TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 14:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 14:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Adio, troleibuze! 14 noiembrie, ultima zi de circulaţie

14 noiembrie 2009 este ultima zi în care pe străzile oraşului vor mai circula troleibuze.

Comisia tehnică din cadrul Tursib a înaintat administraÅ£iei locale un raport a cărui concluzie este că utilizarea troleibuzelor este mult prea costisitoare. "Starea tehnică a parcului de troleibuze este precară datorită vechimii de peste 20 de ani ÅŸi rulajul mare. FrecvenÅ£a defecÅ£iunilor este din ce în ce mai mare, din cauza lipsei pieselor de schimb care nu se mai produc nici în ElveÅ£ia. Ca urmare a uzurii tehnice a troleibuzelor ÅŸi reÅ£elelor electrice aferente, viteza de deplasare este redusă", se arată în raportul respectiv. "ÃŽn acest sens, Å£inând cont ÅŸi de alte criterii tehnice de exploatare se propune înlocuirea transportului cu troleibuze cu cel cu autobuze". ÃŽn acelaÅŸi document realizat de reprezentanÅ£ii Tursib sunt motivate ÅŸi restul schimbărilor ce vor avea loc în cadrul transportului local. Astfel, de la 15 noiembrie, în Sibiu va fi introdus abonamentul unic, nominal ÅŸi valabil pe toate liniile al cărui preÅ£ este de 50 de lei, faÅ£ă de 42 de lei cât costă acum un abonament nominal, pe o linie, valabil timp de o lună. "Tariful pe bilet rămâne neschimbat, respectiv 1,5 lei. PreÅ£ul abonamentului pe ruta Sibiu - Răşinari va fi modificat de la 60 la 80 de lei, dar va putea fi utilizat pe toate mijloacele Tursib din municipiul Sibiu". Abonamentul nenominalizat valabil pe toate liniile va fi redus de la 160 de lei, la 100 de lei pentru o lună. ÃŽnlocuirea troleibuzelor cu autobuze înseamnă ÅŸi achiziÅ£ionarea de noi maÅŸini. "SC Tursib SA intenÅ£ionează extinderea contractului de împrumut încheiat cu BERD cu suma de două milioane de euro în vederea achiziÅ£ionării de noi autobuze". Acest nou credit nu va mai fi garantat de administraÅ£ia locală.


Traian Deleanu
20.10.2009
Turnul Sfatului
http://www.turnulsfatului.ro/865/adio-troleibuze-14-noiembrie-ultima-zi-de-circulaţie.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Acelasi subiect trist si pe prima pagina a Adevarului de seara de ieri. Se observa intretinerea marca inregistrata Tursib.


Attachments:
01_ads_20_oct_sb_mic.pdf [393.95 KiB]
Downloaded 345 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Oct 2009 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Proteste împotriva eliminării troleibuzelor

Asociaţia Transira solicită administraţiei locale şi societăţii civile să oprească proiectul de hotărâre a Consiliului Local prin care se urmăreşte eliminarea troleibuzelor din transportul public al Sibiului

"Proiectul, dacă va fi aprobat de consilierii locali, consfiinţeste distrugerea transportului ecologic cu troleibuze, distrugere începută încă din anul 2006, asupra căreia am atras atenţia în mod repetat", se arată într-un comunicat de presă semnat de Silviu Sîntea, preşedintele Transira. Potrivit acestuia, la ora actuală reţeaua de troleibuze din Sibiu măsoară cca 24 km cale simplă de rulare şi este folosită de şapte troleibuze.

Valoarea acestei infrastructuri este calculată de Sîntea la aproximativ un milion de euro. " Ce este mai viabil: să desfiinţăm infrastructura existentă (valoarea acesteia, finanÅ£ată cu bani publici, este de cca 1 milion euro) sau să alocăm fonduri pentru modernizarea infrastructurii? Ultima achiziÅ£ie de troleibuze s-a înregistrat în anul 2003 iar troleibuzele aveau deja peste 20 de ani de exploatare. Să nu uităm totuÅŸi că durata de viaÅ£ă a unui troleibuz este de 25-35 ani iar cea a unui autobuz este de 8 ani. De aceea se află în circulaÅ£ie (la Salzburg, de exemplu), troleibuze ce au parcurs peste 1 milion de kilometri). ÃŽnsă, actuala conducere a SC Tursib SA nu a solicitat niciodată fonduri pentru achiziÅ£ionarea unor troleibuze noi", mai arată Sîntea.

Potrivit lui, "tronsoanele reţelei de troleibuz Han Dumbrava – Cimitir – calea Dumbrăvii – str. Constituţiei şi bv. Spitalelor – calea Gusteriţei (pod CFR) – Balanţa I sunt noi. Reţea nouă de troleibuz se află şi pe str. Gh. Dima, giratoriu E. Bieltz, giratoriu Rahovei, str. Târgu Fânului, str. Râului. Reţea de troleibuz aflată în stare bună există şi pe tronsoanele Valea Aurie – Ştrand, Bricomat – şoseaua Alba Iulia (str. Malului), str. Avrig şi str. Argeşului, Balanţa I – str. Oţelarilor – str. Semaforului – Str. Rahovei. De asemenea există infrastructura necesară pentru montarea reţelei de troleibuz pe str. Ştefan cel Mare – str. Bâlea şi bul. Vasile Milea - şoseaua Alba Iulia. Consiliul Local a alocat, începând cu anul 2005, 10 miliarde lei vechi pentru modernizarea reţelei de troleibuz, bani publici în pericol de a fi risipiţi".

Motivele menţinerii troleibuzelor

Troleibuzele în municipiul Sibiu înseamnă:

Mediu

-Vehicule “zero emisii”. Folosind 30 de troleibuze, nu poluezi atmosfera cu 2500 tone dioxid de carbon, cu oxizi de azot şi sulf;
-Foloseşti curent electric obţinut din energie hidro sau alt tip de energie regenerabilă;
-Reduci poluarea generată de traficul auto (un sistem performant de transport public presupune că nu foloseşti în oraş autoturismul personal) şi elimini “tunelul de poluare” din aglomerarea urbană.


Economie

-Durată mare de viaÅ£ă ÅŸi consum energetic scăzut;
-Cheltuieli de întreţinere şi exploatare mici;
-Infrastructură electrică existentă;
-Finanţare prin Programul Operational Regional pentru extinderea/modernizarea reţelei de troleibuz, contribuţia municipalităţii fiind de 2% din valoarea proiectului;
-Posibilitatea achiziţionării troleibuzelor noi prin împrumut BERD.


Tradiţie

-Sibiul a fost primul oraş din România ce a avut troleibuz. Un neamţ, Carl Wolff, a introdus folosirea energiei electrice (iluminat public, troleibuz, tramvai). Sperăm că un alt neamţ, Klaus Iohannis, va moderniza transportul electric;
-Sibiul nu este un târguşor prăfuit de autobuze ci unul dintre cele 344 de oraşe din întreaga lume ce au troleibuz şi unul dintre cele 320 oraşe ce au tramvai;
-Există atât specialişti (mediu universitar, alte instituţii) cât şi potenţial hidroenergetic.


Sursa: Asociaţia Transira


Traian Deleanu, 21 octombrie 2009 17:07
Turnul Sfatului
http://www.turnulsfatului.ro/875/proteste-împotriva-eliminării-troleibuzelor.html


Attachments:
875.jpg
875.jpg [ 204.49 KiB | Viewed 14753 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Oct 2009 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Protest - Asociatia Transira le cere consilierilor locali sa nu voteze scoaterea troleibuzelor din circulatie

In apararea troleibuzelor

Sibienii nu vor sa circule numai cu autobuze si critica decizia autoritatilor de a scoate din uz vechile troleibuze Tursib. Asociatia Transira le cere consilierilor locali sa voteze, asadar, impotriva proiectului aflat pe ordinea de zi de astazi.

Troleibuzele din Sibiu ar putea deveni istorie.
Municipalitatea vede cu ochi buni inlocuirea vechilor troleibuze cu autobuzele. Desigur, conducerea Tursib nu poate fi decat de acord cu solutia pe care a propus-o, de altfel. Impotriva deciziei sunt, insa, sibienii de rand si, evident, conducatorii troleibuzelor, care stiu cel mai bine cat de ecologice sunt aceste masini, in pofida vechimii. Asociatia Transira se arata revoltata de decizia autoritatilor. Presedintele Asociatiei, Silviu Sintea, face un apel catre consilierii locali, pe care ii indeamna sa nu voteze proiectul de pe ordinea de zi a sedintei de astazi, privind inlocuirea troleibuzelor cu autobuze. Sintea ameninta ca, in cazul in care proiectul va fi aprobat de consilierii locali, va trece la demersuri drastice. Va sesiza autoritatile centrale, pentru a cerceta acest caz si pentru a rezilia contractul dintre Primaria Sibiu si firma Tursib.

„Cerem sprijinul populatiei"

„In mod normal, Primaria ar trebui sa decida daca mai tine sau nu contractul cu Tursib. Noi o sa avem grija sa vorbim cu cei de la Bucuresti, pentru a incheia acest contract, deoarece trebuie sa existe o autoritate competenta care sa rezolve aceasta nedreptate", a declarat Silviu Sintea, presedintele Asociatiei Transira. Tot Sintea a vorbit deschis si despre indemnul pe care il face tuturor pentru a „contracara" proiectul. „Cerem public municipalitatii sibiene sa retraga acest proiect de pe ordinea de zi. Cerem public consilierilor locali sa voteze impotriva acestui proiect, in cazul in care acesta va ramane pe ordinea de zi. Cerem sprijinul populatiei, presei, institutiilor publice, organizatiilor non-guvernamentale pentru pastrarea, extinderea, modernizarea transportului cu troleibuzul in municipiul Sibiu", conchide Sintea.

Solicitare ignorata

Sintea marturiseste ca a incercat sa poarte discutii atat cu primarul Klaus Johannis, cat si cu Adrian Popa, directorul Tursib. Daca edilul-sef s-a rezumat sa declare doar ca cererea a fost inregistrata si va fi supusa analizei, cel de-al doilea a venit cu explicatii incoerente, dupa cum apreciaza presedintele Transira. Indiferent daca va fi votat sau nu acest proiect, in cadrul sedintei de astazi, municipalitatea a desconsiderat cererea asociatiei Transira, care a cerut retragerea proiectului de hotarare de pe ordinea de zi. Pana la inchiderea editiei, proiectul figura inca pe ordinea de zi, prezentata pe site-ul oficial al Primariei Sibiu.

„Sunt prea vechi"

Dupa cum releva proiectul de hotarare, starea tehnica a parcului de troleibuze este precara, datorita vechimii de peste 20 de ani, dar si a rulajului mare. Documentatia intocmita de comisia tehnica mai arata si ca frecventa defectiunilor este din ce in ce mai mare, „vinovata" fiind lipsa pieselor de schimb, care nu se mai produc nici macar in Elvetia. Mai mult, se pare ca imobilizarile recurente in reparatii de lunga durata sunt rezolvate cu solutii tehnice pe plan local, cu unele componente scumpe, care sunt achizitionate, pe deasupra, cu intarziere. „Ca urmare a uzurii tehnice a troleibuzelor si retelelor electrice aferente, viteza de deplasare este redusa. In acest sens, tinand cont si de alte criterii tehnice de exploatare, se propune inlocuirea transportului de troleibuze cu cel de autobuze", se arata in proiectul de hotarare aflat, astazi, pe ordinea de zi.


Autor: Alina CIMPEANU, 22.10.2009
Monitorul de Sibiu
http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 75143.html


Attachments:
troleu_650.jpg
troleu_650.jpg [ 66.26 KiB | Viewed 14693 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 07:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Majorare - Primarul Sibiului a redus majorarea impozitelor locale pentru firme cu 4 procente, fata de cuantumul stabilit de Guvern

Cresc taxele si impozitele
Consilierii locali au votat din nou "la foc automat" si au aprobat, ca de obicei, toate proiectele propuse de primarul Klaus Johannis. In mai putin de 40 de minute, legislativul au adoptat nu mai putin de 46 de proiecte de hotarare. Printre acestea se numara hotararea de majorare a taxelor si impozitelor locale cu 20%, din 2010, si scoaterea din uz a troleibuzelor Tursib.


Consilierii locali au votat, ieri, 46 de proiecte, in 40 de minute.
Majorarea taxelor locale cu 20%, din 2010, nu este pe placul primarului Klaus Johannis. Cu toate acestea, edilul-sef al Sibiului este initiatorul proiectului de hotarare supus dezbaterii consilierilor locali, in sedinta ordinara de ieri. Explicatia este simpla. „Guvernul ne-a pus in situatia de a percepe sibienilor impozite mai mari cu 20%, cu toate ca noi nu am vrut sa marim impozitele, ci sa ramana la fel ca si anul trecut. Insa nu-mi face nicio placere sa propun aceasta majorare", a anuntat Johannis, nemultumit. Primarul Sibiului considera ca nu era nevoie de aceasta masura, pentru ca „economia locala s-a descurcat foarte bine in ultimii ani si chiar si in acest an de criza economia urbei s-a dezvoltat foarte mult".

Reduceri pentru firme

Primarul Sibiului considera ca impovararea firmelor cu taxe si impozite mai mari, in perioada de criza, nu este oportuna. Tinand cont de faptul ca economia locala s-a dezvoltat tocmai datorita firmelor sibiene, Johannis a gasit o modalitate de a le „usura" putin povara fiscala la care le obliga guvernantii. „O sa limitam cuantumul impozitelor pentru persoanele juridice. Astfel, in loc de 20%, o sa crestem doar cu 16%, dupa calculul formulei clasice. Nu este foarte mult, dar este o masura suportabila pentru persoanele juridice", a declarat edilul-sef.

Dispar troleibuzele

Legislativul local a votat fara ezitare pentru scoaterea din uz a troleibuzelor din Sibiu. Dupa sedinta Consiliului Local, ieri, s-a intrunit si Consiliul de Administratie al SC Tursib SA, societate aflata in subordinea municipalitatii. La propunerea directorului general, Ioan Popa, s-a acceptat modificarea contractului de concesiune, care prevede un nou mers al mijloacelor de transport public, un tarif mai mare si scoaterea din circulatie a troleibuzelor, incepand cu 15 noiembrie. „Se vor scoate din uz troleibuzele pentru ca sunt prea vechi si polueaza. In plus de asta, nu mai sunt moderne. Pentru a creste confortul calatorilor, vom introduce zece autobuze noi", a argumentat Popa.

Autobuze de 2 milioane de euro

Pentru a achizitiona 10 autobuze noi, directorul Tursib a solicitat suplimentarea imprumutului de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) cu inca 2 milioane de euro. Anul trecut, Tursib a beneficiat de 5 milioane de euro de la BERD, pentru intregirea parcului auto, cu autobuze moderne. Din 15 noiembrie, va avea 10 autobuze noi, euro 5, de 12,5 metri lungime, cu maxim 90 de locuri pentru calatori. In acest moment, parcul auto al Tursib numara 81 de autobuze functionale, din care 12 sunt mai vechi de 20 de ani.

Transira vrea transport ecologic

Consilierii locali au votat proiectul de hotarare pentru scoaterea din uz a troleibuzelor fara sa tina cont de opozitia Asociatiei Transira, care s-a aratat revoltata de decizia municipalitatii de a elimina transportul electric. Valurile facute de insusi presedintele asociatiei nonguvernamentale, Silviu Sintea, nu au reusit sa-i impresioneze pe consilieri. Sintea argumenta ca troleibuzele trebuie sa ramana in functiune deoarece nu polueaza. „In mod normal, Primaria ar trebui sa decida daca mai tine sau nu contractul cu Tursib. Noi o sa avem grija sa vorbim cu cei de la Bucuresti, pentru a incheia acest contract, deoarece trebuie sa existe o autoritate competenta care sa rezolve aceasta nedreptate", ameninta Silviu Sintea. Insa directorul general Ioan Popa nu ia in seama protestele Transira. „Ce Transira? E doar o asociatie nonguvernamentala. Nu vreau sa comentez nimic despre ei sau despre sesizarile lor!", a spus, iritat, Popa.


Autor: Florin MARUNTELU, Monitorul de Sibiu, 23.10.2009
http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/new ... 75237.html

Precizarile mele, Sintea:
1. Nu am participat la aceasta sedinta de Consiliu local;
2. Materialele mele NU au fost distribuite consilierilor locali de catre personalul abilitat (si obligat) sa o faca;
3. Ma refeream la faptul ca voi denunta Contractul de concesiune, pt. ca nu a fost respectat obiectul concesiunii si nu s-a administrat rentabil patrimoniul public;


Attachments:
cons_local1_650.jpg
cons_local1_650.jpg [ 59.94 KiB | Viewed 14652 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 09:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Bine ca mi-au lasat 10 secunde...

Fara troleibuze

Proiectul de Hotarare, votat joi , prin care se doreste renuntarea la transportul cu troleibuze in municipiul Sibiu si inlocuirea lor cu autobuze starneste reactii in randul societatii civile. Agentia Non-Guvernamentala Transira critica aspru hotararea consilierilor locali si spune ca aceasta contravine campaniei Uniunii Europene de a promova transportul in comun cu ajutorul troleibuzelor care este mai ecologic.


http://www.antena1sibiu.ro/stiri/fara-t ... 26098.html



Pro troleibuze

Noul program de la Tursib a dat peste cap planurile sibienilor. Aceştia nu sunt de acord cu eliminarea troleibuzelor din data de 15 noiembrie. Sibienii vor organiza în perioada imediat următoare proteste împotriva acestei eliminări.


Asociaţia Transira este una dintre oficialităţile care s-a alaturat sibienilor nemulţumiţi şi solicită administraţiei locale şi societăţii civile să oprească proiectul de hotărâre a Consiliului Local prin care se urmăreşte eliminarea troleibuzelor din transportul public al Sibiului.

Reprezentanţii Asociaţiei susţin că troleibuzele sunt singurele mijloace de transport în comun mai puţin poluante. Argumentele pentru susţinerea troleibuzelor sunt foarte solide. Regretul este unul foarte important, deoarece Sibiul a fost văduvit şi de tramvaie.

Sibienii nu-şi doresc ca acest eveniment trist să se repete. „Proiectul, dacă va fi aprobat de consilierii locali, consfiinţeste distrugerea transportului ecologic cu troleibuze, distrugere începută încă din anul 2006, asupra căreia am atras atenţia în mod repetat”, a spus Silviu Sîntea, preşedintele Transira.


23.10.2009
http://www.infosib.ro/index.php?option= ... Itemid=632


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Adio, troleibuze!

După 26 de ani de funcÅ£ionare, troleibuzele din Sibiu vor fi desfiinÅ£ate în 15 noiembrie anul acesta. Primul troleibuz, aÅŸa cum îl cunoaÅŸtem, a circulat la Sibiu în 17 august 1983. Mai întâi au fost date în folosinÅ£ă două linii T1 ÅŸi T2. Apoi treptat proiectul a fost extins pe mai multe linii. ,,Lucram pe vremea aceea la instalat cabluri. Se lucra până seara târziu să dăm lucrarea gata. Eram aÅŸa de mândri. Păcat că acum totul va fi desfiinÅ£at", îşi aminteÅŸte nea Nelu, fost angajat al Tursib. Joi, Consilierii Locali au votat desfiinÅ£area tuturor liniilor de troleibuz ÅŸi înlocuirea lor cu autobuze. "Starea tehnică a parcului de troleibuze este precară datorită vechimii de peste 20 de ani ÅŸi rulajul mare", motivează cei de la Tursib această înlocuire.

Fanii troleibuzelor contra-atacă

Asociaţia Transira se opune vehement înlocuirii troleibuzelor din Sibiu "Proiectul consfiinţeşte distrugerea transportului ecologic cu troleibuze, distrugere începută încă din anul 2006, asupra căreia am atras atenţia în mod repetat", declară pe site-ul asociaţiei, preşedintele acesteia, Silviu Sîntea. La ora actuală reţeaua de troleibuze din Sibiu măsoară cca 24 km cale simplă de rulare. Aceeaşi lungime a reţelei de troleibuze o are Timişoara. Diferenţa constă în faptul că în municipiul de pe Bega circulă 50 de troleibuze noi şi se doreşte extinderea reţelei de troleibuze şi achiziţionarea a cel puţin încă 10 troleibuze, iar în municipiul de pe Cibin circulă 7 troleibuze.
,,Se aminteşte de faptul că o comisie tehnică din cadrul pri­măriei a consta­tat că troleibuze­le actuale sunt vechi, că starea reţelei electrice şi a substaţiilor de redresare este nemulţumitoare şi că troleibuzele produc blocaje în trafic. Chiar dacă aceste constatări ar fi corecte se naşte o întrebare firească: de ce nu s-au luat măsurile corespunzătoare pentru a nu se ajunge la starea precară a transportului electric sibian? Ce este mai viabil: să desfiinţăm infrastructura existentă (valoarea acesteia, finanţată cu bani publici, este de cca 1 milion euro) sau să alocăm fonduri pentru modernizarea infrastructurii?", se întreabă Sîntea.
Pe forumul asociaţiei se poartă discuţii intense despre salvarea sistemului de troleibuze la Sibiu de specialişti şi fani ai acestor mijloace de transport din toată România.

7 noiembrie

La această dată susţinătorii troleibuzelor vor veni la Sibiu pentru a circula o ultimă dată cu acest mijloc de transport la Sibiu. "Datorită faptului că ne mai despart puţine zile până la sfârşitul troleibuzului sibian, m-am gândit să lansez o invitaţie doritorilor de plimbare cu troleibuzul! Data cea mai bună am stabilit-o pentru 7 noiembrie. Asta este exact penultima sâmbătă cu troleibuz în Sibiu! Putem să ne plimbăm cu troleibuzul pe cele 2 trasee rămase (oarecum şi trasee istorice)", aşa sună invitaţia adresată fanilor.

Istoria troleibuzelor în judeţul Sibiu

În data de 17 august 1983, datorită eforturilor directorului de atunci, Căpraru, se introduce troleibuzul, acesta circulând pe două rute, fiind aduse din Bucureşti (ITB) 20 bucăţi troleibuze de culoare albastră, cu numerele de inventar cuprinse între 228-247. Reţeaua de troleibuze se va extinde treptat, fiind aduse la Sibiu troleibuze articulate noi, dotate cu trăgătoare. Se mai aduc şi troleibuze uzate IT Bucureşti. Pe măsură ce troleibuzele învechite se casează, echipa de troleibuze a IJTL Sibiu (fosta IT Sibiu) se înnoieşte continuu. Autobuzele şi troleibuzele vechi erau trecute în conservare, pentru piese de schimb, într-un depou situat pe str. Preot Baca. Acest loc este acum teren arabil.
Trebuie menÅ£ionat faptul că în 1989 se dă în folosinÅ£ă prima linie de troleibuz din municipiul MediaÅŸ, judeÅ£ul Sibiu, T1 Gară - Automecanica. Se aduc de la Sibiu câteva troleibuze vechi de probă ÅŸi mai apoi 4 troleibuze uzate IT BucureÅŸti, vop­site portocaliu în­chis, păstrându-se numerotarea prac­ticată la Sibiu. Alte troleibuze sibiene care au luat drumul Me­diaÅŸului sunt în cir­culaÅ£ie ÅŸi astăzi, cu acelaÅŸi număr de inventar.
După eveni­men­tele din de­cem­­brie 1989 acti­vitatea de tran­sport urban din municipiul Sibiu cunoaşte un declin accentuat, la fel ca toate regiile de transport din ţa­ră: mijloace de tran­sport vechi, lip­­sa investiţiilor, tra­­see anulate. După tergiversări, se în­fiinţează actuala so­cietate TUR­SIB (aflată în subordinea Con­siliului Local) care, treptat-treptat se va pune pe picioare. Au fost achiziţionate din Weimar 5 troleibuze Skoda 14Tr03. A fost adus şi un troleibuz din Geneva (GENF).
Şi-au făcut apariţia troleibuzele româneşti moderne, troleibuze ar­ti­cu­late şi nearticulate ROCAR. Se primesc şi 4 troleibuze Volvo FBW donaţie de la TL Lausanne. Aceste troleibuze moderne, deşi având ani buni în cârcă, au păstrat multă vreme numerele de inventar din Lausanne (chiar şi tăbliţele cu traseele originale, de exemplu 1 La Maladiere - Bellevaux).
Apar după o vreme troleibuzele din Biel (Bienne), dar şi autobuzele din Belarus de tip MAZ, achizi­ţionate în leasing de la S.C. Dunărea Galaţi.
S-a realizat şi înlocuirea unei părţi a reţelei de troleibuz din Sibiu (tronsonul Calea Dumbrăvii - Gară) cu componente Siemens ale reţelei de troleibuz din Kapfenberg. Cei din Kapfenberg au mai colaborat cu România, troleibuzele lor fiind aduse la Mediaş, dar şi în Sarajevo.

"În majoritatea ţărilor europene se luptă pentru transportul electric, că este ecologic. Iar noi vrem să scoatem din Sibiu singurul mijloc de transport care nu poluează. Ar fi un afront pentru toţi cetăţenii oraşului dacă ar retrage transportul electric", a declarat presei Vasile Cinăzan, şoferul troleibuzului nr. 237 din Sibiu.



Călin Blaga, 23.10.2009
Sibiu100%
http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&id=1109&sursa=articole&titlu=Adio, troleibuze!

Multumesc d-lui Calin Blaga pentru articol dar, mai ales, pentru punerea in pagina a acestuia. Pagina 7.
Prin acest saptamanal, opiniile nostre vor ajunge in 60.000 de cutii postale. Dupa care, vom incepe strangerea de semnaturi si opinii pentru reintroducerea troleibuzelor (unora noi, evident).
Saptamana viitoare vom declansa si campania de informare "Noul Tursib: mult zgomot pentru nimic", campanie ce a debutat deja pe forumul nostru.


Attachments:
Sibiu100_Nr70.pdf [6.18 MiB]
Downloaded 955 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 22:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Rugati-va sa ajunga Johannis la Victoria, poate il ia cu el si pe Popa, ca sa-i faca_cafeaua sau ghetele. Ar fi atunci o sansa sa mai vedem troleibuze la Sibiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 23:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pe cat punem pariu ca daca Iohannis ajunge la Guvern, Popa ia Ministerul Transporturilor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Oct 2009 23:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Dr2005 wrote:
Pe cat punem pariu ca daca Iohannis ajunge la Guvern, Popa ia Ministerul Transporturilor?
Bate-n lemn, scuipa-n san etc!!! Ca se desfiinteaza atunci si electrificarea de la CFR! :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Oct 2009 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Proteste şi petiţii pentru troleibuze

Sibienii vor primi acasă fluturaşi pentru salvarea autobuzelor cu fire electrice. O asociaţie mobilizează sibienii să ia atitudine împotriva deciziei municipalităţii de a scoate din circulaţie troleele din oraş.

Sibienii sunt chemaţi să semneze petiţii pentru salvarea troleelor din oraş.
Renunţăm sau nu la troleibuze?


Cele 10 secunde în care consilerul local Eugen Mitea a citit proiectul numărul unu de ordinea de zi a ultimei şedinţe de Consiliul Local de la Primăria Sibiu, urmat de încă cinci secunde în care consilierii prezenţi au ridicat mâna cu unanimitate de voturi, au consfinţit moartea definitivă a transportului în comun realizat în urbea de pe Cibin cu troleibuze.

Vremurile în care „buburuzele“ roşii, ecologice, circulau pe traseele cu care sibienii sunt obişnuiţi de zeci de ani, vor apune definitiv în 14 noiembrie, atunci, când vor avea loc ultimele drumuri ale troleelor prin Sibiu. Conform deciziei Consilului Local, la propunerea Tursib SA şi la sugestia mai multor oameni „cu greutate“ din Primărie, printre care şi primarul Klaus Iohannis, troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze, pentru că nu se mai justifică menţinerea lor „în viaţă“.

„Starea tehnică a troleelor este precară, iar piesele de schimb pentru ele nu se mai fabrică nici în Elveţia“ au justificat cei de la Tursib, în explicaţiile date consilierilor.

Începe „revoluţia“

AsociaÅ£ia Transira, cea care s-a încăpăţânat să încerce salvarea de la pieire a troleibuzelor, a decis să găsească o altă formă de a determina administraÅ£ia locală revină asupra decizie de scoatere din folosinÅ£ă a troleibuzelor. Inginerul Silviu Sântea spune că oamenii din Sibiu vor fi puÅŸi în temă de ce înseamnă troleibuzele, printr-o mini-scrisoare ce o vor primi în cutiile poÅŸtale.

„Actuala conducere a SC Tursib SA nu a solicitat niciodată fonduri pentru achiziţionarea unor troleibuze noi. Asta este doar unul din abuzurile făcute de Tursib. O să dăm mii de petiţii şi fluturaşi în tot oraşul, pentru ca oamenii să ştie că totul a fost făcut premeditat. Dacă în alte oraşe s-a ţinut cont de opinia locuitorilor, de ce să nu fie şi la Sibiu, la fel“, spune preşedintele asociaţiei Transira. Petiţiile vor fi distribuite în tot Sibiul.


Autor: DragoÅŸ Popescu
Data: 25 oct 2009
Adevarul
http://www.adevarul.ro/


Attachments:
troleu.jpg
troleu.jpg [ 36.4 KiB | Viewed 14501 times ]
01_ads_25_oct_sb_web.pdf [381.5 KiB]
Downloaded 290 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Adio, troleibuze, bun venit un nou credit BERD!

Fără nicio discuţie mai amplă în spaţiul public, consilierii locali ai Sibiului au aprobat solicitarea Tursib de a renunţa la utilizarea troleibuzelor.

Urmarea imediată a acestei decizii - parcul auto are nevoie de alte zece autobuze. Pentru care, evident, mai e nevoie de un împrumut de două milioane de la BERD. De unde au mai fost împrumutate cinci milioane de euro, pentru achiziţionarea, în 2007, a 35 de noi autobuze BMC şi MAN.

Două milioane de euro va mai împrumuta Tursib, societatea de transport în comun din Sibiu, de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Scopul: cumpărarea a încă zece autobuze, diesel Euro5, fiecare cu o capacitate de aproximativ 100 de persoane.
Creditul, negarantat de municipalitate, va impune, însă, societăţii de transport din Sibiu o serie întreagă de interdicţii.
Creditul cu o dobândă de 4,25% pe an, indexabilă în unele situaţii invocate de Bancă, va fi rambursat în 33 de rate trimestriale egale (sau pe cât posibil egale). Prima rată va fi plătită pe 20 iunie 2011, iar ultima ar urma să fie achitată în 20 iunie 2019. Tursib va trebui să plătească anual un comision de angajament de 0,5% pe an din suma din credit care nu a fost trasă sau anulată.

Până atunci, potrivit contractului care urmează să fie semnat între Tursib şi BERD, cele zece autobuze vor fi constituite garanţie de prim rang în favoarea băncii. Tot prin actul ce va fi semnat între directorul Tursib, Adrian Popa, şi reprezentanţii BERD, societatea sibiană se angajează ca pe perioada creditului să nu înfiinţeze nicio filială şi să nu contracteze alte credite, "investiţii sau depozite (cu excepţia depozitelor din cursul normal al activităţii la bănci reputate)". În plus, prin acelaşi contract de credit Tursib susţine că "nu va vinde, transfera, închiria şi nu va dispune în niciun alt mod de totalitatea bunurilor sale sau de o parte importantă din acestea şi nu se va angaja şi nu va permite să aibă loc nicio fuziune, consolidare sau reorganizare". Creditul ce urmează a fi accesat de Tursib urmează altora: unul de la BCR în valoare de 1,4 milioane de lei şi unul accesat de Municipalitate, în valoare de zece milioane de euro.

648.000 de lei pentru mediu

Tursib s-a angajat în faţa BERD să respecte şi un plan de acţiune în domeniul mediului înconjurător. Cea mai costisitoare măsură este modernizarea staţiei de spălare, aproximativ 300.000 de lei, cu scopul de a "elimina la maximum reziduurile petroliere care ajung în sol prin sistemul public de canalizare". Alţi 123.000 de lei sunt prevăzuţi pentru achiziţionarea a 40 de dispozitive "super tech fuel saver", care au rolul de a reduce cu până la 75% emisiile poluante ale autovehiculelor, precum şi reducerea consumului de carburanţi. Înlocuirea celor două pompe de carburanţi ale Tursib are alocate 100.000 de lei, iar pentru reproiectarea sistemului de ventilaţie, 60.000 de lei. Pentru refacerea suprafeţei betonate din curtea Tursib urmează să fie cheltuiţi 50.000 de lei, iar pentru refacerea zonei verzi, 5.000 de lei.

Comisioane ÅŸi alte cheltuieli

Tursibul va trebui să plătească cel mult 15.000 de euro pentru "pregătirea, verificarea, negocierea, semnarea, înregistrarea şi legalizarea" contractului de credit.
În plus, "împrumutatul (adică Tursib) va plăti Băncii, în termen de 30 de zile lucrătoare, de la data transmiterii facturii pentru toate cheltuielile suplimentare, inclusiv costurile de călătorie, onorariile şi cheltuielile specialiştilor în domeniul mediului şi ale consultanţilor Băncii, efectuate de Bancă în legătură cu vizitele locaţiilor, considerate necesare de către Bancă pentru monitorizarea implementării Proiectului şi a performaneţelor de mediu".

De ce autobuze MAN?

Tursib intenţionează să cumpere autobuze MAN din cinci motive. Primul ţine de hala de service amenajată după standardele firmei respective, iar al doilea este legat de personalul specializat de MAN. "În perioada de garanţie şi post garanţie, autobuzele MAN s-au dovedit fiabile şi rezistente, înregistrând puţine defecţiuni în exploatare şi acelea având un caracter neesenţial. În activitatea de aprovizionare cu materiale şi piese de schimb MAN s-au creat deja surse de livrare avantajoase, depozitul central al reprezentanţei fiind amenajat la Sibiu", arată directorul Tursib, Adrian Popa, într-un document adresat consilierilor locali ai Sibiului. În fine, potrivit lui Popa, "călătorii sunt mulţumiţi de condiţiile confortabile oferite de autobuzele de această marcă, având un aspect interior şi exterior plăcut". Din cele 88 de autobuze ale Tursib, 28 sunt marca MAN, fabricate în 2007. Alte 40 sunt MAZ din 2002 - 2004, şapte sunt BMC din 2007, iar 13 sunt autobuze noneuro, de diferite mărci, fabricate între 1971 şi 1994.

Popa: troleibuzele nu sunt bune pentru Sibiu

La o conferinÅ£ă internaÅ£ională ce a avut loc la PloieÅŸti în primăvara acestui an, toate oraÅŸele prezente au susÅ£inut ideea unui transport urban cât mai inofensiv pentru mediu. ReprezentanÅ£ii companiei de transport public din Solingen, Germania, au prezentat chiar ÅŸi o statistică referitoare la costurile transportului public cu autobuze versus troleibuze, document din care rezultă că utilizarea troleibuzelor este mai ieftină. ÃŽn cadrul respectivei conferinÅ£e, directorul Tursib, Adrian Popa, a prezentat un studiu cu titlul "Dezavantajele troleibuzului în oraÅŸul Sibiu". Din cele 20 de pagini ale prezentării realizate de Adrian Popa, singurele referiri la troleibuze sunt legate de "limitarea vitezei troleibuzelor datorită concepÅ£iei reÅ£elei de contact", respectiv de constatarea că există în parcul auto "autobuze ÅŸi troleibuze depăşite tehnic ÅŸi moral". Ca mic detaliu, pentru 2008 ÅŸi 2009, Tursib a cumpărat motorină de la Petrom în valoare de peste 11,23 milioane de lei.


Costuri comparative în utilizarea troleibuzelor şi a autobuzelor

Costuri pe kilometru Troleibuze Autobuze

Cheltuieli de operare 0,24 0,62
Costuri de întreţinere 0,36 0,37
Cheltuieli de capital 0,22 0,15
Costuri de achiziţie 0,82 1,14
Cheltuieli cu infrastructura 0,72 0,45

Total 1,54 1,58

Notă: sumele sunt exprimate în euro
Sursa: SWS, compania de transport local din Solingen


Traian Deleanu, 26.10.2009
Turnul Sfatului
http://www.turnulsfatului.ro/918/adio-t ... -berd.html


Attachments:
918.jpg
918.jpg [ 207.83 KiB | Viewed 14427 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 16:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Silviu Sintea wrote:
Maine, 26 octombrie, voi fi invitat in emisiunea "Sibiul in realitate", realizata de catre Radu Nechit.

http://www.realitateasibiu.ro/index.php ... &Itemid=17


Se amana pana la intoarcerea d-lui Popa din strainatate (joi-vineri).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 16:54 
Silviu Sintea wrote:
Proteste şi petiţii pentru troleibuze
[. . . . . . . . ]
http://www.adevarul.ro/articole/sibiu-p ... ibuze.html
Atentie, astfel de "sondaje" sunt foarte periculoase pentru ca aceeasi intrebare poate fi pusa in mod tendentios, influentand raspunsurile interpelatilor si rezultatul sondajului.

Buna oara, la halul in care se prezentau in ultimul timp troleibuzele si reteaua sibiana, o intrebare aparent "cinstita" si simpla, de genul: "Vreti sau nu sa desfiintam troleibuzul" ar putea sa produca un dezastru, pentru ca oamenii de rand ar gandi la modul simplist ca au de ales intre "autobuzele cele noi si frumoase" si intre troleibuzele cele vai mama lor, cu "firele" lor peticite care se rupeau mai mereu s.a.m.d.

O intrebare corecta ar fi alta: "Sunteti de acord cu modernizarea retelei de troleibuz si aducerea de troleibuze noi si moderne sau doriti sa desfiintam troleibuzul?" si atunci deja rezultatul votului ar fi deturnat spre modernizarea retelei si a vehiculelor.

Asa, simplist, daca "vreti troleibuze rablagite sau autobuze noi", nicio sansa, din punctul de vedere al calatorului obisnuit caruia, de cele mai multe ori, putin ii pasa cu ce calatoreste, cat timp il duce unde vrea...

Asa si la Buzau, sunt convinsa ca la o intrebare aparent corecta, "Vreti autobuze sau maxi-taxi", multi ar alege maxi-taxi pentru ca la felul cum se petrec lucrurile, ele ajung primele in statii, dand senzatia ca sunt mult mai dese, opresc oriunde si oricum, spre deosebire de autobuzele destul de rare; o intrebare corecta ar fi cumva daca se doreste introducerea de autobuze noi mai dese sau pastrarea microbuzelor, de exemplu.... si tot asa...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Oct 2009 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Asa este, sondajele pot fi concepute defectuos sau chiar tendentios.

Noi o sa impartim fluturasi in genul acelora de la Ploiesti. Pt. ca noi dorim troleibuze moderne nu mentinerea in circulatie a celor vechi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 22:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Două săptămâni până la reconfigurarea traseelor Tursib

Sibienii mai au doar două săptămâni la dispoziţie, până la introducerea noilor trasee Tursib, a noului tip de abonament şi scoaterea din circulaţie, definitivă, a troleibuzelor.

Din 15 noiembrie, sibienii vor trebui să se obişnuiască cu schimbările produse în cadrul sistemului de transport în comun. Vor fi reconfigurate trei trasee principale şi şapte trasee secundare ce vor face legătura între cartierele Sibiului şi zonele centrale. La acestea se vor adăuga cursele regulate care fac legătura între cartiere şi zonele industriale. Această reconfigurare a rutelor Tursib a fost decisă de primărie, în urma unui studiu de trafic realizat la sfârşitul anului trecut.

O altă noutate este introducerea abonamentului unic. Călătorii vor putea achiziţiona un abonament unic, pentru toate traseele Tursib, la preţul standard de 50 de lei pe lună, diferenţiat pe perioada de utilizare - o zi, două săptămâni, o lună.

Sibiul va rămâne, tot de la jumătatea lunii noiembrie, fără troleibuze. Întrebat dacă va lua în considerare o eventuală petiţie a sibienilor pentru reintroducerea acestora, primarul Klaus Iohannis a declarat, joi, că va analiza situaţia în cazul în care îi va fi înmânată o astfel de cerere.

Elida Cremene, Rondul de Sibiu, 29.10.2009

Sublinierile imi apartin, Sintea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 22:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
... a declarat, joi, că va analiza situaţia în cazul în care îi va fi înmânată o astfel de cerere.
Cum sa-i fie inmanata? In cadrul unei ceremonii sau festivitati? Reclamatiile depuse ani de zile prin registratura nu se pun?

Haideti sa facem totusi un efort si sa-i inmanam o cerere cu dedicatie, concomitent cu inregistrarea ei la registratura si cu publicarea ei in presa. Problema este unde ne da intalnire, ca altfel oamenii lui Popa fac disparuta cererea, pe drumul ei spre biroul #1.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:01 
Silviu Sintea wrote:
Klaus Iohannis a declarat, joi, că va analiza situaţia în cazul în care îi va fi înmânată o astfel de cerere.

E in campanie electorala, doar nu era sa spuna ca nu tine cont de parerea sibienilor, nu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Eu am convingerea ca Johannis nu a fost de rea credinta in privinta troleibuzelor, dar probabil nu vede esentiala aceasta problema si prefera sa dea satisfactie unor oameni grei, ca sa nu si-i scoale in cap. Asa ca nu-l suspectez de demagogie (in aceasta privinta), ci de oportunism.

Problema este ca, in Romania, odata desfiintat un lucru, acesta nu mai revine nicicand. Nu s-a vazut inca proba contrarie. Mai ales daca se incepe demontarea (citeste ciordirea) retelei de cupru, se poate spune ADIO. Batalia este sa ramana reteaua pe pozitii, si sa se faca minima ei conservare prin obligatia cuiva. In caz contrar, ne vom trezi ca si cu tramvaiul de la Brasov: inainte de a-l desfiinta se anuntase ca il prelungesc, iar dupa desfiintare isi fac campanie cu ideea reintroducerii lui. Bineinteles ca nu mai este posibil, odata ce a fost delapidata baza materiala necesara acestuia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:21 
Se pune problema daca Popa este in umbra lui Johannis sau este altcineva tartorul...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
RobertC wrote:
Se pune problema daca Popa este in umbra lui Johannis sau este altcineva tartorul...
Pai daca mai scade numarul calatoriilor capsunarilor din cauza crizei, nu-i exclus ca sa devina atractiv si transportul local pentru alde Carab, ca doar actiunile unei SA pot fi tranzactionate (si nu costa mult daca societatea e pe pierdere), nu-i asa? Poate ne trezim cu vreun Atlas-tur-Sib... Asta ar explica de ce nu mai erau de dorit troleibuzele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:35 
Johannis nu e de rea credinta, sa nu uitam de ultimele troleibuze aduse in Sibiu si de modernizarea retelei, evenimente care s'au petrecut in timpul mandatului sau si prin implicarea sa directa. Din pacate, in timp a dovedit ca a intrat sub influenta unor oameni care au alte planuri pentru transportul sibian. S'a ajuns atat de departe incat atat el cat si Popa sunt doar niste pioni ce duc la bun sfarsit dorinta unui om de afaceri.

Cu reteaua problema e mai complicata. Cat timp mai exista tramvaiul, cel putin teoretic trebuie sa existe o sectie de exploatare a transportului electric, care ar avea in grija si reteaua trecuta in conservare. Seful retelistilor se va pensiona o data cu troleibuzele si nu ne garanteaza nimeni ca va fi numit altcineva in loc...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
cb wrote:
Silviu Sintea wrote:
Klaus Iohannis a declarat, joi, că va analiza situaţia în cazul în care îi va fi înmânată o astfel de cerere.

E in campanie electorala, doar nu era sa spuna ca nu tine cont de parerea sibienilor, nu?


Acesta este raspnsul corect. Nu credeti in min(ci)uni.

Mesajul iohannescian este cel al unui politician versat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 23:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Pentru el, ultima toamna in Sibiu.


Attachments:
243 -Padurea Dumbrava.JPG
243 -Padurea Dumbrava.JPG [ 520.01 KiB | Viewed 14263 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 13:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Prin "Trolleymotion" vor afla multi de ceea ce se intampla in Sibiu: http://www.trolleymotion.com/de/ndetails.php?n_ID=845


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Sa citim si sa ne crucim: se vorbea mai demult de privatizarea transportului sibian. Atunci cand BERD a acordat primul imprumut SC Tursib SA.

Imprumutul viza achizitionarea de autobuze EURO 4 dar MANAS-urile achizitionate au motoare EURO 3!!!

http://www.sibiu.ro/ro2/pdf/Raport%20mediu_BERD.pdf


Attachments:
Raport mediu_BERD.pdf [57.94 KiB]
Downloaded 275 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 15:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Adrian Popa: Toată lumea ne acuză că scoatem din circulație troleibuzele, dar au fost proiectate acum 30 de ani

Transportul public în comun din Sibiu va suferi modificări majore. Schimbările sunt impuse în primul rând de dinamica oraşului şi vor intra în vigoare la jumătatea lunii viitoare.

Astfel, se va introduce abonamentul unic, nominal, ce va fi valabil pe toate liniile şi pentru care sibienii vor plăti 50 de lei. Totodată, ziua de 14 noiembrie va fi ultima în care sibienii vor mai putea să se mai plimbe cu troleibuzele. Vestea bună este însă că pe arterele principale, autobuzele vor circula din 10 în 10 minute.

infosib: De ce s-a simțit nevoia regândirii transportului în comun din Sibiu?

Adrian Popa: Municipiul Sibiu a avut parte în ultimii 20 de ani de o dezvoltare dinamică. Acest lucru a impus o migrare a călătorilor pe diverse zone de circulație și o reconfigurare a traseelor. Prin urmare, zonele industriale s-au reconfigurat esențial. Numărul de elevi și studenți a crescut foarte mult.

infosib: Noua hartă a traseelor a fost realizată în urma unor studii de trafic ?

A.P.: Pe parcursul a doi ani de zile, în baza unui grant aprobat de BERD, consultantul din Drezda, în colaborare cu specialiștii noștri, a recurs la găsirea de soluții pentru un transport inedit, modern și de necesitate în municipiul Sibiu. S-au făcut în acest sens niște studii de trafic și de migrație a publicului călător. Datele studiului de trafic au fost introduse într-un program nemțesc de simulare pe calculator. Acest program a dat ca rezultat, noii parametrii de reconfigurare a traseelor.

infosib: În aceste condiții, troleibuzele mai corespund ?

A.P.: Nu. Toată lumea ne acuză că scoatem din circulație troleibuzele.Aceste mijloace de transport în comun au fost proiectate acum 30 de ani. De atunci s-a schimbat configurația orașului, dar și prioritățile. Cheltuiala salarială pentru un troleibuz este de șase ori mai mare decât cea pentru un autobuz. Montarea unei linii de troleibuz costă foarte mulți bani.

Abonament pentru toate liniile

infosib: Ce se-ntâmplă cu vechiul abonament ?

A.P.: Vom aplica un abonament modificat faÈ›ă de ceea ce am avut până acum. Vom oferi călătorilor un singur abonament cu care se pot deplasa acolo unde doresc. Din opiniile călătorilor a rezultat faptul că este o treabă reuÈ™ită, dar cu criticile de rigoare.

infosib: Care este perioada de valabilitate a abonamentului ?

A.P.: O lună, fragmentat la două săptămâni, respectiv la o săptămână. Nimeni nu-și achiziționează abonament pe un an de zile. Dacă este cazul, îl vom modifica. Acesta costă 50 de lei.

infosib: Cum este structurat noul program de circulație ?

A.P.: Vor fi trei tipuri de trasee. Pe arterele mari, aÈ™a zisele magistrale, în număr de trei, se va circula din 10 în 10 minute. Reconfigurarea presupune È™i nouă trasee secundare unde se va circula cu o frecvenÈ›ă de 20 de minute la orele de vârf. Cea de a treia categorie sunt traseele profesionale.

Preţul biletelor neschimbat

infosib: Veți păstra gratuitatea pentru pensionari?

A.P.: Pensionarii din municipiul Sibiu vor beneficia în continuare de transport gratuit pe baza talonului de pensie. Prețul etalon de 1,50 le pntru un bilet, nu se va modifica. De asemenea, vom păstra reducerea de 50 la sută pentru elevi și studenți.

infosib: Câți cetățeni reușiți să transportați zilnic ?

A.P.: 70 de mii de cetățeni pe zi, potrivit studiului realizat de specialiÈ™tii firmei de consultanÈ›ă din Drezda. Cred că în condiÈ›ii normale, anul viitor vom ajunge la 100 de mii de călători.

infosib: Ce e va întâmpla cu flota ?

A.P.: Mașinile pe care le avem acum, au un grad de uzură și trebuie înlocuite cu timpul. Sperăm ca la începutul anuli 2010, să putem achiziționa un număr de zece mașini. Avem în vedere extinderea creditului aprobat de BERD, cu 2 milioane de euro pentru achiziția autobuzelor.


Infosib, 27.10.2009
http://www.infosib.ro/

Nota mea, Sintea: minciunile directorului general trebuie stopate.
1) Intretinerea unui troleibuz este mai putin costisitoare decat cea a unui autobuz.
2) Traseele au fost facute de Tursib, nu de "programul nemtesc de calculatoare". Banii aruncati au fost romanesti si nemtesti, adica sibieni.
3) Traseele nu au urmarit dezvoltarea orasului. De exemplu, cartierul Resita (cartier nou) nu este deservit de vreun autobuz.
4) Exista retea complet noua de troleibuz pe rutele principale iar traseele acestora pot fi usor reconfigurate.

Directorul Adrian Popa a fost proiectat acum 63 de ani si nu corespunde unui sistem de management de calitate.

Sa nu mai vorbit de "cultura" celor de la Infosib, care scriu "Drezda" in loc de "Dresda".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 17:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
Cheltuiala salarială pentru un troleibuz este de șase ori mai mare decât cea pentru un autobuz.

Pai pentru un autobuz avem 1 sofer (ideal ar fi fost 2) si 0, 2 personal intretinere, deci minimum 1,2 salarii. Deci pentru fiecare troleibuz din Sibiu se plateau cel putin 7 salariati? Daca afirmatia ar fi a unui om de meserie vidanjor, as mai intelege, dar directorul unei societati de transport care face o astfel de afirmatie nu poate fi decat ori incompetent, ori rau intentionat, ori ambele. Pentru o astfel de afirmatie ar trebui sa raspunda in justitie, caci inseamna ca a pradat pana acum banii Tursib, platind 7 angajati aferenti fiecarui troleibuz. Sau a redus numarul troleibuzelor in circulatie cu rea intentie, desi puteau sa circule mai multe cu infrastructura (inclusiv umana) de care se dispunea. Altfel nu se explica o atare aberatie contabila, daca nu cumva e vorba doar de o minciuna nastrusnica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 18:31 
Marioneta carabuleana din curtea Tursibului, Adrian Popa, minte cu buna stiinta. Un incompetent nu ar fi putut desavarsi exterminarea transportului electric in conditiile in care la inceputul mandatului dispunea de o flota de troleibuze in stare foarte buna si de retea modernizata in 'punctele cheie' ale orasului. A reusit asta prin discreditarea transportului electric in ochii calatorilor, facandu'l ineficient. Culmea, ajungand la niste intervale de succedare de toata jena pe traseele de troleibuz, a anuntat cu surle si trambite inlocuirea lor cu autobuze, dar pastrand aceleasi intervale extrem de mari. Asa a procedat in cazul fiecarei linii de troleibuz desfiintate.

A mai ramas o zi. Au venit autobuzele noi sau ne pregatim pentru inca un esec glorios, made in Tursib?


Top
  
 
PostPosted: Sat 14 Nov 2009 19:07 
Ultima zi cu troleibuze la Sibiu - „Primăria a îngropat ecologia“

Din 15 noiembrie intră în vigoare noul plan de transport în comun al societăţii locale Tursib iar după 26 de ani, troleele sunt trimise în şomaj cu tot cu şoferi. Dispariţia troleibuzelor este pusă de Tursib şi Primărie pe seama cheltuielilor prea mari de întreţinere.

Sâmbătă a fost o zi obişnuită de weekend pentru cei mai mulţi sibieni. Zi obişnuită de lucru şi pentru Vasile Cinezan şi Paul Deaconu, doi şoferi de troleibuz la Tursib. Deosebirea este că pentru ei a fost ultima zi de lucru. Cei doi, împreună cu alţi opt şoferi sunt de luni şomeri pentru că posturile lor s-au desfiinţat odată cu „Noul Tursib“ şi renunţarea la troleibuze. “Aveam 20 de şoferi pe troleibuz, dar şapte şi-au luat permis pentru autobuz şi trei se pensionează”, explica în biroul lui, sâmbătă dimineaţă, la 5.45, inginerul Titel Banea, şef de coloană la Tursib, întrerupt de telefonul omului său, Vasile Cinezan, care îl anunţa că iese pe traseu cu T1.

Elveţienele neobosite

La poarta Tursib, două bătrânele troleibuze elveţiene stau gata de plecare pe acealaşi traseu, T1, Gară Dumbrava şi retur. „T2 nu iese decât la 6.30“, ţine să precizeze inginerul Banea, salutându-şi apoi trist oamenii. Troleele nu pot pleca însă din cauza unui autobuz parcat în faţa lor şi Paul Deaconu, şofer de troleibuz de 26 de ani, ca şi Vasile Cinezan, strigă spre portar să-l cheme pe colegul de pe autobuz. Apare în cele din urmă un tinerel cu gura până la urechi:„Ce-i nea Deaconu? Nu încapi?” Şoferul îi mormăie un răspuns şi se suie la volan. Nu prea are chef de vorbă şi pare copleşit de necazuri. “O zi obişnuită..ce să mai facem” spune el plecând spre Dumbravă. "Primăria a îngropat ecologia"

Colegul său, Vasile Cinezan, e mai deschis şi, deşi vorbeşte calm conducând ultima oară troleibuzul, din vorbele lui răzbate mânia. Nu şi-a închipuit niciodată că nu va ieşi la pensie ca şofer de troleibuz. „Pe 3 februarie am sărbătorit cu soţia 22 de ani de când m-am angajat şofer de troleibuz. Singurul meu loc de muncă. “ spune el, manevrând butoanele care deschid uşile unui călător matinal. Dincolo de pierderea locului de muncă, pe bărbatul de 42 de ani îl roade o întrebare la care nu găseşte nicicum un răspuns. „De ce scot acum troleibuzele, când se vorbeşte de transport ecologic? Păi mai ecologic decât troleibuzul, ce e? MAZ-urile astea care scot fum negru şi sunt ca vai de ele? Mie nu mi-e frică să spun” se revoltă Vasile Cinezan.

De supărare, Vasile Cinezan a pregătit şi un banner dar pentru că ceilalţi colegi s-au consolat cu soarta, a renunţat să-l mai afişeze pe troleibuz “Îl am aici în spate, dar nu-l mai pun. Am stricat un cearceaf şi am scris „Primăria a îngropat ecologia“.

În troleibuzul său e ca în farmacie şi se vede că i-a păsat de el şi l-a îngrijit, deşi când l-a primit acum cinci ani să lucreze pe el avea deja peste 25 de ani de funcţionare în Elveţia, de unde a fost cumpărat de Tursib în leasing.

Nici călătorii nu înţeleg de ce s-au scos troleibuzele, dar nu îşi bat capul prea mult cu asta. „Erau bune, domnule, ce să zic, dar ce sa facem. Mergem cu ce se poate” a tras azi dimineaţă concluzia un ceferist, care circulă cu T1 din 1983, când a fost dată linia în folosinţă.

Doar autobuze

Transportul în comun va fi făcut doar cu autobuze şi intervin modificări importante ale traseelor principale şi secundare. Primăria şi Tursib au făcut în ultima lună o campanie susţinută de informare a sibienilor referitor la modificări. Totuşi, în primele zile, până când călătorii se obişnuiesc şi descoperă cu ce vor ajunge de acum la serviciu, angajaţi ai Tursib vor fi prezenţi în staţiile principale Teatru, Constituţiei, Parcul Tineretului, Piaţa Rahova, Piaţa Vasile Aaron, Telefoane Bulevardul Mihai Viteazu, Cimitir, Ştrand, Bosch, Premium 2, Gară şi Simerom pentru a-i îndruma, fiind înfiinţată şi o linie verde pentru informaţii la numărul 0800 800 586.


Text si foto: Adevarul.ro

http://adevarul.ro/locale/sibiu/sibiu-u ... index.html

Nota mea: Domnul Cinezan ii da clasa Popei prin atitudinea sa corecta, cinstita, dar hotarata. Popa, in schimb, a fost in toti acesti ani, sluga acelui om de afaceri care detine multe curse de autobuz/autocar in judet, in tara dar si in strainatate. Conform unui sofer de troleibuz, acel bisnitar (pardon, buisnessman) ar fi afirmat candva, inainte de instalarea Popei la conducerea Tursibului: "Vreau Tursibul, dar fara troleibuze". Acum cand cursele spre Italia si Spania sunt mai mult goale, pare a fi o afacere numai buna, dar, mai ales, subventionata substantial din bani publici. M'am ferit sa afirm public, pana acum, ceea ce stiam de luni bune, pentru ca circula cu titlu de zvon. Dar lucrurile sunt destul de clare si nu mai au nevoie de nici o dovada in plus. Nu se ajungea aici daca nu ar fi existat niste interese dincolo de primar, care pana sa fi fost influentat in acest mod, a sprijinit transportul electric. Cine putea ingropa Tursibul mai bine decat un Popa? Acum, mai mult ca oricand, la Tursib totul se intampla dupa un singur principiu: Dumnezeu cu mila.


Attachments:
cinezan.jpg
cinezan.jpg [ 94.57 KiB | Viewed 16075 times ]
troleibuz_1.jpg
troleibuz_1.jpg [ 86.94 KiB | Viewed 16068 times ]
01_ads_14_nov_sb_mic.pdf [273.03 KiB]
Downloaded 283 times
Iohannistan.pdf [69.19 KiB]
Downloaded 338 times
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group