rosetti61 wrote:
Linia 28:
In 1929 circula pe traseul Pod Grozavesti - bd Elisabeta - Universitate - bd. Carol - Bd Pache - sos. Mihai Bravu
Nu te supăra, dar persişti în greşeală. Linia 28 nu a funcţionat niciodată pe acest traseu. Acest traseu aproximativ, căci cel real era Uzina electrică Grozăveşti-Splaiul Independenţei-traversarea râului Dâmboviţa pe podul Domniţa Maria-Splaiul Gării Centrale-Bdl. Elisabeta-Bdl. Academiei-Bdl. Carol I-Bdl. Pache Protopopescu, cu întoarcere la Şcoala Iancului (prima etapă), Biserica Iancu Vechi (Str. Mătăsari)(a doua etapă), Şoseaua Iancului (în dreptul Ţesătoriilor)(a treia etapă), a avut numărul 14 şi a fost pus în funcţiune pe 9 decembrie 1894, fiind prima linie de tramvai electric din Bucureşti şi a 11-a linie construită de firma germană SIEMENS AND HALSKE. Cum am spus şi în alt topic, după primul război mondial, capătul de la Uzina electrică Grozăveşti a fost modificat, constituind bucla din cartierul Cotroceni şi nu a ajuns niciodată la Piaţa Leu, la Halta CFR a Palatului Regal de la Cotroceni. Dacă doreşti, ai la dispoziţie Arhivele Statului Bucureşti-Fond PMB Elektrischer Wagen für die Boulevard-Bahn in Bukarest şi Fond Societatea Comunală a Tramvaielor Bucureşti.