TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 15 Nov 2018 21:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 18 Feb 2013 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
TROLEIBUZUL, VACĂ TARE BUNĂ DE MULS

Societatea de transport, subordonată Consiliului Judetean, a încheiat contracte mai mult decît dubioase • o firmă din Farcasa a cîstigat 9.600 de euro/an pentru că a avut grijă de site-ul institutiei • nici contractul cu Oscar Downstream SRL, furnizor de combustibil, nu a fost unul „moral“ • Troleibuzul achizitiona motorină la un pret mai mare decît cel al pietei • după interventia fostului CA, consumul s-a înjumătătit, economia făcută fiind de jumătate de miliard de lei/lunar

Multe dintre contractele parafate de fosta conducere a societătii Troleibuzul, firmă ce se află în subordinea Consiliului Judetean Neamt, pot fi considerate cel putin imorale, dacă nu cumva se află la limita legalitătii. Gabriel Farcas, fostul vicepresedinte al CJ Neamt, a prezentat recent o serie de nereguli ce au fost descoperite în activitatea societătii Troleibuzul. Au fost amintite contracte încheiate cu un cabinet de avocatură, cu care firma a pierdut toate procesele; contracte de asigurări încheiate, la valori de peste 3 ori mai mari; contracte cu firme de pază, care nu-si justificau obiectul, contracte de monitorizare GPS, încheiate în defavoarea societătii Troleibuzul; prime acordate conducerii si membrilor din conducere. Lucrurile nu au stat deloc mai bine nici în cazul unui contract de asistentă contabilitate, inclusiv programul de contabilitate, pentru care se asigura asistentă contra cost, în conditiile în care societatea are compartiment contabil. S-a mai constatat că s-au achitat sume importante pentru lucrări neexecutate. În acest sens, s-a făcut referire la o lucrare de hidroizolatii în valoare de 500.000 lei. „În 7 luni am anulat contractele neperformante, am reabilitat clădirea de birouri, societatea oferă acum birouri spre închiriere. S-a modernizat si s-a deschis către public vulcanizarea si service-ul societătii. În momentul de fată societatea are 350.000 lei în cont în vederea achizitionării de autobuze pentru efectuarea traseelor alocate suplimentar prin hotărîre de Consiliu Judetean. Preconizăm că la sfîrsitul anului 2013 la bugetul Consiliului Judetean să fie făcută o economie de 2.000.000 lei“, declara Gabriel Farcas.

Oscar Downstream SRL, contract super avantajos

În momentul în care s-a schimbat echipa de la CJ, respectiv vara anului 2012, societatea Troleibuzul consuma lunar 14 tone de motorină, achizitionată la un pret mai mare decît pretul pietei, iar după interventia noi conduceri s-a ajuns la un consum de 7 tone de motorină, la un pret mai mic decît pretul pietei. Prin această decizie s-a făcut o economie de aproximativ de 50.000 lei/lună. Curiozitatea ne-a împins să aflăm cine a furnizat motorină firmei Troleibuzul la preturi mai mari decît cel de pe piată. Si am aflat. Este vorba de societatea Oscar Downstream SRL, din Măgurele-Ilfov, unde director general este Alin Niculae. Contractul, spun sursele noastre, nu a avut la bază o licitatie, ci o selectie de oferte. Adică un fel de „specialitatea casei“ pentru firma ilfoveană specializată în cîstigarea de contracte fără licitatie cu diverse institutii ale statului. În anul 2007, spun ziaristii din presa centrală, aceste contracte se ridicau la milioane de euro. De exemplu, în 2010, CFR Călători a atribuit firmei Oscar Downstream SRL un contract privind achizitionarea a 20.000 de tone de motorină Euro 5. S-a făcut negociere directă pentru suma de 12 milioane de euro. Afaceri la fel de profitabile au fost încheiate cu Aeroportul Otopeni, dar si regii de transport public din Craiova si Brasov etc. Contractul de furnizare combustibil dintre Troleibuzul si Oscar Downstream a fost încheiat în decembrie 2012. Pe lîngă faptul că cei de la Troleibuzul au acceptat ca cheltuielile de transport, încărcare, descărcare etc, să poate fi modificate periodic. O altă clauză interesantă sună astfel: „Ulterior, pretul produsului se va ajusta săptămînal în fiecare zi de luni pentru comenzile din săptămîna curentă (...)“. Un alt contract cu cîntec a fost semnat de Troleibuzul în ziua de 28 septembrie 2011 cu firma Robifezza SRL din Farcasa, reprezentată de directorul general Robert Daniel Dăscălescu. Obiectul contractului l-a constituit administrarea site-ului institutiei care avea la vremea respectivă o singură pagină. La articolul 3 se arată: „Pretul convenit pentru serviciile prestate si care urmează a fi plătit de către beneficiar, este de 800 euro pe lună la care se adaugă TVA echivalent în lei, pe toată durata contractului. Valoarea totală a contractului este de 800X12luni=9.600 euro“. Adică, peste 400 de milioane de lei vechi pentru administrarea unui site. Un contract care l-ar face invidios pînă si pe cel mai bun specialist IT din tară.


http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?edi ... icol=35402


Attachments:
Troleibuzul.jpg
Troleibuzul.jpg [ 6.85 KiB | Viewed 8485 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 10:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Se doreste achizitionarea a 5 troleibuze second-hand. Probabil Renault-urile ramase la firma d-lui Braune.

Quote:
Consiliul de Administratie al SC Troleibuzul SA, cu sediul in Dumbrava Rosie, str. Stramutati nr. 21 bis, jud. Neamt, cod unic de inregistrare RO 7613398, nr. de inregistrare de la ORC J27/691/1995, in baza prevederilor Legii 31/1990 cu completarile si modificarile ulterioare si prevederilor actului constitutiv al societatii convoaca Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor pe data de 18.04.2013, ora 16.00 la sediul societatii din Dumbrava Rosie, str. Stramutati, nr. 21 bis, jud. Neamt, in sala de sedinte din pavilionul administrativ cu urmatoarea ordine de zi:
1. Aprobarea situatiilor financiare anuale (Bilant contabil si anexe) pentru anul 2012
2. Aprobarea Contului de profit si pierdere pentru anul 2012
3. Aprobarea Raportului cenzorilor pentru anul 2012
4. Aprobarea Raportului anual al Consiliului de Administratie privind activitatea pe anul 2012
5. Aprobarea indicatorilor de performanta realizati pe anul 2012 pe baza de bilant
6. Aprobarea anularii hotararilor nr. 1, 2, 3 si 4 din data de 25.03.2013
7. Aprobarea achizitionarii unui autobuz tip autocar second hand in sistem leasing
8. Aprobarea achizitionarii a 5 troleibuze second hand
9. Aprobarea contractarii unui credit pentru descoperire de cont in valoare de 150.000 lei pe o perioada de 12 luni
10. Aprobarea casarii mijloacelor fixe conform Referat nr. 1259/27.03.2013
11. Diverse

http://www.ziarpiatraneamt.ro/sedinta-l ... ora-16-00/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Jul 2013 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Micii artisti nemteni si...troleibuzul. SC Troleibuzul SA.

Quote:
Firma “Troleibuzul” SA din Piatra Neamt contribuie la buna desfasurare a unui proiect cultural-educativ – Mici artisti nemteni – prin asigurarea transportului in mod gratuit pentru copiii care vin in Piatra Neamt din comuna Dumbrava Rosie.

O parte din copiii din aceasta localitate provin din familii cu o situatie materiala precara, motiv pentru care contributia “Troleibuz-ului” este una binevenita, chiar salutara. Proiectul se desfasoara in Piatra Neamt si nu dispune de nicio finantare, cheltuielile necesare fiind suportate chiar de voluntarii din echipa Asociatiei “Future”, care au initiat acest proiect. Proiectul insa se bucura de o mare participare din partea copiilor, unii dintre ei foarte talentati, chiar premianti la multiple festivaluri si concursuri de muzica din Romania. Proiectul a adunat aproximativ 60 de copii, majoritatea din zona rurala, care beneficiaza in mod gratuit de lectii de chitara, canto si teatru. Mentionam ca o contributie asemanatoare cu cea de la “Troleibuzul” o au si cei de la firma “Megatravel”, care asigura transportul pentru copiii din comuna Stefan cel Mare, Podoleni si a unui voluntar din Bacau.

Copiii din cadrul proiectului au gasit de cuviinta sa multumeasca firmei “Troleibuzul” intr-un mod inedit, formand cuvintele “Multumesc Troleul” din corpurile lor.

http://propiatra.ro/multumesc-troleul


http://scoaladevara.propiatra.ro/mici-artisti-nemteni


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Sep 2013 09:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Record de fărădelegi în „Dosarul Troleibuzul“

Neregulile descoperite de auditorii CJ la societatea Troleibuzul fac obiectul a două dosare penale • unul a fost declinat la Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, deoarece a fost identificat un conflict de interese • cel de-al doilea este în lucru la Serviciul de Investigare a Fraudelor Economice Neamt • printre altele, se fac cercetări sub aspectul comiterii infractiunilor de delapidare si evaziune fiscală

Problemele de la societatea Troleibuzul, firmă aflată în portofoliul Consiliului Judetean, par a fi mai mult decît complicate si fac, cel putin deocamdată, obiectul a două dosare penale. Unul dintre acestea a fost înregistrat pe 26 aprilie, iar cîteva săptămîni mai tîrziu a fost declinat la Parchetul de pe lîngă Curtea de Apel Bacău, întrucît existau suspiciuni cu privire la un conflict de interese. Cel de-al doilea a fost înregistrat pe 28 martie si are la bază raportul de audit comandat de Consiliul Judetean.

Conform precizărilor făcute de subinspectorul Bogdan Ghebaur, purtătorul de cuvînt al IPJ Neamt, volumul de muncă este destul de mare. Deocamdată nu s-a dispus începerea urmăririi penale împotriva niciunei persoane, însă sînt vizate mai multe infractiuni. Cercetările se fac sub aspectul comiterii infractiunilor de evaziune fiscală, utilizare cu rea credintă a bunurilor si creditului societătii, delapidare, abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată si fals în înscrisuri sub semnătură privată. Politistii vor încerca să elucideze mai multe aspecte care au iesit la iveală în urma auditului, respectiv asigurări, investitii, achizitii etc. De o atentie deosebită va beneficia contractul încheiat la începutul anului 2012 cu privire la achizitionarea a 32 de sisteme GPS pentru care Troleibuzul a plătit 58.772 lei, un pret se pare nejustificat. Controlul auditorilor a scos la iveală faptul că la cele 12 autobuze nu au fost montate cele 12 sonde de carburant, care erau anexe la sistemul GPS. Sondele măsoară motorina din rezervor si astfel ar fi putut exista un control privind consumul celor 12 autobuze. Cu aceeasi societate, Troleibuzul a încheiat un alt contract pentru urmărirea functionării acestor sisteme. S-a convenit ca pentru monitorizarea fiecărui modul, Troleibuzul să achite firmei de pază 15 euro/lună fără TVA, adică 480 euro/lună fără TVA pentru cele 32 de sisteme.

Reabilitarea unor constructii aflate în proprietatea Troleibuzul, dar si contractele de asigurare încheiate pentru mijloacele de transport, vor face si ele obiectul anchetei penale. Acelasi lucru se poate spune de o altă afacere care frizează orice limită. Este vorba de un alt contract încheiat cu o firmă din Farcasa, care a încropit un site pentru Troleibuzul. Afacerea a costat undeva în jurul sumei de 10.000 de euro. Pe lîngă acest efort financiar, Troleibuzul a mai suportat, lunar, costuri pentru întretinerea site-ului. 800 de euro/lună pentru aceste servicii este considerată o sumă de-a dreptul nesimtită.


http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?edi ... icol=36994


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Oct 2013 11:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Quote:
Campioni Let's Do It, Romania! societatea Troleibuzul care face ecologie nu vorbeste despre ea

Cu ocazia campaniei Let's Do It, Romania! foarte multi nemteni au iesit la facut curatenie, dar daca este sa analizam corect ca procent de oameni ce fac parte dintr-o echipa si au iesit la facut curat, de departe se detaseaza echipa de la Troleibuzul care cu mic cu mare au iesit la facut curat si vreau sa va spun ca in zece minute deja umplusera vreo zece saci de gunoaie si ajunsesera deja de la sediul lor la strada principala.

Echipati, ordonati, organizati, oamenii din echipa Troleibuzul, singura firma de transport ecologic din Neamt, au dat o lectie despre cum se munceste eficient si fara multa trancaneala.

http://www.ziarpiatraneamt.ro/campioni- ... despre-ea/




Attachments:
troleibuzul-neamt-15.jpg
troleibuzul-neamt-15.jpg [ 201.55 KiB | Viewed 7927 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2013 14:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Raport de activitate, anul 2012.


Attachments:
raport-pe-anul-2012.pdf [757.31 KiB]
Downloaded 157 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Fără niciun vot împotrivă, joi, 12 februarie, consilierii județeni au votat bugetul județului pe 2015, însumând aproximativ 270.000.000 de lei, banii fiind împărțiți pe capitole distincte. Astfel, din totalul veniturilor programate pe acest an, pentru finanțarea secțiunii de funcționare au fost prevăzute peste 200.000.000 de lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare 63.564.000 de lei.

Consilierul județean Neculai Pușcașu, a adus în atenția legislativului societatea Troleibuzul, care are nevoie de o reîmprospătare a parcului auto. „Ceea ce există la ora actuală se cunoaște, s-au cumpărat pe parcursul anilor, troleibuze tot de la second hand. În planul de investiții al societății există anumite propuneri pe această linie. Înțeleg situația grea în care se află județul, în sensul că sumele sunt foarte mici, însă dacă există posibilitatea pe parcursul anului, v-aș ruga să ne gândim la o anumită sumă, rezervă, pentru că este societatea etalon a Consiliului Județean. De asemenea, sunt acele programe cuprinse în planul de investiții privind prelungirea rețelei spre Roznov, Gârcina, Mănăstirea Bistrița. Vă rog, să avem în atenție și acest aspect”, a spus Neculai Pușcașu.

Legat de buget, Constantin Iacoban, președintele CJ Neamț, a precizat că trebuie să se găsească pentru fiecare sector de activitate, posibilități de finanțare la limita dintre eficiență și stimulare a activității și, dacă se poate, să se surprindă și perspectiva. Referitor la societatea Troleibuzul, președintele a spus: „am prins în buget 160.000 de lei pe extinderea rețelei. Reușim să ne plătim și ultima rată de leasing. Am recomandat, la suma care a fost atribuită să se gândească ca din mijloace proprii, eventual printr-un credit, să-și asigure reînnoirea parcului. Nu ne este indiferent”, a spus șeful CJ Neamț. Acesta a subliniat că în buget au fost prevăzute aproximativ 2 milioane de lei pentru studii de fezabilitate pentru proiecte cu fonduri europene. „În aceeași timp, s-au alocat sume pentru investiții la nivel de județ. Dacă va fi cazul, unele vor putea fi mutate”, a adăugat Iacoban.


evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 15:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Raport de activitate, anul 2013.


Attachments:
raport 2013.pdf [876.52 KiB]
Downloaded 142 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 26 Apr 2015 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Cativa membri ai ‎British Trolleybus Society in vizita la SC Troleibuzul SA Piatra Neamt.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Aug 2015 13:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Quote:
Se aproba trecerea in conservare a unui numar de 32 sisteme de monitorizare GPS.


Foarte rau! Bani multi, aruncati!


Attachments:
Hotarari-3.07.2015.pdf [82.7 KiB]
Downloaded 67 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2015 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
SC Troleibuzul SA a devenit operator regional.


Attachments:
Hotararare-AGA-21.08.2015.pdf [517.61 KiB]
Downloaded 67 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Sep 2015 06:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Plan de administrare Troleibuzul SA.


Attachments:
Plan-de-administrare.pdf [3.29 MiB]
Downloaded 74 times
Plan-de-administrare-2017.pdf [6.83 MiB]
Downloaded 17 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Mar 2016 20:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Societatea „Troleibuzul“, al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Neamț, se mândrește cu o realizare importantă, reușind să aducă în curtea proprie patru autobuze de capacitate mică, de câte 22 de locuri, Karsan Jest, cu motor Iveco, Euro 5, și patru de capacitate medie, de 55 de locuri, Isuzu Novociti, cu motor Isuzu, Euro 6. Investiția se datorează legislativului județean, care a acceptat să aloce fonduri prin majorarea de capital a societății aflate în subordine, astfel încât să poată fi onorat contractul de leasing, cu o durată de cinci ani și o valoare de 1,3 milioane de euro.

„Teoretic, cu aceste mijloace de transport vom opera în viitorul program de transport public de călători, care va intra în vigoare probabil din luna septembrie a acestui an, dar practic, nu este exclus să le scoatem pe trasee după ce vom finaliza toate formalitățile privind recepția finală și clasificarea lor. S-ar putea să le introducem pe trasee, în sensul în care dorim să facem o reparație capitală a mijloacelor de transport din dotarea actuală. În prezent funcționează 16 autobuze și 25 de troleibuze. Din punctul nostru de vedere, cele opt autobuze noi reprezintă cea mai mare realizare din ultimii ani și datorită sprijinului Consiliului Județean am reușit să depășim prima etapă în lungul parcurs pentru a activa ca operator regional“, a declarat Nadia Năstase, directorul SC „Troleibuzul“ SA.

Reprezentanții acestei societăți apreciază colaborarea avută cu Consiliul Județean, care a acceptat solicitarea privind achiziționarea de mijloace de transport în sistem leasing, prin majorarea de capital.

„Ambele loturi de autobuze sunt dotate cu platforme care asigură accesul persoanelor cu dizabilități și au și locuri speciale pentru astfel de călători. De asemenea, fiecare autobuz are panou de informare călători și sistem audio de informare, aceste aspecte aducându-ne foarte aproape de modelul de transport european“, a precizat directorul economic Adriean Chirilă.

Emilia Arcan, președintele Consiliului Județean Neamț, a declarat că pe lîngă efortul depus de către cei din conducerea societății trebuie apreciat și cel al membrilor AGA și CA, care au identificat soluția cea mai potrivită și au susținut echipa managerială, pentru realizarea acestui plan.

„Întindem o mână de câte ori ne este cerut ajutorul, iar societatea «Troleibuzul» avea nevoie de acest sprijin, pentru că prin activitatea sa se adresează cetățenilor și ne interesează să le fie lor bine, plus că se impunea alinierea parcului auto la cele din UE. Mă bucur că a fost făcut un pas important în privința dotărilor și că se va asigura confortul celor care vor apela la serviciile asigurate cu mijloacele de transport ale societății. Rămâne și pe viitor preocuparea de a se face noi astfel de achiziții “, a declarat președintele Emilia Arcan.

Scopul vizat de către conducerea „Troleibuzul“ este ca în viitorii ani să prea cât mai multe, dacă nu toate traseele de pe aria ADI Urbtans și să continue achiziția de mijloace de transport, inclusiv troleibuze.


http://newsallert.ro/opt-autobuze-noi-a ... l-cj-neamt


Attachments:
autobuze1-701x526.jpg
autobuze1-701x526.jpg [ 68.46 KiB | Viewed 4901 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 01 Nov 2016 10:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Quote:
Un troleibuz în care se aflau călători a luat foc, în mers, în urmă cu câteva zeci de minute.

Evenimentul a avut loc în imediata apropiere a Muzeului de Istorie din Piatra Neamț.

Mașina circula dinspre Petrodava spre Mărăței, iar la un moment dat, din cauza unui scurtcircuit la instalația electrică, în interiorul troleului a început să iasă fum. Șoferul a tras imediat pe dreapta iar cei șapte călători aflați în mijlocul de transport au ieșit afară în siguranță.

Pompierii ajunși la fața locului au stins focul, care a distrus bordul troleibuzului și instalația electrică.


http://vestea.net/troleu-flacari-langa- ... orie-foto/

http://stiri-neamt.ro/un-troleibuz-din- ... ost-ranit/



Attachments:
TROLEU-132-1.jpg
TROLEU-132-1.jpg [ 101.54 KiB | Viewed 4682 times ]
TROLEU-132.jpg
TROLEU-132.jpg [ 111.32 KiB | Viewed 4682 times ]
132ep.jpg
132ep.jpg [ 197.64 KiB | Viewed 4680 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 24 Mar 2017 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Incepand cu data de 1 aprilie 2017, troleibuzele SC Troleibuzul SA nu vor mai circula!

Năstase Ana Nadia, demisia!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Mar 2017 06:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Începând cu data de 1 aprilie, și nu este nicio păcăleală, transportul comun la nivelul municipiului Piatra Neamț va suferi modificări majore. Societatea Troleibuzul a notificat ADI Urbtrans că renunță în totalitate la transportul electric, adică la troleibuze pe care le va înlocui cu autobuze. Situația este generată de lipsa compensațiilor care ar trebui achitate, potrivit noului contract, de către ADI Urbtrans, nu de către Consiliul Județean cum se întâmpla până acum. Evident că la nivelul societății vor avea loc schimbări importante, atât la nivel de personal cât și din punct de vedere al strategiei de viitor, care pare să meargă pe autobuze.

Schimbarea duce și la modificarea de trasee și programe de transport pe care vi le prezentăm în premieră:

Traseul A4: Gara – Chintinici (Roznov) să aibă capăt linie Sarata și să cuprindă și stația Fibrex la orele de vârf.

Traseul A5: Dărmănești – Chintinici (Roznov) să cuprindă și stația Fibrex la orele de vârf.

Traseul Sarata – Ocol după ora 16.55 să aibă capăt de linie Dispecerat Dărmănești circulând până la ora 22.00.

Traseul Sarata – Bazar se transforma în Sarata – Dumbrava Moara.

Traseul Școlile Normale – Bazar se transformă în Școlile Normale – Dumbrava Moara.

Datorită lipsei de călători în zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale propunem suspendarea curselor în aceste zile pe traseele: A1: Gara – Gârcina și A4: Gara – Chintinici (programul 1 Roznov).


http://mesagerulneamt.ro/2017/03/soc-in ... le-trasee/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Mar 2017 17:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
De cand si pana cand chinezariile si turcismele sunt "mijloace de transport moderne"?


Attachments:
comunicat-de-presa Troleibuzul.png
comunicat-de-presa Troleibuzul.png [ 785.23 KiB | Viewed 6866 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 11:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 76 din 30 martie 2017

Către,
Consiliul Judeţean Neamţ
Instituţia Prefectului Judeţul Neamţ

Spre ştiinţă: Primăria Piatra Neamţ, A.D.I. Urbtrans


În presa locală au apărut declaraţii şi spicuiri dintr-un Comunicat al Conducerii SC Troleibuzul SA Dumbrava Roşie prin care aflăm că respectiva societate renunţă la troleibuze şi modifică unele programe de circulaţie, deoarece A.D.I. Urbtrans nu a virat sumele cuvenite şi că e nevoie de fluidizarea traficului şi de mijloace de transport moderne. Nu suntem de acord cu această decizie unilaterală a Consiliului de Administraţie al SC Troleibuzul SA, deoarece aceasta este ilegală şi nefondată.

Traseele, rutele şi programele de circulaţie sunt aprobate, conform Legii nr. 92/2007, prin Hotărâre a Consiliului local sau judeţean. În cazul de faţă, acestea sunt înscrise în Contractul de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr. 322 din 16.08.2010 încheiat între A.D.I. Urbtrans Piatra Neamţ şi SC Troleibuzul SA Dumbrava Roşie, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Judeţean Neamţ. Aşadar, simpla hotărâre a C.A. al SC Troleibuzul SA nu are aplicabilitate. Operatorul de transport nu poate decide ce trasee doreşte şi cu ce vehicule să opereze, după bunul plac!

Încă din anul 2011 am atras atenţia ca A.D.I. Urbtrans tolerează (cu bună ştiinţă?) circulaţia unor microbuze ce piratează traseele de troleibuz (ziarul Adevarul din 28.01.2011), aducând prejudicii materiale SC Troleibuzul SA şi de imagine transportului public nemţean. Detalii, aici: viewtopic.php?f=32&t=2684

Pe de altă parte subliniem managementul defectuos al SC Troleibuzul SA:
-cheltuirea unor sume imense pt. un site de internet rudimentar, pt. motorină, pt. achiziţionarea unor troleibuze uzate fizic şi moral;
-troleibuzele (5 unităţi) au fost aduse din Constanţa după ce au zăcut nefolosite din anul 2009. Aceste troleibuze sunt mari consumatoare de energie electrică, deoarece nu dispun de sisteme de economisire a energiei (variator de tensiune). Au existat, în acest timp troleibuze second-hand disponibile, confortabile şi economice, la preţuri accesibile;
-nu există afişat numărul traseului ci doar destinaţia finală, pe nişte tăbliţe rudimentare, iar în staţii sunt lipite hârtii cu programele de circulaţie;
-troleibuzele sunt vechi şi vopsite în culori mortuare, deci nu a existat preocupare nici măcar pt. imaginea lor externă;
-au fost achiziţionate doar autobuze de capacitate medie şi mică, turceşti şi chinezeşti (acestea sunt “mijloacele de transport moderne” în accepţiunea directoarei SC Troleibuzul SA, dar doar în ţarile balcanice, Rusia, Ucraina), nu şi troleibuze noi;
-nu a existat preocuparea îmbunătăţirii pieselor speciale ale reţelei electrice (macaze şi încrucişări noi, ce să permită rularea troleibuzelor cu viteză şi în siguranţă). Nici măcar montarea unui macaz electric şi a unuia mecanic nu a fost posibilă, pt. întoarcerea troleibuzelor la Dumbrava Roşie Moară!

Mijloacele de transport ce fluidizează traficul sunt troleibuzele, datorită acceleraţiei, a performanţelor motorului electric, nu lanţul de microbuze!

Pe această cale rugăm Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, dl. Ionel Arsene, să asigure funcţionarea în continuare a troleibuzelor (nu e necesar ca SC Troleibuzul SA să opereze aceste trasee; traseele se pot scoate la licitaţie iar noul operator să le exploateze cu troleibuzele sale, cum se întâmplă, de exemplu, în localitatea Ruse).

Cerem demiterea directorului general al SC Troleibuzul SA şi a Consiliului de administraţie a acestei unităţi.

Cerem Instituţiei Prefectului verificarea aspectelor ilegale amintite şi luarea de măsuri, prin instituţiile guvernamentale abilitate.

Cerem eliminarea microbuzelor de pe traseele troleibuzelor.


Vă mulţumim pentru colaborare.


http://m.ziarulevenimentul.ro/stiri/mol ... 78981.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 12:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Quote:
Retragerea troleibuzelor din Piatra Neamț, așa cum a primit notificarea ADI Urbtrans de la SC Troleibuzul, nemulțumește primarul de Piatra Neamț, care declară că peste tot în lume se optează pentru transportul ecologic, în timp ce la Piatra Neamț se înlocuiește cu cel tradițional (benzină-motorină).

Societatea Troleibuzul nu și-a primit subvențiile de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans și consideră că înlocuirea troleibuzelor cu alte mijloace de transport este mai profitabilă. Odată cu această decizie, care ar urma să intre în vigoare de pe 1 aprilie, se schimbă și câteva trasee.

„Am aflat despre această intenție, dar eu cred că ar trebui să ne așezăm împreună la masă, cu cei de la Consiliul Județean și să analizăm situația de acolo“, a spus primarul, care a precizat: „Nu înțeleg cum s-a ajuns dintr-odată la această situație… fac un apel către cei de la Consiliul Județean să analizeze cu mare atenție modul cum funcționează această societate. Eu îmi doresc ca cetățenii din Piatra Neamț să beneficieze de un transport local civilizat. Mi se pare nefiresc faptul că, atâta timp cât marile orașe renunță la transportul clasic pentru cel ecologic, noi renunțăm la singurul mod de transport ecologic pe care îl avem“.

Dragoș Chitic reia o propunere de proiect care a fost discutată pe vremea când Constantin Iacoban era președinte al Consiliului Județean Neamț, un parteneriat amplu pe domeniul transporturilor între Consiliul Județean și Primăria Piatra Neamț: „Eu mi-am exprimat disponibilitatea pentru acest parteneriat, pentru atragerea fondurilor europene, pentru că există fonduri europene în domeniul transporturilor“, a precizat primarul, în cadrul unei conferințe de presă.


http://ziarulceahlaul.ro/dragos-chitic- ... -discutam/

Foto 2: Hugo Richter.


Attachments:
Troleibuz Neamt.jpg
Troleibuz Neamt.jpg [ 484.76 KiB | Viewed 6855 times ]
1031727.jpg
1031727.jpg [ 472.28 KiB | Viewed 6020 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Mar 2017 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Pe saracaciosul site al SC Troleibuzul SA (platit cu un purcoi de bani, rod al "manageriatului" d-nei Nastase), a aparut scanata o convocare a AGA, pt. data de 26 aprilie 2017. Apare, la punctul 7 al Ordinii de zi, "aprobarea trecerii in conservare a troleibuzelor". O, da? Pai cum sa ceri cuiva sa aprobe ce tu ai decis deja, ilegal??? Vrei, cumva, sa intri in legalitate? Nu mai poti! Pleaca!


Attachments:
convocare-27.pdf [124.43 KiB]
Downloaded 82 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 31 Mar 2017 19:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Desigur, într-o ţară civilizată, dacă un operator care are contract de servicii publice pentru transport cu troleibuze şi-ar trece în conservare troleibuzele, ar însemna că nu îşi mai poate îndeplini contractul, aşa că l-ar pierde şi ar mai plăti şi penalităţi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Apr 2017 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Ce face Consiliul Judetean Neamt? Se spala pe maini, trimitand spre solutionare petitia mea la... A.D.I. Urbtrans!!!! (adica la institutia reclamata -printre altele- tocmai in petitia Transira, petitie ce am trimis-o noi (dupa cum vedeti mai sus) spre stiinta A.D.I. Urbtrans!!!!!) :shock:


Attachments:
2017 04 11_5556_CATRE ASOCIATIA TRANSIRA.pdf [489.88 KiB]
Downloaded 102 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Apr 2017 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Si URTP-ul a luat atitudine!

Petitie pt. TROLEIBUZ: https://campaniamea.de-clic.ro/petition ... leibuzului


Attachments:
Troleibuzul URTP.png
Troleibuzul URTP.png [ 101.65 KiB | Viewed 6556 times ]
Troleibuzul URTP 1.png
Troleibuzul URTP 1.png [ 56.87 KiB | Viewed 6556 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Apr 2017 16:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Raspunsul Institutiei Prefectului Judetul Neamt.


Attachments:
IP_NT 4340 DIN 25.04.2017.pdf [421.22 KiB]
Downloaded 106 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Apr 2017 13:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Precizari de la SC Troleibuzul SA.


Attachments:
doc0001.PDF [195.03 KiB]
Downloaded 109 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Apr 2017 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Hotararea nr. 12/25.04.2017 a AGOA de la SC Troleibuzul SA: "se aproba trecerea in conservare a troleibuzelor".

Dar in perioada 1.04.2017 - 25.04.2017 troleibuzele nu au fost "conservate"? Ce se intampla?


Attachments:
Scan10004.pdf [87.72 KiB]
Downloaded 86 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 06 May 2017 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Deputatul USR Iulian Bulai a adresat o interpelare Guvernului, cu privire la desfiintarea troleibuzelor din judetul Neamt.

http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpela ... 8166&idl=1


Attachments:
i297B.pdf [81.01 KiB]
Downloaded 74 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 May 2017 17:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46529
Troleibuzele vor circula din nou, incepand cu data de 15 iunie. Vor fi folosite doar in orele de varf.

Pana atunci, se fac revizii la reteaua de contact. Cel putin asta e afirmatia SC Troleibuzul SA.

Mi se pare ciudat de lung timpul pana la repunerea in circulatie a troleibuzelor! Motivul invocat e mincinos, deoarece chiar directoarea SC Troleibuzul SA afirma (vezi documentul mai sus) ca troleibuzele si reteaua se afla in stare buna.

Nu cumva troleibuzele sunt puse in circulatie dupa ce elevii (ce reprezinta un segment important din calatorii ce folosesc troleele) iau vacanta, pt. a spune ca nu e nevoie de ele, ca nu sunt multi calatori?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 May 2017 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Sun 19 Mar 2017 21:01
Posts: 55
Location: Cluj-Napoca
Eu unul mă întreb de ce doar în orele de vârf? Nu ar fi mai normal să circule încontinuu, iar autobuzele (sau microbuzele, sau cu ce au fost înlocuite...) să circule doar în orele de vârf pentru a suplimenta troleibuzele?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 May 2017 03:21 
Troleibuzul S.A invocă necesitatea revizuirii rețelei fir-contact și a troleibuzelor pentru încă 30 de zile de inactivitate a transportului electric. În fapt, la rețea nu se lucrează, aceasta prezentându-se mai bine decât în majoritatea orașelor din România; Este cu până la 50 de ani mai nouă ca alte sisteme consacrate operaționale precum Timișoara sau Cluj-Napoca; Flota de troleibuze din Piatra Neamț, deși inestetică și veche, este în stare tehnică bună, având peste jumătate din vehicule asigurate și verificate tehnic la momentul actual.
Nu știu dacă există alte interese în spatele acestui termen limită, dar eu cred că se asteaptă această data pentru că atunci se termină anul școlar și fluxul de călători este redus considerabil. În aceste circumstanțe ei ar putea invoca nerentabilitatea transportului ecologic, din nou, prin prisma numărului mai mic de călători.
Unde costurile de mentenanța ale rețelei și de menținere în circulație a flotei sunt similare pentru 8h/zi respectiv pentru 18h/zi (firește, nu și consumul de curent), operarea strict în orele de vârf este o decizie cel puțin... ...ciudată.
Merită subliniat că prețul combustibililor fosili este (și va fi pentru totdeauna) în creștere exponențială iar cel al energiei electrice într-o creștere mult mai ușoară; Diferența dintre costul consumului de energie (deja în favoarea troleibuzului) se accentueaza încet, dar permanent.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group