TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 23 Aug 2019 18:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 17 Aug 2008 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
25 de ani de troleibuz în Sibiu

În toamna anului 1982, inimosul director al I.J.T.L. Sibiu, ing. Căpraru, realiza un adevărat tur de forţă în unităţile economice şi de învăţămînt ale municipiului Sibiu, pentru a prezenta un nou sistem de transport: cel electric, cu troleibuzul.

În data de 17 august 1983 primele troleibuze albastre ieşeau în probe pe arterele municipiului de pe Cibin. Astfel, Sibiul se alătura oraşelor importante ce beneficiau de transportul public cu troleibuzul: Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj Napoca.

Primele trasee au fost date în folosinţă în 19 august 1983: T1 Cimitir – Gara şi T2 Bul. Mihai Viteazu – Gara. Parcul de troleibuze era compus din 20 de unităţi tip DAC 117 E, fabricate în anul 1982.

Reţeaua electrică de troleibuze s-a extins în anii următori în zonele: Libertatea, Piaţa Cibin, cart. Vasile Aron, cart. Lazaret, Balanţa I, Independenţa II, cart. Ştrand, cart. Valea Aurie, Aeroport. Au fost plantaţi stîlpii de susţinere a reţelei electrice de troleibuz pe bul. Vasile Milea, şoseaua Alba Iulia, şoseaua Ştefan cel Mare, str. Bîlea, fiind necesar să se continue lucrările.

Pe lîngă troleibuzele de fabricaţie autohtonă, în Sibiu au circulat şi troleibuze importate din Weimar, Lausanne şi Biel. Numărul total de troleibuze aflat în patrimoniul sibian, din anul 1983 pînă în prezent este de 151 buc.

Prin grija exclusivă a primarului Klaus Johannis, Sibiul devine primul oraş din România ce beneficiază de o reţea de troleibuz de mare viteză, cu componentele cele mai avansate din punct de vedere tehnic de pe piaţa mondială. Este vorba despre elemente de prindere a reţelei electrice tip Kummler–Matter, aduse din oraşul austriac Kapfenberg, ce se regăsesc pe actualul traseu de troleibuz T1.

În timp ce municipalităţile din Europa şi nu numai, fac eforturi deosebite pentru introducerea transportului electric cu troleibuze sau tramvaie, municipiul Sibiu se află într-un regres accentuat. Rutele deservite de către troleibuze au scăzut în mod dramatic, parcul activ de troleibuze cifrîndu-se în jurul a 20 de unităţi, cumpărîndu-se autobuze care, deşi noi, nu dispun decît de motor Euro 3, neavînd platformă de acces pentru persoanele cu handicap.

Avînd în vedere colaborarea cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare precum şi deschiderea excepţională promovată prin realizarea proiectului “Sibiu –Capitală Culturală Europeană 2007”, dorim să aducem din nou în atenţie autorităţilor publice locale şi opiniei publice, trei “E”-uri pozitive datorate troleibuzului:
economie, ergonomie, ecologie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Aug 2008 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
http://www.ronduldesibiu.ro/eveniment-a ... -in-sibiu/

http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb ... 46727.html

http://www.sibianulonline.ro/sibiu/un-s ... iu-2935988

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/s ... 25048.html

http://www.sibiustandard.ro/16091/25-de ... sibiu.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group