TRANSPORT PUBLIC

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 27 Jun 2017 11:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 205 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


151


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 151.jpg
Troleibuzul SA 04.13 151.jpg [ 415.29 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


152


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 152.jpg
Troleibuzul SA 04.13 152.jpg [ 496.53 KiB | Viewed 897 times ]
Troleibuzul SA 04.13 152a.jpg
Troleibuzul SA 04.13 152a.jpg [ 427.02 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


154


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 154.jpg
Troleibuzul SA 04.13 154.jpg [ 417.02 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


155


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 155.jpg
Troleibuzul SA 04.13 155.jpg [ 384.07 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


156


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 156.jpg
Troleibuzul SA 04.13 156.jpg [ 440.57 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 14:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Foto: Mattis Schindler, aprilie 2013.


157


Attachments:
Troleibuzul SA 04.13 157.jpg
Troleibuzul SA 04.13 157.jpg [ 481.43 KiB | Viewed 897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 24 Mar 2017 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Incepand cu data de 1 aprilie 2017, troleibuzele SC Troleibuzul SA nu vor mai circula!

Năstase Ana Nadia, demisia!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Mar 2017 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Începând cu data de 1 aprilie, și nu este nicio păcăleală, transportul comun la nivelul municipiului Piatra Neamț va suferi modificări majore. Societatea Troleibuzul a notificat ADI Urbtrans că renunță în totalitate la transportul electric, adică la troleibuze pe care le va înlocui cu autobuze. Situația este generată de lipsa compensațiilor care ar trebui achitate, potrivit noului contract, de către ADI Urbtrans, nu de către Consiliul Județean cum se întâmpla până acum. Evident că la nivelul societății vor avea loc schimbări importante, atât la nivel de personal cât și din punct de vedere al strategiei de viitor, care pare să meargă pe autobuze.

Schimbarea duce și la modificarea de trasee și programe de transport pe care vi le prezentăm în premieră:

Traseul A4: Gara – Chintinici (Roznov) să aibă capăt linie Sarata și să cuprindă și stația Fibrex la orele de vârf.

Traseul A5: Dărmănești – Chintinici (Roznov) să cuprindă și stația Fibrex la orele de vârf.

Traseul Sarata – Ocol după ora 16.55 să aibă capăt de linie Dispecerat Dărmănești circulând până la ora 22.00.

Traseul Sarata – Bazar se transforma în Sarata – Dumbrava Moara.

Traseul Școlile Normale – Bazar se transformă în Școlile Normale – Dumbrava Moara.

Datorită lipsei de călători în zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale propunem suspendarea curselor în aceste zile pe traseele: A1: Gara – Gârcina și A4: Gara – Chintinici (programul 1 Roznov).


http://mesagerulneamt.ro/2017/03/soc-in ... le-trasee/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Mar 2017 17:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
De cand si pana cand chinezariile si turcismele sunt "mijloace de transport moderne"?


Attachments:
comunicat-de-presa Troleibuzul.png
comunicat-de-presa Troleibuzul.png [ 785.23 KiB | Viewed 830 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 11:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 76 din 30 martie 2017

Către,
Consiliul Judeţean Neamţ
Instituţia Prefectului Judeţul Neamţ

Spre ştiinţă: Primăria Piatra Neamţ, A.D.I. Urbtrans


În presa locală au apărut declaraţii şi spicuiri dintr-un Comunicat al Conducerii SC Troleibuzul SA Dumbrava Roşie prin care aflăm că respectiva societate renunţă la troleibuze şi modifică unele programe de circulaţie, deoarece A.D.I. Urbtrans nu a virat sumele cuvenite şi că e nevoie de fluidizarea traficului şi de mijloace de transport moderne. Nu suntem de acord cu această decizie unilaterală a Consiliului de Administraţie al SC Troleibuzul SA, deoarece aceasta este ilegală şi nefondată.

Traseele, rutele şi programele de circulaţie sunt aprobate, conform Legii nr. 92/2007, prin Hotărâre a Consiliului local sau judeţean. În cazul de faţă, acestea sunt înscrise în Contractul de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr. 322 din 16.08.2010 încheiat între A.D.I. Urbtrans Piatra Neamţ şi SC Troleibuzul SA Dumbrava Roşie, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Judeţean Neamţ. Aşadar, simpla hotărâre a C.A. al SC Troleibuzul SA nu are aplicabilitate. Operatorul de transport nu poate decide ce trasee doreşte şi cu ce vehicule să opereze, după bunul plac!

Încă din anul 2011 am atras atenţia ca A.D.I. Urbtrans tolerează (cu bună ştiinţă?) circulaţia unor microbuze ce piratează traseele de troleibuz (ziarul Adevarul din 28.01.2011), aducând prejudicii materiale SC Troleibuzul SA şi de imagine transportului public nemţean. Detalii, aici: viewtopic.php?f=32&t=2684

Pe de altă parte subliniem managementul defectuos al SC Troleibuzul SA:
-cheltuirea unor sume imense pt. un site de internet rudimentar, pt. motorină, pt. achiziţionarea unor troleibuze uzate fizic şi moral;
-troleibuzele (5 unităţi) au fost aduse din Constanţa după ce au zăcut nefolosite din anul 2009. Aceste troleibuze sunt mari consumatoare de energie electrică, deoarece nu dispun de sisteme de economisire a energiei (variator de tensiune). Au existat, în acest timp troleibuze second-hand disponibile, confortabile şi economice, la preţuri accesibile;
-nu există afişat numărul traseului ci doar destinaţia finală, pe nişte tăbliţe rudimentare, iar în staţii sunt lipite hârtii cu programele de circulaţie;
-troleibuzele sunt vechi şi vopsite în culori mortuare, deci nu a existat preocupare nici măcar pt. imaginea lor externă;
-au fost achiziţionate doar autobuze de capacitate medie şi mică, turceşti şi chinezeşti (acestea sunt “mijloacele de transport moderne” în accepţiunea directoarei SC Troleibuzul SA, dar doar în ţarile balcanice, Rusia, Ucraina), nu şi troleibuze noi;
-nu a existat preocuparea îmbunătăţirii pieselor speciale ale reţelei electrice (macaze şi încrucişări noi, ce să permită rularea troleibuzelor cu viteză şi în siguranţă). Nici măcar montarea unui macaz electric şi a unuia mecanic nu a fost posibilă, pt. întoarcerea troleibuzelor la Dumbrava Roşie Moară!

Mijloacele de transport ce fluidizează traficul sunt troleibuzele, datorită acceleraţiei, a performanţelor motorului electric, nu lanţul de microbuze!

Pe această cale rugăm Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, dl. Ionel Arsene, să asigure funcţionarea în continuare a troleibuzelor (nu e necesar ca SC Troleibuzul SA să opereze aceste trasee; traseele se pot scoate la licitaţie iar noul operator să le exploateze cu troleibuzele sale, cum se întâmplă, de exemplu, în localitatea Ruse).

Cerem demiterea directorului general al SC Troleibuzul SA şi a Consiliului de administraţie a acestei unităţi.

Cerem Instituţiei Prefectului verificarea aspectelor ilegale amintite şi luarea de măsuri, prin instituţiile guvernamentale abilitate.

Cerem eliminarea microbuzelor de pe traseele troleibuzelor.


Vă mulţumim pentru colaborare.


http://m.ziarulevenimentul.ro/stiri/mol ... 78981.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 12:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Quote:
Retragerea troleibuzelor din Piatra Neamț, așa cum a primit notificarea ADI Urbtrans de la SC Troleibuzul, nemulțumește primarul de Piatra Neamț, care declară că peste tot în lume se optează pentru transportul ecologic, în timp ce la Piatra Neamț se înlocuiește cu cel tradițional (benzină-motorină).

Societatea Troleibuzul nu și-a primit subvențiile de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans și consideră că înlocuirea troleibuzelor cu alte mijloace de transport este mai profitabilă. Odată cu această decizie, care ar urma să intre în vigoare de pe 1 aprilie, se schimbă și câteva trasee.

„Am aflat despre această intenție, dar eu cred că ar trebui să ne așezăm împreună la masă, cu cei de la Consiliul Județean și să analizăm situația de acolo“, a spus primarul, care a precizat: „Nu înțeleg cum s-a ajuns dintr-odată la această situație… fac un apel către cei de la Consiliul Județean să analizeze cu mare atenție modul cum funcționează această societate. Eu îmi doresc ca cetățenii din Piatra Neamț să beneficieze de un transport local civilizat. Mi se pare nefiresc faptul că, atâta timp cât marile orașe renunță la transportul clasic pentru cel ecologic, noi renunțăm la singurul mod de transport ecologic pe care îl avem“.

Dragoș Chitic reia o propunere de proiect care a fost discutată pe vremea când Constantin Iacoban era președinte al Consiliului Județean Neamț, un parteneriat amplu pe domeniul transporturilor între Consiliul Județean și Primăria Piatra Neamț: „Eu mi-am exprimat disponibilitatea pentru acest parteneriat, pentru atragerea fondurilor europene, pentru că există fonduri europene în domeniul transporturilor“, a precizat primarul, în cadrul unei conferințe de presă.


http://ziarulceahlaul.ro/dragos-chitic- ... -discutam/

Foto 2: Gunter Mackinger.


Attachments:
Troleibuz Neamt.jpg
Troleibuz Neamt.jpg [ 484.76 KiB | Viewed 819 times ]
131 GM.jpg
131 GM.jpg [ 133.83 KiB | Viewed 108 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Pe saracaciosul site al SC Troleibuzul SA (platit cu un purcoi de bani, rod al "manageriatului" d-nei Nastase), a aparut scanata o convocare a AGA, pt. data de 26 aprilie 2017. Apare, la punctul 7 al Ordinii de zi, "aprobarea trecerii in conservare a troleibuzelor". O, da? Pai cum sa ceri cuiva sa aprobe ce tu ai decis deja, ilegal??? Vrei, cumva, sa intri in legalitate? Nu mai poti! Pleaca!


Attachments:
convocare-27.pdf [124.43 KiB]
Downloaded 11 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 31 Mar 2017 19:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8345
Desigur, într-o ţară civilizată, dacă un operator care are contract de servicii publice pentru transport cu troleibuze şi-ar trece în conservare troleibuzele, ar însemna că nu îşi mai poate îndeplini contractul, aşa că l-ar pierde şi ar mai plăti şi penalităţi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Apr 2017 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Ce face Consiliul Judetean Neamt? Se spala pe maini, trimitand spre solutionare petitia mea la... A.D.I. Urbtrans!!!! (adica la institutia reclamata -printre altele- tocmai in petitia Transira, petitie ce am trimis-o noi (dupa cum vedeti mai sus) spre stiinta A.D.I. Urbtrans!!!!!) :shock:


Attachments:
2017 04 11_5556_CATRE ASOCIATIA TRANSIRA.pdf [489.88 KiB]
Downloaded 22 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Apr 2017 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Si URTP-ul a luat atitudine!

Petitie pt. TROLEIBUZ: https://campaniamea.de-clic.ro/petition ... leibuzului


Attachments:
Troleibuzul URTP.png
Troleibuzul URTP.png [ 101.65 KiB | Viewed 520 times ]
Troleibuzul URTP 1.png
Troleibuzul URTP 1.png [ 56.87 KiB | Viewed 520 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Apr 2017 16:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Raspunsul Institutiei Prefectului Judetul Neamt.


Attachments:
IP_NT 4340 DIN 25.04.2017.pdf [421.22 KiB]
Downloaded 34 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Apr 2017 13:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Precizari de la SC Troleibuzul SA.


Attachments:
doc0001.PDF [195.03 KiB]
Downloaded 28 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Apr 2017 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Hotararea nr. 12/25.04.2017 a AGOA de la SC Troleibuzul SA: "se aproba trecerea in conservare a troleibuzelor".

Dar in perioada 1.04.2017 - 25.04.2017 troleibuzele nu au fost "conservate"? Ce se intampla?


Attachments:
Scan10004.pdf [87.72 KiB]
Downloaded 17 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 06 May 2017 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Deputatul USR Iulian Bulai a adresat o interpelare Guvernului, cu privire la desfiintarea troleibuzelor din judetul Neamt.

http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpela ... 8166&idl=1


Attachments:
i297B.pdf [81.01 KiB]
Downloaded 9 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 May 2017 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Troleibuzele vor circula din nou, incepand cu data de 15 iunie. Vor fi folosite doar in orele de varf.

Pana atunci, se fac revizii la reteaua de contact. Cel putin asta e afirmatia SC Troleibuzul SA.

Am avut o discutie cu dl. Macicasan: ni se pare ciudat de lung timpul pana la repunerea in circulatie a troleibuzelor! Motivul invocat e mincinos, deoarece chiar directoarea SC Troleibuzul SA afirma (vezi documentul mai sus) ca troleibuzele si reteaua se afla in stare buna.

Nu cumva troleibuzele sunt puse in circulatie dupa ce elevii (ce reprezinta un segment important din calatorii ce folosesc troleele) iau vacanta, pt. a spune ca nu e nevoie de ele, ca nu sunt multi calatori?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 May 2017 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Sun 19 Mar 2017 21:01
Posts: 26
Eu unul mă întreb de ce doar în orele de vârf? Nu ar fi mai normal să circule încontinuu, iar autobuzele (sau microbuzele, sau cu ce au fost înlocuite...) să circule doar în orele de vârf pentru a suplimenta troleibuzele?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 May 2017 03:21 
Offline

Joined: Wed 15 Jun 2016 16:38
Posts: 3
Troleibuzul S.A invocă necesitatea revizuirii rețelei fir-contact și a troleibuzelor pentru încă 30 de zile de inactivitate a transportului electric. În fapt, la rețea nu se lucrează, aceasta prezentându-se mai bine decât în majoritatea orașelor din România; Este cu până la 50 de ani mai nouă ca alte sisteme consacrate operaționale precum Timișoara sau Cluj-Napoca; Flota de troleibuze din Piatra Neamț, deși inestetică și veche, este în stare tehnică bună, având peste jumătate din vehicule asigurate și verificate tehnic la momentul actual.
Nu știu dacă există alte interese în spatele acestui termen limită, dar eu cred că se asteaptă această data pentru că atunci se termină anul școlar și fluxul de călători este redus considerabil. În aceste circumstanțe ei ar putea invoca nerentabilitatea transportului ecologic, din nou, prin prisma numărului mai mic de călători.
Unde costurile de mentenanța ale rețelei și de menținere în circulație a flotei sunt similare pentru 8h/zi respectiv pentru 18h/zi (firește, nu și consumul de curent), operarea strict în orele de vârf este o decizie cel puțin... ...ciudată.
Merită subliniat că prețul combustibililor fosili este (și va fi pentru totdeauna) în creștere exponențială iar cel al energiei electrice într-o creștere mult mai ușoară; Diferența dintre costul consumului de energie (deja în favoarea troleibuzului) se accentueaza încet, dar permanent.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Jun 2017 17:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Troleibuzele vor circula din nou, incepand cu data de 15 iunie.


Attachments:
CA26-2017.png
CA26-2017.png [ 136.61 KiB | Viewed 98 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jun 2017 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Quote:
Vicepresedintele Ion Asaftei: "Este o solutie de compromis si inca suntem in discutii"

Autoritatile judetene mai dau o sansa batranelor troleibuze, scoase de pe traseele din Piatra Neamt si imprejurimi la inceputul lunii aprilie, dupa o decizie a conducerii societatii care le administreaza, pe motiv ca nu si-au primit compensatiile de la A.D.I. Urbtrans. Discutiile pe tema sumelor rulate luna de luna de societatea din subordinea Consiliului Judetean nu sunt de azi de ieri, insa renuntarea la transportul electric, dupa 20 de ani de functionare, a fost cireasa de pe tort. Acum, apele par ca s-au mai limpezit, pentru ca cele trei entitati implicate (SC Troleibuzul, A.D.I. Urbtrans si Consiliul Judetean) ar fi ajuns la o intelegere.

"In urma unei hotarari a Consiliului de Administratie din data de 8 mai s-a decis reintroducerea troleibuzelor pe trasee. Pentru ca Urbtrans este autoritate contractanta, le-am trimis o solicitare in acest sens, prin care le propunem un program nou al mijloacelor de transport in comun, incepand cu data de 15 iunie. Vom vedea ce se va decide, dar eu spun ca lucrurile merg inspre bine", a declarat Nadia Nastase, directorul SC Troleibuzul.

Potrivit presedintelui Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Urbtrans - Ion Rotaru, hotararea finala apartine Consiliului Judetean, pentru ca "De acolo vin banii, pana la urma".

Pentru a afla cu exactitate daca minunea se va intampla sau nu, i-am intrebat pe sefii de la judet, care confirma informatia aparuta initial ca zvon. Totodata, acestia spun ca e o solutie provizorie - pe marginea careia inca se mai poarta discutii.

"Personal sunt total de acord cu mijloacele de transport in comun ecologice, dar as opta pentru varianta unora moderne, noi, care sa nu fie atat de costisitoare precum vechile troleibuze. Pana sa putem pune in practica aceasta idee, am ales o solutie de compromis. Cel mai probabil, troleibuzele din Piatra Neamt vor intra pe rute incepand cu data de 15 iunie; purtam inca discutii pentru gasirea celor mai economice variante", a spus vicepresedintele Consiliului Judetean Ion Asaftei.

Potrivit conducerii SC Troleibuzul SA, propunerea a fost ca, pentru moment, mijloacele de transport sa fie reintroduse in circuit doar la orele de varf.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jun 2017 17:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 43615
Silviu wrote:
Deputatul USR Iulian Bulai a adresat o interpelare Guvernului, cu privire la desfiintarea troleibuzelor din judetul Neamt.


A sosit raspunsul intarziat (de doi bani). Iata de ce Romania e in urma celorlalte tari membre UE: pt. ca exista o liota incompetenta, grasa, rapace ce a acaparat Institutiile Statului!

Reteaua de troleibuz a fost introdusa si apoi extinsa cu fonduri guvernamentale!!! Asadar, era nevoie de preocuparea Guvernului pt. propria investitie!!!


Attachments:
r297B.pdf [215.79 KiB]
Downloaded 17 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 205 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group