Primaria Craiova a atribuit un contract de peste 35 de milioane de lei (aprox 7,7 milioane de euro), bani europeni, pentru reabilitarea si modernizarea unei cai duble de tramvai in lungime de 1,6 km si a unei cai simple de tramvai in lungime de 11 km, potrivit informatiilor publicate pe portalul de licitatii publice. Contractul a fost atribuit Societatii de Constructii in Transporturi Bucuresti (9,6 mil lei) si firmei Mari-Vila Com SRL (25 mil lei) si durata de executie este de 10 luni, respectiv 24 de luni de la primirea ordinului de incepere a lucrarilor.
Primaria Craiova a atribuit doua loturi dintr-un contract de "Modernizarea infrastructurii de transport in comun pentru fluidizarea traficului fortei de munca intre cele doua platforme industriale ale Polului de crestere Craiova:, potrivit informatiilor de pe e-licitatie.ro.
Contractul, a carui licitatie a fost publicata in februarie 2012, continea trei loturi: Lot 1 - Modernizare cale dubla linie de tramvai pe b-dul Decebal - 1.630 m; Lot 2 - Realizare sistem pentru managementul traficului pentru 16 intersectii, pe axa Calea Bucuresti - Bd. Nicolae Titulescu - Calea Severinului; Lot 3 - Modernizare cale simpla linie de tramvai pe Calea Bucuresti , b-dul Nicolae Titulescu , Calea Severinului , inclusiv bucla de intoarcere pasaj denivelat Electroputere si acces depou tramvaie 10.878 m.
Contractul pentru lotul 1 si lotul 3, in valoare totala de 35,297,486 RON a fost atribuit catre doua firme din Bucuresti.
Astfel, pentru Lotul 1, reabilitarea 1 1,6 km de cale dubla de tramvai, Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti va primi 9,646.543 RON, iar pentru Lotul 2, 11km cale dubla de tramvai, firma SC Mari-Vila COM SRL va primi 25.650.942 RON.
Potrivit informatiilor din caietul de sarcini, pentru primul Lot durata de executie este de 10 luni de la semnarea ordinului de incepere a lucrarilor, iar pentru Lotul 3, durata de executie este de 24 de luni.
Proiectul este finantat in cadrul programului POR 2007-2013, Axa Prioritara 1 "Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere".
15 garnituri de tramvai din parcul RAT Craiova vor fi îmbunătățite și decorate tematic până în iulie 2015, când vor reintra în circulație. Alte municipalități din România fie au apelat la achiziția de tramvaie noi, fie la modernizări de substanță, la Electroputere VFU Pașcani. Câștigă Craiova duelul tramvaielor cu municipalitățile din Arad, Oradea, Cluj, Timișoara și Iași?
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a prezentat vineri alte două tramvaie din lotul de 15 care vor fi decorate tematic până în iulie 2015. Costurile reparațiilor și îmbunătățirilor făcute în regie proprie sunt estimate la 10.000 de euro/bucata. La unele garnituri, scaunele din lemn au fost înlocuite cu unele din plastic, din parcul de autobuze second-hand al RAT, altele au fost dotate cu afișaj electronic frontal și monitoare la interior. Toate tramvaiele au suferit reparații la tinichigerie, au fost vopsite și acoperite cu autocolante tematice, în scopul participării Băniei la competiția pentru Capitală Culturală Europeană 2021. De altfel, prototipul tramvaiului oltenesc a fost inscripționat „Craiova – Capitală Culturală Europeană 2021“, iar următoarele două au fost botezate „Parcul Nicolae Romanescu“ și „Craiova Maxima“. Autocolantele de pe tramvaiele prezentate vineri înfățișează clădiri importante din oraș și evenimente culturale.
„Nu ne permitem să achiziționăm pe fonduri europene tramvaie, deocamdată, și ne-am zis că va trebui să le reabilităm pe acestea pentru cel puțin un an-doi. Am dorit să le asigurăm condiții bune călătorilor, pentru că știți și dumneavoastră cum arătau tramvaiele vechi. Eu zic că va fi rezolvată o mare problemă în momentul în care dăm drumul la tramvai pentru că la ora actuală noi ținem pe linii autobuze care ar trebui casate, dar a trebuit să suplinim transportul în comun cu tramvaiul. Erau câteva mii de călători care mergeau cu tramvaiul și care a trebuit să fie mutați practic în autobuze“, a declarat primarul orașului, Lia Olguța Vasilescu.
Soluțiile concurenților
În ultimii ani, mai multe municipalități din România au decis să-și înnoiască sau să-și modernizeze parcul de tramvaie. Astfel, Oradea și-a achiziționat tramvaie Siemens, iar regia de transport din Arad a cumpărat tramvaie noi Imperio, produse la uzinele Astra din localitate. Tramvaiele Imperio au 27 de metri lungime, 40 de locuri pe scaune și 160 de locuri în picioare, un consum redus de curent, sistem electronic de afișaj, sistem e-ticketing și supraveghere video. Cluj-Napoca a optat pentru achiziția de tramvaie noi poloneze, marca Pesa. La Iași, vechile tramvaie sunt modernizate la Electroputere VFU Pașcani, ele având motoare noi, scaune confortabile și aer condiționat. Și municipiul Timișoara a decis să modernizeze 30 de tramvaie, adică jumătate din cele scoase zilnic pe traseu. Autoritățile locale au încheiat un acord-cadru pe patru ani cu asocierea Astra Vagoane Arad – Electroputere VFU Pașcani. Noile tramvaie vor avea instalație de climatizare, precum și sisteme audio și video pentru informarea pasagerilor.
Politruci de doi bani, ati acaparat orice functie posibila (daca nu era posibila se infiinta, pt. indestularea gurilor hulpave), dar nici macar atat, sa va calificati la locul de munca, n-ati reusit!
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum