TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 04:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 206 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 20:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
BVC RATP 2012.

www.ploiesti.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jul 2012 20:50 
Primarul Iulian Badescu recupereaza trenul pierdut de Volosevici in cazul proiectelor care pot fi finantate cu bani europeni

Noul primar al municipiului Ploiesti, Iulian Badescu, incearca inca de la preluarea mandatului sau sa salveze municipalitatea din multitudinea de incurcaturi lasate mostenire de catre fostul edil, Andrei Volosevici, inclusiv privind recuperarea trenului pierdut in cazul proiectelor care puteau fi finantate cu bani europeni. Prezent la Ploiesti, la inceputul acestei saptamani, cu ocazia semnarii contractului de finantare, de catre Consiliul Judetean Prahova, pentru restaurarea Conacului Pana Filipescu, Liviu Musat, directorul Agentiei de Dezvoltare Sud Muntenia, a avut o intrevedere si cu conducerea Primariei Ploiesti. In cadrul acestei intalniri, la care au participat si Cozia Georgescu - coordonatorul Polului de Crestere Ploiesti-Prahova, reprezentanti ai municipalitatii ploiestene, dar si din administratia judeteana, au fost analizate proiecte prioritare pentru Ploiesti. Concret, s-a discutat despre exproprierile ce urmeaza sa se faca de catre administratia judeteana pentru a se putea redepune spre finantare proiectul ce vizeaza realizarea pasajului din zona strazii Marasesti, in scopul unui mai bun acces si al fluidizarii traficului auto catre zona industriala Ploiesti Vest si Platforma Industriala Brazi.

De asemenea, a fost finalizata si evaluarea, din punct de vedere tehnic si financiar, si a proiectului ce vizeaza etapa I a reabilitarii traseului tramvaiului 102, in zona intersectiei din zona de nord a orasului, prin efectuarea de lucrari la calea de rulare, dar si prin realizarea de statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati. Conform reprezentantilor municipalitatii ploiestene, in acest caz, raportul final a fost depus deja la Ministerul Dezvoltarii, in cursul acestei saptamani urmand sa fie finalizata si evaluarea pentru celelalte etape ale proiectului, respectiv pentru traseul 102, etapa a II-a, ce cuprinde zona dintre intersectia Bulevardului Republicii - Bucla Vest; traseul 101, etapa I, ce cuprinde zona Nord – BCR; traseul 101, etapa a II-a, ce cuprinde zona dintre BCR si Gara de Sud.


www.ziarulprahova.ro

Sa auzim de bine!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Mar 2013 22:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
RATP va scoate de la naftalina zece troleibuze vechi, pentru transportul public

Acestea vor fi "la dispozitie" pentru inlocuirea, la nevoie, a celor aflate acum in circulatie

In urma unei decizii a Consiliului de Administratie al Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, zece troleibuze din "vechea garda" vor fi reintroduse in traficul din municipiu. Cele zece trolee fusesera, initial, pe lista de casare, insa s-a ajuns la concluzia ca acestea ar putea fi "reactivate", si nu date la fier vechi. Dupa ce vor fi expertizate tehnic si va fi prezentat un raport referitor la starea lor, decizia finala de reintroducere in transportul in comun ploiestean va fi luata abia dupa parcurgerea acestor etape strict necesare pentru siguranta circulatiei si a calatorilor.

"Reactivarea celor zece troleibuze este necesara, pentru ca avem probleme foarte mari cu troleele Neoplan second-hand, care sunt acum in circulatie in Ploiesti. Pentru ca nu ne putem permite sa nu asiguram linia de troleibuze, am propus aceasta varianta de rezerva. Un alt motiv pentru care s-a hotarat repunerea in circulatie a vechilor troleibuze este acela ca exista o propunere de extindere a firului de contact pana la Parcul Industrial Ploiesti, pentru a se putea ajunge si acolo cu acest mijloc de transport in comun. Deocamdata, aceasta extindere este in faza de proiect, insa, daca va fi pusa in practica, se va reduce considerabil consumul de motorina necesara autobuzelor ce efectueaza cursele catre zona respectiva, in prezent", a declarat Cristian Iancovici, directorul RATP Ploiesti.

Cele zece troleibuze pe care le doreste "reactivate" conducerea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti au fost fabricate in urma cu 20-25 de ani, dar, potrivit reprezentantilor societatii, sunt o varianta viabila in cele doua cazuri pentru care ar putea fi folosite.


http://www.ziarulprahova.ro/stiri/reali ... tul-public


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Mar 2013 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Iata si Hotararea CA al RATP, de reactivare a 10 troleibuze FBW.

http://www.ratph.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Jun 2013 14:47 
Offline

Joined: Fri 28 Jun 2013 20:01
Posts: 2
S-au razgandit in ultimul moment asupra numelui...si au ales unul mai aiurea :roll:

Quote:
LA LOC COMANDA! RATP PLOIEŞTI SE VA NUMI TRANSPORT CĂLĂTORI EXPRES

Grea decizie pentru aleşii locali! Transformarea Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti în societate comercială pe acţiuni le-a dat mari bătăi de cap aleşilor locali, care după lungi dezbateri, au găsit în sfârşit un alt nume pentru noua societate.

Iniţial aceştia au propus ca noua societate comercială să se numească Transurbanitas Expres, însă astăzi, după lungi discuţii în comisia Consiliului Local Ploieşti, cu doar o zi înainte de şedinţă, propunerea a fost modificată. Noua variantă vizează ca RATP, după transformarea în societate comercială pe acţiuni, să se numească SC Transport Călători Expres. O singură problemă există însă. Dacă vor rămâne în traseu aceleaşi autobuze vechi de acum 30 de ani numai „expres” nu va mai fi transportul de călători.

http://www.observatorulph.ro/administra ... ori-expres


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Feb 2014 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Doua autobuze second-hand in probe in Ploiesti.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Inca 50 de autobuze vor functiona (si) cu GPL.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Thu 22 May 2014 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Silviu wrote:
Iata si Hotararea CA al RATP, de reactivare a 10 troleibuze FBW.

http://www.ratph.ro


Nu s-a reactivat nici un troleibuz FBW. Ba mai mult, s-a propus casarea tuturor FBW-urilor. Deocamdata decizia a fost amanata.

www.ratph.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 06:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Se doreste ca doar 7 troleibuze sa fie casate, probabil cele ce nu mai merita sa fie reparate. Bine ca se mai pastreaza cateva FBW-uri (10?).

http://www.ratph.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Nov 2014 07:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Lucrări în ritm alert pe Cuza Vodă. Strada va fi reconfigurată total

Muncitorii lucrează în ritm alert pe strada Cuza Vodă din centrul Ploieștiului unde va fi ridicată o parcare supraetajată care va deservi atât viitorul Spital de Pediatrie, cât și riveranii zonei.

Parcarea impune și o reconfigurare de anvergură a străzii, așa cum se observă și în foto. Până acum, au fost mutate rețele subterane, dar și mai mulți stâlpi, astfel încât să permită desfășurarea întocmai a proiectului.

Parcarea va avea regim de înălțime D+P+6E. La finalizarea lucrărilor, ploieștenii vor beneficia de 272 de locuri noi de parcare amenajate pe o suprafață de 1515 mp.

Municipalitatea estimează că lucrările se vor termina cel mai târziu în primăvara anului viitor, deși există promisiuni că parcarea va fi gata în decembrie anul acesta.


http://www.phon.ro/lucrari-in-ritm-aler ... -foto.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 10 Nov 2014 07:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Zece autobuze second hand, cu sistem video interior, de marţi, pe străzile din Ploieşti

După mai multe licitaţii eşuate, la care nu s-au prezentat doritori, SC Transport Călători Express SA (TCE) a reuşit într-un final achiziţionarea a zece autobuze second hand care vor rula, începând chiar de marţi, pe traseele de transport în comun din oraş.

SC Best Omnibus din Sibiu, singura firmă care s-a prezentat la licitaţie, a livrat sâmbătă cele 10 autobuze MAN, dintre care şapte sunt nearticulate, iar alte trei articulate. De culoare roşu şi portocaliu, acestea au fost fabricate în anii 1998-1999 şi sunt dotate cu sistem video interior, de mare ajutor în înregistrarea eventualelor incidente sau infracţiuni care se produc în respectivele autobuze.

SC TCE Ploieşti avea alocată pentru acestă investiţie suma de 990.000 de lei, potrivit directorul societăţii, Cristian Iancovici, însă oferta firmei din Sibiu, mai mică cu aproximativ 500 de euro pentru fiecare autobuz, a făcut ca, în final, autobuzele să coste 960.000 de lei.

Autobuzele au un rulaj sub 800.000 de kilometri şi au podea apropiată de sol, pentru a permite accesul facil al persoanelor în vârstă şi a celor cu dizabilităţi.

Conform directorului Cristian Iancovici, cele 10 autobuze vor rula pe traseele 30, 1, 101 şi 102, iar în paralel, SC TCE va scoate din circulaţie mai multe autobuze vechi care sunt folosite în această perioadă din cauza scoaterii din circulaţie a tramvaielor pentru lucrările de modernizare a căilor de rulare la traseele 101 şi 102.


http://adevarul.ro/locale/ploiesti/foto ... rrentImage


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Jul 2015 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848


La inceputul lui 2014, Primaria Ploiesti anunta ca primul obiectiv pentru perioada de finantare europeana 2014 – 2020 va fi atragerea de bani de la UE pentru achizitia a cel putin 12 tramvaie moderne. A trecut un an si jumatate de la anuntarea obiectivului, iar in sensul acesta nu s-au facut foarte multe eforturi. Societatea de transport a fost nevoita sa se reorienteze rapid si sa gaseasca o solutie. Prima a fost reconditionarea tramvaielor vechi, care vor fi repuse in circulatie odata cu finalizarea lucrarilor la calea de rulare.

Dintre cele 32 de tramvaie existente in depoul din nordul orasului, doar 20 trec prin procesul de reabilitare.

Conducerea Primariei nu a renuntat insa la proiectul care vizeaza achizitia mai multor mijloace de transport, printre care tramvaie si troleibuze. Primarul interimar al municipiului, Iulian Teodorescu, a declarat saptamana trecuta ca a solicitat elaborarea unui studiu de fezabilitate din care sa rezulte inclusiv valoarea estimativa pentru aceasta achizitie.

Una dintre variantele pe care primaria le are este contractarea unei finantari de la Banca Mondiala. In trecut s-a discutat si despre posibilitatea ca Ministerul Mediului sa aloce fonduri pentru cumpararea unor mijloace de transport nepoluante, dar discutia nu s-a concretizat.


http://ploiesti1tv.ro/cale-de-rulare-no ... 016-video/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Dec 2015 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
P.M.U.D.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Jan 2016 20:53 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2082
Location: Brasov
Quote:
Şoferii unei linii de troleibuz din Ploieşti trebuie să mute captatoarele manual

O parcare supraetajată din Ploieşti e bucuria şoferilor, mai puţin a celor de troleibuz. Când ajung în zona respectivă, aceştia trebuie să coboare şi să plieze captatoarele electrice. Peste câteva sute de metri, acestea trebuie repuse pe cablurile electrice. Tot acest chin, care îi enervează la culme pe călători şi provoacă ambuteiaje, durează de peste un an. Când a început construcţia parcării, reţeaua electrică în zonă a fost întreruptă, iar autorităţile nu au găsit până acum o soluţie.
Astfel de scene au loc zilnic, pe traseul liniei de troleibuz 202, din Ploieşti. Problemele apar într-o zonă a traseului unde firele electrice au fost tăiate, în momentul în care au început lucrările la o parcare supraetajată.
"Din cauza parcării supraetajate construite aici lăţimea străzii s-a redus, iar reţeaua electrică a troliebuzelor de pe linia 202 a fost întreruptă. În aceste condiţii şoferii se opresc înainte de intersecţie, pliază captatoarele troleibuzelor şi îşi continuă drumul cu ajutorul sistemelor alternative de propulsie", relatează Claudiu Loghin - reporter Digi24 Braşov

"Iniţial a fost vorba doar de o lună de zile. Şi deja a trecut un an şi vreo trei luni cred, 4 chiar şi nimeni nicio măsură", spune şoferul unui troleibuz.

"În caz de precipitaţii de ploaie există pericolul de electrocutare", spune alt şofer.

La următoarea staţie, captatoarele troleibuzelor sunt din nou ridicate.

"Normal ar fi dacă sunt electrice, să circule electric", spune un călător.

Autorităţile locale spun că au demarat licitaţia pentru refacerea linei electrice în zona care le dă mari bătăi de cap şoferilor de troleibuz.

"Încerc să mă pun în stuaţia lor şi pe această cale, personal le cer scuze", spune Cristian Ganea - viceprimar al municipiului Ploieşti.

"Noi preconizăm undeva la sfârşitul lunii februarie să fie montată acea reţea de contact", spune Cristian Iancovici - directorul RATC Ploieşti

Construcţia parcării supraetajate, care are o capacitate de 272 de locuri, a costat peste 10 milioane de lei, bani de la Consiliul Local.


Video la adresa: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig ... a+mute+cap

Aceasi bataie de joc ca in Brasov. Aproape doi ani au chinuit soferii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Jan 2016 23:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Şoferii din Ploieşti au decuplare automată a captatoarelor, problema e doar la recuplare, că Neoplanele nu au trăgătoare, captatoarele se repun pe fir cu ştanga.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 17 Jan 2016 10:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Dr2005 wrote:
Şoferii din Ploieşti au decuplare automată a captatoarelor, problema e doar la recuplare, că Neoplanele nu au trăgătoare, captatoarele se repun pe fir cu ştanga.


Nici n-au nevoie de tragatoare pt. recuplarea captatorilor. Nevoie era de triunghiurile montate pe firul de contact, ce sa ghideze capetele de captare ale celor doua tangoane.

Desigur, ramane intrebarea: de ce nu s-a montat retea electrica de atata vreme?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 17 Jan 2016 17:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
Desigur, ramane intrebarea: de ce nu s-a montat retea electrica de atata vreme?
Facand asemanarea de rigoare cu Brasovul, probabil din cauza cotei de carburant alocata motoarelor auxiliare, care reprezinta o mana cereasca pentru ciorditori si trebuie sa fie de cat mai de lunga durata...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Jan 2016 13:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
What :?:

Consiliul Judeţean Prahova le pregăteşte ploieştenilor o surpriză. Un tramvai nou-nouţ la standarde europene va fi achiziţionat de CJ Prahova şi oferit cadou Ploieştiului.

Alocarea bugetară pentru această investiţie este de aproximativ 1,7 milioane de euro, iar procedurile legale urmează a fi finalizate până în primăvară astfel încât la inaugurarea liniei 102, recepţia să se facă cu un tramvai ultra modern.


http://jurnalulph.ro/administratie/2548 ... pljrF.dpbs


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Jan 2016 17:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
What :?:
Da, sunt alegeri locale pe 5 iunie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Feb 2016 19:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Silviu wrote:
P.M.U.D.


Raport final.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Feb 2016 07:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
:) :D :shock: :roll: :mrgreen: :P :lol: :lol: :lol:

Conducerea Consiliului Judeţean Prahova anunţa în urmă cu ceva timp intenţia de a cumpăra un tramvai nou pentru Primăria Ploieşti, însă investiţia ar putea fi anulată, iar motivul este unul incredibil. Mai exact, edilii judeţului au înţeles greşit suma pe care ar trebui să o cheltuiască.

„Noi am crezut că un tramvai costă un milion de lei, nu de euro cât am aflat că este în realitate. În această condiţie nu cred că vom mai putea face o astfel de investiţie. Ar fi şi ciudat ca în Ploieşti să circule un singur tramvai modern, în timp ce restul să fie vechi de zeci de ani. În schimb vom ajuta financiar Primăria Ploieşti, însă cu o sumă relativ mică în raport cu gaura din buget rezultată ca urmare a neterminării la timp a proiectelor pe fonduri europene”, a declarat Vicepreşedintele CJ Prahova, Radu Ionescu.

Tramvaiul ales era modelul Imperio, produs de Astra Vagoane Arad, acesta fiind şi primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România.

Modelul este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern la standardele tehnice actuale, potrivit prezentării de pe pagina producătorului. Preţul unei garnituri depăşeşte 1,5 milioane de euro.


http://www.livearad.ro/conducerea-cj-pr ... on-de-lei/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Aug 2016 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, a susținut astăzi că în baza proiectului derulat la Ploiești numai cinci autobuze au beneficiat de transformarea de pe consum Diesel pe GPL, mijloacele de transport nefiind încă în trafic din cauza unor defecțiuni.

Proiectul, vehemet contestat, din cauza valorii exagerate, se pare că nu a avut o finalitate prea bună. Inițial, s-a vorbit de transformarea a 50 de autobuze.

Până la această oră, potrivit edilului municipiului, numai cinci autobuze au beneficiat de transformarea de pe consum Diesel pe GPL.

„Recepția finală pentru cele cinci autobuze transformate a fost realizată, în baza omologării de către RAR. Contractul se finalizează în luna septembrie și trebuie să vedem dacă poate fi prelungit. Inițial a fost omologat motorul de către o firmă din Polonia și, ulterior a fost realizată omologarea de către RAR. Au apărut însă niște probleme tehnice și, prin urmare, în acest moment autobuzele nu au fost introduse pe traseu”, a susținut Adrian Dobre, primarul Ploieștiului.

În urma licitației care a avut loc la Ploiești, valoarea totală a proiectului a fost de 17.799.996, 35 de lei, la care se adaugă 4.271.999 lei TVA.

Conducerea TCE Ploiești anunța în luna februarie a acestui an că autobuzele transformate au o garanție de trei ani de zile.


http://www.observatorulph.ro/administra ... pe-dreapta


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Aug 2016 12:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Într-o adresă oficială transmisă de conducerea Transport Călători Express către Primăria Ploieşti, operatorul de transport public reclamă o serie de probleme grave depistate în trafic, atât în cazul tramvaielor, cât şi al troleibuzelor. În ultimul caz, cele mai grave probleme vizează firele de contact şi calitatea asfaltului.

Cel mai grav este că aceste deficienţe se regăsesc inclusiv pe tronsoanele modernizate de municipalitatea în baza unor proiecte europene. Astfel, în momentul modernizării infrastructurii pentru tramvaie, autorităţile au schimbat firele de contact care deservesc şi troleibuzele, însă proiectul, potrivit reprezentanţilor TCE Ploieşti, are mari scăpări.

„Poziţionarea firului de contact al troleibuzului pe Şoseaua Vestului cap traseu 44 pentru efectuarea virajului la stânga face dificilă urmărirea reţelei de către prăjinile de captare ale troleibuzului, direcţia de virare fiind impusă şi de către peroanele de tramvai din zona respectivă”, a comunicat TCE Ploieşti, care aminteşte că a notificat Primăria în această privinţă în luna iunie şi nu a primit răspuns.

„Amplasarea macazului aerian automat de pe strada Ghe. Gr. Cantacuzino, sens de mers către centru, este necorespunzătoare, fiind dificil de încadrat pentru virajul la stânga pe direcţia Şoseaua Vestului. Din discuţiile purtate cu constructorul reiese că această amplasare a fost executată conform proiectului. Este necesară o analiză asupra posibilităţilor tehnice de schimbare a soluţiei” este o altă neregulă semnalată de reprezentanţii operatorului de transport public.

„Pe zonele de reţea fir contact troleibuz supuse reabilitării lipsesc legăturile de egalizare atât pe pozitiv cât şi pe negativ între cele două sensuri de mers. Se solicită proiectantului punct de vedere dacă acestea sunt necesare sau nu” a fost o altă problemă tehnică reclamată de TCE în mai multe rânduri. Conducerea societăţii susţine că a mai notificat Primăria Ploieşti cu privire la această situaţie şi în data de 21 iunie.

În aceeaşi adresă, conducerea TCE precizează că asfaltul proaspăt turnat pe Şoseaua Vestului, înc adrul proiectului de modernizare cofinanţat de Uniunea Europeană, s-a lăsat deja, în dreptul trecerii de pietoni din zona Ofelia. În fine, ultima neregulă în cazul circulaţiei troleibuzelor pleacă de la faptul că mai multe macazuri nu funcţionează. Este vorba despre cele din zonele Kaufland şi Ofelia, ambele pe Şoseaua Vestului. „Au fost făcute solicitări de remediere a problemelor, s-a răspuns favorabil la acestea, dar remedierile executate nu au fost pentru un termen lung (cel mult o funcţionare normală de o zi)”, au mai reclamat reprezentanţii TCE Ploieşti.


http://www.telegrama.ro/administratie/i ... sfalt.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Aug 2016 12:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Transport Călători Express, societatea administraţiei locale care se ocupă de transportul public în Ploieşti, a trimis o adresă oficială către Primărie, în care evidenţiază problemele întâlnite.

Iată ce reclamă reprezentanţii TCE:

„Avem sesizări din partea personalului de bord privind o înclinare necorespunzătoare a şinei de tramvai către interiorul direcţiei de mers pe zona căii proprii Piaţa Mihai Viteazul - BCR. A fost înaintată adresă în acest sens, prin care s-a propus consultarea unui specialist în infrastructură cale rulare şi formularea unui răspuns dacă abaterea se încadrează în toleranţele admisibile, mai ales că diferenţele între sectoarele de cale nu pot fi constatate. Prin această informare se mai solicită şi formularea unui răspuns dacă aceste abateri, chiar dacă se încadrează în toleranţe, între diferite zone ale căii de rulare pot cauza uzuri anormale materialului rulant sau alt gen de probleme”, este prima neregulă, de altfel semnalată de vatmani încă din primele luni după reluarea circulaţiei tramvaiului pe traseul 101.

Conducerea TCE precizează că are semnale care arată că aceeaşi problemă s-ar întâlni şi pe porţiuni din traseul 102.

Pericol de moarte!

Pe lângă uzura neaşteptat de mare a roţilor de tramvai, această înclinaşre a şinelor reclamată de vatmani poate produce un alt fenomen şi mai grav. Din cauza înclinării, suprafaţa de contact între şină şi roată este mult mai mică decât ar fi trebuit în mod normal, în unele cazuri la 25% din suprafaţa optimă. Asta poate însemna o pierdere a aderenţei şi, automat, creşterea distanţelor de frânare. În limbaj „şoferesc”, la o frânare bruscă, tramvaiul se duce sanie, lucru care poate pune în real pericol pietonii aflaţi în traversare.

„S-a constatat o uzură permanentă a bandajelor tramvaiului presupus cauzată de abaterile specificate la punctul 1. Se solicită formularea unui punct de vedere de la expertul solicitat, precum şi soluţii pentru atenuarea acestor fenomene negative”, mai precizează reprezentanţii societăţii de transport public, care mai arată că, pe acelaşi traseu 101, „firul de contact pe strada George Coşbuc, până la trecerea de pietoni de la Halele Centrale, este lăsat, având săgeţi mari. Fenomenul a apărut odată cu temperaturile ridicate din perioada de vară, progresând negativ ţi timp şi are ca efect flamarea cât şi agăţarea captatorului de curent. Se solicită precizări din partea proiectantului privind corectitudinea executării lucrării şi remediere de către constructor”. O situaţie similară a fost identificată şi pe strada Gheorghe Doja, pe sensul de mers către nord, în dreptul unui stâlp, identificat cu numărul de ordine 49 în proiectul de modernizare, unde ies scântei la ciontactul cu firul, iar captatorul de curent trepidează anormal. În aceeaşi scrisoare către Primărie, conducerea TCE reclamă că a constatat o uzare prematură a acestor captatoare, fără a identifica o cauză sigură, existând bănuiala că de vină ar fi tocmai aceste neconcordanţe privind amplasarea firelor electrice.

„Tramvaiul «se urcă şi cade» pe încrucişarea de la intrarea în staţie cap linie Spitalul Judeţean”, mai semnalează TCE Ploieşti, care cere ca municipalitatea să cheme constructorul pentru remedierea acestor denivelări.

Cad capacele metalice în capul ploieştenilor

La prima vedere, poate părea alarmist, însă o altă problemă gravă ţine de capacele metalice montate, în cadrul proiectului de modernizare, în vârful stâlpilor de curent. Vorbim despre bucăţi metalice având un diametru de aproximativ 20 de centimetri şi patru „urechi” de prindere şi care ajung să cântărească undeva la două kilograme. Ei bine, unele dintre acestea au început deja să se desprindă din cauza vântului şi, foarte probabil, a sudurilor precare. Într-o asemenea situaţie, căzând de la o înălţime de câţiva metri, aceste capace metalice montate pentru protejarea stâlpilor devin, în mod paradoxal, nişte pericole foarte mari pentru maşinile parcate în apropiere sau pentru pietoni. „Pe porţiunea reabilitată intersecţie Nord - Gara de Vest şi Nord - BCR, capacele de protecţie de la vârf de stâlp sunt montate necorespunzător, o parte dintre ele fiind deja căzute”, mai semnalează TCE, care precizează că există „risc de accidente pentru pietoni şi participanţi la trafic, (n.r. aceste capace) putând fi smulse şi şi aruncate în carosabil de către vânt”.

Vorbeam mai devreme despre pierderea aderenţei şi îngreunarea frânării. Un alt factor care poate duce la asta este prezenţa unor materiale reziduale pe şine, rămase din momentul în care constructorii au turnat o membrană sintetică având rol izolant. Vatmanii spun că au întâlnit această problemă pe traseul 102, de la intersecţia cu Bulevardul republicii şi până la Gara de Vest şi se tem că aceste resturi pot duce, în cazuri extreme, inclusiv la deraieri ale tramvaielor. O problemă similară fusese identificată, în 2015, şi pe traseul 101.


http://www.telegrama.ro/administratie/i ... tmani.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Aug 2016 12:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Lucrările la calea de rulare, carosabil, linii de contact şi staţii pe traseul 102 din Ploieşti s-au finalizat, recepţia a fost făcută, iar bunurile rezultate în urma proiectului european au fost preluate, prin hotărâre de Consiliu Local, în patrimoniul municipalităţii. Cu toate acestea, tramvaiul încă nu a fost repus în circulaţie pe acest traseu şi nici nu sunt şanse mari să îl revedem prea curând, un termen realist fiind mai degrabă în toamna acestui an. Primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre, a anunţat că va solicita o expertiză a lucrărilor efectuate atât pe acest traseu, cât şi pe 101, iar abia după acel moment se va putea discuta despre redeschiderea circulaţiei tramvaielor pe ruta Spitalul Judeţean - Gara de Vest.

O altă problemă care împiedică reluarea circulaţiei ţine de lipsa garniturilor suficiente, primarul Adrian Dobre anunţând că TCE are la dispoziţie, în acest moment, doar 21 de tramvaie pentru ambele trasee, declaraţia venind după ce tot edilul anunţase că, pentru o circulaţie în condiţii optime pe 102, ar mai fi nevoie de încă 10 garnituri.

Conducerea Primăriei Ploieşti a anunţat că şi-a propus ca aceste obstacole să fie depăşite până pe 31 octombrie, fiind de aşteptat ca după 1 noiembrie, în funcţie de rezultatele experizei, să revedem tramvaiul circulând pe traseul 102.

Angajaţii din TCE Ploieşti, societatea de transport public a municipalităţii, au scos la iveală mai multe nereguli pe traseul 101, unde circulaţia tramvaielor s-a reluat în luna decembrie a anului trecut. Vatmanii spun că şinele nu au fost montate drept, ci au o anumită înclinare, ceea ce duce la un contact insuficient între roţi şi şine şi, mai departe, la pierderea aderenţei, mărirea distanţei de frânare şi uzura peste măsură a roţilor. Probleme de aceeaşi natură au fost semnalate şi pe traseul 102, unde de aproximativ o lună tramvaiul a făcut mai multe probe. Tot aici se pare că există şi o problemă cu firele de contact, în intersecţia dintre Şoseaua Vestului şi Gheorghe Grigore Cantacuzino, care afectează atât circulaţia tramvaielor cât şi pe cea a troleibuzelor.

"Se pare că din cauza situaţiei de pe traseul 101, roţile metalice se deteriorează foarte repede. Este o situaţie care nu se întâlnea înainte de proiectul de modernizare. Din discuţiile avute cu angajaţii TCE care se ocupă de reparaţii, înţeleg că în câteva săptămâni 3-4 tramvaie trebuie să intre la reparat din această cauză, estimarea fiind că reparaţiile la o singură garnitură vor dura aproximativ 30 de zile. Din aceste motive, solicit o expertiză pe traseul 101, dar şi pe 102, ca să vedem dacă sunt probleme legate de proiectul de modernizare. Dacă se va dovedi că este vina constructorilor, aceştia vor fi chemaţi să remedieze problemele", ne-a declarat astăzi Adrian Dobre, primarul municipiului Ploieşti.


http://www.telegrama.ro/administratie/i ... l-102.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Aug 2016 23:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Şinele oricum trebuie să fie ,,înclinate", că altfel nu stă vagonul pe ele. Pe de altă parte, TCE foloseşte profiluri de rulare conice, a căror uzură e destul de accelerată până într-un anumit punct, după care se stabilizează. Desigur, recomandat e să le faci la strung direct la acea formă (profil de uzură), pe care e uşor să o determini când ai doar tramvaie de acelaşi tip. Dacă ei când s-a tocit profilul conic, l-au strunjit tot la forma iniţială, nu mă miră că s-a ales praful de ele. Oare TCE nu are niciun inginer de material rulant?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 206 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group