TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 10:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 08:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Un nou pericol public: autobuzele MAZ

Un MAZ al Regiei Autonome de Transport Public s-a defectat ieri in Targu Cucu • Problema a aparut la ambreiaj • Este al doilea eveniment de acest gen in numai o luna, in care sunt implicate MAZ-urile Regiei • Pe 21 martie, alt autobuz a ramas fara frane pe bulevardul Independentei • Cu toate ca defectiunile au inceput sa apara din ce in ce mai des, ratele pe care municipalitatea trebuie sa le mai achite pentru cele 50 de MAZ-uri cumparate in 2005 se ridica la 2 milioane euro

Iesenii par sa fie blestemati, fiind nevoiti sa circule in Iasi cu mijloace de transport in comun care cedeaza din ce in ce mai des. Ieri, un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a ramas fara ambreiaj in timp ce urca panta din Targu Cucu, spre Independentei. Este a doua defectiune in mai putin de o luna la MAZ-urile Regiei. Pe 21 martie, un alt autobuz a ramas fara frane pe acelasi bulevard. Tot atunci s-a produs si cel mai grav accident din istoria transportului public iesean, cand un tramvai a distrus sase masini si un autobuz in Fundatie, accident soldat cu un mort si sapte raniti.

Autobuzul de pe traseul 28 a intepenit ieri in jurul orei 15.40 pe banda a doua de urcare in Targu Cucu. Pret de 10 minute, circulatia s-a desfasurat cu dificultate in zona. MAZ-ul ghinionist a fost tractat cu ajutorul unei masini de interventie a RATP, iar calatorii au fost nevoiti sa ia alte mijloace de transport. "Autobuzul a fost dus in garaj, unde i se vor face verificari. Se pare ca a fost o defectiune la ambreiaj, motiv pentru care autobuzul nu a mai putut circula", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

MAZ-ul care s-a defectat ieri face parte din lotul de 50 autobuze pe care primarul Gheorghe Nichita le-a tot laudat in campaniile electorale. Acestea au tinut, insa, exact cat garantia oferita de constructorul din Belarus, de-a lungul timpului mai multe masini defectandu-se pe trasee. De exemplu, pe 19 februarie 2009, pe pasarela Bucium, sasiul unui MAZ al Regiei a cedat in dreptul semipuntii fata.

Rate de inca doua milioane euro pentru MAZ-urile problema

Cele 50 MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii primariei au decis sa cumpere autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajunge sa coste 200 mii euro. Contractul a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus. Mai mult decat atat, contractul de leasing incheiat cu SC Ager Leasing SA presupune plata a cel putin 1,8 milioane euro pana in martie 2012. La acestea se adauga, insa, si comisioanele si dobanda la contract, ceea ce va duce in final platile catre 2 milioane euro.

Pana pe 31 martie 2011, RATP si primaria au achitat pentru MAZ-uri rate in valoare de 5.823.458 euro. Dobanzile platite de la inceputul contractului se ridica acum la suma de 2.711.225 euro, iar comisioanele la 546.866 euro.


http://www.bzi.ro/un-nou-pericol-public ... maz-216224


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 08:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Victima accidentului din Fundatie, ajutata financiar de RATP

Mirela Dragusanu, victima accidentului rutier de pe 21 martie, din Fundatie, va fi ajutata cu bani de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. Astazi, in cadrul unei sedinte extraordinare, Consiliul de Administratie al RATP a decis acordarea unei sume de 22.800 euro, ca avans in contul despagubirii victimei.

Hotararea vine dupa ce Spitalul Floreasca din Bucuresti, unde se afla internata angajata Penitenciarului de Maxima Siguranta Iasi, recomanda transport medicalizat si interventie chirurgicala de urgenta la o clinica din Germania.


http://www.bzi.ro/victima-accidentului- ... atp-216004


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Apr 2011 10:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Tramvaiul ucigas a iesit din nou pe strazi

Tramvaiul ucigas, implicat in groaznicul accident de pe Copou, a iesit din nou sambata pe strazile Iasului • Noua comisie care se ocupa de expertiza tehnica a dispus efectuarea unor teste noi in Canta si in Copou, la locul producerii accidentului • Au fost verificate sistemele de franare, prin testarea repetata a acestora la viteze de pana la 50 km/h • Expertiza tehnica trebuie finalizata pana pe 3 mai, in functie de aceasta urmand sa se faca si una criminalistica • Expertii au verificat si starea liniei, descoperind ca aceasta este mai lata pe unele portiuni cu pana la 7 milimetri, iar in alte zone exista denivelari • Toate testele s-au facut in prezenta vatmanului Cristian Diaconu, care a condus tramvaiul pe 21 martie, precum si a avocatilor sai

Ancheta in cazul accidentului produs pe 21 martie in Fundatie, cand un tramvai a spulberat sase masini, a ucis un om si a bagat alti sapte in spital, a continuat sambata la depoul Regiei. La ora 10.00, experti judiciari, avocati, reprezentanti ai Politiei si ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP), condusi de expertul Dionisie Lefter, s-au intalnit la sediul Regiei pentru a face o noua expertiza la tramvaiul ucigas. Testele au inceput la 11.25, cand tramvaiul Be8/8 a fost desigilat si transferat in depoul de reparatii al tramvaielor. Expertii au analizat mai bine de o ora sistemele de franare ale vagonului, intr-o discretie totala, anchetatorii interzicand accesul presei la examinari.

La teste a participat si Cristian Diaconu, vatmanul care conducea tramvaiul in momentul accidentului si pe care anchetatorii l-au declarat singurul raspunzator, dupa doar trei zile de ancheta. In jurul orei 14.00, expertii au decis sa scoata din nou in probe mijlocul de transport in comun, pentru a-i testa sistemele de franare. Acesta a circulat pe traseele Canta - Gara - Arcu. Comisia de ancheta a decis, insa, reluarea testelor, motiv pentru care tramvaiul a fost dus din nou pana in Canta. Abia inspre seara, comisia de ancheta a efectuat verificari si in Copou. Expertii au testat sistemele de franare ale vagonului, parcurgand de cinci ori distanta dintre Casa Universitarilor si Statuia lui Mihai Eminescu din Fundatie. Au verificat chiar si starea liniei dintre Casa Universitarilor si Fundatie. Au fost examinate si eventualele denivelari ale liniei in zona in care s-a produs accidentul. Examinarile tehnice s-au finalizat abia in jurul orei 19.00.

Tramvaiul, inspectat in depou

Sambata dimineata, sediul RATP a fost luat cu asalt de noua comisie formata pentru a verifica cauzele groaznicului accident de tramvai produs in Fundatie pe 21 martie. Expertul Dionisie Lefter, numit de Parchet, precum si Dan Nitescu, care a participat la solicitarea victimelor accidentului, impreuna cu procurori si reprezentanti ai Regiei au desigilat tramvaiul in jurul orei 11.00. La examinari a participat si vatmanul Cristian Diaconu, impreuna cu avocatii sai. La 11.25, vagonul a fost scos din hala in care era sub supraveghere si mutat in alt depou, pentru verificari. Aici, comisia de ancheta a inspectat timp de aproape doua ore sistemul de franare. "S-a facut o verificare privind starea tehnica a tramvaiului. Nu am putut sa-l demontam surub cu surub, pentru ca ar fi durat vreo doi ani. Am respectat prevederile impuse in acest caz, iar verificarile facute in depou sunt cele ca si in cazul unei revizii de gradul I", a declarat dr. ing. Dionisie Lefter, expertul autorizat sa se ocupe de testele tehnice ale tramvaiului.

Teste repetate in Canta si Copou

Pentru a continua expertiza tehnica, comisia a decis sa scoata tramvaiul pe trasee. Prima cursa a fost facuta inspre Canta, unde vagonul a fost franat de mai multe ori. In jurul orei 16.00, vagonul a fost dus iar in Canta, pentru noi verificari. Abia dupa a doua runda de verificari, anchetatorii au ordonat efectuarea testelor si in Copou. "Standardele presupun pentru verificarea tehnica a unui tramvai un traseu pe cale dreapta de rulare. De asta s-au facut verificarile in Canta. Totusi, in astfel de cazuri, se permite sa se faca verificari si in conditii mai dificile, respectiv in Copou, la locul producerii accidentului. De data aceasta, am fost mult mai birocrati si am luat in calcul mai multe aspecte. Prima expertiza efectuata a doua zi dupa accident a fost mai mult o verificare a sistemului de franare", a adaugat dr. ing. Dionisie Lefter.

Pe Copou, majoritatea testelor la sistemul de franare au fost efectuate intre Casa Univeristarilor si statuia lui Mihai Eminescu. Verificarile au fost facute de cinci ori, la diferite viteze, respectiv 30, 40 si 50 kilometri la ora. In toate cazurile vagonul a franat.

Liniile, masurate din 2 in 2 metri

Inspectorii au decis ieri sa verifice si starea liniilor. Anchetatorii au luat, astfel, in calcul si faptul ca latimea sau eventualele denivelari ale liniilor ar fi putut duce la producerea accidentului. Astfel, pe o distanta de 50 metri s-a verificat latimea liniei, prin masuratori consecutive luate din 2 in 2 metri. S-a descoperit ca linia este mai lata cu pana la 7 milimetri, iar in unele locuri exista denivelari. Expertii spun, insa, ca acesti parametri nu ar fi putut influenta sistemul de franare de urgenta, respectiv cel cu patine. "Suntem obligati sa verificam liniile pentru ca este un ansamblu intreg care concura la capacitatea de franare a unui tren. Pot exista variatii prin starea calitatii liniei si, de aceea, am decis sa facem o verificare concreta la locul accidentului, pentru a fi cat mai concludenta si sa nu fim nevoiti astfel sa extrapolam datele din alta parte, respectiv de pe loc drept. Ecartamentul este de 1.000 milimetri, iar standardul prevede o toleranta de 1.020 milimetri. Ori, la masuratori, s-a putut observa ca s-a incadrat intre 1.003 si 1.007. Deci linia este buna", a mai explicat Lefter.

Acesta a sustinut ca, deocamdata, nu exista semne ca franele sa fi cedat sau sa nu fi functionat din cauza unor probleme de tensiune. Testele si masuratorile s-au facut, insa, doar cu aparatura din dotare a RATP, in Iasi neexistand aparate similare. Este vorba de verificarile privind stabilirea vitezei de decelaratie. In cazul tramvaiului, aceasta nu poate depasi 2,8 m/s si se calculeaza dupa o formula matematica ce prevede luarea in calcul a vitezei de la care a inceput franarea, a timpului in care s-a inceput franarea, precum si a timpului cand s-a terminat franarea.

Cutia neagra a tramvaiului ar fi putut face lumina

Expertii au acum timp, pana pe 3 mai, sa finalizeze ancheta tehnica si sa dea un verdict final. Abia atunci se va sti daca tramvaiul a avut sau nu vreun defect in momentul producerii accidentului. Conform lui Dionisie Lefter, daca datele inregistrate de cutia neagra a tramvaiului ar fi putut fi salvate, probabil ca ancheta ar fi fost mai clara. "Cu siguranta ar fi ajutat foarte mult. Datele ar fi adus informatii suplimentare. Cutia inregistreaza variatia vitezei pe anumite tronsoane, in functie de distanta parcursa, se poate vedea cand a fost franat tramvaiul si tot asa. Pe viitor poate ar trebui sa existe cutii negre similare celor de la avioane. In unele tari sunt obligatorii", a marturisit expertul.

Datele din asa-zisa cutie neagra a vagonului au fost sterse automat, intrucat aceasta poate stoca doar parametrii inregistrati pe ultimii 2.000 metri. Ori, cum distanta dintre Fundatie si depou este mai mare de doi kilometri (vagonul a parcurs traseul Fundatie - Targu Cucu- Billa - Gara), acestea au disparut la tractarea tramvaiului in hala de la Gara, imediat dupa accident. La fel cum nu este nici materialul video, care ar fi trebuit sa fie inregistrat de camerele Politiei Locale, montate in Fundatie. Sefii Politiei Locale sustin ca, in momentul producerii accidentului, acestea nu erau functionale din cauza unor defectiuni.

Atat procurorii, cat si vatmanul sau avocatii acestuia nu au vrut sa ofere declaratii vizavi de testele efectuate. Nici sefii RATP nu au dorit sa faca prea multe declaratii. "Comisia s-a prezentat, iar noi le-am pus la dispozitie toate documentele si infrastructura necesara pentru efectuarea testelor. S-au facut verificari in depou, dar si pe trasee. Concluziile le vor stabili expertii si anchetatorii", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

Daca procurorii nu vor fi multumiti de rezultatul expertizei tehnice, se va dispune si efectuarea unei expertize criminalistice, pentru a stabili dinamica si conditiile producerii accidentului.


http://www.bzi.ro/tramvaiul-ucigas-a-ie ... deo-216773


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Apr 2011 10:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Oferta traditionala a RATP: sine ondulate de pe care sar tramvaiele. Noua oferta: tramvaie cu roti patrate pe tronsoane "modernizate".

Circulatia tramvaielor, blocata in Tudor

Circulatia tramvaielor este blocata la aceasta ora pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Asta din cauza ca muncitorii de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) lucreaza la calea de rulare. Acestia au inlocuit un tronson de circa patru metri de sina. In acest moment, patru tramvaie sunt blocate si asteapta sa-si reia traseul.


http://www.bzi.ro/circulatia-tramvaielo ... dor-216792


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 May 2011 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Rezultatul expertizei tramvaiului ucigas va fi gata saptamana viitoare

Verdictul final in cazul groaznicului accident din Fundatie, cand un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public a distrus sase masini si un autobuz, omorand o persoana si bagand alte sapte in spital, va fi dat la inceputul saptamanii viitoare. Comisia tehnica, numita de procurori pentru a elucida situatia, va depune in aceasta saptamana, la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi, raportul celei de-a doua expertize tehnice efectuate la tramvaiul Be8/8, implicat in accidentul de pe 21 martie. Expertii, condusi de dr. ing. Dionisie Lefter, vor trebui sa depuna si rezultatele testelor efectuate pe 16 aprilie, atunci cand tramvaiul a fost verificat pe Canta si Copou. Tot atunci s-au facut verificari si la starea liniei din zona Bibliotecii Centrale Universitare. "Din ce stim noi, expertiza va fi finalizata in aceasta saptamana. Noua nu ni s-a cerut altceva sau nu stim in acest moment daca se va dispune si o expertiza criminalistica. Tot ce ni s-a spus este ca expertii vor trebui sa prezinte raportul in aceste zile", a spus Maricel Gherca, directorul RATP.

Tot in aceasta saptamana va fi gata si raportul controlului dispus de primarie la RATP. Comisia numita de primarul Gheorghe Nichita a studiat pana acum toata documentatia legata de activitatea vatmanilor, de modul in care acestia sunt verificati de superiori, de abaterile inregistrate sau accidentele petrecute din vina lor. Astfel, au fost controlate si fisele de post si de accident ale acestora, activitatea sectiilor, a angajatilor de la siguranta circulatiei, a serviciului de aprovizionare cu piese. De asemenea, s-au evaluat activitatile de instruire a personalului, criteriile de evaluare a angajatilor, precum si sanctiunile aplicate vatmanilor. In urma concluziilor, sefii primariei urmeaza sa dea sau nu sanctiuni.

Reamintim ca, imediat dupa accident, sistemele de franare ale tramvaiului implicat in accident au fost verificate de o comisie condusa de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi. Procurorii au decis, insa, sa recuze concluziile testelor respective si au desemnat alti experti.


http://www.bzi.ro/rezultatul-expertizei ... are-218736

Comentariu on-line.
Quote:
Domnule Coman, dvs. figurati ca membru al Consiliului de Administratie al RATP Iasi -tramvaie, autobuze, microbuze .... vezi pagina de web a regiei. 1 Va rog spuneti despre aceasta participare ceva, adica ce atributii aveti, cat luati, care va sunt colegii din Consiliul de Administratie si ce ati facut dumneavoastra in aceasta Regie de are asa rezultate. 2 Deasemeni, daca in calitatea de membru in CA al Ratp, va simtiti raspunzator de producerea de evenimente gen accidentul de la Fundatie. 3 Va intreb, in pretul biletului de calatorie este inclusa asigurarea calatorului din mijlocul de transport. Va rog sa precizati public documentul legal in care este prevazuta asigurarea calatorului in timpul calatoriei cu mijloacele de transport ale RATP. Deasemeni daca puteti indica documentul care reglementeaza aceasta asigurare si pentru calatorii mijloacelor de transport in comun, cele ale caror trasee le sunt atribuite prin licitatii de autoritati locale. Va sugerez cu toata modestia sa nu ratati si aceasta ocazie de a va arata competenta si buna credinta in activitatea grea si nobila de membru in Consiliul de Administratie al RATP Iasi. Va multumesc anticipat pentru raspuns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 07:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Inca un autobuz MAZ a ramas pe drumuri

Epoca celor 50 de MAZ-uri, cumparate de primarie cu bani grei in 2005, se apropie de sfarsit. Tot mai multe autobuze de acest tip se strica din senin in trafic. Ieri, un MAZ de pe traseul 41 a ramas intepenit pe pasarela Nicolina. Calatorii au fost nevoiti sa coboare si sa se indrepte catre statii pentru a lua alte mijloace de transport. "Autobuzul cu numarul de parc de pe traseul 41 s-a defectat in jurul orei 9.00 pe pasarela. Incidentul s-a produs din cauza ca un furtun de la compresor s-a spart. Cum instalatia nu mai putea produce aer, franele autobuzului s-au blocat. O echipa de la depanare a ajuns in zona si a tractat autobuzul la garaj", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

In urma cu doua saptamani, un alt MAZ s-a defectat in Targu Cucu, dupa ce ambreiajul a cedat.

Cele 50 de MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii primariei au decis sa cumpere autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajunge sa coste 200 mii euro. Contractul de leasing a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus. Mai mult decat atat, contractul de leasing incheiat cu SC Ager Leasing SA presupune plata a cel putin 1,8 milioane euro pana in martie 2012. La acestea se adauga, insa, si comisioanele, si dobanda la contract, ceea ce va duce in final platile catre 2 milioane euro.

Pana la data de 31 martie 2011, RATP si primaria au achitat pentru MAZ-uri rate in valoare de 5.823.458 euro. Dobanzile platite de la inceputul contractului se ridica acum la suma de 2.711.225 euro, iar comisioanele la 546.866 euro.


http://www.bzi.ro/inca-un-autobuz-maz-a ... uri-218877


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 May 2011 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Prima sanctiune in cazul accidentului din Fundatie

Regia Autonoma de Transport Public a dat prima sanctiune in cazul groaznicului accident din Fundatie • Vatmanul Cristian Diaconu a fost amendat cu retinerea a 10% din salariu pentru o perioada de o luna • Sanctiunea este disciplinara si a fost aplicata in urma declaratiilor date de martori dupa tragedie, dar mai ales a expertizelor tehnice efectuate la tramvai • De asemenea, sefii Regiei urmeaza sa ia toate masurile pentru recuperarea pagubelor rezultate in urma accidentului

Vatmanul Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul implicat in groaznicul accident din Fundatie, de pe 21 martie, a fost sanctionat. Este prima masura oficiala luata de autoritati dupa producerea accidentului in care o persoana si-a pierdut viata, alte sapte au ajuns la spital, iar sase masini si un autobuz au fost distruse. Sanctiunea aplicata de reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) presupune diminuarea salariului vatmanului cu 10% pentru o luna de munca. Practic, acesta va ridica de la casierie cu 100 de lei mai putin. Sanctiunea este doar una disciplinara, luata in baza prevederilor Regulamentului de Ordine Interioara (ROI) a RATP, si a fost aplicata la 30 de zile de la producerea tragediei. Conform Deciziei 221, din 20 aprilie 2011, a conducerii Regiei, "se sanctioneaza cu reducerea salariului in proportie de 10% pe una luna, dl Diaconu Dumitru Cristian, vatman, pentru incalcarea regulamentului si disciplinei in exploatarea si administrarea mijlocului de transport, precum si siguranta acestora".

Mai mult, la articolul 2 al prezentei decizii, sefii RATP au afirmat ca urmeaza sa ia toate masurile necesare pentru recuperarea pagubelor produse. "Acest accident a fost analizat si din punct de vedere disciplinar. Autoritatile care investigheaza latura penala a accidentului vor stabili a cui este vina. Noi am deschis un dosar disciplinar in conformitate cu prevederile ROI ale RATP. Avand in vedere declaratiile date de martori imediat dupa accident, dar si rezultatul expertizelor tehnice efectuate la vagonul implicat in accident, am ajuns la concluzia ca vinovat, din punctul nostru de vedere, este vatmanul. Pagubele vor putea fi calculate doar dupa finalizarea anchetei, cand se va putea interveni la tramvai. Acesta este in continuare sigilat in hala", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Ancheta in cazul accidentului continua, Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi urmand sa se pronunte. De altfel, procurorii au solicitat odata incarcerarea vatmanului Cristian Diaconu, dar judecatorii au decis cercetarea lui in libertate. De atunci, a fost efectuata o noua expertiza tehnica la sistemele de franare ale tramvaiului, dar si la liniile din Fundatie, in zona in care s-a produs accidentul. Rezultatele testelor facute de o comisie condusa de dr. ing. Dionisie Lefter au fost puse in aceasta saptamana la dispozitia procurorilor.

Imprejurarile in care s-a produs tragedia din Fundatie sunt in mare parte neclare, in lipsa unei dinamici a accidentului. Mai mult, camerele de luat vederi din zona ale Politiei Locale nu erau puse in functiune exact in ziua fatidicului accident.


http://www.bzi.ro/prima-sanctiune-in-ca ... tie-220128


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 May 2011 07:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Titlu curvesc! (iertati-mi formularea).

Franele tramvaiului ucigas ar fi putut sa cedeze

Vatmanul implicat in groaznicul accident din Fundatie, insotit de doi avocati, a consultat ieri raportul de expertiza privind testele la care a fost supus tramvaiul ucigas • Dupa mai bine de o ora, aparatorii vatmanului Cristian Diaconu au sustinut ca expertii admit faptul ca unul dintre sistemele de franare ale vagonului, respectiv frana electrodinamica, ar fi putut sa nu functioneze corespunzator la un moment dat • Mai mult, ei afirma ca specialistul care a intocmit raportul de expertiza nu ar fi calificat pentru derularea unor asemenea cercetari • Oficialii Regiei Autonome de Transport Public resping, insa, faptul ca sistemele de franare ar fi putut ceda la momentul producerii accidentului, argumentand ca cele 51 de teste de frana efectuate dupa accident au fost corespunzatoare

Una dintre cele trei frane ale tramvaiului ucigas, implicat in groaznicul accident din Fundatie, ar fi putut sa nu functioneze in momentul producerii tragediei. Ipoteza a fost lansata ieri de avocatul Anca Dragoi, dupa ce a consultat raportul de expertiza tehnica intocmit de cel de-al doilea expert, Dionisie Lefter. Avocatii vatmanului Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul Be8/8 implicat in accident, sustin ca nu au putut sa consulte in amanunt raportul, intrucat este foarte voluminos. Acestia au rasfoit ieri, la sediul Politiei Rutiere, timp de mai bine de o ora, cele 1.500 de pagini ale raportului de expertiza, precum si cele 38 de pagini pe care au fost insirate concluziile. "Intr-un timp atat de scurt nu am avut posibilitatea sa luam cunostinta de toate detaliile din raport. Am putut sa-l foiletam asa, extrem de sumar, pe genunchi. Pot sa spun doar faptul ca, in aparenta, din cate am observat din concluziile finale, la momentul respectiv (cel al producerii accidentului - n.r.), franele tramvaiului si vagonului au functionat la parametrii normali. Insa, tot din continutul concluziilor si raspunsurilor la intrebarile formulate de noi pentru domnul expert, am constatat ca in raport este inserat faptul ca frana electrodinamica si celelalte frane au fost actionate integral la momentul accidentului pana la limita, aspect care confirma declaratia clientului nostru. A mai fost inserat si faptul ca exista, desi intr-o mica masura, posibilitatea ca frana electrodinamica, in anumite situatii, sa nu functioneze la parametrii normali. Nu pot sa formulez o opinie in acest sens pentru ca trebuie sa studiez in amanunt atat regulamentul de ordine interioara, cat si concluziile testelor efectuate pe tramvai", a declarat Anca Dragoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu.

Aceasta a mai precizat ca a solicitat procurorilor sa primeasca o copie a raportului de expertiza pentru a-l studia mai bine.

Avocatii pun la indoiala expertiza lui Dionisie Lefter

La sediul Politiei Rutiere a fost prezent ieri si vatmanul Cristian Dianconu. Acesta nu a vrut sa faca declaratii, pe motiv ca nu a avut acces la actele din dosarul de expertiza. Mai mult, cel de-al doilea avocat al sau, Alina Popescu, a afirmat ca nici macar raportul intocmit de Dionisie Lefter nu poate raspunde la toate intrebarile. "S-a raspuns la obiectiunile pe care le-am invocat, dar trebuie sa vedem in ce maniera s-au dat aceste raspunsuri. Domnul Lefter, specialitul care a facut expertiza, s-a pronuntat in masura in care si dumnealui are specialitatea necesara. Expertii nostri consultanti nu s-au prezentat, de fapt nici nu exista asemenea experti in Romania. Exista o problema foarte delicata, pe care lumea ar trebui sa o inteleaga. Domnul Dionisie Lefter a facut aceasta expertiza in calitatea pe care dumnealui o are. Noua ne-ar trebui, pentru materialul rulant si pentru transportul urban pe sine, un expert specializat in aceasta materie. Ori, in Romania nu exista asemenea experti. Ei ar trebui sa fie in subordinea Autoritatii Feroviare Romane, dar la nivel national nu sunt nici macar reglementarile necesare pentru transport urban pe sine. N-avem decat cateva reglementari, si alea destul de sumare vizavi de transportul cu metroul si cu trenul", a declarat Alina Popescu, a doua avocata a vatmanului Cristian Diaconu.

RATP exclude o eventuala defectiune

De cealalta parte, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca tramvaiul a trecut peste 50 de teste de frana, iar sistemele au functionat corespunzator. Ei au spus, astfel, ca nu exista posibilitatea tehnica ca unul dintre sistemele de franare sa fi cedat. "De fapt, in raportul de expertiza se spune ca, daca frana electrodinamica ar fi cedat, lucru putin probabil, vatmanul mai are la dispozitie alte doua sisteme de franare. In conditiile in care s-au facut atatea teste la tramvai, iar sistemele de franare au functionat perfect, nu cred ca mai este ceva de spus. Lucrul acesta a fost confirmat de doua comisii de experti. Avocatii sustin ca nu exista expert autorizat pentru transportul urban pe sine. Din moment ce faci o asemenea afirmatie, trebuie sa si demonstrezi ca expertii care au efectuat expertiza nu si-au facut treaba", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

Groaznicul accident din Fundatie s-a produs pe 21 martie, cand tramvaiul Be 8/8 a intrat in plin in masinile care stateau la semafor, a distrus sase dintre acestea si s-a oprit in autobuz. In urma impactului, un om a murit, iar alti sapte au ajuns la spital.


http://www.bzi.ro/franele-tramvaiului-u ... eze-220920


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 May 2011 07:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Atentie, se dilata liniile de tramvai!

Liniile de tramvai ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) dau semne de slabiciune, odata cu incalzirea vremii. Oficialii Regiei sustin ca mai multe tronsoane se dilata din cauza temperaturilor extrem de ridicate, lucru care ar ingreuna circulatia tramvaielor. Din acest motiv, echipele RATP au fost scoase la strada pentru a ajusta mai multe tronsoane de linii, in special cele de pe Calea Chisinaului. Ieri, se lucra in zona Green Fiber International. "Acolo, liniile sunt descoperite, prin urmare si mai expuse la soare. Asta face ca liniile sa se dilate la caldurile mari si din aceasta cauza am fost nevoiti sa intervenim. Se va lucra si noaptea pentru instalarea unor aparate de dilatare, astfel ca circulatia tramvaielor prin zona sa se desfasoare normal", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a precizat ca, la sfarsitul saptamanii, echipajele Regiei vor efectua lucrari si la rondul Tutora. Este vorba de schimbarea a peste 500 de metri liniari de cale simpla, investitie ce se ridica la cel putin 500 de mii de euro. Pe toata durata lucrarilor, tramvaiele de pe traseul 5 vor intoarce in Baza 3. "Noi am tot amanat investitia pentru ca nu aveam sina. Acum am facut rost si vom incepe sa inlocuim liniile. Nu este o sina noua, dar este buna si respecta toti parametrii tehnici", a mai spus Adrian Mihai.
Tot ieri, un alt echipaj de muncitori repara refugiul pietonal de pe Nicolae Iorga. Acesta a fost distrus in urma cu cateva zile, dupa ce soferul unui Logan, cu numar de Neamt, a intrat in gardul de protectie al refugiului.


http://www.bzi.ro/atentie-se-dilata-lin ... vai-220891


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 May 2011 07:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Linia din Podu Ros a cedat din nou

Cea mai veche linie de tramvai din oras a cedat din nou din cauza caldurii. Un echipaj al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a intervenit ieri in zona Podu Ros pentru a repara mai multe bucati de sine care crapasera. Acestea s-au dilatat si au cedat din cauza uzurii excesive. "Linia de acolo este cea mai veche din tot orasul. Inevitabil apar astfel de probleme si atunci trebuie sa intervenim. Din cauza diferentelor de temperatura, in special din cauza incalzirii puternice a liniilor de tramvai, acestea cedeaza. Acolo avem interventii frecvente din aceasta cauza", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Acesta a mai precizat ieri ca echipajele Regiei continua si lucrarile de reabilitare a rondului de la Tutora. Daca vremea va fi favorabila, el va fi gata in cel mult o luna. Muncitorii trebuie sa inlocuiasca peste 500 de metri liniari de sina, investitie care depaseste 500 de mii de euro.


http://www.bzi.ro/linia-din-podu-ros-a- ... oto-221915


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 May 2011 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Afisat prin tramvaie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Jun 2011 15:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Devine cotidian...

Un tramvai a deraiat in Targu Cucu

Traficul rutier a fost blocat in zona Targu Cucu, astazi dimineata, in jurul orei 09:50, dupa ce un tramvai s-a defectat. Tramvaiul care se indrepta spre Piata Unirii a ramas blocat in zona intersectiei Cinci Drumuri. Vatmanul a incercat sa intre in rond pentru a nu da peste cap traficul, insa, din cauza defectarii macazului, plin cu mizerie, tramvaiul a deraiat. Circulatia a fost paralizata in zona timp ce 10 minute, pana cand tramvaiul a fost repus pe sine si dus la depou.


http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-deraiat- ... cu-222826/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Jun 2011 15:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Macaz nou nefunctional, bani aruncati pe lucrarile de "modernizare" a liniilor de tramvai, deraieri, ambuteiaje, pelticismele minciunogene ale d-lui Adrian Mihai. Intr-un cuvant: Nichita.

Inca un tramvai a sarit de pe sine, in Targu Cucu

Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a deraiat ieri dimineata in Targu Cucu. Incidentul s-a petrecut in jurul orei 9.52, din cauza unui macaz care nu a functionat, fiind blocat de impuritati. Vagonul de tip GT4 se indrepta dinspre statia Padurii spre depoul de la Gara, dupa ce vatmanul constatase o defectiune la compresor. Pentru a nu perturba traficul tramvaielor, el a decis, odata ajuns in Targu Cucu, sa stea o perioada in rond. "A incercat sa dea inapoi pentru a intra in rond. A trecut cu primul boghiu de macaz, iar al doilea nu a functionat si tramvaiul a sarit de pe linii. Situatia a fost rezolvata repede, prin interventia echipelor noastre, blocajul durand aproximativ 10 minute. Acel macaz nu este folosit atat de des, iar masinile care trec prin zona antreneaza impuritati. Din acest motiv nici nu a functionat in momentul in care a trecut peste macaz", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.


http://www.bzi.ro/inca-un-tramvai-a-sar ... to-222976#


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Jun 2011 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Circulatia tramvaielor, blocata pentru jumatate de ora

Circulatia tramvaielor in zona strazilor Arcu, Piata Unirii si Cuza Voda a fost blocata, astazi dimineata, in jurul orei 08.00, de cauza unei defectiuni la reteaua de alimentare cu energie electrica. Circa 20 de tramvaie nu si-au mai putut continua traseul, pe ambele sensuri de mers. In 30 de minute, echipele de muncitori de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi au reusit sa remedieze defectiunea si sa dea drumul circulatiei tramvaielor.


http://www.bzi.ro/circulatia-tramvaielo ... ora-223169


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 07:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Noi acuzaţii pentru vatmanul tramvaiului ucigaş

Vatmanul tramvaiului ucigaş s-a reîntâlnit ieri cu anchetatorii. Reamintim că, pe 21 martie, vagonul condus de Dumitru Cristian Diaconu a intrat în mai multe maşini, în intersecţia de la Fundaţie. Un angajat al Penitenciarului a murit, iar şase oameni au fost răniţi


Diaconu s-a apărat spunând că a rămas fără frâne, însă expertiza tehnică finalizată recent nu i-a adus veşti bune. Concluziile expertului au fost că vagonul funcţiona normal, iar vatmanul a frânat doar în momentul impactului. Specialistul la care au apelat anchetatorii a mai stabilit că era imposibil ca toate cele trei sisteme de frânare să se strice simultan.

Ieri, Diaconu a aflat despre noi acuzaÅ£ii. „Ni s-a adus la cunoÅŸtinÅ£ă că, pe lângă ucidere din culpă, dl Diaconu va mai fi cercetat ÅŸi pentru vătămare din culpă, deoarece s-au definitivat certificatele medicale pentru două părÅ£i vătămate. Cum nu am primit încă expertiza tehnică, am depus o cerere să ni se comunice măcar în format electronic. De asemenea, au fost propuse obiective pentru expertiza criminalistică”, ne-a spus dna Anca Drăgoi, unul dintre avocaÅ£ii vatmanului.

Expertiza criminalistică ar urma să stabilească aspecte foarte importante pentru anchetă, precum dinamica producerii accidentului, viteza cu care circulau masinile şi tramvaiul, locul în care s-a produs impactul şi poziţia autovehiculelor lovite. De asemenea, expertul ar putea spune care este partea de vină a şoferilor şi cum ar fi putut fi evitat accidentul.


http://www.evenimentul.ro/articol/noi-a ... cigas.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Jun 2011 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Calatori debarcati in Podul Ros, dupa ce un autobuz RATP s-a defectat

Cativa zeci de calatori au fost dati jos in Podu Ros dintr-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, dupa ce mijlocul de transport s-a defectat. O echipa de la RATP a intervenit si a incercat deblocarea autobuzului marca MAZ. Calatorii au fost insa nevoiti sa aleaga alte mijloace de transport.


http://www.bzi.ro/calatori-debarcati-in ... at-223890#


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jun 2011 12:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Inca un tramvai a sarit de pe linii in Copou

Tramvaiele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) provoaca noi atacuri de panica printre calatori. Un tramvai de pe traseul 1 a sarit ieri de pe sine in zona Parcului Expozitiei, in timp ce se indrepta spre Rond Agronomie. Incidentul s-a produs in jurul orei 17.00, cand vagonul a sarit cu ambele boghiuri de pe sine. Calatorii s-au ales cu o sperietura zdravana, iar tramvaiul cu pantograful rupt. Acesta a fost repus pe sine de un alt tramvai si transportat la depou. Sefii Regiei sustin ca, cel mai probabil, vagonul de tip GT4 a sarit din cauza unei pietre sau a unui surub aflat pe linii. "Nu stiu deocamdata de ce a deraiat. Este si linia deteriorata in zona, motiv pentru care am trimis specialistii sa masoare ecartamentul, pentru a vedea daca nu s-au deplasat liniile", a declarat aseara Maricel Gherca, directorul RATP.

Este al treilea incident nefericit dupa groaznicul accident din Fundatie si dupa deraierea unui tramvai in Podu Ros, in luna martie.


http://www.bzi.ro/inca-un-tramvai-a-sar ... eo-224364#


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 13:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Demisia, d-le director tehnic!!!

Un autobuz RATP a ramas fara o roata in timpul mersului

In aceasta dimineata, un autobuz RATP marca MAZ a ramas fara roata stanga spate in timp ce se deplasa dinspre Podu Ros spre Copou. Incidentul a avut loc in dreptul Palatului Culturii, in jurul orei 09:50. Dupa ce au tras o sperietura serioasa, calatorii au fost nevoiti sa coboare si sa se indrepte spre alte mijloace de transport.

O masina de interventie a Regiei s-a deplasat la fata locului pentru a incerca repunerea in functiune a autobuzului. Potrivit primelor concluzii ale echipei de interventie, se pare ca roata ar fi sarit din cauza ca doua piulite s-au desfacut. Dupa aproape o ora, mecanicii au reusit sa repuna autobuzul pe roti.

Potrivit sefilor RATP, mecanicii au reparat roata in cauza acum doua zile, dupa explozia unui pneu. Astazi a fost prima zi in care mijlocul de transport a fost scos la strada. Conducerea Regiei a demarat o ancheta, insa sustine ca vina apartine mecanicilor, care nu au strans bine piulitele.


http://www.bzi.ro/exclusiv-un-autobuz-r ... deo-224782


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 18:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Silviu Sintea wrote:
Demisia, d-le director tehnic!!!


Doar atat???

bzi.ro wrote:
UPDATE: Potrivit sefilor RATP, mecanicii au reparat roata in cauza ieri, dupa explozia unui pneu. Conducerea Regiei a demarat o ancheta, insa sustine ca vina apartine mecanicilor, care nu au strans bine piulitele.

UPDATE: Sefii RATP au decis sa sanctioneze soferul si doi lacatusi. Decizia provind natura sanctiunii va fi luata maine.


De ce va fi sanctionat soferul???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Autobuzele RATP merg într-o direcţie, roţile în alta!

Ieri dimineaÅ£ă, în jurul orei 10, roata din stânga spate a autobuzului nr. 45, care circula dinspre Podu RoÅŸ spre Moldova Mall, s-a desprins în apropiere de Palatul Culturii

Reprezentanţii RATP susţin că a fost demarată o anchetă internă, pentru a vedea cine se face vinovat de acest incident, care, în alte condiţii, s-ar fi putut transforma într-o tragedie. „Din fericire, călătorii aflaţi în mijlocul de transport nu au păţit nimic. Din câte ştim, au cedat piuliţele care susţineau roata, însă urmează să cercetăm incidentul. Autobuzul a tras imediat pe dreapta, până la sosirea unei echipe de mecanici care a montat o roată de rezervă, după care a fost retras la garaj”, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Câteva ore mai târziu, directorul regiei, Maricel Ghercă, a precizat că vina aparţine în egală măsură şoferului de pe autobuz şi altor doi angajaţi RATP. „Cu o zi înainte, autobuzul a avut pană. Probabil cei care au remediat pana au uitat să strângă şuruburile. Chiar şi aşa şoferul trebuia să-şi dea seama că ceva nu este în ordine, mai ales că, după câteva curse, are obligaţia de a verifica starea pneurilor. Îi vom sancţiona pe toţi; vom stabili mâine sub ce formă”, a spus dl. Ghercă.


http://www.evenimentul.ro/articol/autob ... -alta.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Radu Czech (anonim) pe bzi.ro wrote:
In regula, asta e un incident grav, insa celelalte trei de ce zici dumneata, domnule reporter, ca sunt grave? Visezi la dubele prodanice, minibusice, autovladice si filaturice? De la toate astea si de la cel care le-a patronat de la primarie (unu' cu par alb) se trag toate lipsurile care genereaza problemele din transportul public iesean. Deci, inca o data: ce a fost ieri e de neingaduit, insa a spune despre celelalte situatii ca au fost grave inseamna ca iar o dam pe panta indusului in bobor a ideii ca transportul public e nesigur. Vezi matale, intai de toate, cate cutiute meschine circula prin oras cu defectiuni grave si sunt cu adevarat pericole publice...


Angajatul RATP ce se ocupa cu improscarea de comentarii electronice (oficial numara tramvaie) are, de aceasta data, dreptate, referitor la subfinantarea transportului public pe vremea d-lui Simirad. Insa Radu Czech nu sufla o vorbulita despre vechiturile Unistil, pt. ca alea-s protejate de patronii Mihai si Cristi.

Pericol public de 10 milioane de euro

Soc si groaza ieri printre pasagerii unui autobuz al Regiei Autonome de Transport Public • Roata unui MAZ, aflat in trecere pe langa Palatul Culturii, s-a desprins din senin, lasand autobuzul pe sasiu • Din fericire, calatorii s-au ales doar cu o sperietura zdravana, autobuzul fiind repus pe roti dupa aproape o ora • In 2005, pentru cele 50 MAZ-uri a fost incheiat un contract in valoare de aproximativ 10 milioane de euro • In urma cu cateva zile, pe 8 iunie, un MAZ de pe traseul 41 a ramas intepenit in Podu Ros; la mijlocul lunii aprilie, un MAZ a ramas fara ambreiaj in Targu Cucu, iar la inceputul lunii mai, un alt autobuz de acest tip a ramas blocat pe pasarela Nicolina • Sefii RATP au hotarat sa-i sanctioneze pe doi lacatusi, dar si pe sofer, pentru ca nu si-a verificat autobuzul • Este al patrulea incident grav in care sunt implicate MAZ-urile Regiei, cumparate la suprapret de primarie, in cadrul unei licitatii cel putin dubioase, desfasurata in 2005

Vietile a zeci de oameni au fost puse ieri in pericol de nesabuinta unor angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Roata stanga spate a unui MAZ a sarit din senin, în timp ce autobuzul cu nr. de parc 45 se deplasa prin zona Palat, fiind la un pas sa produca o tragedie de proportii. Autobuzul a mers cativa metri pe sasiu, pana cand soferul a reusit sa-l opreasca. Din fericire, nu au existat victime, iesenii aflati in autobuz alegandu-se doar cu o sperietura zdravana. In jurul orei 10.00, la fata locului a ajuns si o echipa de interventie a RATP. Mecanicii si-au dat seama ca roata cedase din cauza piulitelor, care se desprinsesera. Au ridicat autobuzul pe cricuri, dupa care au montat rotile autobuzului. Intreaga operatiune a durat aproape o ora. Apoi MAZ-ul defect a fost transportat la garaj.

Sefii RATP au deschis o ancheta în acest caz si au aflat lucruri surprinzatoare. Au constatat ca pneurile de la roata cu pricina explodasera în urma cu doua zile, motiv pentru care lacatusii au intervenit pentru reparatii. Se pare ca acestia nu au strans piulitele suficient de bine, mai ales ca autobuzul nu mai fusese scos în trafic de la incidentul cu explozia pneurilor. Este al patrulea incident petrecut in ultimele luni in care sunt implicate MAZ-urile cumparate cu bani grei de primarie in 2005.

Cat de sigur este transportul local, avand in vedere ca pana si autobuzele cumparate relativ recent cedeaza atat de des? Cat de nesabuit trebuie sa fii sa nu strangi piulitele unei roti, punand astfel in pericol siguranta a zeci de calatori? Grav este ca singurele masuri pe care sefii administratiei locale le iau impotriva unor asemenea angajati sunt doar niste banale reduceri salariale.

Soferul si doi mecanici au fost sanctionati

Imaginile surprinse ieri in exclusivitate de reporterii BUNA ZIUA IASI arata in mod clar neglijenta angajatilor care au schimbat pneurile. Imediat dupa accident, soferul a strans de pe jos piulitele care au cedat, lasand autobuzul pe roata desfacuta. Si comisia de ancheta, instituita imediat dupa incident, a constatat ca e vorba de o neglijenta in serviciu. In consecinta, au fost sanctionati soferul autobuzului si doi lacatusi care au schimbat roata acum doua zile. Cuantumul sanctiunilor va fi stabilit astazi, de membrii comisiei. "Nu este nici o indoiala ca au gresit angajatii nostri. Este regretabil acest lucru, motiv pentru care am decis sa-i sanctionam. Cei doi lacatusi care au schimbat roata nu s-au asigurat ca piulitele erau stranse bine. In plus, soferul trebuie sa se asigure de fiecare data cand pleaca in cursa ca autobuzul este in perfecta stare de functionare, inclusiv daca rotile sunt stranse bine. Maine (astazi - n.r.) vor aparea in fata comisiei pentru a li se aduce la cunostinta acuzatiile", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Incidentele se tin lant

Din fericire, nici un calator aflat in autobuzul cu pricina nu a fost ranit, fiind vorba doar de o sperietura zdravana. Nu la fel s-a intamplat, insa, si pe 21 martie, cand un om a murit si alti sapte au ajuns in spital in urma groaznicului accident de tramvai, petrecut in Fundatie. Procurorii au stabilit ca vina apartine vatmanului, care nu ar fi actionat franele la timp.
Totusi, frecventa cu care se defecteaza MAZ-urile achizitionate de primarie cu bani grei ridica serioase semne de intrebare privind siguranta calatorilor in trafic. In urma cu cateva zile, pe 8 iunie, un MAZ de pe traseul 41 a ramas intepenit in Podu Ros. La mijlocul lunii aprilie, un MAZ a ramas fara ambreiaj in Targu Cucu, iar la inceputul lunii mai, un alt autobuz de acest tip a ramas blocat pe pasarela Nicolina.

Cele 50 de MAZ-uri au fost cumparate in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii primariei au decis sa achizitioneze autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajunge sa coste 200 de mii de euro. Contractul de leasing a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus.

Pana la data de 31 martie 2011, RATP si primaria au achitat pentru MAZ-uri rate in valoare de 5.823.458 de euro. Dobanzile platite de la inceputul contractului se ridica acum la suma de 2.711.225 de euro, iar comisioanele - la 546.866 de euro. Contractul de leasing se va incheia in martie 2012.


http://www.bzi.ro/pericol-public-de-10- ... 36#Scene_1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 08:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Daca tot am vorbit, ce gasim pe net:

Mihai Chirica şi „Mr. Unistil” sunt cumătri!

La începutul acestu an, în ediţia on-line şi tipărită, vă povesteam cum a fost salvat „in extremis” patronul Unistil şi al Motelului „Bucium” când, de ziua sa, a suferit un atac de cord. Cel care i-a acordat primul ajutor a fost nimeni altul decât directorul tehnic din Primărie, Mihai Chirica. Cum era şi firesc, ca jurnalişti aflaţi în treabă ce suntem, am apreciat gestul de mare omenie al funcţionarului dar, totodată, ne-am şi întrebat ce căuta omuşteanul în acel loc în care se sărbătorea ziua naştere a patronului care face afaceri cu Primăria. Nu cumva, la mijloc este un conflict de interese? Astfel, am aflat că…

Directorul tehnic al Primăriei, Mihai Chirica, este rudă cu Vasile Puşcaşu, patronul Unistil.

O relaţie de rudenie care dă naştere multor suspiciuni şi interpretări care leagă lucrurile între Directorul tehnic al Primăriei, cel care semnează multe dintre autorizaţiile plecate din Palatul Roznovan, şi patronul singurei firme private de transport public local care activează în oraş. Unistil este totodată şi singura companie acceptată de Primărie ca şi concurentă a RATP Iaşi.

Chirica nu vorbeşte despre asta, ne-a închis în nas!

Întrebat dacă a fost suficient de imparţial atunci când s-a aflat în poziţia de dat cu semnătura peste autorizaţiile Unistil sau a altor acte cu adresa lui Vasile Puşcaşu, Chirica a spus câteva cuvinte pe un ton iritat apoi ne-a închis în nas! „Dacă mă întrebaţi despre subiecte serioase să comentez, aşa… BIP BIP”! Care or fi în viziunea lui Chirica subiectele serioase?

Fostă bază RATP, vândută către Unistil cu un preţ de 5 ori mai mic decât a fost evaluată

Vasluianul Vasile Puşcaşu şi-a extins domeniile de afaceri de la textile şi transport public, la restaurante şi media. În 2009, Unistil a achiziţionat cu numai 300.000 de euro staţia de carburanţi a RATP din Tudor Vladimirescu, staţie evaluată iniţial la 2 milioane euro. Şi uite-aşa a mai zburat un teren din folosul comunităţii!

Întrebare: Câţi dintre clienţii Unistil au convingerea că autobuzele firmei care circulă pe străzile Iaşiului au autorizaţie? (Maşinile noi din garajele Unistil care au fost prezentate la licitaţia organizată de Primărie sunt excluse din întrebare).

Conducerea staţiei RAR Iaşi a refuzat să precizeze care este starea tehnică a maşinilor utilizate de Unistil.

Patronul Vasile Puşcaşu susţine că vibraţiile caroseriilor şi mirosurile insuportabile de carburanţi arşi din autobuzele Unistil sunt… impresii de-ale călătorilor. Primăria este de acord cu el. De ce oare?


http://www.barfadeiasi.ro/monden/mihai- ... t-cumatri/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 07:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Retele rupte si tramvaie blocate in Podu de Piatra

Circulatia tramvaielor a fost blocata ieri dimineata in Podu de Piatra din cauza unor defectiuni la reteaua fir contact. Aceasta a fost rupta de un tramvai de pe traseul 5, care avea pantograful defect. In zona au fost trimise doua echipaje ale Regiei Autonome de Transport Public pentru a repune reteaua in functiune. Mai bine de o ora, tramvaiele 5 si 11 nu au circulat inspre Baza 3 si Tatarasi. Pentru calatorii de pe cele doua trasee, reprezentantii Regiei au pus la dispozitie sapte autobuze si trei microbuze. Ele au circulat pe rute speciale in intervalul orar 5.05 - 6.15, pana cand muncitorii RATP au reparat defectiunea.

"Incidentul s-a petrecut la primele ore ale diminetii, in timp ce un tramvai de pe traseul 5 dorea sa faca dreapta spre rondul din Podu de Piatra. In acel moment, paleta de la pantograf a cedat. Am constatat ulterior ca aceasta avea un defect de fabricatie, respectiv un gol de aer care a fost prins acolo cand a fost turnata paleta. Fiind din aluminiu, aceasta a cedat, iar coarnele pantografului au agatat reteaua. In zona a fost intrerupta alimentarea cu energie electrica, iar tramvaiele nu au mai avut cum sa circule pana la remedierea defectiunii", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a mai precizat ca oficialii Regiei vor deschide o ancheta pentru a vedea daca exista si alte cauze pentru care pantograful tramvaiului a cedat.

"Noi analizam si celelalte aspecte care ar putea fi dus la ruperea retelei. Deocamdata mergem, insa, pe ipoteza unui defect de fabricatie."


http://www.bzi.ro/retele-rupte-si-tramv ... 76#Scene_1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 07:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Ca tot s-a vorbit de afacerea MAZ ca fiind una paguboasa. Asa o fi, insa consider ca MAZ-urile, autobuze robuste, au rezistat in conditii grele de trafic si cu drumuri proaste.

Am realizat recent doua filmari din zona str. Elena Doamna, intersectia cu str. Padurii. Se observa craterele de pe strada ce pare recent asfaltata si MAZ-urile circuland "ondulat" pe valurile asfaltului prost.

[youtube]lILNkMuztR4[/youtube]

[youtube]pigC54jGf9o[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jun 2011 23:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
A mai luat foc unul... GT4 #328, acum câteva ore, la capătul de linie (sau Rondul, ca să folosesc denumirea oficială) din Copou:

Video: http://www.antena3.ro/romania/iasi-tram ... 29163.html

http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-luat-foc ... deo-226614

Tramvai distrus de un incendiu provocat de un scurtcircuit la panoul electric

Tramvaiele din Iaşi au ajuns să fie adevărate pericole. În aceeaşi zonă în care, pe 21 martie, un tramvai fără frâne a provocat o adevărată tragedie, pompierii au stins un incendiu produs într-un alt mijloc de transport în comun.

Incendiul a izbucnit de la un scurtcircuit la panoul electric. În câteva secunde, tramvaiul a fost cuprins de flăcări.

Colegii vatmanului au sărit imediat să-i dea o mână de ajutor, însă stingătoarele pe care le-au folosit nu au fost de ajuns.

Tramvaiul care a luat foc are o vechime de aproape 50 de ani. Cauzele exacte ale producerii incendiului vor fi ştiute abia după ce mijlocul de transport va fi supus unei expertize tehnice.


Cam multe incidente în ultimele luni, nu? Desigur, Tatrele le stăteau în gât, au trebuit casate!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jun 2011 07:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Un tramvai a luat foc in Rond Agronomie

Un tramvai al Regiei Autonome de Transport Public a luat foc din senin in timp ce era oprit in Rond Agronomie. Incidentul s-a produs sambata, in jurul orei 14.30. Flacarile au fost stinse imediat de vatman si de soferul unui autobuz aflat in aproiere. Din primele cercetari reiese ca flacarile ar fi izbucnit de la o defectiune la panoul electric, sefii RATP deschizand o ancheta in acest caz. "Nu stim deocamdata din ce cauza s-a produs incendiul. Flacarile au izbucnit brusc la panoul electric, iar vatmanul a reusit sa-l stinga, nefiind nevoie de interventia pompierilor. Din fericire, nimeni nu se afla in tramvai, acesta fiind oprit in statia terminus din Rond Agronomie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Tramvaiul de pe traseul 1, de tip GT4, a fost ulterior transportat la depou pentru cercetari.

Nu este prima data cand un tramvai al Regiei ia foc. Pe 7 ianuarie, tramvaiul 164, de tip Be4/4, a luat foc in statia de la Centrala Electrica de Termoficare. Atunci, vatmanul Cristian Diaconu a reusit sa stinga flacarile cu ajutorul unui extinctor. Cauza acelui incendiu a fost un cablu care a facut un scurtcircuit la contactul cu pantograful. Trei luni mai tarziu, acelasi tramvai, condus tot de vatmanul Diaconu, avea sa provoace un adevarat carnagiu in Fundatie. Vagonul a intrat in plin in sase masini care stationau la semafor si s-a oprit intr-un autobuz. In urma accidentului, a murit un om, iar alti sapte au ajuns cu rani grave la spital.

Incendiul de la sfarsitul saptamanii trecute are, poate, si o explicatie, in afara de cea a unei defectiuni aparute din senin: vechimea tramvaielor care circula pe sinele din oras. La Iasi sunt 150 de tramvaie, toate cumparate second-hand, situatie motivata de lipsa banilor, situatia financiara dificila in care se afla Regia, dar si de o politica falimentara impusa de sefii municipalitatii. Conform unei situatii intocmite chiar de autoritatile locale, Iasul se poate lauda cu 106 tramvaie GT4, nemodernizate, partial modernizate sau modernizate aduse de la Stuttgart, Halle si Augsburg. Ele au fost fabricate intre anii 1959 - 1973. Urmeaza apoi tramvaiele elvetiene, atat de laudate de primarul Gheorghe Nichita, aduse de la Berna intre anii 2003 si 2010. Este vorba de noua vagoane tip Be 4/4, cu remorca, fabricate intre anii 1960 - 1961, precum si de 10 Be 8/8, fabricate in 1973. Din acest lot de tramvaie face parte si vagonul ucigas din Fundatie. In depoul RATP mai sunt sapte ST10, din Darmstadt, fabricate in 1976, trei ST11, fabricate in 1982, precum si un vagon GT 8 facut in 1976, adus din Augsburg.


http://www.bzi.ro/un-tramvai-a-luat-foc ... 21#Scene_1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 07:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
De ce MAZ-urile au geamuri de plexiglas

Tot mai multi ieseni care utilizeaza transportul public in comun se arata nemultumiti de geamurile de plexiglas montate la unele dintre MAZ-urile Regiei Autonome de Transport Public. Acestea sunt asigurate an de an, iar reparatiile ar fi trebuit sa fie suportate de firma la care sunt incheiate politele. "Autobuzele MAZ sunt luate in leasing si, teoretic, au CASCO. Deci, orice reparatie e suportata de asigurare. De ce atunci unele autobuze au geamuri de plexiglas ordinar sau sunt reparate doar partial?", se intreaba un calator nemultumit de serviciile Regiei.
Sefii RATP sustin ca nu au cum sa monteze geamuri noi pentru ca transportul acestora de la dealer-ul producatorului din Belarus dureaza prea mult. "Costurile sunt acoperite, intr-adevar, de asigurari, dar comanda unui astfel de geam dureaza prea mult. In consecinta, se aplica aceste solutii de avarie. Cand ajunge geamul, se scoate plexiglasul si se monteaza sticla. Deci, nu este nici o problema din acest punct de vedere", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

MAZ-urile Regiei au fost cumparate in 2005, la un pret de peste 200 de mii de euro bucata. Producatorul din Belarus a castigat licitatia organizata atunci prin Bursa Romana de Marfuri, RATP si primaria urmand sa achite ratele la contract, pana in primavara anului viitor.


http://www.bzi.ro/de-ce-maz-urile-au-ge ... 68#Scene_1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Jul 2011 13:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Erau sa provoace un accident de proportii si au ramas fara 5% din salariu

Doi dintre angajatii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost sanctionati ieri de comisia de disciplina a Regiei dupa ce au fost la un pas sa provoace o tragedie de proportii luna trecuta, pe un traseu din Iasi. Este vorba de doi mecanici care nu au strans piulitele unei roti de la un autobuz MAZ, aceasta sarind in timp ce vehiculul se afla in trafic, in zona Palat. Din fericire, calatorii s-au ales doar cu o sperietura zdravana, iar sefii Regiei au demarat o ancheta. "In urma analizei facute de comisia de ancheta, s-a constatat ca cei doi mecanici care au lucrat la remedierea defectiunii unei roti la autobuzul cu numarul de parc 45 nu au strans piulitele corespunzator. Vina apartine exclusiv acestora, dar si soferului, care nu a notificat ca autobuzul avea o problema. In urma acestui incident, s-a decis sanctionarea celor mecanici cu reducerea salariului cu 5% pentru o perioada de o luna. S-a luat in calcul ca erau la prima abatere si nu au mai fost implicati in evenimente de acest gen", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Incidentul a avut loc pe 14 iunie, in timp ce autobuzul 41 se deplasa dinspre Sala Sporturilor spre Palat. Roata stanga spate a sarit, iar autobuzul a mers cativa metri pe sasiu. O echipa a Regiei a ajuns la fata locului si a tractat MAZ-ul la depou.

Evenimentele neplacute in care sunt implicate autobuzele Regiei s-au inmultit in ultima vreme, mai multe MAZ-uri defectandu-se in trafic din senin. Asta si in conditiile in care au ajuns sa coste aproape dublu, iar municipalitatea si RATP mai au de achitat rate pentru ele pana in primavara anului viitor.


http://www.bzi.ro/erau-sa-provoace-un-a ... 98#Scene_1


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Jul 2011 13:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Circulatia tramvaielor, paralizata pe Cuza Voda din cauza unui cablu de internet

Circulatia tramvaielor a fost blocata astazi dimineata pe Cuza Voda din cauza unui cablu de internet care a cazut pe reteaua electrica. Pantograful unui tramvai s-a rupt dupa ce s-a agatat de acest cablu. Circulatia a fost blocata in intervalul 10:25 - 10:41, timp in care s-a format o coada imensa de tramvaie. Tramvaiul defect a fost dus la depou. Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au declarat ca urmeaza sa fie identificat si tras la raspundere proprietarul cablului de internet.


http://www.bzi.ro/circulatia-tramvaielo ... et-229138#


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 17:09 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 33
Două tramvaie s-au ciocnit la Iaşi

Cu putin timp în urmă, două tramvaie care circulau în zona Elena Doamna din IaÅŸi s-au ciocnit în apropierea unei treceri de pietoni. După primele constatări făcute de reprezentanÅ£ii Regiei locale de transport (RATP), se pare că unul dintre vatmani nu a păstrat distanÅ£a corespunzătoare faÅ£ă de celălalt tramvai. Maricel Ghercă, directorul RATP, a spus că va demara o anchetă pentru a stabili ce s-a întâmplat. După spusele călătorilor, primul tramvai a rămas fără curent, iar cel care venea din urmă a intrat pur ÅŸi simplu în spatele vagonului oprit pe linie. Călătorii s-au speriat foarte tare în urma impactului puternic, iar unei fetiÅ£e i s-a făcut rău. Mai multe persoane chiar ÅŸi dintre cele care stăteau pe scaune, s-au lovit, dar nu foarte grav. "Unii dintre călătorii care au văzut că va avea loc impactul au început să strige să ne Å£inem. Dacă nu făceam aÅŸa, probabil că erau mai multe persoane care se loveau puternic”, a spus una dintre călătoare.

http://www.jurnalul.ro/stiri/observator ... 86160.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 166 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group