TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 24 Oct 2017 14:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 12 Jan 2011 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Sa-i uram succes in activitate noului director general al URBIS, ing. Puiu Daniel si felicitari pt. implicare intregului colectiv al societatii de transport din Baia Mare.

Extinderea liniei de troleibuz spre cartierul Vasile Alecsandri incepe in vara acestui an

Troleibuzele vor circula prin cartierul Vasile Alecsandri din Baia Mare abia peste doi ani, in conditiile in care lucrarile de extindere a retelei vor incepe in vara acetui an, asa cum estimeaza autoritatile locale. Despre proiectul de modernizare a infrastructurii de transport in comun din municipiu se vorbeste insa de cativa ani, dar acum oficialii primariei sustin ca sunt la un pas de obtinerea celor 4 milioane de euro necesare introducerii noii linii de troleibuz.

Reprezentantii administratiei locale au aratat ca in februarie sau in martie, cei de la Agentia de Dezvoltare Regionala urmeaza sa reanalizeze proiectul in teren in vederea aprobarii acestuia. Banii vor veni din fonduri europene, dar nu mai repede de a doua jumatate a anului. Pentru acordarea fondurilor, municipalitatea trebuie sa semneze contractul de finantare si sa organizeze o licitatie pentru atribuirea lucrarilor.

Oficialii societatii Urbis au aratat ca nu au nicio implicare in proiect, beneficiari directi fiind Primaria si Consiliul Local Baia Mare. "Este vorba de extinderea retelei de troleibuz actuale cu 5,1 kilometri, cale dubla si o substatie de redresare, aceasta urmand sa deserveasca cartierul Vasile Alecsandri. Ar urma sa fie legata de actuala retea pe strada Mihai Eminescu, respectiv in intersectia bulevardelor Traian si Republicii", a declarat Puiu Daniel, manager al Urbis Baia Mare.

Societatea de transport in comun ar avea nevoie de bani si pentru innoirea parcului auto, dar prea mari sanse pentru a obtine sumele necesare de la buget nu sunt. In parcul auto sunt 65 de autobuze, dintre care 20 sunt de fabricatie 2005. Din cele 65 de autobuze, insa doar 34 au norma Euro 2.

"Noi ne-am dori, dar nu depinde numai de noi, ci de Consiliul Local si de bugetul acestuia, sa putem achizitiona autobuze noi. In prima faza am avea nevoie de 20 de autobuze, din care 15 tip solo si alte 5 articulate", a declarat, pentru eMaramures.ro, Puiu Daniel.

In ceea ce priveste tarifele, conducerea societatii Urbis spune ca nu are in plan nicio modificare. Ultima majorare de pret s-a facut in vara anului trecut, cand tarifele au fost majorate din cauza cresterii TVA-ului.


http://www.emm.ro/Video-Maramures/5406/ ... acestui-an


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Oct 2011 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Primii pasi pentru modernizarea cartierului Vasile Alecsandri facuti azi

Reabilitarea si modernizarea celui mai mare cartier din Baia Mare se va face incepand din toamna acestui an. Oficialii Primariei Baia Mare au iesit astazi public si au vorbit despre cele 5 mari proiecte care urmeaza a fi implementate pana cel tarziu in anul 2014. Este vorba despre reabilitarea strazii Granicerilor, dezvoltarea eco-retelei urbane si a infrastructurii de agrement in cartierul Vasile Alecsandri, reabilitarea si promovarea identitatii culturale si istorice Piata Cetatii -Turnul Stefan, Centrul Social Phoenix Baia Mare si extinderea retelei de troleibuz in acest cartier.

O parte dintre aceste proiecte au fost semnate de Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului in timpul vizitei facute in municipiul Baia Mare, pe masa Elenei Udrea asteptand alte cateva proiecte care sa fie semnate.

Proiectul cu reabilitarea strazii Granicerilor (2304 m), cel mai mare de altfel, prevede modernizarea partii carosabile de pe aceasta strada, piste pentru biciclisti pe toata lumgimea strazii, asigurarea unui numar de 160 de parcari pe partea dreapta dinspre Bulevardul Unirii, respectiv 82 pe partea stanga), respectiv amenajarea spatiilor verzi.

Al doilea proiect ca si valoare este cel legat de extinderea retelei de troleibuz in acest cartier al Baii Mari, un proiect care va necesita mutarea unor linii de electricitate, internet si telefonie fixa, printre altele. Proiectul cu Turnul Stefan prevede reabilitarea in intregime a acestui obiectiv, punerea in valoare arheologica a Bisericii Sf. Stefan, reabilitarea Pietei Cetatii si promovarea turistica a acesteia prin utilizarea unor tehnologii moderne.


http://maramures.transilvania-tv.ro/pri ... i-zi/71352


Attachments:
cart. V. Alecsandri.jpg
cart. V. Alecsandri.jpg [ 66.67 KiB | Viewed 5429 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jun 2012 15:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
INVESTITIE - In septembrie, incep lucrarile pentru extinderea liniei de troleibuz din Baia Mare

Aproape 4 milioane de euro se estimeaza ca va costa proiectul de extindere cu 5 kilometri a retelei de trolebuz din Baia Mare, finantarea provenind dintr-un program european. Executia lucrarii va incepe in luna septembrie si va fi finalizata peste circa doi ani. Proiectul prevede prelungirea cu 5 kilometri a retelei de troleibuz existente, in zona cartierului Vasile Alecsandri. Intentia este una mai veche, de mai bine de cinci ani autoritatile vorbind despre necesitatea investitiei.

Lucrarile de extindere a retelei de troleibuz din Baia Mare vor incepe in toamna. Conducerea municipalitatii, beneficiara lucrarii, sustine ca se va munci simultan cu reabilitarea strazii Granicerilor, iar liniile de electricitate, internet si telefonie fixa vor fi mutate, noii stalpi urmand sa sustina doar liniile de troleibuz si lampile de iluminat stradal.

"Ca sa nu lucram de doua ori, licitatia pentru extinderea liniei de troleibuz, care prevede nu numai strada Granicerilor, dar acuma ma refer la aceasta zona, va merge in paralel, vom avea, sigur, doi constructori, astfel incat cand se va termina strada Granicerilor sa avem finalizata si extinderea liniei de troleibuz", a declarat Vasile Barbul, city manager Primaria Baia Mare.

Lucrarea, care va continua linia de rulare a troleibuzelor pe traseul bulevardul Republicii - bulevardul Unirii - strada Granicerilor - strada Mihai Eminescu, este finantata printr-un program al Uniunii Europene (POR). Peste 80% din bani vin din Fondul European de Dezvoltare Regionala, 17,65% de la bugetul national si 2% din bugetul local - si este unul dintre proiectele cele mai semnificativ din punct de vedere al valorii financiare care va incepe in acest an in Baia Mare. Semnarea documentelor prin care s-a putut realiza investitia s-a facut anul trecut, cand fostul ministru Elena Udrea a venit special in Baia Mare ca sa dea unda verde proiectului.

"Reteaua noua se va intepa in doua puncte in reteaua actuala, in zona intersectiei bulveradului Traian cu Republicii si si in zona intersectiei strazii Eminescu cu strada Universitatii, va avea o lungime de 5,1 kilometri de cale dubla de contact si valoarea este aproape de 4 milioane de euro, vreo 3,8 milioane de euro (lei)", a declarat Vasile Barbul, precizand ca estimarea proiectantului s-ar putea sa fie mai mare decat suma care se va achita in final constructorului ce va fi stabilit in urma unei licitatii publice.

Licitatia pentru executia lucrarii de extindere a liniei de troleibuz in Baia Mare va fi organizata la inceputul lunii august, dupa cum estimeaza oficialitatile locale, iar proiectul prevede, in faza de operare, crearea a 18 noi locuri de munca. Specialistii sustin ca investitia va duce la fluidizarea circulatiei, economii de costuri de transport, diminuarea gradului de poluare si a zgomotului din trafic si reducerea noxelor generate de transportul cu autobuzul.

In anul 1996 a fost pusa in functiune prima linie de troleibuz din municipiul Baia Mare, pe traseul Garaj URBIS - Gara CFR, iar in anul 2006 s-a dat in folosinta bucla de intoarcere a troleibuzelor de pe bulevardul Bucuresti, la iesirea spre Cluj Napoca.


http://www.emaramures.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Aug 2012 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 294
Location: Bucuresti 4, Berceni
Din partile desenate ale caietului de sarcini...


Attachments:
P_1.02.gif
P_1.02.gif [ 66.02 KiB | Viewed 4796 times ]
P_1.03.gif
P_1.03.gif [ 88.3 KiB | Viewed 4794 times ]
P_1.08.gif
P_1.08.gif [ 127.66 KiB | Viewed 4794 times ]
P_1.10.gif
P_1.10.gif [ 86 KiB | Viewed 4797 times ]
P_1.13.gif
P_1.13.gif [ 125.47 KiB | Viewed 4796 times ]
P_1.16.gif
P_1.16.gif [ 111.66 KiB | Viewed 4795 times ]
P_1.19.gif
P_1.19.gif [ 73.45 KiB | Viewed 4794 times ]
P_1.20.gif
P_1.20.gif [ 81.57 KiB | Viewed 4796 times ]
P_1.21.gif
P_1.21.gif [ 134.49 KiB | Viewed 4796 times ]
P_1.22.gif
P_1.22.gif [ 94.67 KiB | Viewed 4796 times ]
P_1.27.gif
P_1.27.gif [ 114.12 KiB | Viewed 4798 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Nov 2012 19:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
O firma locala va incasa 2,6 milioane de euro pentru extinderea liniei electrice la reteaua de troleibuz din Baia Mare

O firma din Baia Mare, Electro Sistem, care le apartine lui Stefan Blasko (63 ani) si Roland Francisc Kerekes (44 de ani), va executa lucrarile de extindere cu 5,1 kilometri a retelei de troleibuz in zona cartierului Vasile Alecsandri. Proiectul se desfasoara in paralel cu reabilitarea strazii Granicerilor si va fi finantat cu 4 milioane de euro, peste 80% din bani provenind din Fondul European de Dezvoltare Regionala - restul finantarii vine de la bugetul de stat (17,65%) si bugetul local (2%).

Firma baimareana va incasa pentru infrastructura electrica necesara extinderii retelei de troleibuz 2,6 milioane de euro, aceasta fiind cel mai mic pret din cele trei oferte primite de Primaria Baii Mari in cadrul licitatiei pentru atribuirea lucrarii. Conform proiectului, liniile de electricitate, internet si telefonie fixa vor fi mutate, noii stalpi urmand sa sustina doar liniile de troleibuz si lampile de iluminat stradal.

Lucrarea continua linia de rulare a troleibuzelor pe traseul bulevardul Republicii - bulevardul Unirii - strada Granicerilor - strada Mihai Eminescu si va fi finalizata in doi ani, proiectul fiind cel mai semnificativ din punct de vedere al valorii financiare dintre cele demarate in acest an in municipiu.

Prima linie de troleibuz din municipiul Baia Mare a fost pusa in functiune in anul 1996, pe traseul Garaj URBIS - Gara CFR, iar in anul 2006 s-a dat in folosinta bucla de intoarcere a troleibuzelor de pe bulevardul Bucuresti, la iesirea spre Cluj-Napoca.


http://www.emaramures.ro/Stiri/75087/IN ... -Baia-Mare


Attachments:
linii-troleibuz.jpg
linii-troleibuz.jpg [ 36.33 KiB | Viewed 4328 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2012 12:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Trei firme din Baia Mare vor realiza extinderea retelei de troleibuz din cartierul Vasile Alecsandri. Este vorba despre Electro Sistem, cea care a castigat licitatia, in asociere cu SC Prompt Servit si SC AMI SA

Startul lucrarilor a fost dat marti, 27 noiembrie, ele urmand sa se finalizeze la sfarsitul anului 2013, conform reprezentantilor Primariei Baia Mare.

"Acest proiect, alaturi de reabilitarea strazii Granicerilor, face parte din inima Planului Integrat de Dezvoltare Urbana. Am reusit saptamana trecuta sa dam ordinul de incepere, ieri a fost predat si amplasamentul unui consortiu format din trei firme" Electro Sistem Baia Mare in asociere cu SC Prompt Servit, respectiv un subcontractant, SC AMI SA.

Conform discutiilor pe care le-am avut cu acest consortiu, am reusit sa reducem termenul de finalizare al lucrarilor si am putea sa finalizam acest obiectiv pana la finele anului 2013″, a spus city managerul Vasile Barbul.

Proiectul se ridica la valoarea de 17,9 milioane de lei.


http://www.ziarmm.ro/afla-ce-firme-se-v ... lecsandri/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Jul 2013 17:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Prezentarea proiectului de extindere a retelei de troleibuz, cu fonduri europene, in revista Regio.


Attachments:
Revista Regio nr 22.pdf [8.6 MiB]
Downloaded 134 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 21 Nov 2013 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Lucrari pe str. Republicii.

Foto: Ionutzz, http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 59&page=69


Attachments:
Republicii 78.jpg
Republicii 78.jpg [ 95.98 KiB | Viewed 3080 times ]
Republicii 80.jpg
Republicii 80.jpg [ 151.49 KiB | Viewed 3080 times ]
Republicii 81.jpg
Republicii 81.jpg [ 198.53 KiB | Viewed 3080 times ]
Republicii 82.jpg
Republicii 82.jpg [ 203.9 KiB | Viewed 3080 times ]
Republicii.jpg
Republicii.jpg [ 252.52 KiB | Viewed 3080 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Mar 2014 07:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Str. Granicerilor.

Strada reabilitata cu fonduri europene. S-a introdus retea noua de troleibuz, stalpii de iluminat vechi vor fi inlaturati iar toate cablurile vor fi "ingropate".

http://www.ifz.ro/locale/fara-cabluri-a ... rilor.html


Attachments:
strada-granicerilor.jpg
strada-granicerilor.jpg [ 141.52 KiB | Viewed 2946 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 May 2014 11:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Str. Granicerilor.

Foto: taviii, http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 72&page=18


Attachments:
Granicerilor.jpg
Granicerilor.jpg [ 82.49 KiB | Viewed 2828 times ]
Granicerilor 1.jpg
Granicerilor 1.jpg [ 64.44 KiB | Viewed 2828 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 May 2014 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Quote:
Proiectul liniei de troleibuz din cartierul Vasile Alecsandri, finalizat in proportie de 75%

Incepand din luna septembrie, baimarenii din Cartierul Vasile Alecsandri vor putea circula cu troleibuzul. Verificarile facute in teren astazi, 28 mai, au relevat ca proiectul privind imbunatatirea transportului public urban, prin extinderea retelei de troleibuz si a infrastructurii aferente in cartierul Vasile Alecsandri, este gata in proportie de 75%. Primele probe ar urma sa fie facute in luna august.

Reteaua de contact pentru troleibuze va avea o lungime de aproximativ 5,1 kilometri, cale dubla de rulare, pe urmatorul traseu: intersectia bulevardelor Traian si Republicii, bulevardul Republicii, bulevardul Unirii, strada Jandarmeriei, strada Granicerilor, strada Mihai Eminescu si Piata Izvoare. Potrivit managerului de proiect, Radu Bolchis, linia de contact este deja finalizata si mai trebuie facute doar legaturile cu linia existenta.

„Din punct de vedere al realizarii fizice a acestui proiect suntem la un stadiu de aproximativ 70-75%. Statia de subredresare a fost echipata si dotata corespunzator si trebuie doar conectata la posturile de transformare pentru asigurarea energiei electrice. Urmeaza ca in maximum o luna, o luna si jumatate, sa facem probele tehnologice ale acestei linii de contact si estimam ca, in functie si de anumite achizitii ce mai trebuie facute in cadrul proiectului, ca vom finaliza complet acest proiect in luna septembrie a acestui an”, a declarat Radu Bolchis.

Valoarea totala a proiectului, finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, este de aproape 18 milioane de lei.

http://www.emaramures.ro/Video-Maramure ... tie-de-75-


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Aug 2014 20:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
VESTE BUNA – Troleibuzele din cartierul Vasile Alecsandri din Baia Mare vor circula incepand din 23 august. Tehnicienii de la statia de redresare au inceput de astazi probele

Troleibuzele din cartierul Vasile Alecsandri vor circula incepand din 23 august. Tehnicienii de la statia de redresare au inceput inca de astazi, 12 august, probele tehnologice si functionale ale intregului sistem, probe care vor continua pe tot parcursul saptamanii, urmand ca primul troleibuz sa intre pe traseu vineri, 15 august, atunci cand va fi testata functionalitatea noii retele.

In perioada 11-16 august se vor efectua toate reglajele echipamentelor, instruirea personalului care va deservi statia de redresare si va fi testata reteaua de contact, retea care are traseul incepand de la bulevardul Republicii si pana la Piata Izvoare.

“Facem probele tehnologice si functionale, in sensul ca se fac parametrizarile la releele digitale pentru comanda si controlul retelei de curent continuu. Aceasta este finalizata, urmand ca astazi, maine si poimaine sa facem probele pe curent slab si incepand de joi probele pe curenti tari, in sensul ca vom alimenta si transformatoarele de putere, redresoarele si celulele de plecare bara pozitiva/bara negativa care alimenteaza cofretii exteriori statiei de redresare, iar vineri vom incerca sa trecem primul troleibuz pe noua retea si sa vedem functionalitatea ei, facand probe si simulari cu 1,2, 3 si pana la 4 troleibuze pe tronson, in vederea parametrizarii corecte a releelor”, a declarat Sanda Cirtiu, reprezentanta constructorului.

Reteaua de contact pentru troleibuze va avea o lungime de aproximativ 5,1 kilometri, cale dubla de rulare, pe urmatorul traseu: intersectia bulevardelor Traian si Republicii, bulevardul Republicii, bulevardul Unirii, strada Jandarmeriei, strada Granicerilor, strada Mihai Eminescu si Piata Izvoare. Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare, a declarat ca primele troleibuze vor circula oficial pe noul traseu in data de 23 august.

“In scurt timp aceasta noua linie de troleibuz va functiona, acest proiect de extindere se va finaliza, iar dorinta mea este ca dupa toate probele, in 23 august sa dam drumul troleibuzelor, nu doar de proba, ci intr-un mod final, in retelele societatii Urbis”, a declarat primarul baimarean.

Chiar daca din punct de vedere financiar si fizic proiectul nu este finalizat inca decat in proportie de 85%, ultimele lucrari ce trebuie executate nu vor incurca pornirea efectiva a retelei de contact si nici nu vor amana inaugurarea acestei noi linii de troleibuze.

“In acest moment proiectul, din punct de vedere fizic si financiar este de finalizat in proportie de 85%. Avem cateva lucrari suplimentare care probabil vor amana putin finalizarea proiectului in sine, nu neaparat a aspectelor tehnice. Proiectul trebuia sa fie finalizat in 29 august, l-am mai prelungit cu 5 luni, tocmai pentru a putea incheia si aceste lucrari suplimentare, dar troleibuzele si linia de contact vor functiona dupa aceste probe. Practic, scopul proiectului il vom indeplini mai devreme”, a declarat Radu Bolchis, managerul de proiect.

Proiectul cu finantare europeana “Imbunatatirea transportului public urban prin extinderea retelei de troleibuz si a infrastructurii aferente in Baia Mare – cartierul Vasile Alecsandri” are o valoare totala de aproape 18 milioane de lei.


https://www.emaramures.ro/Stiri/102715/ ... ele-VIDEO-


Attachments:
troleu2.jpg
troleu2.jpg [ 24.73 KiB | Viewed 2702 times ]
conf-troleibuz-(3).jpg
conf-troleibuz-(3).jpg [ 41.17 KiB | Viewed 2702 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 08:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Silviu wrote:
VESTE BUNA – Troleibuzele din cartierul Vasile Alecsandri din Baia Mare vor circula incepand din 23 august. Tehnicienii de la statia de redresare au inceput de astazi probele


Stirea si pe adevarul.ro


Attachments:
troleu granicerilor.pdf [65.38 KiB]
Downloaded 78 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Aug 2014 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Reteaua de troleibuze din cartierul Vasile Alecsandri este functionala. Primele troleibuze au fost puse in circulatie joi, 14 august, pentru o serie de teste

Troleibuzele din cartierul Vasile Alecsandri vor fi operationale incepand din data de 23 august, mai ales ca testele desfasurate in cursul dupa-amiezii de joi au iesit perfect, neexistand niciun fel de probleme vizavi de reglajele stabilite de specialisti.

“Au dat drumul la patru troleibuze, simultan, pentru a crea sarcina maxima a liniei si a face toate verificarile necesare inainte de a porni oficial linia de troleibuz”, a explicat Radu Bolchis, managerul de proiect.

Primele teste au fost facute cu patru troleibuze pe linie, acestea fiind oprite si pornite in fiecare sector, pentru a monitoriza parametrii releelor.

“Dupa trei zile si trei dupa-amieze complete de reglaje si de ajustari, probele s-au facut rand pe rand pe echipamentele de curent alternativ si curent continuu, iar in aceasta etapa s-au inceput probele pe reteaua de contact. Dupa energizarea statiei si a retelei au inceput sa circule si primele troleibuze. Probele le-am facut in sarcina, cu patru troleibuze, cu opriri pe fiecare tronson si porniri simultane, pentru a vedea curentul maxim simultan absorbit. Reglajele se demonstreaza a fi corecte, iar echipamentul functional”, a declarat Sanda Cirtiu, reprezentanta constructorului.


http://www.emaramures.ro/stiri/102887/P ... -de-teste-

http://www.emaramures.ro/Video-Maramure ... e-de-teste


Attachments:
trolee1.jpg
trolee1.jpg [ 29.6 KiB | Viewed 2653 times ]
trolee3.jpg
trolee3.jpg [ 29.3 KiB | Viewed 2653 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Aug 2014 08:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
INAUGURARE – Baimarenii din cartierul V. Alecsandri pot circula de astazi cu troleibuzele. Primarul Catalin Chereches printre primii calatori din noile mijloace de transport in comun

Baimarenii au "defilat" de 23 august, cu noile troleibuze puse in circulatie pe tronsonul bulevardul Unirii - strada Granicerilor - strada Mihai Eminescu - Piata Izvoare. Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare, alaturi de prefectul Anton Rohian si de consilierii locali, a inaugurat in aceasta dimineata noua linie de troleibuze din cartierul Vasile Alecsandri.

Noua retea are o lungime de aproximativ 5,1 kilometri si cale dubla de rulare, fiind deservita de troleibuze noi, dotate dupa standard europene, cu sisteme de afisaj si avertizare sonora. Primarul Catalin Chereches a declarat ca sistemul de transport in comun din municipiul Baia Mare a facut un pas inainte odata cu inaugurarea acestei noi linii, numarul 54, un pas care inseamna nu doar mai mult confort pentru baimareni, ci si cheltuieli mult mai mici pentru compania Urbis.

"Este o investitie importanta, pe fonduri europene, o investitie care genereaza confort pentru cetateni si, bineinteles, completeaza sistemul de transport in comun pentru municipiul Baia Mare. Am dat importanta sistemului de transport public din Baia Mare incepand cu achizitia autobuzelor, astazi punem aceasta linie de troleibuz in functiune, cu troleibuzele noi si va urma un nou proiect, care tine de prelungirea liniilor de troleibuz spre Recea, Tautii Magheraus si Grosi. Pas cu pas cred ca sistemul de transport in comun din municipiul Baia Mare va fi un exemplu pentru toate municipiile din tara, mai mult decat atat, raportandu-ne la costuri, fata de anul 2012 cand nu aveam autobuze noi si nici troleibuze, cheltuielile au scazut cu aproape 400.000 euro intr-un an. Asadar ne raportam si la costuri, dar ne raportam si la confortul pe care il oferim cetatenilor", a declarant Catalin Chereches.

Edilul baimarean a precizat ca urmatorul proiect va viza extinderea retelor de troleibuz spre zona metropolitana, respectiv spre Recea, Tautii Magheraus si Grosi, in paralel urmand sa fie regandite si rutele tuturor mijloacelor de transport public, in asa fel incat sa fie acoperita o arie cat mai mare a orasului, dar si a zonelor limitrofe.

"O singura chestiune mai ramane de facut, una foarte importanta, legata de rutele pe care le avem in municipiul Baia Mare si in zona metropolitana. Cred ca in urmatoarea perioada va trebui sa facem un nou sistem, un nou plan de transport in comun, astfel incat sa satisfacem toate nevoile pe care le au cetatenii si sa atingem o arie cat mai larga de acoperire a zonei metropolitane, dar in special a municipiului Baia Mare. Sa nu uitam ca aceasta companie beneficiaza de investitiile pe care le sustine in mare parte municipiul Baia Mare, iar pe langa aceste investitii mai avem aportul financiar din fonduri europene si avem subventiile pe care le dam persoanelor cu dizabilitati, pensionarilor si tinerilor. Cred insa ca transportul in comun nu trebuie sa fie o chestiune doar pentru cei care au venituri scazute, ci trebuie sa fie o chestiune comoda si practica pentru toti cetatenii municipiului Baia Mare", a adaugat Catalin Chereches.

Proiectul cu finantare europeana “Imbunatatirea transportului public urban prin extinderea retelei de troleibuz si a infrastructurii aferente in Baia Mare - cartierul Vasile Alecsandri” are o valoare totala de aproape 18 milioane de lei.


https://www.emaramures.ro/Stiri/Tipares ... sID=103255


Attachments:
inaugurare-linie-noua.jpg
inaugurare-linie-noua.jpg [ 56.28 KiB | Viewed 2609 times ]
inaugurare-linie-noua2.jpg
inaugurare-linie-noua2.jpg [ 51.5 KiB | Viewed 2609 times ]
inaugurare-linie-noua1.jpg
inaugurare-linie-noua1.jpg [ 45.81 KiB | Viewed 2609 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 May 2015 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Care sunt acele lucrari suplimentare?

Lucrari suplimentare în cadrul proiectului „Îmbunatatirea transportului public urban prin extinderea retelei de troleibuz si a infrastructurii aferente în Municipiul Baia Mare – Cartier Vasile Alecsandri”

Data licitatiei: 18.05.2015
ID: 1203066
Data publicarii: 06.05.2015
Tip anunt: Achizitii
Cod CPV: 45231400-9 - Lucrări de construcţii de linii electrice


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 05 Mar 2017 09:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Quote:
Priorităţi în 2017: linie de troleibuz în Cartierul Săsar

„În ceea ce priveşte Axa 4.1, unde avem suma de 29 de milioane de lei, ne gândim să prioritizăm proiectele. Astfel, vrem să facem extinderea reţelei de troleibuze în Cartierul Săsar şi să achiziţionăm un număr de zece troleibuze. De asemenea, este vorba despre reabilitarea şi modernizarea străzilor din cartierele Firiza şi Ferneziu, dar şi de implementarea sistemului de ticketing.

Un alt deziderat pentru care solicitarea este maximă îl reprezintă amenajarea reţelei integrale de piste pentru biciclete. Nu în ultimul rând, avem în vedere reabilitarea şi modernizarea Pieţei Libertăţii şi a Pieţei Păcii, cu străzile adiacente, Crişan, 1 Mai etc.”, a spus Rob Marinel, viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Baia Mare.


http://www.graiul.ro/2017/03/04/priorit ... rul-sasar/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Apr 2017 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44752
Quote:
S-a reiterat ideea necesităţii unui operator regional, pentru a se atrage fonduri pe partea de transport.

Printre investiţiile dorite se numără şi prelungirea reţelei de troleibuz în cartierele Griviţei, Valea Roşie, Săsar şi Decebal, către zona comercială, achiziţionarea a zece troleibuze noi, sistemul de e-ticketing, dar şi modernizarea staţiilor de autobuz, prin amplasarea de monitorare de informare. Asta la nivelul municipiului. Iar la nivelul Zonei Metropolitane, s-a vorbit despre achiziţia de troleibuze electrice, dar şi despre prelungirea reţelei de troleibuz către Recea şi Tăuţii Măgherăuş.


http://www.infomm.ro/ro/detalii/baia-ma ... t-majorate


Attachments:
lista investitii initiala 2017 Baia Mare.pdf [370.45 KiB]
Downloaded 36 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group