Gheorghiu. "Veneam de la facultate. Stateam la semafor, era rosu si am fost impinsi din spate. Am vazut doar ca venea o masina peste noi. Atit. Eram cu prietenul meu in masina", a povestit tinara care se afla in autoturismul Volkwagen implicat in accident.

"Ne-a invirtit prin aer, ne-a sucit. Am inlemnit. Fata tipa ca din gura de sarpe"

Probabil ca daca autobuzul nu ar fi stat calea tramvaiului, acesta ar fi trecut ghiulea prin intersectie, iar bilantul tragediei ar fi fost mult mai mare. Pe banda cealalta de mers, cea dinspre trotuar, patru masini au fost prinse in tavalugul declansat de tramvai. Un taxi Dacia Logan, un Mercedes, un Chevrolet si un Volkswagen au fost avariate si o parte din ele impinse pe trotuarul de linga Biblioteca Central Universitara. Din impact, taxiul a fost rasucit si urcat cu rotile din spate pe parbrizul autoturismul Chevrolet. "Eram la semafor, am luat fata de la liceu si mergeam spre spitalul Spiridon unde sotia mea este internata. Stateam la semafor se faca verde si deodata am simtit o bubuitura imensa si mult praf. Ne-a invirtit prin aer, ne-a sucit. Am inlemnit. Fata tipa ca din gura de sarpe. Am reusit sa iesim din masina, eu sint un pic lovit dar nu e nimic. Este incostienta pura. Taxiul era urcat peste alta masina. E nebunie. A fost carnagiu, ma mir cum de sint intreg", a povestit la scurt timp accident Pompiliu Moldovan, soferul autoturismului Mercedes avariat in urma accidentului.

Sute de curiosi

La fata locului au fost mobilizati zeci de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, medici SMURD si personal al Serviciului de Ambulanta. "Au fost trei ambulante de la noi care au mers la accident: o masina cu medic, una cu asistent si una pentru transport. Noi am transportat o femeie la Ortopedie, Sectia exterioara din Copou a Spitalului «Sf. Spiridon» din cauza unui traumatism osteoarticular pe care l-a suferit. Au mai fost trei echipaje SMURD la accident, Terapia Intensiva Mobila SMURD, plus un echipaj de prim ajutor din cadrul Detasamentului II. Cei de la SMURD au mai transportat si ei persoane, cind ne-a spus noua Politia ca nu mai e nevoie si ca putem pleca, mai ramasese un echipaj de la SMURD acolo", a declarat la scurt timp dupa accident dr. Radu Calistru, directorul medical al Serviciului Judetean de Ambulanta.

Echipajele de la Politie au avut de lucru si cu sutele de curiosi adunati sa vada urmarile tragediei. Atit agentii de la Rutiera, cit si cei de la ordine publica trimisi la fata locului i-au convins cu greu pe acestia sa stea departe de locul accidentului, dupa banda care delimita locul de cercetare la fata locului. La un moment dat, a fost solicitate si echipaje ale Jandarmeriei pentru a-i putea indeparta pe curiosi.

Vatmanul are antecedente

Politistii de la Rutiera i-au audiat pe soferii masinilor implicate in accident si pe vatman pina aseara tirziu. Barbatul care conducea tramvaiul-ghiulea a sustinut ca sistemul de frinare nu a raspuns la comenzi. "Nu au tinut frinele. Am incercat sa frinez, cum sa nu incerc? Sint si eu om, am copil acasa. Nu am avut frine", a repetat obsesiv Cristian Diaconu, vatmanul tramvaiului, la iesirea de la audieri din sediul Politiei.

Surse apropiate anchetei au precizat ca numai in 2010, Diaconu a provocat doua accidente soldate cu pagube materiale, din cauza nepastrarii distantei regulamentare in mers.

Vagonul implicat in accident a fost sigilat aseara iar in cursul zilei de astazi vor incepe verificarile tehnice la acesta. Pe linga politistii de la Rutiera, care au deschis deja dosarul penal pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa, vor urma controale si de la alte institutii - Inspectoratul Teritorial de Munca, Autoritatea Rutiera Romana si Registrul Auto Roman.

Tramvaiele BE 8/8 sint considerate cele mai sigure din depoul RATP * greutatea lor si panta abrupta a Copoului le pot transforma insa in bolizi care sa spulbere totul in cale

Vagonul tip BE 8/8 care a provocat accidentul de ieri poate fi caracterizat ca o adevarata bomba pe sine. Aparent, acest tip de tramvai este cel mai sigur din cele pe care le detine RATP, dar este si cel mai greu. Un astfel de vagon este dotat cu trei sisteme de frinare. Primul este de tip electrodinamic, sau frina de motor, care incetineste vagonul, al doilea sistem este frina de serviciu, sau cea pe aer, care blocheaza rotile, iar al treilea sistem de frinare, cunoscut si sub numele de frina de accident, functioneaza pe baza de patine care blocheaza tramvaiul pe sine. Tramvaiele de tip BE 8/8 au patru boghiuri motoare, fiecare cu frinele proprii. Un sistem ABS de impiedicare a blocarii rotilor si a patinajului, combinat cu un sistem electronic de introducere a nisipului sub roti completeaza sistemele de siguranta.

Reprezentantii RATP sustin ca revizia vagonului a fost facuta de curind. Vagonul avea parcursi aproximativ 800 de kilometri de la ultima revizie de grad 1. "Reviziile de grad 1 se fac la 1.500 de kilometri. Reviziile de grad 2 se fac la 9.000 de kilometri. Revizia de grad 2 este mai amanuntita. Sistemele de frinare sint verificate la ambele revizii. Din spusele vatmanului, de cind s-a facut ultima revizie nu a fost nici un defect la vagon", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

Mai greu ca un Panzer IV

Dezavantajele tramvaiului par sa fi cintarit insa decisiv in cursul accidentului de ieri. Astfel, un vagon de tip BE 8/8 cintareste, gol, 35 de tone, fiind mai greu decit un tanc Panzer IV folosit de Germania in Al Doilea Razboi Mondial. In comparatie, un vagon de tip GT 4, din cele folosite in mod curent de RATP, cintareste doar 19,5 tone, adica ceva mai mult de jumatate.

Practic, un BE 8/8 fara frine, scapat la vale, poate distruge orice in cale. La acest fapt trebuie adaugat si locul in care s-a intimplat accidentul. Dealul Copoului reprezinta cel mai lung traseu de tramvai in panta din oras. De la Agronomie pina in dreptul blocului Tarom sint patru kilometri de panta continua. In plus, de la Universitate spre Fundatie panta se accentueaza. Un bolid de 35 de tone lasat liber ar putea cobori cu viteza maxima de 60 km pe ora pentru a nu se opri decit in blocul Tarom.

Tramvaiul a fost fabricat in 1973, fiind modernizat acum 20 de ani. Pina sa fi fost adus la Iasi, acesta a fost exploatat in capitala Elvetiei, Berna, oras situat intr-o zona de cimpie, fara dealuri abrupte care ar putea solicita motoarele unui tramvai.

Vagonul cu numar de parc 164, care circula in momentul producerii tragediei pe traseul 13, se afla la strada din luna decembrie a anului trecut. La inceputul acestui an a fost implicat intr-un alt incident, cind din cauza unei rezistente de la aerul conditionat a luat foc, in zona CET. Incendiul a fost stins de catre vatman. "Incidentul a fost minor. Nu exista nici o posibilitate ca sistemele de frinare sa fi fost afectate. Oricum, ulterior vagonul a trecut printr-o revizie la care nu au fost constatate probleme", a spus Mihai.

Profesorul Radu Gaiginschi de la Facultatea de Mecanica din cadrul Universitatii Tehnice este de parere ca vagonul putea fi oprit. "Frina electrica este buna la viteze mai mari, pentru ca duce la incetinirea vagonului. Toate cele trei sisteme de frinare nu au un controler, iar omul trebuie sa intervina pentru a opri mijlocul de transport. Am sa ma duc si eu sa ma uit sa vad despre ce e vorba", a declarat profesorul Gaiginschi.

40 de incidente in trei luni

De la inceputul acestui an, 40 de tramvaie au fost implicate in incidente rutiere. In 6 dintre aceste cazuri, a fost vina vatmanilor.

Cristian Diaconu, vatmanul vagonului care a spulberat masinile pe Copou, era angajat la RATP din 1997. Barbatul are 35 de ani, este casatorit si are acasa un copil de doi ani. Initial a fost angajat ca muncitor necalificat. In decembrie 1997 a inceput sa lucreze ca vatman. Pe acest post a stat pina in 2004, cind a plecat. A revenit in luna martie a anului 2005, cind a lucrat tot ca vatman. In 2009, din cauza lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor si datorita faptului ca avea si permis de conducere, a fost sofer pe autobuz timp de 5 luni. A revenit pe postul de vatman la inceputul lunii octombrie a aceluiasi an. De-a lungul timpului, Diaconu a fost implicat in mai multe incidente rutiere, fiind sanctionat doar o singura data cu 5% din salariu. In 2002, 2003, 2005, 2008, 2009 si 2010 a fost implicat in mai multe coliziuni usoare, fiind atentionat cu avertisment.

"Angajatul are avizul medical, aviz psihologic din luna februarie a acestui an. Ultimul incident in care a fost implicat dateaza din 18 august 2010, cind a intrat in coliziune usoara cu un autoturism oprit in gabaritul liniei de tramvai. Incidentul s-a petrecut in intersectia din zona Zimbru", a declarat Adrian Mihai.

-------

Sedinta a oficialilor locali, aseara: Primaria retrage toate tramvaiele Be 8/8 de la strada

* primarul Nichita a convocat ieri-seara o sedinta de urgenta cu reprezentantii institutiilor implicate in ancheta accidentului * singura masura concreta dispusa a fost retragerea de la strada a celor 12 tramvaie de tip Be 8/8 * accidentul pare sa fi fost provocat de o eroare umana, avansindu-se ideea ca frinele nu au avut nici o problema

Autoritatile locale au fost rezervate in a da declaratii cu privire la teribilul accident de la Fundatie. Urmeaza insa anchete si verificari ale intregii activitati legate de transportul in comun. Este greu de crezut ca toate aceste masuri luate dupa eveniment mai pot reda increderea iesenilor in tramvaiele regiei de transport. "A fost sesizat Parchetul, Inspectoratul Teritorial de Munca, Autoritatea Rutiera. Tramvaiul este sigilat in depoul RATP si urmeaza sa fie verificat. Concomitent cu aceste anchete, vom face si noi o analiza. Vom verifica cum sint instruiti vatmanii, cum sint verificate tramvaiele, cum se comporta vatmanii si soferii de autobuze in trafic", a declarat aseara in jurul orei 20 primarul Gheorghe Nichita.

El a mai spus ca toate cele 12 tramvaie de acelasi tip ca vagonul implicat in accident au fost retrase de pe trasee. Nici unul nu va mai transporta calatori pina nu i se va face o verificare totala.

Sefii municipalitatii analizeaza si posibilitatea de limita viteza de deplasare a tramvaielor la coborirea bulevardului Carol I. Limita impusa ar urma sa fie de 20 km/h. "Vom face o ancheta la care vor participa specialisti din Primarie, dar si din afara", a adaugat Nichita. Sefii RATP sustin ca era imposibil ca nici macar unul din cele trei sisteme de frinare ale tramvaiului sa nu functioneze.

Anchetatorii: frinele au functionat

Surse apropiate anchetei sustin ca la o prima analiza situatia indica o eroare umana. Nimeni nu isi explica inca de ce tramvaiul nu s-a oprit la timp, dar exista indicii precum ca sistemele de frinare erau si inca sint functionale. Totodata, se pare ca toate cele trei sisteme de frinare ale vagonului erau actionate. Acest lucru ar fi fost insa facut prea tirziu. Oficial insa, sefii Primariei, au evitat sa ofere multe detalii. "Poate fi defectiune tehnica sau eroare umana. Nu vreau sa creez probleme in cercetarile care urmeaza", a explicat primarul Gheorghe Nichita.

Evenimentul de ieri pare sa fi fost si un prilej pentru o exploatare politica: un parlamentar PDL a cerut ieri demisia primarului. Deputatul Daniel Oajdea considera ca vinovatul moral al accidentului de ieri este primarul. "Transportul in comun din Iasi se face cu autobuze si tramvaie second-hand, pentru ca asa intelege primarul Gheorghe Nichita sa gestioneze problemele orasului. Dumnealui a permis un management defectuos la RATP, impingind regia spre prapastia falimentului. In timp ce iesenii circula cu tramvaie care nu mai sint utile cetatenilor din Europa, primarul Gheorghe Nichita a dispus ca din banii regiei sa plimbe fotbalistii de la Poli Iasi cu un autocar de 250.000 de euro. Tot dumnealui a permis ca pe cele mai rentabile trasee din oras sa circule, ticsite de calatori, autobuze la mina a doua detinute de o firma privata", se arata intr-un comunicat de presa semnat de Oajdea.

--------

"Nu se mai termina. Ma intrebam ce poate sa fie atit de puternic de nu se mai termina"

* "Se auzea cum intra o masina in alta. Pe mine m-a ridicat pe sus, stiu ca m-a invirtit, m-a rostologit si am ajuns in afara soselei", povesteste soferul BMW-ului distrus in urma impactului * soferul a scapat uimitor fara nici o zgirietura

Una dintre victimele carnagiului, un tinar de 36 de ani care se afla la volanul unui BMW seria I, a fost dusa de catre medici la Spitalul de Neurochirurgie. Din fericire, desi masina in care se afla s-a rasturnat, tinarul nu a suferit rani grave. "Pacientul a fost diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral si cervical fara sectionarea maduvei. Este stabil, nu are leziuni osoase, va fi consultat si de catre neurochirurgul de garda. Probabil va fi dirijat la domiciliu cu un tratament cu antiinflamatoare. Nu se pune problema unei operatii", a precizat ieri dr. Lucian Eva, managerul Spitalului de Neurochirurgie.

Barbatul, aflat ieri in Unitatea de Primire Urgente a spitalului, a povestit clipele de groaza prin care a trecut. "Cind a fost accidentul stateam la semafor la BCU, coborisem Copoul si voiam sa merg acasa. Asteptam sa se faca verde sa plec mai departe atunci cind am fost lovit din spate. Eu eram in BMW-ul acela mic, seria I, IS 07 BYH, culoare gri. Eram soferul, eram singur in masina. Nu stiam ce, dar ceva imens m-a lovit din spate. Mai aveam masini in fata, nici nu mai stiu daca la momentul impactului am intrat sau nu in ele. Stiu ca era si un autobuz printre masinile din fata mea", a povestit Viorel Mandru, barbatul de 36 de ani.

Soferul BMW-ului si-a amintit apoi ca autoturismul in care se afla s-a rostogolit si a fost scos de pe carosabil. "Nu imi dau seama ce s-a intimplat in spate. Initial am crezut ca m-a lovit o masina, apoi nu se mai termina accidentul. Eram socat, mirat si ma intrebam ce poate sa fie atit de puternic de nu se mai termina. Tot se auzea cum intra o masina in alta. Pe mine m-a ridicat pe sus, stiu ca m-a invirtit, m-a rostologit si am ajuns in afara soselei. Iar tramvaiul cred ca a trecut pe linga mine. Cred ca a ramas fara frine. Ulterior am vazut ce e acolo", a continuat Viorel Mandru.

Si el a scapat ca prin minune

Ieseanul a mentionat ca a iesit pe picioarele lui din masina si a mers la tramvai pentru a vedea daca poate ajuta persoanele din Dacia prinsa dedesubt. "Nu mi-am pierdut cunostinta, desi a fost un soc. Am iesit pe picioare din masina. Echipajele au venit ulterior. Initial am vazut ca este o persoana decedata in Dacie si o alta, o femeie care striga, saraca, de durere. Persoana aceea decedata nici nu avea cum sa supravietuiasca. Am vazut doar niste bucati de carne, atit mai ramasese. La un moment dat mi-a dat un coleg de pe acolo, un sofer, un extinctor din ala pentru stins focul si am dat spre Dacie, pentru ca iesea fum sau abur de la radiator, si am zis sa dau preventiv, sa nu ia foc. Apoi un echipaj a scos-o pe femeie din Dacie si a dus-o la spital", a mai adaugat Viorel Mindru.

A fost si el transportat apoi la Spitalul de Neurochirurgie, insa nu avea rani grave si urma ieri sa mearga acasa. "Si pe mine m-a adus o ambulanta aici, dar nu am nimic. Mi s-au facut analizele si pot sa plec acasa. Nu mi-au dat tratamente, nimic. Nu ma asteptam la asa ceva, nu imi dau seama cum s-a putut intimpla. Parca nici acum nu stiu ce a fost acolo", a incheiat soferul.

-------

Femeia care a scapat ca prin minune din Dacia "mototolita" de tramvai e asistenta medicala

* asistenta medicala de la Penitenciar se afla insa in stare grava in urma accidentului * in total au fost opt victime din masinile spulberate, dar si din autobuzul care a oprit tramvaiul

La locul accidentului au ajuns mai multe echipaje de la SMURD si Serviciul de Ambulanta Judetean care au acordat primele ingrijiri medicale pacientilor, i-au transportat la spital si au ajutat la descarcerarea victimelor.

Daca initial au ajuns in Unitatea de Primire Urgente a Spitalului "Sf. Spiridon" trei victime, pe parcursul zilei de ieri s-au mai prezentat in unitatea medicala alti pacienti care prezentau leziuni usoare si au venit cu mijloace proprii. La locul accidentului acestia le spusesera medicilor ca nu au nevoie de ingrijiri medicale.

In stare foarte grava a fost adusa la Spitalul "Sf. Spiridon" de catre echipajul SMURD Mirela Dragusanu, in virsta de 44 de ani, care se afla in masina taiata de tramvai. "Pacienta a ajuns la spital in stare critica, este politraumatizata. A avut nevoie de descarcerare pentru a fi scoasa din masina lovita de tramvai. Din fericire, este constienta", a declarat conf.dr. Diana Cimpoesu, medic-sef UPU-SMURD, la putin timp dupa producerea accidentului.

Femeia a fost supusa unei investigatii la computer tomograf care a confirmat diagnosticul initial al medicilor. "Pacienta a suferit o fractura de bazin, mai multe plagi si contuzii la nivelul intregului corp. Starea sa este stabila si prognosticul este pozitiv. Va fi transferata la Clinica de Ortopedie pentru continuarea tratamentului", a precizat dr. Gabriel Perianu, medic primar de urgenta.

Tot in UPU au ajuns si celelalte victime din accident, fiind apoi redirectionate catre alte unitati medicale in functie de leziunile pe care le aveau. Astfel, Viorel M., de 36 de ani, a fost dus de un echipaj SAJ la Spitalul de Neurochirurgie "N.Oblu" pentru ca avea un traumatism cranio-cerebral.

O femeie in virsta de 78 de ani, pasagera in autobuzul 28, a ajuns si ea la acelasi spital dupa ce a primit primele ingrijiri medicale in UPU. "Pacienta prezenta un traumatism de coloana cervicala. A spus ca s-a lovit cu capul de o bara din autobuz in momentul impactului si a simtit ca i s-a rupt gitul in doua", a declarat dr. Marcela Burlas, medicul care s-a ocupat de pacienta.

O alta pacienta, Gabriela B., in virsta de 53 de ani, a fost dusa la Clinica de Ortopedie din Sectia Exterioara Copou a Spitalului "Sf. Spiridon" pentru ca avea o fractura de picior si o contuzie la nivelul unui umar.

"Nu am putut sa opresc, nu am avut frina"

De asemenea, din autobuzul 28 a mai ajuns in UPU un tinar de 26 de ani, student in anul I la Universitatea de Stiinte Agricole. "Eu eram in autobuzul 28 si eram asezat pe unul din scaunele care se afla sus, in spatele soferului. Am auzit la un moment dat o bubuitura si apoi am simtit impactul care m-a aruncat in fata si am ajuns cu capul intr-o bara metalica din autobuz. Cred ca tramvaiul izbise in spate autobuzul. Am vazut apoi o Dacie alba rupta in bucati si era o doamna acolo prinsa care cerea ajutor si voia sa fie scoasa din masina. Toata lumea din autobuz s-a dat repede jos, eram speriati cu totii", a povestit tinarul Daniel A. Studentul a ajuns la spital cu fractura de piramida nazala si epistaxis si ramasese ieri sub supravegherea medicilor din Spitalul "Sf. Spiridon".

In UPU au fost adusi si vatmanul tramvaiului care a provocat accidentul si soferul autobuzului 28 pentru prelevarea de probe in vederea stabilirii alcoolemiei. "N-am patit in viata mea asa ceva. Am mai avut accidente, dar nu asa. Nu stiu ce s-a intimplat, nu am putut sa opresc, nu am avut frina", a spus vatmanul, vizibil socat de ceea ce se intimplase. Pina a fost preluat de medici si de reprezentantii Politiei, vatmanul a stat pe scaun in UPU cu capul in miini, uitindu-se speriat la oamenii din jur. Nici el, nici soferul de pe autobuz n-au suferit leziuni.

"Oamenii pe care ii transportam in autobuz nu pareau sa aiba probleme grave de sanatate in urma accidentului. Nu cred ca este cineva in pericol", a precizat soferul autobuzului 28.

-------

Colegii de la Penitenciar au izbucnit in plins cind au auzit vestea

* cei doi se duceau dupa medicamente pentru detinuti

Seful inchisorii iesene a sustinut ca angajatul Penitenciarului se afla in masina impreuna cu asistenta medicala. Mirela Dragusanu (45 de ani) si agentul-sef adjunct Danut Condurache (43 de ani) mergeau la o farmacie, pentru a le aduce medicamente detinutilor.

"Eu nu ma aflu in Iasi, dar am fost informat despre situatie de catre colegii mei. Domnul Condurache se afla in masina cu asistenta medicala, doamna Dragusanu. Am inteles ca cei doi se deplasau cu o Dacie catre o farmacie, pentru a ridica medicamente destinate detinutilor. Ei se aflau la semaforul de linga Biblioteca Central Universitara, cind un tramvai i-a izbit, pentru ca a ramas fara frine. Din pacate, am inteles ca angajatul nostru a decedat in urma impactului cu tramvaiul, iar asistenta medicala a fost dusa in stare grava la spital", a declarat ieri Marius Vulpe, directorul Penitenciarului Iasi. Acesta a adaugat ca barbatul care a decedat avea doi copii. "Colegul nostru era casatorit si avea copii, din cite stiu. Dumnealui nu lucra ca sofer profesionist, ci a activat pe mai multe sectoare in cadrul unitatii noastre", a incheiat Marius Vulpe.

La rindul lor, colegii agentului-sef adjunct din Penitenciar care a decedat in urma teribilului accident rutier de pe Copou au deplins moartea acestuia. "Colegul nostru avea carnetul de conducere luat de multi ani. Are familie, are copii. A fost un om extraordinar. Imi cer scuze ca pling, dar nu pot sa ma abtin, va rog sa ma intelegeti", a spus ieri dupa-amiaza Gabriela Topoliceanu, purtatorul de cuvint al Penitenciarului Iasi.

Aceasta a adaugat printre lacrimi ca agentul-sef adjunct si asistenta medicala nu meritau sa li se intimple asa ceva. "Nu meritau asa ceva! Va rog sa ma credeti, eu ii cunosteam familia colegului nostru si a fost o familie extraordinara. Nu incerc sa-i fac nici un fel de «reclama», pur si simplu rareori intilnesti astfel de oameni, de profesionisti. Toti colegii sintem in stare de soc", a incheiat Topoliceanu.

-------

Accidentul cu "tramvaiul-torpila" din 2006 a avut loc pe 22 martie

* pasagerii RATP au scapat ca prin urechile acului din mai multe accidente produse in ultimii ani

La inceputul lunii februarie, un autobuz s-a infipt intr-un stilp de pe bulevardul Primaverii, pe care l-a darimat. In cadere, stilpul a avariat un autoturism parcat in zona. Martorii au afirmat la momentul respectiv ca mijlocul de transport, marca Renault, care circula pe traseul 43, avea viteza. Comisia RATP care a investigat incidentul nu a gasit nici un vinovat. A fost depistata in schimb o problema la sistemul de frinare, defectiune despre care oficialii RATP sustin ca nu putea fi depistata la un control de rutina.

In 2006, chiar pe 22 martie, tot pe Copou a avut loc un accident similar. Un tramvai de tip GT4 ramas fara frine s-a ciocnit cu alte doua tramvaie si a acrosat patru autoturisme. Un numar de 6 persoane au ajuns la spital. In urma anchetei demarate atunci s-a stabilit ca problemele au aparut din cauza a doua suruburi care in loc de 4,5 milimetri aveau doar 4 milimetri in diametru.

Tot in 2006, in decembrie, un tramvai scapat de sub control a izbit trei masini. Incidentul s-a petrecut in panta de pe Arcu. Vagonul a oprit in rampa, la o trecere de pietoni si a fost scapat cu spatele, la vale.
In ianuarie 2009, un tramvai a avariat 6 masini in zona Peco din Metalurgie. Din cauza vitezei, a agatat ancorele care sustin reteaua fir-contact care au cazut. In accident a fost ranit usor si un copil.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/ghiule ... one~ni76af


Attachments:
tramvai_accident.jpg
tramvai_accident.jpg [ 45.64 KiB | Viewed 7830 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group