TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Wed 08 May 2024 05:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 13:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
rosetti61 wrote:
Si 3 a avut o dublura, pe 55, care circula pe traseul lui 42 de azi.


Prima dublură a lui 3 se numea 3 barat. Această linie circula intre Mezeş - Chitila - Chibrit - Puţul lui Crăciun - Dornei - Expoziţiei. După 1981, 3 barat s-a numit 31(vagoane V56), dar nu a rezistat mult. Nu ştiu de ce in 1984 noua linie Chitila - Chibrit - 1 Mai a fost denumită 45 şi nu 31, care nu mai exista de mult.
3 barat a apărut prin spargerea traseului lung al liniei 3 in două bucăţi.
Rostul liniei 55 din anii '80(egală cu actualul 42) a fost utilizarea şinei de pe Expoziţiei. Se pare că acea bucată de linie este blestemată să nu-şi găsească o intrebuinţare decentă.

Ceva similar( traseu spart in două jumătăţi ) se intamplase in anii '60, cand din traseul liniei 21 (Cornişor - Sf. Gheorghe - Piaţa Unirii - Şerban Vodă - Pieptănari - Olteniţei - Piaţa Sudului - Berceni) au apărut două linii: 21 pană la Sf. Gheorghe şi 22 de la Sf. Vineri spre Berceni. Ar fi interesant de ştiut dacă 22 a mers vreodată pe traseul vechiului 21 prin Şerban Vodă( incepand de la Piaţa Unirii ), sau numai prin Calea Văcăreşti - Lanăriei - Şincai, cum era in anii '80.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 21:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Ma refeream la dublura lui 3 de dupa 1987.
Inainte vreme, prin anii 30 linia 22 mergea de la Sf. Gheorghe la Hipodrom.
In 1954 21 a avut o dublura 21 barat care mergea de la Pta Sudului (Cal. Vacaresti) - sos, Oltenitei - Cal. Servan Voda - Podul Serban Voda. 21 avea traseul Sos Oltenitei (zona Sura Mare) - Podul Serban Voda. Deabia spre anii 60 se prelungeste in colentina si spre Berceni.
Linia 22 ca dublura a lui 21 a aparut in momentul scoaterii tramvaiului de pe portiunea caii seerban Voda intre Piata UNirii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 21:42 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Ma refeream la dublura lui 3 de dupa 1987.
Inainte vreme, prin anii 30 linia 22 mergea de la Sf. Gheorghe la Hipodrom.
In 1954 21 a avut o dublura 21 barat care mergea de la Pta Sudului (Cal. Vacaresti) - sos, Oltenitei - Cal. Servan Voda - Podul Serban Voda. 21 avea traseul Sos Oltenitei (zona Sura Mare) - Podul Serban Voda. Deabia spre anii 60 se prelungeste in colentina si spre Berceni.
Linia 22 ca dublura a lui 21 a aparut in momentul scoaterii tramvaiului de pe portiunea caii Serban Voda intre Piata Unirii si Liceul Sincai (1964). E posibil ca un timp 21 (cel mult un an) sa mai fi circulat deviat prin Sf Vineri - Vacaresti, pentru ca apoi sa lase locul lui 22.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 01:29 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Pana in 1984 nu exista curba de la Piata Matache dinspre Strada Buzesti spre Nuferilor. Cand s-a realizat acest racord - prin demolarea unei cladiri de pe colt - s-a infiintat linia 45. Modificarea era necesara fiindca erau anticipate lucrarile la statia de metrou Gara de Nord. Acel racord a fost folosit ulterior si de liniile 6 si 10 care ocoleau zona Garii prin Titulescu- dr. Sergiu- Buzesti - Grivitei.

Legat de linia 55, de care imi amintesc f.f. vag, dupa unele surse a fost infiintata in octombrie 1986. Avand in vedere ca linia 3barat, ulterior 31, nu mai exista din 1983, inseamna ca intre 1983 si 1986 nu a circulat nici un tramvai pe Expozitiei?
Si inca o chestie: pe la mijlocul anilor 80, parca circula pe la Piata Matache o linie de tramvai "E" (de la Expozitie). Nu cumva era una si acceasi cu 55?
@rosetti61: ai cumva ghidul 1954? Daca da, poti scrie, te rog, macar traseele de tramvai (in linii mari)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Apr 2008 00:11 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Vechea linie "E" si-a schimbat indicativul in 59.
Mai jos liniile de tramvai din 1954


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 03:18 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Extraordinara lucrarea cu liniile de tramvai. Multe multumiri si apreciez efortul de a reconstitui traseele folosind numai lista statiilor.
Linia E (59) circula numai in timpul diferitelor targuri/expozitii sau era permanenta? Circula in paralel cu 55?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 16:21 
Off-topic: traseele alea au fost tehnoredactate de mine. Nu m-am suparat ca au fost puse de altcineva acum, m-am suparat din cauza ca nu se mentioneaza ca eu le-am tehnoredactat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 23:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Nu stiu daca 59 era permenanenta in perioada estivala sau numai la evenimente speciale - e posibil ca 55 sa fi fost permanenta pe perioada sezonului estival, probabil la sfarsit de saptamana. 59 si 631 apareau numai la ocazii speciale. Lista de linii de mai sus o aveam descarcata mai demult si nu mai stiam sigur a cui e (la momentul respectiv n-am fost atent cine a pus-o)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 23:43 
Cam in perioada in care se construia maretia din Piata Victoriei, iar zona arata ca dupa bombardament, stiu ca la intersectia cu Miciurin (Turda) era statie pentru liniile 20 45 55. Linia 55 mai apare si prin poze pe panourile de statie, deci era o linie permanenta, cu un program probabil mai mare in anumite perioade. In rest, probabil 42'ul de astazi.

Prin '87 sau '88 era la Piata Dorobanti, in statia de dupa semafor in directia spre televiziune (cand era acolo statia), erau 2 indicatoare clasice de statie. Pe unul erau liniile obisnuite, iar pe celalalt scria:
Quote:
ITB :twisted:
LINIA SPECIALA 642
IMBARCARE

(nu URCARE, cum scria la capetele normale). Nu stiu ce era cu linia asta, sper sa nu se fi pierdut pe aici daca s'a mai scris de ea.
Ciudat este ca indicatorul a stat mult acolo, desi era exclusiv pentru linia asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 00:19 
Dar cum circulau autobuzele 110, 182 si 282 dinspre Dorobanti (lor) spre Floreasaca si dinspre Floreasca spre Dorobanti, in anii '80, cand se inchisese circulatia prin Primaverii din cauza Tovarasului si a Tovarasei?

Stiu ca spre Floreasca o luau pe Str. Tudor Stefan, si apoi?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 03:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
mrM wrote:
Dar cum circulau autobuzele 110, 182 si 282 ?

Circulatia pe sectorul estic al Bd. Kalinin (M. Eliade) s-a inchis inca din anii 70. Pe sectorul vestic (prin zona Primaverii) nu s-a circulat niciodata, din cate cunosc.

110, 135 si 176 au circulat multa vreme, pana la mijlocul anilor 80, pe G. Calinescu, apoi s-au deviat pe un sens pe St. Tudor si pe celalalt pe C. Aricescu. Linia 129 se ducea si ea pe St. Tudor, dar la intoarcere nu mai intra in Dorobanti, ci ramanea pe Floreasca - Polona. Linia 172 a circulat, dupa scurtarea la Lahovary, prin Dorobantilor - I. Bogdan, la ducere. Linia 135 a circulat apoi o scurta vreme si pe Str. Scoala Floreasca, la ducere.

Abia in etapa urmatoare de recesiune a aparut 182, ulterior si 282, care au circulat impreuna cu 110 tot pe T. Stefan / Aricescu, pana la revenirea pe Eliade in anii 90.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tramvaie EP V-54 (sau poate Festival) in diverse ipostaze


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Reteaua de tramvai de pe Budisteanu-Luterana-Campineanu, care a avut o vreme terminus in triunghi in Piata Sf. Ionica (azi disparuta)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Cum aratau candva magistralele est-vest si nord-sud...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Imagine inedita inspre Piata 28 Martie (ce urma sa se amplifice, devenind apoi Piata Unirii); se remarca linia care se ramifica spre Str. Baratiei (la fosta Piata Romei), precum si pozitionarea atipica a liniilor de pe bulevard


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Vechiul Pod Izvor (in prelungirea Bd. Schitu Magureanu); acesta va fi dezafectat in anii 70, tramvaiele fiind deviate timp de peste 10 ani pe Podul Mihai-Voda (astazi disparut)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Reteaua de contact troleibuze est-vest in chiar anul inaugurarii sale; se remarca suspendarea exclusiva de traversee, precum si sinele de tramvai inca nedemontate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Autogara Centrala IRTA din Piata Senatului; autobuzele par a fi carosari autohtone ale unor camioane ZIS-150


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
Autogara Centrala IRTA din Piata Senatului; autobuzele par a fi carosari autohtone ale unor camioane ZIS-150

Notati si prezenta cabinei ITB (cred ca era pentru urmarirea traficului, caci aici nu existau macazuri, din cate cunosc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Aglomeratie mare la Universitate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Apr 2008 21:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Si un V-56 care probabil mai mirosea inca a vopsea proaspata (pe atunci se pare ca nu exista inca obiceiul de a nu introduce vehicule noi pe traseele din Bucurestii-Noi!)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 01:01 
Intre Scoala Iancului si Bd. Schitu Magureanu/Lic. "Gh. Lazar", tramvaiele si linia de troileibuz 84 au circulat in comun din 1956 pana in iunie 1957. Intre Bd. Schitu Magureanu si Opera/P-ta Victor Babes, pe axa Est-Vest linia de tramvai a fost scoasa pe 5 mai 1958.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 01:06 
Autobuzele alea ale I.T.A. fusesera carosate de romani pe sasiu de "Z.I.S. (Z.I.L.)"-150 (de notat ca dupa acest camion s-a facut si primul camion romanesc de serie mare "S.R."-101; "Z.I.S."-150 fusese copiat cred ca dupa un "International" american; am zis primele camioane romanesti de serie mare, deoarece in 1953 fusesera produse la "23 August" 5 camioane de mare tonaj, cu motor de automotor din seria 78 (700 si 1000) ).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 02:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Brassoivia, esti o mina de aur. Ce frumos arata sos Cotroceni in vremea aia (ce cauta 2 pe acolo?, in zona nu circulau decat 13 si ocaziunal 28 pana la mutarea lui spre Granitul-FCME. Linia de pe Cotroceni a fost prelungita spre Militari in perioada 1948-1949 (linia 13). Un stalp inca mai dainuie in rondul cu flori de langa Cotroceni Cotroceni, acolo unde pe vremuri intorceau tramvaiele de pe linia 28.
Dispunerea pe lateral a liniilor de tramvai de pe Bd 1848 a rezistat pana la apariitia troleibuzelor - sinele au disparut in 1964 tot atunci a fost dezafectata si linia de pe Baratie/Mosilor, din aceasta linie ramanand doar o portiune, intre Cal, Calarasilor si Cal. Vacaresti, pe str. Sf Vineri. Tot prin anii 50 s-au instituit sensurile unice pe Splai -se reactiveaza capatul de la Ciurel si se realizeaza circulatia tramvaielor pe ambele maluri ale Dambovitei, intre Ciurel si Piata Unirii - lucrarile edilitare din a doua jumatate a anilor 70 vor obliga din nou tramvaiele sa circule in ambele sensuri pe un singur mal al Dambovitei, prin desfiintarea sensului de pe malul stang - cu prilejul acelorasi licrari la viitoarea line a metroului au fost modificate podurile Izvor si Mihai Voda, pentru tramvai realizandu-se un pod provizoriu cu linie dubla, in amonte de podul ruriter Mihai Voda, cat si demolarea blocului de la numarul 2 pe str, Ixvor (Blocul "Izvor 2"). La aproape 30 de ani de la data realizarii acelor fotografii aveau sa aibe loc noi transformari majore pe harta orasului. printre care si modificari in transportul urban in zona centrala - splaiuri si Piata Unirii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 12:19 
In cateva fotografii se observa V56 cu pantograf lira, in timp ce in ultima se observa un pantograf vopsit in alb, ca si cutiile de pe vagon. Mare diferenta fata de anii '80.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 14:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
rosetti61 wrote:
Ce frumos arata sos Cotroceni in vremea aia (ce cauta 2 pe acolo?, in zona nu circulau decat 13 si ocaziunal 28 pana la mutarea lui spre Granitul-FCME. Linia de pe Cotroceni a fost prelungita spre Militari in perioada 1948-1949 (linia 13).

Am tot studiat si eu aceasta imagine si am ajuns la concluzia ca sigur nu e cifra 2. O creanga subtire inclinata din plan mai apropiat creaza aceasta iluzie. Pare mai degraba a fi un 3 (!!!), dar cam diform. In 1946-47 circula 14 pe aici. M-as fi asteptat la 13, dar la 3... Posibil sa fi fost un 13 la care o bucata din cifra 1 e mai stearsa. Nu stiu ce sa zic.

Remarcati ca unele vagoane (inclusiv cel din aceasta imagine, care circula solo) aveau schema de vopsire cu o acolada pe bot. Sa fie vorba de misterioasele "Festival"? Pana la urma a existat vreo diferenta constructiva intre ITB-Festival (scoase banuiesc in 1953 cu ocazia celebrului Festival pentru Tineret care a avut loc la Bucuresti) si EP-V54?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Apr 2008 16:21 
Tramvaiul ala nu avea cum sa fie pe linia 14, deoarece poza e facuta undeva intre Bd. Dr. Gh. Marinescu si Leu, iar cand au apaut primele tramvaie "Festival", 14 din nou circula doar pana la Str. Dr. Carol Davila. 13 insa circula pe acolo.
In legatura cu diferentele, de exemplu intre primele si ultimele tramvaie "Festival (V-951)" existau diferente: modelele ulterioare aveau o garda de sol mai coborata, carcasele motoarelor electrice complet inchise. EP-urile au fost facute dupa #3036 sau #3037 (#3037 a fost ultimul "Festival" fabricat). Unele EP-uri nu aveau caseta decat pt. afisarea numarului traseului, nu si a capetelor de linie.

In trecut, cand nu existau statii de emisie-receptie pe vehiculele I.T.B., existau posturi telefonice pt. I.T.B. (chiar aveam fotocopiata o lista din 1954 cu numerele de telefon al cabinelor I.T.B. de pe trasee; daca o gasesc o tehnoredactez). Pe vremuri, abonamentul la telefonie era scump *, dar convorbirile urbane nu se taxau!!! (taxatul convorbirilor urbane a aparut in Romania in anul 1983)

* In 1965, abonamentul pt. abonatii cansnici varia intre 25 si 60 de lei pe luna, in functie de tipul conexiunii (cuplaj - erau mai multe tipuri de cuplaj, linie indvidiuala) + 9 lei daca mai vroiai sa ai si al 2-lea telefon in casa, in jurul la 120 lei in sectorul privat, si 200-220 lei pt. sectorul de stat (si pt. aceste 2 categorii existau mai multe tipuri de conexiuni); pt. ultimele 2 categorii nu mai stiu cat costa sa ai un telefon in plus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Apr 2008 01:59 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Misteriosul "2" de pe Cotroceni nu poate fi altul decat 28 ori vreun tramvai de pe linia 2 care circula ocazional pe acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Apr 2008 19:59 
3037 a fost ultimul vagon Festival, care a fost trimis la Craiova ca model, de unde nu stiu daca s'a intors sau nu. Din fotografiile pe care le-am vazut, in afara de diferente de tipul celor mentionate de MrM mai sus, nu pot spune ca se observa in exterior.
Exista multe fotografii cu 3001, cu schema aceea de vopsire, de aceea este atat de cunoscuta, dar cu toate acestea nu pare a fi fost un standard in schema de culoare a EP/Festival. Este dealtfel cunoscuta moda ITB de a da scheme de culoare mai fancy prototipurilor sau capetelor de serie.
In alte fotografii apar insa si alte vagoane din seria 3001-3037 si ce este mai ciudat ca unele au caseta de afisare a liniei ca la V56, in timp ce unele au caseta centrala pentru numarul liniei si casete pentru afisarea capetelor liniei. Ceea ce pare insa comun la aceasta serie (dar nu exclusiv), sunt usile culisante. Shema de vopsire este insa cea standard la celelalte vagoane.
O diferenta este insa vagonul din prima poza de mai jos, al carui numar este indescifrabil, desi pare ceva ca 3073. In poza urmatoare se vede vagonul 3086, cu acele spatii umplute probabil cu un material mai usor si fixate cu chedere. Un alt vagon deosebit a fost 3077 cu un bot aproape identic cu al lui LHB.
Urmarind fotografiile din anii '50-'70, este greu de spus daca au existat elemente de aspect care diferentiaza anumite serii, pentru ca probabil vehiculele au fost surprinse in fotografii dupa un RK sau alta reparatie, unde s'a mai schimbat cate ceva.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 10:14 
Nu am inteles de ce a fost inlcouita 176 cu 182, cand aveau cam acelasi traseu?
Pe unde circula la sf. aniilor '80 si inceptul aniilor '90 linia de tramvai 54 (nu este vorba de acel 54 care a circulat prin 1995 intre P-ta Presei Libere si Podul Grant cand se inlocuia calea de rulare pe Podul Grant). Conform unei poze dinainte de 1989 (poza pe care nu o pot publica) unul din capetele liniei 54 era la P-ta Scanteii (azi Presei Libere). Celalat unde era?
A exista vreo linie 57 P-ta 1848 (Bis. Sf. Gheorghe Nou) - Obor?
Cand a circulat ultima data linia 3 si pe ce traseu?
Inainte de infiintarea lui 41 a existat vreo linie de tramvai pe Str. Turda?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group