TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Nov 2019 18:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 14:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Transportul in comun in ISRAEL / Geografie

Dupa infiintarea statului Israel (pe 14 Mai 1948), s-au reunit toate societatile de transport existente la acea data.
Pana astazi, transportul de baza este efectuat cu ajutorul autobuzelor.
Din punct de vedere organizatoric al transportului, Israelul a fost impartit in 9 regiuni.
1
Zona orasului "Tel Aviv - Iafo" si imprejurimile imediate, care include si orasele Ramat-Gan, Bnei-Brac, Petah-Ticva, Chiriat-Ono, Bat-Iam, Hulon, etc.
2
Zona "Şfeila", care reprezinta zona oraselor Lod, Ramle, Rehovot si Rişon-Leţion
3
Zona de sud, care include toata zona de la orasele Aşdod, Aşkelon si
Ber-Şeva (in nord) si pana la orasul Eilat (in sud)
4
Zona "Ierusalim" (=Ieruşalaim=Jerusalem), care include orasele Ierusalim(=Jerusalem) si Beit- Şemeş
5
Partea de sud a zonei "Şaron", care include orasele Ramat-Haşaron, Herţlia, Raanana, Kfar-Sava, Hod-Haşaron
6
Partea de centru zonei "Şaron", care include orasul Natania
7
Partea de nord a zonei "Şaron" care include orasul Hedera
8
Partea interna a zonei "Galil", care include orasele Naţrat(=Nazaret), Tveria (=Tiberias), Ţfat (=Safad), Chiriat-Şmona, Zihron-Iaacov, Afula
9
Partea litorala a zonei "Galil", care include orasele Haifa, Aco(=Acre) si Naharia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 15:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Pana la privatizarea in masa a transportului public (din anii '90), peste 90 la suta din transportul in comun era centralizat in doua companii: "Dan"
si "Egged" (pronuntat [Eghed]).
Societatea "Dan" era preconizata sa deserveasca blocul (zona) Dan (in ebraica: Guş Dan), care include orasul Tel-Aviv si majoritatea celorlalte orase din zona 1.
Societatea "Egged" era preconizata sa deserveasca restul Israelului, adica atat zonele 2-9, cat si legaturile dintre ele si blocul "Dan".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 15:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Transportul in comun in Israel / "O linioara pierduta" intr-o "noapte furtunoasa"


Pentru o simpla orientare, din punct de vedere al marimii aproximative, societatea "Dan" (initiala) si blocul Dan (ca zona), corespundeau ITB-ului si orasului Bucuresti.

Numerele de linii de pana la doua cifre (1:99), erau folosite in cadrul trasportului urban si in cadrul trasportului intr-o anumita zona.
Numerele de linii de 3 cifre sunt folosite la liniile interurbane.

Inceputul dezordinei :arrow:
Societatea "Dan" a folosit (pana la sfarsitul anilor '80) numai numere de 2 cifre. Din lipsa de numere libere au hotarat sa ceara aprobarea Ministerului Transporturilor pentru trecerea (in cazuri izolate) si la 3 cifre.
Din lipsa se rabdare, pana au primit aprobarea, au decis insa, sa inceapa sa foloseasca aceleasi numere de linii (de pana la doua cifre) in diferite locuri. Astazi au vreo cinci linii "1" diferite, vreo trei linii "6", etc.

Ca sa aveti o notiune de "lipsa de notiune", imaginati-va ce s-ar intampla daca toate liniile din Militari, Colentina, Ghencea, Pantelimon, Pipera, Berceni (care incep si se termina in acelasi cartier) ar fi numerotate - sa zicem - de la 1 la 10. Lipseste numai Caragiale in ebraica :lol:

Ulterior, au transformat si liniile "barate" in 100+ (de exemplu 49 barat a devenit 149, 86 barat a devenit 186, etc.). Ulterior, un alt 86 barat a devenit 286, si ... "Eu cu cine calatoresc :?: " (In romana "Eu cu cine votez :?: ")

Logica initiala a liniilor "Egged":
Prima cifra reprezenta zona careia ii apartinea statia initiala a liniei.
A treia cifra reprezenta zona careia ii apartinea statia finala a liniei.
A doua cifra reprezenta zona careia ii apartinea axa principala de legatura a traseului.

Exemplu:

201 - Rehovot - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
301 - Aşkelon - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
401 - Ierusalim - Tel Aviv (soseaua de pe litoral nu este relevanta)
501 - Herţlia - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
601 - Natania - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
701 - Hedera - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
901 - Haifa - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)

Singura linie speciala (deservita in paralel si de "Dan" si de "Egged") este
linia 400 (Ierusalim - Bnei-Brac).

Cu timpul, dezordinea :twisted: a ajuns si aici, si dupa vreo 4-5 decenii
orice legatura intre numerele de linii si principiul de baza este complect ... intamplatoare.

Exemplu elementar :evil: :
550 - Arad - Bnei-Brac
551 - Tel-Aviv - Herţlia (astazi scurtat pe ruta Petah-Ticva - Raanana - Herţlia)
552 - Petah-Ticva - Ramat Haşaron - Herţlia

Exemplu si mai "chinezesc" :x de doua linii "Egged" diferite, dar cu acelasi numar :!:
280 - Tel-Aviv - Aşdod
280 - Elad - Bnei-Brac

Nici o luminita "mare" :idea: nu mai ajuta :shock: ci doar D-zeu cu mila sa-i ierte pe pacatosi :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 16:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Pacat ca nu sunt multi ca el :!:
Lucreaza pe linia 564 (intre orasul Kfar-Sava si spitalul Tel-Hashomer)


Attachments:
line564.jpg
line564.jpg [ 45.35 KiB | Viewed 15386 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 20:09 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Ce del de autobuze circula in Israel?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Dec 2005 22:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
OAB wrote:
Ce del de autobuze circula in Israel?


In anii '90 a inceput procesul de privatizare "in stil mare".
Actualmente sunt vreo 24 de companii si fiecare dintre ele si-a facut o
"mini-nationalizare" a unor zone care au apartinut lui "Dan" si/sau "Egged".

Concluzie:Fiecare importa ce vrea :!:
Exemple: MAN, MERCEDES, VOLVO, SCANIA, etc.

Cele mai bune sunt MERCEDES, dar sunt si cele mai scumpe.
Ultimile LEYLAND-uri au fost trimise in anii '80 in Africa, Burma si Tailanda la mana a doua. MERCEDES-urile vechi (foste in Tara Sfanta) se invartesc pe la Moscova din anii '90.

Cei mai pagubiti "pe plan de lunga durata" au fost englezii
cu LEYLAND-urile lor. Dupa razboiul din 1973, au hotarat sa nu mai vanda
LEYLAND-uri Israelului, ca sa poata sa continue sa primeasca petrolul de
la arabi. Astazi, cand toata Europa aduce autobuze in Israel, englezii stau si se uita cu limba afara, ca "mitza" in calendar.

Cu asa consilieri, nu-i de mirare ca englezii o lasa pe regina lor "in mainile Domnului", cantand toata ziua "D-zeu sa (ne) salveze :lol: regina" sau - in engleza - "God save the Queen"


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Dec 2005 10:52 
falizwim wrote:
Pacat ca nu sunt multi ca el :!:
Lucreaza pe linia 564 (intre orasul Kfar-Sava si spitalul Tel-Hashomer)

Cum e in Israel cu pozele ?
Se pot face poze la mijloacele de transport ? Se pot face poze in garaje ?
Eu am fost intr'o tara invecinata, nu am facut poze la mijloace de transport, dar erau locuri (cam multe) unde nu era indicat sa faci poze.

falizwim wrote:
Cei mai pagubiti "pe plan de lunga durata" au fost englezii
cu LEYLAND-urile lor. Dupa razboiul din 1973, au hotarat sa nu mai vanda
LEYLAND-uri Israelului...

Dar Leyland nu era fabricat si in Israel de Merkavim ?
Adica, nu aveau licenta de fabricatie ? Romanii nu au fabricat sub licenta MAN ?
Legat de arabi, romanii au fost mai inteligenti, au fabricat Delta si au mers cu avioane LAR in Israel.

falizwim wrote:
Cu asa consilieri, nu-i de mirare ca englezii o lasa pe regina lor "in mainile Domnului", cantand toata ziua "D-zeu sa (ne) salveze :) regina" sau - in engleza - "God save the Queen"

Cum spuneau Sex Pistols in melodia cu acelasi nume: "There is no future for England..." :D


Top
  
 
PostPosted: Wed 07 Dec 2005 15:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Tom wrote:
Dar Leyland nu era fabricat si in Israel de Merkavim ?
Adica, nu aveau licenta de fabricatie ? Romanii nu au fabricat sub licenta MAN ?


Structurile LEYLAND-urilor erau fabricate in Anglia, aduse de acolo, si numai caroseria era facuta si asamblata la fabrica MERKAVIM din Israel.
Pe acel timp, fabrica era la Petah-Ticva, dar astazi e mutata :arrow: la Caesarea.

Este o "mica" deosebire intre fabricare si asamblare. Azi si fabrica de la Caesarea asambleaza MAN-uri (printre altele).

Cu pozele este problema saitului care nu accepta fotografii de peste 50K.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 13:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Transportul in comun in ISRAEL / Societati de toate pentru toti

La inceput au fuctionat societati particulare numai urbane si doar in orasele Nazaret si Ber-Şeva.

Dupa aceea, au inceput toate sa se infrupte din "prajitura":

BEITAR a luat axa Beitar - Ierusalim.
CAVIM a luat orasele Chiriat-Ono (zona 1) si Afula (zona 8 ).
CONNEX a luat axa dintre zonele 1 si 3 inspre Aşdod.
EGGED-TAAVURA a luat axa Tel-Aviv - Bnei-Brac - Elad.
MARGALIT a luat axa Tel-Aviv - Modiin.
METRODAN a luat axa Tel-Aviv - Ber-Şeva.
METROPOLIN a luat partial axa dintre zonele 1 si 3 inspre Ber-Şeva.
NETIV-EXPRES a luat axa dintre zonele 6 si 7 si ulterior axa dintre zonele 8 si 9.
SUPERBUS a luat partial axa dintre zonele 1 si 2.
EGGED si DAN au ramas cu ... coada intre picioare.

Deoarece nu exista nicaieri doua societati care pot sa functioneze in paralel (adica sa se concureze una pe alta), de fapt guvernul a distrus :mrgreen: prin mijloace politice societatile DAN si EGGED.

Cui ii pasa de transport :?: :evil:

De ce ? A fost vreodata (vorba despre) transport :?: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 23:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
La televizor am vazut autobuze articulate cu 3 usi. Ce marca sunt acelea?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 08:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
OAB wrote:
La televizor am vazut autobuze articulate cu 3 usi. Ce marca sunt acelea?


La societatea "Dan" sunt MAN urbane. :oops:
La societatea "Egged" sunt MERCEDES urbane. :oops:
La celelalte societati sunt sperante urbane. :lol:



P.S.Voi incerca sa introduc si fotografii (dar o sa ia "putin" timp) ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 11:07 
Dan si Egged sunt initiale ale unor cuvinte ca in cazul RATB, RATC, RATUC, ITB s.a. sau sunt nume proprii, gen Vasile, Gheorghe?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 13:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
whitewolfcata wrote:
Dan si Egged sunt initiale ale unor cuvinte ca in cazul RATB, RATC, RATUC, ITB s.a. sau sunt nume proprii, gen Vasile, Gheorghe?


DAN:

Zona (Blocul) "Dan" era deservit initial (90-95 la suta de societatea Dan si 5-10 la suta de societatea "Egged"). Aceasta este zona din jurul orasului Tel-Aviv.
Conform "Vechiului Testament", tribul Dan (unul din cei 12 fii ai lui Iacob) s-a asezat original in nordul Israelului, ulterior (si definitiv) mutandu-se in zona de centru (in actualul bloc "Dan", numit dupa acest trib).

OBS: Aceasta este si sursa numelor proprii Dan, Dana, Daniela, etc. din limba romana.


EGGED:

Cuvantul ebraic "egged" (pronuntat in romana: "eghed") este unul din sinonimele care inseamna "legatura". Din aceeasi familie este si cuvantul "agudah" (pronuntat: "aguda") care inseamna "organizatie". :shock:
In acest context, este vorba de un substantiv comun, care a trecut o reducere de inteles, devenind substantiv propriu.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mister DAN al anilor '60
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel


Attachments:
y(196x-197x) #864 (intre 751-1175) 36-643 GB(LEYLAND).jpg
y(196x-197x) #864 (intre 751-1175) 36-643 GB(LEYLAND).jpg [ 49.89 KiB | Viewed 15285 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Mister DAN al anilor '70
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel


Attachments:
y(1967-1975) #345 (intre 301-350) 336-193 GB(LEYLAND-TOUR-interurban) caroserie(IL) cap47loc.jpg
y(1967-1975) #345 (intre 301-350) 336-193 GB(LEYLAND-TOUR-interurban) caroserie(IL) cap47loc.jpg [ 29.42 KiB | Viewed 15285 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Mister DAN al anilor '75
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel


Attachments:
y(1976-1980) #1321 (intre 1295-1350) 336-618 GB(LEYLAND-JUMBO-urban)  caroserie(IL) cap41loc.jpg
y(1976-1980) #1321 (intre 1295-1350) 336-618 GB(LEYLAND-JUMBO-urban) caroserie(IL) cap41loc.jpg [ 39.4 KiB | Viewed 15435 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Mister DAN al anilor '80
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel


Attachments:
y(1979-1985) #3043 (intre 3033-3335) 336-674 D(MAN-urban) caroserie(IL) cap41loc.jpg
y(1979-1985) #3043 (intre 3033-3335) 336-674 D(MAN-urban) caroserie(IL) cap41loc.jpg [ 47.09 KiB | Viewed 15430 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Mister DAN al anilor '90
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Nr.de inmatriculare: 90-084-01



Attachments:
y(1988-) #4020 (intre 3530-4119) 90-xxx-01 D(MAN-urban) caroserie (IL) cap43loc.jpg
y(1988-) #4020 (intre 3530-4119) 90-xxx-01 D(MAN-urban) caroserie (IL) cap43loc.jpg [ 43.13 KiB | Viewed 15428 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel


Attachments:
y(2004-) #7xxx (intre 7001-7410) 91-xxx-01 D(MAN-NL313) caroserie(IL) cap37loc [frontside].jpg
y(2004-) #7xxx (intre 7001-7410) 91-xxx-01 D(MAN-NL313) caroserie(IL) cap37loc [frontside].jpg [ 41.18 KiB | Viewed 15428 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 14:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
"Carnatul proletariatului" :lol:


Attachments:
y(2005-) #403 (intre 458-524) 91-238-01 D(MAN-NG363-articulat) caroserie(IL) cap53loc [front+leftside].jpg
y(2005-) #403 (intre 458-524) 91-238-01 D(MAN-NG363-articulat) caroserie(IL) cap53loc [front+leftside].jpg [ 15.48 KiB | Viewed 15427 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 21:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
La cea mai mare societate israeliana de transport in comun ("Egged"), s-a hotarat acum cativa ani ca sa se deschida muzeul "Egged", si din orice exemplar de autobuz care a circulat vreodata in cadrul companiei, sa se ia unul, sa se reconstituie ca nou-nout, si sa fie transformat in exemplar al muzeului.
In fata fiecarui exponat, s-a pus un stalp de statie, pe care insa figureaza toate datele tehnice ale autobuzului respectiv, inclusiv anii intre care acel model a fost in serviciu, si cate autobuze de acel fel erau. Toate exponatele au fost fotografiate si puse pe internet la adresa:

www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=2814

Deoarece muzeul este istoric, exemplarele care sunt in folosiinta astazi, nu sunt incluse mai sus. Pozele lor apar la adresa:

www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1686

Apropo: Cu ce se ocupa (printre altele) directorul muzeului :?: Bate tara-n lung si lat ca sa gaseasca rable aruncate ale putinelor exemplare care inca nu au fost reconsituite :!:

P.S. Cine vrea fotografiile cu datele tehnice traduse in romana sub restrictia de uz personal si necomercializare, poate sa-mi trimita adresa sa de EMAIL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 27 Mar 2006 16:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Transportul in comun in ISRAEL / Societati de toate pentru toti

La inceput au fuctionat societati particulare numai urbane si doar in orasele Nazaret si Ber-Şeva.

Dupa aceea, au inceput toate sa se infrupte din "prajitura":

ILIT a preluat axa Beitar - Ierusalim (deoarece publicul s-a plans oficial de nefunctionarea societatii BEITAR).
anterior: BEITAR a luat axa Beitar - Ierusalim.

CAVIM a luat orasele Chiriat-Ono (zona 1) si Afula (zona 8 ),
si a si preluat zona orasului Petah-Ticva de la societatea DAN.
... fiind urmatoarea societate candidata la titlul de "MISS PUBLIC INCOMPATIBILITY"

CONNEX a luat axa dintre zonele 1 si 3 inspre Aşdod.

EGGED-TAAVURA a luat axa Tel-Aviv - Bnei-Brac - Elad.

CONNEX a preluat axa Tel-Aviv - Modiin (deoarece MARGALIT a "renuntat" la luxul de a dirija o societate de transport in comun).
anterior: MARGALIT a luat axa Tel-Aviv - Modiin.

METRODAN a luat axa Tel-Aviv - Ber-Şeva.

METROPOLIN a luat partial axa dintre zonele 1 si 3 inspre Ber-Şeva.

NETIV-EXPRES a luat axa dintre zonele 6 si 7 si ulterior axa dintre zonele 8 si 9.

SUPERBUS a luat partial axa dintre zonele 1 si 2.

EGGED si DAN au ramas cu ... (ce-a mai ramas din) coada intre picioare.

Deoarece nu exista nicaieri doua societati care pot sa functioneze in paralel (adica sa se concureze una pe alta), de fapt guvernul a distrus prin mijloace politice societatile DAN si EGGED.

Cui ii pasa de transport

De ce ? A fost vreodata (vorba despre) transport


Top
 Profile  
 
 Post subject: La Bucuresti tot e asa ?
PostPosted: Mon 10 Dec 2007 13:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Conform celor publicate pe saitul ziarului "Iediot Aharonot" (tr:"Ultimile Stiri"), in dimineata zilei de 9 Dec 2007, un autobuz "Egged" de pe linia 998 (care are un traseu de peste 100 km, de la Bnei-Brac [langa Tel-Aviv] pana la Chiriat-Ata [dupa Haifa]), a pornit deja de la capat cu peste 100 de pasageri. La mijlocul drumului, cand a fost oprit de politisti, a mai avut doar ... 90.
Si nici macar nu era autobuz articulat :twisted:
Dumnezeu sa-l aiba-n paza :shock: (Adica ... l-a avut)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 00:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
falizwim wrote:
Conform celor publicate pe saitul ziarului "Iediot Aharonot" (tr:"Ultimile Stiri"), in dimineata zilei de 9 Dec 2007, un autobuz "Egged" de pe linia 998 (care are un traseu de peste 100 km, de la Bnei-Brac [langa Tel-Aviv] pana la Chiriat-Ata [dupa Haifa]), a pornit deja de la capat cu peste 100 de pasageri. La mijlocul drumului, cand a fost oprit de politisti, a mai avut doar ... 90.
Si nici macar nu era autobuz articulat :twisted:
Dumnezeu sa-l aiba-n paza :shock: (Adica ... l-a avut)


A fost atacat? A fost vorba de un atentat ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 14:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
OAB wrote:
falizwim wrote:
Conform celor publicate pe saitul ziarului "Iediot Aharonot" (tr:"Ultimile Stiri"), in dimineata zilei de 9 Dec 2007, un autobuz "Egged" de pe linia 998 (care are un traseu de peste 100 km, de la Bnei-Brac [langa Tel-Aviv] pana la Chiriat-Ata [dupa Haifa]), a pornit deja de la capat cu peste 100 de pasageri. La mijlocul drumului, cand a fost oprit de politisti, a mai avut doar ... 90.
Si nici macar nu era autobuz articulat :twisted:
Dumnezeu sa-l aiba-n paza :shock: (Adica ... l-a avut)

A fost atacat? A fost vorba de un atentat ?

"Atentat" la pudoarea calatorilor :shock:
Capacitatea maximala legala pentru un autobuz este de 51 de calaltori + 10 in picioare, dar le-a fost "lene" sa scoata doua autobuze deoadata :twisted:
(astfel incat calatorii au fost nevoiti sa se sufoce; cand n-au mai fost in stare sa rasufle, au telefonat la politia rutiera ca sa opreasca si sa amendeze vinovatii).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group