TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 14:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 18 Feb 2013 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
TROLEIBUZUL, VACĂ TARE BUNĂ DE MULS

Societatea de transport, subordonată Consiliului Judetean, a încheiat contracte mai mult decît dubioase • o firmă din Farcasa a cîstigat 9.600 de euro/an pentru că a avut grijă de site-ul institutiei • nici contractul cu Oscar Downstream SRL, furnizor de combustibil, nu a fost unul „moral“ • Troleibuzul achizitiona motorină la un pret mai mare decît cel al pietei • după interventia fostului CA, consumul s-a înjumătătit, economia făcută fiind de jumătate de miliard de lei/lunar

Multe dintre contractele parafate de fosta conducere a societătii Troleibuzul, firmă ce se află în subordinea Consiliului Judetean Neamt, pot fi considerate cel putin imorale, dacă nu cumva se află la limita legalitătii. Gabriel Farcas, fostul vicepresedinte al CJ Neamt, a prezentat recent o serie de nereguli ce au fost descoperite în activitatea societătii Troleibuzul. Au fost amintite contracte încheiate cu un cabinet de avocatură, cu care firma a pierdut toate procesele; contracte de asigurări încheiate, la valori de peste 3 ori mai mari; contracte cu firme de pază, care nu-si justificau obiectul, contracte de monitorizare GPS, încheiate în defavoarea societătii Troleibuzul; prime acordate conducerii si membrilor din conducere. Lucrurile nu au stat deloc mai bine nici în cazul unui contract de asistentă contabilitate, inclusiv programul de contabilitate, pentru care se asigura asistentă contra cost, în conditiile în care societatea are compartiment contabil. S-a mai constatat că s-au achitat sume importante pentru lucrări neexecutate. În acest sens, s-a făcut referire la o lucrare de hidroizolatii în valoare de 500.000 lei. „În 7 luni am anulat contractele neperformante, am reabilitat clădirea de birouri, societatea oferă acum birouri spre închiriere. S-a modernizat si s-a deschis către public vulcanizarea si service-ul societătii. În momentul de fată societatea are 350.000 lei în cont în vederea achizitionării de autobuze pentru efectuarea traseelor alocate suplimentar prin hotărîre de Consiliu Judetean. Preconizăm că la sfîrsitul anului 2013 la bugetul Consiliului Judetean să fie făcută o economie de 2.000.000 lei“, declara Gabriel Farcas.

Oscar Downstream SRL, contract super avantajos

În momentul în care s-a schimbat echipa de la CJ, respectiv vara anului 2012, societatea Troleibuzul consuma lunar 14 tone de motorină, achizitionată la un pret mai mare decît pretul pietei, iar după interventia noi conduceri s-a ajuns la un consum de 7 tone de motorină, la un pret mai mic decît pretul pietei. Prin această decizie s-a făcut o economie de aproximativ de 50.000 lei/lună. Curiozitatea ne-a împins să aflăm cine a furnizat motorină firmei Troleibuzul la preturi mai mari decît cel de pe piată. Si am aflat. Este vorba de societatea Oscar Downstream SRL, din Măgurele-Ilfov, unde director general este Alin Niculae. Contractul, spun sursele noastre, nu a avut la bază o licitatie, ci o selectie de oferte. Adică un fel de „specialitatea casei“ pentru firma ilfoveană specializată în cîstigarea de contracte fără licitatie cu diverse institutii ale statului. În anul 2007, spun ziaristii din presa centrală, aceste contracte se ridicau la milioane de euro. De exemplu, în 2010, CFR Călători a atribuit firmei Oscar Downstream SRL un contract privind achizitionarea a 20.000 de tone de motorină Euro 5. S-a făcut negociere directă pentru suma de 12 milioane de euro. Afaceri la fel de profitabile au fost încheiate cu Aeroportul Otopeni, dar si regii de transport public din Craiova si Brasov etc. Contractul de furnizare combustibil dintre Troleibuzul si Oscar Downstream a fost încheiat în decembrie 2012. Pe lîngă faptul că cei de la Troleibuzul au acceptat ca cheltuielile de transport, încărcare, descărcare etc, să poate fi modificate periodic. O altă clauză interesantă sună astfel: „Ulterior, pretul produsului se va ajusta săptămînal în fiecare zi de luni pentru comenzile din săptămîna curentă (...)“. Un alt contract cu cîntec a fost semnat de Troleibuzul în ziua de 28 septembrie 2011 cu firma Robifezza SRL din Farcasa, reprezentată de directorul general Robert Daniel Dăscălescu. Obiectul contractului l-a constituit administrarea site-ului institutiei care avea la vremea respectivă o singură pagină. La articolul 3 se arată: „Pretul convenit pentru serviciile prestate si care urmează a fi plătit de către beneficiar, este de 800 euro pe lună la care se adaugă TVA echivalent în lei, pe toată durata contractului. Valoarea totală a contractului este de 800X12luni=9.600 euro“. Adică, peste 400 de milioane de lei vechi pentru administrarea unui site. Un contract care l-ar face invidios pînă si pe cel mai bun specialist IT din tară.


http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?edi ... icol=35402


Attachments:
Troleibuzul.jpg
Troleibuzul.jpg [ 6.85 KiB | Viewed 27308 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 10:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Se doreste achizitionarea a 5 troleibuze second-hand. Probabil Renault-urile ramase la firma d-lui Braune.

Quote:
Consiliul de Administratie al SC Troleibuzul SA, cu sediul in Dumbrava Rosie, str. Stramutati nr. 21 bis, jud. Neamt, cod unic de inregistrare RO 7613398, nr. de inregistrare de la ORC J27/691/1995, in baza prevederilor Legii 31/1990 cu completarile si modificarile ulterioare si prevederilor actului constitutiv al societatii convoaca Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor pe data de 18.04.2013, ora 16.00 la sediul societatii din Dumbrava Rosie, str. Stramutati, nr. 21 bis, jud. Neamt, in sala de sedinte din pavilionul administrativ cu urmatoarea ordine de zi:
1. Aprobarea situatiilor financiare anuale (Bilant contabil si anexe) pentru anul 2012
2. Aprobarea Contului de profit si pierdere pentru anul 2012
3. Aprobarea Raportului cenzorilor pentru anul 2012
4. Aprobarea Raportului anual al Consiliului de Administratie privind activitatea pe anul 2012
5. Aprobarea indicatorilor de performanta realizati pe anul 2012 pe baza de bilant
6. Aprobarea anularii hotararilor nr. 1, 2, 3 si 4 din data de 25.03.2013
7. Aprobarea achizitionarii unui autobuz tip autocar second hand in sistem leasing
8. Aprobarea achizitionarii a 5 troleibuze second hand
9. Aprobarea contractarii unui credit pentru descoperire de cont in valoare de 150.000 lei pe o perioada de 12 luni
10. Aprobarea casarii mijloacelor fixe conform Referat nr. 1259/27.03.2013
11. Diverse

http://www.ziarpiatraneamt.ro/sedinta-l ... ora-16-00/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Jul 2013 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Micii artisti nemteni si...troleibuzul. SC Troleibuzul SA.

Quote:
Firma “Troleibuzul” SA din Piatra Neamt contribuie la buna desfasurare a unui proiect cultural-educativ – Mici artisti nemteni – prin asigurarea transportului in mod gratuit pentru copiii care vin in Piatra Neamt din comuna Dumbrava Rosie.

O parte din copiii din aceasta localitate provin din familii cu o situatie materiala precara, motiv pentru care contributia “Troleibuz-ului” este una binevenita, chiar salutara. Proiectul se desfasoara in Piatra Neamt si nu dispune de nicio finantare, cheltuielile necesare fiind suportate chiar de voluntarii din echipa Asociatiei “Future”, care au initiat acest proiect. Proiectul insa se bucura de o mare participare din partea copiilor, unii dintre ei foarte talentati, chiar premianti la multiple festivaluri si concursuri de muzica din Romania. Proiectul a adunat aproximativ 60 de copii, majoritatea din zona rurala, care beneficiaza in mod gratuit de lectii de chitara, canto si teatru. Mentionam ca o contributie asemanatoare cu cea de la “Troleibuzul” o au si cei de la firma “Megatravel”, care asigura transportul pentru copiii din comuna Stefan cel Mare, Podoleni si a unui voluntar din Bacau.

Copiii din cadrul proiectului au gasit de cuviinta sa multumeasca firmei “Troleibuzul” intr-un mod inedit, formand cuvintele “Multumesc Troleul” din corpurile lor.

http://propiatra.ro/multumesc-troleul


http://scoaladevara.propiatra.ro/mici-artisti-nemteni


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Sep 2013 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Record de fărădelegi în „Dosarul Troleibuzul“

Neregulile descoperite de auditorii CJ la societatea Troleibuzul fac obiectul a două dosare penale • unul a fost declinat la Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, deoarece a fost identificat un conflict de interese • cel de-al doilea este în lucru la Serviciul de Investigare a Fraudelor Economice Neamt • printre altele, se fac cercetări sub aspectul comiterii infractiunilor de delapidare si evaziune fiscală

Problemele de la societatea Troleibuzul, firmă aflată în portofoliul Consiliului Judetean, par a fi mai mult decît complicate si fac, cel putin deocamdată, obiectul a două dosare penale. Unul dintre acestea a fost înregistrat pe 26 aprilie, iar cîteva săptămîni mai tîrziu a fost declinat la Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, întrucît existau suspiciuni cu privire la un conflict de interese. Cel de-al doilea a fost înregistrat pe 28 martie si are la bază raportul de audit comandat de Consiliul Judetean.

Conform precizărilor făcute de subinspectorul Bogdan Ghebaur, purtătorul de cuvînt al IPJ Neamt, volumul de muncă este destul de mare. Deocamdată nu s-a dispus începerea urmăririi penale împotriva niciunei persoane, însă sînt vizate mai multe infractiuni. Cercetările se fac sub aspectul comiterii infractiunilor de evaziune fiscală, utilizare cu rea credintă a bunurilor si creditului societătii, delapidare, abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată si fals în înscrisuri sub semnătură privată. Politistii vor încerca să elucideze mai multe aspecte care au iesit la iveală în urma auditului, respectiv asigurări, investitii, achizitii etc. De o atentie deosebită va beneficia contractul încheiat la începutul anului 2012 cu privire la achizitionarea a 32 de sisteme GPS pentru care Troleibuzul a plătit 58.772 lei, un pret se pare nejustificat. Controlul auditorilor a scos la iveală faptul că la cele 12 autobuze nu au fost montate cele 12 sonde de carburant, care erau anexe la sistemul GPS. Sondele măsoară motorina din rezervor si astfel ar fi putut exista un control privind consumul celor 12 autobuze. Cu aceeasi societate, Troleibuzul a încheiat un alt contract pentru urmărirea functionării acestor sisteme. S-a convenit ca pentru monitorizarea fiecărui modul, Troleibuzul să achite firmei de pază 15 euro/lună fără TVA, adică 480 euro/lună fără TVA pentru cele 32 de sisteme.

Reabilitarea unor constructii aflate în proprietatea Troleibuzul, dar si contractele de asigurare încheiate pentru mijloacele de transport, vor face si ele obiectul anchetei penale. Acelasi lucru se poate spune de o altă afacere care frizează orice limită. Este vorba de un alt contract încheiat cu o firmă din Farcasa, care a încropit un site pentru Troleibuzul. Afacerea a costat undeva în jurul sumei de 10.000 de euro. Pe lîngă acest efort financiar, Troleibuzul a mai suportat, lunar, costuri pentru întretinerea site-ului. 800 de euro/lună pentru aceste servicii este considerată o sumă de-a dreptul nesimtită.


http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?edi ... icol=36994


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Oct 2013 11:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Campioni Let's Do It, Romania! societatea Troleibuzul care face ecologie nu vorbeste despre ea

Cu ocazia campaniei Let's Do It, Romania! foarte multi nemteni au iesit la facut curatenie, dar daca este sa analizam corect ca procent de oameni ce fac parte dintr-o echipa si au iesit la facut curat, de departe se detaseaza echipa de la Troleibuzul care cu mic cu mare au iesit la facut curat si vreau sa va spun ca in zece minute deja umplusera vreo zece saci de gunoaie si ajunsesera deja de la sediul lor la strada principala.

Echipati, ordonati, organizati, oamenii din echipa Troleibuzul, singura firma de transport ecologic din Neamt, au dat o lectie despre cum se munceste eficient si fara multa trancaneala.

http://www.ziarpiatraneamt.ro/campioni- ... despre-ea/




Attachments:
troleibuzul-neamt-15.jpg
troleibuzul-neamt-15.jpg [ 201.55 KiB | Viewed 26750 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2013 14:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Raport de activitate, anul 2012.


Attachments:
raport-pe-anul-2012.pdf [757.31 KiB]
Downloaded 337 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Fără niciun vot împotrivă, joi, 12 februarie, consilierii județeni au votat bugetul județului pe 2015, însumând aproximativ 270.000.000 de lei, banii fiind împărțiți pe capitole distincte. Astfel, din totalul veniturilor programate pe acest an, pentru finanțarea secțiunii de funcționare au fost prevăzute peste 200.000.000 de lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare 63.564.000 de lei.

Consilierul județean Neculai Pușcașu, a adus în atenția legislativului societatea Troleibuzul, care are nevoie de o reîmprospătare a parcului auto. „Ceea ce există la ora actuală se cunoaște, s-au cumpărat pe parcursul anilor, troleibuze tot de la second hand. În planul de investiții al societății există anumite propuneri pe această linie. Înțeleg situația grea în care se află județul, în sensul că sumele sunt foarte mici, însă dacă există posibilitatea pe parcursul anului, v-aș ruga să ne gândim la o anumită sumă, rezervă, pentru că este societatea etalon a Consiliului Județean. De asemenea, sunt acele programe cuprinse în planul de investiții privind prelungirea rețelei spre Roznov, Gârcina, Mănăstirea Bistrița. Vă rog, să avem în atenție și acest aspect”, a spus Neculai Pușcașu.

Legat de buget, Constantin Iacoban, președintele CJ Neamț, a precizat că trebuie să se găsească pentru fiecare sector de activitate, posibilități de finanțare la limita dintre eficiență și stimulare a activității și, dacă se poate, să se surprindă și perspectiva. Referitor la societatea Troleibuzul, președintele a spus: „am prins în buget 160.000 de lei pe extinderea rețelei. Reușim să ne plătim și ultima rată de leasing. Am recomandat, la suma care a fost atribuită să se gândească ca din mijloace proprii, eventual printr-un credit, să-și asigure reînnoirea parcului. Nu ne este indiferent”, a spus șeful CJ Neamț. Acesta a subliniat că în buget au fost prevăzute aproximativ 2 milioane de lei pentru studii de fezabilitate pentru proiecte cu fonduri europene. „În aceeași timp, s-au alocat sume pentru investiții la nivel de județ. Dacă va fi cazul, unele vor putea fi mutate”, a adăugat Iacoban.


evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 15:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Raport de activitate, anul 2013.


Attachments:
raport 2013.pdf [876.52 KiB]
Downloaded 316 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Apr 2015 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Cativa membri ai ‎British Trolleybus Society in vizita la SC Troleibuzul SA Piatra Neamt.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Aug 2015 13:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Se aproba trecerea in conservare a unui numar de 32 sisteme de monitorizare GPS.


Foarte rau! Bani multi, aruncati!


Attachments:
Hotarari-3.07.2015.pdf [82.7 KiB]
Downloaded 234 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2015 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
SC Troleibuzul SA a devenit operator regional.


Attachments:
Hotararare-AGA-21.08.2015.pdf [517.61 KiB]
Downloaded 209 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2015 06:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Plan de administrare Troleibuzul SA.


Attachments:
Plan-de-administrare.pdf [3.29 MiB]
Downloaded 234 times
Plan-de-administrare-2017.pdf [6.83 MiB]
Downloaded 195 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Mar 2016 20:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Societatea „Troleibuzul“, al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Neamț, se mândrește cu o realizare importantă, reușind să aducă în curtea proprie patru autobuze de capacitate mică, de câte 22 de locuri, Karsan Jest, cu motor Iveco, Euro 5, și patru de capacitate medie, de 55 de locuri, Isuzu Novociti, cu motor Isuzu, Euro 6. Investiția se datorează legislativului județean, care a acceptat să aloce fonduri prin majorarea de capital a societății aflate în subordine, astfel încât să poată fi onorat contractul de leasing, cu o durată de cinci ani și o valoare de 1,3 milioane de euro.

„Teoretic, cu aceste mijloace de transport vom opera în viitorul program de transport public de călători, care va intra în vigoare probabil din luna septembrie a acestui an, dar practic, nu este exclus să le scoatem pe trasee după ce vom finaliza toate formalitățile privind recepția finală și clasificarea lor. S-ar putea să le introducem pe trasee, în sensul în care dorim să facem o reparație capitală a mijloacelor de transport din dotarea actuală. În prezent funcționează 16 autobuze și 25 de troleibuze. Din punctul nostru de vedere, cele opt autobuze noi reprezintă cea mai mare realizare din ultimii ani și datorită sprijinului Consiliului Județean am reușit să depășim prima etapă în lungul parcurs pentru a activa ca operator regional“, a declarat Nadia Năstase, directorul SC „Troleibuzul“ SA.

Reprezentanții acestei societăți apreciază colaborarea avută cu Consiliul Județean, care a acceptat solicitarea privind achiziționarea de mijloace de transport în sistem leasing, prin majorarea de capital.

„Ambele loturi de autobuze sunt dotate cu platforme care asigură accesul persoanelor cu dizabilități și au și locuri speciale pentru astfel de călători. De asemenea, fiecare autobuz are panou de informare călători și sistem audio de informare, aceste aspecte aducându-ne foarte aproape de modelul de transport european“, a precizat directorul economic Adriean Chirilă.

Emilia Arcan, președintele Consiliului Județean Neamț, a declarat că pe lîngă efortul depus de către cei din conducerea societății trebuie apreciat și cel al membrilor AGA și CA, care au identificat soluția cea mai potrivită și au susținut echipa managerială, pentru realizarea acestui plan.

„Întindem o mână de câte ori ne este cerut ajutorul, iar societatea «Troleibuzul» avea nevoie de acest sprijin, pentru că prin activitatea sa se adresează cetățenilor și ne interesează să le fie lor bine, plus că se impunea alinierea parcului auto la cele din UE. Mă bucur că a fost făcut un pas important în privința dotărilor și că se va asigura confortul celor care vor apela la serviciile asigurate cu mijloacele de transport ale societății. Rămâne și pe viitor preocuparea de a se face noi astfel de achiziții “, a declarat președintele Emilia Arcan.

Scopul vizat de către conducerea „Troleibuzul“ este ca în viitorii ani să prea cât mai multe, dacă nu toate traseele de pe aria ADI Urbtans și să continue achiziția de mijloace de transport, inclusiv troleibuze.


http://newsallert.ro/opt-autobuze-noi-a ... l-cj-neamt


Attachments:
autobuze1-701x526.jpg
autobuze1-701x526.jpg [ 68.46 KiB | Viewed 23724 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jun 2017 16:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Studiu de oportunitate in vederea delegarii serviciului de transport public.


Attachments:
fisier_anexa1.doc [228 KiB]
Downloaded 276 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Jul 2018 11:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Quote:
Consiliul Judeţean Neamţ.
HOTĂRÂRE privind aprobarea participării în cadrul proiectului „Achiziție de mijloace de transport public- autobuze electrice” (nr. 168).


http://www.cjneamt.ro/informatiicetaten ... 68&an=2018

In sedinta din 24 iulie s-a propus modificarea HCJ 168 din 19 iulie 2018!! A rezultat HCJ 172...
http://www.cjneamt.ro/informatiicetaten ... 72&an=2018


Attachments:
fisier_anexanr.1laHCJ168.PDF [3.34 MiB]
Downloaded 302 times
fisier_anexanr.2laHCJ168.pdf [377.69 KiB]
Downloaded 200 times
fisier_anexanr.3laHCJ168.pdf [69.46 KiB]
Downloaded 194 times
Proiecte de hotarari - sedinta extraordinara din 24 iulie 2018.pdf [6.52 MiB]
Downloaded 221 times
fisier_anexanr.1laHCJ172.pdf [1.11 MiB]
Downloaded 204 times
fisier_anexanr.2laHCJ172.pdf [1.74 MiB]
Downloaded 220 times
fisier_anexanr.3laHCJ172.pdf [69.78 KiB]
Downloaded 196 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 May 2019 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Stirea a disparut de pe insipidul site al Troleibuzul SA... A se remarca analfabetismul celui ce a redactat "stirea" scriind "Mai" in loc de "mai" si autobuze "dizlocate" :shock: :twisted:

Ce spune deputatul Iuian Bulai: https://www.facebook.com/80429940302404 ... 6083679025


Attachments:
60179932_2164400287013938_8729784250485702656_n.jpg
60179932_2164400287013938_8729784250485702656_n.jpg [ 44.08 KiB | Viewed 10223 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 May 2019 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Directorul SC Troleibuzul (sic!) SA, Nadia Nastase, a avut precizari: https://zch.ro/autobuzele-de-la-troleib ... t-2-nu-10/

Nadia Nastase wrote:
...după care am așteptat să văd care va fi reacția.

Ce sa vezi, doamna ce a distrus (probabil ca asta i s-a cerut) societatea subordonata Consiliului Judetean Neamt, face si pe psihologul! :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Sep 2019 06:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Neispravitii, isi paseaza unii altora raspunderea!

In cazul Troleibuzul, de la CJ Neamt se dadeau lunar 800.000 de lei (8 miliarde de lei vechi) care reprezentau diferenta dintre veniturile si cheltuielile societatii. Cu alte cuvinte, este ca si cum un privat ar primi bani de la stat să îsi acopere pierderile, in loc sa caute solutii de eficientizare a activitatii (reduceri de cheltuieli, disponibilizari, servicii mai bune, etc.).

http://tvmneamt.ro/troleibuzul-sa-este- ... i-dancila/

What? 800.000 lei/luna?? Pentru ce? Pentru harburile chinezesti ce circula extrem de rar???

Primăria municipiului Piatra-Neamț este responsabilă de blocajul în care va ajunge transportul public de călători pe raza municipiului capitală de județ și în toate comunele limitrofe, reunite în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară URBTRANS, pe raza cărora operează mijloacele de transport ale SC Troleibuzul SA.

Ani la rând, Consiliul Județean Neamț a subvenționat transportul public de călători asigurat de societatea Troleibuzul, deși legislația a prevăzut dintotdeauna că aceste subvenții trebuie susținute de către autoritățile publice locale și doar în mod excepțional de către cele județene.

În iunie 2019 s-au pus în aplicare prevederile OUG 51/2019, realizându-se alinierea legislației românești la cea din UE, conform Regulamentului european nr. 1370/2007. Prin urmare, Consiliul Județean Neamț nu mai are cadru legal în baza căruia să suporte subvențiile către SC Troleibuzul SA, aceste cheltuieli fiind acum în sarcina autorităților locale.

„Am convocat la Consiliul Județean numeroase întâlniri pe acest subiect, pentru că am vrut să conștientizeze primarii că au obligația de a asigura subvențiile și de a le explica faptul că treaba este extrem de serioasă și nu se mai pot asigura fonduri de la Consiliul Județean, așa cum s-a practicat ani la rând. Ei vor păstrarea acestui transport public în comun pe raza unităților administrativ-teritoriale pe care le conduc, dar fără a investi vreun leu în susținerea lui. Consiliul Județean nu mai are cadru legal să asigure acești bani, care reprezintă diferența dintre costul real al serviciilor și ceea ce plătea, de fapt, călătorul. Din cauza nepăsării primarilor, s-a ajuns în situația extrem de gravă în care societatea Troleibuzul nu ar mai putea să își desfășoare activitatea. Principalul vinovat de această situație este Primăria Piatra Neamț, având în vedere că 80% dintre călătorii de la SC Troleibuzul au domiciliul pe raza municipiului. Sper ca în al doisprezecelea ceas, primarul de Piatra Neamț să conștientizeze că unde-i lege nu-i tocmeală și să găsească banii necesari de subvenții! Bine ar fi să mai renunțe la tot felul de asocieri pe proiecte lipsite de interes, dar consumatoare de bani publici, pentru că altfel va fi responsabilul moral de falimentul acestei societăți, dispariția unor locuri de muncă și de toate suferințele celor care au nevoie de transportul în comun. Desigur, la fel de responsabili sunt și primarii comunelor din ADI URBTRANS, dar având în vedere că sunt mai puțini călători din zonele lor în mașinile de la Troleibuzul, obligațiile financiare sunt mai mici. Fac acest apel având în vedere că de pe 28 iunie această societate nu a mai încasat subvenții și fiecare zi trecută înseamnă un pas către dezastrul financiar al unității“, a declarat Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț.


https://www.ziarpiatraneamt.ro/nepasare ... blic-local


Attachments:
troleu.jpg
troleu.jpg [ 101.32 KiB | Viewed 9296 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Sep 2019 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Cautand informatiile greu accesibile despre SC Troleibuzul SA am gasit Hotararea CJ Neamt nr. 175/2019. Te crucesti vazand costurile de operare IMENSE!!!

Asadar, vine o hodoroaga chinezeasca, scotand fumul gros traditional si transporta 5 calatori pe o distanta de 4 km. Presupunem ca toti calatorii au bilet (2,5 lei calatoria) deci ar exista venit din exploatare de 12,5 lei! Infama societate comerciala Troleibuzul SA ar avea costul de operare aprobat de CJ-ul otravit cu arsenic politic de 24,8568 lei!!! :evil: E INACCEPTABIL! Asadar, solutia corecta, economica e scoaterea la licitatie a traseelor de autobuz, microbuz si troleibuz si desfiintarea societatii dusa la faliment de directoarea Nadia!

Quote:
...modificarea prin act adițional a Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local prin concesiune nr.8/3918/2016, încheiat cu Societatea Comercială TROLEIBUZUL S.A., prin care să se aprobe pentru anul 2019, un cost de operare de 6,2142 lei/km la autobuze și de 10,5368 lei/km la troleibuze, precum și un profit rezonabil de 5,51%.


https://cjneamt.ro/ro/2019/07/29/hotrrea-175-din-2019/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Oct 2019 21:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Neispravitii pun cruce troleibuzului nemtean!


Attachments:
Screenshot_20191003-210518.png
Screenshot_20191003-210518.png [ 149.36 KiB | Viewed 9136 times ]
Screenshot_20191003-210918.png
Screenshot_20191003-210918.png [ 131.69 KiB | Viewed 9136 times ]
Screenshot_20191003-210932.png
Screenshot_20191003-210932.png [ 493.24 KiB | Viewed 9136 times ]
Screenshot_20191003-211022.png
Screenshot_20191003-211022.png [ 153.12 KiB | Viewed 9136 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Oct 2019 14:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Anunt nou de la SC Troleibuzul SA. Chinezariile si turcismele vor circula din nou, nu si troleibuzele.


Attachments:
Screenshot_20191004-142040.png
Screenshot_20191004-142040.png [ 167.01 KiB | Viewed 9121 times ]
program-autobuze-1.pdf [5.54 MiB]
Downloaded 141 times
Screenshot_20191004-144133.png
Screenshot_20191004-144133.png [ 147.81 KiB | Viewed 9116 times ]
Screenshot_20191004-144142.png
Screenshot_20191004-144142.png [ 317.22 KiB | Viewed 9116 times ]
Screenshot_20191004-144058.png
Screenshot_20191004-144058.png [ 228.39 KiB | Viewed 9116 times ]
Screenshot_20191005-140236.png
Screenshot_20191005-140236.png [ 189.25 KiB | Viewed 9095 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Oct 2019 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Doua lucruri pe care nu le inteleg:

1-De ce se mai numesc "SC Troleibuzul" daca nu opereaza troleibuze. Pare a fi reclama falsa acum!

2-De ce au pus atata efort in De Simoanele de la RATC? Doar ca se le retraga acum?

De fapt, stiu care e raspunsul, si se pare ca e vorba de razbunare, legat de scandalul cu furturi interne.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Oct 2019 09:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
A se remarca solutia primarului Chitic, care a tacut chitic pana acum: dubele privatilor! Nici penelistul asta de 2 bani nu doreste sa asigure pietrenilor un transport ecologic si confortabil, cu troleibuze.

Troleibuzul SA are o singura sansa sa evite falimentul: rentabilizarea. Primarii de Piatra Neamt, Gîrcina, Alexandru Cel Bun, Dumbrava Rosie, Savinesti si Roznov, nu vor sub nicio forma sa suporte compensatiile in forma actuala catre Troleibuzul, firma la care CJ Neamt este actionar majoritar, cu peste 97%.

Edilii au luat decizia ieri, intr-o sedinta a Asociatiei ADI Urbtrans, din care fac parte si cele 6 primarii pe teritoriul carora Troleibuzul are trasee.

Troleibuzul SA a intrat intr-o grava criza financiara dupa ce in luna iunie, Guvernul Dancila a interzis CJ Neamt sa mai plateasca compensatii catre firma pe care o controleaza, plata acestor sume cazand in sarcina primariilor.

Acum, cei de la Troleibuzul ar vrea sa li se plateasca de catre primării subventiile retroactiv, pentru cele peste 3 luni de cand CJ Neamt a incetat platile. Suma totala s-ar ridica la peste 2,6 milioane de lei, adica peste 26 de miliarde de lei vechi. Cei mai multi bani i-ar avea de dat Primaria Piatra- Neamt, aproximativ 15 miliarde de lei vechi. Primaria Alexandru cel Bun ar trebui sa plateasca 273.000 de lei, Gîrcina 203.000 lei, Dumbrava Rosie 380.000 lei, Savinesti 103.000 lei si Roznov 103.000 lei. Pretentiile Troleibuzul au fost respinse ferm de catre toti primarii care au participat ieri la sedinta ADI Urbtrans.

Edilii s-au aratat dispusi sa plateasca compensatiile pentru viitor, insa mult mai putin decat platea pana acum Consiliul Judetean. Troleibuzul incasa in total 800.000 de lei lunar de la CJ Neamt. Primarii spun ca ar putea plati undeva la 30% din aceasta suma. Dragos Chitic a declarat astazi pentru tvmneamt.ro ca Primaria Piatra Neamt ar putea suporta plata a aproximativ 140.000 de lei pe luna, insa in acesti bani sa intre transportul gratuit pentru pensionari si elevi. ”Daca pietrenii tot dau niste bani, macar sa intelegem ceva din ei. Nu accept sub nicio forma sa dam bani degeaba”, a spus primarul Dragos Chitic.

Acum ramane de vazut daca Troleibuzul va accepta varianta propusa de primarii din ADI Urbtrans, dar chiar si asa, acestia nu vor sa faca plati pana ce nu se va face un audit de performanta la Troleibuzul. ”ADI Urbtrans va inainta catre Troleibuzul solicitarea noastra (n.r. a primarilor), de a accepta un audit de performanta, pentru a se identifica solutiile prin care se pot face economii, in asa fel incat sa-si poata desfasura activitatea cu sumele propuse de noi. Sau de ce nu, asteptam o varianta mai buna din partea Troleibuzul. Dar daca nu se va face acest audit, nu va da nimeni niciun ban.”, a mai spus Dragos Chitic. Evident ca aceasta conditie este una cat se poate de intemeiata, dar demersul este unul de durata, iar la situatia financiara in care se afla acum Troleibuzul, orice intarziere poate insemna colapsul operatorului de transport in comun.

Nadia Nastase, directoarea Troleibuzul nu a fost prezenta la sedinta de ieri, insa societatea a transmis catre ADI Urbtrans o solicitare de marire a tarifelor cu 25%, cerere cu care de asemenea, primarii nu au fost de acord.

Reprezentantul CJ Neamt la sedinta ADI Urbtrans de ieri, a fost controversatul personaj, Dan Vasile Constantin, consilier personal al lui Ionel Arsene. Cei prezenti spun ca acesta nu a avut deloc o atitudine concilianta, ba chiar dimpotriva, a incercat sa la impuna primarilor sa plateasca sumele restante catre Troleibuzul. Surse din CJ Neamt, spun ca imediat dupa sedinta, acesta i-a raportat (turnat) lui Arsene ca primarii PSD s-au opus, ulterior, Ion Rotaru, primarul de Alexandru cel Bun fiind chemat de urgenta la Consiliul Judetean pentru a primi mustrari.

Primarul Dragos Chitic a mai precizat ca daca nu se ajunge la niciun acord si daca se mai intampla sa se opreasca activitatea Troleibuzul, are pregatit un program de transport de forta majora, adica va prelungi traseele privatilor cu cele ale Troleibuzul, pentru ca legea îi permite. De altfel, in perioada in care Troleibuzul a avut suspendata activitatea, privatii care au preluat traseele in Piatra Neamt, spun ca au avut incasari peste orice asteptari, de aceea se intreaba cum de Troleibuzul are nevoie si de subventii pentru a merge pe profit.

Ramane acum la latitudinea celor de la Troleibuzul daca vor adopta solutiile impuse de primari, dar daca nu vor intelege ca societatea trebuie sa se rentabilizeze si ca nu pot sa astepte la nesfarsit bani de pomana, deznodamantul nu poate fi decat falimentul. Potrivit unor angajati, adevaratele probleme la Troleibuzul sunt furturile si sifonările de bani în diverse forme, inclusiv ca taxa de protectie catre un site din Piatra Neamt. Desi exista mai multe reclamatii insotite de probe, anchetele bat pasul pe loc.

Potrivit unor surse, conducerea Troleibuzul ar fi inceput demersuri de actionare in instanta a ADI Urbtrans, pentru recuperarea compensatiilor care nu au mai fost platite in cele peste 3 luni din momentul in care CJ Neamt nu a mai putut face plati. Daca Troleibuzul va avea castig de cauza, ADI Urbtrans va trebui sa se indrepte tot in instanta, impotriva celor 6 primarii cu care are contract, pentru ca ADI Urbtrans nu produce nimic, deci nu ar avea de unde sa plateasca. Indiferent de deznodamant, o astfel de situatie nu va aduce nimic bun pentru Troleibuzul pe termen lung, ci doar îi va prelungi boala catre o moarte sigura.

P.S. Intr-un material viitor vom aborda pe larg si situatia de la ADI Urbtrans. Pana atunci, trebuie spus ca Asociatia cu care are contract Troleibuzul, este un fel de capusa care nu administreaza nimic, dar care traieste din banii de redeventa produși de transportatorii privați. De fapt nu traieste Asociatia, ci șleahta de piloși care nu fac nimic, dar incaseaza salarii nesimtite pe spinarea firmelor de transport private. Niciun leu din redeventele platite de transportatori nu ajunge la primarie, toti banii fiind inghititi de oamenii angajati pe baza de cumetrii politice, unii dintre ei fiind intr-o vacanta continua pe bani cazuti efectiv din cer. Revenim.


http://tvmneamt.ro/troleibuzul-are-o-singura-sansa-rentabilizarea-primarii-din-adi-urbtrans-nu-vor-sa-dea-bani-degeaba/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Nov 2020 18:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
SC Troleibuzul a câștigat definitiv astăzi, 13 noiembrie, procesul cu ADI Urbtrans, Curtea de apel Bacău menținând sentința pronunțată în luna februarie de Tribunalul Neamț. La acea vreme instanța a decis: ”Respinge, ca nefondată, excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans. Admite excepţia prematurităţii formulării capătului de cerere având ca obiect obligarea pârâtei la plata sumei de 55838,65 lei, reprezentând compensaţie aferentă perioadei 28-30.06.2019. Respinge capătul de cerere individualizat anterior, ca prematur formulat. Admite acţiunea completată pentru restul capetelor de cerere. Obligă pe pârâta Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să semneze raportul lunar de constatare aferent perioadei 28-30.06.2019. Obligă pe pârâta Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans să plătească reclamantei Troleibuzul SA sumele 930942,80 lei, reprezentând compensaţie aferentă lunii iulie 2019, 907231,20 lei, reprezentând compensaţie aferentă lunii august 2019, 769960,49 lei, reprezentând compensaţie aferentă lunii septembrie 2019, 686209,88 lei, reprezentând compensaţie aferentă lunii octombrie 2019, precum şi penalităţi de întârziere în cuantum 0,01% pe zi de întârziere, începând cu cea de a treizecea zi ulterioară semnării fiecărui proces-verbal de stabilire a compensaţiei, până la achitarea efectivă a debitului principal. Obligă pe pârâta la plata către reclamantă a sumei de 50797,67 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată”.

Astăzi, Curtea de Apel a respins recursul formulat de Urbtrans și a mărit suma care trebuie achitată către Troleibuzul cu 2400 de lei, reprezentând cheltuieli de judecată. Ceea ce este insignifiant față de cele peste 3,3 milioane de lei, plus penalitățile de întârziere.

Acum două săptămâni, Troleibuzul a câștigat, în primă instanță, un proces și cu Primăria Piatra-Neamț, care a fost obligată să plătească societății de transport 1.250.000 lei, plus penalități de întârziere de 0,01 pentru fiecare zi, începând cu cea de a treizecea zi ulterioară semnării fiecărui proces-verbal de stabilire a compensaţiei, până la achitarea efectivă a debitului principal. Și în acest caz, hotărârea definitivă, executorie și previzibilă va fi pronunțată de Curtea de Apel Bacău.


https://mesagerulneamt.ro/2020/11/sentinta-definitiva-urbtrans-obligata-sa-plateasca-un-sac-de-bani-catre-troleibuzul/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group