halmarius wrote:
Ca sa cuplezi 2 V3A-93 cu vestitul chopper copiat de URAC-isti(adica V3A-93 CH PPC) de la CKD, ar trebui in primul rand legatura fizica adica prizele de cuplare, ori din cate stiu eu acestea nu exista!
Apoi ar trebui un soft pentru procesorul de bord care sa stie sa comande si chopperele de pe vagonul 2
Legatura fizica n-ar fi o mare problema, s-a vazut in cazul SAT ce cuple elegante s-au aplicat pe TATRE. O cupla similara este de-ajuns si in cazul asta si se monteaza foarte usor.
Pentru comanda multipla nu trebuie adaptat nici un soft. Prin simpla introducere a cuplei, vagonul din spate poate fi trecut automat in mod "slave", iar blocul logic de tractiune va prelua semnal de la maneta de comanda a primului vagon, prin intermediul cablului. In acest fel, logica de tractiune isi face treaba ei fara s-o intereseze daca e sau nu manipulant in a doua cabina, atat timp cat isi primeste semnalul normal de mers sau frana.
Mai mult, fiecare vagon poate fi echipat cu un minibloc de telecomanda foarte simplu (analogic sau digital) care sa execute celelalte comenzi: usi, lumini, incalzire, comanda pantograf, etc primite prin cablu de la primul vagon.
Teoretic fie spus, daca n-ar fi o problema de siguranta a circulatiei, legatura asta ar putea sa fie chiar si...wireless, prin diverse protocoale
Mai mult de lucru ar fi pe partea de sincronizare a tractiunii si franarii celor doua vagoane. Asta presupune un reglaj fin al unor seturi de parametri pe fiecare vagon, pentru a nu se ajunge la decalaje prea mari intre ele, materializate prin socuri, smucituri, etc. Chiar daca sunt de acelasi tip, nici un motor nu seamana perfect cu altul, bandajele pot avea uzuri diferite, contactorii pot fi mai puturosi la unul din vagoane... Dar se rezolva daca se vrea....
Si ma opresc aici, nu mai dau idei ca astea costa cam mult azi:lol: