Dacă e să ne referim strict la transportul electric, situaţia e chiar mai gravă. La tramvaie, în afară de 1 inel interior, 21, 25, 32 şi 41 (şi în week-end doar 1 inel interior, 21, 32 şi 41), nicio altă linie de tramvai nu are un interval de succedare mai mic de 11 minute. Asta ca să nu mai vorbim de linii cu potenţial, ţinute la cotă de avarie pentru a favoriza prestaţia E.T.A., precum: - linia 1 inel exterior - are un interval de succedare dublu faţă de 1 inel interior... Dumnezeu ştie de ce, iar călătorii ori iau metroul (dacă au de unde), ori folosesc diversele autobuze cu tronson comun (311, 330, 335, 282, 133) - linia 55 anterior închiderii Şos. Pantelimon: în loc să se suplimenteze tramvaiul, s-a prelungit 104 până la Cora. Traseul lui 104 îl fac eu cu bicicleta în 40 - 45 minute (din care până la Unirii în 20-25 minute), 104 îl face în vreo 40 minute duminica şi vreo 60 - 75 la ore de vârf (din care până la unirii undeva la 45 min). Tramvaiul ajungea la Sf. Vineri (că la Unirii nu avea cum) în vreo 35 - 40 minute (din cauza liniilor proaste, problemă ce va fi remediată când se vor finaliza lucrările) - 14/36 - se preferă aglomerarea liniei 101 şi, după caz, 330/335 - liniile 24/45 - deşi au durate de parcurs similare şi trasee care se suprapun vreo 75%, nu există niciun fel de corelare între ele, de obicei vin în trenuleţ şi apoi 20 minute pauză. Aşa că lumea se înghesuie în 300, o linie de autobuz plină până la refuz, în care cine vrea în centru nu are loc pentru că toţi care merg până în Piaţa Victoriei - unde pot ajunge cu tramvaiul - se duc la 300, că vine mai bine - 35 - circulă plin, în ciuda orarului de rahat - 46 - se preferă supra-aglomerarea liniilor 330 şi 335 - 44 - se preferă aglomerarea liniilor 162 şi 163, mult mai ocolite - 47 (3 ture oficial, practic 1 sau 2, pentru că Depoului Militari nu i se permite suplimentarea parcului, iar orice vagon defect pe 25 sau 8 e înlocuit cu vagon de pe 35, 44 sau 47) - se preferă autobuzul 385 (timp parcurs Ghencea - Unirii la ora 7:45 dimineaţa: 25 minute cu 47, undeva spre 60 minute cu 385!)
Lor li se adaugă linii precum 5, 7, 8, 11, 16, 23, 27, 40, 56 care ar putea oricând să fie suplimentate şi ar genera călători, precum şi linii fantomă precum 4 sau 42, care sunt doar ca să aibă vatmanii pe unde să îşi facă orele (4) sau ca să nu se parcheze pe Bd. Expoziţiei (42).
Şi la troleibuze e bătaie mare de joc, mai ales că linii grele de troleibuze (90, 91, 93, 97) au fost modificate/desfiinţate de dragul metroului (staţi să vedeţi ce o să iasă când or începe pe Kogălniceanu - pe acolo trec cele mai multe troleibuze din Bucureşti, dar dacă se va face metrou e clar că vor dispărea toate, astfel că reţele precum cea din Titan vor rămâne ori izolate după modelul Berceni, ori vor dispărea şi ele), iar altele au fost deviate, ocolind inutil de mult (de ex. 69), de s-a ajuns ca oamenii să prefere - aţi ghicit - autobuzele, că alea nu ocolesc juma' de oraş de la Orizont la Eroilor. Investiţiile în infrastructura de troleu au fost zero, exceptând celebra prelungire a lui 76 la Piaţa Unirii, reţea care acum e în conservare. S-au menţinut şi se menţin artificial traseele 73/74 (acum unificate ca 73) în Berceni, care nu deservesc absolut nimic, în vreme ce 77 nu mai ajunge la Piaţa Sudului... deci toată lumea e călare pe 381, în condiţiile în care în 2007 se circula doar cu articulate, la intervale de 2 (două) minute. Parcul de troleibuze e la pământ, zilnic văd minim un troleibuz defect, ca să nu mai vorbesc de câte circulă cu compresoare defecte (şi cât se chinuie şoferii să le pornească, mai ales la Ikarus 415T), cu motoare şi alte piese care se supraîncălzesc (se simte căldura când pedalezi în spatele troleibuzului + mirosul specific de plastic încins), cu elementele de suspensie ale motorului distruse (de aici rezultă vibraţii puternice în salon), cu perne de aer cu pierderi (troleibuzele merg lăsate pe dreapta sau stânga) şi cu amoritzoare defecte (la gropi te aruncă de pe scaun cu capul în tavan), asta pe lângă problemele de estetică (tamponări reparate cu ciocanul şi spray-ul, melamină cârpită, scaune zgâriate/crăpate, linoleum rupt, geamuri mobile înlocuite cu bucăţi de plexiglass sau chiar bucăţi de melamină, mânere de geam lipsă şi băgat şurub în ramă să stea geamul închis - mare plăcere, mai ales vara). Noroc că unii şefi de depou mai trag de meşteri să ţină de troleele astea, spre deosebire de autobuze unde li se fâlfâie.
|