TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 17:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2013 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Pantograful unui tramvai s-a rupt in Tatarasi

Vagonul unui tramvai a blocat circulatia in zona Tatarasi Sud, pentru ca pantograful acestuia s-a rupt dupa ce s-a agatat de reteaua electrica suspendata deasupra carosabilului. Incidentul s-a petrecut in zona Tatarasi Sud, acolo unde, pana la sosirea echipei de interventie a RATP-ului, in spatele tramvaiului defect s-au adunat alte 5 vagoane. A fost nevoie de interventia echipelor cu scari mecanice pentru remedierea avariei si tractarea in depou a tramvaiului defect. Circulatia vagoanelor a fost reluata dupa aproximativ 30 de minute in urma incidentului care a avut loc vineri dimineata, perioada in care alte trei mijloace de transport ale RATP au fost puse la dispozitia calatorilor pentru a suplini lipsa tramvaielor spre zona Dancu. "Pantograful tramvaiului cu numarul de parc 416 s-a rupt si a ramas agatat de retea in zona Doctor Savini spre Tatarasi Sud. Circulatia a fost blocata pe acel sens intre 9:17 si 9:45. Au fost redirectionate un microbuz si doua autobuze pentru efectuarea transportului calatorilor spre Dancu", spune Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP Iasi.


http://www.bzi.ro/pantograful-unui-tram ... asi-336892


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2013 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Un tramvai a deraiat in zona Garii

Ieri, traficul a fost intrerupt mai bine de o jumatate de ora intre Gara mare si depoul RATP dupa ce un tramvai a deraiat. Angajatii Regiei Autonome de Transport Public in comun s-au chinuit minute in sir sa-l repuna pe sine, iar in jurul orei 19:00 circulatia a fost reluata. Cutia macazului de la calea de rulare a tramvaiului s-a infundat cu zapada si cu mizeria provenita de la materialul antiderapant.


http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-deraiat- ... deo-341683


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2013 07:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
BZI wrote:
Un tramvai a deraiat in zona Garii

Ieri, traficul a fost intrerupt mai bine de o jumatate de ora intre Gara mare si depoul RATP dupa ce un tramvai a deraiat. Angajatii Regiei Autonome de Transport Public in comun s-au chinuit minute in sir sa-l repuna pe sine, iar in jurul orei 19:00 circulatia a fost reluata. Cutia macazului de la calea de rulare a tramvaiului s-a infundat cu zapada si cu mizeria provenita de la materialul antiderapant.

http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-deraiat- ... deo-341683


Ce spune radub.
Quote:
O noua ticalosie marca BZI, aseara la "Ultima ora" (respectiv subiect in editia de azi): deraierea vagonului 311 in dreptul depoului de la Gara. Imaginile publicate aratau doar cat era nevoie pentru zamislirea ticalosiei, si anume vagonul 311 oblic pe strada, intre cele doua sensuri de mers, ceea ce parea o deraiere cu adevarat spectaculoasa, numai buna sa puna din nou in discutie notiunea de tramvai (desigur, sh, ca alea noi se sfiesc sa deraieze in conditii similare). Tramvaiul se afla, de fapt, pe linia de legatura dintre cele doua sensuri (banuiesc ca se cunoaste configuratia liniilor pe Silvestru, in zona portii depoului) si a fost nevoit sa faca o manevra cu spatele. Cum in fiecare iarna sunt probleme cu macazurile (desigur, pornind de la metodele inapoiate de deszapezire aplicate in mioritica patrie si terminand cu circulatia auto peste linii, fapt care pune capac) ghinionul nu a ocolit aceasta manevra si tramvaiul a deraiat usor, fiind insa nevoie sa fie tras la sufa pentru a reintra pe linie.


BZI si-a dovenit reaua-vointa, manipularea, demult!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Mar 2013 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Un tramvai a deraiat în această după-amiază în Târgu Cucu

Tramvaiul de pe traseul 7, care face legătura între Canta şi Tudor Vladimirescu, a sărit de pe şine în jurul orei 16:00.

Condiţiile meteo nefavorabile au dus la producerea accidentului. De aseară în Iaşi ninge. Zăpada proaspăt depusă şi nisipul de pe stradă au intrat între liniile de tramvai.

Niciun călător nu a fost rănit. Problema s-a remediat repede. Circulaţia a fost afectată doar pentru puţin timp.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/un-tra ... -3380.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Dec 2013 16:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
http://www.bzi.ro/exclusiv-grav-acciden ... oto-406242

EXCLUSIV. Primele imagini de la accidentul tramvaielor de la Rapa Galbena. Noua raniti

UPDATE 15:02 - Zona a fost eliberata, iar tramvaiele au fost deblocate de la locul impactului, in timp ce traficul in zona a fost fluidizat. Vagoanele vor fi ridicate de angajatii RATP, urmand sa fie transportate in depou.
UPDATE 15:00 - Una dintre femeile care a ajuns la Spitalul "Sfantul Spiridon" le-a povestit ingrozita medicilor ca vatmanul a tipat ca nu mai are frane, moment in care s-a creat un haos general. Vatmanul s-a panicat, nu a stiut cum sa reactioneze, iar calatorii nu au primit nici o indicatie despre modul in care ar fi trebuit sa se protejeze.
UPDATE 14:44 - Pana la aceasta ora au fost inregistrati noua raniti, dintre care cinci au suferit leziuni mai grave si au fost transportati la spital. Tramvaiul de pe traseul 6 este unul vechi, datand din anul 1961 si a fost adus in Iasi de sapte ani, timp in care a fost condus de vatmanul Coca Petru. Spatele vagonului de pe traseul 6 a fost grav avariat, fiind turtit pana la nivelul usilor din spate. Vatmanul ranit a spus ca sangele nu ii apartine ci apartine unui calator.
UPDATE 14:36 - Vatmanii implicati in accident sunt Coca Petru, angajat cu experienta in cadrul RATP Iasi, care se afla pe traseul cu numarul 6, iar celalalt vatman, Popa Pavel, era in tramvaiul care circula pe traseul 3. Acesta din urma a fost ranit mai grav.
UPDATE 14:26 - La aceasta ora, Politia Rutiera ia probe de la fata locului si ancheteaza conditiile in care s-a produs accidentul. Cabina unui tramvai si spatele celuilalt tramvai au fost grav avariate. Cei patru raniti au fost transportati la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar oficialii RATP asteapta ca autoritatile se demareze o acheta.
UPDATE 14:23 - La fata locului s-a deplasat si o masina speciala de interventie apartinand RATP Iasi, in zona fiind prezente si toate persoanele din conducerea regiei, inclusiv directorul RATP. Tramvaiul 3 urmeaza sa fie tras spre depou, politia finalizand masuratorile. La fata locului au venit si reprezentantii ITM, incidentul fiind considerat accident colectiv de munca.
UPDATE 14:16 - "Cele doua tramvai au deraiat. Sunt patru raniti usor, din care trei femei si un barbat. Politistii fac cercetari la fata locului si urmeaza sa stabileasca imprejurarile in care s-a produs accidentul", a declarat Anca Vijiac, purtator de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Iasi. Una dintre ipotezele politistilor este ca accidentul s-a petrecut din cauza unei defectiuni tehnice aparute la unul dintre tramvaie. Se pare ca tramvaiul a "scapat la vale", in timp ce urca o panta.
UPDATE 14:05 - Potrivit primelor date, accidentul s-a produs dupa ce unul dintre tramvaie a fost scapat de sub control. La fata locului se afla si trei echipaje SMURD, care acorda ingrijiri medicale calatorilor, dupa ce acestia au suferit atacuri de panica. Circulatia este blocata, iar in zona s-au deplasat si sapte masini de Politie.
STIRE INITIALA - Panica in randul iesenilor dupa ce doua tramvaie s-au ciocnit, in urma cu putin timp, in intersectia dintre strada Arcu si strada Garii. La fata locului s-au deplasat cativa specialisti de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi, acestia urmand sa stabileasca motivele care au dus la aceasta coliziune.

Imagini la http://www.bzi.ro/exclusiv-grav-acciden ... oto-406242


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Dec 2013 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Nefericitul eveniment consemnat si in cotidianul regional Evenimentul: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 21951.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Dec 2013 07:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
“Vom face ancheta si vom vedea exact ce cauze au dus la acest eveniment. Spune ca a ramas fara tensiune acolo, inainte de trecerea de pietoni in deal si ca l-a scapat la vale si orice manevra a facut nu l-a mai putut opri. Acum... nu stiu, trebuie sa vedem exact, luam toate actele, facem, o comisie si vom vedea exact ce si cum s-a intamplat”, a afirmat directorul tehnic al RATP, Cristi Stoica.

Reprezentantii Primariei par insa mult mai hotarati in privinta vinovatiei, desi nu s-a facut deocamdata nici o ancheta si nici macar politistii nu au facut vreo afirmatie.

Astazi, primarul Gheorghe Nichita a convocat o sedinta la Palatul Roznovanu, iar concluzia edililor a fost clara: vatmanul tramvaiului 6 a gresit.

“Am observat clar doua tipuri diferite de comportament al vatmanilor. Primul vatman nu a stiut cum sa actioneze intr-o situatie limita, incurcand manevrele de franare ale vagonului. Cel de-al doilea vatman, aflat in situatie similara, fara curent electric, a actionat corect sistemul de franare si a protejat calatorii din vagonul sau (...). Sunt hotarat sa iau toate masurile necesare in plan administrativ pentru ca asemenea incidente sa nu mai aiba loc, iar toti responsabilii, de la director general la vatman, sa suporte consecintele", se arata intr-un comunicat semnat de primarul Gheorghe Nichita.

http://stiri.telem.ro/stiri/pericol-pe- ... -1752.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 Dec 2013 07:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
De ce nu a functionat sistemul de vigilenta "om mort"?

Tramvaiele din Iasi pun in pericol viata calatorilor. Aceasta este concluzia unor experti in domeniu, care spun ca accidentul de ieri nu ar fi trebuit sa aiba loc. Specialistii sustin ca obligatoriu ar fi trebuit ca unul dintre cele trei sisteme de franare ale vagonului sa intre in functiune, fara sa fi fost actionat de vatman. Expertii avertizeaza ca astfel de incidente se pot repeta. Fara sa stie adevarul, iesenii au ajuns deja sa evite circulatia cu tramvaiele.
Accidentul de ieri dintre cele doua tramvaie i-a ingrozit atat de tare pe ieseni, incat oamenii au inceput deja sa evite aceste mijloace de transport. In plus, cetatenii cred ca vagoanele vechi se pot strica oricand, punandu-le viata in pericol.

Specialistii in astfel de vehicule spun ca accidentul de ieri nu ar fi trebuit sa aiba loc. Expertii sustin ca, indiferent daca vatmanul a gresit sau nu, un sistem independent de franare ar fi trebuit sa intre in functiune.
“Trebuie sa aiba un sistem de vigilenta cum se numeste, om mort, cum se numeste sistemul, care trebuie sa fie activ. Acelasi sistem e si la locomotive. Sunt situatii in care conducatorul, ca e vatman sau mecanic de locomotiva, i s-a facut rau sau a patit ceva si nu actioneaza, sistemul asta de vigilenta intra automat in franarea de urgenta si opreste trenul, respectiv tramvaiul, in regim de urgenta. Asta inseamna cu ceva smucituri, sistem de franare scurt, mai se clatina pasagerii la franarea de urgenta”, a spus Leonida Fainus, expert Autoritatea Feroviara Romana.

Expertul mai spune ca functionarea tramvaielor second-hand, precum cele care circula in Iasi, multe dintre ele fiind mai vechi de 50 de ani, nu este reglementata din punct de vedere legal. Astfel, intretinerea si punerea in functiune a vagoanelor este la latitudinea autoritatilor locale.

“Zona de tramvaie a fost o zona lasata in curtea fiecarei administratii. Deci la ora asta nu exista legislatie pentru introducerea tramvaielor second-hand in circulatie. Deci e un vid de legislatie pe tema asta. Nici nu stiu, au documentatie la ele, n-au documentatie cand fac verificarile, nu stiu cum au fost luate. Am inteles ca cam peste tot au fost luate la 1 euro, niste preturi onorifice, probabil ca sa scape sa nu mai plateasca la Mediu acolo. Si-au zis ca ne-au ajutat”, a afirmat expertul.

Specialistul este de parere ca la Iasi nici nu ar trebui sa circule tramvaie, cel putin in zonele de panta. Si asta pentru ca exista norme ale Uniunii Europene care vizeaza noile tramvaie, norme care insa la Iasi nu se pot respecta.

“Intr-adevar, pantele sunt mult mai mari la Iasi, se pare ca depasesc cerinta asta standard de maxim 8 la suta”, a precizat expertul.

De aceeasi parere este si un expert tehnic iesean. Acesta spune ca tramvaiele ar trebui inlocuite cu troleibuze, exploatarea acestora fiind mai ieftina si mai usoara.

“Punctul meu de vedere a fost intotdeauna altul: transportul cu tramvaie nu este potrivit pentru Iasi. Datorita reliefului colinar, datorita faptului ca sinele sunt foarte greu de intretinut si oricat de mult ai investi in ele, reparatii, in 2-3 ani sunt la fel. Pentru ca Iasul mai are un oras sub el. Niciodata nu va avea un pat suficient de mare. Noile modernizari care s-au facut la linii, practic s-au sapat niste santuri foarte mari, s-a turnat beton acolo, prostii, ca sa le intareasca, dar acea intaritura tot nu-i suficienta la modul cum lucreaza terenul Iasului”, a spus Dionis Lefter, expert tehnic judiciar.

http://stiri.telem.ro/stiri/de-ce-nu-a- ... -1785.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Dec 2013 17:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
Raport de Caz - Tramvaiele ucigase din dulcele targ

In editia din 11 decembrie, plecand de la recentul acident in care au fost implicate doua tramvaie iesene, am incercat sa vedem care sunt cauzele unor asemenea ingrijoratoare evenimente. Sunt de vina vatmanii, cum sustine primarul Gheorghe Nichita, sau faptul ca in Iasi circula tramvaie fabricate in anii 70?
De asemenea, am prezentat, cateva puncte de vedere ale soferilor si vatmanilor RATP, printre care si o serie de marturii halucinante despre cum se fac reviziile la masinile RATP in stare de ebrietate, despre cum se fura piesele si, mai ales, despre sistemul de teroare ce domneste in regia ieseana. Invitatii editiei au fost expertul tehnic judiciar Dionis Lefter, avocatul Alina Popescu (cea care il are drept client pe Cristian Diaconu, vatmanul acuzat pentru omor in cazul groazniculi acident din Fundatie) si consilierul local Vlad Nedelcu.

Tramvaiele ucigase din dulcele targ

Martie 2011. Un tramvai coboara Copoul. Sistemul de franare nu mai raspunde la comenzi. Tramvaiul spulbera o masina aflata la semaforul de la Biblioteca „Mihai Eminescu”, apoi avariaza grav alte cinci autoturisme. Un mort, mai multi raniti, panica generala. Vatmanul Cristian Diaconu sustine ca sistemul de franare nu a mai functionat. Lucreaza de 14 ani la RATP, deci are o experienta incontestabila. Tramvaiul ucigas a fost fabricat în 1973, în Elvetia, si modernizat dupa 1990.

Primaria Iasi si RATP arata cu degetul spre vatman! El este vinovatul, striga, ca intr-un cor antic, Gheorghe Nichita si sefii de la Regia de Transport Public. Judecatoria Iasi il condamna, in octombrie 2013, la 3 ani cu suspendare. La aflarea sentintei, premonitoriu, Cristian Diaconu avertizeaza ca vor mai avea loc asemenea accidente. Tramvaiele iesene, spune el, sunt niste harburi.

Trei luni mai tarziu. 9 decembrie 2013. O zi banala de luni. Calatorii din tramvaiul 6 se indreapta spre case. Se gandesc la ale lor sau privesc absenti pe fereastra Iasul inghetat. Se intampla, insa, ceva... Vatmanul incepe sa strige.

Calator: Ne-a zis ca nu mai are frane si-am venit la vale cu toata viteza. Ne-am izbit in 3, ne-am oprit in el. Eu nu prea m-am lovit, oamenii din jurul meu erau loviti, toata lumea panicata, s-au spart geamuri, era foarte mult praf, scaune rupte”.
Soc, groaza, deruta, panica, geamuri sparte, urlete...
Dialog reporter TeleM – vatman Patru Coca
Era plin tramvaiul?
“Nu era plin, dar era aglomerat”.
Dar nu exista si un sistem de franare de siguranta? In cazul in care se intrerupe curentul, tramvaiul este mort?
“Nu este mort, dar se poate sa cedeze”.
Ati incercat, nu? Si n-au mers...
“Am incercat si n-au mers. Le-ati strigat la oameni ca nu mai are frana... Le-am spus: tineti-va! si atata tot, ca n-am mai avut timp. Eu totusi eram interesat sa-l opresc, nu sa... Asta a fost prima grija, pe urma, cand am vazut ca nu se poate opri, le-am spus tineti-va, ca-i jale!”
A luat viteza, nu?
“Oooo”.

Patru Coca lucreaza la RATP de 30 de ani. Conduce tramvaiul cu pricina de 7 ani. Este un model profesional pentru colegii mai tineri.

Primele victime sunt duse la spital. Din fericire, au rani usoare.

Dupa-amiaza zilei de 9 decembrie 2013. La Primaria Iasi, primarul Gheorghe Nichita convoaca sedinta de urgenta. Totul trebuie musamalizat si de data aceasta. Iar vinovatul, doamnelor si domnilor, este...

Comunicat Primaria Iasi: “Am observat clar doua tipuri diferite de comportament al vatmanilor. Primul vatman nu a stiut cum sa actioneze intr-o situatie limita, incurcand manevrele de franare ale vagonului. Cel de-al doilea vatman, aflat in situatie similara, fara curent electric, a actionat corect sistemul de franare si a protejat calatorii din vagonul sau (...). Sunt hotarat sa iau toate masurile necesare in plan administrativ pentru ca asemenea incidente sa nu mai aiba loc, iar toti responsabilii, de la director general la vatman, sa suporte consecintele”.

Da, ati auzit bine! Nici acum vinovate nu sunt tramvaiele second-hand. Vinovat este, ca si in martie 2011, vatmanul! Nicidecum tramvaiul ST10, fabricat in 1981, sau cei care i-au facut revizia.

Panica in randul soferilor RATP...

Pericolul nu-i pandeste insa doar pe calatorii din tramvaie, ci si pe cei din autobuze. Chiar daca MAZ-urile sunt mult mai noi, fiind cumparate in anul 2005 pe bani grei, defectiunile sunt deja clasice. Reparatiile se fac de mantuiala, iar piesele bune raman doar pe hartie. Unul dintre putinii soferi dispusi sa rupa tacerea face dezvaluiri uluitoare.
Sofer: - „Nu m-a oprit pe mine in garaj s-o bag eu pe stand, sa-i spun lui ala ce probleme are. Nu, a pus soferul de paza. Ei au reparat noaptea la masina, mecanicii”.
Rep: - Dar cum au reparat ei la masina?
Sofer: - „V-am mai spus, in garaj este crasma. Acolo are vin rosu, vin alb si tuica. Are chiar in vestiar. Si beti ei fac revizia noaptea la autobuze. Si eu ce fac, trag autobuzul pe canal, rezervorul e incuiat, si ei ce fac, se duce, are un buson dedesubt, imi fura 5 kile de motorina si ia 5 kile de vin. Si beau toata noaptea, i-am gasit muti, nu o data i-am gasit. Se bea intr-un hal fara de hal, de la inginer pana la sef. Bautura o aduce un strungar Crenganis, de la tara. El daca lucreaza in schimbul 1 aduce si ptr schimbul 2, lasa la el in vestiar si ptr schimbul 2 si 3, si nu da numai pe bani, ci si pe motorina”.
Rep: - Cineva a avut curajul sa spuna la conducere?
Sofer: - E cu dus-intors, multi spun ca tuica ar fi a lui Veliscu, seful de sectie, e cu dus si intors, nu poti sa vorbesti ca te da afara, zice ca asta e praduitor”.
Soferul a povestit si cum a fost el insusi la un pas de a produce o tragedie cand autobuzul pe care il conducea a ramas fara frane.
Sofer: „Eu atunci cand am ramas fara frane nu functiona ABS-ul. Ei nu trebuia sa dea inspectia tehnica. Dar angajati-s angajatii RATP-ului, ei primesc ordin: daca el nu-mi pune mie stampila il schimba imediat. Ca daca ar fi sa faca inspectia tehnica la RAR, aia nu-i i-ar da, n-ar trece.Cand am piscat frana, o roata a tinut, alta nu. Si am facut pirueta pe strada. Ei, ganditi-va ca mi s-a blocat si respiratia, si inima. Revizorul ala tehnic, este unul la noi care n-are 4 clase, unul Vanturache. Si el imi pune stampila, el semneaza ca masina-i buna. Ei, ce sa-i cer eu la omul ala?”.
Rep: - „Dar n-ati atentionat conducerea?
Sofer: - Pai zice trage masina la gard si vii la primavara. Urat, urat de tot”.
Soferul spune ca dupa revizie sau inspectie tehnica, masina este verificata in garaj, insa in conditii total diferite fata de cele de pe teren.
Sofer: Aici e o mare golanie, ii faci proba pe loc si fara oameni, dar autobuzele cand o iau la vale plin cu oameni au alta forta, altfel tin franele. Si inginerii cel putin o luna de zile stau cu frica in spinare, daca se intampla ceva? Pe de alta parte, primeste ordin. Bai, da-i drumul ca merge, e sofer bun si vede el cum face”.
In ceea ce priveste reparatiile, soferii banuiesc faptul ca se folosesc piese de proasta calitate, pentru ca cele bune iau un cu totul alt drum.
Sofer: „Ei spun ca pot s-o repare, o repara cu garnituri facute pe la IAS Popricani. Noi suspectam faptul ca ei aduc piese, intra piese, dar numai pe hartie. In realitate sunt afaceri cu bani. Si totul se invarte in jurul banilor. Am cerut telescoape si au spus ca nu sunt bani. Si vedeti ca un autobuz cand pleaca n-are suspensii deloc. ceva se intampla. Intra bani, ei spun ca cumpara piese, dar le cumpara numai pe hartie. Ma rog de ei sa-mi dea un telescop de parca ar fi masina mea, ca sa nu zdrangane... Si camerele de franare defecte, stai si te rogi de ei... Ei pisc frana, pisc, pisc, pisc, dar nu intra. Si la un moment dat cand intra, intra brusc. Si apoi calatorul din spate: bai, dar tu ai fost trractorist! Si spune ca esti sofer prost. Si taci din gura si inghiti, ce sa faci! Plus ca vine iarna si ingheata, de ce ingheata... Ca nu aduc filtre de apa. Deci filtrul ala de apa are rolul de a retine condensul. Mie daca nu-mi da imi baga condens pe instalatie si am trecut printr-o zona mai rece si o inghetat. Poate sa inghete supapale de franre, poate sa inghete in pozitia deschis si raman fara frane sau pozitia inchis si nu mai plec de pe loc”.
Concluzia?
Sofer: „Cum ai comentat, cum te-a penalizat. Se fac tot felul de golanii. Au metode sa te restranga, mai ales acuma, se face companie si nu se mai face contract pe durata nedeterminata, doar determinata, si cum ai deschis gura cum zic: nu mai avem nevoie de tine. Au cativa oameni de-ai lor, sunt chemati sa lucreze mai mult sambata si duminica, cand sunt platiti dublu, au liber la meci, la stadion, le da liber Primaria, au oamenii lor. Eu stiu unul care a fost, facea la PSD campanie electoral si el avea la serviciu 8 ore”.
Ce spun expertii...
Revenind la tramvaie, expertii in domeniu sustin ca, daca tramvaiul ar fi ramas fara alimentare cu energie electrica, unul dintre cele trei sisteme de franare ar fi trebuit sa intre imediat in functiune.
Dionis Lefter, expert tehnic judiciar: „Normal, ele trebuie sa franeze, sa se blocheze. Au trei sistene, frana reostatica, frana pe patine, si asta intra automat in momentul in care nu mai este curent. niste magneti apasa niste saboti care se apasa pe sina, cum ar veni”.
Rep: - In cazul asta de ce n-a functionat?
Dionis Lefter: - „Asta ma intreb si eu, pentru ca in momentul in care nu mai este curent, magnetii aia care tin frana cuplata permanent pe niste arcuri se relaxeaza, iar arcurile acelea imping permanent sabotii pe sina si tramvaiul se blocheaza, deci practic el este blocat, daca nu are curent este blocat”.
Acelasi expert sustine ca o mare problema este legata de faptul ca la Iasi se evita repararea capitala a tramvaielor.
Dionis Lefter: „ In mod nornmal, nici o tigaie din asta n-ar trebui sa mai circule pentru ca ele nu se mai incadreaza in normele astea, nu au cum, n-au fost facute de prima data asa. Norma si standardul nostru romanesc, care a asimilat norma europeana, spune ca aceste conditii tb sa fie valabile de la prima reparatie capitala incolo. Deci in momentul in care un tramvai intra in reparatie capitala el trebuie sa corespunda noilor norme. Ele practic nu trec niciodata prin acest proces de reformare completa”.
Leonida Fainus, expert Autoritatea Feroviara Romana: “Trebuie sa aiba un sistem de vigilenta cum se numeste, om mort, cum se numeste sistemul, care trebuie sa fie activ. Acelasi sistem e si la locomotive. Sunt situatii in care conducatorul, ca e vatman sau mecanic de locomotiva, i s-a facut rau sau a patit ceva si nu actioneaza, sistemul asta de vigilenta intra automat in franarea de urgenta si opreste trenul, respectiv tramvaiul, in regim de urgenta. Asta inseamna cu ceva smucituri, sistem de franare scurt, mai se clatina pasagerii la franarea de urgenta”.
E sau nu vinovat vatmanul?
Dionis Lefter: „Cel putin, daca la alte lucruri stau rau, la hartii stau bine, intr-un fel, pentru ca sunt foarte scrupulosi ca stiu importanta acestor lucruri, au programe periodice de instruire a lor, a personalului. Si atunci nu poate sa spuna stai, nu stiu sa conduca tramvaiul acesta ca e prea imbatranit, n-are performante. Nu, el stie sa-l foloseasca foarte bine. Ei stiu sa foloseasca acele echipamente. Si-ti pui intrebarea: cine este vinovat?”.
Iasul are un singur tramvai modernizat, si acesta cu inceputuri de ramolire. Reabilitarea s-a facut pe bani grei. Spre deosebire de edilii ieseni, timisorenii au facut acelasi lucru, dar pe bani de zece ori mai putini.
Reprezentant RAT Timisoara: „Si noi am discutat cu Pascaniul, a fost primarul in vizta acolo ca sa discute. Si intr-adevar, e costul foarte mare. La Timisoara a aparut deja primul tramvai reabilitat, sa spunem asa, e un tramvai de agrement, un tramvai nemtesc, a ramas caroseria, a ramas parte de piese care erau foarte bune. Restul s-a schimbat, interiorul, mobilierul, am facut un tramvai cu bere, am facut un bar, doua frigidere, clima, sonorozare, toaleta, am aratat ca se poate reabilita un tramvai si am aratat ca nu costa foarte mult”.
Rep: - Si noi am reabilitat un tramvai si a costat 500.000 de euro...
„Foarte mult, foarte mult, mai scadeti. Asta e facut la noi, e facut de noi in interesul nostru se poate... Sa le pui incalzire si clima si deja poti sa zici ca reduci costul de 10 ori din ce mi-ati spus dv”.

Condamnati la transport second-hand

1 martie 1900. Este pusa in functiune prima linie de tramvai electric din Iasi, pe traseul Gara – Hala Centrala. In 1901, pe strazile din Iasi circula circa 19 vagoane.

In 1938, Iasul detine 45 de vagoane. Dupa razboi, numarul lor scade la 19.

Din 1959, sunt date in folosinta tramvaiele tip I.T.B. La finele anilor 70, apar tramvaiele Tatra T4R din Cehoslovacia, iar la inceputul anilor 80 intra in folosinta tramvaiele Timis 2. In anii 70 vorbim despre un parc auto de circa 130 de tramvaie.

1990. Ecartamentul metric specific doar Iasului, Aradului si Sibiului impiedica achizitia de tramvaie noi. Se folosesc tramvaiele ITB, modernizate la RATC, si tramvaiele V2A modernizate la Sc Nicolina SA. In 1997, regia dispune de 159 tramvaie.

Din 1997, RATC incepe sa cumpere tramvaie second-hand: 10 tramvaie GT4 din Stuttgart (1997), 19 tramvaie Tatra T4D din Halle, apoi 16 tramvaie ST7 si ST8 din Darmstadt (1998). Urmeaza 15 tramvaie GT4 din Stuttgart si 8 Tatra T4D din Halle (2000), 14 tramvaie GT5 din Augsburg (2001), 27 tramvaie GT4 modernizate din Halle (2003), 10 tramvaie GT4 din Augsburg (2004), 10 tramvaie ST10 si ST11 din Darmstadt, 31 de tramvaie GT4 modernizate din Stuttgart (2007). 13 tramvaie GT4 si unul de tip GT8 vin in 2009 de la Stadtwerke Augsburg.

Iunie 2010. 10 tramvaie second hand, model Be 8/8, fabricate in 1970 si modernizate dupa 1990, ajung pe strazile Iasului. Au fost donate RATP-ului de Guvernul Elvetiei

In aprilie 2013, RATP confirma achizitionarea de la firma Stadtwerke din Augsburg 12 tramvaie second hand, in valoare totala de 575.000 lei.

Ce mai urmeaza?

In prezent, RATP este in faliment. Se incearca, pe retete quasi-penale, transformarea cadavrului RATP intr-o viitoare vaca de muls, numita Compania de Transport Public. Aceeasi Marie cu alta palarie. Aceleasi metehne si apucaturi, aceiasi haiduci moderni care fac ca banul public sa circule impecabil, fara accidente pe liniile catre propriul buzunar.

http://stiri.telem.ro/emisiuni_difuzate ... --365.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Oare unde l-au gasit pe acel expert?

Nu comentez prea multe, articolul citat anterior contine multe aberatii. Cea mai mare, cum ca tramvaiele nu fac fatza oraselor cu relief colinar :twisted:

Praga, Innsbruck, Budapesta...am vazut tramvaiele lor, urcand si coborand rampe/pante, fara probleme. Lisabona, San Francisco, Stuttgart, etc.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 24 Jan 2014 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
Pericol pentru ieseni. Un autobuz Unistil a luat foc in mers

UPDATE 16:45 - In urma incidentului din trafic din aceasta dimineata, cand un autobuz Unistil a luat foc in mers, patronul companiei a sustinut ca nu s-a pus problema nesigurantei calatorilor care se aflau in autobuzul ce a luat foc, iar acest lucru se poate intampla chiar si la masinile noi.

"A facut un scurt si a luat foc. Autobuzul era pe traseul 27, iar la rondul vechi CUG soferul a sesizat ca iese fum din spate, a ridicat capacul si a reusit sa stinga incendiul. Intre timp, soferul a sunat la 112 si a cerut ajutorul pompierilor care au venit si ei la fata locului. Cel mai probabil s-au frecat doua fire, totul s-a intamplat in cutia motorului fara sa arda nimic in autobuz. Cei 5 calatori au fost coborati fara sa pateasca nimeni nimic. Astfel de lucruri se intampla si la autobuzele Mercedes sau la masinile noi", a spus Vasile Puscasu, patronul Unistil SA.

UPDATE 10:04 - In momentul izbucnirii incendiului, in autobuzul Unistil se aflau cinci pasageri. Unul dintre calatori, o femeie, a sesizat fumul care iesea din spatele autovehiculului, de la motor, aceasta anuntandu-l pe sofer. Din spusele soferului, se pare ca si o conducatoare auto i-a semnalat faptul ca iesea fum de la motor. Potrivit primelor date ale pompierilor care au intervenit la fata locului, se pare ca incendiul ar fi izbucnit in urma unui scurtcircuit electric. La fata locului s-a deplasat si un echipaj de politie, dar si cei de la Criminalistica.

STIRE INITIALA - Interventie in forta pentru pompierii ieseni, dupa ce un autobuz a luat foc in mers, incidentul avand loc in zona CUG, chiar langa Sectia 6 de Politie. Un echipaj de la Departamentul 2 de Pompieri Iasi se deplaseaza acum la fata locului pentru a stinge incendiul izbucnit la mijlocul de transport in comun.

http://www.bzi.ro/exclusiv-pericol-pent ... deo-413735

http://www.bzi.ro/pericol-pe-roti-un-au ... deo-413911


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Feb 2014 15:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
Intersectie blocata din cauza unui tramvai defect in Iasi

Haos in transportul public din Iasi. In aceasta dimineata, un mijloc de transport in comun s-a defectat chiar in intersectia dintre strada Tutora si Bulevardul Primaverii. Circulatia a fost intrerupta pentru o perioada de timp, iar calatorii au fost nevoiti sa coboare din mijloacele de transport in comun pentru a-si continua drumul. Circulatia a fost reluata dupa cateva minute, dupa ce tramvaiul defect a fost reparat.

http://www.bzi.ro/intersectie-blocata-d ... to-418965#


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 31 Aug 2014 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
S-a intamplat astazi la Iasi: Tramvai sarit de pe sine, autobuz stricat in drum, trafic blocat

Doua incidente neplacute au avut loc in aceasta dimineata in activitatea de transport public din Iasi. Calatorii care se aflau in autobuzul Unistil, care circula pe traseul 27, si-au intins nervii la maximum dupa ce auobuzul ce se indrepta dinspre Ciurea spre Iasi s-a stricat in localitatea Horpaz. In jurul orei 9:00, calatorii care se aflau in mijlocul de transport au asteptat zeci de minute pentru a fi preluati de un alt autobuz de pe acelasi traseu, iar in spatele masinii s-a facut o coada imensa deoarece aceasta a blocat traficul pe sensul de mers spre Iasi.

Tot la orele diminetii, un alt incident s-a petrecut la rond Dancu, acolo unde un tramvai al RATP Iasi a sarit de pe sine in timp ce vagonul intorcea. Calatorii au tras o sperietura zdravana. Din primele date rezulta ca incidentul s-a produs din cauza uzurii prea ridicate a infrastructurii pentru circulatia tramvaielor in aceasta zona.

27.08.2014


http://www.bzi.ro/s-a-intamplat-astazi- ... cat-452868


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Oct 2014 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Tramvaie blocate in Tatarasi Nord.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Nov 2014 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Autobuz cuprins de fum gros in apropiere de Tesatura

UPDATE 14:11 - Reprezentantii RATP Iasi spun ca din cauza unui alternator de curent, cureaua din cauciuc s-a supraincalzit si a eliminat un fum gros, precizand ca autobuzul nu a luat foc.

STIRE INITIALA - In urma cu putin timp, un autobuz a fost cuprins de un nor gros de fum, incidentul avand loc in apropiere de Tesatura, cand mijlocul de transport in comun oprise in apropiere de intersectia cu Calea Chisinaului. Dupa cum se observa si in imagine, fum gros a inceput sa iasa din spatele autobuzului. Din fericire, potrivit martorilor, autovehiculul era gol in acel momentul, astfel ca nu au existat calatori afectati de incident. Tot martorii spun ca este vorba despre o masina apartinand RATP Iasi. (Sursa foto: Radar Iasi Facebook).


http://www.bzi.ro/exclusiv-un-autobuz-a ... ura-469465


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Dec 2014 15:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Quote:
În jurul orei 6, în zona Mircea cel Bătrân, un autobuz care circula pe traseul 28 a avariat uşor un autoturism parcat peste noapte într-o alveolă destinată mijloacele de transport.

O oră mai târziu, în Tg. Cucu, un tramvai a acuzat probleme la o osie, fiind nevoie de tractarea acestuia în rond. În fine, în jurul orei 10, dintr-un alt tramvai aflat în Tg. Cucu a ieşit fum, însă problema s-a rezolvat ulterior.


http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 81167.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 21 Dec 2014 09:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Mărturia şoferului din autobuzul groazei

Rămas cu acceleraţia blocată, şoferul RATP implicat în incidentul de joi seara a ales să ruleze pe strada Anastasie Panu pentru a evita coliziunea cu maşinile aflate la stopul de la Petre Andrei * oficialii regiei analizează cauzele acestei defecţiuni, care a făcut ca autobuzul 210, plin cu pasageri, să nu poată fi oprit pe o distanţă de doi kilometri * acest ultim incident aduce în discuţie două aspecte: faptul că în Iaşi rulează doar autobuze second-hand şi modul cum îşi fac treaba mecanicii regiei

Prezenţa de spirit a unui şofer RATP a dus la evitarea unei tragedii. Este vorba de Nicu Ş., conducătorul autobuzului cu număr de parc 210, care a rulat joi seara pe traseul 46 (Păcurari - Bucium). Pe Elena Doamna, autobuzul a acuzat probleme tehnice, iniţial bănuindu-se că mijlocul de transport a rămas fără frâne, din moment ce conducătorul auto nu a reuşit să oprească maşina. „A fost vorba de probleme cu acceleraţia, care a rămas blocată. Frânele erau funcţionale, însă, în atare situaţie, nu au putut fi acţionate, fiind nevoie, mai întâi, de decuplarea cutiei de viteză”, spun reprezentanţii RATP. Şoferul a avut inspiraţia ca în loc să-şi continue ruta spre Bucşinescu, să vireze dreapta, spre Anastasie Panu. „S-a gândit că prinde semaforul de la Petre Andrei şi iese o nenorocire acolo. Aşa că a luat-o spre Palat. A condus ca un erou, reuşind să evite impactul cu alte maşini”, spun, la rândul lor, colegii acestuia din cadrul regiei. „Este adevărat, a dat dovadă de mult profesionalism. De altfel, este unul dintre şoferii noştri cei mai buni”, afirmă la rândul lui, Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Ieri, autobuzul a rulat normal

Interesant în tot acest incident este faptul că, imediat după tamponarea cu un taxi pe strada Palat, cutia de viteze s-a deblocat. Mai mult decât atât, autobuzul a rulat absolut normal ieri, când a fost dus pentru o inspecţie tehnică. „S-a apelat la o firmă ITP independentă, unde s-a mers alături de reprezentanţii Poliţiei. Autobuzul a rulat normal. Sigur, a fost asistat de o maşină de intervenţie. Aşteptăm rezultatele acestei expertize”, mai spun oficialii regiei de transport.

Fabricat în urmă cu 16 ani

Autobuzul implicat în acest incident face parte din seria primelor 10 maşini Berkhof Premier SB 250 Jonckheer preluate de la Womy Equipment Supply b.v. (Olanda), unul dintre marii dealeri de vehicule rulate din Europa. Mijlocul de transport provine din Amsterdam (Olanda), unde a făcut parte din parcul de autobuze al Gemeentevervoerbedrijf (GVB). Este fabricat în 1998. Până în prezent, nu a acuzat nicio problemă tehnică, ca, de altfel, toate autobuze aduse din Olanda. Potrivit oficialilor RATP, un singur autobuz de tip Berkhof a avut probleme tehnice, fiind vorba de un blocaj al cutiei de viteze!

Mecanici puşi să cârpească autobuze second-hand

Dacă profesionalismul şi inspiraţia angajatului RATP nu pot fi puse la îndoială, incidentul aduce în discuţie două aspecte: faptul că, de ani buni, municipalitatea ieşeană achiziţionează doar mijloace de transport second-hand, dar şi modul cum îşi fac treaba unii dintre mecanicii secţiei din Tudor Vladimirescu, atât timp cât alţi şoferi spun că mijloacele de transport se defectează la câteva ore după ce au ieşit din garaj!


http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/m ... 85401.html

http://radioiasi.ro/stiri/spaima-teribi ... -din-iasi/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 21 Dec 2014 09:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Zi neagra la RATP: comenzile a doua autobuze au murit in trafic

In cursul zilei de joi au avut loc o serie de incidente care au readus in actualitate problema uzurii fizice si morale a parcului auto al RATP. In jurul amiezii, un autobuz Van Hool a paralizat circulatia in Alexandru. Autobuzul care a oprit in statia de tramvai de la restaurantul Familial din Alexandru a ramas blocat pe sine, blocand in jur de 10 tramvaie si mai multe autobuze, pana cand mijlocul de transport defect a fost tractat la garaj. Initial, reprezentantii RATP au invocat o problema la cutia de viteze a acestuia, ulterior informatia fiind retractata.

"La incidentul din Alexandru a fost un scurtcircuit care a defectat motorul, nu a fost vorba de alte probleme tehnice. Autobuzul a ramas blocat de la ora 12:20 la 12:40, cand a fost preluat si tractat la garaj", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Problema din Alexandru a fost insa doar un incident minor fata de tragedia care a fost aproape sa se petreaca in zona Pizzeriei Domnesti.

Cursa mortala prin oras cu autobuzul fara frana

In jur de 25 de pasageri ai autobuzului de pe traseul 46 si-au vazut moartea cu ochii dupa ce comenzile autoturismului s-au blocat si acesta nu mai putea fi oprit. Incidentul s-a petrecut in jurul orei 18:20, cand autobuzul 210 de pe traseul 46, marca DAF, a plecat din Targu Cucu. In tipul cursei, cutia automata de viteze a autobuzului s-ar fi blocat, acest lucru facand ca masina sa accelereze necontrolat. Soferul a facut pur si simplu slalom printre masini, din Targu Cucu pana la Hotel Europa. Desi autobuzul trebuia sa coboare pe Elena Doamna, soferul a avut inspiratia de a schimba traseul autobuzului, virand la dreapta, pe Anastasie Panu. Coborarea pe Elena Doamna ar fi facut aproape imposibil de evitat un accident grav in intersectia Bucsinescu, dupa cum sustin si cei de la RATP. "Undeva in Targu Cucu autobuzul a ramas cu cutia de viteze cuplata si accelera. Soferul a incercat sa franeze folosind frana de mana, dar fiind in sarcina nu a putut fi oprit. Deocamdata nu stim de ce nu s-a decuplat din viteza", a declarat Adrian Mihai.

Autobuzul si-a continuat cursa mortala de la Europa spre Podu Ros, intrand intr-un final in coliziune cu un taxi. Primele indicii arata ca imediat dupa ciocnire, comenzile ar fi revenit, autobuzul inecat in fum fiind oprit in preajma Pizzeriei Domnesti. "Intrase fum in autobuz, dar nu de la incendiu sau altceva. Actionarea franei de mana a incins ferodourile, frana fiind pe tambur, care au scos fum. Soferul a avut prezenta de spirit si a fost chiar inspirat cand a ales sa schimbe traseul. Din fericire nimeni nu a patit nimic. Se face o inspectie tehnica. Am mers cu cei de la Politie cu autobuzul la o statiei ITP, sistemul de franare functiona normal. Vom continua analiza", a precizat Adrian Mihai.


bzi.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 18:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Afisaj :oops: :twisted:

https://www.facebook.com/Iasi.trafic


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 20:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
Afisaj
Cred ca e pe baza de GPS (Grosimea Pulberilor din Sedimente).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 May 2015 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
BOALA DIN AER: ieşenii, OMORÂȚI cu voie de la stăpânire

Autobuzele RATP şi Unistil nu mai respectă de ani de zile normele de poluare notate în fişa tehnică de producători. Şi din această cauză, Iaşul a devenit cel mai poluat oraş din România. În mod normal, dacă ar fi făcute corect, inspecţiile tehnice periodice ale autobuzelor din Iaşi ar trebui să le tragă pe dreapta. Inginerii care se ocupă de ITP şi profesorii de la Mecanică spun că parametrii de funcţionare ai motoarelor autobuzelor nu mai sunt demult cei specificaţi de producător. Cei din domeniu spun şi cum iau autobuzele ITP-ul: printr-un artificiu în care sonda de măsurare este păcălită şi raportează valori normale ale noxelor. Conducerea RATP susţine că, în principiu, problema se rezolvă prin reparaţii capitale ale motoarelor care sunt aduse la standardele menţionate de producător. Totuşi, conducerea RATP nu a contabilizat un număr exact de astfel de reparaţii, extrem de costisitoare.

Ce pretenţii poate avea statul de la românii obişnuiţi dacă instituţii de verificare şi control închid ochii tocmai la nereguli ale unor companii de stat? Deși suntem în UE, unde reglementările de mediu sunt foarte dure, RATP i se permite, prin nişte artificii, să circule cu nişte autobuze care sunt considerate, din cauza vârstei, extrem de poluante în Europa civilizată. Asta se întâmplă în cel mai poluat oraş din România, Iaşul, pentru care ţara noastră riscă sancţiuni dure din cauza noxelor şi a particulelor emise în atmosferă. Specialişti din domeniul auto spun, pentru prima dată, că pentru RATP, cu parcul auto actual, este imposibil să respecte reglementările din domeniul emisiei de noxe.

Cum arată parcul de autobuze din Iaşi

Două firme îşi împart piaţa de transport local din Iaşi: RATP, deţinut de Consiliul Local, şi Unistil, firma bârlădeanului Vasile Puşcaşu. Ambele au aproape toate autobuzele din aceeaşi sursă: SH-uri din ţări din Uniunea Europeană care au scăpat de ele pe bani puţini. Cu excepţia a 50 de MAZ-uri, cumpărate noi acum 10 ani şi extrem de uzate acum, tot parcul auto al celor două firme este luat la mâna a doua.

RATP Iaşi are în circulaţie trei modele de autobuz: MAZ, dotate cu motoare Mercedes Benz, cu norma de poluare Euro 3, având acum sute de mii de kilometri parcurşi, Daf Den Oudsten Alliance City B96 dintr-un lot importat de Unistil, cu motorizare DAF GS 200 M, cu normele Euro 1 şi 2 (cu sute de mii de kilometri la momentul achiziţionării) şi Berkhof Premier SB 250 Jonckheer pe şasiu DAF cu motorizare DAF, cu Euro 1.

Motoarele de pe autobuzele utilizate de companiile din Iaşi sunt produse în anii 2000-2001, iar autobuzele sunt fabricate în jurul anului 2001.

Iau ITP-ul la 6 luni

Pentru un om de rând, ITP-ul nu trece aproape niciodată fără emoţii. Există şanse ca la o verificare atentă a maşinii, o dată la doi ani, să fie descoperite defecţiuni importante. Aproape toţi proprietarii de autoturisme sunt stresaţi de testul de noxe, mai ales că este unul dintre motivele pentru care viza ITP poate fi respinsă. Asta inclusiv în cazul maşinilor noi.

Pentru RATP, care operează vehicule cu 14–15 ani vechime, cu sute de mii de kilometri la bord, fiecare şi cu o uzură mare a motoarelor, acest stres nu există. Asta deşi mijloacele de transport au fost retrase din circulaţie din Occident şi pentru că nu mai pot respecta normele de poluare moderne. Conform legislaţiei actuale, ITP-ul este făcut, până pe 25 mai, la o instituţie care teoretic este foarte exigentă şi care are dotarea potrivită pentru a verifica la sânge emisia de noxe: Registrul Auto Român.

“După 25 mai ITP-ul autobuzelor va putea fi făcut şi la staţii independente, dacă aceste au o anumită dotare: uşi care să permită accesul autobuzelor, în primul rând, şi flux de intrare şi ieşire din staţie prin uşi separate, nu pe acceeaşi intrare”, ne-a spus Marian Vasile, inspector de ITP.

Cum se fură viza

Angajaţi ai mai multor staţii ITP din Iaşi au confirmat pentru 7EST că există o metodă extrem de simplă pentru ca orice autobuz care nu mai respectă, din cauza vechimii motorizării, norma de poluare, să poate lua fără probleme viza la fiecare 6 luni. “Înainte cu o săptămână de a-i fi făcut ITP-ul, şoferul este instruit în acest sens şi circulă cu maşina prin oraş cu motorul subturat. Acest detaliu face ca pe sistemul de eşapament să se formeze depuneri. Depunerile sunt cele care pot face ca sonda să aibă o citire eronată a opacităţii fumului din eşapament. Sonda citeşte, practic, cât de opac este fumul din ţeava de eşapament. Pentru motorizarea Euro 1 sau 2 este acordată viza pentru opacitate maximum 3, iar pentru Euro 4 sau 5 pentru opacitate 1,5. Deci, cu cu cât fumul este mai opac, cu atât maşina are emisie de noxe mai mare. Depunerile împiedică o citire corectă, dar inspectorii de ITP sunt instruiţi să accelereze puternic o maşină, tocmai pentru eliminarea lor înainte de realizarea testului cu sonda. Dacă nu este realizată acea operaţiune, respectiv accelerarea puternică a motorului, depunerile nu sunt eliminate. Aici este complicitatea inspectorului de ITP, care ar trebuie să facă acea măsurare ca la carte şi nu o face. Maşina trece ITP-ul, deşi poluează groaznic, şi după aceea, la un regim de funcţionare normal, cu turaţia normală a motorului, scoate fum”, a declarat Marian Vasile, inginer şi inspector de ITP.

Reparaţiile ar fi costisitoare

Varianta imposibilităţii motoarelor vechi de a mai putea respecta parametrii menţionaţi de producător este confirmată de profesorii de la Facultatea de Mecanică din Iaşi. Corneliu Munteanu, profesor de profil la Politehnică, spune că un motor de câteva sute de mii de kilometri nu mai poate fi la nivelul menţionat de producător în fişa tehnică. “Parametrii de funcţionare se modifică. Este imposibil ca un motor de câteva sute de mii de kilometri să mai aibă acceaşi emisie de noxe ca atunci când era nou. Sigur că se poate ajunge la parametrii iniţiali, dar reparaţiile capitale sunt foarte costisitoare. Nu ştiu dacă sunt justificate economic”, a afirmat profesorul Corneliu Munteanu.

Conducerea RATP susţine că autobuzele sale poluează, dar că noxele împărţite pe fiecare pasager asigură supremaţia mijloacelor sale de transport, în raport cu autoturismele. “Fără îndoială că şi autobuzele noastre poluează, alături de TIR-uri. Dar, din punctul meu de vedere, dacă raportăm poluarea la numărul de persoane transportate, mai bine stă autobuzul decât un autoturism. Noi realizăm reparaţii capitale ale motoarelor, atunci când este cazul, dar nu pot spune o cifră şi nici costurile”, a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.

România, avertizată pentru poluarea de la Iaşi

În luna septembrie a anului trecut, Comisia Europeană a lansat o procedură de infringement (atenţionare legată de încălcarea unei legi la nivel comunitar) împotriva României pentru că nu îşi protejează cetăţenii de poluare. Conform unui raport al Comisie Europene, sunt afectaţi locuitori ai oraşelor Bucureşti, Braşov şi Iaşi. Una dintre cele mai poluate zone din Iaşi, conform aceluiaşi raport, ar fi Podul de Piatră, unde circulaţia maşinilor grele este combinată cu cea a autobuzelor RATP de pe mai multe linii, precum şi a autoturismelor. Poluarea menţionată în raportul Comisiei ar proven de la gaze de eşapament şi particule fine (praf). Dezbaterile generate de acest raport au adus la masă şi medici care au declarat că bolile provocate de aceste particule sunt foarte periculoase pentru sănătatea cetăţenilor.


http://www.7est.ro/exclusiv-7est/report ... anire.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 May 2015 22:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
S-au găsit vinovaţii... autobuzele de transport în comun! Niciun cuvinţel despre traficul de tranzit, despre desfiinţarea troleibuzelor, despre infrastructura pentru biciclete care e lipsă, despre spaţiile verzi transformate în deşerturi de piatră cubică pe model Sibiu ş.a.m.d. ...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 May 2015 19:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Semafor nou pentru tramvaie pe tronsonul Podu Ros - Podu de Piatra. Tronson ce va fi desfiintat (din pacate)!!!

Foto: https://www.facebook.com/AsociatiaPriet ... aiuluiIasi

Ca veni vorba de batjocura...alaturi de Nikita sunt cercetati si ceilalti 2 iubitori de troleibuze, Chirica si Coman: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/proiec ... 96355.html

Later edit: raspuns PSD Iasi.
Quote:
Nu se face strada cu sens unic?... Masinile nu respecta semafoarele?...

https://www.facebook.com/FilialaPSDIasi

Masinile respecta semafoarele pt. tramvai :))))))))))))


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Aug 2015 06:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Tramvai deraiat de dimineata la Iasi. A rupt sinele. Circulatia este blocata

UPDATE 19.08.2015, ora 10:23 - Problemele in trafic au inceput de dimineata, in jurul orei 5:30, cand, in Tudor Vladimirescu, un tramvai de pe traseul 7, ce se indrepta spre Baza 3, a deraiat, rupand linia de rulare. Motivul este uzura avansata a sinelor. Se pare ca este o problema destul de serioasa, deoarece circulatia nu a fost reluata, tramvaiele fiind inlocuite cu microbuze.

Tramvaiul 13 intoarce in Tatarasi, nemaifacand inelul complet pana pe Calea Chisinaului - Tudor Vladimirescu. Reprezentantii RATP spun ca ar trebui schimbati circa zece metri de sine in zona unde s-a produs incidentul.


http://www.bzi.ro/exclusiv-tramvai-dera ... ate-512709


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2015 17:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Sute de călători au prins soarele amiezii, spre disperarea lor, în tramvaiele blocate pe porţiunea Tg. Cucu-Piaţa Unirii.

De vină a fost un tramvai cu numărul 6 care circula spre Gară. Din cauza unei defecţiuni, tramvaiul a rămas blocat pe şine, în urma sa fiind adunate toate "suratele" ei RATP care circulau prin Centru spre Gară.

Circulaţia a fost blocată aproximativ o jumătate de oră între 13:45 şi 14:15, timp în care s-a încercat repararea tramvaiului stricat.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/un-tra ... 05191.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 05 Sep 2015 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Singurul tramvai cu aer condiţionat din Iaşi, nefolosit de patru luni

Să mergi cu tramvaiul în Iaşi când temperaturile sar de 30 de grade este un adevărat test. În tot oraşul există o singură garnitură cu aer condiţionat, dar şi aceasta zace într-un depou. Tramvaiul în valoare de jumătate de milion de euro a fost primit gratuit în 2013, dar nu a mai fost scos în circulaţie de patru luni pentru că are nevoie de reparaţii.

Singurul tramvai modern din Iaşi a fost inaugurat acum doi ani. Este un prototip realizat de o firmă din Paşcani şi a costat 500.000 de euro. Dotat cu sistem de supraveghere video şi cu aer condiţionat, garnitura stă din luna mai în depou.

De când a fost tras pe dreapta s-a descărcat şi bateria care ajută la funcţionarea sistemului electric, astfel încât nici măcar angajaţii Regiei de Transport nu mai pot urca în tramvaiul modern, deoarece uşile sunt blocate.

În tot acest timp, călătorii circulă cu tramvaie vechi de zeci de ani, care se transformă în cuptoare în zilele caniculare.

Reprezentanţii Regiei de Transport Public spun că încearcă să rezolve problema.

Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi: „Intervenţia, dat fiind că faptul că e vorba de un prototip, nu poate fi făcută decât de specialiştii care au lucrat la modernizarea lui”.

Constructorul spune însă că parteneriatul cu RATP Iaşi prevedea mentenanţă gratuită timp de un an de zile, adică până în anul 2014, iar acum nu mai pot face asta pe banii lor. În total în Iaşi sunt 170 de tramvaie, iar o parte dintre ele au aproape 50 de ani.


http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua ... +de+patru+


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Sep 2015 16:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Batjocură la adresa călătorilor din Iaşi. Toate tramvaiele sunt second hand, iar vara, singurul vagon dotat cu aer condiţionat, a fost ţinut în depou

În depoul Regiei de Transport Public din Iaşi, toate cele 170 de tramvaie sunt cumpărate la mâna a doua sau au fost donate de alte ţări care le-au scos din uz. O situaţie revoltătoare a avut loc chiar în această vară, când singurul tramvai cu aer condiţionat a fost tras pe dreapta, iar călătorii au făcut saună în mijloacele de transport.

Capitala Moldovei este umilită de autorităţi în ceea ce priveşte transportul public. De ani de zile, ieşenii sunt nevoiţi să circule prin oraş cu tramvaie vechi de jumătate de secol, pe care alte ţări mai dezvoltate, precum Germania sau Elveţia, le-au retras din uz. Multe dintre vagoane se defectează frecvent tocmai din cauza vechimii, iar călătorii se plâng că sunt nevoiţi să circule în condiţii precare.

"La noi ajung toate vechiturile. Suntem cu sute de ani în urmă faţă de alte ţări civilizate şi luăm de bun ce nu mai folosesc ei. Este un coşmar să mergi cu aceste tramvaie, mereu aglomerate, şubrede, cu tapiţerie ruptă şi murdară”, spune o călătoare.

Reprezentanţii Regiei de Transport Public din Iaşi spun că au fost nevoiţi să cumpere să cumpere vagoane la mâna pentru că nu îşi permiteau unele noi. Au plătit pe un tramvai second-hand între 500 şi 2.000 de euro, faţă de un milion de euro la cât se ridică unul nou. “Strategia noastră a fost să investim întâi în infrastructură. Am modernizat deja 60 de kilometri de cale de rulare, vom înnoi parcul de tramvaie în funcţie de fondurile pe care le vom avea disponibile”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.

Are aer condiţionat, dar vara nu e scos la stradă

Că autorităţilor nu le pasă de condiţiile în care circulă călătorii din Iaşi o arată şi faptul că toată vara, singurul tramvai dotat cu aer condiţiionat nu a fost funcţional. Este vorba despre tramvaiul de lux dat în folosinţă în urmă cu doi ani, modernizat cu jumătate de million de euro la Paşcani. Din luna mai, vagonul stă în depou pentru că are nevoie de o revizie tehnică, despre care reprezentanţii RATP spun că poate fi făcută doar de firma din Paşcani care l-a modernizat.

“Noi am trimis nenumărate adrese, am luat legătura cu ei şi le-am prezentat situatia, dar deocamdată nu au venit să vadă despre ce vorba. Credem că au alte priorităţi’’, mai spune Adrian Mihai.

În cele patru luni, călătorii au făcut saună în tramvaie. “Este foarte cald, ne sufocăm, ne mai răcorim cu evantaie, dar situaţia nu este normală. Trebuiau să găsească o soluţie şi să repare tramvaiul care are aer codiţionat, deşi doar unul nu este suficient”, este de părere un călător.


http://adevarul.ro/locale/iasi/batjocur ... index.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Sep 2015 10:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Cu puţin mai mult respect pentru plătitorul de bilet şi o ţâră de imaginaţie, şefii RATP ar putea face minuni

Cazul celor doi turişti din Cluj păcăliţi de pliantele unui hotel şi apoi amendaţi de controlorii RATP ar trebui să ne pună pe gânduri. Dacă alte servicii gestionate de Primărie au mai făcut pe ici pe colo paşi spre normalitate, regia de transport a fost mereu Cenuşăreasa familiei. O gaură neagră în care s-au îngropat zeci de milioane de euro cu rezultate discutabile. Discutabile după ce cobori din autobuz şi reînveţi să respiri.

Odată creierul oxigenat realizezi că cele mai multe dintre problemele RATP pot găsi rezolvări simple sau cel puţin mai elegante. Să luăm speţa turiştilor clujeni. Trecuseră mai bine de opt luni de când plata biletului prin SMS fusese suspendată. În tot acest timp nimeni nu s-a sinchisit să şteargă de pe site-ul regiei anunţul privind funcţionarea serviciului. Soluţia? Sancţionarea celor responsabili şi scuze publice tuturor călătorilor suficient de naivi încât să se informeze de pe site. Aflăm, apoi, cum controlorii au negociat amenda cu cei doi clujeni - una la preţ de două -, pentru ca mai târziu reprezentanţii regiei să le promită turiştilor "ceva compensaţii". Două ipoteze, două soluţii. Fie angajaţii RATP, simţindu-se cu musca pe căciulă, au încercat să cumpere tăcerea călătorilor şi atunci trebuie chemată, elegant, poliţia, fie există o ofertă specială a regiei pentru turiştii din Cluj şi atunci ea trebuia făcută publică. Nu pe site, "că cu" site-ul ne-am lămurit.

Dezbaterea poate merge mai departe. După ora 9 seara, uneori mult mai devreme, toate chioşcurile RATP trag obloanele, în condiţiile în care puţine staţii dispun de automate. Practic, regia îi încurajează pe ieşeni să circule fără bilet. De ce nu o face în mod transparent? "Dragi călători, pentru că nu am fost în stare să amenajăm automate în fiecare staţie, aveţi voie ca în intervalul orar x - y să folosiţi gratuit serviciile noastre de transport. Dacă, totuşi, vă treziţi cu un bilet în buzunar şi din greşeală îl compostaţi, promitem să imprimăm numele dumneavoastră pe toate gardurile regiei". Sigur, până la activarea ofertei, cineva trebuie tras la răspundere.

Mai departe. Problema "şmecherilor" - minoritari sau nu - care circulă mereu fără bilet. Soluţii cu duiumul. Angajarea unor experţi de la Unistil, compania privată de transport condusă de cumătrul actualului primar interimar Mihai Chirică. Nu ştiu dacă aţi observat, dar cei de la Unistil au inventat formula magică prin care îi ţin la distanţă pe "şmecheri" de autobuzele lor. O altă variantă. Un parteneriat cu Poliţia locală - rămasă oricum fără obiectul muncii după arestarea lui Gheorghe Nichita - pe traseele sensibile. Doi poliţişti locali care să-i însoţească pe controlori în special la capătul liniilor cu probleme - vezi zonele Păcurari, Dacia sau Dancu. Pe un model asemănător, în Bucureşti s-a semnat un protocol între RATB şi Jandarmerie pentru a facilita intervenţia rapidă a forţelor de ordine în cazuri antisociale. Or, ştim cu toţii, "şmecherii" nu coboară şi nu plătesc amenzile fără scandal.

Problema transportului subvenţionat pentru pensionari. Trei soluţii. O reducere treptată a gratuităţilor prin creşterea anuală a vârstei pentru beneficiari. Scandal, nu se poate, urlete, ţipete. Ok, atunci zece bilete gratuite acordate în fiecare lună? "Hoo, hoţilor, am muncit toată viaţa!". Atunci măcar un mesaj inscripţionat pe abonamentul gratuit: "Cu banii pe care îi cheltuie Primăria pentru ca dumneavoastră să circulaţi gratuit s-ar construi anual 20 de grădiniţe. Nu uitaţi să le cumpăraţi nepoţilor o prăjitură!".

Cu puţin mai mult respect pentru plătitorul de bilet şi o ţâră de imaginaţie, şefii RATP ar putea face minuni. Şi nu cred că nu-i duce capul. Ci mai degrabă că şefii politici ai şefilor RATP au interzis, prin fişa postului, "minunile".


http://m.ziaruldeiasi.ro/article/c-teva ... e-id=47071


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Oct 2015 13:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Un autobuz s-a defectat în trafic. Zeci de călători, revoltaţi pe Primărie

Un autobuz MAZ de pe ruta 30 s-a stricat pe traseu. Autobuzul plecase înainte de ora 7:00 din capăt Păcurari cu probleme, după fiecare staţie pornirea făcându-se tot mai greu. La ora 7:15, la prima oprire după Gară spre Podu de Piatră, călătorii au fost daţi jos.

O ieşeancă ne-a povestit: "Autobuzul era plin de elevi şi de ieşeni care mergeau la serviciu. "Ce să fac, omor oamenii dacă îmi continui drumul aşa", le-a explicat şoferul călătorilor. Aceştia au înţeles că nu este vina lui, dar au vociferat împotriva Primăriei care lasă toate hârburile pe străzi.

Următorul autobuz a venit ticsit de lume după aproximativ 7 minute. Bineînţeles, aproape toţi cei coborâţi din vehiculul defect s-au îmbrâncit şi s-au strecurat printre uşile care abia se închideau ale autobuzului din staţie, de parcă era ultimul pe care-l prindeau în acea zi. Numărul celor dinăuntru ajungea sigur la vreo 70 de persoane.E adevărat că traficul este aproape paralizat la ora 8:00 dimineaţa pe bulevardul Nicolae Iorga, iar oamenii nu vor să prindă exact acea oră în care stau blocaţi în mijloacele de transport, riscând să întârzie la serviciu sau la ore. Dar Primăria nu se confruntă pentru prima dată cu aceste probleme.Ar trebui ca municipalitatea să ia măsuri şi în privinţa autobuzelor trimise pe traseu şi a frecvenţei acestora. E clar că în intervalele orare 7:30 - 08:30 şi 13:30 - 17:30 sunt mii de oameni care au de traversat oraşul. În rest, autobuzele circulă aproape goale", ne-a transmis ieşeanca.


http://m.ziaruldeiasi.ro/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 10 Jan 2016 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Un tramvai 9 dispre Nicolina spre Podu Roș a început să scoată flăcări în partea din spate, în timpul mersului, în jurul orei 16:00.

Un șofer care aștepta la semafor în Podu Roș, paralel cu tramvaiul, l-a anunțat pe vatman că este foc între roțile din spate. Flăcările se produceau doar când tramvaiul era în mers, iar în momentul opririi focul era înlocuit cu fum.

Vatmanul a întrerupt rapid curentul și a coborât pentru a evalua defecțiunea. După cinci minute, el i-a rugat pe călători să coboare și să se îndrepte spre autobuze pentru a-și continua călătoria.

Ieșenii au ieșit din tramvai, fără să vocifereze, singurul subiect de discuție fiind motivul defecțiunii ”fierbinți”.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/video- ... 15780.html





You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group