TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 12:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 00:36 
Imi aduc aminte de niste macazuri pe viilor intersectie cu strapungerea serban voda (unde avea capat 173)... macazurile parca erau pentru intrarea tramvaielor de pe strapungere pe viilor... ce era acolo? era un fel de bucla cum e la sura mare?

pe bd. pionierilor (actual bd. tineretului) a fost troleibuz?... se vede pe trotuar ca stalpii erau de doua ori mai desi ceea ce ma duce cu gandul ca a fost retea de contact sustinuta de ei la un moment dat...

la pod timpuri noi, prin fata intrarii in intreprinderea timpuri noi linia de tramvai avea alt aliniament; aparent fara motiv venind dinspre bd. o. goga spre dimbovita calea facea un S... stie cineva motivul? cum arata zona inainte?...

cautand zilele trecute o oportunitate de a face poze in URAC fara sa intru in incinta (a se citi, cautam o gaura in gard), am dat pe strada laturalnica din spate, paralela cu intr. vagonului de niste urme de sina de cale ferata oblic pe strada orientate spre URAC (era cale dubla de tren)... facea parte din linia de legatura herastrau-obor? - voi reveni cu o poza

uitandu-ma acum cateva zile la filmul crucea de piatra, ma intreb acum daca trecea vreun tramvai prin zona respectiva :oops: :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 01:04 
uite si o bucata de harta cu zona cu pricina - presupun - ("crucea de piatra").. harta e din 1983 (aceea cu trei fasii verticale, pa care o avea toata lumea :) )


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 10:39 
la ce folosea linia de tramvai din preajma complexului comercial Delfinului
are cineva vreo idee?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 11:17 
In anii '80, linia de tramvai de pe Serban Voda o lua pe acea strapungere si iesea direct in Sos Viilor. Pe atunci nu exista linie pe langa cimitirul Militar care sa iasa direct in Piata Eroii Revolutiei. Asa ca tramvaiele indiferent din ce directie veneau Sura Mare sau dinspre Chirigiu o luau pe acea strapungere.
Despre Timpuri Noi tot ce pot spune e ca prin 2000 calea de rulare era in refacere asa ca tramvaiele circulau doar pe un fir si trebuiau sa se astepte intre ele.
Daca vrei sa te lamuresti pe unde circulau tramvaie prin '82-'83 uita-te pe forumul vechi la "Amintiri privind traseele" la pagina a doua la ce a postat Pasagerul privind traseele tramvaielor din 1982.
Linia din preajma pietei Delfinului nu a folosit niciodata la nimic. Ea urma sa faca legatura intre Pantelimon si Zona Fundeni- Colentina. Constructia ei a inceput prin prima jumatate a anilor 90, dar a fost repede abandonata. Cu toate acestea am impresia ca aceast proiect continua sa existe prin planurile de extindere ale RATB fara sa existe vointa reala de a se realiza. E genul de proiect care se flutura pe la nas cand intreaba vreun oficial mai mare de vreun plan de viitor al RATB ( cu alte cuvinte praf in ochi ca si planul JICA. Cei de la RATB zic da-da, dar fac tot ce stiu ei, adica nu fac nimic).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 20:29 
O alta linie disparuta despre care am mai vorbit este cea din Regie, cu intoarcere in 3'unghi. Linia, desi desfiintata demult, a fost scoasa doar acum 2 ani.

Tot cam in aceeasi perioada a disparut, dupa ce a "atarnat" multa vreme acolo, o portiune de vreo 50m de linie dubla de troleibuz pe strada Icoanei, ramasa acolo de pe vremea cand un troleibuz (cred ca 90) circula pe acolo.

Alta linie disparuta, care nu stiu daca mai exista, este spre depoul IMGB, paralel cu metroul. Acolo intorcea tramvaiul 9 si 46, mai tarziu 51.

Alte linii de tramvai disparute: 28 (spre Catelu) si 29 (spre Jilava).

Linia de pe Tudor Vladimirescu, desi demontata, se pare ca se va intoarce, dupa unele planuri. Linia de la Delfinul ar fi putut fi prelungita mai departe, dar singurul scop in care a fost vreodata utilizata a fost aprovizionarea cu marfa a magazinului. In spatele magazinului exista o linie care coboara inauntru. Probabil, tramvaiul cobora cu spatele, apoi urca, mergea cu spatele, intorcea in 3'unghi si mergea spre linia prinicipala.

Linii de troleibuz disparute sunt prea multe. Numai in centru ar fi destule.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 21:04 
o linie de troleibuz disparuta acum 7 ani e 81.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 21:08 
tudor wrote:
o linie de troleibuz disparuta acum 7 ani e 81.

... dar e varianta scurtata a vechii linii 81. Nu stiu unde avea capatul initial, dar cred ca ajungea la Gara de Nord, si de acolo la Aeroportul Baneasa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Dec 2005 21:26 
A existat in plan readucerea ei la aeroport.Niciodata refacut.Avea acelasi traseu cu 97 si 81 pana la Soveja,Expozitiei,Piata presei libere.A fost prima linie de troleibuz din Bucuresti.Traseu: piata victoriei,bd Kisselef,arc Triumf,Hipodrom.Mai tarziu,s-a extins la aeroport.Insa: o parte din traseu i-a fost si pe unde merg azi 79 si 86 pana la Minerva,dupa care facea stanga spre victoriei.Linia asta are un trecut zbuciumat.Cea mai veche linie de troleibuz,care si-a pastrat si azi traseul in proportie de 97% este 85.Data in folosinta in 1960.Asa imi povestea bunicul meu.are aceleasi capete si traseu de 45 ani.Bine, a mai fost deviata si un pic modificata intre timp,insa e considerabil ca atunci cand era noua.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Jul 2007 22:46 
icsilviu wrote:
Linia din preajma pietei Delfinului nu a folosit niciodata la nimic. Ea urma sa faca legatura intre Pantelimon si Zona Fundeni- Colentina. Constructia ei a inceput prin prima jumatate a anilor 90, dar a fost repede abandonata.
Nu cred ca la inceputul anilor '90 se mai aducea marfa cu tramvaiul la magazine. Intr'adevar, a existat si retea multa vreme in zona aceea, desi linia nu mai era demult folosita, dar cred ca scopul liniei a fost exclusiv aprovizionarea magazinului.
Tramvaiele luau curba dreapta prin spatele magazinului, mergeau pe strada din spatele acestuia, apoi dadeau inapoi pe o linie care cobora in subsolul magazinului. De acolo urcau si dadeau din nou cu spatele, cam cum intorcea 32 la bd.Regiei in spatele caminelor. De acolo, mergea inainte spre intersectia mare cu Socului (pardon, capitala de peste Prut).
Nu stiu cata marfa s'a transportat cu tramvaiul acolo, dar se pare ca linia a functionat, dela 1 zi la cateva saptamani, poate mai mult sau mai putin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Jul 2007 00:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Infrastuctura disparuta puteti vedea si in albumul "Bucuresti-Arhipelag. Demolarile anilor '80: stergeri, urme, reveniri" aparut la Editura Compania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Aug 2007 12:39 
O schema a liniilor RATB din 1994. Apare si linia dela Delfinul. Dupa cum se vede, macazul de revenire spre oras fusese deja desfiintat, probabil ca sa faca loc gunoaielor care au umplut portiunea respectiva.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Aug 2007 02:26 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
Dupa cum se vede, macazul de revenire spre oras fusese deja desfiintat
Pana in 1999-2000, linia de la Delfinul a ramas intacta. Reteaua de contact se pastra numai pe portiunea dintre intersectia cu Pantelimon si cea cu Str. Dobrina, in fata magazinului. Ulterior au fost scoase macazele din triunghiul de intoarcere din spatele magazinului. Liniile de acces de la intersectia cu Sos. Pantelimon au fost scoase in weekendul din 08-10 iunie 2001, cand s-au inlocuit incrucisarile din intersectie.
Transportul cu tramvaiele de marfa s-a facut pana prin 1991 (zvon). Accesul se facea de la Republica pe traseul lui 36 pana la intersectia cu pantelimon. Ne-existand racord direct dinspre magazin spre Republica/Granitul, traseul de intoarcere era Bd. Chisinau-Sos. Pantelimon-Sos. Iancului-Piata Iancului (intorcea comun cu linia 31)- Sos. Iancului si in continuare spre Republica/Granitul.

@Tom: pe harta postata de tine apare linia de pe Expozitiei? In 1994, linia exista, dar nu era functionala, iar macazele de la Clabucet fusesera inlaturate. Si inca ceva: pe acea harta s-a strecurat o greseala; linia 30 nu apare, desi a fost infiintata pe 15 februarie 1992 pe traseul Dep. Alexandria-Dristor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Aug 2007 22:40 
Octavian wrote:
Pana in 1999-2000, linia de la Delfinul a ramas intacta.
Macazul la care ma refeream este cel pe care intra vagonul dand cu spatele dela magazin si apoi mergea inainte spre oras. Acela nu cred ca mai exista. Am fost acolo cand s'au luat gunoaiele si nu mai era nici el nici linia in continuarea lui, paralel cu straduta aceea, nu stiu cum se numeste.

Quote:
@Tom: pe harta postata de tine apare linia de pe Expozitiei? In 1994, linia exista, dar nu era functionala, iar macazele de la Clabucet fusesera inlaturate. Si inca ceva: pe acea harta s-a strecurat o greseala; linia 30 nu apare, desi a fost infiintata pe 15 februarie 1992 pe traseul Dep. Alexandria-Dristor.
Schema, pe care n'o pot publica integral, face parte din lucrarea Stadtverkehr in Rumänien 1992 de Axel Reuther. Cu toate acestea, schema este datata 1994. Linia din Expozitiei nu apare, in schimb apare troleibuzul, probabil 81, dar nu este mentionat nr. liniei la troleibuze, ci doar este marcata reteaua.
In 1994 intr'adevar, macazul dinspre 1 Mai (Mihalache) spre Clabucet si cel de revenire pe cealalta strada erau desfiintate. Am mers pe acolo si am ajuns intr'un loc unde liniile erau acoperite de gardulete si masini parcate (zona separata de strada). Firele de troleibuz erau deja foarte lasate si evident troleibuzul nu mai circula pe acolo. Tot bulevardul era plin de TIR'uri parcate si din care se descarca (si vindea) marfa si cu mare greutate am ajuns la piata Presei, unde se mai vedeau console de troleibuz. Am revenit pe acolo cand a inceput reconstructia liniei, prin 1995 sau 1996.
Intr'adevar imi amintesc de linia 30 in acea varianta. Este posibil fie sa fi fost omisa, fie data schemei sa fie incorecta sau anterioara liniei 30.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 02:59 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Pe harta postata de Tom, apare si o bucla de intoarcere pentru tramvaie la nord de Str. Liviu Rebreanu dupa capatul de autobuz/troleibuz de la Barajul Dunarii. Aceasta bucla sigur nu exista in 1994. In schimb imi aduc aminte foarte vag de ceva asemanator in zona betonierei la sud de Liviu Rebreanu, unde intorceau acele vagoane basculant. Cand s-a desfiintat statia de betoane de acolo si transportul cu tramvaie de marfa?
Ultima oara am vazut un asemenea tramvai (cu numarul de parc 0001!) in 1999 pe linia de constructie de pe 1 dec. 1918 intre Faur si Bd. Basarabia. Parea "modernizat", in sensul ca nu mai pastra forma rotunda initiala, pantograful simetric si boghiurile EP. Mai exista asa ceva acum?
Si inca ceva: pe harta nu apar liniile 31 si 43, desi (parca) mai circulau in 1994. Cand anume au fost desfiintate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 04:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Octavian wrote:
Ultima oara am vazut un asemenea tramvai (cu numarul de parc 0001!) in 1999 pe linia de constructie de pe 1 dec. 1918 intre Faur si Bd. Basarabia. Parea "modernizat", in sensul ca nu mai pastra forma rotunda initiala, pantograful simetric si boghiurile EP. Mai exista asa ceva acum?


Mai precis #001, nu #0001... arunca o privire aici, pe la mijlocul paginii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 10:39 
Octavian wrote:
Ne-existand racord direct dinspre magazin spre Republica/Granitul, traseul de intoarcere era Bd. Chisinau-Sos. Pantelimon-Sos. Iancului-Piata Iancului (intorcea comun cu linia 31)- Sos. Iancului si in continuare spre Republica/Granitul.
Puteau intoarce chiar in intersectia dela Iancului, mai simplu, mai ales ca transportul se facea noaptea in general.
Legat de 31 si 43, cred ca mai existau sigur in 1994, poate si in 1995, oricum eu n'am vazut decat foarte putine tramvaie pe linia lui 31 si unul singur pe linia 43. Asta intr'un an.
Bucla aceea de dupa capatul lui 92 mi-o amintesc foarte vag. Cred ca este cea care apare in pozele lui Hans Oerlemans si cred ca mai existau resturi din ea prin 1992-1994. Este posibil ca tot ce mai ramasese sa fi confundat cu linia veche, pentru ca pe atunci era o groapa mare acolo si credeam ca e metrou sau ceva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 14:27 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
In 1994 nu mai avea cum sa circule troleibuz la Piata Presei, deoarece zona capatului intrase in reconfigurare odata cu demararea proiectuui WTC-Sofitel - atunci au disparut din copacii care imbracau zona, bucla de troleu, pavimentul de piatra cubica si refugiile mari si incapatoare din statia de urcare de autobuz. O parte din bucla pentru autobuze, reconstruita in 1993, se mai paote vedea in spatele statiei de urcare pentru 42.
Vechiul capat al tramvaielor 30 si 40 a iesit din funciune odata cu prelungirea liniei la Faur, in 1986. Un timp a mai ramas si reteaua, era o mica modificare de sens, nu mai sunt sigur, se intra dinspre Faur pe linia curenta iar pe linia de stocare se venea dinspre Titan - aceasta configurare era probabil gandita ca un capat de avarie, ceva tehnic. Reteaua a mai ramas ceva timp dupa care s-a scos iar peste linie s-au asternut gunoaie. Intr-un final linia a fost scoasa, ramanand doar teresamentul de piatra cubica. Zona e asfaltata acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 15:43 
Am facut liceul la MF3!
Bucla de la betoniera a disparut complet abia in 2000 cand am terminat liceul :arrow:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Aug 2007 23:29 
La 1/07/1982 se desfiinteaza o linie de tramvai 31, fara mentionarea traseului ei.
03/01/1986: se infiinteaza 31 Electronica - Petricani - Lizeanu - P-ţa Galaţi;
01/06/1991: se infiinteaza 31 FAUR - Bd.Muncii - Str.Socului - FAUR; (cand o fi disparut celalalt traseu?)
08/02/1992: 31 prelungit de la P-ţa Iancului la Str.Lizeanu
05/05/1997: se infiinteaza 31 Laromet - Bd.1 Mai - Gara de Nord;
16/07/1997: se inffinteaza 6 Gara de Nord - Bd.1 Mai - Bd.Expoziţiei
12/08/1997: se desfiinteaza 33 si 40
01/02/1998: se infiinteaza 43 ?ntr.Granitul - Şos.Pantelimon - Str.Traian

Foarte dubios faptul ca sunt putine date despre 31 si 43, liniile care mergeau in Pantelimon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 01:21 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Dr2005 wrote:
Octavian wrote:
Ultima oara am vazut un asemenea tramvai (cu numarul de parc 0001!) in 1999 pe linia in constructie de pe 1 dec. 1918 intre Faur si Bd. Basarabia. Parea "modernizat", in sensul ca nu mai pastra forma rotunda initiala, pantograful simetric si boghiurile EP. Mai exista asa ceva acum?


Mai precis #001, nu #0001... arunca o privire aici, pe la mijlocul paginii.
Multumesc, Dr2005! Totusi, sunt absolut convins ca vagonul vazut de mine avea numarul 0001. Si mie mi s-a parut un numar de parc cam ciudat - de aceea am si pus semnul exclamarii. Era vopsit in schema veche a vagoanelor utilitare (rosu-caramiziu). S-ar putea ca 0001 sa fi fost renumerotat 001 cand a fost re-vopsit. Spune-mi, te rog, poza e facuta in URAC?
Tom wrote:
Octavian wrote:
Ne-existand racord direct dinspre magazin spre Republica/Granitul, traseul de intoarcere era Bd. Chisinau-Sos. Pantelimon-Sos. Iancului-Piata Iancului (intorcea comun cu linia 31)- Sos. Iancului si in continuare spre Republica/Granitul.
Puteau intoarce chiar in intersectia dela Iancului, mai simplu, mai ales ca transportul se facea noaptea in general.
Exact! Asta am spus si eu. Pe atunci insa, bucla de la Iancului era folosita si de linia 31.

Tom wrote:
Bucla aceea de dupa capatul lui 92 mi-o amintesc foarte vag. Cred ca este cea care apare in pozele lui Hans Oerlemans si cred ca mai existau resturi din ea prin 1992-1994. Este posibil ca tot ce mai ramasese sa fi confundat cu linia veche, pentru ca pe atunci era o groapa mare acolo si credeam ca e metrou sau ceva.

In acei ani, cand veneai cu tramvaiul dinspre Posta Titan, la virajul stanga spre statia Barajul Dunarii, se puteau observa ramasitele unor linii care mergeau "inainte", spre maidanul unde era fosta betoniera. Ma intrebam daca stie cineva cand s-a abandonat acea linie si cand s-a renuntat la transportul cu tramvaiele de marfa?

Bogdan Ciorascu wrote:
Am facut liceul la MF3!
Bucla de la betoniera a disparut complet abia in 2000 cand am terminat liceul
In noiembrie sau decembrie 1994, s-a intrerupt circulatia tramvaielor pe Camil Ressu intre Rebreanu si Piata Titan/Salajan, iar liniile 15,19 si 27 au fost modificate prin Rebreanu si 1 dec. 1918. In acel moment, macazurile de la Barajul Dunarii erau scoase, iar bucla nu mai era utilizabila. Este adevarat ca resturi din ea au mai ramas cativa ani, dar mi se pare ciudat sa figureze pe o harta din 1994, din moment ce pe atunci nu mai putea fi folosita. In mod similar, nu apare linia de pe Expozitiei (desi fizic exista, dar nu era utilizabila) sau cea de pe str. Brailita (folosita pe vremuri pentru acces in depoul Dudesti), desi resturi din ea se mai pastrau la acea vreme. S-ar putea ca harta sa fie din 1992, asa cum spune si titlul lucrarii de unde a fost luata.

Cat despre liniile 31 si 43, propun sa mutam discutia la topicul "Amintiri".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 01:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Octavian wrote:
S-ar putea ca 0001 sa fi fost renumerotat 001 cand a fost re-vopsit. Spune-mi, te rog, poza e facuta in URAC?


Poza alb-negru este facuta in URAC. Cea color e in Depoul Sectiei Linii, o curte cu 2 linii de langa Depoul Titan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 11:29 
Din cate am inteles dela autorul listei cu traseele, care sustine ca il cunoaste personal pe Axel Reuther, acesta din urma si posibilii coautori au creat acea harta in mare parte din observatii proprii. Este posibil sa fi corelat ce nu au vazut sau nu au putut ajunge la ele cu informatii mai vechi.
Asa cum spuneam, linia dela Expozitiei disparea sub niste parcari, iar bulevardul era impracticabil. Era o lume foarte dubioasa pe acolo, printre TIR'uri si marfa extrem de ieftina (contrabanda?!!). N'as prea crede ca nemtii s'au aventurat pe acolo, iar daca la vremea respectiva se ridica si monumentul prostiei romanesti in relatiile cu francezii, e clar ca nemtii au proclamat linia disparuta si au luat datele din vreun ghid RATB sau o alta harta.
Nu imi amintesc cum arata intersectia dela sa-i spunem spitalul CFR (ca sa nu spun mizeria sofitelo-dat-Bordeiul-pt-satul francez) si nu stiu daca atunci mai erau liniile spre bd. Expozitiei.
Stiu ca atunci cand a inceput reparatia, s'au refacut liniile (cum erau pana la metroul basesc). Linia care mergea spre stanga pe Expozitiei (fostul traseu al lui 42) avea retea, dar aceasta nu era montata corect, pentru ca pana la modificarea liniei 42 n'a circulat nimic pe ea. Linia dinspre bucla spre Expozitiei (actualul 42) nu a fost folosita de atunci pana la modificarea pentru metroul basesc (poate ocazional de utilitare sau vehicule de scoala).

P.S. Off-topic, legat de W+C-Sofitel: acum vreo 8-9 ani, o delegatie dintr'o tara araba unde dolarii nu le incap in buzunare sau genti, a refuzat sa se cazeze acolo afirmand ca preturile sunt exorbitante. Personal, cand am fost acolo, mi s'a parut penibil la ce preturi si la ce servicii are, dar oricum n'am platit eu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 17:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Bucla de la Sfanta vineri - fragment dintr-un plan cadastral pe 1984. Mai am niste planuri de pe la 1911 in care apare reteaua de tramvai existenta la acea data, locatia depoului Bonaparte si a vechiului depou de tramvaie din Vasile Lascar (Teilor) plus un xerox o harta din 1935 - sunt gasite cu DC, iar originalele sunt .tif si foarte mari. Cine vrea ii dau cu placere.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Aug 2007 18:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56078
Salut,

Incearca sa imi trimiti originalele la info@transira.ro

Le voi afisa ulterior in galeria foto, care acum este in constructie (http://foto.transira.ro). Este doar o varianta demo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Oct 2007 22:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Bogdan Ciorascu wrote:
la ce folosea linia de tramvai din preajma complexului comercial Delfinului
are cineva vreo idee?

Linia de tramvai de la Delfinului nu s-a infiintat dupa '90, asa cum spune IC. Ea exista inca de prin 1986, fiind in graba construita ca urmare a recomandarii lui Ceausescu de a se introduce transport de marfa cu tramvaiul si troleibuzul. Avea rolul de a aproviziona cu tramvaie de marfa "Fabrica de mancare" (sau Circul Foamei, in limbaj popular). Nu cred insa ca linia a functionat vreodata ca atare. Troleibuze pentru marfa au functionat insa, pe bune. Aveau acumulatori, pentru a putea fi independente de retea in anumite situatii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 21:02 
Au existat vagoane de marfa, inclusiv remorci, acoperite sau descoperite, modificate din V10(sau remorci V56) si V12.
Se pare ca linia respectiva a functionat.
La sistem s'a renuntat pentru ca se facea in special noaptea, ceea ce insemna sa plateasca in plus vatmanii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 11:04 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
via Alex Galmeanu, citeva imagini cu reteaua de troleibuz din zona Rosetti-JL Calderon


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 20:19 
1689 wrote:
via Alex Galmeanu, citeva imagini cu reteaua de troleibuz din zona Rosetti-JL Calderon

Ca sa adaug, tot de la Alex Galmeanu - acest articol. Pozele spun totul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Oct 2007 14:32 
Ha, ha, chestia aia de la intersectia Batistei/Calderon a mai existat si pe la inceputul aniilor '90. O mai tin minte... dar acum nu imi dau seama cum intra troleibuzul pe Batistei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 00:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Imi mai amintesc cateva retele de troleibuz efemere:

- Pe Str. Arh. Ion Mincu a existat o retea de troleibuz de legatura intre Sos. Kiseleff si Bd. Aviatorilor. Nu stiu daca s-a circulat vreodata cu traseu stabil pe aceasta sau era doar pentru acces la depou, poate pentru deviere in cazul unor manifestatii. Era realizata in sistem catenar, cu coarde tip gama. In anii 80 nu mai avea macaze de legatura cu restul retelelor, fiind desfiintata o data cu acestea, prin 1987.

- La inceputul Bd. Mihalache (fost 1 Mai), exista in Sos. Titulescu o bucla de intoarcere tot lipsita de macaze, pe traseul lui 81. Cred ca data inca de la inceputurile troleibuzului in Bucuresti (1949), cand 81 intorcea aici.

- Pe Str. Tipografilor exista reteaua in sens unic pe care liniile 81, 82 ocoleau Casa Scanteii in sensul de intoarcere de la Aeroport. Dupa constructia pasajului inferior pe Bd. Poligrafiei, pe acesta a existat retea in ambele sensuri, legand Piata Presei de Pajura prin Str. Jiului-Dridu. Pe aceasta nu s-a circulat decat o scurta perioada duminicile prin 1985, cu linia 682 care inlocuia autobuzul 331. De partea opusa, a existat retea de acces la Depoul Baneasa-troleibuze, pe Str. Elena Vacarescu (fosta Sos. Nordului), Ficusului, Aerogarii. A existat de asemenea retea de legatura de la acest depou la capatul de linie a lui 83 din Parcul Herastrau (Sos. Nordului), insa aceasta s-a demontat in dreptul trecerii la nivel cu calea ferata spre Constanta, in momentul electrificarii acesteia.

- Tot in zona de nord, a existat retea pe Bd. Expozitiei-Str. Soveja. Pe aceasta a circulat ultima varianta a liniei 81, dupa dezafectarea retelei de pe Kiseleff.

- In zona Garii de Nord, a functionat un timp retea pe Titulescu-Alex. Ioan Cuza-Dr. Varnali, pentru devierea liniilor 86, 87 pe timpul lucrarilor la M4. Initial nu circulasera liniile la intoarcere de la bucla Gara de Nord-Bd. Duca pe Dr. Varnali, ci pe Dr. Felix.

- Dupa eliminarea tramvaielor de la Berthelot (fost Nuferilor), a functionat o vreme in anii 90 reteaua extinsa pe Calea Grivitei, Strapungerea Dacia, pana la Calea Victoriei, de unde bucla se inchidea la intoarcere pe Calea Grivitei. N-am inteles niciodata de ce nu s-a refacut de aici legatura liniei 86 cu Piata Romana, ci pe vechiul traseu din Str. Gh. Manu (fosta Lemnea).

- La Cotroceni, se circula pe Sos. Cotroceni pe relatia Gara de Nord-Drumul Taberei, iar pe relatia Universitate-Bd. Timisoara (fost Bodnaras si Bujoreni) se circula prin Eroilor Sanitari-Marinescu-Cotroceni la dus si Cotroceni-Carol Davilla-Eroilor la intors (foste linii 90, 91). De asemenea a existat in Str. C. Davilla si posibilitatea de intoarcere - cap linie 92, mai tarziu 98. Pe timpul lucrarilor la reconstructia albiei Dambovitei, circulatia spre centru s-a deviat o vreme pe Str. Elefterie.

- Reteaua in sens unic dinspre Piata Kogalniceanu pe Plevnei s-a facut abia in anii 80, cand a aparut si posibilitatea de intoarcere la Hasdeu. Pana atunci s-a circulat in ambele sensuri pe Hasdeu.

- In zona Popa Nan, troleibuzele spre Balta Alba circulau pe Str. Popa Nan-Th. Sperantia-Dristorului la dus si pe Dristorului-Delea Noua-Labirint la intors. Ulterior, pe sensul de intoarcere s-a utilizat mai intai Str. Delea Veche, apoi Str. Delea Veche-Str. Budila. Intre 1977-1982, sensul de ducere a fost deviat pe Str. Austrului-Tepes Voda, ca urmare a necesitatii demolarii si reconstruirii unui bloc afectat de cutremur.

- Pe timpul lucrarilor la prelungirea lui M1 in Balta Alba, Linia 92 (Gara de Nord-Barajul Dunarii) a circulat in ambele sensuri pe Str. Campia Libertatii (fosta Sos. Catelu)-L. Rebreanu, paralel cu fosta linie de tramvai 30, care unea aceleasi puncte terminus, dar pe alta ruta.

- Vechea bucla de intoarcere de la Bd. Lacul Tei era pe Str. Cristea Mateescu (fosta Serbanescu-Tei)-Bd. Ghica Tei-Teiul Doamnei. Aici a existat si garare de troleibuze, despre care vad ca nu-si mai aminteste nimeni. La inceput intorcea aici linia 88, apoi 65, 88, 98 (spre Drumul Taberei, Drumul Sarii, respectiv Carol Davilla). Pe Barbu Vacarescu (la Str. Verdi), intorcea la inceput 90, apoi 90 si 91 (spre Frigocom si, respectiv CET Vest).

- Linia 66 avea cap de linie initial la intersectia Mosilor-Carol I (Republicii). La intoarcere din Colentina avea un traseu ciudat si cotit: la Str. Traian facea dreapta, apoi ocolea pastila verde si se intorcea pe Traian pana inainte de Foisor, apoi o lua pe D. Onciu si Ferdinand I (Dimitrov).

- In sud, a existat retea de legatura intre Sura Mare (cap linii 82, 87) si Piata Sudului. O vreme a circulat pe aici 94, ulterior aceasta a trecut pe Tineretului (Pionierilor) alaturi de 95, care circulase pe Splai-Vacaresti. Pe Sos. Oltenitei a mai circulat pentru scurt timp linia 99 (Sura Mare-Piata Sudului-Turnu Magurele (D. Petrescu). De asemenea, pe Splaiul Unirii-Vacaresti a mai circulat - insa numai in sensul spre Berceni - linia 76, pe vremea cand intorcea la Podul Serban Voda.

Cand constati usurinta si rapiditatea cu care se construiau retele de troleibuz (unele doar temporare, pentru vreo deviere) pe vremea cand tara asta era considerata foarte saraca, te intrebi cum de s-a putut ajunge ca in marea prosperitate de astazi sa nu se mai poata nici macar intretine ca lumea si pastra putinele retele ramase.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group